[b]Ylivieska ja lähialueet -pino[/b]

hennis harmaana
Hoh hoijaa on vähä tylsäää ei tuolta töllöstäkään mitään tuu äh sorry kun valitan mutta isäntäki tulloo vasta ilalla kotia. :/ Täytynee jotaki kekata. =)
 
auri74
Päivää vaan emännille! :wave:

Tämä päivä on ollut yhtä laukkomista paiaksta toiseen.. pojalla ollut puheterapia ja mulla ollut neuvola ja isäntä piti hakea töistä jne jne..

Mutta ekana neuvola terveisiä.. Hemoglobiini 100 :\| ja sekin mitattiin mun omasta "vaatimuksesta" kun on ollut niin huonohappinen oli että ajattelin että oiskohan pudonnut lisää, no lääkäri neuvo hakemaan luontaistuotekaupasta nestemäistärauta. On kuulema hyvä (on varmaan hyvä veriarvoille mutta meleko hirveän makuista :$ ) niin verenpaine ok vaikka hieman kohallaan ja muutenkin kaikki ok, MUTTA se terkkari \|O \|O \|O \|O :snotty: lääkärin kanssa juteltiin (oli muuten eka ihminen joka minua kuunteli oikeesti asiani kanssa) kun pojan synnytys oli melko tiukka ja katkes solisluu yms, no kysyin sit lääkäriltä että mites ois synnytystapa arvio, ja pääsen sinne heti kun laskettuaika ylittyy kun vauva oli nyt jo 3,2kg. no sit terkkarille totesin vaan että olo on jo aika tukala ja hankala, sellainen yleisluontoinen toteamus vaan niin arvaatkaapas mitä se muija sanoi mulle "no hyvä että on tukala olo, ei synnytys pelota sit niin paljoa" voi s a a t a na!!!! suomeksi sanottuna \|O \|O \|O ja sit kahden viikon päästä on seuraava käynti kun on niin hyvinvointinen toista odottava ettei tarvi käydä joka viikko edes ihan viimeisillään!!!! :snotty: joo-o toivon oikeesti että vauva tajuaa syntyä ennen seuravaa neuvolakäyntiä tai voi olla tulee sanottua sille terkkarille meleko suoraan...

Joo että tälläistä täällä! Pitää vissiin lähteä istumaan hakeen ja rauhoittuun, taidan vaan sulaa hangesta läpi ja kasvattaa ruohonkin tilalle kun niin kuumana käyn :whistle: ;)

taidan lähteä lämmittään eileistä jauhelihakeittoa, ei jaksa paljoa muuta värkätä!

kirjoitellaanpas :wave:
 
Aurille :hug: voimia ja jaksamista.Vuodatuksesi luettua en voi muuta kuin päätäni pyöritellä.

Täällä ei kummempaa.Käytiin justiinsa päivällä Kokkolassa ja nyt pitäisi jaksaa tehdä sitten näitä kotihommia.Otto vain ollut mukavasti kokoajan äitinpoikaa että pitänee odottaa jos tuo mies tulisi navetoimasta ja Otto viihtyisi sitten isinsä kanssa.
 
hennis
Auri koita kestää :hug: :flower: kyllä se siitä.Meillä neiti ilta villissä uuh :whistle: Just tossa Hannelle sanoinki että onneksi isi tulee kotia =) tänään. Joo mutta eipä tässä sen kummempaa lähetään neitin kans kohta suihkuun. =) Palataan juttuun taas! =) :wave:
 
Anne77
Moimoi vaan kaikille mammoille! B) Kiirusta on pidelly edelleen, hyvä kun masussa elelevä "mini" pysyy mukana =) Viikonloppu sujahti Helsingissä messuilla. Oltiin työkaverin kanssa siinä huonon onnen pendolinossa, joka hyytyi välille pakkasen takia.. Kyllä kirottiin moneen kertaan italialaiset.. hesaan päästiin vihoviimein liki 4 t myöhässä..

Eilen käytiin neuvolassa miehen kanssa, olipa mukavaa :) Vauva siellä kölli niin mukavan näköisenä, ja kaikki pitäisi olla ok. Tällä kertaa neuvolakokemus oli oikein positiivinen.. Opiskelijakin oli seuraamassa sivussa :)

taidanpa tässä ruveta iltapuuhiin. Hyviä öitä \|O

p.s Missä vaiheessa ootte ruvenneet ostaan pikkuruisia vauvanvaatteita tulevalle lapsosella..? jokohan uskaltais, tekis niiiin mieli. :wave: (14+5)
 
Pikainen huomenta!Otto nukkuu tänään yllättävän pitkään.Tosin hieman alkaa kuulostaa että heräilee.

Silloin kun aloin odottamaan niin en ostanut vaatteita vauvalle kun äitni toi ne jo samantien kun kuuli asiasta.No kesken meni ja lisää vaatteita aloin saamaan kun aloin uudelleen odottamaan.Itse esikoisen aikana teimme sitten ensimmäisen hankinnan rv20 kun oli niin hyvät ja hienot vaunut halvalla niin piti mennä ostamaan.Tässäkään raskaudessa en uskaltanut hankkia vasta kun nyt tosiaan viimeviikolla sen kantolinaan eli rv23...

Mutta nyt pitää pikkuhiljaa mennä katsomaan oltasko siellä sängyssä pystyssä niin saisi alkaa päivän toimet...jos vaikka joku sattus kyläänkin tuleen voisi isommat järjestellä siistiksi.Kun ei oo toi siivoominen mitenkään mielekästä eikä jaksakaan...
 
auri74
Huomenta vaan!

Miedän pojalla on tarhassa tänään kuvaus, aamulla pistettiin geeliä tukaan ja sit föönattiin pystyyn :D tuli hieno...

Anne, me ostettiin esikolle ns kaikki valmiiksi ennen syntymään. Oliskohan ollut jostain raskausviikolta 20 alkaen, vaunutkin haettiin kuukautta ennen syntymää.. Voithan sinä pikku hiljaa alkaa osteleen vaatteita, isommat hankinnat kuten vaunut, punkan, sängyn yms voi jättää sitten vaikka siihen kun jäät äityislomalle. Suosittelen käymään kirpputoreilla (citykirppis ja suurkirppis), itse oon löytänyt tosi hyvin ja hyviä vauvan vaatteita hintaan 0,50-2?.. ja se kylällä oleva marimekonmyymälä myy kotimaisia vauvan vaatteita, varsinkin kakkoslaatua olevat ovat melko edullisia... :wave:

Eipä tänne mitään sen ihmeempää muuten, olen sitten eilisen jo rauhoittunut ja eikä enää edes kiukuta..

HAnne, pistin sulle eilen sähkäriä ja hennis onko siitä kokoontumisesta mitään varmaa viellä?

Kirjoitellanpas taas :wave:

Joo, ja sellainen nolo juttu pitää kertoa kun meidän autossa alkoi eilen palamaan "bensavalo", niin minä se vaan körryyttelin asiollani ja enkä huomannut ollenkaan katsoa kuinka paljon oli oikeesti tullut kilometrejä eilisen päivän aikana (melkein 80 km oli tullut), eikä ollut isäntäkään laskenut? kun oli vastannut hänelle ettei se kauaa oo palanut niin hän jäi tänä aamuna välille kun dieseli loppu... :ashamed: :ashamed: Onneksi oli yks työkaveri oli tulos Sievistä niin hän käytti sitten polttoaineen haussa :whistle:
 
hennis
Huomenta vaan mammelit! =) Muistaakseni joskus 20 viikon tienoilla aloin osteleen vaateita. =) Joo mulle vaan tehtiin se lapsivesibuktio kun äitin puolen suvussa kehitysvammasuutta tosin lievää. Esiintyy poika lapsilla todennäkösemmin kun tyttöillä. Mutta kerron sitte nokatusten enemmän. =) Juu mutta eipä tässä sen kummempaa palataan juttuun taas. =) :wave:
 
PamBoo
:attn: :attn: MINÄ täällä ilmoittaudun mukaan joukkoonne. Kotopaikka vähän rajoja liepeilee, mut kuulin että tänne otetaan tervetulleeks naapurien asukkaitakin =) Saatte sitten Smurffiinaa syyttää kun rasitutte mun kirjoituksiin :LOL:

Ootan, että pojat saa Titinallen, Lasse jääkarhun ja Röllin katsottua (huonoooo äiti ku istuttaa lapsia videoitten ääres :whistle: ) ja sitten jalkaudumme pihalle. Eiköhän siellä kepeästi parituntinen kulukin. Nuorempi pojista (1v 10kk) tappuroi päiväunille menoa vastaan. On tähän asti nukkunut ulkona vaunuissa parituntisia päivätirsoja. Nyt ei saa vaunuihin survottua. Sitten saattaa syliin nukahtaa, kun sisälle palataan.

Toivottavasti tullaan tutuiksi. Kyselkäähän kaikkia mä oon hirmuinen kirjoitteleen, kun vaan poikain pyöritykseltä kerkiän Moi B) B) :wave:
 
PamBoo
Meijän kuopus ei mahtuiskaan vaunuihin, jos meil ei ois noit tuplarattaita. Siinä yksin mahtuu köllötteleen ja saa topattua viltteihin.Ovat jättiläislapsia tai hih sitten meilläpäin kasvaa naapureis vain tiitiäisiä niin nämäkin isoilta näyttää.

Tuplavaunut (vierekkäin istuttavat ja maattavat niinku nää) oli kätevä hankinta kun nassikat on niin peräjälkeen syntyneitä. Talvihaalareis ne istuu kuin sillit purkissa. Eilenkin käytiin kylillä kävellen ja jo oli mutsi hikinen kun vaunut + pikku-ukkokilot pukkasi läpi pehmolumien =) Mut nyt uhvoon eli pihalle Sata pojoa muksuille kun ovat antaneet mun naputtaa täs näinkin kauan Todennäköisesti kuulette minusta vielä :D
 
hennis
Auri on siitä se on se 19.2 klo 12.00 paikka Pedrinas Kärkkäinen Ylivieska. =) Meillon neiti päikkäreillä niin aikaa tässä kirjotella. Sain tossa ton yläkerran siivottua. =) Mutta nyt lähen kahvitteleen palaamme asiaan taas. =) ;)
 
Hanne harmaana
Tervehdys tännekin puolelle!

PAMBOOLLE tervetuloa joukkoomme, tänne kyllä mahtuu väkee enemmänkin, olisitko tapaamiseen Ylivieskaan tulossa 19. päivä? Saako udella missäs "kaukana" asutte (laita vaikka yv:nä jos tässä et halua sitä julkistaa kaiken kansan nähtäväksi)?

HENNIS, täytyypä kattoo jos ton meidän vanhan paistinpannun veis vaihdossa ja ostais uuden tilalle... Kiitti tiedosta! :flower:

SARTSUKKA Mukava oli teillä piipahtaa kylässä, tulkaa tosiaan tekin täälläpäin käymään kun joudatte. Hennis tuossa joku aika sitten heitti ideaa ilmoille että voitais joskus porukalla nähdä aina jonkun luona, että jos vaikka vuoroteltais näitä kyläpaikkoja. Käviskö?

Just tultiin tuolta Lohtajalta ja neiti nukkuu keittiön pöydällä turvaistuimessa, täytyy mennä riisumaan ettei aivan tukehdu... Mutta palaan taas asiaan jossain vaiheessa. :wave:
 
auri harmaana
Teretulemas mukaan vaan uus mamma!! *mun pää kerkis jo unohtaa sun nickin, Sori :ashamed: *

Joo, nyt on tuttit ja pullot yms keitelty vauvalle valmiiksi, eli nyt on kaikki valmista! Syntys vaan pieni niin äipätti (koko muun suvun kera) olis onnesta soikeena :D

Mulle kyl passaa se että tavattasi toisten luona, MUTTA kuten tiedätte allergia rajoittaa meidän tulemisia autottumuuden ohella niin oon sit aina vähän niin kuin toisten kyytien varassa, paitsi viikonloppuisin.. MUTTA meille voi aina tulla vaikka isommallakin porukalla! :wave:
 
Hanne oli kiva kun kävitte täällä! =) Teidän neiti on niin suloinen!voi kumpa jo pian tulisi toukokuu.Tässä varmasti tullaan käymään kun vain keretään.Otto ei sitten nukkunut kuin vajaan tunnin.Saas nähdä nukkuuko tänään enään.Voi olla että pienille päikkäreille viiden aikana menee.Voi olla mahdollista että myöskään ei mene!

Joo se olisi mulle ihan passeli että vuorotellen jokaisen luona mää rakastan just tuollaisia tapaamisia varten leipoa kaikkea hyvää.(mieskin tykkää kun saa siinä sivussa herkkuja)

Käytiin äsken kylällä ja nyt olisi taas tarvikkeita leipomiseenkin ettei joka päivä kaupassa tarviis juosta.

Mutta nyt meen riisin keittoon kanat onkin olleet jo jonkin aikaa uunissa.
 
PamBoo
Hennis, Hanne ja Auri :flower: :flower: :flower: kiitos kun ootte mut huomanneet jo =) Todennäköisesti en ole vielä sinne Kärkkäistapaamiseen tulos täs kuus :/ mut kukaties tuonnempana :) Oon nyt vähän epäselvillä teidän nikeistä kun näytte aina välil niin harmaina, vaikka minusta kuulostatte värikkäältä porukalta ;) Onks Auril milloin vauvan arvioitu saapumispäivä? Ettehän tykkää huonoa kun mä kyselen, mul on niin valtava tiedonjano hih kun oon ollu niin monta vuotta melkein pois ihmisten ilmoilta.

Ilahduttaa tänään myös kun sain aikaiseks olla itsekin poikien kans ulkona parituntisen B) Kyl yöl nukuttaakin sit makiasti Ja veljeksille potut maistui kun olivat muutaman kymmentä kertaa kierineet lumivalleja alas. Mut nyt suunnitteleen ruokaa meille isommillekin...
 
auri harmailee
Siis oon harmaana kun jaksa kirjautua tai en pääse kirjautuun, yleensä en jaksa... :ashamed: mulla on laskettuaika 19,2 eli ei enää ole pitkästi ja sitten meillä on 7v poika joka käy esikoulua, ei siis mikään tiivis sisarusparvi ole meillä kasvamassa.. ;)

Eikä haittaa vaikka kyselet, mutta laita vaikka yksityisviestinä sun sähköpostiosoite niin sähkärillä on vähän mukavampi kirjoitella tarkemmin itsestään ja perheestään kuin tänne ns yleiselle foorumille.. ymmärrät varmaan? =) :wave:

Vaikka varmaan melko hyvä käsityksen saa meistä jo näin päivittäisten kuulumisten muodossa.. ;)
 
auri harmailee
HANNEE! Halpa-halli mainosti että niille voi tuoda vanhoja kattiloita ja pannuja ja jos ostaa uuden saat hackmannin tuotteista -20% ja alennus tulee siis tietysti "halpa-hallin halvoista hinnoista" :LOL: :LOL: :D ;)
 

Yhteistyössä