Alkionsiirroista plussanneiden vauvaketju vol 2

@atvk87 no jopas on inhottavan kuuloista :( kuitenkin sunkin pitäisi alkaa menemään parempaan suuntaan koko ajan paranemisen suhteen eikä takapakkia. Tosi hyvä että on neuvola, jospa se vaikka laittais lääkärille juttelemaan lisää ja saat apua!

Mä oon molemmilla kerroilla vienyt niitä maxi siteitä sairaalasta kotiin :whistle: ja parit verkkopikkuhousutkin, koska ne on ihan parhaita alussa :ROFLMAO: varsinkin just niiden isoimpien siteidenkaa. Apteekista kyllä sitten saa niitä paksuja ja pitkiäkin, mutta ne sairaalan omat on hyvä kun just palaa kotiin.
 
@atvk87 Samaa mieltä kuin Mandala, että kyllä olon pitäisi nyt olla noususuuntainen eikä huonompaan päin! Mitä neuvolassa sanottiin? (sekä susta että lapsesta :rolleyes:) Tosi peestä (ja sieltä juuri :D) jos noin vuotaa että joka paikka sotkussa ja kirvelee, ei oo kiva. Ehkä tosiaan joku kunnon Tena-vaippa olisi nyt paikallaan?

Mäkin nappasin mukaan sairaalasta lähtiessä parit verkkopökät ja siteet, käytin niitä verkkopikkareita ekat kaks päivää. On se kyllä uskomatonta minkä muussauksen läpi tuo toosa synnytyksessä menee, ja silti jotenkin palautuu aina lopulta. Tällaisia tässä miettinyt :D

@marrasmai siis apua, viisi hammasta kerralla :eek: No ei kai ihme senkään takia, jos yöt on hulinaa. Ihan suoraan ei hampaiden puhkeaminen ilmavaivoihin liity, mutta ehkä ihan tosi tosi tosi kaukaa hakien, jos tulee paljon kuolaa ja nielee paljon, niin nielee ehkä ilmaakin... Ööh ehkä? :ROFLMAO: Tai olisko tissitaktiikassa jotain eroa, jos hampaat on kipeät ja siitä tulisi nieltyä. Meilläkin muuten aamupäikyt nukuttiin tissillä aina tonne 9kk vanhaksi asti, että I feel you:cool:

Mites @-dino- uusimmat kuulumiset? :)

Kiitos kaikille tsempeistä mun työnhakuasioiden suhteen. Juttu on siis niin, että työtilanne on nyt huono enkä oo monestakaan syystä kovin hyvässä asemassa työnhaussa. Mutta onneksi on kuitenkin siis vakituinen pesti mihin palata, että en halua valittaakaan liikoja, kun tosi monilla on oikeasti työnsaamisen kanssa ongelmia :unsure: Silti ei oikein oo kiva mieli mennä vanhaan työpaikkaan, kun siellä asiat menneet ihan :poop: suuntaan mun äitiysloman aikana (n) Noh, tuleepa leipä pöytään sieltä kumminkin.
 
Ollu kyl taas niin erilainen päivä. Neuvolan takia syömiseenkin tuli aika pitkä tauko päivällä, ei alkanu syömään siellä aulan imetysnurkkauksessa, vaikka yritin tarjota ennen kotimatkaa.

Terkka irrotti napatyngän kiertämällä! Olin aatellu, että se irtoais viikonlopun aikana itestään.
Painoa oli 3610 g ja pituutta 53,4 cm. En jotenka usko tohon, että ois kasvanu 2 cm viikossa?
Miten nää kaikki mittaukset voi olla ihan mitä sattuu? :D

Katto mun haavaa ja se kuulemma ok, joku solmun kohta vähä hiertyny, mut ei tulehduksen merkkejä! :)
Muihin kipuihin ei ottanu kantaa, sano vaan että jos viikonlopun jälkeen ei pysty lopettaa buranaa, nii vois soittaa lääkäriaikaa.
Kävin vaa'alla siellä, niin nyt on 8 kg lähtenyt, 6 vielä jos jos aikois ennen raskautta painoon päästä, mut mitäpä väliä sit toisaalta.

No nyt oon miettiny, et voisko mulla olla virtsatieinfektio? Aiheuttaako se painetta pissan jälkeen ja vähä kihelmöi pissatessa. Sit alavatsakipu ku nousee sohvalta jne.
Mul ei oo ikinä ollu.
Nyt on alla katetrointi ja jatkuva alapesu ja side koko ajan.
Mies haki karpalomehua ja sit otin c-vitamiinia, ei niistä ainakaan mitään haittaa voi olla.
Katon aamulla mikä fiilis, toivottavasti ei päivystykseen tarttis lähteä.

Mäki otin niitä vaippoja ja verkkohousuja sieltä kassiin lähtiessä, mutta ei tunnu olevan apua sit niistäkään. Kaupasta sain kans ihan inkontinenssisuojia, tosi paksuja ja paksumpia yösiteitä, mut ei vaan asetu nii et kylkimakuulla ei tulis ohivuotoja. Muotoutuu jotenki liian hyvin kaikki. Plääh.

@Mandala tylsä kuulla, että rattaat ei ollutkaan toimivat. Muutenhan teillä menee tosi hienosti, kun pääsette kolmisin liikkeelle! :)
Olitko nyt antanut niitä tippoja yöks?

Tottuuko tohon vauvan itkuun milloin? Tuntuu, että aina sydän särkyy ja tulee itelle lohduton olo, kun ei ehkä osaa heti sitä lopettaa tai auttaa.

@-dino- perään mäkin kyselisin!

Poikanen 9 vrk
 
Kiva ku kyselette perään @atvk87 ja @MyMa :love: sori ku tää vastaaminen kestää, päivät on niin ohjelmaa täynnä ettei taho keretä/jaksaa kirjotella. Sairaalasa ollaan mahdollisimman paljon ja siellä en kännykkää räplää ja "kotona" nopeesti vaan ruoka/pyykki/pesut/lypsyt/nukkuminen ja seuraavana päivänä sama. Eilen vaihettiin taas asuntoa, tää on nyt kolmas kämppä. Tässä ollaan seuraava kuukausi.

Tytön keuhkopuolta tosiaan tutkittiin alkuviikosta ja vikaahan sieltä löyty, vasen keuhko ei toimi juurikaan ja keuhkoputken rakenteessa heikkoutta. Koska hengityskone vierotus tulee kestämään pitkään niin päädyttiin laittamaan trakea kaulalle jonka kautta on koneessa kiinni. Lääkkeitä on päästy purkamaan lisää kun nenässä oleva putki ei enää ärsytä. Maitomäärät nousee hiljalleen. (y)

Lääkäreiden mukaan siis yhdelläkin keuhkolla ihminen selviää ja keuhkoputki vahvistuu kun lapsi kasvaa. Sitä kuinka kauan meidän sairaalahoito vielä kestää ei kukaan voi arvioida, voi mennä viikkoja tai kuukausia. :cry: Koitan pysyä positiivisena että joskus tästä vielä kotiinki selvitään.

Trakeassa myös se hyvä puoli että se ei estä sylittelyä, joten sitä on tässä nyt harjoteltu :love: Ihan yksinkertaista se ei oo kun kaksi ihmistä tarvii avuksi kun syliin nostaa ja koneiden piuhat rajoittaa liikkumista joten yhdellä paikalla istutaan niin kauan kunnes paikat on niin puuduksissa että pakko nousta. Silti se on ihanaa :love:

@atvk87 toivottavasti paikat alkaa parantua eikä mee pahemmaks! :confused: Miksipä ei vois olla myös pissatulehdus.. (n)
 
@-dino- on kyllä niin helvetin epäreilua että teidänkin taustalla vielä läpikäydään tuollaista :unsure: ei voi sanoin kuvailla kuinka pahoillani olen teidän puolesta. Sulla on hyvä asenne kyllä, positiivisuuteen pyrkiminen on erittäin ihailtavaa.
Miten teillä muuten miehen työjutut kun olette sairaalassa joka päivä? Tuntuu kyllä työasiat varmaan täysin minimaaliselta kaiken tuon rinnalla...

@atvk87 mulla on ollut kyllä virtsatulehdus pari kertaa mutten muista sen aiheuttaneen erityisesti kipuja. Lähinnä että pissatti koko ajan ja kirveli pissatessa. Toivottavasti ei nyt menisi pahemmaksi tässä vlopun aikana.

@marrasmai ohhoh 5 hammasta, jospa ei tulisi lisää vähään aikaan kun noin monta kerralla.
Oli jotenkin niin helpottavaa kun pojalle tuli viimeisin poskihammas kun tiesi että ainakin yksi syy kitinöille sun muille oli pois laskuista :D

Tänään on ollut kyllä sellainen päivä minkä johdosta nostan suurinta hattua yksinhuoltajille. Keskustaan viime hetken juhlaostokset ja lounaat lasten kaa kolmistaan, oli kivaa. Kotona esikoisen päikkäreille nukahtaminen ei onnistunut, kikkaili ja pelleili vaan ja mulla tyttö kiinni tississä siinä. No pikkuneitikään ei ole nukkunut kotona sitten vaan vaatinut tissiä ihan koko ajan tai muuten vaan kitissyt/itkenyt niin että ei ole ollut mahdollista pojan kanssa tehdä mitään kahdestaan ilman jatkuvaa huomiointia, tutin tyrkytystä tai syöttöä. Olin onneksi viikolla varannut valmisruokaa kaappiin jostain syystä niin hyvä että sitäkään sain lämmitettyä saatikka sitten syötyä itse. Miehen viimeinen työpäivä ennen töitä ja lasken minuutteja että pääsee alkuillasta pois :coffee: sylissä tuo jonkin verran torkkuilee ihan mini pätkiä mutta on kyllä kiinni sitten sohvassa. Kammoan jo valmiiksi huomista kun pitäis aamupäivällä ehtiä leipoa ja laittaa paikat kuntoon juhlia varten. Mies saa sitten tehdä osan ja jos olen kiinni niin antaa vaikka korviketta, ihan sama kunhan sais kaiken tehtyä.
Noh hyvin pieniä ongelmia kaikessa mittakaavassa, pakko oli päästä purkamaan kun tässä taas istun sohvalla :p

Edit: JUST kun pääsin valittamasta niin sille tissille nukahti sitten kolmeksi tunniksi niin sain siistittyä kämppää, leivottua kakun ja hengattua pojan kanssa :D:love:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: atvk87
@-dino- oi ihanaa että ootte jo päässeet sylittelemään pikkuisen kanssa! :love::love: On kyllä ollut sydäntäsärkevää lukea teidän koettelemuksista, mutta onneksi edistysaskelia on koko ajan tullut. Kunpa nyt pääsisitte mahdollisimman pian kotiutumaan ja viettämään normaalia vauva-arkea. Kyllä sekin päivä pian koittaa, ja sen jälkeen nuo sairaala-ajat on lopulta kaukainen muisto vain! :)

@atvk87 , mikä tilanne siellä? Toivottavasti kivut on helpottaneet jo eikä virtsatietulehdusta kumminkaan olisi. Kyllä se vaan taitaa olla niin, ettei siihen vauvan itkuun koskaan täysin totu, mutta vähitellen oma ahdistus toisen puolesta vähenee ja oppii myös paremmin tulkitsemaan, mistä mikäkin itku voisi johtua.

@Mandala voin kuvitella että on ollut stressaava päivä kahden pienen kanssa, onneksi sentään sait sitten lopulta pienemmän nukahtamaan. :) Mä olen kans monesti miettinyt, miten sitä ikinä pärjäisi yksin kahden pienen kanssa - meillä ainakin oli sellainen tissitakiainen että olis ollut melkein mahdotonta huomioida ja hoitaa samaan aikaan isompaa lasta. :rolleyes: No, toki sitä varmaan pärjäisi jos pakko olisi, hätä keinot keksii... :D Ja onhan sitä jopa niitäkin, joilla on enemmän kuin kaksi lasta. :eek::LOL:

@MyMa , onpas tylsää että sulla on huonot fiilikset työpaikan suhteen. :( Mutta jospa se uusi parempi paikka vielä löytyisi, jos ei muuta niin sitten töihin paluun jälkeen. En mäkään ole riemusta kiljuen palaamassa vanhaan työhön syksyllä, mutta toisaalta oon ajatellut, että näillä äippäaivoilla ja pitkän tauon jälkeen on ehkä helpompi mennä aluksi tuttuun paikkaan ja katsella uutta työtä sitten vähän myöhemmin... :D Mulla on tosin vielä se, että haluan palattuani tehdä lyhennettyä työviikkoa eikä se todennäköisesti onnistuisi, jos vaihtaisin työpaikkaa.

Ristiäisistä/nimiäisistä oli täällä puhetta jossain vaiheessa, me mentiin kyllä siitä missä aita oli matalin ja hommattiin melkein kaikki tarjoomiset valmiina. Olis ollut ihana ajatus leipoa itse jotain, mutta siinä tilanteessa (meillä oli silloin sellainen vaihe ettei poika juuri nukkunut pidempiä pätkiä ja roikkui vain tissillä) se olis ollut aika mahdotonta enkä halunnut siitä lisästressiä ottaa. 1-vuotissynttäreille pystyin sit jo tekemään kaikenlaista. :D Mä muuten voisin melkein vannoa, että silloin reilu vuosi sitten nimi piti vielä ilmoittaa kahden kuukauden kuluessa syntymästä... :rolleyes:o_O Oiskohan käytäntö sit muuttunut sen jälkeen, hyvä tietenkin jos on pidempi aika nykyään!

ON: Meillä ollaan taas vaihteeksi kipeinä. :( Viime ajat on menty flunssa per kuukausi -tahdilla, ja nyt viimeisimmän jälkitautina iski vielä silmätulehdus. :sick: Aika surkeana on poitsu ollut nyt pari päivää, mutta jospa nuo lääkkeet alkais pian purra.

Roxanne ja pikku potilas 1,5 v.
 
Ihana kuulla @-dino- että ootte päässeet sylivaiheeseen! :love: :love:
Toi trakea kuulostaa fiksulta vedolta, kun helpotti montaa muuta juttua!
Sieltä se pieni ponnistaa ja toivotaan, että keuhkon kanssa tulis myös parempia uutisia myöhemmin.
Ootte kyllä paljon ajatuksissa.
Kiva kun jaksoit/ehdit tulla päivittämään tilannetta meille.

@Mandala kunnon supernainen! Just mietin tota, et sit jos saa toisen lapsen, niin eihän häntä vauvana kerkee samanlailla hoivata ja huomioida, että milleen rauhotat tisseilyn tytölle ja katot samalla pojan perään? :LOL:
Toivottavasti teiän juhlat meni hyvin ja saitte kaiken ilman suurempaa stressiä kuntoon. :)
Ja valittaminen selkeesti kannattaa aina! ;)

Oma vointi on parempi! Join sillon perjantaina tosi paljon ja pissaamisen outo tunne alkoi hävitä yöllä ja aamulla oli oikein mainiokin olo. Ilta oli kyllä kamala. Eilinen päivä sit taas meni hyvin, mutta illalla alkoi sattumaan ja jouduin ottamaan toisenkin buranan. Soitin varmuuden vuoksi päivystykseen ja sieltä käskettiin soittaa naistentaudeille, kun on niin vähä aikaa synnytyksestä. Hoitajan kanssa puhuin ja tuli hyvä ja varma olo siitä, ettei oo mikään munuaisiin levinny tulehdus kyseessä, vaan pärjään kotona buranalla ja meen tarvittaessa maanantaina sit kokeeseen/lääkärille.
Tänään aamulla ei tuntunu enää yhtään samalta, vaan oli paljon parempi olo!
Haavakin tuntuu parantuneen hyvin, enää on vaan se painekipu, joka tulee kun on ollut jaloillaan hetken. Vaipanvaihto ja peppupesu on oikeestaan semmonen maksimi, minkä pystyn seisomaan ja sit on pakko mennä istumaan/makaamaan. En kyl käsitä tätä, mistä ihmeestä voi johtua. :confused:

Vauvalla on ollu kaks huonompaa päivää, mutta sit taas kaks oikein hyvää yötä. Mun äiti ja sisko oli täällä ja just sattu sellanen mahavaivapäivä, että toinen vaan huus punasena, eikä mikään auttanu, paitsi se kakka, joka viimein iltaysiltä tuli. Eivät saaneet vieraat paljoa sylitellä. :whistle:
Tänään on ollu samanlainen päivä, nyt vasta nukkuu toisia päikkäreitä. o_O Kakkaa on kyllä tullut, mutta ollut tuskan takana ja ei oo silti helpottanut pienen mieltä.

Mut yöt! En haluu lesoilla, mut nukuttiin ensin 5 h ja sit 3 h. :sleep: :giggle: No, ite en nukkunu enää tota koko aikaa jälkimmäisestä, mutta kuitenki.
Vitsi, että saa olla tyytyväinen.

Mua on alkanu nipistää toista nänniä imettäessä, en usko et on huonontunu imuote, ku on vaan toisessa? Mut pitäis kai yrittää eri asentoja. Jos painaa rintaa samalla sivulta, niin nipistys helpottaa. Oisko tää sellanen asia, mistä soittaa imetyspolille vai sinnittelenkö 11.päivän neuvolaan?

Koittakaa @Roxanne tervehtyä. Tylsää, ku tautia taudin perään. :unsure:

Poika 11 vrk
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Oi että @-dino- :love::love: nyt saitte syliin ja toivottavasti pian lisää upeita edistysaskelia!! Harmi tuo keuhkojuttu jos se pitkittää kovasti teidän sairaalassa oloa :unsure:

@atvk87 se paineen tunne voisi olla ihan sen repeämän johdostakin, vois kuvitella. Mutta kyllä vähän mietityttää jos et pystyssä pysty olemaan tuon enempää hmmm. Mutta toisaalta jos edistystä olotilassa on muuten nyt ollut niin jospa ei olisi kuitenkaan suurempaa huolta. Toivotaan!
Kyllähän kaikenlaiset eri tuntemukset voi varmasti olla ihan normaalia synnytyksen jälkeen varsinkin jos repeämiä tullut. Mä muistan että pitkään ekan synnytyksen jälkeen seksin jälkeen ja sitten kun menkat alkoi niin aina kp1 jomotti ulkosynnyttimiä. En ymmärrä miten se jomotus liittyi mitenkään kumpaankaan mutta sama jomotus tuli :cautious: aluksi seksin jälkeen piti ottaa buranaa kun jomotti niin o_O:D

Teillä menee unet hyvin, meillä sitten vissiin kakkajuttut :ROFLMAO::poop: jokaisessa vaihdettavassa vaipassa on kakkaa. Sitä tulee kai joka pierulla ja ähinällä :LOL: ihan eri tilanne kun pojan kanssa. Pojalla nyt ollutkin niitä ummetusongelmia näin myöhemmällä iällä, toivotaan ettei tytöllä tulisi.
Poika oli myös itkuisempi yleisesti; ja päiväkirjasta lukenut että tulkintoja oli sen liittyvän joskus just kakkaamisiin.
Tai entä jos itkuisuus teillä olisi jotain pientä koliikkia, voisko jo olla? (n)

@Roxanne onpa kurjaa tuo teidän sairastelu :unsure: toivotaan että se olisi vähän edes pois päiväkodin aloituksen sairasteluista sitten!

Eilisen kemuista selvitty hengissä. Kyllä sitä päivän mittaan yli 30 ihmistä kävi. Aamulla oli ihan täys kaaos kun leivoin ja mies joutui käymään vielå kaupassa pari kertaa jolloin tietty kauhea tissinälkä ja hellalla ja uunissa tavaraa. Piti vaan priorisoida palavat tuotteet veke ja syöttää vauvaa ja yrittää ratkoa esikoisen ongelmia sohvalta käsin :ROFLMAO: vaikka aluksi näytti siltä ettei mikään oo valmista kun ekat vieraat oli tulossa puolilta päivin mutta saatiin kamaa pöytään ja mutsi toi lisää mitä oli tehnyt. Lopulta tosi kiva päivä vaikka kyllähän taas toipumiseen menee aikaa :D:ROFLMAO: tyttö oli onneksi aamun jälkeen tosi tyytyväinen, torkkui milloin kenenkin sylissä ja sohvalla peräti yhden tissin voimin vaikka ympärillä oli hullu sirkus välillä kun lapsia oli monta samaan aikaan talossa. Onneksi vieraat tuli osissa pitkin päivää kuitenkin.

Neuvola oli tänään. Näin uudelleensynnyttäjänä näköjään ei ole enää viikon välein vauvan käyntejä alussa vaan 1kk iässä oli seuraava etappi ekan käynnin jälkeen Mutta kun pojan 3vee neuvola piti olla nyt niin yhdistettiin käynnit 5vko ikään. Pikkulikka oli hilannut itsensä ylimmälle pituuskäyrälle ja kuukaudessa kasannut 1,2kg lisää painoa o_O eli kyllä se jatkuva tissittely jossain tuntuu :ROFLMAO: vaippakoko vaihtuu siis kohta kakkoseen :whistle:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: atvk87
Hei hou naiset! Pitkästä aikaa.
Me ollaan niin oltu omassa arkikuplassa, ettei tännekään oo kerennyt. Meillä on nyt ikää 5 kk ja ihan hyvin menee. Tissi maistuu ja tyttö on ihana kiltti.

Täällä on tapahtunut kaikenlaista. Vauvan saaneille isot onnittelut ❤ Nauttikaa niistä ihanista pienistä, ne kasvaa niin nopeasti. Ainakin @-dino- on joutunut kokemaan kovia. Voi ei pieni siellä hoidossa. Todella rankkaa kyllä perheelle. Kovasti voimia.
Muista olen vielä vähän pilalla valitettavasti.
 
  • Tykkää
Reactions: -dino-
Kirjoitan nyt nopeesti ja lyhyesti vaan.
En oo ottanu buranaa nyt kolmeen päivään, muuten ok vointi, mut se paine seistessä jatkuu vaan.

Vauva taas on ollu tosi mahakipunen ja huonotuulinen siks ja nyt alan iteki väsymään, ku tuntuu etten osaa riittävästi hoitaa ja auttaa.
Meen käymään imetyspolilla tänään, jos ois imuotteessa tai jossain joku ongelma, miks sitä ilmaa menee niin paljo.
Cuplatonia annoin eilen ennen joka syöttöä ja oli pahin ilta & yö koskaan, niin siitä ei ainakaan ollu apua.
D-vitamiinia en uskalla vielä alottaa.

Surkeeta täällä siis.

Poika jo 2 vko
 
@atvk87 voi harmi kun on kurjaa :unsure: yksi vaihtoehto cuplatonille on Disflatyl. Helpompaa antaa kun annetaan vain kolme kertaa päivässä. Meillä esikoisen kanssa toimi paremmin kuin cuplaton. Valitettavasti ei ole takuita että sekään auttaa, mutta ehkä kokeilun arvoinen vielä.
Harmittaa kyllä teidän puolesta, mutta voin vakuuttaa että yksi mikä auttaa on aika. Kun pienen suoli kehittyy kestämään elämää mahan ulkopuolella niin se auttaa. Ja jos teillä olisi jotain koliikkia niin sekin helpottaa ajan kanssa.
Hali! ❤
 
Kiitos myötätunnosta! :love:
Aikahan tosiaan auttaa, kai se on vaan niitä suoliston kehitysjuttuja ja toiset siihen reagoi enemmän ja toiset vähemmän. Tilanne alkoi purkautua sit eilen aamulla kun olin just lähdössä sinne imetyspolille ja vauva puettuna kaukalossa eteisessä, niin siihen se kakka tuli! :LOL: Klassikko.
Polikäynnin ajan oli ihan rauhallinen ja nukkui ja nukkuikin koooko päivän. Välillä söi, mut ruokailut jäi melkein puoleen muista päivistä. Oli kai iteki niin väsyny jo.
Sitten illalla tuli vihreää kakkaa kahteen kertaan ja siitä asti onkin ollut parempi ja yökin meni aika hyvin. :)
Aloitettiin se d tänään, mut en antanu heti 5 tippaa, vaan yhen. Hain apteekista vesipohjasen tipan, ettei sitä öljyä pistä heti tonne suoleen.
Sitä disflatylia on muuten tosi vaikee tiputtaa suuhun! o_O

Nyt taas huonompi olo selkeesti, mut aamulla ja aamupäivällä tuli neljä kakkaa, et maha tuntu toimivan hyvin.

Yhtä :poop: -juttua nää mun kirjoitukset. :LOL:

Nii ja se polikäynti meni hyvin ja siel oli kiva ihminen. Antoi asentovinkkejä myös. Ei oo mitään vikaa ainakaan otteessa tms.

Miks tänne on nii vaikee päästä kirjottaa. :unsure:En saa kotonakaan mitään tehtyä.
 
Mä oon tälläkin kertaa disflatylit ja D-vitamiinin antanut pienellä muovisella lusikalla suuhun. Se Disflatyl tosiaan aika huono tiputtamaan tippoja välillä niin siitä ei kyllä tuu mitään jos suoraan suuhun antaisin.

Muuten meidän mutsi on sanonut, kai se on jotain vanhan kansan juttuja, että on tosiaan kovat ilmavaivat jos kakka on vihreää. En sitten tiedä onko tällä mitään tieteellistä perää.

Tosi hyvä että ollut parempia hetkiä jo taas. Niin ne päivät vaan vaihtelee huonommasta parempaan ja takaisin.
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
Hih hassu mutta ilmeisen kätevä idea @-dino- :LOL:
YouTubesta löytyy white noise videoita minkä pitäis myös rauhoittaa joitain lapsia. Sitten tietty on se mun aiemminkin höpöttämä tutti. Meillä se on nyt ollut vakituisessa käytössä just liikenteessä varsinkin. Öisin ei oikeasti tuu käytettyä kun joko nukutaan tai sitten tissitellään. Tai sitten ähisee ja mä en puoliunessa muista ees tarjota. Mutta ollut siis ihan hyvä apu useastikin, esim autossa.
Ei voi kun vaan toivoa, että vieroitus menisi yhtä suht kivuttomasti kuten pojallakin.
 
@atvk87 mun esikoinen oli ekoina viikkoina aika itkuinen, sylissä piti keinutella koko ajan, annoin nukkua sylissä/tissillä kun muuten ei meinannut rauhoittua. Ulkona liikkuminen oli stressaavaa kun saattoi alkaa kovasti itkeä ja ei ollut niin helppo rauhoitella kodin ulkopuolella. Sitten ehkä joskus parin kk iässä tuli melko nopeasti käänne helpompaan. Just noihin aikoihin rauhoittui myös vatsan jatkuva pörinä ja pulputus. Mä luulen että just suoliston epäkypsyydestä oli siinä alkuaikojen itkuisuudesta kyse. Tsemppiä, tilanne saattaa helpottua piankin!
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
Tulimpa tänne nyt pohtimaan niinki kummallista asiaa ku ehkäisy :rolleyes: jälkitarkastus on ens viikolla, täällä oulussa onneksi. Meidän lapsettomuuden syy ei siis ikinä selvinnyt eli selittämätyömiä ollaan. Jos asiat ois menny toisin niin en tämmöstä ees miettis mutta tilanne on nyt kuitenki se mikä on. Vaikka usko luomuplussaan ei suuri olekkaan niin en silti voi olla miettimättä että josko kuitenki kroppa osais ekan raskauden jälkeen homman paremmin? Toinen syy on sektio, vuotta suositellaan väliä seuraavaan raskauteen. Kolmas syy on että geenitutkimukset kesken, en muistanu kysyä kauanko menee, täytyy maanantaina muutenki soitella sinne perinnöllisyyspolille. Tytöstä sekä meistä otettu verikokeet ja tutkitaan onko jotain näiden poikkeamien taustalla ja jos on niin onko se periytyvää. Eikä tähän elämäntilanteeseen kaikkine käänteineen kyllä uutta raskautta jaksa/halua. Ei vielä pitkään aikaan jos koskaan. Siltikin se ehkäisyn aloitus tuntuu typerältä.

Maitojen suhteen edistytään, hengityspuolen kans otettiin takapakkia. Jospa ensviikko ois parempi taas.
 
Varmaan @-dino- aika aaltoillen menee kehitys ja toipuminen, kun jossain asiassa paremmin, niin toinen junnaa vähä paikallaan. Paljon tsemppiä teille sinne! :love: Kyllä se siitä varmasti. Miten sun oma vointi?

Kiitos @Katti75 myötätunnosta kans. Imetyksen tuen sivuilla lukeekin, ettei vauvaa voi hemmotella, että jos hän haluaa olla ja nukkua rinnalla, niin siinä voi antaa olla. Ja onhan se ihanaa, vaikka kaikki hommat jää hoitamatta.

Kaikki menneet jutut jää kyllä helposti kommentoimatta, kun keskittyy vaan tähän omaan vauvakuplaan. Ja miten nopeasti päivät meneekään ohi! Ja toinen kasvaa ihan silmissä. :eek:
Mies on tehny tosi pitkiä päiviä, ihan aamusta yöhön saakka, eilenkin lähti ennen seiskaa ja tuli vasta puol yhdeltä kotiin ja onneks oltiin sillon jo rauhotuttu nukkumaan. Käy kyllä päivällä syömässä ja kahvilla kotona ja siinä pitää poikaa hetken.

Oli taas pari parempaa päivää mahan kanssa ja tänään selkeesti huonompi, kauhee pulputus koko ajan ja toinen yrittää potkia naama punasena, että sais pierua tulemaan. Annoin taas disflatylia. Nyt lusikalla, se olikin hyvä vinkki! Kiitos @Mandala (y)

Synkimpinä hetkinä mietin, että parempi ois lopettaa koko imetys, kun toiselle tulee siitä vaan kipua. Ja omasta ruokavaliosta on karsittu ruisleipä, sipuli ja kahvi ja siitä jatkuva hedari ollu useamman päivän. Onneks se alkaa vasta iltapäivällä aina.

Mutta ollaan päästy vähän vaunuttelemaan ja reppuilemaan tässä pihassa. Pystyn jo ihan ok kävelemään, mutta paikoillaan seisominen on edelleen paha. Muuten haava/ompeleet tuntuu parantuneen tosi hyvin!
Ihan hirveen kuuma kyllä, pitää juoda ihan älyttömiä määriä. :oops:

Millee tää ikä ois paras merkata, 2 vk + 3 päivää vai 17 vrk :whistle:
 
@-dino- ymmärrän ristiriitaiset fiilikset kyllä hyvin. Mä oon just tarinoita kaveripiirissä kuullut kellä eka saatu jollain hoidoilla ja kun ajateltu että ei se toinenkaan siitä tule helpolla niin hups vauvan ollessa 6kk onkin uudestaan raskaana.
Täytyy sanoa, että vaikka tietty se oli elämää ikävällä tavalla mullistava tekijä kun mun johtimet poistettiin mutta tää 100% mahdottomuus luomuplussaan ja kun ei tarvi ehkäisyä miettiä on toisaalta ollut ihan hyvä näin synnytyksien jälkeen :D

@atvk87 jos on herkkämasuinen poitsu niin voisi se olla korvikkeen kanssakin samanlaista itkuisuutta tai joutua vaihtelemaan eri merkkejä. Mutt siis ymmärrän noi huonojen päivien mietinnät kun tuntuu synkältä asiat, väsyneenä vielä enemmän.

Meillä on tänään ollut selvästi myös enemmän masuvaivaa, hurjat pieruttelut koko päivän ja haluaa olla vaan tissillä eikä nuku kun mini torkkuja. Yö oli tosi hikoilevan nihkeä täällä mökillä ja toinen vaan murisi ja ähisi vieressä koko yön. Vaikka kesän lämmöistä en yleensä tohdi kauheasti valittaa niin tälleen pienen vauvan ja perhepedin kanssa vähemmänkin riittää :D

Meil on nyt naama täynnä näppylöitä, vajaan viikon joka päivä lisääntynyt ja lisääntynyt. Sama kun pojalla oli tän ikäisenä, sillä vaan meni tosi tosi huonon näköiseksi iho lopulta vähäksi aikaa, ei meinannut samaksi vauvaksi tunnistaa. Isot hurjan punaiset kuivat laatat oli posketkin vaan. Jospa ei nyt niin pahaksi, toivon! :unsure: Mitä hormoninäppylöitä vai mitä nämä nyt olikaan, onneksi ei vauvaa tunnu itseään vaivaavan.
Muuten on kyllä ihasteltu miten paljon valppaamman oloinen alkaa hereillä olemaan ja turvakaukalossa tai sitterissäkään ei näytä enää märältä rätiltä mitä alussa :ROFLMAO: kovasti ojentelee päätä pystyyn sylissäkin ollessa, kerran siinä ojennellessa heilautti pään nopeasti takas alas ja mun olkapäätä päin :whistle: :confused:
Ääntä alkaa olemaan enemmän myös silloin kun tissin saanti kestää luvattoman kauan hänen mielestään. Muuten kyllä edelleenkin suht helpoksi voisi kuvailla. En tosin ole päikkärien määrästä oikein selvillä kun ei tule sillai kytättyä kelloa, joskus kyllä tuntuu ettei nuku kun liikkeellä ollessa, tai sylissä. Aina ei vaan ehtis ihan syliunipaikkana toimia ja siitå tulee tietty kauhean huono omatunto :unsure:

Pikkuflikka 6vko :love:
 
@Mandala hyvin teillä tuntuu menevän! Ja hieno toi painon kehitys, unohdin aiemmin sitä kommentoida.
Selvititkö sen suhteutetun iän? Niin ku sitä leeppiä ajatellen ja jossain muuallakin törmäsin aiheeseen.
Näppylöitä on täälläkin, mut ne tuntuu ihan menevän ja tulevan, paitsi kyynärtaipeissa on pysyvämpiä ja iho punertaa.
Ai te ootte jo päässy mökkeilemään tytön kanssa. :) Vau!

Ehkäisyasiaan ei itellä oo oikein ajatusta, meinasin kyllä ettei mitään ottais, kun toi luomumahis niin pieni. Vaikka ainahan se mahdollisuus on, jos tuubat on auki ja siittiöitä on.
Tosin tällä hetkellä en nää seksiä edes missään lähitulevaisuudessa. :ROFLMAO: Vaikka on parantunu paikat jo melko hyvin, niin hrrrhh.

Ihanan jaksava olo, kun mies pyhitti sunnuntain kotona ololle ja on hoitanut kaikki huudot ja nyt poika on jopa päikkäreillä isän kainalossa. :love:
Taisin eilen hieman korottaa ääntäni, kun poika oli huutanu neljä tuntia ja ainoo mikä kelpas, oli sylissä, nii että kävelin koko ajan ja enhän mä jaksanu. Soitin sit puol yksitoista, että tuu ees siks aikaa, että saan edes syötyä. Nii isä tuli käymään ja otti pojan ja sai istua alas ja kakkakin tuli (hiukan epistä) ja päästiin siitä sit nukkumaan. Unta riitti 23.30-03.30 ja isä tuli nukkumaan kolmen maissa, että hänel jäi hiuka lyhyiks unet sit. :whistle:
Toisen pätkän nukkui seiskasta kymppiin, mut siinä on sit ite enää vaikea nukkua, kun on jo herännyt kunnolla.
Mut josko se kakka tulis tänään vähä aikaisemmin... Toivossa on hyvä elää.

Ai niin, varattiin pappi ristiäisiä varten 28.7.
Hyvin aikaa miettiä nimeä :D
 
Esikoisen eka mökkireissu oli juhannus 2016 kun hän oli syntynyt kesäkuun alussa. Eihän se lopulta mitään herkkua ollut kun itse vasta opetteli suhtautumaan siihen jatkuvaan imetykseen ja uuteen elämään. Nyt osannut ottaa rennommin sen suhteen.

Joo neuvolan terkka sanoi että 1kk ennenaikaisilla ei välttämättä ole viivettä kehityksessä sitä kuukautta mutta voi esim pari viikkoa olla jos jotain. Just näiden hymyn tulemiseen yms kehitysjuttujen kanssa. Monet fyysiset jutut sitten kuitenkin myohemmin ainakin tulee tosi tosi yksilölliseen tahtiin.

@atvk87 harmi kun sun miehellä pitkää päivää töissä, kuulostaa kyl rankalta sun päivä :unsure: onko hänellä mahdollisuutta pitää isyyslomaa? Kyllä siitä on vaan iso apu saada vauva työnnettyä toisen syliin välillä vaikka itse imetys onnistuu vaan itseltä. Ja just kun mies ei tuoksu maidolle niin voi saadakin vauvan rauhoittumaan nopeammin. Nyt varsinkin meillä tänää kun ihan vauhkona tankkaa koko ajan ja mahaa vääntää paljon ja imuotteen kanssa kikkailee mun sylissä niin nytkin isänsä sylissä vaan katselee taulua seinällä rauhallisena tutti suussa.

Muistan kun pojan vauva-aikana joskus teki mieli vaan antaa poika hänelle suoraan syliin kun mies tuli iltapäivällä töistä mutta ei sitäkään aina sitten kehdannut. Nyt ei oo enää kehtaamisesta ollut ongelmaa toisen kanssa :ROFLMAO:ja muutenkin mies onneksi vielä helpommin tällä kertaa ottaa vauvaa itse ilman erillistä ehdotusta/kehoitusta. Ei sitä viimeksikään ite mitenkään ominut vauvaa mutta enemmän jämähti vauvan kanssa imetyksen jälkeen ja joskus itse koin sen tuputuksena antaa vauva pois :rolleyes: hormonit hah! Ja siitä sitte jotenkin kyräilin itsekseen :D keksin jossain vaiheessa kun pojalle tuli ekat hampaat että mies voi hoitaa kaikki iltahampaiden pesut kun må hoidan päivän kokonaan niin tuli sellanen oikeudenmukaisempi olo itselle :LOL:
 
Pikaisesti vaan nyt @atvk87 ootko mahan väänteisiin kokeillut pierujumppaa? Eli vetää jalat suoriksi ja työntää mahaa kohti, monta kertaa peräkkäin. Varmaan oot kyllä kun oot sen verran neuvokas tutkimaan kaikkea tietoa (y) meillä tänään ekaa kertaa kun tein aika pitkään niin tuli monta pierua mahanvääntöjen jälkeen.
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
Juu, mut se toimii vaan sillon ku niitä pieruja on muutenkin tulossa. Silleen saa sit enemmän! Se on vaan usein tosi vaikeeta, kun poika pitää jalkoja ihan jäykkinä ja potkii vastaan, ei voi väkisin vääntää. Sit kun on rentona, niin onnistuu, mut ei sillon yleensä tuu mitään.
Hän oppi tänään piereskelemään :D eli potkii ja möyrii ja ähisee kunnes saa pierun tulemaan. Tulee sellanen keskittyny ilme. Sit siitä ku äkkiä jatkaa jumppaan, niin saa hetken helpotuksen.
Tuntuu vaan pahalta kun se voi alkaa kesken tissittelyn, yhtäkkii hirvee parkasu ja naama punaseks ja sit alkaa se ähistäminen.
Tänään ollu taas helpompi päivä, kun on nukkunut paljon. Välillä pitää levätä, että jaksaa sit riehua. :D

Aamulla neuvolaan.

Kiitos huolenpidosta @Mandala :love:
 
Painoa oli tullu hyvin, nyt 4260 g.
Navassa oli jotain ongelmaa, sitä laapistettiin (?) ja ens viikolle kontrollikäynti siitä. Joku sellanen pieni tappi, mikä jäi siitä kun se pätkä nyppästiin irti.
Juteltiin niistä mahavaivoista ja käski vielä suklaan jättää varmuuden vuoksi pois. Ja haettiin Rela-tippoja, mut niissäkin on näemmä öljyä niin en tiedä uskaltaako antaa.

Sit saatiin lähete fyssarille, kun poika niin jäykkä! Kerroin kyllä, että jäykkyys loppuu kakkaan, että potkii sitä ilmaa, mut sieltä saadaan kuulemma lisää jumppaohjeita.
Vähä jännittävää, et onko jotain poikkeuksellista, mut tietty tosi hyvä että katotaan kunnolla. :)
Yritin ottaa pojan kanssa äsken päikkärit, nii ei hän nukahtanut ollenkaan, sain ite vähä torkuttua. Heti ku nousin, nii poika rupes koisaamaan. :D oltais menty reppuilemaan, mut ei näemmä sit.
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala

Yhteistyössä