Apuja tarvitsevat vauvakuumeiset

Tähtisäde
titonia: Tervetuloa mukaan! Meillähän onkin tosi samanlainen tausta. Minä lopetin pillerit 11/07 ja sen jälkeen ei tullut ollenkaan menkkoja. Menin lääkäriin maaliskuussa, jossa todettiin monirakkulaiset munasarjat ja ovuloimattomuus. Sain pari Terolut kuuria, joista ei sanottavaa apua. Nyt olen syönyt pari kuuria Clomeja, tuloksetta. Ensi kuussa jatketaan taas isommalla annoksella. Lisäksi ensi kierrosta alkaa toinen kuuri Femostonia, joilla pyritään lisäämään estrogeenin määrää ja ehkä olisi apua myös onnettoman ohueen limakalvooni. Clomien lisäksi lääkärin ohjeena stressitön elämä (valmistuin juuri ja ennen sitä stressi oli järkyttävä viimeisten kurssien ja gradun keskellä ja lisäksi kokopäivätyöläisenä ) sekä painon kerryttäminen. Nyt on painoa tullut jo pari kiloa ja BMI taitaa nyt olla n. 18,6. Pitäisi vielä kuulemma pari kiloa saada, mutta menen ihan fiiliksen mukaan. Sehän nyt olisi noidankehä jos ottaisin STRESSIÄ lihottamisestani. :LOL: Mulle lääkäri sanoi, että syynä on hypotalamuksen toimintahäiriö, johon taas syynä on kaivamieni tietolähteiden mukaan juurikin alipaino ja stressi.

Tanjusha82: Tsemppiä ultraan!

Suikku: Älä luovuta! Mutta jos ei tikkuja enää ole niin tee niinkuin mä: houkuttele mies joka toinen päivä vällyjen alle niin kauan, että on kp30 tai jotain niin ainakin on ovis hyödynnetty, oli se sitten milloin vain ja jos ei ole ollut ollenkaan niin ainakin oli kivaa. =)
 
Kiva kun täältä löytyy kohtalotovereita :)

Tosiaan oon vielä normipainon rajoissa, eikä lääkärit ole mulle siitä sitten varsinaisesti mitään sanoneet, muuta kuin BMI:tä papereissa alleviivailleet ja kysyneet oonko aina ollut näin hoikka. Taitaa se kuitenkin olla niin, että ääripäissä oleminen vähän heikentää mahdollisuuksia, vaikka ei niitä toki poista... siksi yritän nyt katsoa jos kiloja tulisi muutama lisää. Voihan olla että se herättelisi sitä omaa kiertoakin.

Toi stressitön elämä on kyllä kans kiva ohje, vaan mitenhän sitä aina toteuttais... no onneksi kesäloma on tulossa! Mulla ei kyllä oikeesti olis edes mitään syytä stressata, mutta työasiat aina välillä pyörii mielessä. Toivottavasti sullakin Tähtisäde helpottaa valmistumisen myötä!
 
Tähtisäde niin me tehdäänkin tai oikeestaa joka päivä nyt kun ei ovikses varmaa tietoa ja torstaina kun lähden reissuun niin siihen se sitten jää.. mutta on ainakin yritetty oikeesee aikaan.. ku mulla tuli ovis suunnillee kp18 ilman clomeja ja clomeil kp14 tuli ovis+ joten kaikkemme tehdään.. :D

mä shoppailin tänään :ashamed: kaikki tarpeellista mut kuitenki.. löysin ihanat farkut ja oli ihanaa huomata et taas mahdun muutaman tuuman pienempiin :D ja sit ostin huulipunan.. kysyin ihan joltain meikki tietäjältä kestävän ja mulle sopivan värisen.. ja aivan ihanan värinen.. mulla tänään ekstra hyvä päivä kun oon noistakin jo niiin hyvällä tuulella :LOL:
 
suikku Kyl shoppailu saa aina hyvälle tuulelle! Varsinkin jos löytää jotain ihanaa! :)

Oon kans miettiny et mullakin tota stressiä on ollu et voihan sekin vaikuttaa siihen et menkat ei oo alkanu. Kun sillon alkuaikoina ton likan kans oli vähän masennusta ja edelleen stressaan aina jos tiä et joudun jäämään yksin hoitaan tytyä. Nyt sit pikkuhiljaa on alkanu stressi koveneen ton töihinpaluun suhteen, varsikin kun sieltä viä eilen soiteltiin tosiaan. No, tiänhän mä et imetys se pääasiassa on mikä niitä menkkoja pidättelee poissa, mut silti...
Mites JJ-t Onko tätsykkä ilmestyny vai vieläkö piinailet? Entäpä oireita???
 
Heippa :wave: jahas, huomenna olis sitten dpo 13 tai 14 jos lämpöjen mukaan oikein se ovis tuli :D aamulla ajattelin testata :D , odotuksia ei ole, kun ei ole oireitakaan :ashamed: lääkärille lähetin sähköpostia, missä pyysin lähetettä julkiselle ja jos se ei onnistu niin sanoin jatkavani luultavasti väestöliitolla tai ava-klinikalla. syön luultavasti vielä yhden clomisatsin, taikka sitten vaan teroila menkat normaaliaikaan ja uudet hoidot sitten..

tamperelaiset: kannattaako mennä väestöliitole vai ava-klinikalle hoitoihin?? hinnat menee samoissa, kumpi parempi??
 
^ Mulla ei kyllä kokemusta AVA:sta ( harvalla varmaan molemmista) mut Väestöliittoa voin suositella. Mäkin silloin pohdin niiden välillä ja päädyin VL:eek:n. Hinnat oli musta hivenen edullisemmat kuin Avalla. Ja meillä oli todella mukava lekuri ja hyvin pätevä...hänhän on usein esillä näissä lapsettomuutta koskevissa jutuissa ja lehtien artikkeleissa. Mut myös Avasta olen kuullut pelkkää hyvää ja että ois viä viihtysämpi ympäristöltään...mene ja tiedä sitten kun en ole käynyt. Mutta mutta, toivotaan ettet joudu kummallekaan :)
...eli huomista testausta odotellaan =) Peukkuja siihen!
 
Moi! :wave:
Mulla menossa kp9. Oli tänään kystakontrolli julkisella. Katto samalla muutenki tilannetta ja oli lentää selälleen, ku löys oikeesta munasarjasta 16,9 mm munarakkulan. On kuulemma hurjan kokonen kiertopäivään nähen. Eli huippu kiertoa elelen! :D Kaikki oli muutenki OK. Lapsettomuustutkimuksiin ja eteenpäin kumminki vasta joulukuun tienoolla. Nyt noita Clomeja ja täs kuussa kierron 22.pv taas progestiini ja ens kuussa myös ultraus. Oli aivan HUIPPU lääkäri!! Sano vielä lopuksi, et hoietaan Clomiasiat ja muutki tästä eespäin täällä, ni ei sun tartte laittaa rahoja yksityiselle. NIIN helpottunu olo jotenki ja positiivinen. Tuoki jännä, et tahto uuestaan kattoa ton veriarvon, eikös se yleensä oteta vaan kerran!?

JJ-t Voi mahoton, ku jännittää sun puolesta!! Tsemppiä! Huomenna sit heti uutiset tänne! :)
 
kiitti tsempeistä...mutta lämmöt on hieman jo tippunut :kieh: testaan aamulla kuitenkin. jos ne menkat alkaa vasta torstaina niin harmittaa kun ei tärpännyt ja jos huomenna, niin harmittaa kun ei jatkettu pupuiluja ennenkun vasta tajusin että se ovis oliskin vasta! siis sillon kaks viikkoo sitten torstaina pupuiltiin ja sillon jo lämmöt noussu, läheltä pitää, ärsyttää jos tälläsestä jutusta on kiinni!! oliskin jäljellä se alkusuhteen hurmos :heart: no tätiä voi jo huomenna odottaa, tulis sitten nopeesti jos on tullakseen!! :kieh:
 
JJ-t Voi kun kurjaa :( Ois ollu niin kiva lukee taas plussa-uutisia!
milo Sulla ollukin kiva käynti lekurilla. Kyllä se hirveesti aina valaa uskoo tähän hommaan kun saa positiivisia asioita kuulla lääkäriltä. Nyt sit tsempit tähän kiertoon! Tosi hyvältä kuulostaa!!! =)
 
sellainen kysymys: et onko täällä muita kenellä ei enen ole mitään häikkää ollut ja esikoinen tuli helposti ja nyt sen jälkeen kun haluais toisen niin kaikki on pielessä???? mulla meinaa näin ja olen kyllä aika ihmeissäni et miten tää voi olla mahdollista :'( :'(

joo niitä plussia ois taas kiva tähänkin pinoon saada .
JJ-t :hug: :hug:
 
JJ-t Voi, pahoittelut negasta! :hug:

Milon lääkäri kuulostaa ihanalta, voi kun itsekin joskus saisi tuollaisen... :|

Tervetuloa, titonia!

Täällä täti pelmahti eilen paikalle, pitihän se arvata. :ashamed: Ehkä lähden shoppailemaan suikun tavoin, mielen piristämiseksi.
Ja sain jo kamalan stressin niistä tulevista tutkimuksista. Tämä kierto kerkeää olla vielä ennen niitä, mutta olin ajatellut ottaa tämän ihan rennosti (joopa joo, varmasti onnistuu). Mies kuitenkin tiedusteli jo seuraavaa mahdollista ovulaatioaikaa, ja sanoi, että sitten vehdataan joka päivä ainakin kolme viikkoa...Sikäli kuin paikat kestää. :ashamed:

Mutta nyt ostoksille! Taas...

Emili, kp 2/33-42, yk9
 
Ultrassa käyty. Ei mitään muuta uutisia kuin se että jäädään odottelemaan kutsua sairaalaan.
Taidan jäädä taustalle ja aloitella ns. kesäloman ja palailla sitten kun sairaalaan tulee kutsu ja katella mitä sitten tapahtuu
 
Kaikille ikävän yllätyksen kokeneille :hug:

Hani-, mulla tuli myös esikoinen äärihelpolla, yhdestä ainoosta kerrasta ja nyt ei sitte mitää ja pari vuotta on menny :'( Koitin varautua siihen että ehkei enää iän takia tuu yhtä helposti ja voi mennä "jopa" useempi kuukausi ( :LOL: !!) mutta näin vaikeeks en sentään ois ikinä uskonu menevän :( nyt sitä vaan pelkää jo että lopulta on siinäki ääriharvinaisessa "jämäporukassa" joille ei auta edes mikään hoitokaan :ashamed: mutta tosiaan sillon ennen muinoin menkat oli ihan erilaiset, normaalin runsaat eikä varmaan mitään endookaan ollu.
 
Emili, sullahan kuulostaa olevan mukavan aktiivinen ja osallistuva mies! B) Mä joudun aina ressaan sitäkin että mahtaako yritys onnistua juuri sillon kun pitäs (juu, on oltava aina yks "periaatteellinen/pakollinen" kerta parin päivän sisään ennen o.ta :whistle: ).. sekin pitää hoitaa mieluummin mainitsematta koko "tärkeestä ajasta" ettei miehelle tuu paineita. Voi kumpa ei tarvis miettiäkään mitään ovulaatioaikoja jos ois sitä seksiä useemmin..! :ashamed: Ei varmaan ois itekään niin turhautunu ku ei kumminkaa onnistu jollei ois mitään vaivaaka joutunu näkeen.. :|
 
mm77 Vasta viime aikoina mies innostunut enemmän, kun ihmetellyt myös kun plussaa ei kuulu. Onhan se ihana, että toinen haluaa ja yrittää kovasti, mutta ei se ainakaan minulle ole ihna yksinkertaista tuo joka päivä puuhailu. :ashamed: Ei vaan tee mieli niin usein, ja ei paikatkaan montaa päivää putkeen tykkää, joten melko väkinäiseksi menee lopulta. Mutta mies kumminkin itse haluaa, joten siinä mielessä hyvin, ettei tarvitse pelätä, että möläyttää ovisajankohdan...

Piglet :hug:

Eipä tarttunut ostoksilta mitään, mutta nyt se on lähdettävä töihin... :kieh:
 
kiitos kaikille haleista :heart: tää oli ihan arvattavissa, mutta silti se nega aina kirpasee :'( vähän jo juilii selkää ja mahaa, yleensä menkat alkaa aamuisin, niin eiköhän huomiselle ole jo kp 1 :kieh: sanokaa joku alotanko ne clomit, vaikka lääkäri kaski pitää tauon??!! oon hirveesti lukenut ja palstaillut ja hyvin monella on ollut niin ettei joka kierto toimi ja kuitenkin he jatkavat clomeja normaalisti :/ en haluais jättää yhtään kiertoo väliin..

ostin ideaparkista hameen, kaks paitaa, kengät ja aurinkolasit ja rahaa meni 60 euroo!! hyviä löytöjä :)

piglet toivottavasti saatte pian kutsun sairaalaan ja asioihin vauhtia, tsemppiä jatkoon ja tulehan tänne ilmoileen kaikista tuloksista :D
 
Emili, joo, eihän sitä kyllä itekään jatkuvasti aivan joka päivä jaksas innostua.. mulle sopivin ois ehkä 2-3 päivän välein :D nyt sitä on keskimäärin 1-2 kertaa viikossa :| Eikös hedelmällisyyden maksimoinnissa joka toinen päivä oo se suositus, mieluummin kun joka päivä? Sitä useemmista ei kai oo varsinaista hyötyä tän kannalta..? Ehtii "kassit" siinä täyttyäkin, ja kyllähän se varmaan paremmin maistuu eikä niin äkkiä kyllästytä kun ollaan päivän-pari puutteessa ;) Vois vinkata miehellekin tosta =)
 
Teillä mielenkiintoset keskustelut menossa..piti oikeen ajan kans pysähtyä lukeen! Mulla super innokas mies lapsentekopuuhiin. Joka päivä olis kuulema paras..no, itte saatan olla vähä toista mieltä. Mä kans oon kuullu, et hyvä rytmi olis kahen-kolmen päivän välein. Pakkohan se on, mäkään ku en tiiä varmaks millon mullon ovis. Mut kummasti on intoa tullu lisää itellekki, ku alettiin puol vuotta sitte tosissaan vauvaa yrittään, jaksaa innostua ihan toisella lailla!

JJ-t Voihan paska!! Negatesti on niin tyhjentävä. Koita jaksaa! Toivotaan nyt, et menkat alkas pian, ni pääset uuteen kiertoon. :hug:

Saunaan pistin tulet. Nyt venytteleen (tulin tunnin lenkiltä) ja kattoon töllöä. Moi! :wave:
 
milo Siinä toinen onnekas ("munarikas" )! :flower: :LOL:
Parempihan se niin päin on että voi joskus pihdatakin kun että joutus jopa naisena aneleen mieheltä :p tai voihan sitä joskus ihan miehen mieliks imarrella sillein...
Onneks ne siittiöt elää siellä munajohtimissa muutaman päivän (keskim. 3vrk?), jollei ihan joka päivä saa/jaksa, eikä ovis livahda täysin ohi! :D
 

Yhteistyössä