~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Oi onnea ultrakuulumisista!<3 ihanaa että täällä on niiiiin monta uutta onnekasta!:love:
Toivon pitkiä pinnoja teille, aika matelee kun sen toivoisi juoksevan.

Mä sain vihdoin kuulla sokerasituksen tulokset, kävin vko sit. Ei oo! Oli oikein priimat tulokset, ihanaa saada noin hyvä uutinen tähän piinapäivään!(y)
Mullahan ylipainoa ja äidin puolelta vahva diabetes-sukurasite joten vähän jännäsin kyllä.

Mies pitää huomenna vapaapäivän, ihan luksusta kun ru vasta iltapäivällä, et mies on henkisenä tukena koko päivän siihen asti. Tuskin nukun ensi yönäkään, kun en viime yönä.
Pää on ihan älytön, yritän ihan kuin "viimeiseen asti" nauttia dopplerilla sydänäänistä ja kuulostelen paljon liikkeitä, et jos huomenna selviää jotain ikävää niin oon saanut "kaiken irti". Ihan järjetöntä ajatuksenkulkua.:cool:o_O

Anteeks kun ei nyt osaa kommentoida oikein kellekään mitään, pää ei toimi.
Ekasta neuvolasta, et simppeli homma. Multa otettiin hemppa, paino, verenpaine ja jutusteltiin yleisesti.
Alun oireettomuuteen mä en osaa sanoa kun oireet alko jo ennen testiä :LOL:

Muisk kaikille tuleville mammoille!:love:
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Tinnu I feel you... Mä niin toivon, että teillä kaikki menis hyvin! Ja pääsisitte matkalle! Matka tekis niin hyvää, mutta en tiiä itsekään miten uskaltaisin, varsinkin alkeelliseen matkakohteeseen. Keskenmeno varhaisilla viikoilla vielä menee, mut ku ei! No, ei saa liikaa maalailla piruja seinillekään. Mä ajattelin kans käydä kaks kertaa ultrassa ennen nt:ta. Ja saa nähä montako kertaa sen jälkeen o_O Mari32 4+4 taitaa nyt olla? Joo mä ajattelin aikastaa ultraa 6+1 tai 6+4 kohtaan, siinä on pahimmoilleen viikonloppu välissä.
 
Lottaiselle tsempit r-ultraan tänään! (y)(y)(y)

Tännekin on rantautunut univaikeudet, joskin vielä lievät. Helposti uni katoaa silmästä illalla - tosin on mulla työasiat pyörinyt päässä aika paljon. Ja tulee heräiltyä parin tunnin välein pissalle. Näinköhän se kroppa alkaa valmistautumaan sitten tulevaan.

Ja mullakin alkanut aamuisin puutumaan kädet. Sormien nivelet on edelleen hieman kipeät myös. Eli ei mitään mega kauheaa vielä, mutta koko ajan tulee lisää pientä, uutta, vaivaa loppua kohti näköjään.

Mari mä tilasin eBaysta sellaisen dopplerin kuin Sonoline. Ainoa paska siinä oli se, että se tuli Kiinasta asti joten toimituksessa kesti tyyliin kuukausi :LOL::rolleyes: siinä on se sykenäyttö mihin mä en kyllä 100% luottanut, mielummin korvakuulolla kuuntelin varsinkin aluksi että mitä ääniä sieltä kuuluu.

32+3
 
  • Tykkää
Reactions: Lottainen
Huh, onneksi eilen illalla oli lieviä menkkamaisia mahatuntemuksia. Ja sitten mulle on tullut ihan hirveä janon tunne jatkuvasti, aamulla syöksyn jääkaapille, siellä on kylmää omenamehua, jota kiskon silmät sirrillään, vasta sitten voi kuvitella tekevänsä jotakin muuta. Lisäksi tuntuu että ei jaksa yhtään mitään, eilen illalla olin niin superväsynyt töistä tultua ettei olis jaksanut muuta kuin maata vaaka-asennossa. Ja pyöräillessä töihin jalat menee jo kotipihassa maitohapoille ja läähätän jo 500 m jälkeen. Että eiköhän sitä raskaana olla edelleen.

Tinnu mä en uskalla enää testata, kun edellisessä raskaudessa säikähin henkihieveriin kun just 5+ viikoilla alkoi haalenemaan raskaustestit. Olin monta päivää hirveessä paineessa ja menin 6+1 ultraan, jossa oli näkyi normaali 6+3 raskaus. En tee nyt samaa virhettä toista kertaa (toivottavasti).

Mulla on tuo raskauskeijun Angelsounds doppler JBD-100B, joka tosin maksoi 49.90 sillon kun ostin 2013 syksyllä. Se on toiminut hyvin, näyttöön ei ole mitään luottamista alussa, mutta korvakuulolla toimii. Se on ollut kolmella kaverilla lainassa tässä välin eikä ongelmia akun kanssa toistaiseksi. Ja aloin kuulla äänet 8-9 viikolla. Pienen ultraäänigeelipullon jämät "lainasin" töistä, pitkälle sitä riitti :ROFLMAO: Tällä kertaa tosin tilasin netistä, kun töissä on vaan nykyään isoja pulloja ja munkaan omatunto ei kestä "lainata" isoa pulloa kun sitä kuluu niin vähän.
 
Mandala kyselit tuolla aiemmin synnytyksestä ja en muistanut vastata:oops:
Alatiesynnytyshän sen on jos vain a-vauva on pää alaspäin ja tietenkin muutenkin kaikki ok. Olen ymmärtänyt että riittää kun A oon pää alaspäin ja B voi olla vaikka perätilassa, koska kun paikat on jo niin auki A:n jäljiltä, niin pitäisi B:n tulla helposti vaikka perätilassa. Ja tietenkin itse siis toivoisin että pääsisin koittaan Alatiesynnytystä.

En kyllä tiiä sitte alkaisko ne leikkaan jos ite sitä kovasti toivois.

Tsemppiä Lottaiselle ultraan(y)

Muoks. Meni viikot väärin. Eli nyt siis 25+0 eikä
26+0
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos tsempeistä naiset! Jännittää enemmän kuin varhaisultra. Jessus sentään.:confused:
Just kuuntelin (taas) sydänäänet:love: ärsyttävää et pelot päässeetkin näin yliotteeseen.

Flowllakin jo ihana kasa viikkoja! Toivotaan että pääset alatiesynnytykseen (y)

Tinnulle halaus täältä, ymmärrystä löytyy. Ota päivä kerrallaan.<3

Mulla on sama doppler kuin Tupsulilla, ostin käytettynä ja toiminut hyvin.

Mandalalla alle 8 viikkoa, jos sitäkään jos onkin hätäinen asukki, melko huisia!:love::barefoot:

Huuuh, kuluispa aika nopeasti. Yritetään mennä positiivisella asenteella peloista huolimatta, mies keksi ostaa sinisen ja punaisen tutin ja ultran jälkeen, jos kaikki on hyvin, annetaan seiskaveelle tutti sen mukaan kumpaa sukupuolta kätilö/lääkäri ennustaa tulevaksi. Yritän nyt miettiä vaan sitä et kuinka kiva nähdä pieni ja kuinka kiva nähdä isosiskon ilme jne. Yritän. Ihan täysillä yritän. Henkistä tsemppausta.

Rv20+5
 
Täällä onkin tullu taas paljo asiaa viimesimmän jälkeen...ONNEA Marille sykkeestä, ihan mahtavaa <3 hyvin se nyt menee (y) tietty muillekin, ainakin kiia-s, Elika, Rizu jne..? ja ketkä kaikki saanu ihania uutisia! Ja myös Lottaiselle tän päivän ultraan!! Lisäillään sit sini/punaväriä taas listaan ;) Missäs se lista muuten menee...
Tervetuloo uusille ketä kaikkia onkin...Tinnu ainakin, mukaan vaan sit kun siltä tuntuu! Ymmärrän hyvin ton varovaisuuden, itellä sitä kans oli etenkin varhasina viikkoina kun aiemmin tippunukin odotusryhmästä..

Eilen ihan peruskäynti neuvolassa (ajat tosin oli tunnin myöhässä..!). Nyt kun mainitsin ettei mulle oo (toissynnyttäjänä) sanottu mitään valmennuksista niin anto ne ajat ja että ilman muuta voin mennä kun edellisestä tosiaan se lähes 20 vuotta...no saa nähdä kun ne on vasta 2-4 viikon päästä tarviiko/ehtiikö sit enää. Ainakin just LA päivänä ois joku parisuhdeaihe minkä ainakin aattelin skipata kun ei mitään suhdettakaan oo. Sairaalaan saa kuulema mennä tutustuun aina torstaisin.
Lääkärissä sain nyt luvan alkaa keventää thyroxiiniannosta, ja jätän siitä pois sen 2x vkossa otetun 0,25 lisän. Eli 1,5mg raskauden loppuun ja sit taas annoksen lasku 0,25:llä heti sen jälkeen ja jälkitarkastuksen aikoihin katotaan seuraavan kerran ne arvot. Oon käsittäny että eiks se tsh oo niistä oleellisempi, eli flow^lla ainakin näyttäs olevan ihan ihanteellinen!
Muuten lapsi pysyny oikeinpäin eli ylösalasin, ja kohdunsuu normaali ja hyvin ylhäällä eli tuskin ihan lähipäivinä vielä on tulossa. Lääkärikin kommentoi mahaa että "sironsorttinen ja timmi" :X3: oispa sit synnytyksen jälkeenki pysyny sellasena...
Tänään vielä otettu se streptokokkinäytekin ja tulos tulee parin päivän päästä. Joku mainitsi että ainakin kefexin tehois siihen, mulla ollu toi kuuri sillon syksyllä 2014 kkm tyhjennyksen jälkeen, eli millon voinu lähtee jos ollu, tosin kai se helposti jostain uudestaankin voi tulla?
Mulla samoin kun Mandalalla, ei tosiaan mitään helpotusta ainakaan ennen np-ultraa,.. kun sen menetyksen on kertaalleen jo kokenu varhaisultran ja sykkeen näkemisen jälkeenkin. Oikeestaan just ne sen jälkeiset viikot ja ennen np-ultraa oli paljo pelottavammat kun sitä aiemmat.. monta kertaa ehti jo tosissaan luulla että on taas käyny samoin ja siinä välillä pari mielenterveys-ultraa kävinkin.
Vieläkin on pelkoja ja uskomatonta että tännekin saakka nyt päässy.. periaatteessa parin viikon päästä tää ois jo täysaikanen.
Hiukan rupes ahdistaan kun tuolta toisesta ketjusta luin että jollain oli vauva kuollu synnytyksessä hoitovirheeseen ja toisella 2pv synnytyksen jälkeen....vaikka tietää että ei sellasille ite mitään vois ja turha alkaa kehittään hysteriaa tämmösistäkin etukäteen.

36+0
 
Haikara matkalla (y)

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

lullaby ... 4.IVF PAS ... toinen ... 27.4.2016
Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 11.5.2016
iinukka1 ... 2.ICSI/IVF ... ensimmäinen ... 13.5.2016
kop kop ... 1.ICSI/IVF 2.PAS ... toinen ... 18.5.2016
Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 18.5.2016
Mandala ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 22.5.2016
Henrietta- ... 2.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 6.6.2016
Jezebel78 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 12.6.2016
Gaudeamus ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... 22.6.2016
hannuliini ... keskeytynyt 1.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 30.6.2016
flow^ ... 2.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 14.7.2016
Kiisuli80 ... 1.ICSI/IVF ... ensimmäinen … 20.7.2016
grey83 … 1.ICSI 3.PAS … ensimmäinen … 24.7.2016
Suvipilvi ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 9.8.2016
Lottainen ... 2.IVF ... toinen ... 12.8.2016
frankie ...1. IVF ... toinen ... 24.8.2016
Lara_ ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 2.9.2016
Misericordia ... 2.IVF 2.PAS ... ? ... 2.10.2016
Illantähti ... 2.IVF/ICSI ... neljäs ...
JONPA77 ...3.IVF 1.siirto ... ensimmäinen (2 sijaislasta) ... 1.11.2016
Jasmina20 ... 1.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 7.11.2016
Rizu ... 1.IVF 3.PAS ... toinen ... 7.11.2016
kiia-s ... 1.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 8.11.2016
Elika ... 2. IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 14.11.2016
Nenna81 ...2.IVF 3.PAS ... kolmas (ensimmäinen yhteinen) ...
Tupsuli ... 4.IVF ... toinen ... 1.12.2016
Mari32 ... 5.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 20.11.2016

Tapahtumia tulossa :)


Lottainen - rakenneultra 30.3. - rv20+3
Mandala - neuvola 31.3. - rv32+4
JONPA77 - 1.neuvola 31.3.
hannuliini - kela-neuvola 3.4.
Jasmina20 - neuvola 4.4.
Misericordia - lääkärineuvola 4.4.
Suvipilvi - neuvola 6.4. - rv22+1
Nenna81 - varhaisultra 12.4.
frankie - rakenneultra 13.4.
Tupsuli - varhaisultra 13.4.
Caro87 - synnytystapa-arvio - 13.4.
Lottainen - neuvola 14.4. - rv22+6
lullaby - neuvola 14.4. - rv38+1
kiia-s - neuvola 15.4.
lullaby - neuvola 19.4. - rv38+6
Kiisuli80 - sokerirasitus 20.4. - rv27+0
Kiisuli80 - neuvolalääkäri 29.4. - rv28+2


Myöhemmin onnistuvat :cry:

Kesäheinä-78 (3.IVF 3.PAS - tm)
Maria_V (luomu - km)
Rusina80 (1.IVF 2.PAS? - kem)
haunoora (3.ICSI 2.PAS - km)
Mintikka (1.IVF 2.PAS - kem)
Hipsunpöpsy (1.IVF - kkm)
Bridge (2.IVF/1.siirto - tm)
annila (5.ICSI - kkm)
Mari32 (5.ICSI - kem)
Vilijonkka_ (1.IVF 4.PAS - tm)
SalamaT (2.IVF - kkm)
Toiveikas81 (1.ICSI - myöh. km)
Lia_ (2.ICSI - keskeytys rv22+1)


Maaliin päässeet :love:
 
Viimeksi muokattu:
Lullaby, mä oon käsittänyt et se streptokokki b ei häivy kropasta, on aina kenellä on, mut saattaa aktivoitua, jolloin se lääkekuuri on tarpeen. Sit varmuudeks laitetaan (täällä ainakin) antibiootit synnytyksessä jos se löytyy. Mut ei lääkitä kesken raskauden jos ei aiheuta mitään. Eli mullakin oli aktivoitunut kun aiheutti suppareita, lääkekuuri laimensi supparit eli bakteeri asettui. Mut kun ärhäköityi kerran raskaudessa niin ärhäköityy helposti uudelleen. Mut tosiaan, tää on miten ite oon käsittänyt. Vissiin se strepto.a tai joku muu kuin toi b on yleisimmin jos joku tulehdus..tiedä siitäkään sit.
 
Lullaby! Älä kiltti lue niitä kauhutarinoita! Jos vaan pystytte niin älkää kukaan lukeko. Minä kaivoin kaikki mahdollisen ja kolusin läpi ja pelkäsin synnytyksessä hysteerisesti, että ne sydänäänet loppuu ja kaikki päättyy kamalimmalla tavalla. Ei ne pelot vaan lopu ja voi kun osaisi olla ruokkimatta niitä pelkoja. KAHTA samanlaista tarinaa ja kokemusta ei ONNEKSI ole!! Minua ainakin vähän helpotti, kun ajattelin noin.

Täällä on viivoja saatu testiin. Pistin perjantaina 1/3 ampullia pregnyliä ja en usko että se enää näkyy. Eilen vähän haaleni illalla viiva aamuun verrattuna, mutta nyt näyttö taas vahvistuvan. Olisko sitten se pregnylin hippunenkin haihtunut lopullisesti siinä välissä. Näin toivon ja jospa mää ensiviikon loppupuolella saisin siirtyä tälle puolelle. Tuntuu kyllä liian unelta ollakseen totta!!!!

Hyvää vointia teille mammat! Moni teistä saa kohta nyytin kainaloon! Miten mahtavaa!!!!!!
Ja ihania ultrakuulumisia moni saanut! Onnea!!
 
  • Tykkää
Reactions: lullaby
lullaby just nuo jutut on kauheita, joissa vauva menehtyy synnytykseen tai sen jälkeen.... En halua edes tietää missä ketjussa etten vaan mene lukemaan! Mä voin sanoa jo nyt, että aion vaatia sektion, kun viimeksi siitä jäi niin hyvä kuva ja mulla on jotakin häikkää lantion sisäaukeamassa, on sen mallinen (suppilo?) että altistaa virhetarjonnalle ja sitä myöten lisää operatiivisen synnytyksen riskiä. Ja en halua toista kertaa synnyttää niin että imukupilla vedetään lapsen pää muodottomaksi ilman, että se hievahtaakaan ja samalla kätilö makaa mahan päällä ja sykkeet laskee ja lähdetään juoksujalkaa saliin. Puolisollekin jäi semmoset traumat, että suostui ylipäätään toista lasta yrittämään sillä ehdolla, että otetaan elektiivinen sektio tällä kertaa. Sopii mulle. Mutta voin suositella alatiesynnytystä niille, joilla ei ole todettu mitään ongelmia, koska onhan se lapsen kannalta parempi, äidinkin, jos sujuu ongelmitta tai pienellä avustuksella (eppari, pehmeä kuppiveto).
 
Onnea onnea Lottainen! Ihanaa!! :love::love: Toivottavasti nyt pystyt hengähtämään ja nukkumaan :)
Ja meidän tyttölauma sen kun vaan kasvaa :ROFLMAO:

Tupsuli hui mikä kokemus sulla, onneksi loppu hyvin kaikki hyvin kuitenkin! :confused: Toihan se just on, että miten paljon edes tutkitaan paikkoja ennen synnytystä. Mä oon ymmärtänyt, että meillä täällä HUS alueella ei kyllä tutkita tai arvioida mitään etukäteen, ei painoarvioita (paitsi käsin tehty ja se voi varmasti heittää vaik kuin paljon) ei synnytystapa-arvioita ei mitään erityistä. Mua ainakin tommonen vähän kauhistuttaa jopa, että kuin paljon synnytyksessä pitää ehtiä mennä pieleen/ hukkaantuu aikaa ennenku tajutaan, että eihän se esim sieltä ole tulossa. Tuttava kärvisteli tyyliin vuorokauden ja käynnistykset yms kunnes vihdoin täysin uupuneena pääsivät ponnistamaan. Sitäkin jatkui vaik kuin kauan ennenku tajusivat että pää on jotenkin taaksepäin kallellaan eikä se tule alakautta sieltä josta sitten sektioon. Olisihan senkin voinut ultralla varmasti todeta.
Miettinyt että itse voisi jopa käydä yksityisellä ultrassa ihan lopussa, jossa voisi varmistaa kaiken mahdollisen mitä pystyy, myös sen painon.

Paitsi jos tää pikkuherra on perinyt äitinsä suuntavaiston ja nököttää siellä väärinpäin hamaan loppuun asti, niin kai sitä sitten tutkitaan ultrassa vielä kunnallisen toimesta.

Huh mitkä pari päivää töissä. Tietysti just kaikki mahdollinen tapahtuu just nyt samaan aikaan. Sijaisen kouluttamisen lisäksi on toimistoremppaa ja vaikka mitä :D Mä tuun olemaan aivan totaalisen kuollut kun äitiysloma alkaa jos tähän tahtiin jatkuu sinne asti, tai vaihtoehtoisesti kroppa ei tule kestämään.

32+3
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos!
Ja kiitos kanssaelämisestä, olinkin tehnyt ultrasta ison peikon itselleni.
Itku pääsi heti kun asetuin ultrattavaksi ja kerroin peloistani, ihana kätilö huomioi tämän todella upeasti ja selitti läpi ihan kaiken mitä tarkisti ja miksi aina se näytti hyvältä ja vastasi viikkoja jne. Tarkisti jalkovälin pariin kertaan ja laittoi siitäkin kuvan matkaan :ROFLMAO:
Nyt iski hirveä jännityksen purkautumishedari ja väsy! Luulis ens yönä nukuttavan.

Huhhuh. Onneksi tuli hyviä uutisia. Jospa nyt osaisi tosiaan nauttiakin.:love:

Lottis ja neiti rv20+5
 
  • Tykkää
Reactions: SalamaT
Tinnu mä kävin about samaan aikaan ite ekassa verikokeessa eli 4+2 ja muistan kun hoitsu sanoi, että sen päivän viitearvo oli 220-550 tai jotain vastaavaa. Eli kyllähän tuo sinun tulos siihen menee oikein nätisti! Muutenhan ei kyllä koskaan voi pelkästä yhdestä tuloksesta nähdä kuin, että ollaanko aivan metsässä vai sinne päin.
Ja joo se netistä löytyvä listaus mitä joka paikassa näkee on kyllä niin isolla haarukalla, että siitä ei ole oikein mitään hyötyä.

Jos vaan pystyt/huolit niin käy ihmeessä toisessa kokeessa vaikka ensi viikolla. Tällä sivulla on hyvä laskuri millä voit tuplaantumisen laskea ja siellä on myös kerrottu mikä on normaali nousuvauhti missäkin vaiheessa

http://www.countdowntopregnancy.com/tools/beta_doubling_calculator.php
 
Ole hyvä :)

Siis mitäs ihmettä, miksi mä en ole kuullut tällaisesta nettikaupasta aiemmin??? http://www.lightinthebox.com/c/maternity-wear_2715
Kiinalaisia tuotteita, mutta näyttää olevan tosi halpoja. Ja niillä näyttäisi olevan Euroopassa oma varasto, jonne myös palautukset hoidetaan. Mä kyllä meinaan kokeeksi tilata tuolta jonkun paidan, mulla ei ole kuin kaksi äitiyspaitaa ja omiin löysiin vaatteisiin ei pallo kohta mahdu. Mä tykkään käyttää paljon huppareita (super dry yms) niin tuolla on kyllä tosi kivoja pitkiä huppareita!
Kokojen mitoitus on vähän kummallinen kun alkaa M koosta ja jotkut on One Size. Mutt ihan sama jos on noin halpaa :D
 
Mandala minä nimenomaan kävin 36+6 yksityisellä "synnytystapa-arviossa" kun ei sitä julkisella tarjota. Siinä ultrattiin istukka, napanuoran virtaukset ym, ettei istukka ole vetelemässä viimesiaan, kun joillakin on jo kalkkia tossa vaiheessa tai jopa infarkteja, tai napanuorassa virtausvastus koholla, ennustelee siis raskausmyrkytyksiä ym. Lisäksi arvioitiin lantio. No siinä kävi ilmi tuo ahtaus, mut lääkäri totes, että jos haluan kokeilla alatiesynnytystä, niin se voi hyvin onnistuakin. No minähän tietysti halusin mieluummin alatiesynnytyksen, mutta synnärillä ei tietysti ultrattu, joten kellään ei ollut ponnistusvaiheen alkaessa hajuakaan siitä, että lapsi ei ole kunnolla lasketunut, se on tulossa avosuisena, se on tulossa leuka ylhäällä.... Vasta kun ponnistin lähes tunnin, kätilö alkoi ihmetellä miksi se tulee niin hitaasti, vaikka ponnistamisessa ei sinällään mitään vikaa... No siinä vaiheessa tuli gynekologi ultraamaan ja todettiin virhetarjonta, mut siinä vaiheessa lapsi oli vissiin ollut jumissa tarpeeksi kanavassa, kun sykkeet alkoi laskea. Tehtiin samantien eppari ja otettiin aluksi pehmeä kuppi, joka irtosi koko ajan vaikka lääkäri veti vaaka-asennossa ja kätilö painoi mahasta. Vaihdettiin kovaan kuppiin, mut se irtos myös. Siitä sitten hätäsektioon, koska olin jo niin väsynyt etten meinannyt pysyä tajuissaan ja vauvalla oli sykkeet koko ajan 60... Mua just ärsyttää tuo, että etukäteen ei tutkita juuri mitään, toimitaan vasta kun joku asia menee pieleen.... No en minä osaa arvioida mitä pitäis tutkia, keneltä ja missä vaiheessa, mut sen tiiän että en ala alateitse enää synnyttämään, se on nyt nähty!:ROFLMAO:
 
Tinnu mä kans syötin mittausarvot Baby Medin laskuriin, mulla oli mittausväli 72 tuntia. Siitä tuli tasainen nousu ja siihen on tyytyminen, en aio kolmatta näytettä ottaa kun joku roti pitää nyt itelle laittaa tähän hermoiluun!:ROFLMAO:
 
Joo tuo yksityisen 'synnytystapa'ultra alkaa kyllä kuulostamaan paremmalta mun mielessä mitä enemmän asiaa mietin. Jos vaikka sinne jonnekin rv36-37 hujakoille itsekin sen bookkaisin.
Ei paljoa nimittäin mieltä lämmitä ekaan synnytykseen mennessä, että jos jotain menee pieleen niin toiseen synnytykseen (mitä itsellä ei välttämättä edes ole koskaan tulossa) sitten saa ylimääräiset arviot :rolleyes::rolleyes:

Toisaalta tulee hönttö olo kun onhan naiset kautta aikojen synnyttänyt ilman mitään ylimääräistä. Mutta kun tätäkin niin kauan tehtiin ja mahdollisuuksia on tutkia niin kyllä haluaisin varmistua niin monesta mahdollisesta asiasta kuin mahdollista.

32+4
 
Viimeksi muokattu:
Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :)

Mietin vain tässä itekseni et mitenhän siellä polilla on nuo raskausviikot laskettu. Sanoi että ar ultra on viikolla 7+ ja antoi ajan 12.4. Omien laskujeni mukaan tuolloin olisi rv 8+0 ja nyt siis rv 6+2. Äh, odottavan aika on pitkä, vielä toista viikkoa.

Tänään tuli pyyhittäessä tippa vaaleanpunaista verta. Vaikka tiedän että vuoto voi olla ihan normaalia (varsinkin hoitoalkuisissa raskauksissa), niin kyllä se saa mielen synkäksi ja epäileväksi. Pitäisi vaan jaksaa uskoa että kaikki menee hyvin. Onko muilla ollut alkuraskaudesta vuotoja?
 
Mari, ihanaa! :love: Toivottavasti nyt edes hetkeksi saat hengähtää :)

Lottainen, mahtavaa että kaikki on hyvin! Nyt on alkanut tyttöjä tupsahdella, kun aluksi näytti että poikavoittosta porukkaa :)

Mulla tosiaan on ens kuussa se synnytystapa arvio. Eikö muualla sitten sinne pääse jos neuvolassa pyytää? Mun ei tarvinnu ruinata vaikka sillon en vielä ollu halukas sype kätilöllä käymään. Nythän siellä sitten on kans sypekätilö ja pelkääviin äiteihin "erikoistunut" lääkäri.

Sypekäynti oli ihan hyödyllinen vaikken hirveesti uutta tietoa saanut. Keskusteltiin mikä mua pelottaa ja kovasti painotti, että aina vauvan ja äidin voinnin mukaan edetään. Eikä ketään pakoteta synnyttämään alakautta jos ei halua. Pääsin myös käymään synnytyssalissa ja ammehuoneessa, oli kiva nähdä mihin sitä sitten tulee. En tiedä helpottiko pelko, mutta varmaan sitten synnytystapa arviossa kun on lääkärin kanssa jutellut niin selkenee omatkin ajatukset. Sektiossa lähinnä arveluttaa jos itselle tulee pitkä toipuminen eikä pysty tekemään mitään, muuten olisin varmaan suoraan jo sanonut, että sektion haluan. Tehtiin myös synnytyssuunnitelmaa vaikka tosiaan ei vielä ole varmaa millä tapaa tulen synnyttämään.

34+1
 
Moi taas tännekin puolelle! Hyvin varovaisesti hieman kurkistelen, testi näyttänyt plussaa 6pvää, huomenna verikoe. Mutta edellinen keskenmenoon päättynyt yritys on niin tuoreessa muistissa ja on ottanut ihan älyttömän lujille, että kovasti pelottaa ettei taas vaan tulisi maitojunalla paluu hoitoihin... 2.IVF:n 1.PAS siis 18.3, 2päiväinen alkio ja esikoinen haaveena (miehellä lapsia ennestään).

Tinnu, samoissa fiiliksissä siis mennään... Marille isot onnittelut :) Ja muillekin kivoja uutisia saaneille, niitä on onneksi täällä näköjään viime aikoina tullut!
 

Yhteistyössä