+++ ALKUVUODESTA 2009 LAPSETTOMUUSHOIDOISTA PLUSSANNEET +++

Tämän aamun viiva (kyllä, olen testannut joka aamu, niin kuin se kertoisi jotain... =) oli napakampi kuin aiemmat, joten toivo nosti taas päätään! Pahimmat menkkatuntemukset on alkaneet jäädä taka-alalle, joten ehkäpä tämä voikin sitten olla totta. Hitsit, huomisten verikokeiden jälkeen toivon ettei ihan hetkeen tarvii stressata mistään... niinpä varmaan! :LOL:
Aurinkoista laskiaissunnuntaita kaikille kanssasisarille!!
 
Sunnuntaita!

Vielä täällä käyn teidän kirjoittelua katsomassa, vaikka henkisesti olen jo siirtynyt odottamaan keskenmenon alkua :ashamed:

Oireita ei siis ole vieläkään ilmaantunut. Kohta viikko, kun oireet loppuivat. Ainoa "oire" on, että lämmöt on vielä koholla. Yritän pikkuisen tarttua oljenkorteen, että jokainen raskaus voi olla erilainen, mutta kun ehdin muutaman päivän niistä mulle normaaleista oireista kärsiä ja sitten ne loppuivat kuin seinään, niin vaikea on uskoa raskauden jatkumiseen. Ultraan on vielä reilu viikko.

Muutenkin ottaa päähän, kun on kova flunssa ja se vetää ihan veteläksi!
 
Nia77: Hienoa, että viiva oli vahvempi! Eiköhän se pikkuinen elämä siellä kasva ja vahvistu!

Angela77: Pidämme kovasti peukkuja, että kaikki olisi hyvin. Raitasellakaan ei ole oireita ja masussa kaksoset ja sama laskettuaika, joten ei vielä heitetä kirvestä kaivoon. Vaikka ymmärrän kyllä hyvin sen, että oman henkisen jaksamisen kannalta, sitä alkaa valmistautumaan siihen pahimpaan vaihtoehtoon.

).( Eilen oli etova olo aamupäivällä ja illalla. Tänään ei sitten enää ollenkaan. Rinnat ovat hieman aremmat kuin aikaisemmin. Eilinen etominen sai kyllä hieman "paniikiin" sen suhteen, miten jaksaa huonoa oloa monta viikkoa. Siitä olotilasta on ehkä kuitenkin vaikea olla kiitollinen, vaikka se todistaisikin, että masussa asustelee joku. Vauvasta toki kiitollinen silti! Tein tänään sitten hankintoja. Hankin apteekista Sea Band -rannekkeen, jonka pitäisi 80%:llä käyttäjistä helpottaa pahaaoloa. Sitten ostin raskausvitamiineja. Olen syönyt Beroccaa aikaisemmin, sekä omegaa ja d-vitamiinia.
 
Tsemppiä kaikille tässä pinossa oleville !!!! :heart:
Itse jännäilin syyskuussa tehdystä tuoresiirrosta ja nyt mennään rv 25 ja risat...
Rv 20 tuntumassa jännäiltiin hetken aikaa lisää, kun alkoi verenvuoto...joka tosin on nyt onneksi jo taaksejäänyt vaiva.

 
Tervetuloa uudet!

Ellastina ja Lion, hyvät lukemathan teillä molemmilla! Hyvin siellä vauvelit voi!!! :heart:
Millos teillä oli ultrat? Sit viimeistään huolet vähenee!

Ja Angela, me todella toivotaan, et kaikki on hyvin! Toi oireettomuus on ihan järkyttävän piinaavaa, mut toisaalta, jos yhtään lohduttaa - mulla oli ihan sama juttu, ja kaksosethan sieltä kaikesta huolimatta paljastui! Vaikka periaatteessa hormonimääränkin pitäis kai olla miltei kaksinkertainen, silti ei vahvoja oireita silloin, eikä juuri nytkään! Tsemppiä, lippu korkealle!

mm72, toivottavasti oli kiva miniloma! Tuuthan heti kertomaan ultra-uutiset!

Täällä sama vähä-oireisuus jatkuu. Välillä, ihan säännöllisesti alavatsaa viiltää ja kiprístelee, kai se kohtu viisaasti jo nyt tekee tilaa kyytiläisille, vaikka ovatkin vasta nuppineulanpään kokoisia... mut uskomatonta miten kaksi tollaista pientä voi vetää mehut naisesta! Väsymys, tai oikeestaan unen tarve on ihan hillitöntä! Oon kyl ihan pirteä valveilla ollessani, mut tää vanha illan virkku kuukahtaa jo kympiltä sänkyyn, ja päiväunet tietty päälle. Liikkunut ja ulkoillut kyllä olen nytkin vklopun aikana paljon. Nyt pitää selkälihaksistosta pitää hyvä huoli...
Onks teillä muilla vielä noita alavatsan kipristelyjä? Ne tuntuu välillä aika ilkeesti.
Mulla on kans d-vitamiinit ja omegat (kalaöljy) käytössä. Silloin tällöin kun muistan otan myös monivitamiinin, en niin säännöllisesti, kun ruokavalio on kuitenkin suht. monipuolinen. Nyt on kans maitohappobakteeritabut käytössä, meinaa noi Luget edelleen ärsyttää alapään limakalvoja, murrrr....

Jahas, kello käy taas iltakymmentä, tää kuukahtaa...
Kivaa viikon alkua!
 
Nia77 varovaiset onnittelut kahdesta viivasta! Tule sitten kertomaan verikokeiden tuloksista!

Angela77 tsemppiä sinnepäin kovasti, kyllä kaikki voi kääntyä vielä hyväksi, vaikka oireita ei olekaan!

(.) Ultrani on 5.3. eli vajaan kahden viikon päästä. Mulla on ollut nyt viikonloppuna ihmeellinen turpea olotila vastassa, ihan kun olis ihan kauheesti turvoksissa... Kaikki vaatteet painaa... Aamuyöstä täyty käydä oksentamassa eli vissiin jonkin sortin aamupahoinvointia. Muutenkin hiukan etova olotila on ollut välillä... Ja vuoto jatkuu edelleen :headwall:

Vitamiineista popsin kalaöljyä ja multi-tabs raskaus.

Nyt nukkumaan, että jaksaa aamulla mennä töihin... Hyvää viikkoa kaikille!
 
Huomenta!

Kiitos kaikille tsemppauksesta!!

Itselläkin nyt hiukan valoisampi mieli, kun vähän oireita tullut lisää. Rinnat kipeytyi taas eilen illalla ja yöllä nukkuessa mahallaan tuntui oikein selvästi, että rinnat oli arat. Tänään aamulla oli vähän etovaa oloa, ja vaikka juuri söin aamupalan, etova olo ei kadonnut minnekään. Katsotaan nyt päivä kerrallaan.

Huolettaa vaan, kun jo monta päivää on ollut alaselkä ja vatsakipuja. Sellainen tunne, että menkat alkaa pian. Mitään vuotoa ei kylläkään ole. Ehkä kohtu kasvaa - pitää toivoa niin! Väsymyksestä en osaa sanoa, onko sitä enemmän kuin ennen. Eilen kyllä nukuin päiväunet, mutta niin teen yleensä muutenkin viikonloppuisin. Esikoinen herättää joka aamu viimeistään seitsemältä, joten liian vähään yöunen määrään olen jo tottunut. Nukahdan kyllä ilman päiväunia joka ilta viimeistään kymmeneltä.

Tietääkö kukaan kuinka pitkään lämmöt on koholla raskaudessa? Aamulämpö oli taas 36.95, kun mulla on normaalisti 36.2. Keskenmenneessä raskaudessa lämmöt eivät nousseet 36.5 ylemmäksi ollenkaan. Flunssakin vaivaa, ehkä sekin saattaa nostaa lämpöjä.

Kyllä sitä vaan on pessimistinen, vaikka pieni toivo sisällä vielä elääkin :p Mies on ihan varma, että kaikki on ok. Hän onkin niin perus positiivinen ihminen. Saisi hänen positiivisuutensa tarttua muhunkin!

Reilu viikko ultraan! Sittenhän kaikki selviää!

Hyvää viikonalkua kaikille =)
 
).( Mulla meni yö horteessa, sillä nukkumaan mennessä hulahti kunnolla verta. Ehdin jo siinä ennen nukkumaan menoa iloitan siitä, että verta ei ollut tullut vuorokauteen. Tänään olen sitten taas saikulla. Kävin myös uusinta verikokeessa. Soitin esimiehelle ja sanoin kärsiväni edelleen vatsavaivoista. Hänen kommenttinsa oli, että hänellä on ollut sama tauti ja silti on joutunut töitä tekemään...

Toistaiseksi olen vielä toiveikas, että toinen alkio olisi kyydissä tiukasti. Mutta saas nähdä kuinka tässä käy. Aika turta olo.
 
Ellastiina,
mahtavastihan arvo on noussut, yli tuplaantunut! :)
Voisko se sit olla niin, et toinen alkio on koko ajan lähtökuopissa, mut hitaanlaisesti? Onks se vuoto ihan kirkasta vai onks siinä jotain hyytymiä mukana? (sorry jos kysymys menee jo liian pitkälle... mä ite jotenkin olen jo niin tottunut ilmaisemaan näitä ruumiintoimintojani, joillakin se raja saattaa mennä jossain korkeammalla... :D )

Tsemppiä! ...ja noi esimiehen kommentit voit jättää kyl noteeraamatta, nyt on first things first!
 
Onnea Ellastiinalle arvon noususta! Äläkö tosiaan välitä esimiehen puheista!

Mulle ei TAYSista sanottu, et uudestaan kokeeseen olis mennyt... Vaikka mieluusti olisin seurannut arvoa... Mut vissiin joudun kärvisteleen nyt sinne ens viikon ultraan...
 
Raitanen: Se vuoto on oikeastaan koko aika ollut kirkasta verta. Illalla sitä siis hulahti kunnolla. Yöllä kun kävin vessasssa niin oli jo paksumpaa ja tummaa -- ei kuitenkaan mitään suuri hyytymiä, muutamia pieniä mustia "pilkkuja". Tutkin ne kyllä tarkasti enkä havainnut kudosta joukossa. Täytyy odotella ultraa kaksi viikkoa. Sitten tietää, että onko enää yksi jäljellä. Toivottavasti on edes se yksi silloin. Mutta olisihan sekin melkoinen yllätys, jos kaiken tämän jälkeen molemmat olisivatkin tallella!

Lion32: Silloin perjantaina TAYSta tosiaan sanottiin, että jos vuoto tai kivut lisääntyvät, pitää ottaa yhteyttä. Eilen vuoto sitten lisääntyi ja soitin tänään TAYS:lle. Kolmas verikoe on sitten lääkärin kehoituksesta. Sun ei varmasti tarvitse olla huolissasi, kun ei muutoksia ole tapahtunut huolestuttavampaan suuntaan. Voimia kärvistelyyn!

Oli ihana kuulla, että Angelallakin oli alkanut oireet nostaa päätään! Mä en ole oikeastaan itse mittaillut lämpöjä vuoteen.
 
Ellastiina,
Tiedä vaikka ovat molemmat vielä kyydissä, kunhan kiusaavat vain! :)
Koska täytyy sanoa, et kyllä noi meidän kaksosuutiset _kaikesta huolimatta_ yllättivät, jotenkin toi mun oireettomuus sotki mun pasmat ihan totaalisesti :D
Hyvin siinä käy, oli kummin vaan! :heart:
 
Voi pimpurainen, poistun takavasemmalle... Ei ollut tämä pino meitä varten. Soittivat veritestin tulokset, niiden mukaan olin vahvasti raskaana, eikä syytä huoleen.. Kunnes sitten iltapäivästä alkoi järkyt kivut alavatsalla, ja lopulta kirkas vuoto.... Mä en ymmärrä miksi. Tämä on väärin. En osaa sanoa mitään. Onnea kesti sen muutaman tunnin, onneksi edes sen. :'(
 
Nia77: Voi ei! Olen tosi pahoillani! Voimia sinulle! :hug: Onko teillä PAS tiedossa seuraavaksi? Ei ehkä lohduta nyt surussa, mutta on kuitenkin positiivista se, että IVF on teille sopiva hoitomuoto, jolla raskaudut!
 
täällä mä roikun vieläkin, lueskelen kaikkea mahdollista, jos tää ei oiskaan km... voi voi mua :headwall:
juu pas ois seuraava hoito. En tiedä millon jaksaa, mieskin oli hiukan sitä mieltä että miten tätä voi kukaan jaksaa?? Nyt se konkretisoituu, ja vasta eka epäonnistunut hoito takana... oevoe. Varmasti menee keväämmälle, jos tämä oli nyt tässä.
 
Nia77: olen tosi pahoillani! Onhan vielä toivoa, ettei kyseessä olisikaan keskenmeno, kun hcg-arvokin oli noussut? Pidän vielä peukkuja pystyssä ja haleja :hug: Jos kyseessä on keskenmeno, niin se on elämän kovimpia paikkoja ja siitä toipuminen vie oman aikansa. Mä itse olen kokenut parhaaksi toipumistavaksi keskenmenosta ja epäonnistuneista hoidoista sen, että uusi hoito alkaa mahdollisimman pian.

Omaa napaa: eilen oli tosi paljon oireita. Etoi ja oli jatkuva nälkä, teki ihan älyttömästi mieli roskaruokaa. Päätäkin särki, sitä on kyllä särkenyt jo monta päivää. Rinnatkin oli vähän arat. Selkäkivut vaan vaivaa edelleen. En oikein osaa tulkita näitä mun selkäkipuja. Mulla on nimittäin tosi huono selkä ja selkäkipuja ilman raskauttakin, joten on vaikea sanoa onko nämä tavallisia selkäkipuja vai raskauteen liittyviä. Tänään heräsin jo ajoissa, kun en löytänyt mitään hyvää asentoa, jossa selkä ei olisi vaivannut. Jotain pientä vihlontaa masussakin oli eilen.

Tänään taas ollut vähän parempi olo, mutta päivähän on vasta ihan alussa. Pissitti kyllä tänään enemmän kuin normaalisti, jouduin käymään 2 kertaa pissillä ennen töihin lähtöä, mikä ei ole normaalia. Lämmöt oli vähän laskeneet (hölmönä niitä mittailen edelleen :whistle: ). Vähän etoi aamulla, mutta tosi vähän.

Ultraan tasan viikko! Odottavan aika on tosi pitkä ;)
 
Angela: Ihanaa, että sulla on noita oireita alkanut tulemaan! Selkäkipu on varmaan normaalia, jos sulla on yleensäkin huono selkä. Olisiko selkäjumpasta mitään hyötyä tässä vaiheessa?

).( Mä sain saikkua torstaille asti (torstaina menen töihin). Hieman kurja olo sen esimiehen asenteen vuoksi. Toisaalta ymmärrän, sillä mulla on muutama kiireellinen asia työn alla. Kukaan muu ei niitä voi hoitaa. Yritän saada kotoa käsin asioita vähän hoidettua eteenpäin, niin ei stressaa. Saikulla oleminen on kyllä aika tylsää, kun ei oikein ole mitään järkevää tekemistä. Hoh hoijaa... Olen tullut siihen tulokseen, että kurkkukipu on mulla raskausoire. Se tulee ja menee. Voisikohan se olla niin, että kun hcg hormoni nousee, silloin on kurkku kipeenä. Kurkkukipua seuraa sitten seuraavana päivänä huono olo. Sitten taas on ihan ok kunnes kurkku taas kipeytyy.
 
Helou!:wave:

Nyt ehkä uskaltaudun ilmottautua tänne, kun aamulla nähtiin varhaisultrassa pikkuisen syke.
Meillä taustalla PCO ja monen monta ovulaation induktiota (10/07 lähtien) clomeilla ja puregonilla. Näillä ei saatu mitään tapahtumaan. Tammikuussa piikityslääkkeeksi vaihtui Menopur ja tarkoituksena oli tehdä inseminaatio. Rakkuloita kypsyi kuitenkin niin paljon, että ne päädyttiin keräämään ja tehtiinkin 1. IVF, josta sitten pikkuinen jäi matkaan.
Onhan tässä vieläkin riskejä, mutta lääkäri sanoi, että toistaiseksi näyttää hyvältä.
Tänään menossa rv 7+0
 
Tervetuloa mukaan peppiäinen Hienoja uutisia sait ultrasta =)

Mä vielä kärvistelen ja odotan ekaa ultraa. Mulla menossa nyt rv 7+1 ja olisin tästä päivästä lähtien voinut mennä ultraan, mutta mulla se on vasta ensi tiistaina, jolloin rv 8+0, mutta halusin näin, koska viikonloppuna esikoisen synttärit, enkä halunnut pilata juhlia, jos ultrasta tulisikin huonoja uutisia. Niin sitä vaan on tullut varovaiseksi, eikä osaa yhtään ajatella, että olisi "oikeasti" raskaana.

Mun ruokahalu on kasvanut äärettömiin mittoihin :whistle: Mikään ruokamäärä ei tunnu riittävän. Ja jotkut ruoat ällöttää ja jotain voisi syödä rajattomasti ja päivittäin vaihtuu, mikä maistuu. Tänään lounaalla ei uponnut millään tomaatti ja kurkku, kun taas aamulla ne meni leivänpäällä ihan helposti. Outoa... Aamupahoinvointia ei juurikaan ole, vaan ällötys tulee enemmän tässä päivällä. Mutta olen onnellinen, että nyt edes jotain oireita on, kun ehdin jo huolestua oireettomuudesta. Rinnatkin oireilee nyt päivittäin. Selkäkään ei ole ihan niin kipeä, kuin pari päivää sitten.

Ihmettelen vaan, että väsymys ei ol sellaista, kuin oli esikoista odottaessa. Silloin väsytti koko ajan. Ehkä olen sitten tottunut krooniseen väsymykseen, joka on vaivannut esikoisen syntymästä asti, joten pikkuväsymys ei enää tunnu misäsän :) Nukkumaan menen toki klo 22 joka ilta, mutta niin tein ennenkin raskautta. Päiväunia en pysty ottamaan, kun olen töissä, mutta viikonloppuisin kylläkin.

Semmoisia ajatuksia täällä. Missä muut ovat :wave:
 
Tervetuloa peppiäinen!
Joo se eka ultra on tosi vaikuttava kokemus, mä olin ihan innoissani pelkästä sykkeen näkemisestä. Saati sit et jos ne joskus vielä kuulee. :)

Nyt on välillä tullut tosi kovia ällötys-kohtauksia, ja ihan samalla tavalla kuin Angela sulla: ihan puskan takaa tulee joku ruoka-aine, joka meinaa saman tien tulla ulos. Tietysti olen satsin ehtinyt jo suuhuni työntää. Tänään lounaalla kana-pastasalaatti jäi lautaselle, eilen en voinut ajatellakaan jauheliha-kaalikeiton syöntiä (tämän onneksi tajusin ennen kuin edes menin lounaalle, jo pelkkä ajatus siitä kaalista kuvotti). Mut ne on ihan ohimeneviä, mitään jatkuvaa yökkäilyä ja oksentelua ei onneksi ole.

Kerran on kipuillut ja viiltänyt niin kovasti alavatsaa, et veti melkein jalat alta, ja hyvä et autosta pääsin nouseen... :( tästä en kuitenkaan ole huolissani, sekin oli ihan ohimenevää, koko ajan pientä kipuilua kuitenkin tuntuu. Taitaa kroppa olla vähän ihmeissään näiden tuplien kans :)

Ja edelleen se unen tarve... se on jotain ihan käsittämätöntä. Mut hei, mä tykkään nukkumisesta! :) (ja vielä voi tosiaan nukkua kaiket yöt ihan läpeensä, nää kun on meidän ekat lapsukaiset. Mies heräsi närästykseen pari kertaa viime yönä, ja aamulla sit totesi, et tätä kai se tulee oleen sit, parempi tottua... mut jos nää pienokaiset ovat yhtään molempiin vanhempiinsa tulleet, niin hyvin nukkuuvat (toivoa ainakin saa...!))

mites Ellastiina, onks vuoto yhtään asettunut?

Mukavaa päivää! Näillä leveysasteilla paistaa aurinko aivan mahtavasti, sääli olla töissä sisällä!
 
Tervetuloa Peppiäinen! Onneksi olkoon hyvistä ultrakuulumisista! Lisäilen sut tonne ensimmäiselle sivulle.

).( Kävin tänään taas verikokeessa ja hyvin oli hcg noussut. Ihan tarkkaa lukemaan en muista, mutta oli yli 40 0000. Huoli on kuitenkin vahvasti mukana sillä nyt iltapäivällä alkoi lorottaa verta ja jo toinen siteellinen menossa. Olen melko varma, että kyseessä on hematooma, koska se selkeästi kerää verta ja sitten lorottaa. Itse vuotoon ei liitty kipua, mutta sen jälkeen on kipua kuten yleensäkn haavassa olisi. Ei kuitenkaan menkkamaista. Lueskelin netistä, että jotkut on määrätty vuodelepoon ja syke ei saa yhtään nousta, sillä se kerää verta. Voin hyvin kuvitella, sillä verikokeen jälkeen kävin kaupassa ja kannoin kauppakasseja. Eilen ei lorotellut -- ehkä vähän tihkui. Makailinkin suurimman osan päivää.

Yritin saada ultraa aikaistettua, mutta hoitaja ei suostunut ainakaan vielä. Lääkärin vielä tutkii papereitani ja soittelen sinne uudestaan. Jos joku vastaa puhelimeen vielä tänään iltapäivällä tai sitten huomenaamulla. Yksityisillekin klinikoille olen soitellut, mutta kovin nopeasti ei niistä aikoja löydy.

Kummasti sitä vain illalla nukutti vaikka otin paritkin torkut eilen päivällä. Joten unen tarve on lisääntynyt. Etovaa tunnetta on välillä lievästi. Laskiaspullien ajatteleminenkin ällöttää, mutta muuten olen vielä ollut kaikkiruokainen.
 
:wave: Lomareissu lusittu. Tosi rentouttavaa oli, tutkailin koko ajan vihlooko mahaa, särkeekö, onko tissit vielä arat, joko oksettaa... :headwall: Eli ei uutta länsirintamalla... Oireet ei ole lisääntyneet, joskus jotain tuntuu mutta päässäntöisesti ei oikeastaan miltään.
Huomenna on sitten ultra, saa nähdä saanko jonkin hyperventilaatiokohtauksen tmv. siellä. Jännitystä on ollut ihan liikaa :/
Yritän vaan nyt tsempata itseäni siihen, että jos siellä onkin huonoja uutisia...

Angela77, arvasin, että liian hätäiseen olit jättämässä leikin kesken =) Kiva, että oireet palasi!

Nia77, mikä sun tilanne on??

Ellastiina, :hug: ei hätiä mitiä sinulla onneksi! Mitä tuo hematooma-juttu tarkoittaa?

 
mm-72: Hematooma on käsittääkseni ikäänkuin mustelma, joka vuotaa verta. Keskenmenon riskiä se ilmeisesti lisää. Kovasti edelleen lorottaa verta. :( Toivottavasti saan hoitajan vielä tänään kiinni! Siellä on sairalomia niin paljon, että eivät ehdi vastailemaan puhelimeen.
 

Yhteistyössä