Apuja tarvitsevat vauvakuumeiset

Noita Terojahan käytetään kahteen eri tarkoitukseen eli menkkojen aikaan saamiseksi jos kierrot ovat hukassa tai sitten apuna alkion kiinnittymiseen ja oman keltarauhashormonin vajaukseen.
Silloin kun toiveissa ei ole raskaus niin sillä ei oikeastaan ole väliä koska kuurin aloittaa mutta jos toiveena on raskaus niin olisi hyvä että ne aloitetaan vasta ovulaation jälkeen!
Mä sain itse Terot sen takia että mulla oli tiputteluvuotoja ja kokeissa liian alhainen progesteroni. Alkio ei siis voisi kiinnittyä jos tota progesteronia ei ole tarpeeksi! Yleensä tiputtelu on vaan ovuloimattomissa kierroissa ja näitä mulla oli paljon! Sitten kun ovis joskus tapahtui niin ei ollut tiputteluakaan.

Alisa olisikohan sinun kohdalla sellainen tarkoitus että yrittävät teroilla saada sun kierrot tasoittumaan ja menkat tulemaan? Yleensähän ne vaikuttaa n. 3kk:dessa ja sitten kun sulla on kierrot tasoittunu niin antavat clomit kypsyttämään munasolua? Silloinhan kierrosta tulee säännöllinen myös kun ovulaatio tapahtuu!
Olikos sinulla PCO taustalla?

Dpo tarkoittaa päiviä jälkeen ovulaation...eli mulla on dpo 6= 6 päivää ovulaatiosta
=)
 
Jennyli
Ahaa, aikasta jännä, kun gyne kuitenkin tiesi, että vauvahaaveita on.. :whistle: Mutta enpäs hoksannut sen tarkemmin alkaa kyselemään, että miksi juuri terot syödään sillonko syödään. Mutta toisaalta enpäs voinut niitä alkaa syömään ovulaation jälkeen, koska sellaista ei tule eli menkkoja niillä käynnisteltiin. Itellä ei kuitenkaan koskaan oo ollu tiputteluvuotoa. Mitä tarkotit, että terot vaikuttaa 3 kuukaudessa? Ei oo PCO diagnoosia virallistettu, mutta munasarjat näytti ultrassa monirakkulaisilta vaikkei ihan perinteisiltä sellaisilta.
Kiitos taas monipuolisesta tekstistä :) Nyt kun saa enemmän tietoa niin on hyvä ahistella sitä gyneä eri kysymyksillä, pitää pistää se oikein tiukille ;)
 
Hei.
Pääsiskö mukaan pinoon, kun tää tuntuu jotenkin mun pinolta?
Eli vähä taustoja. Oon 26 ja aviomies 32vee, ja ollaan nyt huhtikuusta 07 yritetty esikoista. Naimisiin mentiin kesällä 07 ja yhdessä sitä ennen kolmisen vuotta. Meillä mä tarviin vähä apua, ja tällä hetkellä mun coctail on Primolut(kun terojen aikana tuli maitoa rinnoista) ja metut. Painonpudotus on suotavaa ja sitä on tippunutkin jo sellanen 7kg 3kk. Clomeja katsotaan sitten helmikuulla kun silloin on seuraava aika kunnalliselle. Kaikki tutkimukset oon teetättäny yksityisellä ennenkuin mentiin ekaan tapaamiseen kunnallisella, kun halusin että on tietoa valmiin ja sillon. mulla progesteroni -arvo keväällä 14 & 15 ja se on liian matala, mutta tarpeeksi pitääkseen kierron säänöllisenä. Nyt kun se otetttiin uudestaan oli se noussut jo 51,3, joten ilm. laihdutus ja hormoonit tehoaa....
Mutta nyt menee jaaritteluksi:) Olisi kiva vaihtaa ajatuksia ja tunteita muiden kanssa jos sopii tulla joukkoon? =)


Jennyli: Olisin kysyny sulta että auttoiko sulla pelkät terot vai saitko clomeja silloon ku tulit raskaaksi? sori, mut oon utelias:)
 
Heissan!

Tervetuloa uusille =)

Täällä syöty teroja nyt melkeen viikko, onneksi ei ole tullut mitään sivuvaikutusia, ainakaan en ole huonannut :D Minä alotin terot kp16, en tikuttanu niin en tiedä onko ollu ovista millon, jos millonkaan. Mulle gyne ja työterveyslääkäri sanonu ihan eriä teroista ku niiden kans puhun noista. Gyne sano, ettei terot auta raskautumiseen, eikä saa aikaan ovulaatiota. Työterveyslääkäri taas on sitä mieltä, että joskus terot voi saada oviksen aikaan, kun kierto säännöllistyy, niin elimistö tajuaa alkaa pukkaamaan sitä munasolua pihalle :D Sano vielä, että saattaa hyvinkin auttaa pelkkä tero-kuuri. Ens kierrossa aattelin sitten tikutella, että ovuloinko ja jos ovuloin niin voi sitten ajottaa nuo terotki oikein.
 
Tervetuloa simpson :wave:

Alisa tarkoitin tuolla 3kk sitä että terolutien pakkausselosteessakin lukee että tulosta syntyy yleensä n. 3kk aikana eli ymmärrän sen niin että kierto alkaisi normalisoitua. Tai omassa tapauksessani auttaisi keltarauhaseen ja tiputtelut jäisi pois. Itselläni on nyt menossa kolmas kierto kun niitä syön ja toivon että alkaisi jo tepsimään. Välivuotoa ei ole nyt kyllä ollutkaan ja yhdistän sen kyllä siihen että silloin kun on ovis niin ei vuoda mutta kun on ovuloimaton niin sitten vuotaa!
Onko sulla muuten otettu hormonikokeita? Oliko sinulla normaali prolaktiiniarvo? Itselläni tuo oli ennen poikia liian korkealla ja kierrot olivat hirmu pitkät eikä ovista ollut.

Duffy se on kyllä totta että terot ei saa aikaan ovulaatiota vaan siihen tarvitaan ihan eri hormonit. Mutta raskautumiseen se auttaa sikäli että se tukee alkion kiinnittymistä.

Simpson meillä on pojat saanut alkunsa ihan luomusti eli silloin ei ollut käytössä clomeja tai Teroja =)
Mulla alkoi nää kierto-ongelmat ja tiputtelut vasta poikien syntymän jälkeen ja nyt yritetään saada vauva alulle niiden avulla ;) Toivottavasti pian tärppäisi :heart:
Itsellä ainakin nää hormonit tuppaa tekemään epämukavia oireita niin olishan se kiva kun ei tarttis montaa kuukautta syödä. Mielummin kärsis raskauspahoinvoinnista ;)

Haluaisitteko muuten että päivitettäis listaa joka päivä? Tylsää kun ei ole perillä missävaiheessa kiertoa te muut menette :whistle:
Vois tehdä vaikka uuden listan?
 
Simpson Mukaan vaan, on kiva saada uusia, jotta tää palsta pysyis aktiivisena :) Itekin kävin yksityisellä, josta se lääkäri laitta lähetteen naistenpolille, jossa myös itse työskentelee. Pääsen julkiselle siis hänen vastaanotolle, joka on ihan kiva, on ainakin tuttu ja mukava lääkäri vastassa. Ja onhan se tuhat kertaa halvempaa käydä tuolla julkisellä kuin yksiytisellä.

Duffy
Mulla menossa teroja kohta kolmas kierros ja ite en ainakaan oo saanu mitään sivuvaikutuksia niistä =)

Jennyli
Aivan. Mulla terot autto heti ja nyt toisen kierron kanssa sama juttu eli tänään siis KP1 :D Oon tosiaan iloinen sen vuoksi, että nuo menkat ylipäätänsä tulee noilla teroilla, mut ilman teroja en usko niiden tulevan. Mulla on otettu pitkä lista verikokeita, mut niiden tulokset kuulen tuossa 18.12 ja silloin aion pyytää clomeja seuraksi, katotaan mitä lääkäri sanoo.
Tuo uusi lista vois olla ihan mukava tai jos uutta ei jaksa tehdä niin sitten muokataan vanhaa. Olis kiva olla perillä missä kaikki menee ja minkäkin avulla :)
 


Nimi................kp:t............yk............haaveissa........apuna

Alisa84............1/27................yk 3...........esikoinen.....terot
Duffy...............22/?................yk 7............esikoinen.....terot
Evenstar........21/43-78..........yk 1/09......esikoinen.....metut
Hulda Tilda......97/?................yk 14..........kolmas........clomit
rusina85.........57/30..............yk 6............esikko.........terot+clomit
Rosetta...........50/33-34........yk 14..........esikoinen....ei vielä mtn.
Piglet..............47/29..............yk 12..........esikoinen....terot
Hemuli1981....14/28-36.........yk 7............?.................clomit+terot
Jennyli............23/32..............yk 4............kolmas........Terot+Clomit
upelankali.......44/21-39........yk?.............kolmas........clomit+luget
Äitee73...........42/?...............yk 10..........kakkonen....terot+clomit
mama-84........41/28.............yk 25..........toinen.........ei vielä mtn
Lumi-..............36/30.............yk.11..........esikoinen....clomit+metut
titonia.............28/??.............yk 15..........esikoinen....clomit
Muisku78........25/?...............yk 4............toinen.........ei vielä mitn(clomit)
piksu...............?...................yk 16..........esikko.........ei vielä mitn[/color]

Taustalla
Tähtisäde
Rouva B (luomuilee )
[/color]





Haamuilijat:



Plussanneet:



Nimi.................LA...........................yk.........monesko tulossa


tyty86.............2.8.2009....................yk9.........esikoinen
Aubrieta.........?.12.2008....................yk3........neljäs
Nooraska........??/1.2009...................yk9........esikoinen
Äippä-75.........??/??..........................yk?.........toinen
Lappitar..........10/1...........................yk7.........toinen
Sirpula.............16.1...........................yk10......esikoinen
pilviini............??/??..........................................toinen
haavemamma73..4.2.2009...............yk11.......esikoinen
kaa................19.3.2009...................08/07......esikoinen
Linna..............27.3.2009...................?.............esikoinen
Hani-...............1.4.2009...................yk9..........toinen
JJ-t..................10.4.2009.................07/07......esikoinen
Solina83..........20.4.2008.................yk15........kolmas
Laala...............24.4.2009.................yk2..........esikoineN
Emili................?................................yk9..........?
Aurora72........?.................................yk5.........1.yhteinen
nalleperhe......?................................yk7..........toinen
huhtityttö.......?................................yk23........esikko
Velvet Kiss......?................................yk12.......esikoinen
Moore.............?................................yk3.........kolmas
pilvilinna.........?................................yk13.......esikoinen
[/quote]


 
Jennyli. Mä en halua laittaa kiertopäiviä listalle kun yritän olla niitä tuijottelematta...Mulla on kalenterissa vaan merkinnät että koska alkoi kuukaustiset ja koska alottaa primot:) Pysyy ainakin oma pää vähä selvenpänä. Mutta muut tiedot voi kyllä laittaa, eli
Simpson.......yk04/07(+/- pari kiertoa)esikko ja metut+primot on coctail tällä hetkellä

Alisa84 Mulla ei terot kanskaan tehnyt muita sivuvaikutuksia kun sen että rinnoista tuli hitusen maitoa. Ja mua hoiti kans tää lapsettomuuspuolen lääkäri myös yksityisellä, joten tuttuja oltiin. Mä en osaa tosta hinnasta sanoa mitään kun en ole yhtäkään laskua nähny. Mulla sairaskassa töissä ainakin on vielä maksanut erikoislääkärin määräämät toimenpiteet ja kokeet. Saa nähä jos lama tulee et viedääänkö etu pois :whistle: Eli mun värkki on tullut äärettömän kalliiksi firmalle :LOL: :LOL: Siitähän mä maksan kassan maksuja...

Onko kellään tietoa noista primoista, kun mä nyt alotan syömään n.viikon päästä ja se on aika harvinainen lääke täälä palstoilla. Mietin vaan et mikä siinä on kun se nyt niin harvoin määrätään...
Nyt käymään mökillä pikaisesti ja sitte syömään, illalla palataan taas linjoille. Hyvää sunnuntaita :heart:
 
Kokeilempa nyt näin...
Siis näkyykö teillä muilla toi viimenen sivu tässä ketjussa???! :/
Miks mulla näkyy pelkkää valkosta???
Jos ei muilla näy niin sit tarvii varmaan laittaa uus ketju, mut jos näkyy niin ihmettelen vaan mikä täs mun konees on (tosin en nähny sitä työkoneellakaan)
 

Yhteistyössä