Apuja tarvitsevat vauvakuumeiset

Heips pitkästä aikaa!

:hug: negan saaneille

Tervetulia uusille :flower: , itskekin kyllä olen uusi täällä :D

Mun ois sitten tänää pitäny alottaa terot, mut enhän mä niitä eilen ehtiny ostaa ja tänään ei oo tuo kyläapteekki auki. Alotan huomenna, huomenna kp16 niin tuskinpa on niin päivän päälle. Mulla oli omituisia alavatsaoireita tossa puolessavälissä viikkoa, ensi ajattelin, että tuleeko kysta. Mulla yks sellanen ollu ja oli kyllä samanlaisia oireita. Mutta kun ne ei sitten kestänykkään ku pari päivää niin toivo luomuoviksesta heräs! Tosin ne toiveet hedelmöittymisestä katos kankkulan kaivoon, kun pupuiltiin tasan kerran tälä viikolla! Miehen kanssa oltu eri vuoroissa niin ei oo oikein onnistunu nuo peitonheilutukset. No, jos tuolla munasarjoissa jotaki on tapahtunu niin toivotaan, että kerta riittää :D
 
Rusina; melkein voisin sanoa, että tiedän HYVIN (valitettavasti) miltä susta tuntuu.
Lumi; Empä osaa sua lohduttaa mitenkään, kun itsellä niin synkät ajatukset taas kun vaan voi olla..

Eikös nuo clomit ohenna limistä? Mun limis on ilmankin niin onneton ja lääkäri meinasi ensi kiertoon coctailia clomit ja lugesteron..Onko täällä kellään muuta, kellä ongelmana kiinnittyminen?? Ja näköjään en ovuloikaan.. Olen surrut tänään asiaa urakalla ja ei yhtään lohduta se, että miestä ei stressaa yhtään..Ärsyttää lähinnä.. :kieh:
 
Moikka!
Meillä edelleen tietokone huollossa.. :headwall: ei pääse koneelle, nytkin oon kirjaston koneella pikasee tääl..
Kiitti kaikille onnitteluista =) oon ollu viikon jo kipeenä, kuumeessa ja flunssassa,pitää tänää vissii lekurii lähtee ku ei meinaa helpottaa tää tauti :|
Kaikille paljon onnee yritykseen :hug: ite siirryn tonne odotus puolelle, kiitos kaikille kuluneista kuukausista! Tätä pinoo tulee ikävä!
 
Miekään en ole jaksanut kirjoitella mitään, kun eipä tässä juuri mitään uutta ole tapahtunut :'(. Perjantaina mennään polille kuulemaan simppatuloksia ja aloittamaan muita tutukimuksia. Toivottavasti selviää jotaina ja saadaan vähän tätä projektia eteenpäin :) .
 
Miekään en ole jaksanut kirjoitella mitään, kun eipä tässä juuri mitään uutta ole tapahtunut :'(. Perjantaina mennään polille kuulemaan simppatuloksia ja aloittamaan muita tutukimuksia. Toivottavasti selviää jotaina ja saadaan vähän tätä projektia eteenpäin :) .
 
Miekään en ole jaksanut kirjoitella mitään, kun eipä tässä juuri mitään uutta ole tapahtunut :'(. Perjantaina mennään polille kuulemaan simppatuloksia ja aloittamaan muita tutukimuksia. Toivottavasti selviää jotaina ja saadaan vähän tätä projektia eteenpäin :) .
 
Hei vaan kaikille,

Pääsisikö liittymään pinoon mukaan? Kai se olisi jo pakko itselle myöntää, että jotain apuja raskautumiseen tarvittaisiin...On/off yritystä on takana jo kesästä 07. Välillä vauvakuume on kaikonnut, kai siksi, etten jaksa pettyä joka kuukausi. Nyt aktiivisempaa yritystä on kuitenkin takana varmaan noin 6 yk:taa. Muuta taustaa meistä sen verran, että itse olen 28v ja mies hieman nuorempi. Meillä on tytär, joka on syntynyt 03/06. Tyttö on saanut alkunsa ihan luomusti, mutta kyllä häntäkin saimme "tehdä" lähemmäs vuoden ajan.

Viime kierrossa otin mukaan ensimmäistä kertaa eläissäni ovistikut ja ainakaan niiden avulla en ovulaatiota löytänyt, olen kyllä muutenkin epäillyt, että ovulaatio tapahtuu minulla ehkä vain joka toinen kuukausi. Kierto on myös aika lyhyt, pahimmillaan vain 24pvää...Aion nyt testailla tuota ovulaatiota muutamia kuukausia ja, jos sitä ei vain löydy, hakeudun hoitoon :( Nyt on menossa kp3/24-27 ja yrityskertoja on lukuisia, mutta jos nyt laskisi ne vaikka viimeisimmästä aktiiviyrittämisen alusta, niin nyt olisi yk7(kuulostaakin paljon paremmalta, kuin 20 jotain...)

miira
 
Moikka!
Täällä olis kans yks joka haluis liittyä joukkoon mukaan. :) Mun tarinani olis sellainen, että pilleirt jäi pois 02/08 (esikoisesta haaveillaan), jonka jälkeen ei tullu menkkoja ollenkaan, ennenkuin sain yksityiseltä terot apuun. Yhdet menkat niillä on nyt tullu ja toisia "odottelen" alkavaksi nyt sunnuntaiksi ellei sitten joku pikkunen ole kyydissä ;) Tätä vaihtoehtoa epäilen kyllä erittäin suuresti. Ovista en ole vielä jaksanut bongailla, koska jotenkin tuntuu, tai siis ei tunnu miltään, ettei sitä tule... Verikokeita on nyt otettu ja 18.12 ois lääkärille aika, jolloin kuulen verikokeiden tulokset ja sitten ehkä jatkot. Clomit olis toiveissa, mutta saas nähdä mitä lääkäri tuumaa.

Niin ja sellaista vielä, että lääkäri hiukan epäili PCO:ta, mutta ei kuulemma ole ihan tavalliset PCOlaisen munasarjat mulla...Joten ei halunnu heti kättelyssä lyödä sitä diagnoosia mulle. Muita oireita ei ole kuin tooooosi epäsäännölliset menkat.
 
Heip kaikki!

Täällä odotellaan ovista kuin kuuta nousevaa.... Ovistestit on mukana tässä kierrossa. Oudosti nippailee munasarjojen kohtaa.. Aloin myös syömään multitabs raskaus vitamiinejakin.
Ainiin ja ensimmäiset jouluruuat korkattu. laitettiin mihen kanssa kinkkurulla uuniin oli laatikoita ja muita jouluherkkuja.. ja nyt närästää... :xmas:

Tervetuloa uusille!! :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Alisa84:
Moikka!
Täällä olis kans yks joka haluis liittyä joukkoon mukaan. :) Mun tarinani olis sellainen, että pilleirt jäi pois 02/08 (esikoisesta haaveillaan), jonka jälkeen ei tullu menkkoja ollenkaan, ennenkuin sain yksityiseltä terot apuun. Yhdet menkat niillä on nyt tullu ja toisia "odottelen" alkavaksi nyt sunnuntaiksi ellei sitten joku pikkunen ole kyydissä ;) Tätä vaihtoehtoa epäilen kyllä erittäin suuresti. Ovista en ole vielä jaksanut bongailla, koska jotenkin tuntuu, tai siis ei tunnu miltään, ettei sitä tule... Verikokeita on nyt otettu ja 18.12 ois lääkärille aika, jolloin kuulen verikokeiden tulokset ja sitten ehkä jatkot. Clomit olis toiveissa, mutta saas nähdä mitä lääkäri tuumaa.

Niin ja sellaista vielä, että lääkäri hiukan epäili PCO:ta, mutta ei kuulemma ole ihan tavalliset PCOlaisen munasarjat mulla...Joten ei halunnu heti kättelyssä lyödä sitä diagnoosia mulle. Muita oireita ei ole kuin tooooosi epäsäännölliset menkat.

Millasia verikokeita sulta on otettu? Jonakin tiettyinä kiertopäivinä, vai??
 
Tjaa
Ekat verikokeet mulla otettiin niin, että polilta oli tullu vain aika millon pitää käydä, ei vissiin ollu kierron päivästä väliä ja myöhemmin eli muutama päivä sitten piti käydä ottaan KP 21 progesteroni arvo.
Ne ekat verikokeet oli tälläsiä:
* S-FSH = Follikkelia stimuloiva hormoni
* S-LH = Lutealisoiva hormoni
* S-DHEAS = Androgeeninen steroidihormoni
* S-PRL = Prolaktiini
* S-TSH = Tyreotropiini (kilpparin toiminta)
* S-testo = Testosteroni
Muuta nuista en sitten tiedäkkään =) Kahden viikon päästä kuulen tuomion sitten mitä ovat näyttäneet.
 
Olet siis käynyt verikokeissa Terolut-kuurin aikana? Kun minulle lääkäri sanoi, että eka verikokeet ja seuraavasta kierrosta vasta Terolutit, kun vääristää verikokeiden tulosta jos yhtä aikaa syö. Outoa! Progesteroniarvoja multakin katsovat ym hormooneja. Ja mun piti viimesen kerran käydä verikokeessa kp 24.
 
Tjaa
piti oikein tarkistaa kalenterista asia. Elikkäs ekat terot nappasin niin, että saatiin kierto käyntiin, menkat alko muutama päivä viimesestä terosta ja sen jälkeen KP 8 kävin ekoissa verikokeissa ja sit Kp 21 eli en syönyt kummallakaan kertaa teroja. Mitä sulle sanottiin verikokeista, oliko kaikki ok? Mites ne meinas jatkot? Kauanko kokeilet teroja? Onko clomeista puhuttu mitään?
 
Hei!
Kysympä nyt yhden asian joka jäänyt askarruttamaan. Kun gynegologisessa ultrassa katsotaan sisältä päiv, esim folliikkelin kokoa. niin jos ovulaatio on tapahtumassa, niin tappaako se ultraääni geeli niitä siittiöit? Tiedän , että on ihan hölmö kysymys, mutta mua on askarruttanut toi. Ajattelin mennä vasta kp15 folli ultraan ja silloinhan mulla vois ovista olla joten miten on..???
 
Hemuli olisikohan heillä käytössä ihan tavallinen liukastevoie/geeli?! Luulen että tuo ei tappaisi sittiöitä!
Onko sinulle varattu ultra vasta kp15 vai haluat itse mennä? Mulle gyne sanoi että kp 12 olisi hyvä aika ultraan.
Itselläni oli ovisplus nyt kp 15 joten siinävaiheessa tosiaan voi ovis olla jo tapahtumassa.

Mä oon ollut hirveen masis oviksesta lähtien :ashamed: Odotukset on ehkä liian korkealla kun kaikki meni niin nappiin ja sitten taas pessimisti-minä iskee päälle ja olen varma että nytkään ei tärpännyt :ashamed:
Mitään oireita ei ole,tai ei vielä voisikaan...lämmöt on kyllä koholla ja nännit kipeet mutta niin ne on olleet ennenkin!
Teroluteja oon syönyt nyt 3 päivää.
 
Jennyli Tää kierto mennään ilman ultraa... viimekierrossa ultrattiin ja hyvän kokonen follikasvoi, mutta jostain syystä raskautta ei kuulunut.. Epäilen itse että missasin oviksen.. Eli tapahtui paljon myöhemmin, ja mä olin viikon yövuiorossa ja peitto ei toudellakaan heilunut... Nyt ovis testit käytössä ja ajattelin ihan oman huvini vuoksi mennä kp 15 koska epäilen et se ovulaatio tapahtuu paljon myöhemmin.... Ja pelkään et terot jotenkin häiritsee ovista.. vaikka näin ei käytännössä kuitenkaan ole; sanoi mun gyne.
 
Hemuli minä kierron päivänä aloitat Terot? Nimittäin kyllä ne häiritsee ovista jo sitä ei ole tapahtunut Teroja aloittaessa!! Näin sanoi minun gyne :/
Terolutit pitäisi aloittaa vasta 2-3pvää ovisplussan jälkeen! Eli minäkin aloitin vasta tiistaina kp 18.
Ovistikut on siis hyvät kyllä olla varmistamassa varsinkin jos ei ole selkeitä ovistuntemuksia!
Eli Alisa ja Tjaa-a oletteko huomanneet ettette ole aloittaneet Teroja ennen ovista?
 
Jennyli
Mulle gyne on sanonut elikkä jos ovis on tapahtuakseen niin terot ei silloin estä sitä. Pongasin limat viimekierrossa... vaikka teroja olinkin alkanut napsimaan kp15? hitto, nyt mä olen ihan pihalla.... En oikein uskaltais ite mennä muuttamaan lääkärin määräyksiä.... Sen takia ultra kp15.. jos uskallan edes sinnekkään mennä.... Sovittiin viimeks gynen kanssa, että toivottavasti nähdään vasta varhaisultrassa.. Mut eiks tä just ole sitä tosi "varhaista ultraa" heh...
 
Hmm...meille on siis annettu erilaista tietoa :$
Mulla itselläni kun ei oikein päde tuo sääntö käyttää Teroja kp 15-24 koska ovis on yleensä myöhäisempi. Gynen ohjeiden mukaan siis näin mutta nytkin aloitin vasta kp 18 koska viimeksi gyne sanoi että Terot tulisi aloittaa 2-3pvää oviksen jälkeen!
Näin kävi myös edellisen (luomu) oviksen kanssa kun olin ultrassa ja gyne arvioi ovulaatiopäivän...siitä laski sitten 2 päivää eteenpäin jolloin aloitin Terot ja taisi olla jo kp:t yli 20!
Viimekierto mulla taas oli ovuloimaton ja tuhrut alkoi kp 14..Terot aloin kp 15 eikä ne pitänyt tiputtelua poissa vaan menkat alkoi jo kp 24!! :eek: Tästä alkoi sitten eka clomikierto ja nyt ovis ohitettu =)

Irtoaako teillä muuten munasolu vuoroin kummaltakin puolelta? Mä oon miettinyt että onko mun oikea munasarja toimimaton koska aina kun mulla on ollut kivut niin ne on ollut vasemmalla...edellinen ovis oli vasemmalta ja nyt oli myös!
Mitenhän käy ensikierron...alkaakohan oikea puolikin heräillä!
Tai onko kellekkään käynyt niin että clomeista huolimatta olisi ovuloimaton kierto?
 
Jennyli
Mun käskettiin alottaa terot heti sillon ku olin käyny gynellä, kierto oli silloin jotain +200 päivää eli oviksesta ei tietookaan. Ja epäilen, että sitä ovista ei kyllä nyttekään ole eikä tule.. Koska kierto toimii näköjään vain noilla hormooneilla :( Mut aika jännä, että gynet antaa noin erilaista tietoa.. :/ Elättelen toiveita, että clomit saisin sitten sen lääkäri käynnin jälkeen. Ite mietin kans tuota, että voiko clomeista huolimatta olla ovuloimatonta kiertoa, mutta luulen, että voi, eihän se aina luonnollisestikaan tule. Ääh, vaikeita asioita nämä :kieh:

Hemuli
Varmaan parasta mennä sillä tahilla mitä gyne sanoo, toivon mukaan se tietää mitä tekee :D
 
Alisa tervetuloa mukaan! Sinuna kysyisin gyneltä vielä noista teroista. Koska minullakin on se tieto, että ovulaatiota ei tapahdu jos syö teroja liian aikaisin. Mulle lääkäri vielä sano, ettei raskautuminen ole mitenkään mahdollista jos syö teroja, mutta itse en nyt tuohon usko, vaan nimenomaan niin että jos ovis tapahtuu ennenkuin teroja alkaa syömään niin sitten raskautuminenkin on mahdollista =) Mutta esim. minun kohdalla ovista ei tapahdu luomusti ollenkaan, joten söin aiemmin teroja kp 15 alkaen aina kun ovista ei ollut eikä olisi tullutkaan. Mutta sinuna tosiaan kysyisin vielä lääkäriltä tätä asiaa uudestaan, itsekin kuullut eri lääkäreiltä asian eri tavoilla =)

ON: Täällä vuodetaan kohta varmaan kuiviin :/ Pari päivää ollut ihan normaali vuoto ja tänään kesken päivän alkoi huomattavasti voimakas vuoto.. Kiva oli olla töissä, kun piti käydä puolen tunnin välein vessassa suihkuttelemassa ja tarkistamassa että ei ole tullut läpi ja vaihtaa sidettä tiuhaan.. Mutta nyt näyttäisi laantuvan, joten jospa se tästä!
 
Hei kaikille ja tervetuloa uusille!!
Oon elelly ihan tarkotuksella taustalla ja koittanut nyt rauhottua tän kuumeilun kanssa. Siks en oo jaksanu kirjotella muutamaan viikkoon.
tytyä en oo viä onnitellutkaan eli ONNEA ihan hirmusti!! :flower: :heart:
Ja rusinalle pahoittelut ja halit! :hug:
Täälä mennään kp22 ja dpo3. Siis kyllä, mä ovuloin ekan kerran luomuna vuosiin!!! En tiä oisko siihenkin vaikuttanut tää "rauhottuminen", mut olin todella ällikällä lyöty kun ovistesti näytti pari päivää sitten plussaa. Ainoo mikä ihmetyttää on kun en mitenkään tuntenu mitään sen plussan jälkeen eikä limojakaan tullut, että mitä on tapahtunut. Ja eihän noi ovistestit tietty aina tiedä varmaks onko ovista vai ei. No, peittoja heiluteltiin kyllä sen "plussauksen" jälkeen, ja nyt yritän jatkaa hiljaiseloo pari viikkoo. Kattellaan sitten millon täti tulee.
 
Lumi- Kiitos tervetulotoivotuksista ja kiitokset toivotuksista kaikille muille myös! =) Joo, pitää kuunnella mitä se lääkäri sanoo tuosta asiasta sitten parin viikon päästä, kun tulee ne tuomiot niistä verikokeista. Itselläni on ainakin tähän asti ollut se käsitys, että terot ei mitään ehkäisypillereitä ole :D :LOL: , mutta taitaa olla turha toivo ettei menkat alkaiskaan sunnuntaina..

Ja anteeksi tyhmyyteni, mutta mitäs tuo dpo tarkoittikaan? :ashamed:
 

Yhteistyössä