~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

@hillan_kukka tervetuloa takaisin ja onnea plussasta! Nyt sitten loppuun asti täällä eikö vaan!

Mulla on nyt neuvola 2 viikon välein. Aiemmin oli se kerta 4-5 viikkoon. Mä en kyllä ole oikein ole kokenut saavani hirveästi mitään irti neuvolakäynneistä. Tärkeintä mulle ollut kuulla vauvan sydänäänet. Asiaan toki voi vaikuttaa se että mulla on jo neljäs terkka menossa. Ovat vaihtuneet tiuhaan tahtiin. Mutta eipä ole haitannut kun olen ollut erikoislääkärin seurannassa.

Jes nyt on rv 36 joten ongelmista huolimatta loppusuoralla ollaan!
 
Onnea @hillan_kukka ! :love:

Tosiaan ei meillä Uudellamaalla ainakaan ole suunniteltua ultraa enää rakenneultran jälkeen, jos ei ole jotain erityistä syytä. Mutta mulla oli edellinen neuvolalääkäri mukava, ja hän ultrasi neuvolassa. Ensi viikolla on toinen aika neuvolalääkärille, saa nähdä ultrataanko siellä. Ymmärsin kyllä hoitajan puheista, että ultrattaisiin, koska lääkäri varmistaa, että vauva on pää alaspäin. Mutta näissä on kai neuvolakohtaisia eroja.

Neuvola mulla on ollut tähän asti noin kerran kuussa. Nyt ensi viikolla on tosiaan se lääkäri ja heti seuraavalla viikolla neuvola-aika omalle hoitajalle. Että vähän tiheämmin käyntejä nyt lopussa.

Tsemppiä loppurutistukseen @Toiveikas81 !! Siellä voi H-hetki olla koska vain. Jännää!!

Ja sen jälkeen on mulla seuraava la. Ihan uskomatonta ja käsittämätöntä, että olen nyt tässä pisteessä ja jäämässä äitiyslomalle. En oikein ole vielä ymmärtänyt, että en tule vuoteen tai yli vuoteen töihin. Aika hurjaa. Vaikka nopeasti se vuosikin menee. Nyt onkin ihan hyvä aika jäädä töistä pois, kun täällä on jonkin verran muutoksia luvassa. Olen tuon pahimman murrosvaiheen poissa. Toisaalta sitten kun palaan, joudun varmaan alusta aloittamaan itseni sisäänajon ja paikkani hakemisen. No se on sen ajan murheita.
 
Onnea @Pimpula76 tyttölupauksesta :ROFLMAO:

@hillan_kukka tervetuloa takaisin :love: Mulla elämäni eka plussa vaihtui kemialliseksi, olin tietty vaan alussa aivan paniikissa että onnistuuko kun viivat vahvistui ja sitten haalistui. Mutta sitten kun seuraavasta siirrosta plussasin uudestaan niin vaikka tietty panikoin ja tietyllä tapaa jännitin loppuun asti, niin silti jotenkin sisällä oli sellanen varmempi fiilis ihan alusta asti. Toivotaan että sullakin tarkoittaa hyvää! (y)

@-dino- sut on kyllä hemmoteltu piloille noiden ultramäärien kanssa :D mutta hyvä niin!

@atvk87 en tiedä kuinka tarkkaan teidän ultrissa on zoomailtu, mutta ei siitä vauvasta mahassa oikein koskaan saa sellaista lähellekään kokovartalo kuvaa. Varmaan puoli kroppaa on suurin laajuus mitä kunnolla saa, joko alakropasta tai yläkropasta. Varsinkin mitä myöhemmät viikot niin sitä pienemmältä alueelta sen kuvan saa. Mutta onhan se ihanaa päästä ultraan joka tapauksessa :love:

@Toiveikas81 hienoa, että siellä vielä yhdessä kasassa. Tiedä vaikka menisi vielä yliajalle :LOL: noi on niin mystisiä nuo synnytyksen alkamiset, että mikä lie tähtien asento pitää olla oikein siihen vaikak lähtökohdat olisi minkälaiset.

@Ismundo ihanaa äitiyslomaa :love: se on hurja ajatus kun tietää ettei ole tulossa pitkään aikaan takaisin töihin. Mutta samalla kyllä itse koin, että kyllä sen oli ansainnut, olihan sitä tullut paiskittuakin, varsinkin tuo pienen elämän kasvattaminen sisällään on oikein mallikas syy saada levähdystaukoa töistä :D

Aivan kauheaa ajatella jotain jenkkejä, siellä kun ei palkallista äitiyslomaa ole ellei työnantaja ole armollinen ja jokusen viikon tarjoaa. Palkattomana toki voi sen jonku 12 viikkoa saada, mutta apua lähteä nyt töihin jo silloin :confused: Eihän sitä välttämättä ole edes vielä fyysisesti kunnossa, saatika henkisesti sellaisessa tilassa, että voisit jättää vastasyntyneen johonkin hoitoon :unsure: Kyllä meillä on hyvä täällä Suomessa tämänkin puolesta.

Mielenkiintoista nähdä tuleeko Helsingissä ultria loppuviikoilla tiheämmin uudelleen synnyttäjille, viimeksi taisi olla parisen viikkoa välissä ihan siellä LA:n hujakoilla.

Hitto oon huomannut että nyt on alkanut sellanen vaappuva kävely jo :ROFLMAO: Tästä sekin vaan pahenee loppuun asti, vielä onneksi vähän huomaamattomampaa, silleen ett ite tuntee sen.

23+4
 
Mut voi täältä listoilta poistaa. Tämä viikko on ollut aika kauhea.
Mulla tosiaan oli pitkään ollut henganahdistusta ja jotenkin kunto tuntui loppuvan kesken. No viikonloppuna nousin aamulla vessaan ja pyörryin eteisen lattialle. Lapsi läpsytteli mut siitä ylös ja onneksi mies tuli vähän ajan kuluttua kotiin. Olo oli todella huono. Pyörein pari tuntia tuskissa sängyssä ja totesin että sairaallaan on nyt mentävä. Parin päivän sisään todettiin että sikiö on täysin vedetön ja ainakin kuukauden kokoaan pienempi. Mutta huono olo ei selittynyt sillä. Kiitän luojaani siitä lääkäristä joka parin päivän päästä sairaalaan menosta keksi soittaa sisätaudeille ja lähettää mut keuhkojen tt-kuvaan. Molemmissa keuhkoissa veritulppa.
Meidän piti tehdä päätös raskaudenkeskeytyksestä ja se piti aloittaa nyt tiistaina heti kun valvira on luvan antanut. Mutta siinä kävikin jollain kömmähdys ja paperit eivät valviraan asti päässeet.
Olin ollut jo useamman päivän osastolla ja siinä vaiheessa totesin että kiitos riitti minä lähden nyt kotiin. Suunnitelma oli aloittaa keskeytys nyt torstaina kun valvira taas käsittelee niitä.
Eilen kotona heräsin päiväunilta muutamaan supistukseen ja 10 minuutissa niitä tuli jo alle minuutin välein. Kerittiin onneksi juuri ja juuri sairaalaan asti kun pieni tuli luonnon tarkoittamana pois.
Nyt olo on tyhjä mutta toisaalta todella helpottunut kun minun ei tarvinnut itse ottaa käynnistyspillereitä vaan luonto päätti puolestani. Lääkärin mukaan pienessä nähtävissä selkeitä rakenteellisia syitä miksi näin kävi. Nämä eivät vain näkyneet ultrissa ja nipt-testissä.
Toivon todella että me ollaan ainoat huono tuuriset tässä ketjussa ja valtavasti tsemppiä kaikille!
Ja jos hiukankaan ahdistaa henkeä tai kovin puuskututtaa kävellessä niin hakeutukaa lääkäriin!!!!
Näistä tulpista toipuminen tulee olemaan hidasta ja lääkkeitä joutuu syömään useamman kuukauden.
 
@Lapanen87 siis nyt vetää kyllä sanattomaksi miten kauhean kohtalon sinun raskaus koki :cry: Olen NIIN älyttömän pahoillani teidän perheen puolesta :cry:
Kuten sanoit on suunnaton onni suuressa onnettomuudessasi, että luonto hoiti tilanteen pienen osalta, nyt sinä voit keskittyä parantumaan tulpista ja keräämään voimia.
 
Haikara matkalla :love:

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

Toiveikas81 ... 3.ICSI ... ensimmäinen ... 28.2.2019
Ismundo ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 9.3.2019
-dino- ... 2.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 11.5.2019
atvk87...... 1.ICSI 2.PAS... ensimmäinen ..... 23.5.2019
Mandala ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 26.5.2019
love- ... 3.IVF/ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 10.6.2019
Pimpula76 ... 4.IVF lahja-alkio+lahjasolu/ 3.PAS ... seitsemäs ... 10.6.2019
adelmiina_ ... 3. IVF/ 2.PAS ... toinen ... 10.7.2019
vipe1986 ... 2. IVF/ICSI 3.pas ... kolmas ... 14.7.2019
Ihanapa ... 2.ICSI/ 4.PAS ... ensimmäinen ... 20.7.2019
Katti75 ... 3. IVF/1. PAS ... toinen ... 27.7.2019
gemmy ... 4.IVF/1.PAS ... toinen ... 6.9.2019
hillan_kukka ... 4.IVF/2. PAS ... toinen ... 29.9.2019

Tulevat tapahtumat :love:
-dino-
... ultra 6.2.
atvk87 ... ultra 19.2.
vipe1986 ... rakenneultra 28.2.

Myöhemmin onnistuvat :unsure:
gemmy (3.IVF/1.PAS - kkm+tm)
Domi (4.IVF/1.PAS - tm)
Noran (2.IVF 2.PAS - ku)
Voyage (? - ku)
kiia-s (1.IVF 5.PAS - tm/km)
hillan_kukka (4. IVF/ICSI 1. PAS - km)
BlackCat ... (1.ICSI/1.PAS - km)
Lapanen87 ... (3.ICSI - myöh. km)

Maaliin päässeet (y)
SalamaT ... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 1.6.2018
kiuski ... 2.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+6 ... 7.7.2018
Zoona ... 2.IVF 3.PAS ... toinen ... 35+3 ... 10.7.2018
marrasmai ... 5.ICSI ... ensimmäinen ... 40+3 ... 11.7.2018
lullaby ... 7.IVF ... kolmas ... 41+0 ... 13.9.2018
Choco coco ... 2.IVF 1.PAS ... kolmas ... 41+2 ... 4.10.2018
Iiris80 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 20.10.2018
Mamido ... luomu 2.IVF:n jälkeen ... kolmas ... 11.11.2018
mmmoi ... 1.ICSI 3.PAS ... toinen ... 39+1 ... 19.12.2018
Miitta37 ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen
kettuperhe ... 1. IVF ... toinen ... 27.12.2018
An1z81 ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 4.1.2019

************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön.
 
Viimeksi muokattu:
Jotenkin tuntuu "väärältä" kirjottaa tänne nyt mitään, noiden kamalien uutisten jälkeen. :( Olen lukenut ton viestin monta kertaa, enkä pysty ymmärtämään, miten voi tapahtua noin hirveitä.

Mulle tuli viesti, et äitiyspakkaus on haettavissa postista!

Varasin ultran Helsingin Perhe Artelta ti 19.2., laitetaanko se tapahtumiin vai ei @Mandala? Ku ei oo mikään virallinen. Ja eiks se @vipe1986 rakenneultra aikaistunut.
Siitä tuli mieleen @love- et asutko lähellä Helsinkiä tai Lahtea, kun noi perhe Arten hinnat on vähintäänkin kohtuulliset käydä kurkkaamassa muuten vaan.

Eilen oli viimenen hammaslääkäri ja onneksi oli vähemmän kivulias kuin edellinen kerta. Nyt on reiät fiksattu ja syksyllä sit mietitään sitä viisurin poistoa.

24+1, 60% hoidettu, kuudennella kuulla raskaana ja raskauden ajatellaan kestävän 9 kk. Tää raskausmatikka ei mee mun päähän. :D
 
@atvk87 ei asuta.. :unsure: Itä-suomessa ollaanx täällä Venäjän tuntumassa :ROFLMAO: joskus hintoja kattelin vuosia sitten et sinne jonnekkin 140€ tienoilla ois hinta, mut voi olla muuttunu tai oon kattonu väärin. Pitäis melkein tarkastaa.

Tuntuu itesäkin tosi pysäyttävältä miettiä et omia kuulumisia hehkuttais täällä just kun toinen on kertonut noin kovista kokenuksista :unsure:

Tunnistan ton @Mandala n mainitseman vaappumisen :LOL: työpäivien jälkeen kotiin taapertaessa on kunnon pingviini-olo :ninja:

Tässä alkaa turhauttamaan kun ei omia mittojaan tunne :oops: milloin ottaa maha tai perä jonnekkin kiinni ku aattelee mahtuvansa pienemmästäkin välistä.. Yleensä vielä just jossai kaupassa tms. Hävettää sit pyydellä anteeks "tönimistään" :cool:
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
Mun viime raskaudessa täällä palstalla oli toinen yhtä pysäyttävä tapaus mikä kyllä vaikutti silloinkin mielialoihin. Onhan se niin helvetin väärin eikä voi ymmärtää, että joidenkin pitää käydä tuollaisia läpi :unsure: Mutta jokaisen pitää vaan porskuttaa eteenpäin ja jäljelle jäävien yrittää olla stressaamatta kun tulevaisuutta ei voi ennustaa.

@atvk87 meinaatko hakea hypisteltäväksi ä-pakkauksen viikonlopuksi? :love: se on yksi todella konkretisoiva tekijä myös! Mulla se raskausjooga oli tosi konkretisoiva kun ympärillä oli sali täynnä muita naisia eri kokoisten mahojensa kanssa. Eka tuli ajatus, että mitä hittoa mä täällä teen. Ja sitten katsoin alaspäin, että ai niin tämän takia :D

Himottaisi se ultra itsekin, se 3D/4D ultra oli kuitenkin ihan kiva viimeksi. Siinäkin kyllä katsottiin tavallisella ultralla myös. Mutta se 4D eli liikkuva 3D osuus oli huikea, oli kuin katselisi videota oman mahan sisäisistä tapahtumista :LOL: Mutta tietty tärkeintä, että rakenteet katsottiin uudestaan kunnolla läpi. Kyllähän se sitten maksoikin, lähemmäs 300eur :whistle: ja siitä sai jonkun huikean 30eur KELA korvauksen koska hoitoalkuinen..
Laitoin omalle klinikalle kyselyä milloin he sitä loppuraskauden ultraa suosittelevat. Oma lääkäri varhaisultrassa puhui siitä, että suosittelevat sitä nykyään. EIpähän tarvitsisi tällä kertaa lähteä synnärille niinku soitellen sotaan, kuten viimeksi. Eipä sitä varmaan suositella vielä kuukausiin.
 
  • Tykkää
Reactions: love- ja atvk87
Oi, mä avasin sen laatikon jo :) Olipas siinä paljon tavaraa ja vaatteita, listaa lukiessa ei tajunnutkaan niiden määrää, mut hurjan paljo ja paljon kivoja. :love: Mies tuumas, et nyt ei tarttekaan ostaa mitään vaatteita. :D Jäi jotenki fiilis et erityisesti keltasta oli, mut ei sitä välttämättä ees ollu sit niin kauheesti. :LOL: Tykkään siis keltasesta ja toki muistakin väreistä. Ehkä paremmin pojalle sopiva värimaailma, jos nyt haluu ajatella et sinistä pojalle ja vaaleenpunasta tytölle. Laatikko on ehkä vähän turhan modernisti koristeltu mun makuun, katotaan tuleeko siitä ensisänky vai otetaanko suoraan pinnasänky käyttöön.
Haluaisin myös hankkia unipesän päikkäreitä varten, ootteko te muut miettiny tai tokakertalaisilla, onko ollu sellasta käytössä?
Välillä oikeesti konkretisoituu, et hei meille on tulossa vauva! :eek: :LOL:


@love- hei mul on toi sama, että en mahdukaan mistä oon ajatellu :ROFLMAO: Noloo törmäillä niin ku joku norsu. Vaappumista on ollu vasta ihan vähä.

Hyvä himo @Mandala ja aika luksus toi kauppajuttu! Saa tosiaan heti mielitekoja, toisaalta en oo kyllä yhtään varma että se on vaan hyvä juttu. :D Toi loppu-ultra vois olla kans hyvä, pitääpä kattoo sillon vielä lähempänä.
Ja mäki haluun raskausjoogaan! :LOL:

Siitä ultrasta vielä, että kiinnostais se vauvan asento eniten ja sit painoarvio yms. Se 4D video ois kyllä hieno kans, mut siihen ei oo nyt varaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Äitiyspakkauksen penkominen oli niin ihanaa :love: tosiaan 2016 siinä oli myös tosi paljon kamaa mutta lopulta todella vähän niitä ihan ekoja vaatekokoja, en ole katsonut nyt tämän uusimman pakkauksen tilannetta.

Just puklaamisen, maidon ja niskakakkojen takia niitä pieniä kokoja menee tosi paljon päivittäin kuitenkin. Tai no, jos on lämmin kesä niin ei välttämättä tarvi vaatteita ollenkaan. Me pidettiin poika vaippasiltaan paljon ekana kesänä kun syntyi vaikka se tuntui väärältä jotenkin, että voiko niin oikeasti tehdä vastasyntyneelle mutta meillä kotona oli niin lämmin.
Aina ihmetelly niitä vauvamyssyjä kun se tuntuis olevan vakio että vastasyntyneellä niitä käytetään. Mutta ehkä ne on sellaisia talvivauvojen juttuja.

Mun mutsin ”hoviompelija” ompeli sen pakkauksen päälle itse valitsemalla kankaalla verhoilun meille. Ihan ekat päivät pidettiin nukkumassa siellä, pakkaus oli esim olkkarin pöydällä. Ja pidettiin myös pinniksessä sitä pakkausta, mutta poika ei kyllä pidempiä unia nukkunut pinniksessä, erityisesti ei öisin.

Unipesää ei tullut kokeiltua koskaan. Voi olla ihan hyvä idea päikkärien nukkumiseen siihen asti kun ei liiku vielä. Meillä nukkui sohvalla, ä-pakkauksessa, sähköisessä keinussa ja tietty vaunuissa liikenteessä. Jotkut pitää sitä unipesää yöunilla sängyssä mutta siitä joutuu silti vauvan nostamaan tissille viereen ja vie muutenkin aika paljon tilaa sängyssä että järkeiltiin sen olevan turha meille. Poika nukkui näppärästi kainalossa meidän välissä tai vaihdellen asentoa yöllä välillä mun ja pinniksen välissä; imetin aina vuoron perää eri tisseistä. Mieskin sai ihan hyvin nukuttua meidän kanssa vaikka heräilyä oli pahimmillaan tunnin välein, tissillä hiljeni aina heti :D

Hitto joutuu kyllä ravaa vessassa jatkuvasti. Tyttönen mokoma kun tuolla lantiossa majailee edelleen niin painaa pirusti rakkoon usein ja varsinkin kun nousee. Kohta alan kokeilemaan niitä spinning babies breech liikkeitä että kääntyis tai liikkuisi jonnekin muualle :whistle:
Kun vedin sen koko vesimelonin tänään niin ollut SUHT ähky ja valasmainen huhhuh.

23+5
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
Todella isot pahoittelut ja osanotot @Lapanen87 sinulle. Varmasti aivan karmea kokemus. Kaikkea hyvää ja paranemista sinulle ❤

Unipesästä vielä, että meillä sairaalassa (tays) nimenomaan muistutettiin, että siinä ei suositella nukuttamaan. Niitä ei jotenkin kukaan valvo ja se muhkea reuna voi olla kääntyvälle vauvalle vaarallinen. Meillä nukkuu vauva alakerrassa tommosessa tinylove sitterissä, minkä saa ihan vaakatasoon. Siinä on myös värinä mitä on käytetty jos on pierut jumissa.
 
@atvk87 minäkin olin yllättynyt kuinka paljon äitiyspakkauksessa oli tavaraa ja vaatetta. Meillä tulee kyllä kaikki käyttöön. Olin värimaailmaankin tosi tyytyväinen. Laatikon kuviointi oli kyllä kieltämättä hieman eksoottinen mun makuun. Saa nähdä tuleeko käytettyä sänkynä alkuun.

Minä makoilen sairaalassa. En kuitenkaan synnyttämässä vaan liian korkeiden verenpaineiden takia. Vielä ei oo lääkeannoksen nosto auttanut joten saa nähdä kuinka pitkä reissu tästä tulee. No mikäs tässä ollessa kun on hyvässä seurannassa. Eipä tarvi kotona paineita murehtia.

Rv 36+2
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
Voi lapanen kauhea tilanne :cry: voimia sinne

Vielä on vältytty vuodoilta ylitetty kesän vuoto päivät :love: mutta menkkakipulut vaivaa ja huolestuttaa. Mut muistanko omiani et ummetus vois aiheuttaa niitä.. Jostain tuli mieleen et täällä ois 2016 :barefoot:puhuttu sellasta kun esikoista odotin..
Meillä jäi äitiyspakkauksen vaatteet lopulta niin vähälle käytölle et järkevämpää ois ottaa meillä rahana jos toisen kerran se mahdollisuus vielä tulee ja on tosiaan vanhat tallessa, mutta ajatuksena se on niin ihana et tulis silti varmasti mietittyä ottaako silti pakkauksen :) kuume- ja lämpömittari ja pussilakana ollu tarpeelliset niin ja nännivoide sekä hammasharja olihan niitä ihan kivoja perusvaatteita siin mut vaatteita oli muutenki enemmän ku tarpeeksi :D
 

Yhteistyössä