Alkionsiirroista plussanneiden vauvaketju vol 2

Meil oli eilen 2 kk -neuvola, maanantaina tulee täyteen!
Painoa oli jo 6810 g ja pituus 60,5 cm. Kehui poskia. :D Saatiin se rota ja nyt jännäillään. Ainaki neuvolan jälkeen nukku yli 4 h, oli sit pakko herättää ku pelkäsin, et vaippa tulee yli. Siirryttiin muuten kolmosen vaippoihin. :oops: Missä mun vastasyntynyt pikkuvauva.

Kaulapoimut punottaa vähän, kun sieltä on vaikee pyyhkiä pukluja, niin terkka ehdotti talkkia ja sitä nyt kokeillaan. Pianhan se pää ei oo enää koko ajan hartioissa kiinni. :)

Meille kans @Josia imetyspolilla sanottiin, että ei suosittele pulloa edes rintamaidon kanssa, ohjeet on täysimetys, kun ehdotin että mies vois kans välillä ruokkia. Mut hiiteen noi viralliset neuvot tämmösessä, parempi tehä niin ku ite saa järjestymään parhaiten. :D Niiden toki pitää noudattaa sitä, mihin on sitoutunu. Esim tääl se vauvamyönteinen sertifikaatti, nii siihen ei kuulu pullot ja korvikkeet.

Poju ylihuomenna 2 kk
 
  • Tykkää
Reactions: Josia ja Mandala
@atvk87 tosi hyvää kasvua!

Kyllä se pää on niskoissa itse asiassa aika pitkään vielä kiinni, jos oikein muistan. Meillä poika nousi pystyyn puolivuotiaana niin silti se niskan näkyviin tulo kesti, silleen ett pystyi oikein sanomaan että niska erottuu :D Talkki on joo tosi hyvä sinne. Mulla kun on harsot rullattu sellaseen koriin hoitopöydällä niin oon laittanut niskan alle harsorullan, että pää on taittuneena vähän taaksepäin niin saa sieltä poimuista paremmin putsattua. Sitten tissue boxista paperia millä kuivaan ja talkit perään.
Meidän pienellä pulleroisella on tuplapoimut siellä niin mahtuu paljon maitoa haisemaan :ROFLMAO:

Miten meni yö rotan jälkeen ja tämä päivä?
Viikon päästä sitä virusta pitäis olla eniten kakassa niin oon lukenut ett monilla silloin viimeistään tulee isoimmat oireet jos jotain tulee. Meillä tuli viikon jälkeen muutama tosi kiukkuinen päivä, en tiiä johtuiko rotasta.

Terveisiä mökiltä! Taas on lisäkäsiä vauvan sylittelyyn (y) Esikoinen jää tänne mummin ja vaarin hoiviin ensi viikoksi - kesän viimeinen lomailu hänelle. Saa taas rötvätä kotona vauva-arjessa sitten huolella :giggle::whistle:
 
Kiitos kovasti kaikille tsempeistä ja ymmärryksestä noiden mun raivokohtausten suhteen. :)♥ Nyt onneksi ollut jotenkin vähän helpompaa yli viikon. Se kulmahammas ei tosin pojalle ole vieläkään puhjennut, mutta ihan pinnassa näkyy jo.

@Mandala ymmärrän kyllä nuo sun pohdinnat. Mä en vielä osaa sanoa, montako lasta lopulta halutaan. Katsotaan, montako alkiota meidän seitsemästä tähän toiseen lapseen täytyy käyttää... Uskoisin, että mekin kuitenkin kokeillaan ainakin sitä kolmatta. Varsinkin kun te asutte pk-seudulla, niin taloudelliset (asunnon ja auton koko jne) pitää kyllä oikeastikin miettiä aika tarkkaan. Samaa olin tulossa sanomaan kuin @atvk87 , että tutkimuskäyttöön alkiot voisi luovuttaa sitten ehkä? Niillä vissiin testaillaan eri elatusaineita ja pakastusprosesseja jne.

@love- ihanaa, että mies tuli armeijasta kotiin! :love: Ei se sota yhtä miestä kaipaa vai miten se meni :ROFLMAO: Eikös sivarin pysty muuten tekemään ihan niinkuin työsuhteen, että käy kotoa päin?

@Josia tervetuloa ja onnea vauvasta! Mä kans kyllä tsemppaan siihen pullon kokeiluun. Me aloitettiin pullon testaus vasta 4kk ikäisenä, eikä poika koskaan siihen oppinut. Se oli kyllä todella peestä, en päässyt ikinä minnekään ja se kyllä ahdisti tosi paljon. En tiedä, olisiko sitten auttanut jos olis aloitettu treenit ennemmin, mene ja tiedä. Pehmeänokkaisesta nokkamukista oppi sitten juomaan reilu puolivuotiaana kyllä. Niin ja mulla kans herui parhaiten pumpulle, kun pumppasin samalla kun imetin toisesta rinnasta. Mulla oli Aventin käsipumppu ja se oli hyvä. Sitä maidon mahdollista pahaa makua pakastaessa voi muuten estää pastöroimalla maidon ennen pakkaseen laittoa.

@Roxanne voi että, teilläkin päiväkoti jo häämöttää! Olikos niin, että saitte siihen lähipäikkyyn jonnekin? Kiva että on kuitenkin noin hyvä mieli laittaa poika hoitoon, kun tietää että on sosiaalinen ym. Kyllä se siitä sitten lähtee. Mä oon ajatellut aina niin, että kaikki unirytmin opettamiset ym on pk:n hlökunnalle ihan peruskauraa, eli heillä on siihen omat keinonsa. Toki kotona kannattaa yrittää rytmiä jo valmiiksi kääntää sun muuta, mutta lopulta ne lapset sitten sopeutuu. Valtava elämänmuutoshan se lapselle on joka tapauksessa, ei siitä mihinkään pääse.

@atvk87 hienoa että teillä kovasti kasvetaan :) Mulla oli myös aika pitkään yhdyntäkipua episiotomia-arven takia. Se on vieläkin vähän kireä, mutta helpommaksi käy koko ajan. Liukkaria on melkein pakko käyttää, tosin mulla estrogeenit niin matalalla että ei ihme. Meidän seksielämä on kyllä niin köyhää nykyään että voi morjens. Katsotaan kuinka pitkä kuiva kausi taas tulee, jos ja kun raskaaksi taas jossain vaiheessa tullaan...

Omaa napaa että tosiaan tilanne pojan kiukkuilun suhteen vähän parempi. Ylipäätään nyt näyttää olevan sellainen käskytys- ja tahtokausi hänellä, kun on hoksannut että voi määräillä meitä :D Päiväunet on pidentyneet jostain syystä aikaisemmasta n. 1,5h jopa melkein kolmeen tuntiin. Nukutan nykyään aina sisälle päikyille, näin kesällä meidän taloyhtiössä on kamalasti meteliä ulkona, kun ihmiset tamppaa mattoja, ajaa nurmea, lapset on lomalla ja pyöräilee ja huutelee ym. Alkionsiirto tulossa muutaman viikon päästä, siirtolääke Zumenon nyt aloitettu. Mielialat heittelee tosi paljon, välillä tuntuu että elämä on ihan solmussa. Siksikin olisi jo ihan kiva päästä töihin, kun tuntuu että täällä kotona ehtii vaan murehtia kaikkia asioita ihan liikaa.

Huoh tulipa taas romaani!
 
Tervehdys helteiden keskeltä! Onneks täällä ollaan säästytty kuumimmilta, mutta uhkaavasti loppuviikkoon semmosta kolmeekymppiä tännekin luvataan.
Meillä on tosiaan ristiäiset tulossa sunnuntaina ja kiva sit kun kermat lässähtää kakun päällä, hehheh. :D Muutenkin ravintola-alan koulutuksen saaneena ahdistaa juhlissa kermakakut, jotka seisoo pöydillä tunteja, niin mites sen omissa juhlissa toteuttais. "Kakkua saa pyydettäessä jääkaapista". :p

@Mandala ai ne poimut vaan jatkuu ja jatkuu. Mä luulin, että pian jo alkaa näkymään kaula ja sen sivut.
Tosi vaikee putsaa, kun toinen alkaa heti huutaa kun yrittää taivuttaa tai kääntää ja muutenkaan ei oikein tykkää päähän koskemisesta (eikä hatuista). Onko normaalia vauvalle? Muistan muutenkin kun aluks oli tosi outoa, ettei vauva tykänny kosketuksesta, vaan aina sävähti jos silitti tai koski johonkin käsivarteen tai kylkeen kädellä. Et ihokontakti ja aikuisen päällä ja sylissä makaaminen oli alusta asti ok, mut silitellä yms ei saanut. :D Luulin, että se liittyy siihen, kun on saanut olla omassa rauhassa kohdussa ja että kosketukseen kestää tottua, mut pään koskettelusta ei tykkää vieläkään. :unsure:

Rotan jälkeiset yöt on menny ihan normaalisti. (y) Päivisin on ollu vähä nukkumisongelmia, tosiaan sillon rokotepäivänä ja seuraavana nukku 4-5 h päikkärit ja sit sunnuntaista alkaen onkin ollut vaikeuksia nukkua päivisin, nukahtaa kyllä, mutta herää itkemään / kiljumaan ja sitten tulee pieruja tai kakka, mikä selkeesti vaivaa.
Kauheen hajusta toi rota-kakka! :poop: Ei enää niin paljon haise onneks, tai sitten oon tottunut. :ROFLMAO:
Toivotaan, että viimeistään ylihuomenna helpottaa.

Ilmotin meiät siihen rokotetutkimukseen, kuulemma jäi päivästä kiinni, että päästiin mukaan. Rotasta pitää olla 30 päivää ja vauvan ikä saa olla max 90 päivää. Saatiin aika vauvan 89. päivälle. :D
Eli kaikki rokotteet annetaan jatkossa siellä rokotetutkimusklinikalla.

@Mandala ihanaa mökkielämää! Varmaan kivaa vaihtelua kuumaan asvalttiviidakkoon. (y) Vaikka onhan siellä teillä päin puistomaistakin (oon päätelly missä suunnilla asutte).
Millain on menny vauvan kanssa "kaksin"? :) Onko ollu kivaa vai liian hiljasta? :D

@MyMa kiitos vertaistuesta seksielämäasiaan. :D Varmaan yleisempää näin, kuin että vauva-arki ja vilkas makkari yhdistelmä.
Kiva että päikkärit on pidentyny, saa itelle enemmän aikaa siinä? Harmi toi taloyhtiön vilkas pihaelämä kesällä. :confused:
Eiks ne zumenon-oireet hellitä parissa viikossa? Mulla muistaakseni kävi niin.
Hyvä että töihinpaluu tuntuu ennemmin innostuneelta, kuin pakkopullalta. Mutta ethän sä siellä kerkee kauaa olla. ;)

:poop: Ällövaroitus! :poop:
En oo viittinyt tänne kirjotella noista peräaukon vaivoista, aluks aattelin et varmaan jotain synnytyksen jälkeistä pukamaa tmv, mutta pukamavoide vaan kirvelee. Epäilen nyt haavaumaa. Oon rasvaillu bepanthenilla, ceridalilla ja lanolinilla. Ihan helvettiä, kun tulee kakkahätä ja tietää, että on tuntien kärsimys edessä. Itse kakkaaminen sujuu ihan ok, kunhan ei istu pöntölle aluks, mutta pari tuntia sen jälkeen alkaa sellanen painava viiltävä kipu, tulee ihan sellasia äännähdyksiä iteltä kun se sattuu ja hankala seistä paineen takia ja istuessakin pitää oikein asetella itsensä hyvin, ettei tuu mitään venytystä tai pikkarit mee hankaamaan. Onneks kestää vaan muutaman tunnin ja sit taas saa hengähtää seuraavaan istuntoon saakka. Mulla ei siis oo mitään ummetusta, melkein toivoisin sitä jo. :LOL:
Mies sanoo, että mee nyt lääkäriin, mutta ei ole kovin mieluisa asia mennä näyttämään tämmöstä vaivaa ja vielä helteellä.
Jotenkin ite epäilen, että toi väliliha on arpeutunu liian kireeks (repes sinne sulkijaan saakka) ja sen takia venyttäny tonne jonku haavan, mikä ei nyt pääse parantumaan.
Parin viikon päästä se jälkitarkastus, mutta tietääkö gyne sit taas tollasista vaivoista, lisäks se lääkäri on miehen serkun vaimo ja ollaan paljon tekemisissä, ei haittaa näyttää sille alapäätä, mutta toi peräosasto on kyllä sit jo vähä eri juttu... :unsure: Tosi ärsyttävää.
Jotenkin kun tuntu, että synnytys itsessään meni hyvin, mutta sen jälkeinen elämä on kyllä ollu aivan skeidaa. :mad::poop:
 
Jaa olin kirjoittanut tänne juttua mutten ollut valmis ja jätin odottamaan kun yleensäkin on jäänyt tähän kirjoituskenttään muistiin mutta eipä nyt. Muista enää puoliakaan mitä piti :LOL:

Eppari tosiaan mullakin vaivasi hyvän aikaa seksissä. Oon maininnut aiemminkin että tuli kovaa jomottavaa kipua johon otin ihan buranaa. Ei niinkään se haava itsesssään vaan häpyhuulet ja pehmeä kudos kipuili. Nyt ei ole ollut mitään sellaista kun tuli pieniä haavoja vain. Eli siis me harrastettiin seksiä ekaa kertaa! Vähän sattui aluksi emättimen suulle tullut haava mutta tosi vähän verraten edelliseen kertaan.

@MyMa joo siis klinikan omaan laaduntarkkailuun ne alkiot menee jos ei halua roskikseen. Vielä ne paperit istuu samalla lipastolla :unsure:
Onneksi hampaat helpottaa ja muutenkin menee paremmin. Kun tuntee että omat hartiat oikein laskeutuu kun ei ole jatkuvasti ärsytys päällä niin se on mahtava tunne! Seuraavaa vaihetta odotellessa :whistle:

@atvk87 en siis tiennyt että sulla repesi sulkijalihakseen asti. Aivan varmasti se aiheuttaa noita kakkaongelmia just. Aika auttaa tuohonkin kyllä, mutta ei se tieto nyt tietty auta. Itsehän silloin ekalla kerralla sen rakon tunnottomuuden kanssa olin taipuvainen miettimään että voiko elämä enää ikinä olla normaalia mutta pikku hiljaa parani ja pystyi käyttämään pienempää ja pienempää inkontinenssisuojaa. Itsekin silloin koin että jäi ihan hyvä maku suuhun synnytyksestä mutta jälkivaivat oli tosi paskaa. Autossa kun alusta asti liikuttiin niin oli inhottavaa kun paikat kipeytyi nopeasti ja epparihaava kävellessä.
Teilläkin ne päikkärit varmasti tulee takaisin kunhan ne rokotteen vaikutukset lakkaa. Jos on niitä nukkunut aiemmin niin ei varmasti pysyvästi ole tilanne tämä. Se on niin jännä miten rokotukset eri lapsiin vaikuttaa. Sitä kuitenkin etukäteen jännittää kun ekoja tulee. Pojalla ei isoja vaikutuksia tullut niin ei pelännyt enää uusia satseja kauheasti. Nyt kun kuun lopulla tulee eka piikki tytölle niin jännää taas vähän.

Tää helle on nyt kyllä ihan perseestä! Pojan ollessa saman ikäinen ei ollut kuumaa kesää niin ei ollut ongelmaa sen kanssa. Tänään ollut sitten huono ilta erityisesti. Koko ajan kitissyt ja tankannut (ja puklannut) eikä sylissäkään hyvä. Eikä torkkunutkaan yhtään vaikka selvästi väsynyt. Laitoin sohvalla tuulettimen eteen niin oli tyytyväinen kunnes tuli nälkä. Tissillä kauhea raivo ja molemmilla vielä kuumempi sen takia, joten kun sitä oli jatkunut tarpeeksi pitkään niin annoin korviketta pullosta sängyssä tuulettimen edessä jonka veti huikalla. Sammui samantien, mutta heräilee ähisemään. Onhan tässä 3kk hujakoilla uutta tiheää imuakin tulossa että toivottavasti nää kuumuudet loppuis pian :unsure:
Onneksi ei olla nyt enää mökillä, siellä ei ole tuulettimia puuh ja ovia pidetään auki :rolleyes: Onneksi sentään meidän käyttämä saunarakennuksen kammari pysyy viileänä niin nukuttua saisi. Kotona pystyy olemaan kun pitää kaikki ikkunat ja partsin oven kiinni päivällä ettei kuumuus pääse sisään.

Kotona on taas hiljaista vaikka nyt on enemmän itse tottunut siihen :D kohta sitten taas normaaliin arkeen päästään kiinni kun elokuun alusta oma päiväkoti aukeaa. Jospa pikkusiskollakin alkaisi muodostumaan päivärytmiä enemmän. Nyt se on kauheasti vaihdellut sen mukaan onko viety poikaa kauempana (noin tunti menee julkisilla) päivystävään päiväkotiin vai onko hän ollut isovanhempien luona.

Mutta onhan se ollut ihanaa seurata typykkää kun niin iloinen ollut muuten ja kovasti ääntelee ja huutelee innoissaan :love: ja uusimman loikan myötä on myös päätä alkanut mahalla ollessaan kannattelemaa enemmän ja paremmin.
 
Viimeksi muokattu:
@atvk87 Kerrohan sit ristiäisistä kuulumiset tännekin, mua kiinnostaa! :) Onko teillä jotain erityistä ohjelmaa tulossa? Meillä on suunnitelmissa pitää hieman tavallisia ristiäisiä isommat kemut sit syksyllä, kun on monta ilonaihetta. Sillä varauksella, että voidaan hyvin. Aloitin järjestelyt ja suunnitelmat jo aikaa sit, jotta ei tulis kova stressi sit, kun on tää uusi erilainen arki alkamassa. Mutta voi toki olla, että joudutaan vielä tinkimään suunnitelmista, jos kaikki ei mee ihan putkeen.
Ja voi jälkikivut ja vaivat. :unsure: Kuulostaa ikävältä ja niitäpä tässä odottelen edelleen, kun vauva vielä mahassa :whistle: Seksiä kyllä tekis mieli jo :p Nimittäin meillä on ikävänä vaivana herpes, niin ei oo otettu enää muutamaan viikkoon mitään riskejä sen suhteen, kun miehellä aktivoitui noin kolme viikkoa sitten. Että taukoahan tässä tulee väistämättä perus yhdyntöihin ja kun ei tiedä missä kunnossa kroppa sit on synnytyksen jälkeen...
 
Mulla ei jotenkin vaan yksinkertaisesti raskaana tehnyt mieli kun maha alkoi kasvaa ja oli tukala olo :whistle: ei tässä nytkään mikään hurja seksipeto-olo ole kun imetysliivit päällä toivoo ettei lapset herää kesken aktiivinen :ROFLMAO: mutta tulipa sitä korkattua piiiiiiitkä kuiva kausi vihdoin! Ei tuntunut läheskään niin kivuliaalta kun ekan synnytyksen ja epparin jälkeen.

Piti vielä sanoa tuosta kosketuksesta @atvk87 että varmasti ihan normaalia. Jotenkin sitä itekin aina olettanut että vauvat tykkää paijaamisesta tietenkin mutta ei se niin vaan ole. Meillä tosin pään paijaaminen on just the juttu, kropan paijaus aiheuttaa enemmän vääntelyä, mahan varsinkin.
Hauskoja ristiäisiä tosiaan teille :love:
 
@atvk87 Ihan hyvin täällä voi peppuasioita kertoa myös! :ROFLMAO: Mun mielestä ehdottomasti noista kannattaa puhua lääkärille. Vaikka oliskin tuttu, ymmärrän toki että voi tuntua kiusalliselta mutta lääkärin silmissä se anuskin on vaan tutkittavaa kudosta :D Ja kun on noin isoja kipuja ja haittoja, voi voi. Varmasti liittyy siihen sulkijan repeämiseen. Niin ja kyllähän tuo gynekologin osaamisalueeseen myös kuuluu, vaikka joku suolistolääkäri ehkä sitten vielä parempi asiantuntija. Saat sitten tarvittaessa lähetteen eteenpäin! Niin ja kyllähän aika noihinkin usein silti auttaa, @kiuski ei taida kauheesti nyt enää palstailla mutta siellä oli kans kovan kaliiberin ongelmia tällä saralla synnytyksessä. Niin ja ihania ristiäisiä teille! Toivottavasti kakku ei sula :cool::confused:

Seksielämästä vielä: meillä alkoi raskauden aikana seksielämä hiipua siinä vaiheessa, kun maha alkoi näkyä. Vissiin haittasi miestä sitten jotenkin... Mulla taasen varsinkin siinä puolenvälin jälkeen oli libido ihan sukkulana veenukseen menossa koko ajan:ROFLMAO: Siis ihan ihme himo ajatuksia oli vaikka mitä työkavereitakin kohtaan, onneksi kukaan ei näe pään sisään :D Meillä olisi seksiin kyllä tilaisuuksiakin, kun poika nukahdettuaan ei herää ennenkuin keskellä yötä kerran, tai vasta aamulla. Sohvalla ehtisi siis kyllä muhinoimaan. Kumminkin sit vaan tuijotetaan jotain netflixiä tai puuhataan omia.

@Josia kuulostaa mukavalta nuo teidänkin ristiäissuunnitelmat, jos saa ympättyä vielä muutakin juhlintaa siihen samaan :love: Millä viikoilla nyt olitkaan? Niin ja tuo herpes onkin inhottava, sitä ei kyllä raskausaikana eikä vastasyntyneelle sovi tartuttaa :eek:

Meillä lapselle iski kesäflunssao_O Juuri kun pitäisi vkoloppuna lähteä reissuun. Toivottavasti menee pian ohi, nytkin itkeskeli koko illan ja räkä vaan valui, voi rassua :cry:

MyMa ja poju 1,5v
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
Kiitos kiitos myötätunnosta! :love: Yritin etsiä kiuskin tapauksesta lisää tietoa, mutta en löytänyt mitään tarkkaa kuvausta, kuitenkin sen, että kurjaa ja ikävää oli ollut ja vaatinut jälkeenpäin vaikka ja mitä. :( Toivottavasti hän on ok!
Mä en siis tarkalleen tiedä, miten toi repeämä on, että onko myös sulkijalihaksessa, vai siihen rajalle? Muistan vaan, että sano kotiutumistarkastuksessa repeämän olevan sulkijalihakseen saakka ja ettei tikkien määrää voi sanoa, kun on jatkuva ommel. Koska toisen asteen on aika laaja käsite? Mut ehkä tuolla lääkärillä saa tarkempaa tietoa.
Mut en yhtään ihmettele, et jos on menny liian tiukalle lihat, kun on jauhelihasta lähteny parsimaan. :D

Ehkä vähän turhan rajusti sanottu, että elämä on ollu paskaa, yks kaveri laitto ihan viestiä, kun oli lukenut, että eikö oo mitään kivaa. :D No en nyt ihan silleen tarkottanut, mutta tosiaan ensin se synnytyksen jälkeinen parantuminen ja vuoto ja rintatulehdus ja sit kakkaamisvaikeus ja -kipu, niin on kyllä kropan kanssa tuntunu hankalalta.
Tottakai oon kiitollinen ja onnellinen vauvasta ja vauva-arjesta ja -ajasta ja hienoa on tää perhe-elämä ja äitinä oleminen! Vaan mahtuu tätä ikävää vaivaakin, joka on kuitenkin läsnä monta tuntia päivittäin. :cautious:

Ristiäisvalmistelut niin hyvässä vaiheessa kun voi tässä kohtaa olla. Huomenna sit loppusiivoukset ja loput tarjoilujen tekemiset, oon leiponut kahvikakun ja täytekakkupohjat valmiiksi, sekä hakenut tilatut pikkuleivät. Sunnuntaina sit kattaminen ja kakun koristelu. Yllättävän monta hommaa, kun jos haluu kunnolla järjestää, niin kaikki kastepöydän kukat ja mitä muuta siihen tuleekaan.
@Josia vinkkinä, että tee osissa tarjottavat (ellet tilaa). Mitä voi tehdä jo pakkaseen esim. Ja pyydä apua kukkien jne hakemiseen! Jännittävältä kuulostaa teidän extrajuhlat. ;)

Hauskat @MyMa noi loppuraskauden seksihimot! :D Ja tosiaan, saahan sitä ajatella vaikka mitä!
Toivottavasti teidän pojan flunssa on lievästä päästä, eikä kuume nouse ja pääsette vaivattomasti reissuun. :)

@Mandala hyvä että saitte! ....korkattua seksielämän pitkästä aikaa. :D Kyl sitä vaan yhtäkkiä menee aikaa, mut tilanteen mukaan.
Sullakaan ollu sit mikään helppo se pojan synnytyksen jälkeinen aika. Epparihan aina merkataan kans 2.asteeks, vaikka niitäkin on varmasti tosi erilaisia! Ja sit se runnomminen aina pahentaa tilannetta tietysti, niin ku sulle kävi. :( Mut lohdullista, et siitäkin toivuit ja lähit vielä uudelleen synnyttää!
Ja ihanalta kuulostaa tytön fiilikset. :love: Kiva vaihe tämä, kun jo seurustellaan kovasti ja niitä ilosia ilmeitä ja "juttelua". :)

Mitäs @-dino- ootteko päässy ulkoilee ennen helteitä? :)

Poika kärsiny kuumasta, välillä ollaan kans ihan hiestä märkiä molemmat, kun koittaa imettää ja toinen raivoo sitä kuumaa ja lämmittää vielä lisää meiän pakettia. :ROFLMAO: Oon sit imettäny susiemona tai kyljellään irti toisesta, eilen illalla mies piti tuuletinta meitä kohti syönnin ajan. :D Tänään tuli kans samanlainen hikikohtaus kun olin ite syömässä ja yritin antaa vähän maitohuikkaa, söi 5 min ja taas sama nahkea hikisyys. Laitoin tohon keinuun nukkumaan, kun siinä on viileä kangas ja se liike "tuulettaa" ja onkin nukkunut siinä yli 3 h! Alkaa jo "huolestuttaa", kun viimeksi söi tosiaan yli 3 h sit ja vain 5 min. Mut aloin nyt kirjottaa tätä, niin eiköhän kohta herää. :p
Eilen illalla ei millään päästy nukkumaan ja kakkaa tuli kahdessa tunnissa neljä vaippaa! Sit neljännen kakan jälkeen sammu saman tien, oikein harmitti, ku joutu vielä peppupesun tekemään, yritettiin hämärässä miehen kanssa kahestaan mahollisimman vähillä liikkeilllä jne. :D Sit nukku yli 5 h yhteen soittoon! Komeeta. :)
Kakkaa siellä, kakkaa täällä. Omat jutut vaan tätä tasoa nyt. :LOL:

Hyvää viikonloppua! Nää helteet kun selvitään, niin josko se olis siinä sit. (y)

Poikanen 2 kk + 4 päivää / 9 viikkoa + 2 päivää. :D
 
@Josia uu! Vai isommat juhlat :rolleyes::D joo meillä ollu tässä vähän kaikenlaista, vähempiki ois riittäny.

@atvk87 musta puhutaan kauheen vähän näistä synnytyksen jälkeisistä "vammoista." Toisaalta ehkä hyvä ettei ketään pelotella mutta ihan todellisiahan ne on ja heikentää elämänlaatua vaikka vauvasta nauttiski. Toivottavasti alkais helpottaan piakkoin. Kannattaahan sitä lääkärillekki mainita vaikka ei sitä kukaa mielellään näistä asioista mainitse. :D

@MyMa pienelle paranemisia❤ toivottavasti on flunssa jo selätetty ja pääsette terveinä reissuun!

Seksistäki oli keskusteltu. Meilläkään ei mitään kauheen vilkasta vällyissä ole vaikka vauva ei touhuja häiritse :D ja mun pillereiden syönti on ihan vitsi. En oo enää laskuissa montako oon unohtanu. No onneks tuo ei oo niin tarkkaa ku tuskpa tärppäis luomuna. :rolleyes:

Joo ei oo ulkoiltu. Viimeviikolla tyttö sai cvk:sta sepsiksen ja sitä tässä viikko paranneltu. Cvk luonnollisesti lähti samantien ja tavallisilla kanyyleillä menty, ekana yönä oli sokeritippa mutta senpäin ei oo nesteitä tiputeltu. Maidot oli siinä vaiheessa vielä niukat mutta niitä on päästy nyt nopeella tahdolla nostaan ja ollaan täysissä maitomäärissä!! On annettu myös osin rintamaitoa mutta sen osuutta vähennettiin tänää ku maha niin vaivaa :( infektion aikaan oli korkevirtauksella happilisän kera. Alkuviikosta sai punasoluja ja seuraavana aamuna sai ottaa virtaukset sekä hapet pois ja niitä ei oo sen jälkeen tarvittu. (y) pullosta syönti ei oo lähteny oikeen käyntiin, toki tässä nyt välissä kova infektio ollu. Sisätiloissa vaunuteltu, ulos ei mitää asiaa näillä keleillä. Onneks sairaalassa hyvä ilmastointi :D kantoliinaaki kokeiltiin tänää, kasvot menosuuntaan ku toistepäin ei voi. Kivalta tuntu, tytön niska pitää vielä vahvistua enneku voi alkaa kunnolla liinaileen. Päätä tosiaan välistä kannattelee hyvin, mutta toisinaan se on aivan hervoton. Leluista alkanu välillä ottaan otetta ja nyt viimisimpänä on alkanu nyrkkiä syömään. Ja voi mitä nauruja! Vielä ku tulis äänen kans. Pyllyki pestii tänää ekaa kertaa lavuaarissa sängyn sijasta :D

Ens viikolla tulossa tutkimuksia jotka taas määrittää tulevaisuutta. Jännittää ja pelottaa. Ei sais toivoa liikoja. Ihan riittävästi jännitystä pelkästään nukutuksessa, menihän meillä reilu 7vko ettei oo tarvinu nukutella.

-dino- & typy pian 3kk
 
@-dino- tosi hyvältä kuulostaa teidän touhut! Ei tietenkään tuo uusin vastoinkäyminen (mikä on CVK?) mutta uusimmat edistykset - kantoreppukin! :love:
Pidän teille sormet ja varpaat ristissä että saatte tutkimuksissa lisää hyviä uutisia (y)
Miten teillä muuten nukuttaminen käytännössä menee? Missä typy nukkuu?

@MyMa UGH kesäflunssa ja näillä keleillä, kunnon vääryys :mad: toivottavasti ei pahene.

@atvk87 Haha aikamoinen kakkashow teillä :ROFLMAO: ja joo noi juhlien järjestämien kotona on kyllä iso rupeama aina. Miten saa ruoat säilymään ja missä järjestyksessä mitäkin tekee. Ja tietty tärkein että mitkä delegoi eteenpäin :D sitä on bileiden jälkeen aivan naatti sitten.

Meilläkin nukuttiin ekaa kertaa 6h putkeen :eek: viime yö oli vielä aika kuuma ja esikoinen oli meidän sängyssä viemässä yli puolet sängystä :whistle: mies nukkui kyllä sohvalla.
Eilen haettiin postista mun tilaama sitteri. Sain tarpeeksi siitä lattiatasoisesta missä tyttö lysähtää huonoihin asentoihin. Tilasin sitten sähköisen kun se oli ainoa mikä on korkeammalla. Eipä tuo heilunta myöskään haittaa. Vaikka max kuormitus 9kg niin tilasin silti kun tarjouksessa oli, 70eur Jollyroomissa. Ekat torkut otettu siinä tänään sillä välin kun puuhattiin aamupesuja ja aamupalaa pojan kanssa. Mies on töissä tänään niin huomannut viikon tauon jälkeen taas mikä härdelli voikaan olla kahden lapsen kanssa :LOL:
Olihan mulla taas jotain muutakin mitä piti kertoa mutta jäi kirjoitus kesken niin unohdin :ROFLMAO:

Pidetään toivetta yllä että olisi tän kesän vimpot helteet! (y)
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
@Mandala cvk on keskuslaskomokateri jonka kautta hoidettu suonensisäinen ravitsemus ja lääkitykset. Kauan se sama toiminkin kun joskus kesäkuun alussa kävi leikkurissa sen laitossa. Tavalliset kanyylit on nyt jouduttu uusia lähes päivittäin :( no ens viikolla loppuu antibiootti. Nukutuksella tässä tarkoitin että joudutaan tutkimusten ajaksi nukuttaa :D mutta ihan unille nukuttamisestaki mun on pitäny kirjottaa ku monesti ollu mielessä. Sairaala-ajasta on se hyöty ollu että tytöllä tullu jo melko selvä rytmi yön ja päivän suhteen (toki tähän vaikuttaa vielä se ettei hänen tartte yöllä nousta syömään ku palvelu pelaa nenämahaletkun kautta :rolleyes: ) ja toinen mikä on että on tottunut nukkumaan omassa sängyssä yöt. Ja iltaisin nukahtaa varsin helposti, ei siis juurikaan vaadi nukuttajaa. (y) muok. Päikkäreitä nukkuu sit millon missäki, sängyssä, sylissä, vaunuissa tai keinussa.

Tommonen keinu on kyllä kätevä! Varsinki jos niitä lapsia on useampi nii välillä tarttee kädet vapaaks muihin hommiin. Meillä tyttö kans mielellään keinuu :)
 
Kiitos! :love:
Huh, olipas turhan kuuma juhlapäivä, parikymmentä ihmistä helteellä samassa tilassa, niin kyllä siinä hiki valui! Poikakin oli aivan kuuma ja kiukkuinen aluksi, mutta kaste meni hyvin. Tykkäs kun vettä laitettiin päähän. :LOL:
Pappi ehdotti aluks myös, että tutti dipataan kasteveteen ja näin kummi teki joka kerta kun sylkäs sen pois, sit tutti maistu aina hyvin ja pysy hiljaa hetken. Oli muuten aika hyvä idis!
Tällee helteellä jotenki tekis mieli antaa vesihuikkaa pienelle. o_O
Meni kyl paremmin ku hyvin valmistautuminen kasteeseen, nukku vajaa 3 h, söi yli puoli tuntia ja kakkas ennen. :D (y)
Oli kovasti seurallinen, kun päästiin kaavusta eroon, nukkui ensin tunnin kummin olkapäätä vasten ja kävi sitten sylistä syliin ja kaikille jaksoi "jutella" ja hymyillä. :) :love:
Ihana pieni!
Mun hankkimat juhlavaatteet ei nyt päässeet päälle ollenkaan, vaan poika oli hihattomassa kevyessä bambubodyssa pelkästään.
Edit. Nii tääl oli eilen ulkona varjossa +34. :alien:

Kiitollinen ja onnellinen perhe. :love:
Poika 2 kk + 6 päivää
 
Viimeksi muokattu:
Menipä teillä kivasti ristiäiset, onnea pikku kundille virallisesti nimestä :love: ja siis apua eilen oli aivan kauhea päivä kuumuuden takia niin voin vaan kuvitella minkälaiset oli fiilikset kaikilla :eek::ROFLMAO: tärkein että poitsu oli tyytyväinen! Mulla on kolme kummityttöä ja kaksi niistä huuti kuin syötävä melkein koko toimituksen, oli siinä kestämistä :LOL::rolleyes:

Siis huh huh eilinen. Ei olla kertaakaan käyty rannalla koko kesässä, viime kesänä oltii tosi usein kun niin helppoa viihdykettä koko (yksi lapsiselle) perheelle. No eilen mentiin ja poika tietty tykkäs kovasti mutta vauveli ei kauheasti. Ja alkoi tunnin päästä pelottaa onko liikaa vauvalle vaikka aurinkovarjon alla olikin ja tankkasi tissiä niin lähdettiin pois. Sitten onneksi iltapäivästä eteenpäin kun alkoi aste kerralla viilenemään niin helpotti kaikilla olo pikku hiljaa eikä typykkä raivonnut tissilläkään enää illalla ja aaaah oli mukavaa nukkua kun tehtiin kunnon läpiveto kun tippui 22 asteeseen ja yöllä ikkuna ja partsin ovi auki.

@-dino- no on jotain hyötyä sairaalassa olostakin tuon nukkumisen suhteen (y) varmasti sitten kotiin päästessä nuo hommat sujuu myös. Tietty monilla lapsilla tulee myös nukkumiseen liittyen erilaisia vaiheita mutta ei välttämättä teillä kun menee jo ilmeisesti aika rutiinilla.
Kyllähän sitä välillä miettii pitäiskö kokeilla pinnasänkyä. Sitä ei olla siirretty vielä meidän huoneeseen mutta vähän vielä pelottaa kätkytkuoleman riski varsinkin kun on ennenaikainen, ja hyvin on yöt sujunut perhepedissäkin, saadaan nukuttua tarpeeksi.

On jo pitkään ollut että eka unipätkä on 3-6h pituinen useimmiten ja sitten pätkäisempi aamuyöstä aamuun. Tärkeintä että kokee levänneeksi olon aamulla.

Typykkä eilen tasan 3kk :love:
 
@atvk87 ihanilta kuulosti teidän juhlat :love: kuumuudestaki selvisitte (y) onnea pojulle nimestä!

@Mandala joo ei tää helle oo pikkuvauvojen keli ollenkaan. Täällä viileni jo eilen ja tänäaamuna oli jo suorastaan kylmä :D oikeen peiton kans sai nukkua ku oli ikkuna auki yön.

Äh. Meillä ei nyt saada pöpöä aisoihin, taas crp nousussa ku lääkityksiä kevennettiin :(

-dino- & typy 3kk
 
Ihan ekaks kyssäri, onko muilla kierto mennyt ihan sekaisin vauvan saannin jälkeen? Mulla lähti kierto lyhenemään, ja nyt edellinen oli vain 22 päivää. Mulla yleensä siis 28-31. Toki imetystä ollaan lapsentahtisesti lopettelemassa, en tiedä voiko se niin paljon vaikuttaa.

Meillä on ilmastointilaite ja silti lähes 27C kämpässä koko ajan... Olohuoneen seinä lähes pelkkää ikkunaa niin ehtii kuumeta hirveesti.

Harmillista @-dino- mokomakin infektio. Toivottavasti lähtis nyt kunnolla paranemaan! Meillä oli suunnitelmissa olla kans aika pitkään cvk, mutta tyttöpä nappas sen irti jossain vaiheessa niin ei sit laitettu uutta :rolleyes:

Me oltiin pari päivää (ilmastoidussa) rantahotellissa 25min päässä kotoa, oli kyllä hyvä ratkaisu. Käytiin rannallakin kolme päivää peräkkäin, tyttö tykkää ihan älyttömästi ja nukkuu kuin tukki uinnin jälkeen. Tänään tultiin vielä kahdestaan maauimalaan kun mies palas töihin :) Täällä siis edelleen hellettä.

Kaikkee piti kommentoida mut helle sulattanu aivot ni en muista taas mittää... :whistle:
 
Nyt sai itteään niskasta kiinni ja kerkee kirjottelee :ROFLMAO:

@atvk87 poika on kyl hyvin kasvanu! Käytättekö mitä vaippoja? Ikävät noi sun pyllyongelmat, toivottavasti helpottaa pian tai pääsisit lääkärille.. Ihanaa et ristiäiset meni hyvin vaikka hellettä ja lämpöä olikin. Tosta vedestä, oon mä pienen pieniä määriä pullosta antanu välillä hikkaan..

@Mandala Kiva mökkireissu ja lisäkädet on aina tervetulleita :) meillä mentiin vaippasilleen pahimmat helteet, todella lämminverinen muutenkin meidän typy. Ja tuuletinlampun alla makas sit sitterissä että viihtyi.

@MyMa Sivarin voi tosiaan käydä kotoo käsin ja on aika työn oloinen (y) hyvä että poika kiukkuillu vähempi! Ymmärrän ton taloyhtiöelämän ja ulkona nukuttamisen.. Meillä sama homma plus sit vielä yks hullu seinänaapurina ja toisen seinänaapurin tupakoidessa se savu leijailee aina meidän pihaan.. o_O toivottavasti flunssa menee nopeaa ohi ja tsemppiä sulle siirtoon!

@-dino- toivottavasti nopeasti tyttö taas kunnossa! Harmi että vastoinkäymisiä nyt tullut. Hyvä että ilmastointi on saikulla pelannut, ois muuten varmasti ollu aika tuskaa helteiden kanssa. Toivottavasti teidän tutkimukset menee hyvin!

@marrasmai ikävää ettei teillä asunto viilene :unsure: meillä on aika samoja lämpöjä, mut tuulettimet auttaa. Kiva kuitenki et siellä rantahotellissa oli viilempää ja viihdyitte!

Torstaina olis 6vko neuvola ja rokotukset :confused: samalla mun jälkitarkastus. Tyttö kasvanu hurjasti kyllä! Ekoja vaatteita saa olla jättämässä jo pois.. Jännä nähdä mitat sit neuvolassa.
Yks hymytyttö on kyl kuoriutunu :love: tänäkin aamuna hirveesti naureskeltiin ja kiljahdeltiin äitille. Muuten ei vielä höpötellä suuremmin. Kattovalot ja kaapinovet on lemppareita tuijotella ja niille höpötellä :D päivisin nykyään tankkaillaan parin tunnin välein, mut sit yöllä nukutaan pidempi pätkä. Yleensä 4-5tuntia ja sit taas parin tunnin välein syö. Tasaista elämää siis meillä. Ristiäiset ens kuun lopussa (y)

Typy 1kk 1,5vko
 
Imetetyt vauvat ei tarvi vettä :) jossain jenkkiartikkeleissa ihan kielletään veden antaminen aika pitkäänkin. Äidinmaito on ihmeellinen asia, muokkautuu vauvan tarpeen mukaan ja siitä vauva saa helteelläkin kaiken tarvittavan.

@love- onpa teillä kiva rytmi elämässä! Joillekin vauvoille se voikin rakentua jo alusta asti, ovat varmaan täsmällisempiä vaan kuin toiset :D auttaa ainakin ennakoimaan elämää mikä on aina ihan positiivista kun vauvaelämästä puhutaan.

Meillä oli just 3kk neuvola. 61cm ja 6340g mitat tällä hetkellä eli ihan hyvin kasvaa. Piikit tuli molempiin reisiin (pneumokki ja vitosrokote) ja lisäannos rotaa. Panadolia onkin jo kotona jos tänään tai huomenna piikeistä nousee lämpö, muuta ei kuulemma pitäisi tulla, paitsi tietty itkuisuutta vähän. No mä karkaan esikoisen kanssa leikkipuistotreffeille hänen päiväkotikaverin kanssa kuka vaihtaa päiväkotia nyt, niin vauveli voi rauhassa sitten isin kanssa kitistä :whistle::ROFLMAO: Ekan piikin aikana oli tutti suussa eikä inahtanutkaan mutta se tippui lattialle ja toisesta piikistä tuli hurja mutta nopea itku.
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
@marrasmai ne on pikkukädet nii näppäriä :rolleyes:

@love- kivalta kuulostaa teidän arki. :love: tsemppiä rokotuksiin! Meillä kans huomenna edessä.

@Mandala hyvä pakosuunnitelma :D toivottavasti ei kuitenkaan paljo itketä mokomat rokotukset.

Maidosta ja vedestä helteillä nii imettäjät ei nääkkään mutta näin pumpatessa huomas kyllä helteillä että maito muuttu ihan laimean valkoiseks vetiseksi litkuks.

Meillä tuli kun tuliki tutkimuksista hyviä uutisia :love: sairaalassa olo jatkuu vielä kuukausia mutta trakarin kanssa ei lähdetä kotiin! Kun kerran nukutettiin muutenki ja tippayhteys tarvitaan antibioottien takia niin laitettiin uus cvk siksi aikaa. Nyt ei tartte kanyyleitä uusia päivittäin (y) tulehusarvo taas hyvin laskussa. Ehkä se tästä.

-dino- & unelias typy
 
@-dino- ihanaa että saitte hyviä uutisia :love:olette kyllä niitä ansainnut roppakaupalla varsinkin jos kerran sairaalassa olo jatkuu vielä noinkin hyvän aikaa! Pidän peukkuja ettei tule mitään lisä takaiskuja missään vaiheessa enää.

On mennytkin eilen rokotusten jälkeen tosi hyvin, mitä nyt itki isänsä kanssa aika paljonkin kun oltiin leikkipuistotreffeillä. Saattoi olla jotain äiti-ikävääkin kun me tultiin kotiin niin oli ihan aurinkoinen. Annoin yöksi panadolia vaikkei lämpö ollut noussut. Tänään päivällä tuntui lämpimältä mutta korvakuumemittari näytti enimmillään 37.2 ja kainalomittari 36.5 eli normaaleja. Nyt illalla onkin sitten kova tissiraivo ollut. Muutamaan otteeseen (tauot välissä) yritin eri asennoissa ja huoneissa antaa tissiä niin ei huoli. Ottaa ehkä hetkeksi otteen ja alkaa kiemurtelemaan ja huutamaan saman tien. En olisi huolinut korviketta antaa tänään kun eilen poissaollessa sai desin, mutta pakko se oli kun ei tullut tissittelystä mitään :rolleyes: nyt pitää pitää taukoa siitä kun sai pahimmilla helteillä tissiraivoon myös, ettei vaikuta liikaa maidon tuotantoon ja tyttösen yleisiin tissittelyfiiliksiin. Vauvat kun voi tottua siihen helppoon maidon tuloon jos huonosti käy. Mutta noin kovin kun huusi niin ei siitä syömisestä kyllä mitään tullut niin en muutakaan voinut. Oiskohan väsymystäkin vähän kun ei ole iltapäivän jälkeen nukkunut kunnolla yhtään. Toivottavasti yöllä onnistuu normaalisti :confused:
 
Heippa! Jotenkin päivät on mennyt juostessa pojan perässä ja sitten kun se on nukahtanut niin on tehnyt mieli vaan katsoa telkusta jotain aivotonta. Luin nyt toukokuusta asti kaikki tekstit, kauhea urakka :D Kiva kun on tullut tännekin uusia, kaikki nimimerkit on kyllä tuttuja kun lukenut aikaisemminkin teidän juttuja :)

Ennen kuin unohdan niin ihan ensimmäiseksi pahoittelut @atvk87 ikävistä peppuvaivoista! Tiedän niin tunteen. Itse sain kolmannen asteen repeämät jotka vaivasi todella pitkään. Jälkitarkastuksessa lääkäri ei juurikaan ottanut kantaa mihinkää ja siitä jäikin aika paska fiilis. Mulle kuului automaattisesti seksuaaliterapeutti ja fyssari käynti samoihin aikoihin ja siitä fyssarista oli ihan suunnattoman iso apu. Suosittelen siis pyytämään lähetettä hänen luokseen! Siellä katsotaan arpea paremmin, samoin emätintä ja peräaukkoa. Tehdään harjoituksia ja katsotaan että missä jamassa koko alapää on. Kävin myös ihan peppulääkärillä (gastro?) joka on siis erikoistunut kyseisiin vaivoihin. Noin 6kk on aika jolloin alapää pitäisi vasta olla parantunut, niin meillä revenneillä kuin helposti synnyttäneilläkin. Joten älä ole huolissasi, on vasta kulunut tosi vähän aikaa. Ja jos sulla vaivat kestää ja kestää, niin todennäköisesti silloin vasta aletaan kunnolla tutkimaan että missä mättää. Arpea on mahdollista vielä korjata joten loppuelämän vaivaa siitä ei sinulle jää.

Kannattaa jokaisen myös käydä ostamassa apteekista vagisani emätinpuikkoja. Niitä on tosiaan puikkoina ja voiteina. Helpottaa siihen tunteeseen kun alkaa kiristää kävellessä, hankaa, seksi tuntuu kireältä yms. Otetaan kuurina ja mulla ainakin katosi ikävät tunteet kun vetäsin sellaisen.

Mutta joo, pikaisesti meidän kuulumisia. Alkukesän poika teki hampaita jotka kiristi jokaisen hermoja kun valvottiin yöt, itkettiin päivät ja herättiin aikasin. Samalla alkoi tissin näykkiminen jonka johdosta vedin sen pois ja kohta poika ei enää sitä edes pyytänyt, hyvässä yhteisymmärryksessä siis päästiin siitäkin eroon :) Sen jälkeen meillä olikin vähän sairastelua jonka seurauksena öisin tahdottiin maitoa pullosta koko aika. En enää jaksanut heräillä ja lopeteltiin sitten sekin. Kaksi ensimmäistä yötä itki että miksei saa, mutta kolmantena yönä nukuttiin aamuun asti ja sillä tiellä ollaan. Nyt hän on siis 1v1kk ja voi että mikä iloinen touhuaja onkaan! Kävelee ja lallattelee minkä ehtii. Sanoja ei vielä tule, tai no, ensimmäinen ja ainoa mitä osaa sanoa niin meidän koiran nimeä toistelee :D

Kun lopettelin imetyksen (1,5kk sitten) niin mun halut nousi vissiin kuuhun asti, on ollut sitten vähän enemmäm sutinaa. Ehkäisyä meillä ei ole ollut käytössä kun ollaan ajateltu ettei moista tarvita. Meidän suurin syy hoitoihin oli todella surkeat siittiöt jotka ei juurikaan liikkunut. No jotain ihmettä on nyt kuitenkin käynyt sillä tein eilen positiivisen raskaustestin! Olen kaksi päivää potenut huonoa oloa joten oli pakko testata ja kaksi selkeää viivaahan siihen tuli :love: Ei olla siis mitenkään yritetty tai edes mietitty koko asiaa. Lähinnä ollut ajatuksen tasolla "ehkä joskus". No tässä nyt sitä sitten ollaan paksuna ja luomuna.

Hämmästynyt Kiuski ja poju 1v 1kk
 
@Mandala nyt on toivottavasti tasainen jakso edessä kun tyttöä täytyy vähän kasvatella seuraavaan operaatioon. (y) ikäviä noi tytön tissiraivarit, pulloa ei varmasti mielellään anna liikoja ku niin äkkiä näkyy maidontuotannossa. Hyvä että ei ainakaan vielä lämpö noussu. Meillä typy oli itkunen ja väsyny eilisen mutta varmasti osin tiistai vielä näkyi olossa. Kuume nousi sit illalla 38.9 (sai tosiaan ne rokotukset eilen.) oletetaan nyt kuitenki että niistä johtu eikä muusta ku sitä lämpöä ei oo muuten ollut.

@kiuski ihan mahtavaa kuulla teistä ja millasia uutisia on tullutkaan! :love: paljon onnea!!❤❤ teillä tais olla alkioita kuitenki pakkasessa? Onko sulla kierto käynnistyny? Lähinnä et onko mitää hajua millä viikolla oot menossa. :D Kivempi kyllä näin (y) pitää ehkä alkaa syömää niitä minipillereitä tarkemmin ku meillä ei uusi raskaus oo nyt just toivottu. :rolleyes:

Pitkän harkinnan jälkeen mää lopettelen pumppausta. Alussa maito lähti kyllä hyvin nouseen mutta jämähti sit tiettyyn lukemaan eikä se siitä lähteny lisääntyyn vaikka mitä ois tehny. (tai yöt ois varmaan pitäny valvoa pumpaten usein..) mutta se taas ei muuten ollut järkevää. Lisäks ku tyttöä pysty enemmän alkaa sylitteleen ja hoitamaan ei pumppaukselle ollut enää aikaa yhtä paljon kun mielummin sitä lapsen kans oli lähekkäin. Lisäksi yhdessä välissä oli parin viikon jakso että en vaan millään jaksanu nousta yöllä pumppaamaan niin näkyi kyllä heti. Nyt sitten vielä kun rintamaidon kokeilu aiheutti kovat vatsanväänteet en nää tässä touhussa mitään järkeä. Ensimaidot on saanut ja pakkasessa on vielä jonkuverran jos jossain välissä haluaa vielä kokeilla. Luopumisen tuska on kova vaikka samalla oon ihan kypsä roikkuun pumpun jatkeena. Imetystä ei päästy koskaan kokeilemaan eikä tyttö ois sitä varmaan enää hoksinukkaan.
 
Waaaaauuuuu @kiuski (y) Onnittelut! :love:
Ja kiitos kokemusten jakamisesta. Eli katsellaan jouluun saakka sitä parantumista. :LOL: Onneks kuitenkin sait apua!
Lääkäriin viikon päästä, toivotaan, että näkis jotain ja pystyis kertomaan mitä tehdä tai vaan odottaa tjsp.
Ja kiva kuulla, että viimeistään vuosi myöhemmin alkoi taas sujumaan avioelämä. :D @-dino- kyselikin jo noi kysymykset, mitkä itteäkin kiinnostaa!

Oon kyllä aikonut mennä äitiysfyssarille, mutta en tiedä, milloin olis sopiva hetki. Tossa alkaa yks synnyttäneiden pilates-kurssi, mihin sisältyy fyssarin "tutkimus" alkuun, niin mietin vähän sitä. On vaan sellaseen aikaan, että lapsenvahdin saamisen kanssa voi tulla ongelmia (anopin harrastus), kun miehellä alkaa pian kiireisin työkausi.

@Mandala meillä on tota samaa tissiraivoa, ei nyt joka päivä, mutta useamman kerran viikossa. Asentojen vaihtelu ei yleensä oo auttanu, mut se on, että mies ottaa pojan ja tekee vähän aikaa jotain ihan muuta tai yrittää nukuttaa ja sitten kokeillaan uudestaan.
Välillä on ollu selkeesti vaan niin väsynyt, että ei oo jaksanut taiteilla tissin kanssa, mut sillon on sit nukahtanu lopulta syömättä ja syöny herätessään hyvällä halulla.
Mulla toinen tissi kans suihkuaa enemmän, niin yritän välttää siitä antamista iltasin, jos on merkkejä että alkaa kitarisat vilkkumaan. :D Se kyllä kostautui just tänä aamuna, oli niin kipee ja pinkee pahkura koko tissi, et oli pakko hakee helpotusta pumppaamalla, ennen ku vauva heräs.
Tuskin teille vielä tulee korvikkeesta/pullosta ongelmaa, kun oot kuitenkin vihkiytynyt hyvin imetykseen. (y)

Hyvä ettei rokotuksista tullut mitään suurempaa! Ja toivottavasti ei tuukaan. Onneks pääsit karkuun pojan kanssa sitä alkua. :whistle:

@-dino- Kuulostaa kyllä ihan järkevältä lopettaa. Toi imetyspettymys on tietysti asia, mitä en voi ymmärtää, miltä se tuntuu. Mutta uskon, että harmittaa kovasti. Tärkeämpää on kuitenkin se teidän yhdessäolo ja läheisyys, vaikkei siihen maitoa liittyiskään. Hyvin oot ainakin käsitellyt asiaa! Ei enempää stressiä teille, ainakaan tosta. Kyllä se siitä. :love:
Muuten olikin kivoja kuulumisia teiltä! :) Onko ab lähteny auttamaan? Pieni typy on sitkeä! :barefoot:

@love- mielenkiinnolla mittoja odottaen ja kuulumisia neuvolasta muutenkin. :)
Oonkohan kommentoinu ees @Mandala tytön kasvua, hyvältä näyttää sekin!

@marrasmai hyvä ratkaisu siirtyä helteen tieltä pois muualle "asumaan" ja nukkumaan. Lisäksi kivaa tekemistä!
Millain toteutat tota lopettelua? Ei öisin enää vai miten oot vähentänyt?

Mulla alko toiset menkat, on taas kummallisen väristä vuotoa kaks päivää ollu, ihan mustaa/tummanruskeeta. Jotain vanhoja jäämiä ilmeisesti siis. 39 päivää tuli kierron pituudeksi, jos voi kierrosta edes puhua. Ne ekat alko kans tällee ja sit kolmantena päivänä tuli vasta punasta. Saas nähä, miten tää kehittyy tällä kertaa.

Ei oo mitään suurempaa valittamista pojasta nyt. :D Tää on selkeesti paikka, minne vaan märisen. Nyt ku menee ihan hyvin, niin ei tunnu olevan kirjotettavaa.
On ollu kyllä jonku verran kitinää ja sellasia kauheita paineoksennuspulautuksia, eilen tuli hoitopöydällä kaaressa suoraan ylöspäin ja ne tietty pojan naamalle ja pelästyi sitä ihan hirveesti ja kesti rauhotella. :( Pitää vaan yrittää järjestää kaikki siinä kohoasennossa.
Usein kakkaa tissillä ollessaan, niin siitä sit maha täynnä ei huvita yhtään laittaa selälleen makaamaan, niin oon usein soittanu miehelle, että tuu auttaa vaipanvaihdossa, nii kahestaan saadaan se pystyasennossa pesuineen hoidettua. :rolleyes:
Meillä on tosiaan sellaset rattaat, missä ei oo ratasosaa erikseen, vaan se on koko ajan rungossa kiinni ja sen päälle koppa. Niin oon nyt nostanu sitä ratasosan selkänojaa, niin saan kopan mäkeen siihen. (y) Pitäis vaan yrittää treenaa tota vaunuissa nukkumista jotenki, nukahtaa kyllä liikkeessä, mut herää kun pysähtyy, vaikka jatkais heiluttamista. Saatiin isovanhemmilta kastelahjaksi toiveiden mukainen itkuhälytin, niin tulis käyttöä sillekin! :p
Ens maanantaina fyssari! Nla-terkka sano viimeks, että ei tunnu enää niin jäykältä vaan jäntevältä enää.

Mikäs ton pojan ikä nyt onkaan. :ROFLMAO:
2 kk + 1 vk + 3 pv :LOL:
 

Yhteistyössä