~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

@vipe1986 meillä oli rakenneultrassa kans yli viikon edellä kasvussa, mutta se sitten tasaantui ja nyt viimesimmässä oli enää kaks päivää ja sf-mitan kasvukin rauhottui, joten ei välttämättä tartte "pelätä" nelikilosta! Minkä kokosia sun edelliset on olleet?
Onnea tyttölupauksesta! :love:

@Mandala kiitos tästä kokemuksesta! Huojentavaa! :LOL: On se jännä kyl miten se vaikuttaa niin paljon. Ja toisaalta tosi epäreilua, et voi olla niin erilaista odottaa kaikilla. Toivottavasti tää ei jää ainoaks raskaudeks ja seuraavassa istukka kasvais jonneki muualle. :D
P. S. Muokkaa nyuulle tapahtumiin varhaisultra 28.3., nii saadaan jotain tulevia kans esille!
 
Hei, tyttö syntyi viikoilla 40+5.

Pyydän anteeksi, en ole jaksanut keskittyä mitä tänne on tullut. Muutama plussa ainakin, onnea niistä!

Tyttö nukkuu nyt ja me odotellaan yhtä verikoetta, otettavaksi, minkä jälkeen päästään kotiin. Kirjailen nyt synnytyskertomusta mitä ehdin.

Tultiin siis käynnistykseen vauvan pienen koon takia ke 13.3 aamupäivällä. Lääkäri laitto mulle ballongin, jonka jälkeen aika pian alkoi voimistuvat ja kipenevät supistukset. Iltapäivällä olin tosi kipeä. Kivunlievityksenä sain lämpöpusseja ja Tens-laitteen, molemmat mun mielestä helpotti kipuja. Suosittelen siis kokeilemaan. Kun ballonki alkoi valumaan alas ja lopulta lähti irti seitsämän aikaan illalla, myös supistukset lakkasivat. Lääkäri olisi halunnut seuraavaksi puhkaista kalvot, mutta ei vielä päässyt niihin käsiksi kohdunsuun ollessa niin ylhäällä. Nuo sisätutkimukset oli muuten aika rajuja, kun tuntuu ja näyttää, että lääkäri on kyynärpäitä myöten mun sisällä. Sain oksitosiinitipan, jonka määrää nostettiin noin puolen tunnin välein. Tämä ei heti voimistanut supistuksia. Lääkäri kävi taas tunkemassa kyynärvarren mun sisään, mutta ei päässyt puhkaisemaan kalvoja. Nostettiin annosta ja odotettiin kovempia supistuksia. Tässä välissä vaimo oli lähtenyt kotiin nukkumaan. Yöllä supistukset ja kivut koveni ja kolmen aikaan lääkäri sai vihdoin kalvot puhakaistua. Tällöin soitin vaimolle, että alkaa tulemaan takas, koska kohta varmaan supistaa kipeästi. Sanoin hänelle kumminkin, että ei ole kiire eikä tarvitse kaahata. Vaimolla kesti 45 min saapua paikalle ja siinä välissä supistukset olivat muuttuneet jo todella kipeiksi. Kun vaimo oli tullut paikalle, niin lähdettiin pikkuhiljaa siirtymään synnytyssaliin, jossa saisin kunnon kivunlievitystä.

Kokeilin ilokaasua, ei toimi. Olin oksennellut muutenkin, ja se kaasu tai se maski haisi niin pahalle, että se oksensin vain kaasun seurauksena. Tämän jälkeen käytiin työstämään epiduraalia tai spinaalia, en ole varma kumpaa tässä vaiheessa sain, mutta se vei jokatapauksessa kivut ja tuntui hyvältä. Sain jopa nukuttua. Kun kivut alkoi palata, sain vielä uuden annoksen puudutetta. Puudutteen alla olo oli todella hyvä ja reipas. Supistukset tuntui vain paineen tunteena. Toivoin, että pääsisin ponnisttamaan myös epiduraalin vaikutuksen alla, mutta eihän se niin mennyt. Puudutus aina vähensi supistuksia ja kun viimeinen puudute alkoi taas lakata, olin jo 10cm auki ja valmis ponnistamaan. Kysyin lisää puudutetta, ja olisin sen saanutkin, jos kovasti olisin halunnut, mutta se olisi voinut taas venyttää ponnistusvaiheen alkua, ja oltaisiin voitu olla lopulta samassa tilanteessa.

Ponnistamaan siis, ensin seisoaltaan itsekseni, kätilö ei juuri puuttunut. Supistukset tuntui myös kovana kipuna selässä, mikä vei voimaa ponnistamiselta. Jälkikäteen ajatellen, nämä minun itekseen, seisaaltaan tehdyt ponnistukset oli kyllä aivan onnettomia ja turhia, en vielä siinä vaiheessa tiennyt mitä se oikea ponnistaminen on.

Sitten siirryttiin sängylle puoli-istuvaan asentoon ja siinä alkoikin sitten työnteko. Se ponnistus jota vaadittiin, oli kyllä aikamoinen. Siis ihan käsittämättömän pitkä, eikä happea olisi saanut vetää missään vaiheessa. Vauva oli huonossa tarjonnassa, ilmeisesti korva edellä tulossa, eikä siksikään oikein liikkunut, tai tuli eteen, mutta meni aina takaisin. Voimat meinasi loppua ja epätoivo iskeä. Jossain vaiheessa lääkäri kävi väläyttämässä sanan imukuppi, ja sitä olin etukäteen pelännyt. Tämän jälkeen koitin kaikilla voimilla ponnistaa, että saisin vauvan eteenpäin. Vauva liikkui huonosti. Kun kätilöt laittoivat jossain vaiheessa katetrin, niin virtsarakossa olikin lähes 1l virtsaa, ja tämä on hyvin voinut olla vauvan tiellä. Luulin tyhjentäneeni rakon vessassa, kun en tuntenut pissahätää ja päin vastoin oksentelun takia olo oli kuiva, mutta niin vain sitä olikin rakko todella täynnä. Kannattaa siis pyytää tai ottaa vastaan katetrointi hyvin herkästi! Sain vauvaa puskettua vähän eteenpäin, mutta en ulos asti, ja lopulta se imukuppi oli laitettava. Lääkäri ei vetänyt sillä, mutta piti vauvaa paikallaan, että se ei mene takaisinpäin. Imukupin takia piti myös leikata väliliha, johon tuli toisen asteen repeämä. Ja muutakin haavaa siellä paikattiin. Paikat on hellänä ja esim. Istuminen edelleen mahdotonta.

No mutta vauva tuli lopulta ulos, voi hyvin, ja syö tissiä hanakasti. Mutta ei se kipu kyllä unohdu siinä vaiheessa, kun saa vauvan syliin, mutta toisaalta ei ehkä jäänyt isompia traumoja, tosin ne voi vielä tulla myöhemmin mieleen. Oli tämä heittämällä elämäni suurin fyysinen suoritus. Mutta toipumista on jo tapahtunut. Kyllä tämä tästä. :love:
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos @Ismundo kattavasta kirjoituksesta! Aika hurjaa hommaa on ollu, varmasti vaatii toipumista nyt. Ihanaa, että ootte päässeet kotiin! :love: Työvoitto todellakin!
Alkaa kyllä enemmän aina jännittää, kun lukee näitä, vaikka mielenkiinnolla asiaan perehtyy, mutta just kun siihen tarjontaan ei voi juurikaan vaikuttaa. Hyvä, että lääkkeet tuntui toimivan kuitenkin!

Ihanat mahat @Mandala ja @-dino- :love: Toi mahan muoto kyllä tuntuis riippuvan hirveesti siitä vauvan asennosta, välillä mullakin ihan toispuoleinen laatikko ja mies vitsailee, että ufo siellä. :LOL:

Mul on nyt voimistunut kutina ja perjantai-illalla sain hysteerisen itkuraivarin, ku ei millään auttanut rasvaus eikä tuuletus eikä mikään ja en saanu tv-ohjelmaan keskityttyä. Olin sit suihkussa tunnin, se helpotti kyllä.
Viime yönä heräsin sit jalkapohjan kutinaan, onkohan nyt psykologista ongelmaa, kun tietty oon taas vähän tutkinut niitä hepatoosijuttuja.
Huomenna soitan nlaterkalle ja pyydän lähetteet maksa- ja sappiverikokeisiin, niin toivotaan että mulla on luuloharhakutinaa.
Oon ollu pääasiassa pelkässä löysässä yöpaidassa, puen vaan sillon kun on pakko lähtee johonki, koska vaatteet kutittaa enemmän ja iltaa kohden kutina aina voimistuu. Aamusin on melkein kutinatonta. :alien:

30+3
 

Attachments

Viimeksi muokattu:
Haikara matkalla :love:

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

-dino- ... 2.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 11.5.2019
atvk87...... 1.ICSI 2.PAS... ensimmäinen ..... 23.5.2019
Mandala ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 26.5.2019
love- ... 3.IVF/ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 10.6.2019
Pimpula76 ... 4.IVF lahja-alkio+lahjasolu/ 3.PAS ... seitsemäs ... 10.6.2019
adelmiina_ ... 3. IVF/ 2.PAS ... toinen ... 10.7.2019
vipe1986 ... 2. IVF/ICSI 3.pas ... kolmas ... 14.7.2019
Ihanapa ... 2.ICSI/ 4.PAS ... ensimmäinen ... 20.7.2019
Katti75 ... 3. IVF/1. PAS ... toinen ... 27.7.2019
gemmy ... 4.IVF/1.PAS ... toinen ... 6.9.2019
hillan_kukka ... 4.IVF/2. PAS ... toinen ... 29.9.2019
Ramiina ... 2.VIF / 1.PAS ... ensimmäinen ... 29.9.2019


Tulevat tapahtumat :love:

Myöhemmin onnistuvat :unsure:
gemmy (3.IVF/1.PAS - kkm+tm)
Domi (4.IVF/1.PAS - tm)
Noran (2.IVF 2.PAS - ku)
Voyage (? - ku)
kiia-s (1.IVF 5.PAS - tm/km)
hillan_kukka (4. IVF/ICSI 1. PAS - km)
BlackCat ... (1.ICSI/1.PAS - km)
Lapanen87 ... (3.ICSI - myöh. km)
Nyuu ... (1. Lahjamunasolu IVF/takana 3.IVF/ICSI - km)

Maaliin päässeet (y)
SalamaT ... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 1.6.2018
kiuski ... 2.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+6 ... 7.7.2018
Zoona ... 2.IVF 3.PAS ... toinen ... 35+3 ... 10.7.2018
marrasmai ... 5.ICSI ... ensimmäinen ... 40+3 ... 11.7.2018
lullaby ... 7.IVF ... kolmas ... 41+0 ... 13.9.2018
Choco coco ... 2.IVF 1.PAS ... kolmas ... 41+2 ... 4.10.2018
Iiris80 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 20.10.2018
Mamido ... luomu 2.IVF:n jälkeen ... kolmas ... 11.11.2018
mmmoi ... 1.ICSI 3.PAS ... toinen ... 39+1 ... 19.12.2018
Miitta37 ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen
kettuperhe ... 1. IVF ... toinen ... 27.12.2018
An1z81 ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 4.1.2019
Toiveikas81 ... 3.ICSI ... ensimmäinen ... 38+0 ... 14.2.2019
Ismundo ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+5 ... 14.3.2019

************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön.
 
Viimeksi muokattu:
@vipe1986 onnea tyttölupauksesta! :love:

@-dino- mulla just syömisen kaa toiste päin, aamulla ei saa syötyä oikein mitään, iltaa kohti helpottaa :cautious:

@atvk87 kyl kauheelta kuulostaa toi kutina :eek::unsure: toivotaan etä pääset testeihin ja ois tosiaan vaan harhaluulo-kutinaa eikä mitään vakavampaan

@nyuu voimia kovasti jatkoon, mitä nyt on käynytkään! Ja pahoittelut! Toivottavasti pian palaat ja pysyvästi tälle puolen ❤

Ihanat masukuvat teillä! :love: tommoset oikein nätit ja kiinteet :ROFLMAO: miun on vaan oikeen järkky pallo, kuviin en saa sitä samalla lailla näkymään :barefoot: mut siis napa alkaa jo olla pullahtanu ulos :oops:

https://aijaa.com/uNBmLR

28+0
 
@Ismundo kiva ku jaksoit noin pitkästi kirjottaa :) Melkonen työ ollut, tsemppiä toipumiseen ja ihanaa vauvakuplaa :love:

@atvk87 voi hitto tuota kutinaa, toivottavasti verikokeet on kuitenki normaalit. :cautious: Sulla kyllä tuntuu maha ottaneen melkosen kasvuspurtin! o_O oisko se kutina vaan sit sitä ku nahka venyy..

@Mandala Ompa vähän kanttinen, mutta mitäpä se muuta voi jos vauva poikittain viihtyy :barefoot: Ihana silti <3

@love- höpisis mikää järkky ole! Kaikki masut ihania :love: ja sisällöt vielä ihanampia. <3

@nyuu Olen pahoillani ja paljon voimia jatkoon<3 :cry:

Kontrolli taas takana, pitkäänhän tässä jo hyvin meniki. Nyt oli tyräpussissa jotain nestettä ja kun uusi löydös nii viikon päästä uudelleen tarkistuksille. Kyllä taas elämä nytkähti raiteiltaan, ei ois mitään extraa enää tarvittu. :unsure:

32+2
 
Hieno maha @love- sulla myös! :) Napa välillä enemmän ja välillä vähemmän ulkona, vauva työntää sitä joskus ulospäin? Onko sulla tullu arpia alamahaan myös? Kutittaako tai kiristääkö niitä?
Korua en mäkään muuten enää pysty pitämään, kun se sojottaa välillä suoraan eteenpäin :D

Voi @-dino- harmillista kuulla, että ylimäärästä huolta! Miten toi nyt sit vaikuttaa, haittaako se neste istukan toimintaa tai jotain? Mut ens maanantaina uus kontrolli?

Joo, mä kävin antamassa verikokeet tänään, ku siihen sappiarvoon pitää olla paasto alla. Toivottavasti tosiaan mitään ei löydy ja on vaan iho herkistyny raskauden takia. Kutittaa muualtakin, kuin tuo venyvä maha, nii siks en usko et liittyy pelkästään mahan kasvuun. Mut joo, muutaman viikon aikana ottanu spurtin ja nyt ihmiset on alkanu huomaamaan! :D Loppuis vaan toppatakkikelit, nii ois raapiminen helpompaa.
Eikö @Mandala sun kaverilla ollu hepatoosi? Se on kyl onneks tosi harvinainen.

Eilen meni koko päivä melkein jalkojen päällä ja illalla oli toinen kantapää tosi kipee ja kova lattia sattuu vieläkin. Ruhon lisäpaino rasittaa vissiin jalkaterää ja painaa sit kantapäälle enemmän kuormaa?

Mul on ens viikolla kampaaja, aattelin nyt vikaa kertaa käydä sit ennen tositoimia! :D Ootteko te muut värjänneet tukkaa raskausaikana?

30+5
 
@-dino- voihan :unsure: ikävää et vielä tähän saumaan tommosta. Ei ois enää kauaa jäljellä sulla. Tsemppii seuaavaan käyntiin!

@atvk87 joo on tullu arpia ala-mahalle, sieltä just iltasin kiristelee, mut nykyään harvemmin kutittaa. Enempi kyljet ja selkä kutisee. Ja reidet :confused: mie yks päivä kokeilin et menee koru läpi vielä, mut jäi just hölmösti sojottaa nii otin sit pois :D
Tiiätkö milloin pitäis tulla kokeiden tulokset? Toivottavasti ei löydy mitään hälyyttävää.

Joskus jostaki luin et kaikki kampaajat ei suostu värjäämään hiuksia jos on raskaana. Mut en sit tiiä onko kui yleistä..
 
Mulla siinä muuttohässäkässä oli kantapää toisesta jalasta just ihan pirun kipeä aina iltaisin kun koko päivän ollut jalkojen päällä. Mulla ainakin (niinku vissiin suurimmalla osalla - joku hieroja joskus sanoi) on toinen jalka ihan hippasen verran lyhyempi kuin toinen niin ajattelin että sekin ehkä vaikuttaa.
Mulla myös molemmissa raskauksissa myös kantapään ihot kovettunut ihan hurjan näköiseksi. Viime raskaudessa kävin vähän ennen LA ihanassa kokovartalo ja jalkahoidossa missä se kaapi ne kovettumat veke, oli ihanan tuntuiset jalat sen jälkeen! Sanoi kyllä silloin että raskauden jälkeen pitäisi jossain vaiheessa jalkahoito tehdä uudestaan kun painopisteet muuttuu kropassa taas niin voi tulla uudestaan kovettumia.

Mä oon alusta asti käynyt kampaajalla jonku parin kuukauden välein. Mulla tummahkot juuret vaaleissa hiuksissa mitä on vuosia aina vaalennettu. Nyt raskaana taas sellasella tosi hellävaraisella ja laimea hapetteisella vaalennusaineella (Davines merkkinen). Luotan mun kampaaja(kaveriin) kun sanoi, että on turvallista. Joskus ei-raskaana mulla on tyvivärjäyksen jälkeen laitettu vielä joku sävy (hopea, haalea pinkki tms) mutta sitä ei kaverikaan suositellut koska se vaalennus itsessään jo hieman avaa sitä päänahkaa että siihen ei päälle laiteta raskaana mitään.

@atvk87 pidän sormet ja varpaat ristissä ettei olisi verikokeissa häikkää, ei ole kuulemma kiva vaiva se hepatoosi :unsure: ja siinä on vissiin tosi iso mahdollisuus, että uusii seuraaviin raskauksiin - kaverilla just tullut molempiin raskauksiin.

Mulla neuvolalääkäri oli taas laittanut lähetteen naikkarille että pääsenkö rautainfuusioon mutta taas oli tullut takaisin bumerangina että uusi kontrolli vaan 1kk edellisestä :rolleyes: Lääkärin lyhyessä tekstiviestissä puhuttiin myös jostain paastokokeista ja virtsakokeista, ei mitään hajua mitä ne nyt on, selviää varmaan kuun lopulla neuvolassa. Nyt kun hemppa noussut just ja just päälle sen 100 niin en salee koskaan siihen infuusioon pääse, vaikka vieläkin on liian alhainen.

@-dino- voi harmi että lisähuolta kun ootte porskuttanut eteenpäin niin hyvillä mielin pitkään :unsure: mihin se neste siellä pussissa voi vaikuttaa?

@love- ihana maha sielläkin :love:

Tänään ollut heti aamusta jo tosi raskas olo. En muista näin aikaisin olleen tällaisia esikoisesta. Tuo alhaalla roikkuva maha kyllä varmasti aiheuttaa sen. Pitänee alkaa miettimään sitä tukivyötä taas, kaksi erilaista sain kaverilta mutta ei ne kumpikaan oikein sovi istumatyöhön. En vaan uskaltaisi puristaa mahaa tukivyöllä useasti jos vauva olisikin vielä istuma-asennossa ettei vaan millään jämähtäisi niin. Hikka tosin kyllä edelleen tuntuu alamahalla.

30+2
 
@atvk87 Mä en oo vuosiin enää värjänny tukkaa, leikkuuttamassa ois pitäny käydä mutta empä oo saanu aikaseks. Ku en oikeen tiiä mitä haluaisin tehä :X3: Jos leikkaan lyhyemmäks nii sitte kohta taas haluan pitkän tukan yms.. :rolleyes:

@love- Mä kävin just koittamassa meniskö vielä korut läpi mutta on jo nahka nii kinteellä että on vähän arat nuo reikien kohdat nii en sitte viittiny alkaa tosissaan yrittään. Navan yläpuolella olevien reikien väliin on tullu punanen arpi mutta alapuoli on vielä siisti. (n)

@Mandala oi tommonen jalkahoito ois kyllä ihana! :barefoot: Harmi ku ovat sielä naikkarilla nii nihkeitä ton rautatipan kanssa..:cautious:

Eivät tosiaan osanneet oikeen sanoa mistä johtuu toi nesteen kertyminen, virtauksia kattelivat joka puolelta ja ne oli hyvät. Pussissa olevia suolenmutkia myös mittailivat mutta ei olleet laajentuneet. Muistelivat että joskus sitä vaan kertyy näissä tapauksissa. Kauhee ajatus vaan että jos se neste on reilusti lisääntynyt ens viikolla että joudutaanko jo jäämään..Tällä viikolla kirurgit muutenki palaveeraa meidänki asioista nii ehkäpä ens viikolla kuullaan sitte jotain suunnitelmaa. Tiistaina tosiaan ultra.

edit: nyt kun kannasta kävin vielä lukemassa nii olihan ne suolenmutkan laajentuneet. :unsure:

Ei oo vaan mitään herkkua nuo autossa istumiset. Viimeyö meni kipuillessa ja supistellessa. Huono oloki oli. Hetken jo mietin että tuleekohan tässä lähtö johonki. Meni sitte kuitenki ohi mutta tämän päivän saa kyllä maata kun heti maha kovettuu kun nousee ylös. Oikealta alamaha myös ihan kosketusarka ku joutu sillä ultrakepillä painaa nii kovin. :unsure: Hierojalla onneks pääsen käymään, on meinaa taas nuo pakarat nii jumissa! :censored:
 
Viimeksi muokattu:
@atvk87 toivotaan parasta että kutinat on harmittomia!mutta todellakin epämiellyttäviä varsinkin jos yö unia jo haittaa:confused:.. Minä oon ihan surutta värjännyt hiukseni joka raskaudessa:rolleyes: nyt oon pitänyt taukoo ripsi pidennysten kanssa kun en vaan yksinkertaisesti jaksa mennä huollattaa niitä mutta synnytyksen jälkeen laitan ne takas on niin alaston olo ilman ripsiä:ROFLMAO:muutenkin tuntuu että nyt on kun mehtäläinen ei jaksa panostaa itseensä vaikka yleensä olen aika tarkka ulkonäöstäni vaikka mikään prinsessa ookkaan vaan tatuoitu rokki mimmi:whistle:

@-dino- onneksi sulla on jo hyvin viikkoja jos vaikka pikkusella ois parempi kasvaa jo masun ulkopuolella ja saisi osaavan ja hyvän hoidon heti elämän alkuun,rankkaa varmasti tulee teillä vanhemmilla olemaan kun pikkusta ei heti kotiin saa:cry: tsemppiä:love:
 
  • Tykkää
Reactions: -dino- ja atvk87
Esikoisen päiväkotiryhmässä on parvorokkoa ja nyt sitäkin saa hiukan (paljon) jännittää. Voihan pylly. Neuvolasta sanoivat, että ottavat vasta vasta-ainekokeet jos perheenjäsen sairastuu niin en sitten tiedä olenko sitä joskus itse sairastanut ja onko huoli aiheellinen.

Eilen kävin sokerirasituksessa oksentamassa, mutta paasto ja 1 h arvo saatiin otettua ennen oksennusta. 2h arvolla ei sitten ollut mitään väliä, koska paastoarvo oli raja-arvoinen 5,3 ja sillä tuli radi-diagnoosi tälläkin kertaa. Eipä se juuri haittaa, viimeksi ei vaikuttanut elämään oikein mitenkään eli toivottavasti ei nytkään. Riskit toki hyvä tiedostaa.

Viime viikolla oli taas lievää veristä vuotoa mikä pelästytti, mutta nyt on sitten mennyt ohi. 1.4 mulla on neuvola ja sitten toivottavasti saadaan kuunneltua sydänääniä ja sitä kautta varmisteltua, että kaikki olisi hyvin. Ainakin kovasti niin toivon.

@atvk87 Toivottavasti kutina on harmitonta, mutta toivottavasti ei myöskään sitä loppuraskauden ihottuman alkua. Olen kuullut, että se on tosi rankkaa vaikka ei vaarallista. Ehkä mun hiustenvärjäysvastaus ei kauheasti mitään kerro kun en ole ikinä värjännyt hiuksia, mutta en siis myöskään raskauaikana :ROFLMAO::ROFLMAO:

@-dino- Jaksamisia oloihin ja huoliin.

@Mandala Onpa tympeää kun lähete tuli taas takaisin. Eihän se äidin anemia ole vauvallekaan hyväksi loppuraskaudessa.

Hyvää keskiviikkoa kaikille :):)(y)
 
Voi @-dino- kauheeta huolta. :( Kunpa saisit nyt vielä joitakin viikkoja olla turvallisesti typy mahan sisällä. Kontrollissa sitten selviää mitä kirurgit on kokoustanu?
Tsemppiä :love:
Jos et oo ottanu vielä raskauskuvia, niin ehkä nyt olis hyvä hetki, että saa ne rauhassa järkättyä? :)
Toivottavasti oloon tulis vielä helpotusta.

@Mandala Onpa ärsyttävää, että ne panttaa sitä infuusiota! En kyllä ymmärrä miks, luulis että ois kaikille turvallisempaa lähteä synnytykseenkin paremmilla varastoilla. No onneks suun kautta otettu lisärauta tuntuis ees vähän auttavan sulla, mut ei se nyt sama ole.
Ootko tehny niitä spinning baby -liikkeitä tai hengaillu polvillas etukenossa? Kyllähän se vyö hyvä ois, tuskin vielä tässä vaiheessa saat toista kiinnittymään sillä.
Luin just jostain vauvasta, mikä kökötti vaan samassa asennossa ja sit sektiossa todettiin että pää on kasvanut sikiökalvoon kiinni ja siks ei oo enää kääntyny istumasta mihinkään. Totakaan ei ultrassa havaittu! Eli kaikenlaisia voi sattua. Toivotaan tietty, ettei teillä olis mitään tollasta. :)
Ja jalkahoito kuulostaa hyvältä! Teen nyt noita kantakalvon venytyksiä ainakin.

Mäkin oon käyny pari kertaa kampaajalla, ekalla kerralla laitettiin vaan raitoja eikä värjätty päänahkaan saakka, mut eihän siitä hyvä tullu, nii sit värjäytin kokonaan seuraavalla kerralla. Oon muutenkin vähä laiska ja pihi käymään, mut muutaman kuukauden välein oon käyny silti, tulee kummasti ihmisen näköseks aina hetkeks! :LOL:

Viime yö oli järkky, en saanu nukuttua yhtään kutinalta. (n) Kahdelta aloin ettimään lääkekoria remontin jäljiltä jostain ja sit googlailin ja otinkin desloratadiinia (allergialääke), mitä saa käyttää raskaana, kiitos taas teratologinen sivu! Sit nukahdin vihdoin.
Oottelen et se nlaterkka soittais tuloksia tänään, mut se varmaan sen tuntien unohtaa. Silti toivon vielä, ettei olis sitä itteään! Eikä mitään ihottumaakaan tarttis @gemmy :LOL:
Kurjaa, että sait taas radin riesaksi. Ja voi apua toi parvo, nyt eristäytykää jonneki pommisuojaan! :whistle:
Onkohan sulla istukka kans kohdunsuun lähellä ja siks vuotoa?

30+6
 
@atvk87 tosi mahtavaa, ettei arvoissa häikkää! se nyt tietty ei selitä sitten sitä kutinaa, voi kumpa siihen löytyisi joku apu pian - sähän oot ihan rikki kohta jos unet menee sen takia :unsure:
@Siida täällä on kärsinyt pahoistakin raskauskutinoista, en muista ihan tarkkoja yksityiskohtia, jospa hän kävisi kaksosten hoitamisen kiireiltään välillä täällä lukemassa ja voisi kommentoida.

Mä ajattelin alkaa tekemään niitä spinning babies liikkeitä tässä pian joo. Jossain tuolla sivuilla oli, että rv30+ olisi hyvä aika aloittaa niin ei tullut sitten aiemmin kuin kerran kokeiltua.
Se breech tilt asento ei kyllä huvittaisi yhtään kun sitäkin tuossa ehdotettiin https://spinningbabies.com/learn-more/baby-positions/other-fetal-positions/sidewaystransverse/ Haluaisinkin eka selvittää, toivottavasti jos seuraavassa neuvolassa ensi viikolla, että onko pää siellä missä kuvittelen sen olevan, eli ei olisi enää istuisi mahassa.

Siis huh hurjan kuuloista, että pää jäänyt kalvoon kiinni, en oo ikinä kuullutkaan tollasesta :eek:

@gemmy no harmin paikka, että RAD napsahti tuohon kaiken päälle :unsure: ja toi parvorokko, kuumottaa varmasti ihan tarpeeksi sekin. Toivottavasti ei tule teidän perheeseen!!
Olikos se niin, että eka kolmannes oli parvorokkoakin nähden se riskialttein aika, että sen jälkeen sekin helpottaa?

@-dino- kylläpä nyt tuntuu olevan hankalaa siellä :unsure: harmi kun on niin pitkät matkat lääkäriin aina, että tulee kaikkea tuollaista inhottavaa oloa seurauksena.
Kerro sitten heti mitä lääkärit olivat päättäneet kun saat tietää ja ota iisisti sillä välin!

30+3
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
Mullakin oli parvopelko joskus vähän alle rv20, ja sillon lueskelin että puolivälin jälkeen ois riskialttein aika ohi. Tosiaan isommalle sisarukselle tuli sillon poskien punotus joka kesti varmaan parisen viikkoo ja itelläkin parina aamuna oli poskissa jotain läikkiä.. Olin verikokeissa, joka ensin negaa, mutta sitten tarkistustestissä jonkin ajan päästä olikin lievästi positiivinen! Tän perusteella sain lähetteen sairaalaan ultraan jossa katottiin ettei sikiöllä näkyny mitään turvotuksia tms. merkkejä parvosta. Sit tänkin jälkeen otettiin vielä muistaakseni pari testiä, joissa se häily siinä rajalla, välillä nega, sit taas plussa.. Toivotaan @gemmy että vältyt tältä! Ja vaikka parvo huonolla tuurilla tuliskin, niin ei se välttämättä edes tartu sikiölle, tai automaattisesti aiheuta mitään. Mut inhottaviahan nää ulkoakin tulevat uhat on, niinkun ei muutenkin ois jo tarpeeks jännittämistä kaikessa...
 
täällä tosiaan vuoto merkkasi pahaa niinkuin enteilinkin: kesken meni 5+2

Perjantaina hcg oli lähemmäs 3000, lauantaina enää 1900.

Uusi yritys menee toukokuulle. Tai vasta ensi syksyyn jos tää tästä vielä pahenee :( vuoto on runsasta ja kipuja yhä, pakko mennä kontrolliin ja kattoa että ei oo jäänyt mitään jämiä.

Neljäs varhinen keskenmeno. Olo on musertunut ja pikkuhiljaa tuntuu et näinköhän me onnistutaan ikinä.
 
@nyuu niin epäreilua :unsure::cry: onko sulla tutkittu koskaan mistä varhaiset keskenmenot voisi johtua? Vai onko syyksi aina laitettu ne munasolut? Nyt ainakin voisi varmasti olla hyvä paikka semmoisille tutkimuksille? Ainakin julkisella se taisi olla kolme keskenmenoa minkä jälkeen jotain voisi tutkia?
Toivotaan kovasti, että ei mene syksylle asti uusi hoito ja, että seuraavasta siirrosta pysyvästi tänne! ❤
 

Yhteistyössä