Allergiset kullannuput - vol.1

Maidottomia on ainakin DSS Junior (sisältää riisitärkkelystä) LactoSeven, Gefilus Plus (saattaa sisältää pieniä jäämiä maidosta) Symbioflor sarja, Probioottibaby on kai maidoton myös ja sitten tietysti Relat. On varmaan muitakin merkkejä, mutta nuo nyt tuli ekana mieleen. Reloissa on öljyjä, jotka ei käy kaikille ja muut on myös syytä ihan testata. Meille sopi edellä mainituista DSS Junior ja muut eivät käyneet. Se on kuitenkin ihan yksilöllistä, mikä sopii kenellekin.
 
Merkeistä vielä :) Relassa on auringonkukkaöljyä -mikä ei meillä silloin sopinut. Bioteekin babyssä ja dds-juniorissa on molemmissa riisitärkkelystä.. Nämä me huomattiin, mutta meillä riisi kävi onneksi. :) Toivottavasti löydätte sopivan valmisteen!
 
Meidän pojulla on käytössä just nuo Symbioflorit ja sen lisäksi vielä DDS- Junior. Ennen käytettiin vallan Bifidobacterium Infantista ja se sopi tosi hyvin. Meillä Antioksidanttiklinikan lääkäri neuvoi käyttämään sekä Symbiofloreja että Bifidobacteriumia tai DDS:sää. Ja hyvin on sen jälkeen kyllä mennytkin pojalla. Mun mielestä se on allergikoille todella tärkeätä että on kunnon mh-bakteerit käytössä. Lääkäri teilasi myös Rela-tipat ihan täysin. Ei kuulemma huonompaa tuotetta voi olla markkinoilla, myöskään Gefiluksillekaan tämä lääkäri ei kovastikaan liputtanut. Sopii paremmin kuulemma aikuisille.

Tämän lisäksi meidän poika syö Ribesin kapseleita, jotka sisältävät omega-3-6-9 ja ne on valmistettu mustaherukansiemen öljystä, sopii erinomaisesti allergikoille, VitKiviä, Calsia Sitraatti kalkkia ja Jekovittia.
Minä oon kyllä ollut tosi tyytyväinen että me saatiin poika näin pian jo näin hyvään kuntoon sen alkuvuotisen romahduksen jälkeen ja uskon että se on ihan näiden kaikkien valmisteiden ansiota. Aina vaan tietenkin pelkään että iskee jokin uusi vatsaflunssa joka taas tuhoaa kaiken. Eli meillä kartellaan vatsatauteja kuin ruttoa.

Sitten kysymystä!! Onko teidän pikkuallergikot kovin herkkiä saamaan kaikki liikkellä olevat flunssat ja masutaudit?
Musta tuntuu että meillä poika sairastuu heti kun kuullaan että jossakin on nuhaa liikkeellä. Viimekväänä jouduin jättämään perhekahvila käynnitkin väliin kun poika sai joka kerta nuhan ja korvatulehduksen. Nyt onneksi tilannne on vähän ollut helpottamaan päin kun heti nuhan merkit nähdessäni nostan Symbioflor annostuksen 4 kertaan päivässä, niin ollan päästy paljon helpommalla. Mutta silti pelottaa syksy ja talvi että miten nyt käy kun kunnon flunssat alkaa jylläämään.

Leinikki ja pojankoltiainen 1v7kk
 
Pikaseen...

Noista maitohappo bakteereista..millä kannattais alottaa? mielipiteitä..siis niin kuin jo totesitten niin kaikki ei käy kaikille,mutta kun nuita merkkejä noin paljon,että en yhtään tiedä mitä alkuun kokeilisi :ashamed:

leinikki Meillä tyttö ollut nyt kokoajan flunssassa..joka kerho kerran jälkeen uus tauti alkanut :headwall:

ja kiitos kaikille kannustuksesta ja haleista :heart:

Taas mentävä :wave:
 
Huomenta,

Krisulle noista maitohappobakteereista -oma mielipiteeni on aloittaa joko dds-juniorilla, bifidobakterium infantiksella tai symbioflorilla... tämä siksi että niitä meille suositeltiin Antioksidanttiklinikalla. :) Ja just samaa kommenttia kuulin relan tipoista kuin Leinikkikin -ne on kuulemma melko tehottomia... Dds maksoi 18.90e, bifidobakt.infantis 40e ja symbioflor 25e... bifido oli tosin isompi pullo kuin muut.

Ja pieni vinkki symbiofloriin, jos toteaa että se käy, niin kannattaa tilata saksan nettiapteekista -itse sain just eilen paketin sieltä ja toimituskulujenkin jälkeen symbioflorille jäi hintaa vain 11e/pullo... hiukan menee välikäsille euroja kun ostaa suomen apteekin kautta...

Leinikki: Uteliaisuuttani antioksidanttiklinikasta, käyttekö Mäkelällä? :) Me ollaan nyt hänellä käyty ja määräsi tuota vitkiv valmistetta ja eyeQ rasvahappoja viimeksi -mä vaan pelkään pahoin että kun kala ei sovi niin tuo eyeq saattaa olla pahis myös... Mutta tuo teidän käyttämä rasvahappovalmiste kuulosti hyvältä... Onko se sopinut hyvin?

Meillä pojalla käytetään Dee-tippoja ja mä mietinkin (kun unohdin kysyä) että jatketaanko niiden käyttöä vaikka tuo vitkiv aloitetaan...?

Vastustuskyvystä -me ollaan kartettu paikkoja joissa on pöpjä paljon liikkeellä ja meilläkin kun nuhaa olis tulossa niin nostan sybioflorin määrää ja pudotan symbioflor 2-valmisteen pois...Ollaan selvitty toistaiseksi. Mä hiukan pelkään syksyä ja sitä, että toivottavasti selvittäis ilman antibiootteja kun ne kyllä laittaa kaiken alkutekijöihin taas... Lähipiiriltä kuulee kommentteja että tottakai tuon ikäisen pitää saada vastustuskykyä ja sairastaa muutamat flunssat ilman muuta -eli tulevat jopa meidän kotiin joskus nuhaisina... eivät oikeen ymmärrä että hakemalla ei meidän perheeseen haluta hakea nuhaa juuri siitä syystä että se voi sekoittaa koko kasassa olevan paketin taas...

Jaksamista kaikille!!!

:hug:
 
Krisu. Me aloitettiin Bifidobacteriumilla kun lääkäri suositteli nimenomaan niitä. Ja ne sopi tosi hyvin heti. Ne ei sisällä riisitärkkelystä. Ne ovat myöskin tosi kalliita (40e) mutta riittävät pidempään kun mikään muu valmiste. Ja tuo DDS on sopinut kanssa meille hyvin. Minä suosittelisin jompaa kumpaa. Meillä lähti kaikki ainakin heti parempaan suuntaan mh-bakteerit aloitettiin. Ja nuo vitamiinit. =)


Lyyti-mamma. Me asutaan Pirkanmaalla joten me käydään Tampereen Antioksidanttiklinikalla. Mäkelä ei kai ota siellä vastaan. Me käydään Harjumaaskolalla.
Meidän pojalle ei kanssa sopinut lainkaan se Eye Q. Reagoi melkein ihan heti sille. Sitten kokeiltiin Efamolia ja se kyllä sitten sopi. Mutta mua jäi nyppimään se ettei Efamol sisällä lainkaan omega-3. Niin sitten löysin sen Ribesinin. Se sopi kanssa ihan heti. Pistän vaan reijän siihen kapseliin ja puristan sen lusikkaan.
Joo Dee-tippoja jatketaan myöskin, vaikka VitKiv menisikin. Mua harmittaa kovasti ettei meidän pojalle sopinut Dee-tipat lainkaan kun nissä oli jotakin makeutus juttua. Dee-tipat olisivat vain paremmin imeytyviä kuin Jekovitit.

Vielä vastustus kyvystä. Mua kanssa jurppii se ettei ihmiset ymmärrä että miksi me ei haluta että poika sairastuu. Jopa mun mies ei tahdo sitä ymmärtää aina. Joudun aina muistuttamaan sitä siitä kauheasta mahataudista mikä vei pojan tosi huonoon kuntoon pitkäksi aikaa. Meillä on myöskin käsidesi oven pielessä että kun mies tulee töistä se hieroo sitä heti käsiinsä. Koska hän käy työnsä puolesta kaikkien ihmisten asunnoissa joka päivä. Muuten kyllä eletään ihan normaalia elämää. Poika tonkii pihalla ja pistää sieltä varmasti suuhunsakin jotain kun silmä välttää. Että kyllä sieltä ainakin saa niitä luontaisia pöpöjä paljon. Ja ei me olla mitään hirveitä siivousintoilijoitakaan. Kerran viikossa tehdään normi viikko siivous ja siinä välissä imuroidaan koirankarvoja tarpeen vaatiessa. :D =)


Jep hyvää ja oireetonta päivää kaikille.

=) Leinikki
 
Elikkäs olen 30 vuotias 2 tytön äiti ja tässä miettinyt aikatavalla tätä meijän nuorimmaisen allergiaa. Meillä on todettu maitoallergia ja käytössä ollut melkosta lailla 4kk almiron pepti. Aluksi näytti hyvinkin sopivan mutta ihooireet taas pahentunut, suolisto-oireita meillä ei onneksi ole ollut. Soijamaitoa kokeiltiin 3kk sitte ei ainakaan silloin käynyt. Olisko syytä nyt sitte kokeilla toista valmistetta vai mitähän tässä rupeis vähentelemään. Mitä mieltä te "kokeneemmat" olette. Juu tyttö täyttää la 1 vee ja neuvola vasta ensi kuussa, kumminkaan ei jaksais taas polille soitella... :saint:

 
Moi1 ja kiitos perusteellisista vastauksista koskien maitohappoja!

leinikki: mukavaa, että joku on löytänyt hyvän lekurin pirkanmaalta.

Luppis: millaisia oireita teillä oli ennenkuin vaihdoitte neocaten pois? Meillä lehahtelee nyt posket joka ilta, kun annoksia on nostettu, sillä yritän päätellä tätä imetysdiettiä.

Kuka se nän pinon toinen imetysdeittailija oli? Olisin kysellyt, että miten teillä menee? joko oot saanut syödä mitä haluat?

levollisia unia kaikille!
 
leinikki ja roosakaisa tervetuloa!!

roosakaisa:Millon typy on syntynyt? Tonne ekaan viestiin laittaisin..

mhb: Mitä mieltä olette ProbioottiBabysta?

soijasta..eikun Neocatesta joku kysyi..muutaman päivän (4-5) oli ihan ok, sitten alkoi pulauttelu ja refluksi pikkuhiljaa pahentua.
 
No niin, nyt nukahti..
Mistähän sitä alottas..vai jättäskö valitukset väliin :/ Meillä on onneksi lekuri parin viikon päästä. Siis ei meillä mikään katastrofi ole mutta aina kun noita uusia kokeilee ja kaikki heittää sen jälkeen, niin..aamupuuro ja iltapuuro ei uppoo mutta muuten menee ihan hyvin.

Mä taidan kokeilla DDS junioria, nythän meillä menee toi Gefilus sillon tällön. En ole kovin vakuuttunut näistä maitohappobakteereista mutta voishan niitä kokeilla. Öljyistä sen verran että toi mustaherukansiemenöljy on tosi hyvä rasvahappojen suhteen. Meillä tosiaan on nyt aloteltu tota auringonkukkaöljyä kun rypsi ei sopinut. Jos toikaan ei sovi, niin seuraavaksi olis kalaöljy kokeilussa. Ja se viljakin vielä puuttuu..

Jotain positiivista tässäkin päivässä: saatiin vihdoin se kelan päätös noista maidoista, ei menny ku 2kk. :whistle:

Muuten..täällä kauhea lahjetakiainen. Meillähän poika on peppukiitäjä kun ei mahallaan viihdy niin rupes sit tollai liikkumaan. Nousee istumaan ja sit istuallaan jalat eteenpäin "konttaa". Hassun näköstä. Aattelin et nyt alkaa viihtyä paremmin yksikseen mutta ei: nyt sitten äidin perässä pääsee paremmin ja voi vaatia syliin KOKO AJAN. :LOL:
:headwall:
Olin viime viikonloppuna ekaa kerta yön pois kotoa ja se vaan tuntuu pahentaneen tilannetta..siinä "paloi" siis tämän äidin menot vähäksi aikaa. :headwall:

Tapaamisesta: koettakaas keksiä jotain, me tullaan kyllä kun vaan ajan ja paikan ilmoitatte!! Meillä olis tässä lähellä yks asukaspuisto, voisin sieltäkin kysyä..Junalla pääsee näppärästi.
 
Kiitoksia tervetulotoivotukisista myös täältä.

Luppis. Probiootti Baby on kyllä ihan hyvä valmiste, mutta allergisille ehkä vähän riittämätön. Ei niistä mh- pöpöistä välttämättä mitään ihmeparantumista tapahdu, mutta ne ehkäisee tehokkaasti sitä ettei tilanne mene huonommaksi. Esim. just flunssa kaudella. Eikä siinä ainakaan mitään häviä jos niitä ahkerasti lapselle syöttää. Meillä syö koko perhe mh- pöpöjä. Minä varsinkin, koska me yritetään kovasti uutta raskautta ja siitä voi olla vähäsen hyötyä ettei seuraava olisi niin allerginen. Meillä kun ei ole allergioita perimässä vaan poika allergisoitui antibioottien vuoksi :(

No nyt täytyy kyllä mennä nukkumaan, minä kun oon vähän sellainen että voisin valvoa koko yön jos en pakota itseäni sänkyyn. =)

Leinikki taas..
 
Meilläkään ei kummallakaan ole allergioita mutta esim. mun veljellä on ja on ollut lapsena astmakin. Samoin miehen puolella sisarusten lapsilla on allergiaa. Ja muita autoimmuunisairauksia (niinkuin mullakin). Söin raskausaikana maitohappobakteereja lähinnä ummetuksen takia koko ajan, ei siis meillä auttaneet :/
Meillä on ollut "vasta" se yksi mahatauti eli ainakaan toistaiseksi ei ole kovin sairastumisherkkä ollut. Toisaalta ei olla hirveesti muitten lasten kanssa oltu tekemisisssä, mä en ole jaksanut raahautua mihinkään kerhoihin tms. kun on ahdistanut tää meidän tilanne eikä jaksais sitä kaikille selvittää..miksi meillä ei syödä aamupuuroa jne... ja miksi ei imetetä (tää ei enää vaivaa onneksi mutta oli isoin kynnys silloin alkuun). :'(
Nyt olen alkanut kaivata enemmän seuraa ja leikkipuistossa ja perhekerhossa ollaan nyt käyty kuukauden verran. Poikakin tykkää muista lapsista. Ollaan me yhtä kaveria, jolla on samanikäinen maitoallergikkopoika nähty kerran viikossa että en minä ihan mökkiytynyt ole ;)

leinikki: Tsemppiä yritykseen! Jos mä alan horista jotain vauvakuumeesta, muistuttakaa tästä kauheasta alkuajasta allergisen lapsen kanssa..ei enää koskaan tällaista kiitos. Vaikka alkuperäinen suunnitelma oli se kaksi lasta niin ollaan nyt tyytyväisiä tästä yhdestäkin, jonka kanssa taival on ollut alkumetreiltä saakka hyvin kivikkoinen..
 
moi!

Leinikki: yks kysymys, miten lapsi allergisoitui aantibiooteista? Kumpi niitä söi? Itse mietin joskus, että miten meilä on allerginen lapsi. meilläkään ei tietoisia allergioita ole, tosin, söin raskauden alkuaikana yhden kuurin antibiootteja ja puolessa välissä raskautta must aotettiin röntgenkuva, mitä ihmettelin suuresti. No, toisaalta eipä näistä ikinä saa selvyyttä, mutta onhan tää toisella tavalla hieman erilainen vauvavuosi ja kun ei tiedä kuinka kauan näiden allergiajuttujen kanssa takutaan...voimia Kaikille! Kaunis päivä ainakin pirkanmaalla!
 
Roosakaisa: Jos lapsi oireilee, on mahdollista että vika on korvikkeessa TAI sitten jossain muussa. Almiron on maitopohjainen, tosin maitoproteiini on pilkottuna ja se ei kaikille sovi. Vaihtoehtona on olemassa mm. täysin maidoton aminohappopohjainen Neocate. Jos ihottumaa on jatkuvasti, olisiko mahdollista että ruokavaliossa mättää jokin muu?

Tuosta allergian syystä...Mulla on varmaan tai ei varmaan vaan ihan varmasti tosi käpyset geenit tämän asian suhteen. Mulla on ollut lapsena ja on edelleen aika paljon ruoka-aine allergioita, siitepöly ja eläin allergiat sekä atoppinen iho. Muksuna vaivasi astma ja edelleen käytän lääkkeitä keväisin ja kovilla pakkasilla. Mies on allergiaton, mutta minä olen ilmeisesti sen verran katastrofi ettei se paljon pelasta.

Minähän söin myös antibiootteja imetysaikana pariin eri otteeseen eli ei sekään nyt asiaa ainakaan auttanut.

Meillä on muuten kokeilussa kaura ja tähän mennessä mennyt ihan hyvin :D Oliskohan nyt päivä 4 menossa.

Tuosta lasten lukumäärästä. Meillä oli ehkä joskus suunnitelmissa kaksi lasta, mutta se on nyt typistynyt sattuneista syistä yhteen. Mä olen antanut vpieniä vaatteita pois ja vaunut ja kaukalon myin pois ajat sitten. Nyt annoin vauvaleluja tutun lapselle, kun ei niitä viitsi pitää enää lelukoria täyttämässä. Mies sitten alkoi kysymään, että kokonaan poisko mä niitä annan vai pitäskö viedä vaan varastoon? Just joo....Nyt on maito sopinut kuukauden ja kaura kokeilua menossa onnistuneesta neljättä päivää ja mies on ilmeisesti autuaasti alkanut unohtaa mennyttä kahta vuotta. Mulla siinä taitaa vielä mennä hetki....Tutulla on ex-allerginen lapsi, joka on nyt 7 vuotta ja hänellä on kuulemma vauva-aika vielä tuoreessa muistissa ja lapsi luku siis täynnä.

Kyllähän nyt varmaan osaisi välttää ne pahimmat sudenkuopat ja tietäisi heti alusta alkaen mikä on homman nimi. Diagnoosia ei tarvitsisi siis odottaa puolta vuotta ja neuvolaan en jäisi asian kanssa notkumaan vaan tilaisin ekan allergologi ajan jo varmaan muksulle ennen syntymää. Silti tieto lisää tuskaa. Mä olen nyt alkanut ymmärtämään, että meillä on mennyt lopupelissä aika hyvin. On löytynyt sopiva korvike ja se on oikeasti jo pieni lottovoitto. Kiinteitä, joskin rotaatiolla, on saatu mukaan jo aika varhain ihan monipuolisesti eli ekan kiinteän löytymistä ei ole tarvinnut odottaa puoltatoista vuotta. Nyt kahden vuoden iässä alkaa sopia jo maito ja ruokavalio laajenee hitaasti mutta varmasti. Ei paha. Mietin siis tilannetta, jossa sopivaa korviketta ei löytyisi lääkityksistä huolimatta ja mä imettäisin jollain parin ruoka-aineen dieetillä pakon edessä vuoden, kun sopivia kiinteitä ei löydy. Ei kiitos. Tuo mielikuva romuttaa mun vauvahaaveet aina aika hyvin ja osaan nauttia taas tästä hetkestä.
 
Moikka :)

Mökkiintymisestä, me oltiin kanssa oikeastaan eka puoli vuotta että vaan selviydyttiin päivästä toiseen -poika nukkui tunnin pätkissä yöt aina kun ruokavaliota muutettiin/kokeiltiin uutta. Ja siinä ei jaksanut ajatellakaan lähteä perhekerhoihin -vaikka olis hyvää tehnytkin päästä kodin ulkopuolelle. Meillä kävi kyllä onneksi sukulaisia/kavereita/vauvavieraita ym virailuilla ja lenkkeiltiin paljon ulkosalla niin ei ihan höperöiksi tultu. Oikeastaan nyt kesän jälkeen ollaan jaksettu lähteä tuonne avoimeen päiväkotiin paremmin -ja poikakin viihtyy kun on muita lapsia... Isoin kynnys mullakin on ollut se ainainen selitys miksi en syö mitään mitä tarjolla on ja miksi poika ei "edes" perunaa saanut syödä ym. En vaan jaksanut yhdessä vaiheessa sitä päivittelyä ja vertailua allergiattomiin lapsiin, kuinka hyvin he syövät ja on niiiiin paljon valikoimaa kaupoissa nykyään -silloin se harmitti. Nyt osaa olla iloinen että toiset lapset voi syödä mitä vaan! En tätä allergiarumbaa kenellekkään toivoisi!

Lapsiluvusta -meillä oli haaveena että usemapi lapsi ja pienillä ikäeroilla -noh, nyt elämän realiteetit kohdanneena on tullut arkuutta edes ajatella toista lasta. Toki toivoisin kovasti sisarusta pojalle, mutta -omat voimat tietäen en osaa ajatella jaksaisimmeko toistamiseen saman käydä läpi. Vaikka meilläkin on hyvä tilanne nyt, eli kiinteitä on mukana hyvin ja dieettimaito kelpaa -mutta pelkään kovin että kun vastikemaitoa lähdetään hakemaan niin on mahdollisuus että koko pakka menee sekaisin... Miehellä on tosin vauvakuume... Hän tosin ei ole noita yövalvomisia hoitanutkaan, eikä ollut tiukkaakin tiukemmalla imetydieetillä puolta vuotta . Eikä vissiin oikeen ymmärrä että kyllä tää hiukan on rajoittanut elämää/syönyt voimia kun edelleen imetysdieetti on päällä. Itsellä kun aiemmin ei tuo itsekuri ole ollut parhaimmasta päästä -kummasti se on nyt vaan pitänyt kun sijaiskärsijä meikäläisen vääristä ruokavalinnoista olisi poika...

Mutta katsotaan. Koskaan ei tiedä. Voi olla että aika kultaa muistot ja kohta voisi leikitellä ajatuksella toisesta lapsesta. Ja tiedänhän toki, että voi olla että kakkoselle ei mitään tulisikaan. Oon antioksidanttiklinikalle varannut itsellenikin ajan, kun lääkärimme oli sitä mieltä että jonkin verran voitaisiin yrittää hivenaineilla ym tukihoidoilla ehkäistä allergiaa -joskaan se ei varmaa olisi. Mutta maitohappobakteereita ja rasvahappoja pitäisi syödä...

Leinikille kuitenkin tsemppiä -toivottavsti tärppää!!!

Tapaamisesta -Millaisilla kulkuvälineillä kukin pääsisi paikalle -eli olisiko se keskustan joku kahvila hyvä? Vai päästäisiinkö esim. espoon tai vantaan asukaspuistoon? Poikkiliikenne espoon ja vantaan välillä ei järin hyvä ole, mutta jos on juna-aseman vieressä suurin piirtein niin itse pääsen kätevästi... Ens viikon loppupuoli sopii meille hyvin :)
 
Heh, no meillä on ollut kakkosen yritystä jo pian vuosi. Eli silloin kun esikko oli 8 kk ikäinen me alettiin puurtamaan jo toista. Voi olla että me ollaan vähän hulluja mutta meillä on edelleenkin suurperhe haaveissa eikä allergiat ole sitä mitenkään muuttanut. Ainut vaan että tähän vuoteen on sisältynyt yksi keskeytynyt keskenmeno ja yksi tuulimuna. Meillä on mies heräilyt ihan yhtä paljon öisin kuin minäkin. Vaikka töihin hän on aina mennyt. Mutta mies on sitä mieltä että teenhän minäkin täällä kotona töitä ja lapset ovat meidän yhteinen murhe sekä yöllä että päivällä.

santtu-70 Minä söin yhden ab-kuurin loppuraskaudessa keuhkoputken tulehdukseen. Poika joutui syntymänsä jälkeen infektion vuoksi lastenosastolle ab-kuurille. Kahta eri ab:tia pumpattiin 5 päivää suoneen. Kun poika oli vajaa 3 kk, minä sain rintatulehduksen ja siihen ab-kuurin. Olin 3 päivää syönyt sitä kuuria niin pojan naama muuttui punaiseksi ja silmäluomet turposi. Siitä kun toipui alkoi mieletön paukuttelu ja pojan iho alkoi menemään ihan rikki. Siitä alkoi tämä kauhea rumba. Lääkärikin oli sitä mieltä etä se ab tämän aiheutti. :( Musta otettiin myös röntgen kuva rv 30+3 kun olin pahassa auto onnettomuudessa, minä ja poika masussa, onneksi selvittiin pelkällä säikähdyksellä. Kaularanka kuvattiin ja oltiin vuorokausi sairaalassa kun minä pissasin verta ja vauva tutkittiin käyrillä. En ole kyllä ajatellut että siitä röntgen kuvauksesta olisi voinut olla mitään haittaa, koska masu peiteltiin monella lyijypeitteellä.

Mökkintymisestä. Me ollaan kanssa harrastettu sitä lähes puoltoista vuotta. :LOL: Kyllä me ollaan kuitenkin pienin väliajoin tavattu erästä äitilapsi porukkaa että poika on saanut olla muiden lapsien kanssa. Ja nämä äidit tulivat jo sen verran tutuiksi, ettei heiille tarvitse selitellä mitään. Ja nyt ajateltiin aloittaa sellainen loru, laulu kerho.

Jos vielä kerkiäis tehdä koti hommia kun poju on unilla.
 
Moi kaikille tutuille ja tuntemattomille!

En olekaan ehtinyt lueskella/kirjotella, tämä työnteko vie kummasti aikaa ja iltaisin ei myöskään aina ehdi tai jaksa istua koneen ääressä.

Maitohappobakteeriasiaan en kauheasti voi kommentoida. Aikoinaan kokeiltiin relat ja gefilus, jotka eivät sopineet. Sittemmin ostin DSS Junioria, joka sekään ei ilmeisesti sopinut. Tai voiko ripulin ottaa ns sopeutumisoireena? Taisi tulla ripulia kolmen pvän käytön jälkeen. Pitäisikö kokeilla uudestaan?

Tuo antioksidanttiklinikka kuulostaa mielenkiintoiselta... Taitaisi olla hyvä meikäläiselle itselle, joka alkaa olla aika raakki tässä arjen tiimellyksessä.
Mua alko muuten aivan törkeesti ärsyttää viime päivinä mediassa ollut aihe, että varsinkin 1 lapsen äidit UNOHTAVAT liikunnan lapsen varhaisvuosina... Paskat, mä muistan kyllä oikein hyvin kuinka hyvässä kunnossa olin ennen raskautta ja kuinka ehdin liikkua ja urheilla. Nyt EN EHDI VAIKKA KUINKA HALUAISIN. Yölläkö sitä he....ti pitäis lähteä lenkille.... :kieh: Kiehautti tosissaan tuommonen artikkeli. Kiitos kun jaksoitte lukea :ashamed:

Ruokailun suhteen meillä ei ole kauheesti uutisia. Hollen hirssipuurosta ei kolmen pvän aikana tullut kun vähän ilmavaivoja (ja ilmeisesti ummetuskin johtui siitä) :) Viikonloppuna taas syödään sitä, että toivotaan parasta että saatais se rotaatioon edes.

MUTTA mä sain eilen aika ikävän puhelun kaupunkimme ruokapalveluista. Ruokahankinnoista vastaava ihminen soitti ja kertoi, ettei enää saa Muksun kukkakaalisosetta. Ymmärsin ja lupasin toimittaa sitä päiväkotiin. MUTTA asia ei jäänyt siihen... Hän sanoi myös että "näistä purkeista ja pussukoista" (neiti syö siis myös Bonan ruusunmarjasosetta ja Oolannin pakasteperunamuusia) pitäisi päästä eroon, kun ei hän voi iltaisin omalla ajallaan käydä näitä kaupoista etsimässä. :attn: :kieh: :eek: :kieh:
Ihan kun olisimme pyytäneet jotain omalla ajallaan etsimään meidän lapselle ruokia..... JA SITTEN VIELÄ hän alkoi antamaan ohjeita, että eikö nyt voisi antaa ihan tavallista perunaa ja vaikka sen sitten pakastaa, jos kerran pakasteet sopivat paremmin.... :eek: :eek: Ei ole tainnut rouva/neiti maistaa ikinä tuoreena keitettyä ja sittemmin pakastettua perunaa.... Ja muutenkin sanoi, että ettekö voisi kokeilla näitä perusraaka-aineita, että ei olisi noita purkkiruokia...... Mä aloin puhelun loppuvaiheilla jo itkemään, niin henkisesti musertava tämä puhelu oli. :'( :'( Lapsi on ollut vajaan kuukauden hoidossa ja nyt jo soitetaan kun pitäisi päästä purkeista ja pusseista eroon... Niin kun lapsen allergia nyt olisi tässä ajassa muuttunut mihinkään.
No, kirjoitin tänään kirjeen soittajan esimiehelle ja kopion päivähoidon johtajalle. Saas nähdä mitä kommentoivat.
Harmittaa tosissaan kun päiväkodin suhtautuminen on ollut tosi positiivista ja sitten joku kaupungin työntekijä pilaa koko jutun, kun "hän joutuu iltaisin omalla ajallaan etsimään näitä ruokia, ei hän voi juosta joka kaupassa"... En tajunnut sille sanoa, että meillä päin on puhelinkin keksitty, jolla mä varasin just Jumbon sittarista 120prk kukkakaalisosetta... :kieh: :kieh: :kieh:

No, tällaista tänne. Sunnuntaina joudun lähtemään työreissuun, joten menee varmaan taas yli viikko ennen kun ehdin kirjotella.
Kauniita syyspäiviä kaikille!!!! :flower: B) :flower: :hug:
 
Pakko tulla kommentoimaan tota Piijan liikunta asiaa.
Joo tämä äiti on lihonnut 10 kiloa sen jälkeen kun poika syntyi. Ensin palauduin kyllä normi lukemiin pari viikkoa synnytyksen jälkeen. Mutta siitä se alamäki sitten alkoi kun allergiat alkoivat vaivaamaan.
Ei kukaan joka nukkuu pari tuntia yössä jaksa päivällä lenkkeillä. Mies on vielä aika myöhään välillä töissä ja sitten alkaakin ilta puuhat. Ajoissa pitäisi päästä nukkumaan siinä toivossa että voisi jopa oikestikin nukkua. Kai minä jonkin verran ole syönyt suruunikin. Varsinkin kun sitten vielä tuli näitä epäonnistuneita raskauksiakin päälle ja hormoni toiminta heitteleehtii ylös ja alas.
Minä myös uhosin ennen synnytystä että heti kun vaan olen toipunut alan lenkkeillä ja hoitaa kuntoani oikein urakalla. Hah, kyllä meni pakka niin sekaisin synnytyksen jälkeen että olin ihan ihmeissäni pitkästä toipumis ajasta synnytyksen jälkeen ja sitten alkoikin jo allergiaitkut kun kunnolla toivuin.

Niin ja siihen ruoka asiaan. Eihän ne voi mitenkään alkaa vaatimaan teitä muuttaa ruokavaliota epäsopivaksi. Eikä perunaa voi normaalisti pakastaa. Sehän menee ihan kauheaksi. Pistä kovaa vastaan ja pistä faktat sen akan eteen..

Niin ja niistä mh-pöpöistä. Kokeile Bifidobacterium Infantista. Siinä ei ole paljon mitään haitallisia oheisaineita.

Jep, nyt syöttämään meidän ikiliikkujaa.

Leinikki
 
Hyvä Piija, että olet jaksanut antaa palautetta tuosta ruokahommasta! Se on todella hanurista vääntää aina samoja asioita rautalangasta ihmisille, jotka eivät sitten loppupelissä kuitenkaan hommaa täysin sisäistä. Siksi onkin parempi, että he toimisivat juuri niinkuin olet ohjeistanut ja tuo oma luova ajattelu voisi suosiolla jäädä pois. Toivottavasti saatte asian rakentavassa hengessä selvitettyä :)

Meillä joistain maitohappobakteereista tuli ihan selkeitä allergiaoireita ja esim. pylly alkoi punoittamaan tosi voimakkaasti, yöllä alkoi taas heräilyt ja ähräämiset ja suun ympärille tuli näppyjä, kakka meni ripulille tms. Sopivasta tuli alkuun ehkä hiukan ilmavaivoja, mutta siis oireilu oli huomattavasti vähäisempää. Mulla meinasi alkuun mennä myös vähän arviointi sekaisin, että mikä kuuluu asiaan ja mikä ei. Sitten päätin, että minä en ala öitäni valvomaan ja pistin purkit roskiin. ProSymbioflorin testasin kahdesti, kun en vaan voinut uskoa ettei se nyt käy. Minä kun olisin niin halunnut, että se käy...Lopulta löytyi se DSS Junior sopivaksi meille ja ei siitä tosiaan niitä oireita sitten tullutkaan. Toi voisi siis olla ihan hyvä kokeilu, mitä Leinikki ehdotti. Jos mikään ei tunnu sopivan, niin sitten ei sovi. Meillä allergologi neuvoi pitämään tauon kokeiluissa, jos sopivaa ei löydy ja testaamaan välillä vaikka muutama kiinteä. Hänen mukaansa sopiva maitohappobakteeri on arvokas lisä, mutta allergioista parantuminen on mahdollista ilmankin. Ei siis kannata heittää kirvestä kaivoon, jos sopivaa valmistetta ei tunnu löytyvän. Meillä sitä lähinnä etsittiin kuumeisesti sen Clostridiumin vuoksi.

Meillä tytöllä meni aluksi hirssistä myös vatsa kovalleen ja alkuun yöt sen jälkeen olivat hieman levottomampia. Se meni kuitenkin ohi, ilmeisesti suolisto totutteli viljaan. Onhan se äkkiseltään aika erilaista, vaikka hirssin nyt luulisi aika mieto vilja olevankin. Nyt meillä on kauran kanssa vähän sama homma eli muita oireita ei ole (siis niitä tytölle perinteisiä) vaan kakka meinaa olla vähän kovallaan ja se sitten hiukan aiheuttaa ähräämistä. Täytyypä siis seurailla tilannetta.

 
piija: :eek: raivostuttava ihminen (?) siellä ruokapalvelussa!! Hyvä että laitoit kirjeen. Jos muu ei auta, pyydä siirtoa perhepäivähoitoon ja sitten sovit asioista sen ko. hoitajan kanssa, porkkananahan voi käyttää sitä että teidän tytsyn ruuat tulee aikas paljon halvemmaksi kuin tavan 1 v. joka syö joka aterialla jne. ja haluaa vaihtelua. Sun täytyy joka tapauksessa viedä sitä kukkakaalisosetta sinne hoitoon kun ei sitä enää mistään saa ja sitähän teillä pääsääntöisesti menee? Ja tietty NC mutta sekin on kai itse ostettava sinne hoitoon? Ostin muuten kans sittarista kukkakaalisosetta 120 purkkia, viimeisiä viedään siis joka kaupassa. Keskon keskusvarastosta ovat loppu jo.
 
Tosta viljasta..meillähän poika söi hienosti kaurapuuroa (on ollut rotaatiossa puoli vuotta) aamuin illoin ilman oireita kaksi viikkoa ts. yöt oli vähän levottomia mutta ummetusta ei tullut eikä muutakaan oiretta. Aiemmin kun puurot oli rotaatiossa mutta päivittäin kuitenkin (tattari-maissi-kaura vuorotellen), vatsa oli aikas kovalla. Välillä oltiin ilman puuroja. Nyt sitä ummetusta ei siis puurotauon jälkeen tullut mutta nyt yritinkin juottaa enemmän vettä ja tein puurosta löysempää jottei kuitu "tuki" suolta. Eli voiskos tohon sopeutumiseen lisäapuna olla toi vesi? Nyt kun teki stopin kaikelle, mikä vähänkin näyttää puurolle, maha on taas kovana :/ taisi jo tottua tohon puuroon..
 

Yhteistyössä