~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Hienoja uutisia täällä taas, Lia_ ja Peppermint <3
Mullakin oli melkonen karkkihimo aiemmilla viikoilla, tai jostain 8-9+ viikoista lähtien, vaikka yleensä en oo juurikaan minkään makeen perään.. nyt parin viikon aikana alkanu jo onneks laantua.

En tiä sitten saisko noita sieltä verkkokauppa.comin liikkeestä?
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/5353/drsfx/Unbornheart-Fetal-Doppler-kotidopplerlaite-alypuhelimelle-iO
ja varmaan tosiaan vauvatarvikeliikkeistä löytyy.

Normihousut ei sovi enää ikävästi kiristämättä, mutta sain äitiltä lainaks tosi mukavat vyötäröltä väljemmät joustavat kuminauhahousut, joten vältyn ehkä kokonaan ostamasta mitään erillisiä äitiyshousuja :)
 
Kaipa sitä voi alkaa miettiä sitäkin vaihtoehtoa että meille on oikeesti tulossa se vauva ens kesänä. Reilu viikko sit maanantaina digi näytti viikoiksi 2-3 ja sillon oli 4+1 tänään on viikkoja 5+5 ja digi näytti raskaana 3+. Tämän päivän oon kotona kovan väsymyksen takia. Aamupäivä menee töissä ihan hyvin mut sit loppupäivä onkin sit taistelua et pysyykö hereillä. Ja kun lasten kanssa tekee töitä niin täytyis pysyä valppaana joka hetki..
 
Ihanaa Lia että ultrasssa näitte pienen jolla kaikki hyvin! siitä se matka alkaa! :love:

Ihanaa Peppermint että saitte sykkeet kuuluviin!! Itelläkin Mandalalta ostama dopler postissa mutta en ehdi hake sitää kun vasta maanantaina niin pääsee toivottvasti kuuntelee sykkeet!

Varattiin nyt kuitenkin vielä maanantaille ultra ku meillä se kahen viikon kahen viikon kaukomatka tulossa enkä tiedä viittiikö lähtee tän raskauden ja kystan takia :unsure: Ei halua ottaa mitään riskejä kun onhan tää ollut niin työn ja tuskan takana koko raskautuminen ja tänne asti pääseminen!

Täällä on ollu melko energinen aamu, imurin varressa oon heilunut ja pyykkiä pessyt, myös ummetus alkaa helpottaa! Heti ne pahat ajatukset sieltä jostain nousee mutta sanon niille että hus hus muualle ahdistamaan!!! :)
 
Makeanhimo on täälläkin valitettavasti läsnä koko ajan! Tuosta dopplerista, itse saan ystävältä lainaan kun haluan, hän oli ostanut sen jostain vauvantarvikeliikkeestä muistaakseni.

Mä oli eilen kasvohoidossa nauttimassa sillävälin kun lapseni oli kerhossa. Kyllä iski väsy sen jälkeen! Olipa pikkusen helmeä hemmotella itseään :)

Rv 6+2 (vasta) ((hahahh laitoin väärin viikot ensin))
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: iinukka1 ja Lia_
Oih kasvohoito ois ihana!! mun onkin tarkotus ollut soittaa kosmetologikaverille, kun tää naama on pahemmassa kunnossa kuin teini-ikäisenä :rolleyes:

Täälläkin on kyllä rintoja ja hampaiden harjausongelmia lukuunottamatta aivan normaalit fiilikset. Silleen, että kyllä ei ole mitenkään raskaana oleva olo! noh siis äitiyshousut jalassa maha turvoksissa nyt jotain aavistusta asiasta on :LOL: mutta muuten. Se mun pissatusmeininki on myös ollut jo viikkoja paremmassa jamassa kuin silloin ihan aluksi. Vähän alkanut jo viime aikoina olemaan tyytyväinen kyllä oireettomuuteen, varsinkin kun lukee teidän oksenteluista yms. mutta silti takaraivossa välillä on ajatus, että voiko oikeasti kaikki olla kunnossa kun näin äärettömän vähällä pääsee??? (n):eek:

En kyllä vaan ymmärrä mikä sitä mahaa turvottaa, nesteet, hormonit vai mikä?? eilenkin söin hyvin paljon vähemmän (myös illalla kotona) kuin aiemmin viikolla ja aamulla heräsin turvotuksen kanssa. Ei edes määrällisesti huvita syödä isosti kun pienikin määrä saa mahan tuntumaan kuin 5 ruokalajin päivällisen jälkeen.

Siivousintoa ei ole vielä eksynyt tänne, keittiö näyttää aika hurjalta. Tuntuu, että tiskikoneen tyhjäys ja latauskin on joskus aivan liian paljo pyydetty :D:rolleyes:

11+5
 
Haikara matkalla (y)

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

lullaby ... 4.IVF PAS ... toinen ... 27.4.2016
Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 11.5.2016
iinukka1 ... 2.ICSI/IVF ... ensimmäinen ... 13.5.2016
Aanis ... 1.IVF ... toinen ...
kop kop ... 1.ICSI/IVF 2.PAS ... toinen ... 18.5.2016
Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 18.5.2016
Mandala ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 22.5.2016
Henrietta- ... 2.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 6.6.2016
Jezebel78 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 7.6.2016
annila ... 5.ICSI ... toinen ... 21.6.2016
Lia_ ... 2. ICSI ... ensimmäinen ... 22.6.2016
hannuliini ... keskeytynyt 1.IVF ... ensimmäinen ...
Bridge ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 1.7.2016
Hipsunpöpsy ... 1.IVF ... toinen ...


Tapahtumia tulossa :)

Henrietta- - ultra 9.11.
kop kop - 1.neuvola 9.11. - rv12+5
Peppermint - np-ultra 9.11. - rv12+5
Mandala - nt-ultra 9.11. - rv12+1
Henrietta- - neuvola 9.11.
Kop kop - ultra 12.11 -rv 13+1
Bridge - 1.neuvola+ultra? 13.11.
Hipsunpöpsy - ultra 13.11.
hannuliini - ultra 19.11.
Mandala - 2. neuvola 20.11. - rv13+5
iinukka1 - neuvola 23.11.
Kop kop - rakenneuä 31.12
Henrietta- - nt-ultra 1.12. - rv13+1
Kop kop - ultra 3.12 -rv 16+1
lullaby - rakenneultra 10.12. - rv20+1
iinukka1 - rakenneultra 21.12.
Caro87 - rakenneultra 23.12.
Mandala - rakenneultra 7.1. - rv20+4


Maaliin päässeet :love:
 
Ihanaa annila! Nyt voi ainakin hetkeksi huokaista helpotuksesta, on jo suuret todennäköisyydet päästä maaliin asti. :)

Oireettomuutta mietin, toisaalta tää jatkuva pahoinvointi tuo tiettyä turvallisuuden tunnetta. Jos se yhtäkkiä loppuisi, tulisi paniikki. Vaikka välillä itkettää tää touhu, niin täytyy silti olla tyytyväinen että kroppa selvästi reagoi johonkin.

Iltasuihku oli mielenkiintoinen. Oksentamasta suoraan suihkuun, pikaisen kastelua jälkeen nopeasti shampoot päähän. Just sain hiukset huuhdottua kun piti taas juosta oksentamaan. Illalla ei pysynyt edes vesi sisällä. :( Tänään töissäkin tuli pari juoksulenkkiä vessaan, näyttää kovasti siltä että maanantaina saikkua hakemaan. Ei mitään toivoa kotitöiden tekemisestä.
 
Oi voi Lia, kuulostaa hurjalta! Oma etova olo ja yökkimiset on pientä ja siedettävää tuohon verrattuna.

Mandala, mäkin olen miettinyt mahaa, varsinkin nyt kun tiedän kuinka alhaalla pikkuinen tällä hetkellä on. Mulla on paino palautunut lähtölukemiin, mutta pömppä on aikamoinen. Olen epäillyt, että sillä olisi tekemistä suoliston kanssa.

Verkkokaupan myymälästä sai viikko sitten sitä dopleria, jonka voi kytkeä puhelimeen. Vauvakaupoissa en käynyt, mutta niiden verkkokauppojen valikoimista en löytänyt. Täytyy sanoa, että sydänäänten etsiminen on kyllä haastavampaa kuin luulin ja tosi pienestä kiinni (milli ja kuuntelupään asento saattavat vaikuttaa). Malttia siis varsinkin teille, jotka ajattelitte aikaisilla viikoilla kokeilla. Mutta uskoisin, että omalle murehtijaluonteelleni tämä tuo mielenrauhaa tulevina viikkoina.

Onko kellään muulla ollut päänsäryt riesana? Rv 5-6 mulla oli muutamana päivänä, mutta pistin ne hormonien piikkiin. Nyt se on ollut viikoittaista ja ajattelin jutella asiasta maanantaina neuvolan lääkärin kanssa. Olen aikaisemmin käynyt hierojalla, joka tarjoaa erityistä hierontaa raskaana oleville. Ajattelin varata ajan hänelle, kun mieluiten menen tutun luo, joka tietää muutkin kremppani.
 
Peppermint - Onko sulla hartiat jumissa? Siitäkin voi johtua, eli hieroja on hyvä idea. Mulla ei päänsärkyjä ole plussaamisen jälkeen ollut, mutta hoitojen aikaan niitä oli paljon. Hormonit kyllä voi kanssa vaikuttaa!

Vaakaa en omista, mutta uskon että on lähtenyt jo useampi kilo painoa. Muutenkin olen pienikokoinen ja hoikka, niin alkaa vähän huolettaa. Lonkkaluut törröttää ja koko olemus aika kuihtuneen näköinen. Nopeasti menee heikoksi. Jos huomenna ei päivällä uppoa ruoka, niin sitten täytyy soittaa päivystykseen jo, jos pääsisi nesteytykseen. Viikko sitten alkoi tämä helvetti. (Tai oksensin vasta sunnuntaina, mutta perjantaina jo olo oli tosi huono).

*muokkaus* Mies toi puoli tuntia sitten kaupasta kivennäisvettä ja kovia imeskeltäviä karkkeja, pitkästä aikaa tuntuu että neste pysyy edes hetken sisällä. Pitää kai koputtaa puuta, mutta jo puoli tuntia pysynyt eli edes osa ehtii imeytyä ja olokin on parempi. Elämän pieniä iloja, pienistä hetkistä pitää osata olla onnellinen. :D

7+2
 
Viimeksi muokattu:
Lia kokeile pahoinvointiin magneettirannekkeita vai mitä ne oli. Joku seaband? Tai apteekista matkapahoinvointilääke postafen. Sitä söin esikoisen aikana 2/pvä muistaakseni rv 6-12.

Mandala mammavaatteet vaan on parhaita;) ei hierrä ei kierrä! H&m:ssä taitaa olla halvimmat. Joutuu kohta lähtee shoppailemaan, kun edelliset alkaa olla rikkinäisiä/kulahtaneita.

Oon miettiny tota mahan pömpötystä, että vaikka kohtu vielä suht pieni niin kyllähän se jo nostaa sisuskaluja sivuun ja ylös joten siks kai maha joillakin jo aikamoinen pienillä viikoilla. Ja helposti lyhytselkäsillä isompi maha kuin taas jotku pitkäselkäset ei ees viimesillään näytä olevan raskaana.

On: Stressi laukes edellisen lekurireissun jälkeen. Ja vuotokin olematonta ruskeeta. Nyt on maistunu uni monen viikon edestä. Zzzzz....

Ps. Vähänkö tekis mieli aurajuustoa ja glögiä!!
 
Annila onnea ultrakuulumisista :love:

Lia voi kamala tuo sinun oksentaminen. Ei kyllä käy kateeksi. Toivotaan että menee ohi tässä viikkojen kerryttyä! Tosiaan ei kannata kauhean pitkään kotona kärvistellä jos olo on tosi heikko, kyllä päivystys auttaa! Hirmusti tsemppiä <3

Mä olen lukenut että päänsärky voi olla raskaudesta johtuvaa, hormoneista kai. Js valitettavasti jos on kärsinyt migreeneistä ennen raskautta niin ne voi kai ajoittaisesti pahentua raskaana :unsure: itse olen säästynyt toistaiseksi.

Kop kop ihanaa lukea sun hyvistä unista ja rentoutuneemmasta olosta <3 pysyispä se vuotokin nyt pois niin hyvä on (y)

Ai kamala eilen ne firman kemut. Siis aivan JÄRKYTTÄVÄ turvotus kehkeytyi. Siis niin kova ett mahaa oikein kiristi ja mietin jo onko kaikki ihan ok. Olin aivan poikki kun mies haki yhdeltätoista kotiin ja alamahaakin kivisti.
Enkä kai edes jäänyt duunikavereille kiinni vaikka olin valmistautunut kertomaan. Alkuillasta join pari alkoholitonta olutta ja dinneriin mennessä kaikki alkoi olee kai jo sen verran hönössä ettei ees tajunnut ett join kivennäisvettä ruoan kanssa :LOL: kaikki muut on kyllä miehiä niin ei ne kai sillai kelalle :ROFLMAO:

11+6
 
Kop kop - Saan ensi viikolla lainaksi rannekkeet. Vähän epäilyttää toimivuus, mutta olen aika lailla valmis kokeilemaan kaikki oljenkorret. Lääkkeistä meinaan kysyä lääkäriltä.

Mandala - Haha, juuri noin eli jos alkuillasta näyttää "normaalilta" ja juo jotain oluen näköistä, niin loppuillasta kukaan ei enää spekuloi mitään vaikka joisi vettä. Ja miehet tuskin senkään vertaa spekuloi mitään. :D

Eilisiltainen kivennäisvesi toimi, ei tullut ylös niin kuin tavallinen vesi vaan ihan oksentamatta pääsin nukkumaan. Aamulla on kuvottanut, mutta vielä ei ole aamupala tullut ylös. Raskausvitamiinit yritän ajoittaa nyt paremmin, jos pääsisivät imeytymään. B6-vitamiini kolmatta päivää käytössä, sekin voi alkaa jo vaikuttaa. Nyt on muutama tunti aikaa touhuta, pyykit pesuun ja rauhassa suihkuun. <3 ihanaa, kun saa tehdä kotona jotain, viime viikolla pysyin ainoastaan töissä jalkeilla.

7+3
 
Mulla oli esikoisen aikana SeaBandit käytössä ja itse en saanut niistä apua. Oksensin aina iltaisin väsyneenä ja mulla oloon auttoi parhaiten jääpalat ja jääkaappikylmät hedelmät. Lisäksi, kun oksensin, ajattelin aina samalla kaikkea vastenmielistä niin sain kerralla kunnon yrjöt..mulla paino laski kovasti aluksi ja sit tasaantui kun yrjöäminen loppui 18+ viikolla.
Tänään 6+3, päivä jolloin esikoisesta alkoi oksentaminen.
 
Ootte taas nii paljon jutellu että koitan edes osaan kommentoida :)

Mulla ei oo makeanhimoa mutta muu roskaruoka maistus koko ajan..

Annilalle onnea hyvistä ultrakuulumisista! :)

Mandala, joo ei ne miehet ehkä niin hyvin tajua näitä juttuja. Tai ainakaa ainakaan tule heti raskaus mieleen niin kun naisilla tuntuu heti tulevan.

peppermint, mulla on ollu päänsärkyä ja tosiaa hormooneista johtuu. Nyt oon lisäks ilmeisesti ruvennu taas bruksaan niin aamusin ihana päänsärky. Ilman lääkkeitä oon koittanu sinnitellä. Mulla on aurallinen migreenikin mutta sitä kohtausta ei oo muistaakseni tullu yli vuoteen.

Mulla on jatkuvasti sellanen tasanen pahaolo. Jos on maha tyhjä nii yököttää ja sit kun syö niin yököttää senkin jälkeen varsinkin jos on ison annoksen ahtanu. Maha näkyy jo ihan selvästi vaikka kait harvemmin vielä näillä viikoilla. Niin kyllä arvelinkin kun oon näin pieni. Tänää ostin pari mamma paitaa, kivoja housuja en meinaa mistään löytää. Kaarituettomat ja pehmeät liivit kans pitäs löytää, kaikki muut ahdistaa koko ajan.

Caro ja pömppis 13+3
 
Suosittelen purentakiskoja hammaslääkäriltä! Teetin sellaiset kun jouduin käydä kolme-neljäkertaa vuodessa paikkaamassa etuhampaitani (olen teininä katkaissut molemmat) ja narskutus oli öisin niin kova että hampaan paikat vaan lenteli. Alussa oli kamalat mutta oon nyt vuoden nukkunut niiden kanssa joka yö eikä ole hampaita tarvinnut paikkailla.
 
Lia hyvä että jotain pysyy sisällä! (y)

Caro H&M housut oli ainakin hyvin istuvat sellaisiksi slim mallisiksi. Varmaan jossain vaiheessa ostan näiden mustien lisäksi stretch farkut. Jotenkin oli kyllä todella kökkö se äitiysosasto aleksanterinkadun henkkamaukassa, en tiedä mistä muualta kävis kattomassa. Halpoja nuo vaatteet ainakin on onneksi.

Kyllä muuten tuntuu nahoissa, eilinen luultavasti. Herätessä oli jo aika nuutunut olo mutta päivän mittaa muuttunut ihan kuolleeksi olo. Mentiin silti vielä kävelylenkillle, hyvä että jaksoin kotiin kävellä. Ja kumma juttu että maha kivistää tänään, ja esim venytellessä tuntuu kuin ois tehny vatsalihaksia koko illan. Piti illan suunnitelmat perua kun ei maha taida tykätä kauheasti ulkona iltaisin riekkumisesta :D aika mummo olo :ROFLMAO:
 
Hipsunpöpsy, juu tiedän että olis mullekin tarpeelliset :) saisin töiden kautta halvemmalla muutenkin mutta ei ole ollut aikaa käydä alginaatteja ottamassa enkä tiiä miten jatkossakaan kerkeen.. toki jos saikulle jään niin ehkä sit vois. Pitkään oli etten yöllä vissii ollenkaa bruksannu mut nyt vissii työstressi laukas taas :(

Mandala, kävin sieltä niitä kattoon ja ei ollu oikein kivoja. Nettikaupassa näyttäs olevan paremmin valikoimaa. Kollarit oisin ostanu mut tietysti ei ollu mun kokoa. No pitää toistaseks jatkaa niin että housut auki ja pitkä paita päälle :D
 
Piti nyt tulla flunssan kourista kommentoimaan tuota pahoinvointi keskustelua. Itselläni on koko ajan hieman vellova olo, joka ei kuitenkaan ulosantiin asti ole koskaan johtanut. Mutta siis kävimme tässä viikon matkalla Espanjassa ja koska olen usein matkapahoinvoiva, kysyin voinko käyttää noita matkapahoinvointi lääkkeitä lennolla tai vuoristoteillä, niin kahdelta eri taholta tuli vastaus että ei suositella. Matkustelin siis oksennuspussi laukussa ja vain kerran jouduin sitä käyttämään... :)
 
Mandala Noissa h&m valikoimissa iso ero. Viimels ajoin pk-seudun kaikki läpi, kun etin jotain tietyn väristä ja mallista paitaa lisää, ku oli hyvä malli. Ja väreissä ja koissa (koossa) kans eroja, että mitä valikoimissa.

LIA JA JEZEBEL78 Joo, noissa eroja kuka sanoo, että voi käyttää pahoinvointilääkettä. Mulle sanoi yks lekuri ja apteekki, että ei, mutta neuvolatädit ja teratologinen tietopalvelu, että joo. Niitä taitaa olla käsikauppavalmisteena kahta eri lääkeainetta, joista siis vain toinen on sallittu. Tää on hyvä linkki kaikkiin lääkkeisiin
http://www.fimea.fi/download/17161_raskaus2r.pdf
 
jezebel78 ja kop kop - Noista lääkkeiden käytöstä tosiaan on monenlaisia mielipiteitä ja tietoa, itse koitan välttää mahdollisuuksien mukaan. Pahoinvointilääke olisi tietty kiva sellaisiin tilanteisiin, joissa pitää olla skarppina, mutta koko aikaa en ehkä haluaisi syödä. Kiitos kop kop hyvästä linkistä, olen sitä tässä kovasti lueskellut!

Ehkä oma kokemus lapsettomuudesta ja lapsettomuushoidoista pistää miettimään myös kaikenlaisten kemikaalien ja kosmetiikan vaikutuksia alkioon/sikiöön. Paljon olen aiheesta googletellut, osa teksteistä toki on aihetta puolueellisesti käsittelevillä sivustoilla. Silti säikyttää ajatus, että voisin omalla toiminnallani vaikuttaa heikentävästi esim. mahdollisen poikalapsen siittiöiden tuotantoon. En nyt muutenkaan ole mikään kosmetiikan liikakäyttäjä allergioista johtuen, mutta olen plussaamisen aikaan vähentänyt käyttöä entisestään. Hiuslakkaa ja kynsilakkaa voisin kyllä edelleen laittaa johonkin juhlatilaisuuteen (häät, karonka..), eli ihan ehdoton en ole.
 
Mulla tulee vieläkin joinain aamuina, niinkun esim. tänäänkin oksennukset kurkkuun. Illat on vaihtelevia, eilen oli melkosta etomista, tänään menny paljo helpommissa merkeissä.
Reisinivelissä on viimesen viikon sisään alkanu olla öisin ihme kipuja, ei pysty kauaa oleen samalla kyljellä kun taas herää ja pitää kääntyä. Ei kai niiden nivelten vielä pitäs alkaa löystyyn?! :O

Ehkä hiukan turhaa hysteriaa nyt mut tosta kynsilakasta tuli mieleen kun hiljattain näin jonkun uuden tutkimuksen että siinä joku ainesosa (en tiedä onko sitä kaikissa) voi aiheuttaa hedelmättömyyttä ja joillekin eläimille tullu kehityshäiriöitä...1-2 kertaa oon lakannu kynnet tän raskauden aikana (ennen kun näin sen jutun) mutta taitaa jäädä loppuajaks hyllylle, kun ei sitä mikään äärimmäinen pakko oo käyttää.. niin, no se hedelmättömyyshän melko pitkälti jo muutenkin on ;P jos sitä jotenkin voi vielä lisääkin tollasilla tärvätä..
http://www.nainen.com/tutkimus-kynsilakoista-voi-imeytya-haitallista-kemikaalia-naisten-kehoihin/
Tossa jotain muutakin kosmetiikkatietoo,
http://www.iltasanomat.fi/muoti-kauneus/art-1288334900352.html
Noista ei juur muuta kun geeliä ja meikeistä puuteria oo tullu nyt käytettyä. Valkasevasta tahnasta en oo ihan varma, mut aikaa siitä jokatapauksessa on.. oisko ollu kesällä kuuri just ennen tän siirtoo.
 
Lullaby mietin tänään kans liitoskipuja ja lantion löystymistä. Ilmeisesti uudelleensynnyttäneillä voi tulla aiemmin. Mulla särki lonkat rv5-8. Nyt on lantion ja reisien ympärys muuttunu ilman painonnousua. Alushousut kiristää sivuilta ja lahkeista :O Edellisessä tais alkaa rv20 liitoskivut ja yölliset kolotukset, etten saanu ees kylkeä käännettyä. Toivottavasti ei viel tulis samaa tai edes ollenkaan. Käly kertoi tänään, että oli kolmannessa raskaudessa tullut toooosi aikasin kaikki krempat ja lopulta aika aikasin saikulla kolotusten takia. Vaikka kaikki oireet on tervetulleita, niin ei kyllä senmonen herkulta kuulosta.

Mä vähentänyt kemikaalit minimiin. Shampoo ja saippua päivittäin, meikeistä vaan meikkivoide ja ripsari pari kertaa kuussa. Hiustenvärjäystä olin suunnitellu, mutta tuli plussa niin pidän taukoa. Lääkkeitä syön, jos on pakko, mutta toki viimeseen asti välttelen. Ja aina kysyn apteekissa/lääkärissä nähtäville raskausajan lääke-tietokannan, kun niillä senmonen ohjelma on. Vaativa asiakas ;)

Huh, nyt iski pahoinvoinnit enempi tännekin. Kaks oksua tänään :/ Toivon, että helpottais jo. Alkaa olla rajottunutta elämä pahan olon ja vuotojen yhdistelmällä.

Mitenköhän mä muistan mennä maanantaina neuvolaan? Ja nyt muistin, että empä ole esitietokaavakkeita muistanut mistään printata. Öö, joku raskausajan dementtia :)

On kyllä huisia edelleen kattoa tuota meidän plussatuuli-listaa <3 toivottavasti tulee taas kohta lisää porukkaa tuolta hoidoissa olevien-puolelta!!

Aamulla jo 12+4 (10-viikon jälkeen alkaa mennä nopeemmin näköjään;) )
 
Juu, ilmeisesti sit näin.. sillon ekassa raskaudessa en muista mitään erityistä jaloissa mut selkä oli melko tuskanen viime kuukausina (vaikkei maha edes kovin isoks koskaan tullukaan), nukkuessa piti pitää tyynyä kyljen alla et pysy ranka suorempana. En pystyny seisoskeleen kovin kauaa yhteen menoon, esim. kaupan kassajonossa, mut sit keksin alkaa käyttää tukivyötä mahan alla ja se kyl autto.
Minkähänlaista kaikkee ja missä mittakaavassa nyt sitten ois tulossa, melkein 20 vuotta vanhempana :alien: no, mitäpä ei kärsis tän eteen...ja mitätön hyttysenpisto ne tietysti vaan on verrattuna kaikkeen viime vuosien paskaan..

Joku tais mainita migreenin ja tuli sit just se sahalaitakuvio tätä lukiessa ja kirjottaessa! Viimeks ehkä joskus kuukaus sitten, että ei nyt kovin usein.. tosin joskus voi tulla useemmankin kerran viikon aikana, ja sit ei taas pitkiin aikoihin.
Päänsärkyjä oli joillain viikoilla, ja muuten sinnittelin mut kerran otin paramaxin. Nyt ei oo ollu pahempia enää muutamaan viikkoon.

Ai niin, ihan unohtu...:D tosta dementiasta tuli mieleen kun joskus luin tutkimuksesta että aivot kutistuu raskauden aikana ;D että mitä kaikkia ilmenemismuotoja sillä sit on... no onneks vaan tilapäisesti...(kai, toivottavasti?.. ainakin muistaakseni)!

*Ja vielä toinen lisäys...sieltähän sitä linkkiäkin löyty
http://www.vauva.fi/artikkeli/raskaus/hormonit_ja_odottajan_mielialat
Englantilaisen tutkimukseen mukaan aivot kutistuvat raskausaikana. Hormoniheilahteluiden lisukkeena kutistuminen voi aiheuttaa muistamattomuutta, tehottomuutta ja muuta sekoilua.
Älä lannistu, odottaja! Kuuden kuukauden kuluttua synnytyksestä aivojen koko on palautunut ennalleen ja teho on todennäköisesti entistä ehompi.

(Huh..!)
 
Viimeksi muokattu:
Pregnancy brain syndroomasta olen kuullut itsekin. Oon vähän hajamielinen joskus muutenkin niin ei tarvis kyllä :D

Luin mun raskausajan kännykkäsovelluksesta just muuten että turvotus johtuu hormoneista siten kun ne hidastuttaa ruoansulatusta. Se tuntuukin sopivalta vastaukselta tähän kun syöminen niin kovin pahentaa hetkessä turvotusta.

Mä käyn edelleen kampaajalla ja kynsihuollossa. Kampaaja on hyvä frendi joten tietää tietty raskaudesta ja ehdottanut tietysti aina sen kannalta parasta ratkaisua värjäämiseen. Olen myös ostanut sieltä kaikkein luonnonmukaisimmat shampoot, hoitoaineet yms hiustuotteita mitä löytyy.
Geelikynsistä ei mun mielestä pitäis olla haittaa, siinä ei tavallista lakkaa käytetä ollenkaan.
Mulla on niin näkymättömän vaaleat ripset ja kulmakarvat, blondi kun olen, että vähän laitan ripsiväriä yms aurinkopuuteria naamaan.

Mä en muuten ainakaan tulostanut sieltä sähköisen asioinnin sivulta sitä esitietolomaketta mukaan. Täti sitten koneelta otti jotain kohtia esiin ja kyseli niistä.


Tänään sitten vihdoin se 12+0!! Ehkä vasta sitten huomenna uskallan iloita siitä täysin rinnoin kun nt-ultra on ohi, JOS voi iloita mitään ylipäätään.

Ai niin isänpäivä. Oletteko te tehneet mitään erityistä nyt? No siis varmasti toista lasta odottavat kyllä. Niin alussahan tässä kaikki ollaan vielä tietty.
Minäkin vain otin dopplerin esiin aamulla ennenku mies lähti töihin ja kuunneltiin "isänpäivä"-ääniä hymyillen.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä