~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Hullabulla! Kohta ei uskalla lukea näitä viestejä ollenkaan. Ihan mielettömästi voimia sulle huomisaamuun! Jospa kaikki on kuitenkin hyvin! Kaikki onnen hippusetkin lähti täältä sun luo:(
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos teille ihanat <3 Pari tuntia pitäisi jaksaa vielä odotella lääkäriin, sitten kuulen tuomion. Yöllä vuotoa ei tullut, aamulla vaan muutama tippa pönttöön ja pyyhkiessä tulee sellaista veristä, hyytymiä ei toistaiseksi ole sen eilisillan ison möykyn jälkeen tullut eikä mitään kipuja ole. Silti olen valmistautunut siihen pahimpaan skenaarioon, ei tämä hyvältä näytä...
 
Hullabulla mä niin toivon, että siellä olis edelleen joku :love: Tsemppiä ultraan!

Musta tuntuu ihan kaistapäiseltä, että ollaan varattu matka parin viikon päähän ja toinen mokoma kesäkuulle. Onhan tämä niin arvaamatonta aikaa, yks päivä ultrassa kaikki hyvin ja toisena voi olla ihan toisin. Hirveesti stressaa nyt että jos tuleekin keskenmeno, mitä me sitten tehdään. Mut luulis matkavakuutuksen korvaavan, jos operaatio tyhjennys tai kaavinta sattuu just siihen matkan päälle. Ja toisaalta jos vointi on hyvä, matkasta voi olla apua sitten siihen henkiseen toipumiseen.
 
Voi Hullabulla, toivottavasti olisi jotain harmitonta vuotoa, uskon kyllä että on pitkät tunnit odottaa.. Tsemppiä! Ja täälläkin peukut pystyssä että olisi hyviä uutisia!

Jasmina
lle myös onnea ultraan!!
 
Täälläkin lämpimät ajatukset on Hullabullan luona...kunpa kaikki olisi hyvin.


Täällä on krapula alkanut. Muutaman päivän ollu aikamoinen olo. Ei oo tarvinnut oksentaa, mutta eipä oo ollu kaukana. Pahoinvointi hyvin samantyyppistä ku tyttöä odottaessa.

Onko kellään muulla sellaista ongelmaa, että aamuisin ja pitkälle päivää, veden juominen alkaa etomaan. illalla voi juoda eikä tuu mitään oloja, mutta näin aamupäivällä varsinkin tulee huono olo. Kun imetin, oli vähän sama juttu. Muistaakseni edellisessä raskaudessa moista ei ollut. Eikä väsyttänyt näin paljon. Täytyy sanoa, että viikonlopun aikana mieli ollut levollisempi. Pieni ääni jostain sanoo, että kaikki olisi hyvin. Yritin jopa aivopestä itseäni nauttimaan olostani, vaikka olo ei ole kovin häävi:notworthy::censored:
 
Jasminalle tsemppiä ultraan :love:

Siida kyllä mullakin vesi tökkii, aamuisin on ihan hirveä jano, muttei tiedä mitä joisi kun vesi etoo, mehut närästää ja aina ei jaksa piimääkään:sick: Nuo ruokahimot on kyllä hauskoja, tänään söin Alpron soija mustikkajugurttia ja se tuoksui ihan taivaallisen hyvälle... Toisaalta eilen syötiin toissapäiväistä jauhelihakeittoa ja se haju oli ihan hirveä. Eilinen oli mullakin pahin krapulapäivä toistaiseksi. Mä uskon, että sulla on siellä massussa joku. Tämä raskaus on oireineen vaan nyt erilainen (y)
 
Mulle aamujen pelastus oli Alpron suklaajuomat mitä saa pienissä tetroissa, oli helppo kuljettaa laukussa mukana. Ja yhdessä vaiheessa en aamusin mitään muuta syöny kun Weetos suklaamuroja maidon kanssa :D mä en ole mikään älytön suklaan ystävä koskaan ollut niin kyllä on nyt tullu syötyä sitä eri muodoissa raskausaikana koko aiemman elämän edestä :sick::LOL:

Maku vichyt oli alussa tosi kova juttu myös. Kaupasta löytyi vielä sellasia litran pulloja muutamalla eri maulla missä ei ole sitruunahappoa niin ei hampaatkaan alkanut sulaa suussa. Nyt taas on jonkin aikaa tuntunu ett vesi on ihan älyttömän hyvää o_O ja varsinkin tietty iltaisin voisin juoda vaik kuin paljon mikä ei kiva kun nukkumaan pitäis mennä.

Ultrauutisia täällä jännäillään!
 
Tupsuli, jospa meidän tuntemukset osuisi oikeaan.:love:
Siis ihan sama ongelma täällä, että yön jälkeen kauhee jano, mutta en tiedä mitä jois. Ananastuoremehua oon litkiny, mutta sekin nyt tilapäisesti loppu. Jano alkanu vaivaamaan enemmän ja aamulla ku herää, niin suu rutikuiva. Yölläkin joutuu käymään juomassa. Soodavedestä ei myöskään tule huono olo.

Ruokahimoja mulla ei varsinaisesti oo...ei ollu tytöstäkään. No se jauhelihakeitto ja keitot ylipäänsä maistuu nyt paremmin ja tää on tuttu tunne ed.raskadesta. Mahassa ei edelleenkään oo tuntunu mitään merkittävää ja se on toisin kuin viimeksi. Nyt kun vertailee näitä raskauksia, niin hyvin paljon ilmaantunut samojakin oireita. Olin liian hätäinen niitten kanssa :unsure: YLLÄTTÄVÄÄ:ROFLMAO: minäkö kärsimätön:whistle:

Meneekö sulla Tupsuli niin, että jos on pahempi krapulapäivä, niin sitte se lievenee seuravina päivänä, kunes taas pahenee. Senkin oon laittanu merkille, että kun etoo vähemmän, niin palelee enemmän ja kun etoo, niin ei oo juurikaan muita oireita. Tissikipukin vaihtelee koko ajan.
 
Meneekö sulla Tupsuli niin, että jos on pahempi krapulapäivä, niin sitte se lievenee seuravina päivänä, kunes taas pahenee. Senkin oon laittanu merkille, että kun etoo vähemmän, niin palelee enemmän ja kun etoo, niin ei oo juurikaan muita oireita. Tissikipukin vaihtelee koko ajan.
Joo just näin, eilen oli paha, tänään ei niinkään. Viime torstaina oli paha, sitten perjantai oli tosi hyvä olo (jolloin meninkin hätäpäissäni ultraan..).. Että aaltoilee näköjään kovastikin! En muista että viimeksi olis näin kovasti aaltoillut, enemmän pysyvämpää se pahoinvointi oli.

Soija Alprojuomia mulla on työpöydän laatikossa, se on sellasta maitomaista paksua, rauhottaa närästyksen heti!
 
Voi kun mä toivon ettet Hullabulla joutuisi tähän paskaan enää ja kaikki olis hyvin!

Me käytiin polilla. Siellä olikin vastassa mun oma ihana mieslääkäri <3 joka ensin diagnosoi ja sitten leikkasi endon 10 vuotta sitten, oon käynyt seurannassa yksityisellä vuosittain, viime vuonna lähetti meidät ivf-hoitoon jne. Itkuhan siitä tuli heti kun hänet näin... Limakalvo jo ohut, joten km ilmeisesti voiton puolella, vielä otettiin hcg kun oon niin kovin kipeä edelleen, ettei vaan olis (myös) kohdunulkoinen. Ei kyllä sellaista mitään näkynyt, mutta varalta.

Ja saatiin lähete niihin tutkimuksiin! Tosin niistä kuulemma hyvin harvoin löytyy yhtään mitään, mutta ymmärsi meidän tuskan ja huolen ja suostui lähetteen laittamaan. Ne ehtii tehdä ennen seuraavaa ivf, joka sitten kesäsulun jälkeen elokuussa. Nyt sitten lepoa ja toipumista ja nollausta kesän ajan...
 
Alkoi kyllä kiinnostamaan noi Soija Aprot. Mies lähtee kohta kauppaan, niin saa tuoda. Täytyy kokeilla.

Kyllä jännittää noi ultrakuulumiset....mitähän se sitte on ku itte menee, varmaan saan sydärin siihen pöydälle:confused: ....toisten puolesta jo ihan hermona.
 
Pikapäivitys... Kohdussa virkeäsykkeinen sikiö, joka jo vähän liikkui. Mutta istukan alla n 1cmx2cm kokoinen hematooma ja uhkaava keskenmenoriski nyt päällä. Jouduin sairaslomalle ja vuodelepoon, lisäksi osittain jo puretut lääkitykset otettiin takaisin käyttöön ja klexane taas pariksi päiväksi tauolle. Nyt ei voi muuta kuin toivoa parasta ja että luonto korjaisi tilanteen. Lääkärin mukaan hematooma tulee varmaan vielä vuotamaan, mutta toiveissa olisi, ettei se vuotaisi hurjasti kerralla, vaan mieluummin tihkuttaen ja että kuivuisi/ imeytyisi jotenkin kudoksiin. Huoh...ei tätä ole meille helpoksi tehty, tuli salamana esikoisen raskauden puolivälin asiat mieleen, kun lääkäri silloinkin totesi, että keskenmeno on hyvin todennäköinen. Nyt mennään vasta 8+2 ja saan varautua useamman viikon sairaslomaan, mikäli raskaus nyt jatkuu.
 
Pääsin just heräämöstä osastolle ja tulin toivottamaan teille kaikille hyvää elämää ja onnea niille, joiden hoidot vielä jatkuu.
Häippäsen keskustelusta ja taustalta ennen kun alkaa niitä sydämeen sattuvia vauvauutisia tulla.
Kohtu on nyt (ainakin toivottavasti) tyhjä, seuraavaksi alkaa operaatio pään ja mielen tyhjennys jollain vielä valitsemattomalla terapeutilla.
Elämä oli mulle epäreilu, mutta ehkä vielä joskus voin hymyillä.
 
Kaikki oli just niinkuin pitääkin :love: vastasi viikkoja 12+1 :) huh! Kyllä jännitti :)
Mun raskaushimoihin kuuluu ykkösenä twister-mehujää,appelsiini ja hedelmäpiltti!
Seuraavat ajat listalle olisi sitten 12.5 neuvola ja olikohan tuossa samassa se lääkärintarkastuso_Omuisti pätkii:ROFLMAO: ja sitten rakenneultra 21.6
Raskaus appin mukaan täällä on luumun kokoinen tyyppi jo! Eli rv 12+0:love:
 
Voi Hullabulla ja viheliäisen hematooma!! Kertoiko se lääkäri, että mistä noi tulee? Mikä noita aiheuttaa? Pitääkin olla vielä istukan alla. Voi itku mitä piinaa sulla monta viikkoa. Aivan ihanaa, että pikkusella kaikki hyvin:love: Nyt vaan toivotaan, että se tooma sieltä häipyy mahdollisimman nopeasti, eikä aiheuta katastrofeja. Onnea tuleviin päiviin, viikkoihin ja paljon VOIMIA!

Ihania kuulumisia Jasmina! Ny vaan rennommin nauttimaan!

Mulla tekis mieli appelsiiniä. Mutta, mun äiti on vyöhyketerapeutti ja saanut "aivopestyä" meidät lapset, että appelsiini on haitallista munuaisille ja eikä se oo mitään aivopesua oikeesti, vaan ihan tosi juttu. Moni muukin sen mulle sanonut. Ja erityisen vihanen oli mulle ku viime raskaudessa vähän söin, että raskaana et kyllä syö!!! Söin silti:ROFLMAO: vähän ja en kuollut!
 
Viimeksi muokattu:
Tinnu! Onneksi se operaatio on nyt ohi. Voimia toipumiseen! Elämä on epäreilu, todellakin!!!! Ja se muka pitäis vaan hyväksyä!?? Kyllä sää joskus siihen pystyt, mutta vaan sitä kautta, että saat apua ja eväitä siihen prosessiin. Lämmin halaus!

Salama! Onpa hyvä että sielläkin prosessi voiton puolella. Ja aivan mahtava ku sattui tuttu lääkäri ja saatte ne kokeet! Huippua!! Jos pahaa, niin jotain hyvääkin. Voimia sinne!
 
  • Tykkää
Reactions: SalamaT
Voimia niille jotka käyvät läpi vaikeita aikoja. On nämä jutut niin epäreiluja..

Hullabulla, pelottavaa varmasti tollanen hematooma.. Peukut ja varpaat pystyyn että pikkuisella olisi jatkossakin asiat hyvin :) seurataanko raskautta nyt tiiviimmin?

Mulla ei mitään himoja ollut alkuraskaudessa, nyt vasta tekee mieli ihan kaikkea hyvää ja koko ajan. Varsinkin leivoksia ja sukltaata :D johtuskohan siitä että enää ei närästä kun oon nyt ottanu sitä omepratsolia, kivutkin on siltä osin loppunu.

Muuten ei mitään ihmeellistä, kovasti punkee kohdunkaulaan ja sekin tuntuu aina vaan enemmän. Joskus tulee menkkajomoja mut toivosin että enemmän niin sais ton tyypin ulos tuolta :D henkisesti tuntuu etten yhtään oo pystyny valmistautumaan vauvan tuloon, on noissa harrastusjutuissa ollu kaikenlaista nii ne pyörii eniten mielessä. Pitäs osata nauttia näistä vikoista viikoista mut ei oo oikein onnistunu.

37+5
 
Olipas hyvä lukee tänään täältä Jasminan ja Hullabullan helpottavia uutisia synkempien jälkeen, vaikka HB:lla tilanne vielä hieman kriittisenä jatkuukin.. kaikki (y) nyt ylös että se hematooman riesa sieltä katois häirittemästä pikavauhtia ja pääsette lapsen kans turvallisemmille vesille!
Tinnulle ja Salamalle vielä toipumisia ja onnea tulevaan, mitä suunnitelmia se sitten pitääkään sisällään!

Mullekaan ei oikein vesi sellasenaan maistu, mutta sitruunamehulla maustettuna kyllä.. senhän pitäs auttaa turvotuksiinkin samoin kun ananasmehun,..no empä tiedä siitä.
Appelsiineja oon syöny harva se päivä kun tehny mieli, toi munuaisjuttu oli ihan uutta tietoo :eek: huh.. muitakin terveellisempiä himoja on viime päivinä ollu, esim. porkkanaraasteeseen, siihen loraus öljyä ja ai että! Muuten välillä tehny enempi kaikkee makeeta (suklaata, karkkia, pullaa..) mieli, vaikka yleensä en oo juur koskaan minkään tollasten perään.. mieluummin kaikkee suolasta.

Saapa nähdä huomenna, jotenkin tuntuu ettei siellä oo tapahtunu mitään kypsymistä viikon takasesta, se pieni punerruskin jäi siihen yhteen päivään...että kyllä tässä rupee vaikuttaan siltä että enskuulle menee, eikä siis ainakaan muhun näemmä päteny se että hoitoalkunen syntyis paljon LA aiemmin.

39+5
 
Haikara matkalla (y)

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

lullaby ... 4.IVF PAS ... toinen ... 27.4.2016
Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 11.5.2016
kop kop ... 1.ICSI/IVF 2.PAS ... toinen ... 18.5.2016
Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 18.5.2016
Mandala ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 22.5.2016
Henrietta- ... 2.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 6.6.2016
flow^ ... 2.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 14.7.2016
Kiisuli80 ... 1.ICSI/IVF ... ensimmäinen … 20.7.2016
grey83 ... 1.ICSI 3.PAS ... ensimmäinen ... 24.7.2016
Suvipilvi ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 9.8.2016
Lottainen ... 2.IVF ... toinen ... 12.8.2016
frankie ...1. IVF ... toinen ... 24.8.2016
JONPA77 ...3.IVF 1.siirto ... ensimmäinen+toinen (2 sijaislasta) ... 29.10.2016
Jasmina20 ... 1.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 7.11.2016
Rizu ... 1.IVF 3.PAS ... toinen ... 7.11.2016
kiia-s ... 1.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 8.11.2016
Elika ... 2. IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 14.11.2016
Nenna81 ...2.IVF 3.PAS ... kolmas (ensimmäinen yhteinen) ...
Mari32 ... 5.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 20.11.2016
Tupsuli ... 4.IVF ... toinen ... 30.11.2016
Hullabulla ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 3.12.2016
mar80 ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 7.12.2016
Siida ... 1.ICSI 6.PAS ... toinen ... 11.12.2016


Tapahtumia tulossa :)

lullaby - äitiyspoli 26.4. - rv39+6
JONPA77 - neuvola 28.4.
Elika - np-ultra 28.4.
Kiisuli80 - neuvolalääkäri 29.4. - rv28+2
lullaby - neuvola 29.4. - rv40+2
Mandala - neuvola 2.5. - rv37+1
Siida - varhaisultra 2.5.
Lottainen - seurantaultra 2.5. rv25+3
mar80 - neuvola 3.5.
Caro87 - äitiyspoli 4.5. - rv39+0
Mari32 - np-ultra 9.5. - rv12
Jasmina20 - neuvola-lääkäri? 12.5.
Elika - neuvola 13.5.
grey83 - kontrolliuä 16.5.
Lottainen - neuvola 18.5. - rv27+5
Lottainen - pelkopoli2 1.6. - rv29+5
JONPA77 - rakenneultra 14.6.
Jasmina20 - rakenneultra 21.6.
Lottainen - synnytystapa-arvio 18.7. rv36+3


Myöhemmin onnistuvat :cry:

Kesäheinä-78 (3.IVF 3.PAS - tm)
Maria_V (luomu - km)
Rusina80 (1.IVF 2.PAS? - kem)
haunoora (3.ICSI 2.PAS - km)
Mintikka (1.IVF 2.PAS - kem)
Hipsunpöpsy (1.IVF - kkm)
Bridge (2.IVF/1.siirto - tm)
annila (5.ICSI - kkm)
Mari32 (5.ICSI - kem)
Vilijonkka_ (1.IVF 4.PAS - tm)
SalamaT (2.IVF - kkm)
Toiveikas81 (1.ICSI - myöh. km)
Lia_ (2.ICSI - keskeytys rv22+1)
Tinnu (3.hoito/4.alkio - kkm)
Mamido (1.IVF 1.PAS - kkm)
SalamaT (2.IVF 1.PAS - km)


Maaliin päässeet :love:
 
Salama jes hyvä että saat ne tutkimukset! Vaikka niissä ei nyt mitään erityistä selviäisi niin onpahan ainakin tehty ja sitten voi vaan olettaa, että teidänkin huono tuuri loppuu tähän ekaan IVF:ään.

Tinnu no hyvä että tyhjentyminen on nyt tehty. Paljon voimia ja lämpimiä ajatuksia tulevaan! <3

Jasmina iih ihanaa onnea hyvästä ultrasta! :love::love: Nyt sitten vaan tyytyväisenä pikku luumua kasvattelemaan lisää! :)

Hullabulla voi hitto minne paikkaan se hematooma mennyt.. Hurjasti onnea kuitenkin että tyyppi hengissä mutta nyt kauhiasti voimia tulevaan. Pidän niin peukkuja että kaikki menee hyvin!!

Caro mullakin on menkkamaisia tuntemuksia ollut mutta tooodella mietoja joten täällä tuskin tekevät paikoille mitään. Mutta jospa siellä alkaisi kohta tapahtumaan ;)(y)

Mä en myöskään tunne olevani yhtään valmis. En siis edes uskalla toivoa vauvan nopeaa ulostautumista :cautious::alien: mutta ei kai se tunne valmiudesta tule paranemaan yhtään vaikka menisi kuinka pitkälle yliaikaa.. Varsinkin nyt kun luin tänään liberon sivuilta ihonhoidosta, kylvettämisestä ja kosketuksesta niin tuli vähän pieni paniikki jopa, että miten sitä osaa sitten?! Ainoa mitä oon vähän alkanut pohtimaan on se synnytyksen kulku ja apua miten kauhistuttaa jo ajatuskin 10cm auki olevasta kohdunsuusta, sormilla oikein hahmotin sitä mittaa - sehän on ihan sairaan leveä o_O:eek: ei ihmekään että sattuu varmaan ihan hirveästi!! Ja jotenkin yritän nyt mielessäni liikuttaa sitä vauvaa kanavaa pitkin alas jos mitenkään voisi kuvitella sitä matkaa ja kipuja. Turhaa hommaa varmaan kun ei voi yhtään tietää etukäteen..

Niin siis liittyykö se Siidan äitin appelsiinikammo hyönteismyrkkyihin? Sitrukset ja viinirypäleet ovat pahimpia just sen takia kun niihin suihkutetut hyönteismyrkyt imeytyy kuoren läpi hedelmälihaan eikä niitä kaiketi suositella edes lapsillekaan. Kyllä mä olen sitrushimoissani appelsiinia ja sitruunoita syönyt/juonut.

36+1
 
Tinnu,Mamido ja SalamaT sanattomaksi vetää tää elämän julmuus. :cry: Mäkin olen kokenut 2 keskenmenoa 6. viikolla, mutta tiedän kyllä, että ei se mitään auta vaikka joku kuinka sanoisi, että kyllä elämä vielä voittaa. Toivottavasti saisitte kokea pian taas parempaa onnea!

Hullabullan puolesta oon täällä hiljaa itsekseni jännittänyt kovasti. Palaa niin elävästi se oma (rv 8+1) vuoto mieleen. Toivon kovasti, että tilanne rauhottuisi pian!

Itse vietän täällä hiljaiseloa ja murehdin supistelujen takia. Ne on nyt taas lisääntyneet... :unsure:

24+6
 
Mandala! Onhan noissa tietysti myrkkyjäkin, mutta appelsiini, mandariini ja kreippi sisältää jotain ainesosaa, joka on pahaksi munuaisille. En itsekkään sitä tarkkaan osaa selittää, mutta jotenkin näin kuulemma. Ja äitini valisti, että varsinkin raskaana on tärkeetä että munuaiset toimii hyvin. Onhan ne tietysti koetuksella muutenkin ja toimittaa erittäin tärkeää tehtävää....no, siitä huolimatta aion syödä muutaman. Normaalisti syön vain jouluna, mutta nyt tekee niiiiiin paljon mieli. Sitruuna ja lime on ihan oikoo.
Sitte kun mainitsit vielä noi viinirypäleet, niin luomuna ihan oikoo, samoin tuoreet luumut ja persikat, mutta ilman luomu merkkiä en itse niitä syö. Noissa on kuori niin ohut, että myrkyt on siellä hedelmässä. Appelsiini ja banaani sen suhteen turvallisempia ku paksumpi kuori. Omput ostan luomuna ja banaanit myös. Tuore ananas on silti parasta kaikista ja on paksu kuori :p

Sitte siitä valmistautumisesta. Synnytys kun alkaa, niin se vie askel kerrallaan mennessään. Siinä ei onneksi ehdi ajatteleen juuri muuta, kun sen hetkistä tilannetta. Mulla itsellä oli kauheinta se lapsen sydänäänien hysteerinen tarkkailu. Koko ajan panikoin niitä ja huolehdin ja murehdin, vaikka ne pysyi onneksi alusta loppuun hyvinä. Vauvan tuloon ei oikein täysin pysty valmistautumaan. Se on niin uus tilanne kun se käärö on sylissä. Sitä vaan silmät lautasina tuijottaa:geek: Se äidin rooli vaan ui tuolta pään sisältä, mistä lie, ja ottaa ohjat käsiin. Se on ihmeellinen juttu! Kaikki tuntuu etukäteen vaikeammalta, mitä oikeesti on. Se vauvan hoito oli itselle ainakin heti aika luontevaa ja kyllähän sitä pelkää, että mitä jos mää pudotan tämän, tai mitä jos jotain käy, mutta paljon vähemmän noita epävarmoja ajatuksia loppuviimein oli, mitä ennakkoon ajatteli. Se on hämmentävää ja ihmeellistä nähdä, että tuolta mun sisältä tuli täydellinen ihminen. Se tuntuu nytkin yhtä kummalliselta, että siellä ehkä jälleen sykkii sydän. Uuden tyypin pieni sydän:love:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä