Aloitus 1.1.2011 Löytyisikö kanssa-aloittelijoita painonpudotus urakkaan??

Huomenta.

Kolmas päivä alkamassa, tän pitäis olla se vaikein ja siltä se kyllä tuntuukin. Päätä särkee, nälättää ja väsyttää :(
Pitäis alkaa nyt nopeasti touhuamaan jotain mukavaa tai muuten vaan hyödyllistä, et noi kaikki unohtuis. Iloitsin herätessä tuosta lumisateesta, kohta voi mennä lumitöihin, hyötyliikuntaa :D

Ai niin ja vaaka näytti hetki sitten 127.7kg eli -800g eiliseen ja - 4.1kg siihen aloitukseen.
 
Minulla oli eilen neljäs päivä ja se oli tosi vaikea. Teki koko ajan mieli popsia jotain.
Kova päänsärky aamusti iltaan, ja maissinaksuja ja porkkanaa söin tuon nutrin lisäksi, ja oli kyllä niin pienestä kiinni etten illalla olisi repsahtanut ennen nukkumaan menoa. Teki niin kovin mieli "jotain".
Mutta onneksi hillitsin itseni eilen niin tänään on jo tosi hyvä olo.
Päänsärky poissa ja nälkä ei ole vielä yhtään, että olisinko tänään vasta saavuttanut ketoosin.

Tuo on BelloMamma tosi upeasti, vaikkakin nesteitä niin mielen saa iloiseksi. :)

Tsemppiä meille kaikille! =)
 
Miss.Piggy: Niin kuin tuolla jo aikaisemmin kirjoittelin niin niin muista juoda vähintään se 2.5l vettä päivässä. Ei oo ollut mullakaan nälkä kun juon vettä ja syön samoja pussiruokia kuin BelloMamma. Mielitekoja ei ole ollut juuri ollenkaan, vaikka pari kertaa on tullut mieleen miten ihana olis napostella jotain mitä pöydällä on ollut.

Katselin tuossa pakkasmittaria. Näytti -5astetta joten varmaan meidän perhe painuu ulos, kunhan juniori herää. Piti mennä tänään salille mutta viime yön (mulle) lyhyet yöunet pisti ottamaan aamupäivätorkut joa sen myötä sitten salille meno jäi, ainakin vielä. Jos sitä illemmalla saisi itsestään irti...

Mun vaaka näytti tänään 3.9kg vähemmän kuin maanantaina ja tasan 7kg vähemmän kuin konsulttini vaaka viikko sitten... Mietin tuossa että kumman vaakalukeman mukaan mä nyt tänne päivittäisin noita omia tietojani, todennäköisesti tuon oman vaaan mukaan, kun tapaamisia konsulentin kanssa ei kuitenkaan ihan joka viikko ole. Eli varmaan vaihdan tuonne omalle kohdalle tuon oman vaaan painon, mutta kertoilen toki teillekin mitä se konsulentin vaaka näyttää aina kun siellä olen käynyt.
 
olkkis74 : Joo voin uskoa, että äksöniä riittää :D Jimin piti syntyä kylläkin elokuussa, mutta hää ei meinannu luopua yksiöstään sitten millään.. :D

Mie kattelen kyllä kaloreita, mutten ihan orjallisest niitä laske. Tiedostan kyllä, ett paljonko kaloreita on missäkin, mutta silti tulee välil vedettyy överiks. Ja sit on morkkis.
Pallojumpat tänää tehty, Jimin päiksyjen jälkee vaunuilee :)
 
Täällä meni eilinen kai ihan ok, vaikka illalla jouduin jo poiketa suunnitelmasta. Mulla on todettu ihan sokerirasituskokeella taipumus hypoglykemiaan (verensokeri laskee liian alas) ja illalla tuli ne ihan kamalat huimaukset ja tärinät. Söin sitten yhden itse tekemäni sämpylän kinkulla ja kurkulla ja vähän all bran- muroja. Olo parani heti huimasti ja en nyt pitänyt tuota repsahduksena sillä tiesin tavallaan että en onnistu olemaan niin vähillä hiilareilla kun aluksi ajattelin.
Aamun aloitin puntari käynnillä (87,7) ihan tarkoituksella sillä käyn joka aamu, että nään mihin suuntaan mennään. Jos joku aamu onkin vaikka pari sataa grammaa enemmän painoa niin en siitä hermostu, mutta jos paino on tippunut vaikka sen 600g niinkuin mulla eilisestä niin se antaa ihan järjettömästi voimaa vastustaa kaikki päivän aikana eteentulevat kiusaukset. Tietää että on menossa oikeaan suuntaan. Kerran viikossa sitten ilmoitan painoni tänne ja olkoon se sitten vaikka maanantai kun kaikilla muillakin on.

Tänään aamu alkoi taas all bran muroilla ja parilla kahvi kupilla, aamupäivällä hörpin allevon suklaa- pirtelön jonka jälkeen lähdettiin pojan kanssa 30 min. vaunulenkille. Nyt paistelen pihvejä mulle ja miehelle ruuaksi ja itse otan vielä lisäksi lämpimiä kasviksia ja tomaattia.
Päivän ohjelmaan kuuluu vielä ainakin yksi suklaa -pirtelö, illalla voisin syödä vielä yhden sämpylän (itse tehty) johon päälle kinkkua ja vaikka kananmunaa ja kurkkua.

Kaloreita en laske ollenkaan, mutta tällä syömisellä pitäisi painon lähteä laskuun sillä nyt syön PALJON vähemmän kuin ennen ja liikun muutaman kerran viikossa väh. 30 min kerralla. Näillä mennään niin kauan kun paino laskee ja jos laihtuminen loppuu niin sitten pitää katsoa jos alkaisin laskea kaloreita.
 
Täällä paino näyttää harmittavasti suurempia lukemia kuin viime viikon keskiarvo. Eilen söin kyllä älyttömän suolaista piirakkaa, joten nousu johtuu varmaan siitä, eikä ole kuin nesteitä. Silti harmittaa, ja piirakkaa on vielä jäljelläkin...

Tänään käytiin vauvan kanssa tunnin vaunukävelyllä ja on ihanan raukea olo. Saadaan ens viikolla crosstrainer lainaksi, ja ajattelin sillä alkaa polkemaan aina kun on huonompi sää, eikä vauvan kanssa pääse ulos. Nyt kun tuota loskaa luvataan, voi olla että vaunukelpoiset säät tulevat olemaan aika harvassa.

Millaisia kuntoilusuunnitelmia muilla on?
 
Moi!
Mulle passais kans maanantai punnitus päiväks. Tää viikko menny jokseenki huonosti, tuntuu että kauheesti mielitekoja ollut.
Maantaina kuiten puntarille :)
Nikki: glaudia
Pituus: 169 cm
Aloituspaino: 97,4kg (1.1.11)
Tavoitepaino: 1. tavoite 90kg, 2. tavoite 85kg, 3. tavoite 80kg, 4. tavoite 75kg
Paino nyt: kg (1.1.11)
Pudotettu: -
Viikkopudotus:

mun mielestä vois listauksiin lisätä paljonko matkaa tavoitteeseen, vai mitä mieltä ootte??
Tsemppiä kaikille! Ja hyviä pudotuksia;)
 
Viimeksi muokattu:
Moikka! Eka viikko on lähtenyt ihan hyvin käyntiin. Nyt vaan ollaan loppuviikko kyläilemässä niin jääpi nuo jumpat vähän vähemmälle mutta herkuttomuus on kyllä pitänyt.

mutru kyseli kuntoilusuunnitelmista. Aikaisemmin jo kirjoitin että ajattelin lenkkeillä ja jumpata kotona ja myös zumbailla.

glaudia: mulle kyllä käy tuo että ilmoitetaan paljonko on matkaa tavoitteeseen.

Vedestä: Mulla taitaa olla ongelmana taas se että mä juon ihan LIIKAA vettä. Juon sitä pitkin päivää janoon ja muutenkin. Täytyis vähän vähentää ettei mene liialliseksi. Yksi päivä yritin laittaa ylös kuinka paljon olen päivän aikana juonut vettä mutta 3 litran jälkeen päätin lopettaa jo laskemisen :D
 
Tais mun elimistö mennä ketoosiin, henki haisee ihan kamalan imelälle:x Haiseeko se tälle nyt jatkossa aina? Pitää mennä kyllä apteekista ostaan jotain suusuihketta.

Päivällä nälän tunne katosi, koska en edes muistanut syödä korvikesoppaa. Muistin sen viiden aikaan. Noh tulipa otettua sitten kaks ateriaa näin iltasella.

Ei mulla muuta, jännityksellä odotan aamuista punnitusta =)
 
IhanaValo
Huomenia!

Eilen menin ja mässytin pari joulutorttua :ashamed:
Pakastimeen oli jääny ja niin hirveesti teki mieli että oli pakko.

Tosin sen jälkeen sitten tein melkein puol tuntia vatsalihaksia tommosella Ab-riderillä, on meillä lainassa miun vanhemmilta. Jos se nyt vähän ees auttoi.
Tämän aamun paino ei ainakaan ollu korkeampi ku eilen (joo, käyn joka tai melkein joka pv vaa'alla vaikkei "sais")

Miulle on kans tuttua tuo, mitä Eeka kirjotti herkuista. Että jos yrittää ottaa vaan pari niin meneekin paljon enemmän. Sitä yritin jo viime vuonna, mut oikeestaan ihan kokonaan nollalinjakin oli vaikee.
Nyt miulla on kaapissa semmosia ku Nellie Dellies (?) salmiakkikarkkeja, jotka on vissiin kevyempiä jotenkin. Ja niitä ei pysty syömään paljoa, ainakaan mie en. Niitä pystyy ottamaan pari-kolme jos makeannälkä yllättää...tosin sekään ei aina auta, kuten eilen huomasin.
 
Hei!

Eilinen meni ihan suunnitelmien mukaan, poljin vielä illalla oikeastaan huomaamatta kuntopyörällä 30 min. Tarkotus oli ihan vaan lämmitellä muutama minuutti kun ajattelin tehdä vähän lihaskuntoa. Tein sitten muutaman vatsaliikkeen vaan vaikka tarkotus oli tehdä puol tuntia lihaskuntoa, mutta poika alko oleen jo siinä "kunnossa" että piti ruveta sitä laittaan nukkumaan.

Tänään lähden tuossa parin tunnin päästä äitin kanssa shoppaamaan viereiseen kaupunkiin ja siitä reissusta ajattelin selvitä valmiilla nutri juomalla ja pienellä vissypullolla. Varmaan käydään jossain kahvilla mutta tavoite on tyytyä pelkkään maitokahviin.

Mulla ihan ensi arvoisen tärkeetä on opetella liikkumaan säännöllisesti, sillä olen armoton sohvaperuna! Viimeisen vuoden aikana en ole liikkunut juuri yhtään, aluksi olin sairaslomalla käden takia, sitten raskaus oli todella vaikea (ja kaikesta huolimatta poika syntyi jo rv 32) ja nyt taas käsi on paskana... Olishan noita tekosyitä edelleen miks ei muka "tarttis" liikkua, mutta ihan oman hyvinvoinnin takia on PAKKO! Tavoite on saada liikkumisella kasaan 3 tuntia viikossa ja vaikka puolen tunnin erissä näin aluksi. Ja tähän 3 tuntiin lasken vain lenkkeilyt/kuntopyöräilyt ja toistaiseksi mun vähäiset lihaskuntojumpat on siihen päälle.

Mutta nyt lähden nukuttamaan pojan taas vaunulenkille kun pakkasta on vain -7 astetta!
 
Haave: Noi tekosyyt on kyllä pahoja. Mä en oo muka päässyt salille kun on ollut niin pirun kylmä eikä oo sopivia ulkovaatteita päälle kävelymatkan ajaksi (matkaa salille n.500m). Toisaalta laihdutusmotivaatio tulee just tuosta että kun laihtuu, vaatteita löytyy paljon helpommin ja ne on myös kivemman näköisiä kuin isokokoisille tehdyt...

Listasta: Mulle käy kyllä se että laitetaan tavoitteeseen jälkellä oleva matka tuonne listaan mutta mun työ helpottais jos jokainen laskisi sen itse. Mun on sitten helpompi ja nopeampi päivittää sitten tuota listaa.
 
Viimeksi muokattu:
Mutru kyseli kuntoilu-suunnitelmist ja minul ainaki seuraavanlaiset: väh. 30min vaunulenkki vähintään 3krt viikossa, 40min pallojumppa 5krt viikossa. Mie tein tänää löydön prismast: tanssipeli PS2-konsolille ! :D Meni ihan huomaamatta 45min siinä pomppiessa ! Aivan huippu ! :)
 
olkkis74 Tuo vaate homma on niin tosi! Mun yks motivointi keino on myös se kun tekis mieli syödä vaikka ja mitä herkkuja niin istun keittiössä selaamassa Elloksen uutta kevät/kesä kuvastoa ja haaveilen kokonaan uudesta vaatevarastosta! Jos nyt pysyn tiukkana niin toukokuun loppuun mennessä voin hyvinkin pudottaa 15 kiloa ellei jopa tavoite painoon -24kg asti. Yritän visualisoida itseni niihin kaikkiin ihaniin vaatteisiin ja mietin että maistuuko herkku muka niin hyvälle miltä minusta varmasti kesällä tuntuu kun onnistun pudottamaan painoa. Ainakin vielä tuo keino on toiminut ja kaikki herkun himot on ollut helppo vastustaa.

Mun eka tavote on päästä alle 80 kg ja se kun tulee saavutettua niin palkinnoksi tilaan itselleni uuden sykemittarin. Kävin jo katsomassa että Polarin F7 olis sellanen melko kohtuu hintainen mutta siinä olis jo aika hyvin noita kaikkia lisätoimintoja. Tämän tavoitteen toivoisin saavuttavani helmikuun loppuun mennessä eli se tekisi n. 1kg viikkoa kohti. Kuulostaa kovalta tavoitteelta (ja sitä onkin!) mutta näin alussa varmaan tippuu paino suht nopeasti. Jos tuo aika tavoite ei täyty niin ei siihen maailma kaadu, mutta yrittää aijon kaikkeni!

Cherrrye Mulla on ihan mahdoton Wii - kuume! Haluaisin sen pelikonsolin ja sen Wii Fit -pelin (ja kaikki siihen kuuluvat härpäkkeet) mutta näin vanhempainvapaalla ei tuota rahaa ole repiä ihan tuosta noin vain. Pitää katsoa josko ottaisin sen sitten vaikka palkinnoksi kun alitan 75kg... :D

Eli listaan sellaista päivitystä että Haaveella olisi matkaa tavoitepainoon 24 kg :)x:headwall:)
 
Haave: Mulla olis sykemittari, ihan Polarin perusmalli, mutten oo saanut sitä otettuu käyttöön. Äiti mulle tuossa yks päivä sanoi että vois antaa omansa kun hän ei sitä silleen tarvitse. Taidan pyytää äidiltä tuon, kun siinäkin on jotain hienouksia mitä tuossa omassa ei ole ja jotka saattais olla tarpeen.
 
Huoh, olette melkoisia kuntoilijoita. Mä olen niin LAISKA, että aion laihduttaa ruokavaliolla. Noh, ostin kyl tueksi pillereitä, joilla kaveri oli saanut raskauskilot tippumaan sutjakkaasti, eli Green tea70% EGCG-tabseilla. En ole mikään hömpänkäyttäjätyyppi noin yleensä, mut tätä aattelin koklata kun kaverillakin tippu paino näiden tuella. Jeps, passaa matkatavoitteeseenmerkintä.
 
Haave : Miekin himoitsen niin pahasti sitä Wii-konsolii ! Ja sitä Wii Fittiä ja kaikkee muutaki ! :D Mut eikös se maksa aivan törkeesti, monta sataa peräti ? Toi tanssipeli makso Prismas 19.90e ja siin tuli kuiteskii tuo mattokii mukana, eli ihan tosi edullinen :)

Miulla meinas jäädä tänää vaunulenkki välii, mutt sain kuin sainkin hilattuu perseeni ulos. Ja kyllä teki hyvää ! Sai kirjaimellisest _tarpoa_ vaunujen kaa eteepäi, ei oltu hoidettu jalkakäytävii kuntoo. Mutta ihan hyvä vaa, sai lenkist enemmän irti.

Mie oon alkanu ostaa kaikenmaailman kunto-into/terveys/laihdutus-lehtiä. Ne tsemppaa ihan tosi paljon. Ja sellanen lehti kuin Evita on paras löytö aikoihin ! :)
 
Viimeksi muokattu:
ne mun mitat...

Nikki: Neila
Pituus: 162cm
Aloituspaino: 84,2kg (7.1.11)
Tavoitepaino: eka alle 80kg, sitten 78,75,74,72 ja 70kg elikkäs urakkaan on!
Paino nyt: 84,2kg
Pudotettu: -
Viikkopudotus: -

ja täällä kotona o 4 lasta, nuorin vajaa 3kk (imetys ei mun kohdalla ole koskaan onnistunu kun maitoa vaan ei tule vaikka kaikkensa tekee...) joten sekään ei ole esteenä.....

mukavaa etten oo asiani kanssa yksin...
 
Huomenta!

Mäkin olen himoinnut tuota Wii-pelikonsolia urheilupeleineen mutta niin kuin joku totesi, niin kotiäidillä ei ole varaa sijoittaa tuota hankintahintaa tuohon.

Mä tässä yritän saada itseni motivoitumaan salille lähtöön. Eilen tuli vedettyä ihan loistava spinning-treeni (30min) ja olo oli sen jälkeen vallan mahtava vaikka vasen pohje kramppasikin ihan tunnin lopussa. Tuo kramppasi koska en ollut juonut tarpeeksi ennen treeniä. Tänään olis tarkoitus mennä kokeilemaan meidän kuntosalille tullutta uutuutta eli Afropowerdancea. Hieman jännittää mutta pakko kokeilla. Ajattelin että jos siitä saisi zumban korvikkeen kun zumba ei ole jaksanut kiinnostaa sen jälkeen kun mun suosikkiohjaaja lopetti meidän salilla. :/

Mullakin kroppa vaipunut ketoosiin... Nälkää ei ole ollut eikä muutenkaan mitään vaikeuksia. Alkuviikon reippaan painonpudotuksen (4pv -4kg) jälkeen päivittäinen painonpudotus on tasaantunut siihen 500g-1000g väliin. Taitaa olla ihan normaalia mutta pääasia on että kilot lähtee, vaikka sitten gramma kerrallaan. =)

Muokkaan tuon listan kunhan oon tullut salilta... =)

EDIT: Tuo Afropowerdance oli ihan huippu! Tiistaina uudestaan kun on salilla seuraava tunti
 
Viimeksi muokattu:
Mä oon rakastunut... ketoosiin!!!
On tää vaan kumma olotila. Ei oo yhtään nälkä, virtaa riittää ja mitään ei tee mieli syödä, ei edes noita ateriakorvikkeita, mut pakkohan ne on silti kurkusta alas kaataa.

Äsken tarjosin vieraille kakkua, pullaa ja jäätelöä, mut rehellisesti sanottuna ei tehnyt edes tiukkaa katsoa muiden herkuttelua :)

Olen nyt kolmen päivän aikana saanut lähes kaikki kodin "rästi" hommat tehtyä, jotka ovat odottaneet tekijäänsä jo muutosta asti, eli 2kk. Ja mikä parasta, huomaan jaksavani tuota uhmaikäistä niiiiiiiin paljon paremmin. Tänään ei ole pinna katkennut kertaakaan, kun yleensä ollaan "tukkanuottasilla" monta kertaa päivässä.

Mies ja tytöt ovat kaikki flunssassa, toivottavasti ei iske muhun. Tietääkö joku tarviiko flunssan takia katkaista ketoosia? Tuskin kai?
 
Huomasitteko Iltalehdes tällaista juttua? Pisti silmään tuo kohta 8. myrkyt

Miksi paino ei putoa? | Laihdutus ja painonhallinta | Iltalehti.fi

Tuli mieleen kun moni tykkää Fun light -mehuista (itseni mukaan luettuna, kun ei näin laihiksella huvita koko ajan vettä lipitellä) niin nehän sisältää vaik mitä lisäaineita.
Tällaseen jutun pätkään törmäsin Talous sanomien sivulla: "

Fun Light Persikka passionmakuinen juomatiiviste sisältää ainoan valmistusaineensa veden lisäksi pelkästään lisäaineita: Happamuudensäätöaineet (E296, E331), aromi, makeutusaineet (aspartaami ja asesulfaami K), stabilointiaineet (E415, E414, E445), väri (E160e), säilöntäaine (E202), hapettumisenestoaine (E300). Kirjan mukaan sen ei pitäisi edes olla mehuhyllyssä, vaan ihan jossain muualla.

Kohukirja paljastaa: N
 
Laitan listani poikkeuksellisesti jo tänään, nettipimento alkaa ens yönä :(

Nikki: herkkupeppu
Pituus: 170 cm
Aloituspaino: 87,5kg (4.1.-11)
Tavoitepaino: 1. tavoite 80kg 2. 75kg 3. 70kg ja allekin
Paino nyt: 85,0kg (9.1.-11)
Pudotettu: - 2,5 kg
Viikkopudotus: - 2,5 kg
Matkaa 1. tavoitteeseen 5 kg

Eilinen oli ihan outo päivä, paleli ja väsytti ihan sikana. Tänään on niin kuuma, että vois olla vaikka alasti... Onko muilla ollkut samanlaista?
 
Itse sain laihdutusprojektiin tehoa Nutrilettin 5 päivän tehostartilla ja BSN Thermonex nimisellä tuotteella, jonka pitäis lisätä energiaa ja tehostaa aineenvaihduntaa.
Noin 1,5 viikkoa takana ja jo -4,5 kg. :)

Pituus: 174 cm
Aloituspaino: 94 kg (1.1.2011)
Tavoitepaino: 80 kg
Paino nyt: 89,5kg (9.1.2011)
Pudotettu: - 4,5 kg
Matkaa tavoitteeseen 9,5 kg

Molemmat tuotteet löysin Kauppakatu.fi sivulta: Viisi suosittua laihdutustuotetta edullisesti - valitse omasi!
Näyttäis olevan edelleen tarjouksessa.
 
Heips kaikki....täällä olis konkarilaihduttaja,oikein jojo ihme:ashamed: aloittelin 4.1. taas pisteillä ja kainosti kysyisin taas kerran mukaan pääsyä tänne... :)Muutamat tutut nikit näkyykin !

Olen siis 30v kokki,naimisissa,kaksi poikaa (-99 ja -00) syntyneet,miehenalkujahan nuo jo taitavat olla :D

Aloituspainoni oli isoin mitä olen ikinä ilman raskauksia painanut!!Eli 81,3 kiloa,huh-huh.Mutta laitan rimpsun tähän ja aamulla eli maanantaisin käyn vaaassa.


Nikki: Henrietta-80
Pituus: 169cm
Aloituspaino: 81,3kg
Tavoitepaino: n.70kg eli normaalipaino
Paino nyt: 81,3kg (4.1.11)
Pudotettu: -
Viikkopudotus: -
 
Laitan listani poikkeuksellisesti jo tänään, nettipimento alkaa ens yönä :(

Nikki: herkkupeppu
Pituus: 170 cm
Aloituspaino: 87,5kg (4.1.-11)
Tavoitepaino: 1. tavoite 80kg 2. 75kg 3. 70kg ja allekin
Paino nyt: 85,0kg (9.1.-11)
Pudotettu: - 2,5 kg
Viikkopudotus: - 2,5 kg
Matkaa 1. tavoitteeseen 5 kg

Eilinen oli ihan outo päivä, paleli ja väsytti ihan sikana. Tänään on niin kuuma, että vois olla vaikka alasti... Onko muilla ollkut samanlaista?
Mä olen ainakin palellut pari iltaa ja yöllä sitten herännyt ihan tuskahiessä....sitten mulla pukkaa finniä naamaan oikein huolella,taitaa kaikki kuona-aineet tulla pihalle,olen kyllä niin epäterveellisesti syönyt -ja juonut viimeisen puoli vuotta...
 

Yhteistyössä