~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Onpa täällä ollut taas synkkiä uutisia monella! Toivotan jaksamista kaikille teille! Miksi elämä aina koettelee niitä joita jo muutenkin koetellaan....

Hullabulla toivotaan että kaikki menee hyvin ja hematooma häviää!
Jasmina onnea hyvästä ultrasta!!

Minäkin olen appelsiineja syönyt reilusti kun jonkinlainen himo on niihin o_O en oo kuullutkaan tosta munuaishommasta.
Ja täällä myös hirvee makean himo:eek: pitää vähän yrittää rajoittaa ettei tuo paino hirveesti nousis. ... pengon koko ajan kaappeja jos sieltä löytyis jotain herkkuja:D

Sokerirasitus tehty ja sieltä tulokset onneksi ok(y)
Vauvat paino molemmat 28+2 1280g eli aika tasaista kasvua molemmilla. Isoja jo vaikka niin pieniä :love:

Suvipilvi harmillisia nuo supistukset. Itsellänikin niitä ollut välillä enemmän välillä vähemmän. .. Miten sulla toimii maha? Mulla supistukset ovat jotenkin yhteydessä mahan toimintaan. Ummetus tai tosi löysä vatsa ovat kumpikin supistelujen aiheuttajia. Näin sanoi lääkärikin.

28+5:love:
 
  • Tykkää
Reactions: iinukka1
flow mulla toimii maha ihan suht hyvin, mut oon kyl kans huomannut, että mahan toiminnalla on vaikutusta supisteluun. Toinen selkeä juttu on liian täys rakko ja toisaalta lieväkään nestehukka.

lullaby onpa hurjaa kuinka lähellä sun laskettu aikas on! Ja moni muukin on jo ihan loppusuoralla. <3
 
Onne jasmina hyvistä ultra kuulumisista, minä joudun vielä viikon jännäämään ennenkuin on np ultra.
Vaikka makea on raskausaikana huonosti maistunu nii tähän asti ainoa himotus on ollu kirpeät karkit, kovin paljon onneksi ei ole tullut syötyä kun makea saa helposti oksetusolon päälle. Hedelmiä ja just sitä appelsiiniä tulee kyllä paljon syötyä, mut ei niinkään erityisiä himoja ennemminki haluttaa vaan syödä jotain raikasta.

Oireisiin on jo selvästi tottunu, välillä erehtyy miettimään että eihän mulla enää oikein ole oireita ja sit tajuaa et niin oksensinhan mä tänäkin aamuna, niinkuin kaikkina muinakin ja päikkäreille pitäs taas mennä :D
Mulla on ollut kova matkakuume, mutta mietin aluksi etten raskaana uskalla matkustaa minnekkään, mutta sukulaiset on menossa muutamaksi päiväksi heinäkuussa Pärnuhun joten tuli sit itselläkin varattua matka sinne, ajattelin et lapsen kans ei tule kuitenkaan lähettyä vähään aikaan..
 
Mä en kyllä ihan purematta niele tuota sitrushedelmien vaarallisuutta.. :ROFLMAO: Tai ainakin haluaisin ihan selkeästi tietää mikä niissä on vaarallista munuaisille ja millä annoksella? Jos kyse on sitrusten sisältämästä oksaalihaposta (jota tunnetusti on raparperissä paljon) ei niiden sisältämä oksaalihappo ole terveelle ihmiselle vaarallista. Jos haluaa minimoida riskin, nauttii kalsiumpitoista päälle, joka sitoo oksaalihappoa. Mut vaikka raskaana ollessa munuaiset ovatkin koetuksella lisääntyneen nestemäärän vuoksi, riittävä juominen ja liikunta pitää kyllä munuaiset kuosissa. Ja harva vetää kerralla niin paljon sitrushedelmiä, että ne edes teoriassa saisivat munuaiset vajaatoiminnan partaalle. Raparperiäkin aion kesällä syödä, varmaankin piirakassa ja vaniljajäätelön kera :p Sitrushedelmissä on kuitenkin paljon muuta hyvää (raskaanakin olevalle) terveellistä. Mutta tuo lisäaineiden ja torjunta-aineiden välttely lienee raskaana ollessa ihan viisasta. Mä oon kuitenkin maalaisjärjellä tehnyt rajauksen, että kun kuorin hedelmän, voin syödä sitä hyvällä omalla tunnolla. Viinirypäleitä on juurikaan syö, koska ne on niin sokerisia. Kiivi ja päärynä on muuten hyviä, jos on ummetusta. Mutta kiiviä ei kannata antaa pienille lapsille ihan hirveitä määriä, saa ainakin meidän muuten hyvävatsaisen taaperon mahan kovalle.

Huomenna eka neuvola... Jännittää hieman, lähinnä se sydänäänien kuuntelu, että kuuluuko ne.. Muuten ihanaa mennä neuvolaan, oon ihan fiiliksissä kun saa olla taas huomion keskipisteenä ja kyselyjen ja mittausten kohteena :)
 
Voimia teille Salama, Mamido ja Tinnu!
(y) Jasmina ja hullabulla!

Mä jossain vaiheessa himoitsin salmiakkia, vaikka ei sais, mutta se himo on mennyt ohi. Sen jälkeen tuli karkkihimo, joka myös onneksi on väistynyt! :LOL: Ruisleipä tekee vieläkin turvonnutta ja huonoa oloa, ja edelleen ne luonnonjogurtit, ananakset ja smoothiet maistuvat.

Viikonloppuna vastaan tuli tarjous Brion turvakaukalo+isofix-jalustasta - nyt on sitten semmonen tulossa. Samassa paikassa oli myös varteenotettava pinnis hyvällä hintaa (semmonen mistä saa laidan kokonaan pois ja sijoittaa sängyn viereen), mutta sen ehtii tilaamaan myöhemminkin, jos ei muualta tule vastaan.
Aloin myös kaupoista ja kirpparilta vilkuilemaan 50-56 cm yöpukuja, mut niitä tietynlaisia löytyy tosi huonosti. Kirpparilta mukaan tarttui yhdet 74 cm housut ja pieni vastasyntyneen neulelakki. Ekat hankinnat on nyt siis tehty ;)

Neuvolassa hb rupes olemaan alhaalla, ja eilen varsinkin olin ihan naatti. Pitää tänään käydä hakemassa rautaa. Neuvottiin syömään sitä joka toinen päivä, tai sit kokeilla ihan ruokavaliolla.

22+6

 
Viimeksi muokattu:
Kiitos teille ihanat tsempeistä, sitä nimittäin nyt tarvitaan.

Kiela kyselit, miten hematooma oikein syntyy. Jos nyt oikein käsitin lääkärin puheista, niin niitä voi tulla istukan muodostuessa ja kasvaessa. Kun kohdun pinta ja limakalvot on niin herkkiä, niin joskus sinne väliin voi jäädä tällaisia verilaguunoja, kun istukka muodostuu ja samalla kohtu kasvaa. Lääkärin kokemuksen mukaan useimmiten ne vuotavat pois ja kuivuvat/ imeytyvät ympäröiviin kudoksiin, joten ihan toivoton tän tilanteen ei pitäisi olla. Mutta koska ollaan näin alussa, niin jos se hematooma kasvaa ja hulauttaa enemmän isoja vuotoja, niin vaarana on, että se vuoto vie mukanaan sikiönkin. Siksi oon nyt saikulla, ettei hematoomaa vaan mitenkään ärsytetä eli mitään ponnisteluja ei saa tehdä eikä mahaan kohdistua ylimääräistä painetta. Kontrolli on ens ma, mikäli ei tule radikaaleja muutoksia. Nyt isoa vuotoa ei ole tullut, pienesti vaan tihkuttaa eli ei tule edes siteeseen asti, vaan pyyhkiessä. Ja nyt se ei ole enää kirkasta tuoretta verta, vaan alkaa mun mielestä muuttua rusehtavanpunaiseksi. Peukut ja varpaat pystyssä siis mennään...

Henkisesti tää oli kyllä taas aikamoinen kolaus ja ihan kuin olis matto taas vedetty jalkojen alta. On ihan sellainen oli, että raskaana oleminen ei ole vaan mulle tarkoitettu, kaikki menee aina vaan pieleen. Mitään muuta en ole esikoisen vaikean ja kesken jääneen raskauden sekä viime vuoden keskenmenojen jälkeen toivonut kuin edes jollain lailla normaalia raskautta. Mutta ei, se ei näköjään ole mua varten. Nyt vaan toivon, että tästä selvitään ja raskaus jatkuisi ja josko jossain vaiheessa pääsisin raskaudesta nauttimaankin. Huoh.
 
Äh, viesti karkasi liian vikkelään...

Onnea Jasminalle hyvistä ultrakuulumisista ja tupsulille tsemppiä ekaan neuvolaan!

Kiela ja tupsuli olittekin eilen jutellu pahoinvointijutuista... Mulla pahoinvointi on iltaa kohden pahenevaa, välillä ellottaa jo aamuisinkin. Ja mä tunnistan tuon saman vedenjuonnin kanssa, välillä se maistuu ja haisee ihan kamalalle, mutta sitten taas välillä (etenkin ennen nukkumaanmenoa) janottaa kauheasti ja voisin juoda litratolkulla kylmää raikasta vettä. Eilen oli illalla niin huono olo, etten saanut syötyä mitään, varmaan päivän stressikertymäkin vaikutti asiaan. Lisäksi torkuin lähes koko päivän lääkäristä kotiutumisen jälkeen eli väsymys on kyllä kovaa. Päänsärkykin on vaivannut, joten kyllähän noita oireita on. Lisäksi mulla on sama kuin minkä kiia-s mainitsi eli makeaa ei tee yhtään mieli. Yleensä oon sellainen sokerihiiri, että voisin elää pelkällä karkilla, mutta nyt ajatuskin etoo. Ja jos jotain makeaa olen syönyt, niin kesken se jää, koska tekee niin pahaa. Tosi outoa kyllä :) Raikas appelsiinimehu on tällä hetkellä se, jolla pahimman ellotuksen saa katkaistua, sitten oon imeskellyt pieniä salmiakkipastilleja, vaikka ovatkin kiellettyjen listalla. Ja jääkaappikylmät satsumat tai mandariinit on myös hyviä! Tää on niin outoa, kun en tosiaan esikoisesta kärsinyt minkäänlaisesta pahoinvoinnista, niin ihan outoa löytää itsensä tällaisesta tilanteesta.

Jahas, täytyypä yrittää etsiä jotain ajanvietettä tänne sohvan nurkkaan...josko netflixiä alkaisi kahlaamaan... :)

Tsemppiä ja jaksamista jokaiselle!

Hullabulla 8+3
 
Tsemppiä supistusten kanssa flow ja Suvipilvi!

Hullabulla harmittaa sun puolesta kyllä, että normaalin raskauden tavoittelu on ainakin tällä erää vähän vaikeampaa, mutta jospa se hematooma tosiaan häviäisi ja loppu menisi oikein mallikkaasti! Tässäkin ketjussa on todella kovasti vuotava hematooma nähty ja kaikki meni kuitenkin ihan hyvin.

Frankie siitä se lähtee, kohta on nurkat täynnä tavaraa :ROFLMAO:

Mulla oli myös karkkivaihe, mutta onneksi meni ohi. Suolasta ei ole tehnyt kunnolla mieli koko raskaudessa. Vähän aikaa sitten oli kauhea pehmis-vaihe ja piti ostaa aina kun mahdollista :X3: Nyt parasta on granny smith omenat ja tosiaan vesi. Mutta tuntuu että mikä tahansa maistuu ja tuoksuu hyvältä just nyt. Ai herran jestas kynsilakka tuoksui TAIVAALLISELTA kun eilen kahlasin vanhoja kuivuneita pulloja roskiin :ROFLMAO: ja ihan pelkkä täysjyväpaahtoleipä voilla.. Voisin syödä sata kpl :D

36+2
 
Hullabulla tsemppiä! Voin niin hyvin kuvitella sun huolen ja fiilikset. Koita olla stressaamatta siitä normaalin raskauden ajatuksesta, oot raskaana vaikkakin sohvan pohjalla ja sillä selvä.

Frankie taas mä ihmettelin miten sä jo näin alkuraskaudesta turvakaukaloita uskallat tilata... Multa on selvästi kadonnut muutama kuukausi tajunnasta tästä välistä. Jotenkin tuntuu että saattaapi kadota jatkossakin, kai se on joku mielen suojelumekanismi.

Hoitaja soitti eilen vielä iltapäivällä, hcg 17 eli ei ole kohdunulkoista (muuten vaan sattuu :( ja vieläkin vuotaa). Verikokeita otetaan 2kk km jälkeen, eli juhannuksen jälkeisellä viikolla. Ja varattiin seuraavan hoidon suunnittelu 2.8, silloin kuullaan tutkimusten tulokset ja suunnitellaan 3. IVF.

Ihan hirmuisesti hyvää vointia ja iso kiitos kaikille teille tuesta ja tsempeistä! Käyn varmasti välillä lukemassa teidän kuulumisia, mutta olis varmaan hyvä saada tähän asiaan vähän etäisyyttä välillä...
 
Hullabulla nuo hematoomathan on aika yleisiä, joten minä uskon ja pidän peukut pystyssä, että sullakin se kuivahtaa itsekseen (ainakin tuo vuodon väheneminen ja ruskeaksi muuttuminen on hyvä merkki!) ja pääset nauttimaan normaalista raskaudesta. Onneksi raskausaika on kuitenkin niin lyhyt, että kunhan saatte pienokaisen syliinne, raskausaika unohtuu aikaan! Tsemppiä!

SalamaT ihan loistavaa, että teillä on nyt konkreettisia päivämääriä, joita odotella ja odotusajat eivät ole pitkiä. Ihan hyvä ottaa vaikka kesällä tutkimusten välissä etäisyyttä lapsettomuusjuttuihin, nauttia kesästä ja laskea stressitasoja. Mä pidän teille peukkuja, että elokuun hoidosta saatte pysyvän plussan!! :love:

Mulle on kans salmiakki maistunut.. Mut yritän ottaa mahd. vähän ja harvoin, yksi sisulaatikko kestää useamman päivän ja ihan jatkuvasti en niitä osta..
 
Hullabulla! Hyvä että sait sairaslomaa! Jospa kaikki menisi hyvin ja se iso vuotelu jäis nyt tähän ja saisit nauttia sen jälkeen normaalista raskaudesta! Paljon kuulee hematoomista, mutta koskaan en oo tullu ottaneeksi selvää, että mistä ne tulee. Kiitos kun kerroit:)

Sitten tuo appelsiinijuttu. Charles Ersdahl niminen norjalainen vyöhyketerapeutti, nykyään edesmennyt, mutta piti vielä vanhuuden päivinä kursseja ja äitini opiskeli silloin vyöhyketerapeutiksi Hän oli joka kurssin aloittanut haukkumalla appelsiinit. Oli myös tehnyt kokeen, että antanut yhden appelsiinin 10 henkilöille ja mennyt toiseen huoneeseen. Joku niistä söi sen ja hierottuaan jaloista ne 10, hän sanoi kuka sen oli syöny. Mun kaveri sano mulle kerran että teiän äiti on noita....se tiesi että syön paljon appelsiinejä. Munuaisen alue oli tuntunut ja ollut kipeä. Niin siis itsekkin niitä välillä syön ja sain noottia siitä myös täkäläiseltä vyöhyketerapeutila. Tosin harmittaa kun en tullut häntä tentanneeksi, että mikä se aines siinä on joka munuaisia tukkii. Happo se jokatapauksessa on, mutta ei oksaalihappo. Joku jota on hankala saada eroteltua kunnolla hedelmästä. Maailmalla kuulemma enemmänkin tutkittu juttu. Mies siis eilen toi luomuappelsiinejä ja oli kiva kuoria niitä ku ei tarttunut mitään epämäärästä käsiin. Kylläkin olivat pienempiä kooltaan ja aika kirpsakoita, mutta just oivallisia tähän raikkaushimoon. Eikä täälläkään makea maistu yhtään. Ei maistunut viimeksikään. Ei oikeen itekkään tiiä mikä maistuis. Se vaihtelee vähä päivittäin. Nuo raikkaat jutut menee, mutta ehkä liioittelua puhua himosta. Tänään taas pahoinvointia ei oo juurikaan, mutta palelee. On tää ihmeellistä. Menis nyt tää viikko nopeaaaaaa!
 
SalamaT, hyvä tosiaan että saatte tutkimukset tässä vaiheessa.. Jos sit mitään häikkää ei löydy niin voi ajatella että kyse on ollu vaan huonosta tuurista, ja jos löytyy, niin sille ainakin jatkossa osataan tehdä jotain ja varautua!
Mandala Kyllä sen oman vauvan hoidon sitten osaa ja homma lähtee sujuun ihan luontevasti kun itsestään ;) näin ainakin mulla ennenmuinoin, enkä tota nytkään oikein osaa ainakaan tässä vaiheessa ressata :)
Onhan se 10cm auki valtava mitta, mutta se aukee hitaasti, ja kohtu ym. kudokset on valmistautunu siihen "venähdykseen" jo monta kuukautta ja on hormoonien pehmittämiä...eikä sitä oikeesti kyllä tuu siinä tilanteessa sit miettineekskään eikä juur ehdi tuntuunkaan kun ne muut kivut selässä ja mahassa vie senkin huomion. En toki osaa sanoo miten epiduraalin kans kun ei siitä (vielä) oo kokemusta..

Tänään sairaalassa kaikki näytti jotakuinkin samalta kun viikko sittenkin, kohdun suulle menee juuri se yks sormi sisään mut ei yltäny lapsen päähänkään. Lapsivettä oli hiukan vähemmän nyt kun viimeks mutta kuitenkin normaali määrä, ja painoarvio on 3,3-3,6kg välillä. Ensviikon alussa vielä uus aika ja sillon kehotettiin ottaan jo tavarat mukaan kun ei tiedä jääkö siitä jo suoraa osastolle.
Eipä tässä muuta voi kun odotella ja toivoo että alkais käynnistyyn tässä loppuviikon kuluessa omia aikojaan (peukaloita pyöritellessä) :whistle: supistuksia on nyt parina viime päivänä ollu ehkä vähän useemmin kun ennen.

39+6
 
  • Tykkää
Reactions: JONPA77 ja Mandala
Haikara matkalla (y)

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

lullaby ... 4.IVF PAS ... toinen ... 27.4.2016
Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 11.5.2016
kop kop ... 1.ICSI/IVF 2.PAS ... toinen ... 18.5.2016
Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 18.5.2016
Mandala ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 22.5.2016
Henrietta- ... 2.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 6.6.2016
flow^ ... 2.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 14.7.2016
Kiisuli80 ... 1.ICSI/IVF ... ensimmäinen … 20.7.2016
grey83 ... 1.ICSI 3.PAS ... ensimmäinen ... 24.7.2016
Suvipilvi ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 9.8.2016
Lottainen ... 2.IVF ... toinen ... 12.8.2016
frankie ...1. IVF ... toinen ... 24.8.2016
JONPA77 ...3.IVF 1.siirto ... ensimmäinen+toinen (2 sijaislasta) ... 29.10.2016
Jasmina20 ... 1.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 7.11.2016
Rizu ... 1.IVF 3.PAS ... toinen ... 7.11.2016
kiia-s ... 1.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 8.11.2016
Elika ... 2. IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 14.11.2016
Nenna81 ...2.IVF 3.PAS ... kolmas (ensimmäinen yhteinen) ...
Mari32 ... 5.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 20.11.2016
Tupsuli ... 4.IVF ... toinen ... 30.11.2016
Hullabulla ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 3.12.2016
mar80 ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 7.12.2016
Siida ... 1.ICSI 6.PAS ... toinen ... 11.12.2016


Tapahtumia tulossa :)

JONPA77 - neuvola 28.4.
Elika - np-ultra 28.4.
Kiisuli80 - neuvolalääkäri 29.4. - rv28+2
lullaby - neuvola 29.4. - rv40+2
Mandala - neuvola 2.5. - rv37+1
Siida - varhaisultra 2.5.
Lottainen - seurantaultra 2.5. rv25+3
lullaby - äitiyspoli+käynnistys? 2.5. - rv40+5
mar80 - neuvola 3.5.
Caro87 - äitiyspoli 4.5. - rv39+0
Mari32 - np-ultra 9.5. - rv12
Jasmina20 - neuvola-lääkäri? 12.5.
Elika - neuvola 13.5.
grey83 - kontrolliuä 16.5.
Lottainen - neuvola 18.5. - rv27+5
Lottainen - pelkopoli2 1.6. - rv29+5
JONPA77 - rakenneultra 14.6.
Jasmina20 - rakenneultra 21.6.
Lottainen - synnytystapa-arvio 18.7. rv36+3


Myöhemmin onnistuvat :cry:

Kesäheinä-78 (3.IVF 3.PAS - tm)
Maria_V (luomu - km)
Rusina80 (1.IVF 2.PAS? - kem)
haunoora (3.ICSI 2.PAS - km)
Mintikka (1.IVF 2.PAS - kem)
Hipsunpöpsy (1.IVF - kkm)
Bridge (2.IVF/1.siirto - tm)
annila (5.ICSI - kkm)
Mari32 (5.ICSI - kem)
Vilijonkka_ (1.IVF 4.PAS - tm)
SalamaT (2.IVF - kkm)
Toiveikas81 (1.ICSI - myöh. km)
Lia_ (2.ICSI - keskeytys rv22+1)
Tinnu (3.hoito/4.alkio - kkm)
Mamido (1.IVF 1.PAS - kkm)
SalamaT (2.IVF 1.PAS - km)


Maaliin päässeet :love:
 
Ai että, miten jännittävää Lullaby! Pidän peukkuja, että synnytys käynnistyy itsestään ennen seuraavaa lääkäriaikaa, mutta tosi kiva, että sellainen on jo tiedossa. Miten se menikään, että sait sairaalaan nämä loppuraskauden käynnit? Mulla on huomenna neuvola ja aion keskustella siitä, että ekalla pelkopolikäynnillä luvattu seuranta vedettiinkin nyt pois. Nythän ne mun pelot vauvan hyvinvoinnista loppuraskaudessa ja synnytyksessä alkaa vasta aktualisoitua! Sen jälkeen kun kuulin viime viikolla, että kohdunsuuni on vielä kiinni, olen googlaillut jonkin verran synnytystarinoita ja jotenkin helpotti kuulla, että synnytys saattaa alkaa koska tahansa "nollatilanteestakin" huolimatta - siis että tämän päivää tilanteesta ei voi päätellä sitä, koska synnytys käynnistyy (tai kuinka paljon se menee lasketun ajan yli).

Peppermint 36+6
 
  • Tykkää
Reactions: lullaby
Lullaby! Aivan mahtavaa! Kohta sulla on se käärö sylissä! Mahtavaa! Jospa se lähtis käyntiin viimeistään viikonloppuna ihan itsekseen, ja säästyisit käynnistykseltä! Onnea hirmusesti tuleviin päiviin!

Peppermint! Mulla vaan juurikin se synnytys sitte lähti käyntiin 0-tilanteesta. Täysin epäkypsää oli vielä viikkoa aikaisemmin ku viimeisen kerran kokoarviota tehtiin. Edellisenä päivänä tuli kipeähköjä suppareita säännöllisen epäsäännöllisesti ja seuraavana aamuna heräsin piiiiiitkäään kipeään supistukseen ja osa vesistä meni. Siitä se lähti.
Epiduraali toimi loistavasti. Kohdunkaulanpuudute vei myös kivut, mutta ei avannu paikkoja. Epiduraali ja oksitosiini....sillä tuo tyttö syntyi. Kivuttomasti, mutta paikkoja vähä brutaalistikkin aukoen, ku verta meni 2l, mutta siltikään kammoa ei jääny ja repeämät oli pitkiä, mutta ei syviä. Parani parissa viikossa.
 
  • Tykkää
Reactions: lullaby
Juu, pari viikkoo sitten neuvolassa oli puhetta loppuaikojen peloista ja sillon laitto lähetteen sairaalaan. Sinne tulikin 1. aika melko nopeesti, jo muutaman päivän päähän, ja nyt on siis 2 kertaa kontrolloitu äitiyspolilla. Kyllähän se hiukan rauhottaa kun tutkitaan säännöllisesti että kaikki näyttäs olevan ok, vaikka eihän ne käynnit sitä estä tietenkään jos jotain ikävää ois yhtäkkiä sattuakseen.. Tänään kans mulle sanottiin samoin, ettei siitä kohdunkaulan tilanteesta voi kuitenkaan päätellä miten lähellä synnytys on, kypsyminen voi tapahtua nopeestikin, kun on alkaakseen. Kumpa nyt tosiaan tällä kertaa säästyis siltä käynnistykseltä.....
 
Oi vitsi, kohtahan tänne syntyy eka vauva! :love: jännittää jo ihan sun puolesta lullaby :love:
Tuo on kyllä jännä tietää, jos ei se kohdunsuun tilanne kerrokaan mitään koska synnytys voi alkaa, jännittää omasta puolestakin sitten :LOL: Noh ei mulla ole ollut supistuksia ainakaan tähän mennessä, joten tiiä vaikka tulisi kesäkuun vauva sittenkin.

Peppermint toivottavasti saisit neuvolassa käännettyä sen päätöksen, ja pääsisit vielä lisätarkastuksiin pelkoja hälventämään!

Salamalle oikein rentouttavaa tulevaa kesää, toivottavasti saat ajatuksia muualle ja sitten kesän jälkeen uudella tarmolla uuteen hoitorundiin ja takaisin tänne tietysti :)

On kyllä ollut tylsää tällä viikolla kun sataa vettä koko ajan ja pikkuvaatteetkin on suurimmaksi osaksi pesty, joten ei mitenkään erityisen pirteä ja iloinen mieliala toisella äitiyslomaviikolla kun ei ole jaksanut keksiä mitään erityistä tekemistä. Työmeilejäkin olen lukenut, kun en tiliä ole vielä poistanut kännykästä :rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: lullaby
Pikainen omanapapäivitys: Äitiyspakkaus haettu! Jotenki uskomatonta et tää tapahtuu ihan oikeasti mulle. Tätä kaikkea on vieläki vaikee uskoa todeks. :) Toivottavasti vaa kaikki jatkuis loppuun astiki hyvin. <3

(Muoks: Nää on siis ekat vauvatarvikkeet jota meidän kotona on. Ei olla vielä muuten uskallettu hankkia mitään.)
 
Viimeksi muokattu:
Haikara matkalla (y)

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

lullaby ... 4.IVF PAS ... toinen ... 27.4.2016
Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 11.5.2016
kop kop ... 1.ICSI/IVF 2.PAS ... toinen ... 18.5.2016
Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 18.5.2016
Mandala ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 22.5.2016
Henrietta- ... 2.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 6.6.2016
flow^ ... 2.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 14.7.2016
Kiisuli80 ... 1.ICSI/IVF ... ensimmäinen … 20.7.2016
grey83 ... 1.ICSI 3.PAS ... ensimmäinen ... 24.7.2016
Suvipilvi ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 9.8.2016
Lottainen ... 2.IVF ... toinen ... 12.8.2016
frankie ...1. IVF ... toinen ... 24.8.2016
JONPA77 ...3.IVF 1.siirto ... ensimmäinen+toinen (2 sijaislasta) ... 29.10.2016
Jasmina20 ... 1.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 7.11.2016
Rizu ... 1.IVF 3.PAS ... toinen ... 7.11.2016
kiia-s ... 1.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 8.11.2016
Elika ... 2. IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 14.11.2016
Nenna81 ...2.IVF 3.PAS ... kolmas (ensimmäinen yhteinen) ...
Mari32 ... 5.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 20.11.2016
Tupsuli ... 4.IVF ... toinen ... 30.11.2016
Hullabulla ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 3.12.2016
mar80 ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 7.12.2016
Siida ... 1.ICSI 6.PAS ... toinen ... 11.12.2016
Cerezah 1.IVF... ensimmäinen.. 1.1.2017


Tapahtumia tulossa :)

JONPA77 - neuvola 28.4.
Elika - np-ultra 28.4.
Kiisuli80 - neuvolalääkäri 29.4. - rv28+2
lullaby - neuvola 29.4. - rv40+2
Mandala - neuvola 2.5. - rv37+1
Siida - varhaisultra 2.5.
Lottainen - seurantaultra 2.5. rv25+3
lullaby - äitiyspoli+käynnistys? 2.5. - rv40+5
mar80 - neuvola 3.5.
Caro87 - äitiyspoli 4.5. - rv39+0
Mari32 - np-ultra 9.5. - rv12
Jasmina20 - neuvola-lääkäri? 12.5.
Elika - neuvola 13.5.
grey83 - kontrolliuä 16.5.
Lottainen - neuvola 18.5. - rv27+5
Lottainen - pelkopoli2 1.6. - rv29+5
JONPA77 - rakenneultra 14.6.
Jasmina20 - rakenneultra 21.6.
Lottainen - synnytystapa-arvio 18.7. rv36+3
Cerezah varhaisultra 16.5


Myöhemmin onnistuvat :cry:

Kesäheinä-78 (3.IVF 3.PAS - tm)
Maria_V (luomu - km)
Rusina80 (1.IVF 2.PAS? - kem)
haunoora (3.ICSI 2.PAS - km)
Mintikka (1.IVF 2.PAS - kem)
Hipsunpöpsy (1.IVF - kkm)
Bridge (2.IVF/1.siirto - tm)
annila (5.ICSI - kkm)
Mari32 (5.ICSI - kem)
Vilijonkka_ (1.IVF 4.PAS - tm)
SalamaT (2.IVF - kkm)
Toiveikas81 (1.ICSI - myöh. km)
Lia_ (2.ICSI - keskeytys rv22+1)
Tinnu (3.hoito/4.alkio - kkm)
Mamido (1.IVF 1.PAS - kkm)
SalamaT (2.IVF 1.PAS - km)


Maaliin päässeet :love:
 
Uskaltaakohan tänne plussanneiden puolelle varovaisesti siirtyä, vaikka varhaisultra onkin tulossa vasta 16.5...? Mitenköhän sinne asti malttaa odottaa! Sellaista kysyisin, että onko kenelläkään todetty lievää hyperiä punktion jälkeen, joka olisi alkanut sitten taas oirehtimaan plussan jälkeen? Itsellä vatsa tuntuu olevan turvonnut ja kipeä ja olo on samanlainen, kun punktion jälkeen, kun todettiin tuplakokoiset nesteen täyttämät munasarjat... Myös hartioita pistelee silloin tällöin, aivan kuten hyperin todetessa. Kuitenkin Naistenklinikalla neuvovat vain, että jos olo käy täysin sietämättömäksi, tulisi mennä Kätilöopiston päivystykseen, eikä tässä nyt sietämättömyydessä vielä olla, epämukava olo vaan.
 
  • Tykkää
Reactions: mar80
Tervetuloa cezeraz! Mulla oli hyvin lievää hyperiä, munasarja on edelleen valtava, 3-4 cm kokoisia kystia on kymmenkunta. Mutta mulla oli lähinnä mahan turvotusta ja ajoittaista, kyllä aika voimakastakin kipua munasarjassa etenkin kiertoliikkeissä ja aamuisin sängystä nousessa. Mutta hartiapistoshan viittais siihen että sulla on nestettä enemmänkin vatsaontelossa. Tarvisitkohan ihan saikkua tähän alkuun? Ei ainakaan kannata nostella, kumarrella ym ettei munasarjat kierry. Kumma kun ne ei tsekkaan tilannetta polilla.

(.) Tänään eka neuvola. Terkkari oli niin ihana kuin muistinkin, puolisokin oli tyytyväinen, kun hänet huomioitiin ja keskusteltiin edellisen synnytyksen vaiheista, joista hän sai traumoja. Luvattiin tehdä lähete synnytystapa-arvioon h 30 jälkeen. Lisäksi tietysti se peruspaketti lippusia ja lappusia, verenpaine mitattiin ym. Hb oli vain 113... Ehdin viime syksynä pari kertaa luovuttaa verta syömättä rautaa, että ehkä varastot olis sitten käyneet nopeasti tyhjiin. Rautaa saa muuten syödä eka kolmanneksellakin, se ei vaan imeydy kunnolla ennen 18 raskausviikkoa. Kehotti rautapitoisia ruokia syömään, mut ajattelin kokeilla silti ottaa kasvirautaa purkistakin, kun ei siitä ilmeisesti haittaakaan ole. Sydänääniä ei kuunneltu, mutta en ollut oikeastaan vaillakaan. Kävin tiistaina edellisellä työpäikalla, jossa on ultralaite ja vilkasin pikaisesti vatsa-anturilla että siellä se sintti sätkytteli ja sydän sytkytti :love:

Mun kohdalle voi päivittää, että nt-ultra 23.5.2016
 
Cerezah oikein paljon onnea plussasta ja tervetuloa! Hoitoketjussa piinailu on ihan eri tason piinailua kun tämä plussan jälkeinen piinailu, joten tämä on ihan oikea paikka :)

Mulla ei hyperiä ole tullut kummastakaan punktiosta, mutta luin raskauden pahentavan hyperin oireilua. Koeta juoda todella paljon vettä jos alkaisi helpottamaan, siis ihan litra tolkulla. Kannattaa kuitenkin mennä päivystykseen heti jos juomisesta huolimatta ei pissata paljoa tai jos hengitys vaikeutuu. Toivotaan, että kuitenkin menisi itsestään ohi (y)

Kannattaa muuten ottaa ne [ quote ] tekstit alusta ja lopusta pois niin tuo lista näyttää oikein :)

Tupsuli onpa kiva kun pääset itse ultraamaan pikkuista :love:

Alkanut viime päivinä jomottamaan alkaselkää ja ihan alamahaa (häpykummun yläpuolelta) istuessa sohvalla tai esim tietokonetuolilla. Sellaista paineen tuntuista jatkuvaa jomotusta, ei mitenkään aaltoilevaa, joten eiköhän se vauvan paino tee sen. Ainakaan maha ei ole mennyt mitenkään kovaksi joten tuskin ovat mitään supistuksiin liittyvää. Makoillessa kyljellään ei tunnu pahalta, mutta ei sitä jaksa maata koko aikaa kun ei ole jaloillaan.

36+3
 
Mandala ja Tupsuli kiitos vastauksista! Ainakin silloin punktion jälkeen, kun menin käymään päivystyksessä ja oli ihan samanlaiset oireet kuin nyt, oli nestettä vain munasarjoissa. Täytynee seurailla tilannetta, että meneekö parempaan vai pahempaan suuntaan... Ei ole muuta kipua kuin mahassa, ja tämä tietysti poistuu heti jos menee makaavaan asentoon, lähinnä kävellessä tuntuu ikävälle. Toivotaan, että menisi nyt ohi juomisella!!
 
Cerezah, onnea ja tervetuloa! Mulla ei varsinaista hyperiä ollu mutta olin pitkään kipeä ja nestettä myös vatsaontelossa. Plussan aikaan oli koviakin kipuja, kohdussa myös mutta ne siitä rauhottu viikossa. Kannattaa tosiaan nesteitä nauttia paljon :)

Mandala, mulla on kanssa ollu kipuja alamahalla ja samaan oon päätyny että vauvan painosta johtuu. Itekki tänään pari tuntia makoilin sängyssä lenkin jälkeen kun rupes paljon sattuun, sellasta menkkamaista kipua.

lullaby, oi jospa sulla vauva kohta sylissä! Kamalan nopeesti on aika menny.

Tänään pari kertaa supisti kivuliasti mutta nyt taas ei mitään. En oo varma oliko oikeita supistuksia kun kipu alamahalla alko ennen kun supisti. Supistuksen aikana kuitenki kipu koveni ja sen jälkeen hiipu pois. Jännä näin viime metreillä että kun ei tunnu missään niin on pettyny ja jos tuntuu niin tulee paniikki et nytkö jo mennään :D seksin jälkeen tulee selvästi kipuja että eiköhän siinä perää ole että voi käynnistää synnytyksen.

38+0
 
  • Tykkää
Reactions: lullaby
Caro eikös spermassa ole jotain samaa ainetta mikä muistaakseni supistuksia aiheuttaa, tai ainakin jotain se 'aine' tekee synnytyksen edistymiseen, en muista nimeä. Jospa ne kivut siellä tosiaan voisi paikkoja jo vähän avata :) voin kuvitella että jännittää jos tulee enemmänkään kunnon kipuja :D
 

Yhteistyössä