Allergiset kullannuput - vol.1

Kiitos vastauksesta NALLEPUH! Jotenkin tuntuu että se kumminkin tuosta almironista johtuu kun aluksi tyttö suostu syömään sitä niin vähän ja iho alko parantua ja sitten kun neiti hokasikin että tämähän on ihan hyvää ja rupes juomaan sitä paremmin niin iho alko kukkii ja mennä vain huonompaan suuntaan. Iho-oireilu alkoi ennen kiinteitä eikä minun mielestä minkään muun uuden ruoka-aineen aikana ole huonontunut. Tosin tytöllä myös kananmuna allergia joka otettu kaikessa huomioon. Unohdin sen aikaisemmasta viestistä. :headwall:
 
Morjens,

Piijalle hurjasti tsemppiä -ärsyttävää käytöstä ja menettelyä päiväkodin suunnalta... On aika hakusessa keittiön allergiatietämys jos alkavat neuvomaan perhettä mitä ruokia voisi kokeilla... ja päästä pussukoista eroon... huh huh. Ja muutenkin ihmettelen -oma äitini oli keittiöllä (toisessa kaupungissa tosin) töissä ja siellä ihan tilattiin ruuat suoraan tukusta -ei kenenkään tarvinnu haeskella ruokia omalla ajallaan... Toivottavasti saatte asian sujumaan!

Liikunnasta -hiukan on ollut tuo motivaatio hakusessa näiden valvottujen öiden myötä myös täällä -vaunulenkillä ollaan käyty, mutta en oo jumpalla ollut miesmuistiin. Tänään olin ekaa kertaa omilla menoilla yhdeksään kuukauteen -mummi tuli poikaa hoitamaan! :) Oli kyllä mukava päästä liikkumaankin. Mutta joo, ei siinä paljon jaksamista ole kun koko yön ensin kuhkii ylhäällä...

Nyt pitää mennä -poika on nuhassa (alkoi tänään) ja tulee varmaan nukkuman koko yön kainalossa ... oltiin alkuviikosta avoimessa päiväkodissa ja ylläri-ylläri sinne tuli yksi perhe nuhaisina käymään vaan pikaisesti -no se siitä. Pöpöjä voi tulla ihan mistä vaan mutta silti...
toivotaan että menee nopsaan ohi ilman korvatulehdusta... :) Taitaa jäädä perhekerhot taas hetkeksi vähemmälle...

Voikaa hyvin!!! :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piija:
MUTTA mä sain eilen aika ikävän puhelun kaupunkimme ruokapalveluista. Ruokahankinnoista vastaava ihminen soitti ja kertoi, ettei enää saa Muksun kukkakaalisosetta. Ymmärsin ja lupasin toimittaa sitä päiväkotiin. MUTTA asia ei jäänyt siihen... Hän sanoi myös että "näistä purkeista ja pussukoista" (neiti syö siis myös Bonan ruusunmarjasosetta ja Oolannin pakasteperunamuusia) pitäisi päästä eroon, kun ei hän voi iltaisin omalla ajallaan käydä näitä kaupoista etsimässä. :attn: :kieh: :eek: :kieh:
Ihan kun olisimme pyytäneet jotain omalla ajallaan etsimään meidän lapselle ruokia..... JA SITTEN VIELÄ hän alkoi antamaan ohjeita, että eikö nyt voisi antaa ihan tavallista perunaa ja vaikka sen sitten pakastaa, jos kerran pakasteet sopivat paremmin.... :eek: :eek: Ei ole tainnut rouva/neiti maistaa ikinä tuoreena keitettyä ja sittemmin pakastettua perunaa.... Ja muutenkin sanoi, että ettekö voisi kokeilla näitä perusraaka-aineita, että ei olisi noita purkkiruokia...... Mä aloin puhelun loppuvaiheilla jo itkemään, niin henkisesti musertava tämä puhelu oli. :'( :'( Lapsi on ollut vajaan kuukauden hoidossa ja nyt jo soitetaan kun pitäisi päästä purkeista ja pusseista eroon... Niin kun lapsen allergia nyt olisi tässä ajassa muuttunut mihinkään.
No, kirjoitin tänään kirjeen soittajan esimiehelle ja kopion päivähoidon johtajalle. Saas nähdä mitä kommentoivat.
Harmittaa tosissaan kun päiväkodin suhtautuminen on ollut tosi positiivista ja sitten joku kaupungin työntekijä pilaa koko jutun, kun "hän joutuu iltaisin omalla ajallaan etsimään näitä ruokia, ei hän voi juosta joka kaupassa"... En tajunnut sille sanoa, että meillä päin on puhelinkin keksitty, jolla mä varasin just Jumbon sittarista 120prk kukkakaalisosetta... :kieh: :kieh: :kieh:
|O |O |O No johan on uskomatonta! :eek: :hug: sinulle ja voimia! Hyvä, että laitoit viestiä menemään! Kerrohan myöhemmin, mitä vastasivat. :hug:
 
Roosakaisa: Jos se oireilu alkoi jo ennen noita kiinteitä, on se Almiron tosiaan aika potentiaalinen syyllinen. Sen saa onneksi helposti kokeiltua, kun vaihtaa hetkeksi korviketta. Kannattaa varmaan soittaa lääkärille, niin saatte esim. sen Neocaten kokeiluun.
 
Iltaa :)

Semmonen kysymys että kuinka olette hyödyntäneet noita tyhjiä korvikepurkkeja? Niitähän tulee ihan kiitettävästi.. eli alotettasko semmonen Allergialasten niksipirkka?
:D

Mä olen toistaiseksi vaan käyttänyt niitä vessassa "kertakäyttöroskiksena" eli ottanut etiketit pois ja pesemättä käyttäny vessan pikkuroskiksena siteille yms.

Ja toinen juttu: Mulla ainakin on pakastin väärällään noita ei-sopivia soseita, kuinkas niiden laita? Maissisosetta olen nyt jonkin aikaa :whistle: tunkenut joka ruokaan. Tänäänkin syötiin kana-maissisose-kermakastiketta ja hyvää oli :p
 
Niin ja tuosta toisesta ketjusta voi kai päätellä että pohjolan neito, teillä taisi soija sopia? Onnittelut siitä :flower:

p.s. Mä oon aina tämmönen.. :ashamed: en saa yhteen viestiin millään kaikkee kun aina jottain unohtuu.
 
Luppis:, Juu toistaiseks ainakin näyttää sopivan, iho on rauhoittunut, ainoastaan kakkaa useammin kuin ennen mutta ei mitenkään ripulia. Mä kauppaan vähitelleen nuita neocate-varastoja pois, en kaikkea vielä uskalla jos tuo soija ei sittenkään sopis. Mutta keittiön kaapit alkaa olla äärimmäisen täyteläiset noista eri maidoista :)

Muuten ei meille kuulu kummempia. Ihmetellään soijan kanssa vielä viikko ja jos ei oireita tule niin sitten saadaan kokeillaan uusia ruokia, jippii... kahteen kuukauteen ei ole saatu urtikarian takia saatu kokeilla mitään. Joten nyt jännätään ens perjantaihin, jolloin kaks viikkoa soija-altistusta takana ja jos ei mitään oireita tule niin ei muuta kuin poroa pataan :) joten pitäkääs peukkuja!
 
heipä hei!

Viikonloppu menee nopeasti...meillä on iho ollut heikossa kunnossa nyt 1, 5 viikkoa ja yritän päätellä pikaisesti tätä imetystä, koska en pysty enää tutkailemaan, mikä aine tekee mitäkin. Levottomien ja tukkoisten öiden vuoksi ooon vielä imettänyt öisin, mutta nyt ajattelin kokeilla vettä ja tuttia, josko niiden kautta sais jotain apua. monimutkaista hommaa...

Luppis: mä olen tehnyt kynäpurkkeja....

Mitä urtikaria on?

Kuulasta syksyä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Luppis:
Semmonen kysymys että kuinka olette hyödyntäneet noita tyhjiä korvikepurkkeja? Niitähän tulee ihan kiitettävästi.. eli alotettasko semmonen Allergialasten niksipirkka?
:D

Mä olen toistaiseksi vaan käyttänyt niitä vessassa "kertakäyttöroskiksena" eli ottanut etiketit pois ja pesemättä käyttäny vessan pikkuroskiksena siteille yms.
Minä olen laittanut ne ihan metallinkeräykseen. Kerätään niihin ensin muuta metalliroskaa ja sitten viedään. Niistä purkeista saisi askarreltua vaikka mitä varmaankin. Robotteja sunna muuta... =) Meillä tyttö on vasta 7,5kk, joten ei vielä hirveästi askarrella.

 
Alkuperäinen kirjoittaja santtu70:
heipä hei!

Viikonloppu menee nopeasti...meillä on iho ollut heikossa kunnossa nyt 1, 5 viikkoa ja yritän päätellä pikaisesti tätä imetystä, koska en pysty enää tutkailemaan, mikä aine tekee mitäkin. Levottomien ja tukkoisten öiden vuoksi ooon vielä imettänyt öisin, mutta nyt ajattelin kokeilla vettä ja tuttia, josko niiden kautta sais jotain apua. monimutkaista hommaa...

Luppis: mä olen tehnyt kynäpurkkeja....

Mitä urtikaria on?

Kuulasta syksyä!

Santtu70, urtikaria on nokkosrokkoihottumaa...tarkoittaa meillä koko vartalon valkoisia ja punaisia paukamia, lapsi näyttää vähän siltä kuin olis pyörällä ajanut nokkospusikkoon. Äh, jotenkin nuo lääkäreiden termit tarttuu omaankin slangiin vaikka yhtä lailla vois puhua nokkosrokosta. Mutta ollaanhan tässä jo melkein puolittain lääkäreitä ja allergologeja, kun näitä lapsiamme hoidellaan :)
 
juu hiljaista on..itsekin kyllä siihen syyllinen :ashamed:

Me kun alotettiin nuo viljat uudelleen yksitellen,kun epäilin niiden sopivuutta..niin nyt reilu viikko syöty kauraa ja eilen alotin rukiin. eikä mitään kummempaa oiretta,ainakaan vielä.
Eli se kakan löysyys ei sitten tainnut johtua viljoista tai ainakaan kaurasta :) tosin vielä ei paljoo kannata tuuletella :headwall:
pyllyn punotus on nyt selkeesti rauhottunut :eek: suht siisti joka päivä kakan jälkeenkin...eli olen nyt miettinyt että josko syyllinen ois mustikka? kun sitäkään neiti ei ole yli viikkoon saanut..täytyy siis joku päivä se testata.
naamaan edelleen päivittäin näppyjä tulee,mutta selkeetä syyllistä ei olla kiinni saatu,vaikka oirepäiväkirjaa pidetään.

juu ja kelan maksukatto tuli sitten täyteen :D
Meillä kun nc korvaus vielä ens kuun niin täytyy ennen kuun loppua ostaan 3kuukauden satsi niin saadaan lisä aikaa soijan kokeiluun :) jes!

Nyt aamukaffelle,kun riiviö nukkuu :wave:
 
Hiljaista on ollut...meillä tänään ekaa kertaa iho ok kahteen viikkoon, pudotin kesäkurpitsan pois, tosin voi olla, että ihottuma tuli esim. neocaten suuremmista määristä tai omasta ruuasta, kokeilin possua ja poroa, mutta ihottumaa se teki ympäri kehoa. odottelen nyt hetken jälleen ja kokeilen sitten uudelleen...eli täällä mennään kukkakaalin ja maissin voimin...yöt ovat edelleen huonoja nenän tukkoisuuden vuoksi, mutta ihmeellisesti sitä jaksaa vaikka näitän jo ihan pandalta..

krisu: toivottavasti viljat etenee hyvin jatkossakin.

Luppis: ja teille soija olisi toimiva, niin pääsisit taas jatkamaan ruoka-aine kokeiluja..

mukavaa päivää!
 
Heips kaikille!
Minä olen ollut työmatkalla, joten siksi niin "hiljaa" :) Olihan kova paikka olla tytöstä erossa 3 yötä... :'( Tänään oli sit vapaapäivä ja kyllä me ollaankin halailtu koko päivä :hug:

Mun reklamaatiokirjeeseeni ei varsinainen vastaanottaja ole vielä kommentoinut mitään. Tänään soitti päiväkodin johtaja, joka oli tosi pahoillaan ja lupasi tehdä voitavansa. Mutta eihän tää vika päiväkodissa ollutkaan, vaan siellä ruokahuollon puolella. Odotellaan...

Meillä on noita NC-purkkeja autotallissa vinot pinot. Mies käyttää mihin milloinkin. Ja olen ajatellut, että olisivat ihan hyviä säilytyspurkkeja jos vaikka päällystäis/maalais jotenkin. Mutta mulla ei ole aikaa askarteluun... :/

Pidän peukut pystyssä Pohjolan neito, että teille soija sopii.

Meidänkin neiti tietty sairastui heti kun lähdin sinne työmatkalle. Kauhee yskä jälleen kerran. Kuumetta ei vaan nosta; en ole neidillä kertaakaan tuntenut kuumetta.
Lisäksi meilläkin vaivaa alapään punotus. On semmoista kohollaan olevaa pientä näppylää ja ihan punanen. Tää alkoi jo viikko sitten perjantaina ja kuulemma yhtenä päivänä oli hetken parempi. Mitään uutta ruokaa ei ole nyt saanut, mutta perjantai-sunnuntai välillä kokeiltiin vadelmakiisseliä. Mutta ei kai se enää vois aiheuttaa tuota kun sunnuntaina sai viimeksi?.... :eek: Ollaan siis ihan pihalla, että mistä vois johtua... Tänään olen antanut Zyrteciä ja ajattelin antaa pienen kuurin ja katsoa auttaako. Vaippamerkkiäkään ei olla vaihdettu, eikä kyllä näytä pelkältä vaippaihottumalta.
Voiko olla jotain muuta kun allergista? Rasvatkaan eivät ole auttaneet mitään... :(
Kaverit, kommentoikaa pliis.

Tsemppiä kaikille uusien ja vanhojen kokeilujen merkeissä! :hug:
 
moi piija! Mäkin olin tossa hiljakkoin ekaa kertaa yötä pois vauvan luota..ihme kyllä meni ihan hyvin eikä ikävä ollut ihan kamala. Poika sitten mökötti ku tulin kotiin, kiukutteli ja aloitti ton lahkeessa roikkumisen. Tosta ihottumasta: tuskin on enää tosta vadelmasta. Tosin vadelmahan pisti meillä pojan masun sekaisin kahdeksi viikoksi. Silloin jo huolestuin ja allergialääkäri sanoi että tuo kaksi viikkoa tosiaan saattaa mennä ennekuin helpottaa. Mutta meillä oireena oli refluksi. Ei ole muille pahiksille noin pitkään oireillu. Ja sai vadelmaa vaan 2 tl. Olisko sitten siitä että siinä on niitä pieniä kiviä/siemeniä ja niitä saattaa jäädään pitemmäksikin aikaa suoleen? Toinen, mikä mulla tuli mieleen, oli että jos on vahingossa syönyt/saanut hoidossa jotain uutta. Perunaa tms. toisen lautaselta tai jotain, joka on sitten jäänyt raportoimatta. Olethan maininnut hoidossa siitä? Siis ihottumasta?
 
Moikka :) Hiljaista on ollut myös meidän puolelta.. On ollut jaksamiset vähissä pikkumiehen nuha-kuumeen vuoksi joka on valvottanut ja yllättäen sitten jälkioireina masu meni sekaisin ja tuli ihottumaa -mitään uutta ei pelissä ole ollut mutta ilmeisesti flunssapöpö voi sen tehdä... Nyt ollaan vaan hiukan ymmällään, että mikä ruoka-aine sen tekee -yöt on meinaan mennyt pyöriessä ja paukutellessa, päivisin on äkäinen ja piereskelee ja sit säärissä on röhelöä samoin kun pepussa. Jotenkin sitä nyt vaan on taas pihalla -Aina kun luulee että nyt menee tosi hyvin, niin tulee joku tällainen nuha joka pistää paletin uusiksi. Turhauttavaa. Nyt pitäisi paletti sitten taas koota.

Piija: Meillä vadelmasta tuli kiisselin muodossa myös nyppyjä -samoin raakana. Meillä pitää keittä ja pakastaa tai sitten purkkisoseena käy myös... Muutaman kerran on ollut punoitusta myös kun oli hoidossa pari tuntia ja pisuvaippaa ei ollut mummi huomannut heti vaihtaa -meillä iho reagoi melko nopsaan tähän jos on pampersin vaippa....Mutta se punoitus on mennyt ohi ilmakylvyllä ja tiuhalla vaipan vaihdolla.. Onko teillä muilla eroa minkä valmistajan vaippa on käytössä? Meillä kestää liberoa paremmin...

Yli yön hoidosta, meillä on hääpäivä tulossa kahden kuukauden kuluttua ja kovasti ollaan mietitty jos mentäis hotelliin yöksi ja mummi tulisi pojan kanssa meille.. Saas nähdä onnistuuko -pitäisi saada nuo imetyksen lopetukset ja maitoaltistukset sitä ennen. Nyt on vaan ollut voimat hakusessa että ei olla vieläkään varattu maitoaltistusaikaa -en tiiä miksi se onkin niin haikeaa ja vaikeaa loeptella imetystä vaikka tiiän että se olis oman jaksamisen kannalta parempi vaihtoehto kuin tämä dieetti (jota on nyt takana 8kk)... ja uskoisin että sen jälkeen voisi paremmin miettiä että mikä sopii ja mikä ei kun mun ruokavalio olis poissa mietinnöistä... Oon muutamilta kuullut että jos jatkais imetystä yli vuoden niin allergiat menis nopsempaa ohi , siis jos rintamaidolla on saatu lapsi oireettomaksi, eri asia olis jos olis koko ajan reaktiot päällä dieetistä huolimatta... Mutta en tiiä. Musta tuntuu että allergioista on moni asiantuntijakin ihan pihalla ja oikeastaan ei voida varmaan sano mitään yleistä sääntöä miten nää menee... Mä oiekastaan isoimpana pelkään sitä, että vastikkeet "ryöpsäyttää" nää allergiat suuremmiksi... Kun melko rauhallista kuitenkin on nyt lähiajat (nuhan jälkeistä aikaa lukuunottamatta) olleet..

Huh, nyt ei ajatus ole koossa. Pitänee imuroida, villakoirat valtaa muuten koko kämpän!! Jaksamista kaikille :) Ja pirteää syksypäivää!!!

Tapaamisesta; Passaisiko kaikille paikkana esim. Keskustassa Sanomatalon Waynes coffee? Sinne olis helppo rautatieasemalta kävellä... Myös joku asuakspuisto kävis meille, tosin itse en tiiä kun nämä espoon asukaspuistotarjonnat! :)
 
lyyti-mamma: Haikeaahan se imetyksen lopettaminen on. Näin jälkeenpäin aateltuna se taisi olla helpompaa silloin 5 kk iässä koska poika silloin temppuili syömisen kanssa ja eriyisesti rinnalla, joten tavallaan vierotti itse itsensä. Ja mulla parani oma olo huomattavasti kun sain syödä kunnolla ja muutenkin "järki palasi päähän" - ei tainnut mulle sopia tuo oksitosiini ;)
Mitäs jos vieroittaisin vauvan ihan normaaliin tyyliin rinnalta pois? Eli ei mitään kiirettä mutta pikkuhiljaa ja otat samalla jotain korviketta kokeiluun? Kannattaa tietysti se maitoaltistus tehdä ensin alta pois että saa maidosta heti sen korvauksen. Mä kans siirsin ja siirsin sitä mutta meni parin päivän oireilulla ohi ja maitoo annettiin vaan se 20 ml, josta siis tuli nokkosrokko. Kuka lääkäri teillä muuten on ja missä käytte? Me käydään Myyrmäen Pikkujätissä.

TAPAAMISESTA: Mulle sopii myös Espoo ja asukaspuisto. Keskustakin on ok, aattelin vaan että kahvilat ei taida olla kovin innokkaita mamma-lapsi-laumasta rattaineen..
 
lyytimamma: me ollaan siis samassa tilanteessa osittain, mä oon kans imettänyt ja nut pyrkinyt vähentämään rintamaitoa ja lisäämään korviketta. me tehtiin altistus silloin 4 kk ja sain ensin almiron peptin, jok aei sopinut ja nyt on käytössä neocate. meillä meni kesä ihanasti ihon kansssa ja mun dietti pelas jotenkin..nyt iho on ollut huonossa kunnossa kohta 2 viikkoa ja arvon näitä ruoka-aineita. kesäkurpitsen jätin pois, jäljellä maissi ja kukkakaali. Mitään uutta ei voi kokeilla ennen kuin iho rauhoittuu ja saisin jotenkin jätettyä rinnan pois. Päivät menee jotenkin, mutta yöllä syö arkerasti. Oon meittinyt vesipullon antamista yöllä ja neocaten, mutta suunnitteluasteella vasta...tosin, heräilen useasti jo nyt, joten kai sitä vois nousta yllös ja tehdä maitoannoksen. En ole kuullut, että imetys voisi saada allergioita menemään ohi nopeammin...mielenkiintoista! Itse oon jäänyt tähän rintakoukkuun, koska se oli kesäajalla helpompaa mukamas antaa rintaa reissussa jne. Ja koska silloin iho oli paremmassa kunnossa ja paketti tuntui toimivan.

Luppis: Onko sulla tietoa, että jos tässä joudun menemään kokonaan neocatille, että saisin ihon rauhoitumaan, niin paljonko 10 kk pitäisi juoma mönjää vrk? tosin, jos nc on pahis niin ...help!

Siitä tapaamisesta..olis varmaan hyvä, että jotkut vaan sopis jonkun päivän, niin ainakin muutamat näkisivät toisiaan.. muuten tulee ensi lumi jo maahan... mullle käy parhaiten ma-ti. =)
 
:wave: Hetkinen aikaa -poika simahti toisille torkuille... Jospa alkaisi olla pahin taas takana ja unet palata... itsellä on jo melkoisen mustat silmänaluset...

Imetyksestä -voisi tosiaan olla hyvä asteittain vieroittaa rintamaidosta ja samalla saada vähitellen varmuus vastikkeen sopivuudesta. Mun pitää nyt vaan rohkeasti soittaa lääkärille ja sopia aika altistukseen.. ei se altistus varmaan sen helpommaksi tule vaikka sitä siirtäisi.. Mä olen vaan jotenkin myös ajatellut että tämä rintamaidon antaminen olisi "helpompaa" kuin vastikkeiden antaminen, mutta kun miettii oman ruokavalion pitämisen ym niin ei tämäkään helppoa ole ollut. Omat juttunsa varmaan molemmissa. Mun pitäs nyt vaan saada jotenkin tuo mieskin vielä mukaan päätöksen tekoon kun se on ollut asenteella "miltä susta tuntuu -osaat hyvin päättää nää asiat paremmin..." Eli hän ei osaa myöskään mietiä asiaa sen paremmin -tukee sitten mun päätöstäni, tosin olis kiva että hän olisi päätöstä tekemässä.

Luppis: Me käydään Pikkujätissä Kuikalla (Tapiola tai Myyrmäki) ja sitten Antioksidanttiklinikalla Mäkelällä -tekevät yhteistyötä -eli lähettävät toinen toisilleen... Mäkelä ei tee altistuksia vaan suositteli ne Pikkujättiin. :) On vaan molemmilla ajat melko varattuja...

Tapaamisesta: Katselin Espoon kaupungin sivuja, niin melko hyvien yhteyksien päässä on Leppävaaran ja Perkkaan asukaspuistot. Ja Tapiolan. Mä en tosiaan huomioinutkaan, että kahviloissa ei vissiin katsota äiti-lapsi-vaunu-yhdistelmiä kovinkaan suopeasti... ja toisaalta asukaspuistossa nuo ruokailut ym sujuu varmaan mukavamin. Onko Vantaan puolella asukaspuistoja? Meille käy nimittäin ihan kumpi vaan! Keskustassa niitä ei näyttänyt olevan. Ja päivästä, tiistai ja torstai sopis meille hyvin. Kellonajoista joko aamulla 9 jälkeen tai iltapäivällä.. Kuinka moni olisi kiinnostunut tulemaan paikalle :)

Jaahans, unet oli lyhkäset -taas mennään...
 
lyyti-mamma: Meillä on sitten sama lääkäri. Olen tykännyt ja musta aikoja saa ihan kohtuuhyvin, altistusajoista en tiedä.. Suositteliko Kuikka Mäkelää? Vai kysyitkö/tuliko muuten esiin?

Tapaamisesta: Vantaalla on asukaspuistoja ja ihan täs meidän lähelläkin (10-15 min kävely) juna-aseman lähellä mutta en ole siellä sisällä koskaan käynyt. On siis sen verran matkaa että tuohon lähelle leikkipuistoon tulee mentyä..Ja meille sopii tiistai pääsääntöisesti hyvin ja ysin jälkeen tai sitten iltapäivällä. Leppävaara sopis meille kyllä hyvin.
 
Meillä tyttö oireilee joskus ollessaan kipeänä. Monesti kun on ollut esim. pissatulehdus tai vaikka ihan perus nuhakuume, on refluksia ollut enemmän. Pari kertaa on ollut myös pyllynpunoitusta selittämättömästi kipeänä, mutta se on mennyt kyllä rasvaamalla ohi. Kerran oltiin astman takia sairaalassa yötä (astma huonona räkätaudin takia) ja pylly oli ihan punainen, se oli kirjattu myös siihen kertomukseen. Samat eväät oli kuin normaalisti, mutta ilmeisesti kipeänä sitten reagoi jotenkin herkemmin. Toinen mistä koko takamus edestä taakse saakka punoittaa voimakkaasti on meillä pissatulehdus ja se ei häviä kuin antibioottikuurilla sitten.

Meillä on täällä arvottu, mistä johtuu pidempään jatkunut epämääräinen oireilu. Välillä siis suunympärystöön tulee näppyjä ja on ollut hikkaa sekä useampi kakka samana päivänä. Nyt alkoi välillä tulla ihan löysää kakkaa. Mähän hyllytin sen tattarin jo ajat sitten pois, mutta se ei ehkä ollutkaan syyllinen! Sain meinaan ahaa elämyksen tässä yhtenä päivänä. Tytöllä oli siis oireilua silloin, kun rotaatiopäivänä oli maissi ja tattari SEKÄ silloin kun olin leiponut. Meillä oli tässä yksi rotaatiokierros välissä, etten tehnyt lettuja ja maissipäivänä ei tullutkaan oireita. Tämä hämmensi, kunnes tajusin tuon leivonta jutun. Nyt näyttää vahvasti sille, että tyttö reagoi lisäaineeseen E500, joka on siis sama kuin ruokasooda ja sitä on myös leivinjauheessa. Samaa tavaraa on myös tavallisessa vishyvedessä, jota olen käyttänyt pohjana tehdessä maissi/tattari lettuja. Se on outoa, koska sille ei juuri kukaan ole allerginen. Mä en edes tajua, eihän se ole periaatteessa kuin suolaa ja jotain muuta yhtä ei epäilyttävää. Tänään en tehnyt lettuja ja maissipäivä meni oireetta! Tein myös pari päivää sitten kokeeksi keksejä ja en laittanut niihin leivinjauhetta, niistäkään ei tullut oireita. Keksejä olisi tosin voinut käyttää ammuksina, sillä lopputulos ei ollut kovin murea. Täytyy vielä seurailla tilannetta, sen verran outo tuo selitys olisi, mutta nyt se näyttää kyllä aika todennäköiseltä. Hyvä uutinen se sinällään olisi, maissi ja mahdollisesti tattari sopisi edelleen ja maito ei ole kaatumassa. Myös kauraa menee edelleen! Tämä vaan todistaa, miten outoja ja ei loogisia nuo allergiat voi olla...
 
Tuosta imetyksestä vielä unohtui. Mä lopetin sen siis tytön ollessa 4,5 kk ja vaikka se oli silloin tosi kova paikka, niin kyllä se jälkeen päin ajatultuna oli hyvä juttu. Oma pää alkoi kestämään huomattavasti paremmin ja oireilu oli helpommin hallittavissa ja selkeämpää. Ei siis tarvinnut jossitella, että mitähän mä nyt söin ja morkkistaa muksun oireista (vaikka eihän ne nyt minun vikani ollut) Koin siis syyllisyyttä syömisistäni ja oma syöminen oli mitä oli. Tuntui, että vaikka söin kynsiäni, oli jotain oiretta olemassa koko ajan. Ei siis millään muotoa terve tilanne miltään kantilta katsottuna. Kun löytyi sopiva korvike, niin helpotti suunnattomasti. Oma jaksaminen parani ja tyttö sai "tasalaatuista" tavaraa pullosta. Tavallaan pohja pysyi koko ajan samana ja siihen oli sitten hyvä tehdä kiinteiden kokeiluja.
 
Mä kirjottelin nopeasti; olen niin väsynyt että meinaan just nukahtaa tähän koneen ääreen |O

Käytiin neidin kanssa lääkärissä ja lääkäri oli sitä mieltä, että kovasti näyttää neidillä hiivatulehdukselta. On se antibioottikuurikin takana, joten antoi jotain kortisoni/antibiootti-voidetta viikon kuurin. Jos ei parane, sit taas uudestaan... Toivotaan parasta!!!
Vaippoja kokeiltiin sekä Pampersin että Liberon, eikä ollut eroa punotuksessa (Libero normaalisti käytössä) .

NallePuh82: Mua alko naurattaa toi sun ammuskeksijuttu.... :LOL: Toivottavasti saat syyn aiheuttajan selville.

Hyvää yötä kaikille! Yritän ens kerralla kommentoida ja kirjotella enemmän. Nyt jo kohta kuuluu ZZZZZzzzzzzzzz....... |O
 
santtu70: Mä missasin sun viestin tossa aiemmin ihan täysin..voisin vaikka vannoa että ei näkynyt aiemmin MUN koneella. Taitaa olla näössä mulla vikaa :| No mutta siihen että paljonko NC:a vuorokaudessa..5-6 dl/vrk, jos saa muutakin ruokaa. Ja itseasiassa vauvoillehan on olemassa kaloritaulukot, joiden mukaan voi laskea riittävän energiansaannin. Eli veikkaan että jos olis pelkällä NC:lla, sitä pitäis mennä yli litra mut ei ehken ihan 1,5 litraa.. Riippuu lapsen koosta, aineenvaihdunnan nopeudesta ja kulutuksesta jne.

NallePuh82: Mä aattelin kokeilla huomenna tuota ammustehtailua. :LOL:
Yritän leipoa muffinsseja tai jotain..ostin soijajauhoja, kaurajauhoja ja niistä + leivinjauheesta, sokerista ja auringonkukkaöljystä yritän saada jotain aikaan.. En ole kummoinen kokki muutenkaan, joten..

Olikos sillä pohjolan neidolla niitä ohjeita tohon leivontaan? Muistanko oikein? Meillä nyt näyttäs sopivan kaura, soija, auringonkukkaöljy, peruna pieninä määrinä ja aprikoosimarmeladia uskallan kans kokeilla..
 

Yhteistyössä