~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Mandala, nauti tosiaan pikkumiehestä :) kuulostas itekki kivemmalta jos pystys tissiä antaan. Meillä on enemmän ja vähemmän heräteltävä syömään kun ei liian pitkään voi olla ilman, joskus herää itkemään ja joskus oon antanu ruokaa kun muuten näyttää nälkäseltä vielä syönnin jälkeen. Ei varmaan tuon meidän alun jälkeen ole oppinut omaa ruokarytmiä. Pullosta myös syö välillä liikaa ja pulauttelee sitten ulos.

Peppermint, yks koirista on mun isällä hoidossa niin en tiedä vielä miten se suhtautuu mutta nuo isommat on ottanu tosi hyvin. Narttu vähän stressaa kun vauva itkee, tuo junnu uros taas oli alusta lähtien ihanku vauva olis aina täällä ollu. Molemmat käy välillä haistamassa ja vähän varpaita lipasemassa :) molemmat nuolis vauvan pahkaa jos vaan antas.. Paremmin siis ovat ottaneet kun olisin ikinä kuvitellu :)
 
Mandala, on kyllä kurja juttu jos pidätyskyky herpaantunut. Varmasti se korjaantuu, kun keho palautuu. Minulla kans ja varmasti monella muullakin on ollut pidätysvaikeuksia synnytyksen jälkeen. Yhtään ei voinut pidättää, kun alko pissattaan, piti olla jo pöntöllä :p kun aivasti, oli läikkä housussa:eek: Ja pukamia, ne kans ilmaantui silloin. Ihania juttuja, joista harvemmin neuvolassa kukaan mainitsee.

Nauttikaa siitä pikkukaverista, ihana maidontilaaja:love:

Mulla nyt ovulaatio. Menin sitte kalenterista räknäämään, että saattaisin kuitenkin ehtiä siirtoon ennen kesää. Mitä jos seuraavat menkat siistiikin kohdun ja ultrassa kaikki näyttäisi hyvältä. Henkisesti oon ihan valmis, mutta onko keho!? Niin palavasti haluaisin kyytiläisen!
 
Oi, kun teidän vauvajutut kuulostaa ihanilta Caro, peppermint ja Mandala sekä lullaby!! :)

Täällä ollaan vähän suu pyöreänä kun aamulla tuli housuihin selkeästi erilaista nestettä, juoksevampaa ja vaaleanpunaista. Olisko tullu pari ruokalusikallista niin että yö shortsien haara oli kunnolla märkä. Soitin synnärille ja käskivät seurailla päivän vuotoa mutta ei ole enää tullut muuta kuin limaisempaa valkovuotoa.. Oon ihan pettynyt jos ei se aamuinen neste ollutkaan lapsivettä kun aattelin että tästä se synnytys hiljalleen käynnistyy :) Kätilö puhelimessa sanoi että jos lapsivettä niin kyllä sitä pitäisi tihkuttaa vielä lisää.. No soitan sinne vielä illalla ja kerron kuulumiset niin katsotaan haluavatko kuitenkin että meen näytille!
 
Henrietta, mitä ikinä niin kyllähän toi synnytystä enteilee! Ei ilmeisesti ollut limatulppaa kuitenkaan? Täällä pidetään peukkuja, että olisi lapsivettä ja pääsisit tositoimiin.

Siida, jos susta tuntuu, että olisit valmis niin todellakin toivon, että siirto onnistuu ennen kesää ❤

Kiva kuulla Caro, että teilläkin koirat ottaneet tulokkaan hyvin vastaan. Voisiko olla, että ruokarytmikin löytyisi, kun pikkumies kasvaa?
 
Peppermint, kyllä luulisin. Varmasti tuo sairaalassa olo sekottaa myös kun oli letkuruokinnassakin jonkun aikaa ja sielläkin piti syöttää tietyn välein jos ite ei heränny.

Mulla varmaan loppuu maidontulo pian :( ei mitään hirveetä määrää oo nytkää tullu mutta tuntuu ainaki välillä hiipuvan. Voikohan nopea painonlasku vaikuttaa siihen myös. Ei oo montaa raskauskiloa jäljellä kiitos teho-osastolla olon. Ois kiva että sais edes osan tolle pumpattua.
 
Henrietta! Hui, siellä ihan selvästi jotain tapahtuu! Lapsivettä, tai limatulppa, kumpikin enteilee lähestyvää synnytystä :), ihana juttu! Onnea matkaan, kun tositoimet käynnistyy! Mulla irtosi viikon limatulppaa ennenku sitte meni vesiä ja tuli supparit!

Peppermint! Pelkkä ajatus, että siirtoon pääsisin vielä ennen kesää, saa hymyilemään, se ois enemmän kun oon uskaltanut toivoa, mutta edellyttää kyllä todellakin KUNNON menkkoja. Viime kkm jälkeen tuli vain niukat ja ja vasta tyhjennyksen jälkeen toiset menkat puhdisti kohdun kunnolla. Nyt on se eri tilanne, että tää oli spontaani km ja TOIVON että kohtu puhdistuis kerralla ja ehtisin vielä siirtoon. Menkkojen ei auta olla kyllä yhtään myöhässä, veikkaan, että en ehdi, jää varmaan muutamasta päivästä kiinni. Jännittää!

Meillä on suht kookas koira vähä reilu 40kg ja on ihan hulluna tuohon tyttöön ja päinvastoin, mutta on tottunut lapsiin jo ennen lapsen syntymää. Olen työkseni hoitanut kotona lapsia ja koira otettiin silloin, eli kasvanut lasten kanssa. Ainoa mikä inhottaa, että haluais kovasti nuolla kasvoista, tyttöhän vaan kikattaa ja koira nuolee kuolavanat suuhunsa...:LOL: Mua ällöttää ja ku kiellän, niin nuolee heti ku selän käännän, lopettaa taas ku huomaa, että huomaan:rolleyes:
 
Kannattaa varmaan varmuuden vuoks käydä näytillä Henrietta-, kuulostaa kyllä lapsivedeltä.. siellä ne voi tarkistaa asian jollain tikkutestillä, onko sitä! Tihkumistahan ei välttämättä ite edes huomaa. Sithän jos on sitä, niin synnytyksen ois hyvä tapahtuakin mm. tulehdusriskin takia tietyn ajan kuluessa, kovasti (y)ja tulevaan ponnistukseen!

Se onkin tarpeen ottaa lapsi (tai tissitakiainen :D:love:) usein tissille ekoina päivinä, jotta maidontuotto saadaan hyvin käyntiin. Taysissa ei pääsääntösesti anneta tuttia ollenkaan vastasyntyneille, mutta kun esim. mekin jouduttiin oleen siellä sen verran pidempään ja tehtiin niitä tutkimuksiakin, niin ei ollu syytä olla ilmankaan enää kun maidontulokin oli jo käynnissä ja suht runsaanakin. Ja se on kyllä ihanan vapauttava väline (jos lapsi "hyväksyy" sen), ettei koko lapsen valveillaoloaika mee siinä tissiä suussa pitäen eikä mitään muuta kerkeis :coffee:
Täälläkin oli sitä virtsanvirtausongelmaa mutta onneks se helpotti jo sitten ekan viikon sisällä. Heti kun nousi pystyasentoon ja oli hiukankaan hätä niin tuntu ettei pystyis pidättään ja ne on just valahtamassa reisille!
Sen sijaan ummetus riivaa vieläkin välillä, että onkohan suolikin venähtäny jotenkin sillee ettei ne jokkut persröörin lihakset toimi kunnolla että sais :poop:n eteenpäin vaikka ois ihan normi löysääkin! :mad: No mut, ehkä se siitä ajan kans paranee.. niinkun pukamatkin. Tai edes se kipu niistä.
En tiä kauanko jälkivuoto yleensä kestää mutta täällä nyt yli 4 viikon jälkeen melkein hiipunu, jonain päivinä ei tuu enää mitään punasta/rusehtavaa, ja välillä taas hailakkaa.. mut kaipa se on normaalia eikä sinne ois mitään ylimäärästäkään jääny...en kyl muista kauanko viimeks jatku.
Ens viikolla toinen neuvolakäynti pojan kans :) pienimmät vaatteet (alle 60cm) alkaa olla jo armotta liian kittanoita ja vaipoissakin otettu 2 koko käyttöön!
 
Viimeksi muokattu:
Mandala pukamat kuulostaa suunnilleen samankokoisilta kuin mulla oli... Niihin auttoi hyvin Scheriproct, jota käytin pari viikkoa ja useamman viikon pidin vatsan tarkoituksella löysänä Pegorionilla ettei pukamat ärtyisi. Ne paranivat pikkuhiljaa ja nykyisin siellä ei ole mitään ylimääräistä. Mutta kun ne kerran on tullu, ummetusta kannattaa jatkossa välttää tai ne herkästi kipeytyy:confused: Tissitakiainen oli meidänkin tyttö, lienee ihan luonnollista vastasyntyneelle, onhan se varmaan järkytys olla yhtäkkiä erossa äidistä ja mukava nukkua tissi poskella, jos vaikka nälkä sattuis yllättämään on ruokaa lähettyvillä:LOL::love:
 
Ei se eilisaamuinen ollutkaan varmaan lapsivettä koska tosiaan sellasta nestettä ei tullut enää aamun jälkeen, tuli vaan lievästi punertavaa valkovuotoa. Jorvin iltakätilö oli sitä mieltä myös, ei kuulemma tarvetta tulla näytille, uutta yhteydenottoa jos tulis uudestaan epäilyä lapsivedestä.

Tänään olis THE PÄIVÄ :) (40+0). Pitää lähteä vähän keskustaan tassuttelemaan joskos se auttais ja lapsivedet menis vaikka ravintolassa :p
 
Kukas se oli kun kyseli onko mulla ollu ennen vyöruusua? Hitsit kun on lahopääanteeks... mut siis tietääkseni ei ole ollut ennen. Ja juu jotenkin juontaa vesirokkoon juurensa tämä vaiva. Sairastin vesirokon joskus 30 vuotta sitten :eek: herranen aika kun sitä onkin vanha :oops::(:LOL:
Sanoi vielä että jos synnytys alkais aikasessa niin täytyy muistaa sanoo sairaalaan mennessä tosta ruususta, että osaavat toimia sen mukaan sitten... hyvällä säkää oma huone eristyksessä siis...

Pientä väsymystä ollut taas havaittavissa ja neuvolassa mitattiin hemppa 106... oli laskenu raudan syönnistä huolimatta, nostettiin sitten annostusta... toivottavasti maha kestää :whistle:

Anteeksi oma napaisuus, mutta en oikein osaa taas(kaan) kommentoida...

Synnytystapa-arvio 22.6.

Rv 33+6
 
Isot onnittelut vielä Mandalalle! :love:

Oon ollu vähän ihmeissäni ku lähes kaikille (?) muille on tehty se sokerirasituskoe, mutta mulle ei. Olin tänään neuvolassa ja kysyin asiasta, mutta ei se tosiaan oo mitenkää vahingossa jääny, vaan en vaa kuulu riskiryhmään ku ei oo ylipainoa eikä sukurasitetta, vaikka ikää onki yli 30 v...

Tyyppi on ollu pää alaspäin jo ainaki nelisen viikkoa ja hän viihtyy tuolla pötsin oikeassa reunassa. Sen huomaa supistuksissa aina selkeesti, että mahan oikea reuna on erityisen kovana. Kävin nyt supistelujen takia otattamassa sen streptokokkinäytteen, saas nähdä millanen vastaus tulee. Muuten ei oo tulossa mitään ylimääräsiä tarkastuksia, vaan oon sit vaa yhteydessä jos supistelut muuttuu jotenki pahempaan suuntaan. :unsure:

Nyt vois ehkä lisätä pitkästä aikaa listaan: neuvola 22.6. rv 33+1 ja lääkäri 11.7. rv 35+6.

Että tällaista omanapailua tällä kertaa. :)

Jotain mun piti kommentoida tai kysyä mut ei taas yhtään muista...
Kaikkea hyvää kaikille! :D

30+6
 
  • Tykkää
Reactions: JONPA77
Henriettalle ihan hurjat tsempit että nyt olisi ensi merkit alkavasta synnytyksestä (y) :love:

Mulla ihme kyllä toimi suoli tänään ekaa kertaa ihan ilman härdelliä pariin otteeseen vaikken oo kun tänään aamupuuroon osastolla laittanut muutaman kuivatun luumun. Mutt se pidätyskyky tosiaan vieläkin aivan täysin olematon. Onneksi sentään tänään jo sain tuntumaa lantionpohjan lihaksiin vaikken niitä pysty juurikaan vielä puristamaan.

Eilisen tiheän imun (tyyliin koko päivä tissillä tai huutoa)päivän takia nännit aivan helvetin kipeät eikä vaavi huoli rintakumia. No onneksi sentään edes nukahti kotiin lähtiessä joten kissan ensi kohtaaminen ei ollut naama punaisena rääkyvä bebe vaan kaukalossa uinuva pieni :D ei ainakaan toistaiseksi ole kissa ollut milläskään vaikka vähän ollaan itketty ja kitisty. Mutta katsotaan sitten kun huutokonsertti alkaa jossain vaiheessa. Tämän kissan tuntien jotenkin too good to be true tämä käyttäytyminen :eek:
Vauvakin on nukkunut kumman tyytyväisesti yhdellä tissi-imulla toistaiseksi :eek: mitä lie yöllä luvassa :D

Ai niin ja kyllä on pienimmätkin vaatteet isot! 56cm on aivan liian iso vielä vaikka 54cm onkin. On kuitenkin aika hoikka.

Kuinkahan nopeasti voisi olettaa nännien kovettuvan imetykseen alkamisesta? Vai kovettuuko ne jos hölvää nännirasvaa (mistä ei edes ole apua kun ei ole haavoilla)?

Maito ei vielä nouse kai. Ilmeisesti sitä ei kai voi olla huomaamatta?

Nyt kun rauha maassa niin nautin kyllä puolikkaan lasin viime kesältä säästämääni naminami punkkua :whistle:;)

Mandala ja pikkuherra 2pvä
 
Onnea Mandala pojasta ja kotiin pääsystä,siitä se uusi arki alkaa :)

Mulla oli tänään lääkäri neuvola, täällä tehtiin sisätutkimuskin ja kaikki ok. Pikkunen onnistuu aina olemaan jotenki piilossa sydänääniä kun yritetään ettiä ja alussa ultrassakin sai etsiä kauan ennen ku löyty ja tänään niitä ääniä ei lääkäri saanu millään kuulumaan, kyllä sitä oli taas ihan paniikissa et tässäkö tämä nyt oli. Onneksi neuvolaan oli saatu uus ultra, viime kerralla oli laite rikki, ja sielähän se vauveli venytteli ja sydän sykki.
 
Mandala mulla nännit kipuili 4 kk ikään asti... Sen jälkeen ei enää kipua ilmennyt ja nännit oli tottuneet. Siihen asti jompi kumpi aina välillä kipuili tai oli haavoilla ja oli rintakumit välillä käytössä ja lanoliini jatkuvasti. Mutta lienee hyvin yksilöllinen asia! Varmaan pari eka viikkoa voi olla tuskallista ja sinällään siis ihan normaalia. Kun ne rinnat on niin täydet ja pienen imuote vielä hakusessa/kärsivällisyyttä hyvin vähän. Pikkusen voi lypsää/pumpata pois niin vauva saa paremman otteen tissistä ja ehtii syödä takamaitoakin, ettei tule niin helposti vatsavaivoja.
 
Mandala, onnea kotiutumisesta! Kiva, että kissa otti iisisti. Uskon, että huomaat kyllä maidon nousun. Mulla se tapahtui kolmantena päivänä synnytyksestä. Aamulla harjoittelin hoitajien käskystä käsin lypsämistä. Lounaan aikoihin kun annoin tissiä niin tajusin, että ne ovat pinkeät, täydet ja lämpimät, siis ihan erilaiset kuin vielä aamulla. Minusta imuote on löytynyt paremmin maidon nousun jälkeen, ei ole kuulunut enää napsunaa ja maiskutusta imiessä. Tissillä vauva hengailee lähes yhtä paljon.

Henrietta, pidän peukkuja, että alkaa tapahtua! Onhan pinkki vuotokin jo jokin merkki :)

Kiva kuulla, että Kiialla kaikki ok lääkärissä ja toivotaan, että Suvipilven supparit loppuvat.

Soitin synnärille tänään alapään jatkuvien kipujen takia eikä kuulemma ole normaalia, etten pysty seisomaan. Aamulla pitää soittaa neuvolaan. Toivottavasti lääkärissä löytyy syy.

Peppermint ja tyttö 1vk 2pv
 
Mandala, mulla nännit kipuili ja toinen oli jopa vereslihalla ekan viikon aikana, sitten aloin laittaa säännöllisesti Lansinohia seuraavan viikon, mikä kyllä tuntus auttavan myös ehkäseen haavoja, ja nyt sitä tarvii enää korkeintaan satunnaisesti pikku pistelyihin. Eli 3-4 viikossa nännit on jo hyvinkin turtuneet hommaan. Varmaan aika yksilöllistä kauanko kelläkin kestää tottua. Muistaakseni esikoisen kans meni pidempään ja sillon käytinkin vakituisesti nännikumeja. Onneks niitä ei nyt oo tarvinnu ekan viikon jälkeen ollenkaan, kun poika alkoi vieroksua paljasta nänniä.
Maidon nousun ainakin mä tunnen selkeesti sellasena jopa hiukan kivuliaana kipristelynä ja tissien kovettumisena minuutin sisällä kun lapsi alkaa imee nänniä, ja joskus pelkästään liian pitkä imetystauko tai ajatuskin imetyksestä tai lapsen näkeminen, ääntely ym. aiheuttaa sen. Sillon kannattaa olla pitävät suojat liiveissä kun hetken ryöppyää..
 
Miten kiva että pääsitte jo kotiin Mandala, toivotaan että kissa käyttäytyy jatkossakin yhtä hyvin.(y) Tsemiä pidätyskyvyn ja kipeytyneiden rintojen kanssa!

Peppermint, toivottavasti tosiaan lääkäri voi sinua jotenkin auttaa! Olikos sulla siis joku repeämä vai mikä sun mielestä noin kovia kipuja aiheuttaa?

Mulla oli sillon aikanaan esikoisen jäljiltä kipeä leikattu eppari sekä lisäksi ihan hillitömän kokoinen veripahka kankussa, istuin noin 4vkoa synnytyksen jälkeen aina kottikärryn sisäkumin päällä aina kun istuin..au. Mut kellä jos istumiskipuja vaikka epparin vuoksi, niin suosittelen tuota sisäkumia. Sen vinkin sain aikanaan Jorvin lastenteholta kun katsoivat mun kärvistelyä.

Henrietalle pidän kovasti myös peukkuja täällä!(y)

Kiia onpa upeaa kun teillä on neuvolassa ultra, täällähän sellasia ei tod ole.:)

Melkein samoissa menevällä Suvipilvillä tyyppi alaspäin, täällä yhä vain perätilassa. Usko hiipuu että vielä kääntyisi vaikka voi niin tehdä vielä loppumetreilläkin..
Mä niin haluaisin synnyttää alakautta, enkä leikkausta.. Ei auta kuin ootella.

Mulla kiertää vatsassa vähän väliä, riippumatta mitä syö tai ei syö. Eilen meinas kirjaimellisesti tulla shaibat housuun, luojan kiitos olin 5m päässä vessasta!:sick:
Sit illalla taas kipuili alavatsa ja alaselkä. Tätäkö tää loppuraskaus sit on..?

Eipä täällä kummempia, kovasti yritän keksiä esikoiselle tekemistä kun rahat tiukalla ja itsellä melko vajavaista mitä pystyn tekee. Johki puistoon varmaan istumaan, onneks nyt ainakin hyvä ilma. Seiskavee ei onneks vaadi samaan tapaan perässä juoksemista kuin joku taaperoikäinen.;)

Lottis rv30+4
 
Haikara matkalla (y)

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

Henrietta- ... 2.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 6.6.2016
flow^ ... 2.IVF ... ensimmäinen+toinen ... 14.7.2016
Kiisuli80 ... 1.ICSI/IVF ... ensimmäinen … 20.7.2016
grey83 ... 1.ICSI 3.PAS ... ensimmäinen ... 24.7.2016
Suvipilvi ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 9.8.2016
Lottainen ... 2.IVF ... toinen ... 12.8.2016
frankie ...1. IVF ... toinen ... 24.8.2016
JONPA77 ...3.IVF 1.siirto ... ensimmäinen+toinen (2 sijaislasta) ... 29.10.2016
Jasmina20 ... 1.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 7.11.2016
Rizu ... 1.IVF 3.PAS ... toinen ... 7.11.2016
kiia-s ... 1.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 8.11.2016
Elika ... 2. IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 14.11.2016
Mari32 ... 5.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 20.11.2016
Tupsuli ... 4.IVF ... toinen ... 30.11.2016
Hullabulla ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 3.12.2016
mar80 ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 7.12.2016
cerezah ... 1.IVF, 1.tuore ... ensimmäinen ... 30.12.2016


Tapahtumia tulossa :)

Jasmina20 - neuvolalääkäri 7.6.
Elika - neuvola 8.6.
JONPA77 - rakenneultra 14.6.
mar80 - neuvola 14.6.
Lottainen - neuvola 16.6. rv 31+6
Cerezah - np-ultra 20.6
Jasmina20 - rakenneultra 21.6.
Kiisuli80 - synnytystapa-arvio 22.6.
Suvipilvi - neuvola 22.6. rv 33+1
kiia-s - rakenneultra 30.6.
JONPA77 - kelaneuvola 30.6.
Elika - rakenneultra 4.7.
Suvipilvi - lääkäri 11.7. rv35+6
Tupsuli - rakenneultra 14.7.16
Lottainen - synnytystapa-arvio 18.7. rv36+3
mar80 - rakenneultra 21.7.


Myöhemmin onnistuvat :cry:

Kesäheinä-78 (3.IVF 3.PAS - tm)
Maria_V (luomu - km)
Rusina80 (1.IVF 2.PAS? - kem)
haunoora (3.ICSI 2.PAS - km)
Mintikka (1.IVF 2.PAS - kem)
Hipsunpöpsy (1.IVF - kkm)
Bridge (2.IVF/1.siirto - tm)
annila (5.ICSI - kkm)
Mari32 (5.ICSI - kem)
Vilijonkka_ (1.IVF 4.PAS - tm)
SalamaT (2.IVF - kkm)
Toiveikas81 (1.ICSI - myöh. km)
Lia_ (2.ICSI - keskeytys rv22+1)
Tinnu (3.hoito/4.alkio - kkm)
Mamido (1.IVF 1.PAS - kkm)
SalamaT (2.IVF 1.PAS - km)
Siida (1.ICSI 6.PAS -km)
Nenna81 (2.IVF 3.PAS -kkm)


Maaliin päässeet :love:

lullaby ... 4.IVF PAS ... toinen ... 40+6 ... 3.5.2016
kop kop ... 1.ICSI/IVF 2.PAS ... toinen ... 38+0 ... 4.5.2016
Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 41+4 ... 21.5.2016
Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 41+3 ... 28.5.2016
Mandala ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+6 ... 4.6.2016


************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön.
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Mandala! Toivotaan että kaikki pienet 'vaivatkin'kohta helpottaa!
Täällä tuli sokerirasituksen tuloksia ja paastoarvo oli juurikin se raja-arvo Nyt pitää huomenna mennä neuvolaan kuulemaan jatkosta. Ei ois kyll tarvinut tätäkin vielä. Ottaa päähän suunnattomasti!
Rv 17+0
Neuvolat: 8.6 ja 17.6 rakenneultra 4.7
 
Ymmärrän hyvin tuntosi, Elika! Mä mittaan kuuden päivän ajan 10 veriarvomittausta päivässä, ennen ateriaa ja 1 h aterian jälkeen. Sulla tulee varmaan joku vastaava testauspätkä. Huomenna vipa päivä ja to soitto neuvolaan. Kuten Peppermintkin tsemppas, niin nopeasti siihen tottuu. Oma ruokavalio on onneksi ollut sopiva ja arvoissa ei ole tullut ylityksiä.

Joka paikassa tuntuu olevan vähän eri toimintatavat tän asian suhteen - oletan, että mut laitetaan jatkossa mittaamaan esim. joka toinen viikko tai silloin tällöin. Täällä kaksplussassa oli pari hyvää (vanhaa) ketjua asiasta. Siellä mitattiin mm. pääaterioiden jälkeen, tai parina päivänä viikossa, joka toinen viikko, tai vaan kolmen viikon välein. Miten usein Peppermint mittasit?

Eniten mua otti päähän se, kun en tosiaan hirveästi saanut infoa - luulin, että teen kello kaulassa 10 mittausta päivässä tästä raskauden loppuun asti!

28+6
 
Viimeksi muokattu:
Tsemppiä Elikallekin radin kanssa! Mäkin niin tiedän ton "ei olisi tätäkin tarvinnut"-fiiliksen. Mä mittasin ekat kaksi vkoa (mittaus 4 päivänä, joista yksi vkonloppuna) jälkeen 2-3 kertaa vkossa, koska arvot oli ok. Tiuhempien mittausten jälkeen oli soittoaika ja sovittiin jatkosta. Mulla mittaukset oli vain aamun paastoarvo ja sen lisäksi aamupalan, lounaan, päivällisen ja iltapalan jälkeen. Joskus katsoin arvon kiinnostuksesta muutenkin, että pääsin kärryille, mikä sopii mulle. Esim. pienen jätskiannoksen syöminen ei nostanut arvoa edes rajan lähelle. Kun oikein v*tuttaa niin toivottavasti tekin saatte voimia siitä, että sokeriarvojen tarkkailulla ja oikealla ruokavaliolla varmistetaan, ettei vauvalle tule ongelmia. Suurella todennäköisyydellä saatte jatkaa normaalia syömistä synnytyksen jälkeen eli aika lyhyestä kärvistelystä kuitenkin kyse. Tosi tylsää Frankie, ettet saanut kunnolla tietoa, mitä tulossa. Me juteltiin neuvolatädin kanssa puolisen tuntia ja sain itkeä ja kysyä kaikesta askarruttavasta, kun sain mittarin.

Terveisiä osastolta! :( Mut otettiin tänne vauvan kanssa, koska syy kipuun ei löytynyt tulehduksesta tai kohdusta äitipolin päivystyksessä (neuvolaan olisi saanut ajan vasta perjantaille). Aamulla en pystynyt tekemään aamutoimia vauvan kanssa. Pyjaman riisumisen jälkeen piti luovuttaa, koska seisominen vaan sattui niin julmetusti. Lääkäri epäili liitoskipuja (niitä mulla oli rv 20-38 eikä tunnu samalta) ja hoitaja, että tikki painaa hermoon. Huomenna otetaan ehkä magneettikuva. Huomiseen asti mennään kipulääkkeillä (burana 600+panadol) eli ei ole helpotusta luvassa. 600 burana ei vie edes kivun terävintä kärkeä pois. Olen helpottunut, että ei ole tulehdusta, mutta olisin halunnut selityksen ja sen mukaisen hoidon. Ehkä huomenna sitten...
 
Voi Peppermint miten mälsää että joudutte sinne, mutta hyvä että tutkivat tarkemmin. Ja toivotaan, että syy selviää pian ja on jotain helposti hoidettavaa ja paranet nopeasti!

Tsemppiä kaikille RADin kanssa painiville. Onneksi se ilmeisesti on aika harvinaista, että ruokavalio ei auta vaan joutuu insuliinille, tai että siitä jäisi mitään raskauden jälkeen.

Lottainen oisko jotain vatsapöpöä? Harmi noi kivut :( mutta eipä sullakaan äääälyttömän kauaa enää ole! :love:
Mä muuten kyselin osastolla jotka rengasta kun tosiaan toi eppari ja karmeat pukamat niin sanoivat, että nykykäsityksen mukaan sitä ei suositella koska esim just pukamat pullottaa siitä reiästä huonosti luoden lisää painetta sinne.

Henrietta mitens siellä, onko tullut lisää punaista, tai jotain muuta jopa? :)

Kyllä mulla eilen pakosti nousi sitten maito kun jouduin pyyhkimään beben alahuulen leveydeltä maitoa pois ja pieni puklukin tuli. Sekä rinnoista puristettava neste ei ole enää paksua ja keltaista vaan ihan maidon näköistä. Ja vaavi on niin paljon nopeammin tyytyväinen ja uninen kuin aiemmin - eilen ja tänään yhden tissin tyhjennystaktiikalla nukuttu piiitkät päikkärit. Tissejä vähän nipistelee myös ja kokoa on tullut vähän lisää.

Meinattiin lähteä vähän ulos kauppaan kunhan hän nyt vaan huolisi herätä ja tankata :rolleyes::love:
 
Kuulostaa hyvältä tuo maidontuotannon käynnistyminen!
Niin joo, pukamissa voikin olla tuo ongelma. Mulla oli tosiaan ihan nyrkin kokoinen pahka ja nimenomaan kankussa, ilman rengasta en istunut missään vaan seisoin tai makasin, suurimmaksi osin makasin koska infektion vuoksi olin niin heikkona.
Mutta tuo paineasia kuulostaa fiksulta etenkin just pukamia ajatellen.
Hyvää ekaa kauppareissua!

En usko että on mitään tautia, kun on sellaista satunnaista vatsan/suoliston kramppailua. Mut eihän näistä voi tietää. Joo, jee! Elokuu tulee vauhdilla, enää maks 12 vkoa!:)

Peppermint, voi harmi ettei löytynyt heti jotakin yksiselitteistä ja siihen helpottavaa hoitoa. Etkö tosiaan saa muuta kipulääkettä?:/ toivottavasti kivun syy löytyy pian. Voimia!
 
Siis apua nyt mä tiedän miltä tuntuu täydet rinnat :eek::eek::eek: vauva alkoi kesken päiväunien jälkeistä syömistä yskimään ja nostin pystyyn niin jäi kesken ruokailu kun hän nyt sitten nukahti uudelleen heti perään. Rinnat on tosi kovat nyt kääk :LOL: odotan ett poju heris uniltaan pian.

Piti siis kysyä, että kuinka kiire nämä tissit on tyhjentää ettei tukkeudu ne jotkut tiehyet ja tule kaiken maailman rintatulehduksia?? (n)o_O
 
Mandala! Rintatulehduksen saamisen herkkyys on hyvin yksilöllistä. Esim mun äiti, ei ole ikinä saanut rintatulehdusta, eikä mun sisko, enkä minä. Taas miehen sisko saa heti, jos vähänkin on vetoisessa paikassa ohuemmalla paidalla. Ystäväpiiristä myös löytyy kumpaakin ääripäätä. Huippua, että sulla maito noussut!!.

Minäkin alkuun pelkäsin rintatulehdusta, kun maitoa nousi PALJON ja siksi lypsin usein, kunnes tajusin, että ei se sillä konstilla ainakaan vähene. Sitten sain hyvän vinkin, että syöttää useamman kerran samaa tissiä, niin se toinen "oppii" täyttymään hillitymmin ja maidon tulo tasaantuu. Menin ensin niin, että kolme syöttökertaa toisesta ja sitten vaihdoin. Sitten kun maidontulo tasaantui, niin toinen oli yötissi ja toinen päivätissi. Tai siis sen vaihdon tein jossain vaiheessa iltaa, kun oli pakko, ettei tissi räjähdä:), mutta äkkiä se siitä tuolla menetelmällä tasaantui, eikä tarvinut lypsää. Tytöllä oli ihanteellinen syömisrytmi. Söi 3-4h välein ekat pari kolme kuukautta, kunnes tuli se tiheän imun vaihe ja halusi syödä 1-2h välein. Tähän vaikutti varmasti sekin, että mulla on syöksytissit, maito tuli ku paloketkusta :D Imetyksen kesto max15 min ja vauva tyytyväinen. Sitä oon ihmetelly, ku mulla tosiaankin pienet rinnat, että ihmeelliseen suoritukseen ne vaan pystyi. Ei se koko kerro imetyksen onnistumisesta mitään.
 

Yhteistyössä