Auta köyhää!

vierailija
Mä voin auttaa, jos asut pk-seudulla, ja voin rahan sijaan auttaa vaikka kanssasi ruokaa ostamalla tmv. En ala rahaa tuntemattomien ihmisten tileille siirtämään, kun enhän minä voi tietää meneekö tuo avustus vaikka järjestäytyneen rikollisuuden rynnäkkökivääriostoksien rahoittamiseen.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
[QUOTE="järjestäytyneen rikollisuuden rahoittamiseen.[/QUOTE]
Ei se niin vakavaa olisi, joutuisi vaan vankilaan järjestäytyneiden rikollisten seuraan.

Terrorismin rahoittaminen on kansainvälisillä sopimuksilla tosi paha rikos. Suomalaiset sosiaalitantat jotka ovat tehneet täydentävän toimeentulotuen rahapäätöksiä valvomatta mihin rahat käytetään voivat hyvinkin USA:han matkustaessaan joutua vankilaan loppu iäkseen.
 
Toinen köyhä
Mä voin auttaa, jos asut pk-seudulla, ja voin rahan sijaan auttaa vaikka kanssasi ruokaa ostamalla tmv. En ala rahaa tuntemattomien ihmisten tileille siirtämään, kun enhän minä voi tietää meneekö tuo avustus vaikka järjestäytyneen rikollisuuden rynnäkkökivääriostoksien rahoittamiseen.
Voit auttaa mua. Mä oon peruspäivärahalla elävä kolmen nuoren äiti. (Joista enää 2 saa lapsilisää)
Tarttisin prepaidliittymään saldoa. Ruuan saan riittämään kun aina rahapäivinä täytän kuiva-ainevarastot, leivon itse, teen isommat määrät ruokaa jota pakastetaan/lämmitetään. Kerään marjat, keitän mehut ja hillot. Mutta kun ymmärrettävistä syistä halua rahaa lahjoittaa niin lahjoita puheaikaa?
 
vierailija
Voit auttaa mua. Mä oon peruspäivärahalla elävä kolmen nuoren äiti. (Joista enää 2 saa lapsilisää)
Tarttisin prepaidliittymään saldoa. Ruuan saan riittämään kun aina rahapäivinä täytän kuiva-ainevarastot, leivon itse, teen isommat määrät ruokaa jota pakastetaan/lämmitetään. Kerään marjat, keitän mehut ja hillot. Mutta kun ymmärrettävistä syistä halua rahaa lahjoittaa niin lahjoita puheaikaa?
Ja terroristit ja järjestäytynyt rikollisuus käyttää minkälaisia puhelinliitttymiä :whistle:
 
vierailija
Moni ei tiedä miten väsyttävää köyhyys on. (takana on burn out)

Minulla auttoi kun nöyrryin ottamaan vastaan apua. Ensin tuntui kaamealta hakea tukirahaa sosiaaliohjaajalta... Kerroin sen hänelle. Nyt kuitenkin, saan opiskella kuntoutusrahalla ja nyt minulla on työpaikkakin tiedossa!
Elämä hymyilee!

Halveksin muuten ennen burn outin kokeneita ihmisiä. En halveksi enää! Minulla yhtenä päivänä, niinkuin astia olisi särkynyt. En pystynyt tekemään mitään. En pystynyt edes millimetriä hoitamaan töitä eteenpäin. Kesti seitsemän vuotta ennenkuin aloin toipua. Oma pätemisentarve oli syynä.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Voit auttaa mua. Mä oon peruspäivärahalla elävä kolmen nuoren äiti. (Joista enää 2 saa lapsilisää)
Tarttisin prepaidliittymään saldoa. Ruuan saan riittämään kun aina rahapäivinä täytän kuiva-ainevarastot, leivon itse, teen isommat määrät ruokaa jota pakastetaan/lämmitetään. Kerään marjat, keitän mehut ja hillot. Mutta kun ymmärrettävistä syistä halua rahaa lahjoittaa niin lahjoita puheaikaa?
Mikä siinä on vikana, että auttaja ostaisi sinulle ne kk kuivaelintarvikkeet ja säästyneillä rahoilla voit sitten ostaa puheaikaa.
 
Toinen köyhä
Mikä siinä on vikana, että auttaja ostaisi sinulle ne kk kuivaelintarvikkeet ja säästyneillä rahoilla voit sitten ostaa puheaikaa.
No ei muuta kun se, että puheaika on lopussa, jauhot, ryynit ja makaronit ei. Nyt jos joku ostais kk tarpeet olis ryynejä ja muita 2 kk:ksi, mutta puheaikaa ei. Eli....

Tätä ei nyt pidä tulkita niin, ettei köyhälle apu kelpaa. Mutta jos tarve on sille puheajalle, niin miks kukaan haluais antaa jauhoja ja näkkileipää?
 
vierailija
No ei muuta kun se, että puheaika on lopussa, jauhot, ryynit ja makaronit ei. Nyt jos joku ostais kk tarpeet olis ryynejä ja muita 2 kk:ksi, mutta puheaikaa ei. Eli....

Tätä ei nyt pidä tulkita niin, ettei köyhälle apu kelpaa. Mutta jos tarve on sille puheajalle, niin miks kukaan haluais antaa jauhoja ja näkkileipää?
Väärinkäytösten estämiseksi. Sinulle voidaan soittaa ja voit soittaa hätänumeroihin + luultavasti pariin "turvanumeroon" joten parjäilet seuraavaan tiliin asti. Sitten annat jonkun ostaa ruoat ja ostat itse sen prepaidin.. Tai sitten sinulla on jotain salattavaa...
 
Toinen köyhä
Väärinkäytösten estämiseksi. Sinulle voidaan soittaa ja voit soittaa hätänumeroihin + luultavasti pariin "turvanumeroon" joten parjäilet seuraavaan tiliin asti. Sitten annat jonkun ostaa ruoat ja ostat itse sen prepaidin.. Tai sitten sinulla on jotain salattavaa...
Mihin hiton turvanumeroon??? Kun prepaidin saldo on 0€ sillä ei soiteta muualle kun hätänumeroon 112. Ja minkä ihmeen väärinkäytösten??? Se on väärin, jos haluaa soittaa... tiesithän, että prepaidilla ei voi soittaa maksullisiin "viihde tms." numeroihin.
Kivaa kyykyttämistä täällä.
Joo, kyllä mä pärjään. Kiitos ja anteeksi!
 
vierailija
Voit auttaa mua. Mä oon peruspäivärahalla elävä kolmen nuoren äiti. (Joista enää 2 saa lapsilisää)
Tarttisin prepaidliittymään saldoa. Ruuan saan riittämään kun aina rahapäivinä täytän kuiva-ainevarastot, leivon itse, teen isommat määrät ruokaa jota pakastetaan/lämmitetään. Kerään marjat, keitän mehut ja hillot. Mutta kun ymmärrettävistä syistä halua rahaa lahjoittaa niin lahjoita puheaikaa?
Millä alalla olet? Pääkaupunkiseudulla on aikalailla avautunut työpaikkoja talouden viristymisen myötä?
 
No ei muuta kun se, että puheaika on lopussa, jauhot, ryynit ja makaronit ei. Nyt jos joku ostais kk tarpeet olis ryynejä ja muita 2 kk:ksi, mutta puheaikaa ei. Eli....

Tätä ei nyt pidä tulkita niin, ettei köyhälle apu kelpaa. Mutta jos tarve on sille puheajalle, niin miks kukaan haluais antaa jauhoja ja näkkileipää?
No siksi, että ensi kuussa olisi sitten varaa rupatella.
 
vierailija
Mihin hiton turvanumeroon??? Kun prepaidin saldo on 0€ sillä ei soiteta muualle kun hätänumeroon 112. Ja minkä ihmeen väärinkäytösten??? Se on väärin, jos haluaa soittaa... tiesithän, että prepaidilla ei voi soittaa maksullisiin "viihde tms." numeroihin.
Kivaa kyykyttämistä täällä.
Joo, kyllä mä pärjään. Kiitos ja anteeksi!
Turvanumero:
https://yhteiso.telia.fi/t5/Blogi/Prepaid-liittymasta-saldo-loppu-ja-pitaisi-soittaa-kotiin/ba-p/99574
Ihmiset eivät halua rahoittaa rikollisten toimia, valitan. Ota se ruoka lahjoituksena ja osta itse prepaidit.
 
vierailija
Turvanumero:
https://yhteiso.telia.fi/t5/Blogi/Prepaid-liittymasta-saldo-loppu-ja-pitaisi-soittaa-kotiin/ba-p/99574
Ihmiset eivät halua rahoittaa rikollisten toimia, valitan. Ota se ruoka lahjoituksena ja osta itse prepaidit.
Eli jos on prepaidliittymä on rikollinen? Mistäs sen tietää, että ruoka-avun saaja ei ole? Ja tää toimii telian liittymissä, mites muiden operaattoreiden? Uskomatonta spekulointia. Täältä sympatiat sekä aloittajalle että sulle Toinen köyhä.
 
Toinen köyhä
Köyhällä ei ole velatonta asuntoa. Myy asunto, mene vuokralle ja osta ruokaa+prepaid.
Niin ei ehkä sellasella, joka on köyhä jo kolmannessa polvessa, ei ole koskaan käynyt töissä, on sairas tms.
Mun asiat on nyt vähän kehnosti, mutta eletyssä elämässä olen saanut perintöä, ostanut asunnon (mihin meni ne perityt rahat), maksanut asuntolainan. Eli mulla on omaisuutta, mutta ei ole mitään mieltä alkaa sitä realisoimaan, myymään tappiolla.
Koska tää on kai kuitenkin väliaikaista.
Eli joo. En ole köyhä, mulla on omaisuutta. Olen vaan rahaton. Eri asioita.
 
vierailija
Niin ei ehkä sellasella, joka on köyhä jo kolmannessa polvessa, ei ole koskaan käynyt töissä, on sairas tms.
Mun asiat on nyt vähän kehnosti, mutta eletyssä elämässä olen saanut perintöä, ostanut asunnon (mihin meni ne perityt rahat), maksanut asuntolainan. Eli mulla on omaisuutta, mutta ei ole mitään mieltä alkaa sitä realisoimaan, myymään tappiolla.
Koska tää on kai kuitenkin väliaikaista.
Eli joo. En ole köyhä, mulla on omaisuutta. Olen vaan rahaton. Eri asioita.
Mitäs olet sitten tehnyt sen eteen että rahattomuus poistuisi?

Opiskellut ammattia joka saattaisi työllistää siellä?

Hakenut työtä hieman etäämmältä?
 
vierailija
Ok. Ensi kuussa sitten hommataan puheaikaa ja jätetään ruuat ostamatta. Kiitos vinkistä! Huomaa, ettei täällä monella ole aavistustakaan, mitä on elää ja elättää lapsensa, kun rahaa ei ole yhtään ylimääräistä (eikä aina tarpeellistakaan).
Laita ensin polkupyörä kuntoon, niin pääset kirjastoon. Jos ei ole kirjastoa, kulkee kirjastoauto. Oletko ottanut selvää?
 
vierailija
Niin ei ehkä sellasella, joka on köyhä jo kolmannessa polvessa, ei ole koskaan käynyt töissä, on sairas tms.
Mun asiat on nyt vähän kehnosti, mutta eletyssä elämässä olen saanut perintöä, ostanut asunnon (mihin meni ne perityt rahat), maksanut asuntolainan. Eli mulla on omaisuutta, mutta ei ole mitään mieltä alkaa sitä realisoimaan, myymään tappiolla.
Koska tää on kai kuitenkin väliaikaista.
Eli joo. En ole köyhä, mulla on omaisuutta. Olen vaan rahaton. Eri asioita.
Ota alivuokralainen
 

Yhteistyössä