bussissa kaatuu pappa meidän vaunujen päälle

kuka menee auton kyytiin missä ei ole turvavöitä vaikka ei olisi edes raskaana? Itse en ikinä menisi auton kyytiin missä ei ole turvavöitä ja onko sellaisia edes enää!?? Sinä itsehän vaaransit tuolla vauvan ja kuski vaaransi teidät kaikki.
Olikohan vuonna -75, kun tuli turvavyöpakko etupenkille. Sitä vanhemmissa autoissa ei tarvitse olla vöitä.
 
no en tiedä oliko se kännissä vai miksi se horjui niin, se nauru oli jotakin aivan käsittämätöntä, ja se selitys että ei hän kaatunut. mua ainakin hirvittää sellaiset 150kg pienen vauvan päälle.. oon kai sit vähän outo kun pelästyin...tottahan vauvan pitää tuollainen kestää, ja anteeksi ei tarvi pyytää...

itse kyllä pyydän vaikka horjahdan kanssamatkustajaa päin, ja vaunuista pysyn kaukana jos muualla on tilaa. ja nyt oli, ei ollut ruuhka aika, oli pakko jäädä siihen vaunujen eteen. kukaan muu ei horjunut. ei äkkijarrutuksia. piti vaan tosi huonosti kiinni, kattelin sitä ja mietin että kohta se kaatuu, ja niin kaatui.

tästä edes kukaan ei tule lähellekään vaunuja, seison itse edessä.
 
[QUOTE="vieras";23443378]Kuule, jos bussilla matkustaminen on noin turvatonta vaunujen kanssa, voit alkaa kävelemään. Muutenkaan ole kuin haittaa niistä pe*keleen vaunuista tukkimassa käytävää, ja sitten maristaan jos joku ei mahdu kyytiin... Ottakaa ne vekaranne vaikka rintarepussa sille shoppailuretkellenne. Ja myös vaatekauppoihin vaunukielto, tai alan tahallani "kompastumaan" kärryihinne.[/QUOTE]

oot inhottava. bussissa on ihan yhtä oikeutettua olla vaunujen kanssa kun ilmankin. ihan hyvin mä voisin sanoa sulle että ootte vaan tiellä te joilla ei ole vaunuja mukana. sinne bussiin on vaunupaikat juurikin niitä vaunuja varten laitettu. ja käveleppä ite vaunujen kanssa 20km päähän ja takas.
 
no ensi kerralla tiedän että vaunujen päälle kun kaatuu itse joskus, ei tarvi edes anteeksi pyytää. hieno homma. mieluummin siihen kuin kanssamatkustajan päälle..
Minä oon kyllä sitä mieltä, että anteeksi olisi pitänyt pyytää. Tietysti!
Ja olisin kyllä pelästynyt kovasti ja tilanteesta riippuen varmasti toiminut samoin kuin sinäkin.

Ole ap ylpeä, että sinulta löytyy suojeluvaistoa lastasi kohtaan! :)
Kaikilla ei sitä näy löytyvän.
 
ok
Tuskin kaatui tahallaan! Anteeksi voisi pyytää, mutta ehkä hän ei tajunnut, kun pelästyi itsekin kaatumista. Anteeksipyytökin olisi vain muodollisuus, kun kerran on vahinko, eikä oma valinta dyykata vauvan päälle.
 
halipupu harmaana
Muistaakseni joskus on meinannu kaatua joku vaunujen päälle bussissa, mutta sain itse tuettua tätä henkilöä sen verran, ettei katunut ja tajusi varmaan itsekin tilanteen vaarallisuuden. Pelottavin tilanne sen sijaan tuli kerran kauppakeskuksen ulko-ovilla kun humalainen ukonrohjake meinas tulla suoraan vaunujen päälle ja vaikka en itse ole kovin kookas, pakko siinä oli omalla keholla torjua ukkeli ettei vauvan päälle rysähtänyt. Tuon jälkeen humalaiset miehet on kierretty kaukaa.
 
kiesus
Pappa!? Musta pappa on joku yli 70 vee. Varmasti kamala kokemus ja olet säikähtänyt ihan hirveästi. Vauvaan ei kuitenkaan sattunut ja onneksi ei siihen mieheenkään. Monelle vanhukselle (josta tässä ei kuitenkaan ollut kyse) kaatuminen ja esim. lonkan murtumasta aiheutunut sairaala reissu on sellainen, että sille tielle jäävät. Tarkoitan kuntoutus kierettä ja usein omaan kotiin paluu jää ja tilalle tulee vangainkotiin muutto.

Onnettomuuksia ja vahinkoja sattuu, joten musta on typerää olla olematta tyytyväinen ettei myöskään tälle kaatuneelle käynyt pahemmin.
 
otitko huomioon
että nauru voi johtua myös ahdistuksesta tai säikähdyksestä? Tuskin kaatui tahallaan ja vielä vittumaisuuttaan nauroi päälle. Sinuna olisin kopannut miehestä kiinni suojellakseni vauvaa, mutta samalla myös estääkseni miestä kaatumasta. Enkä todellakaan olisi järjestänyt mitään kohtausta. Ehkä ne muut oli järkyttyneitä siitä showsta jonka pistit pystyyn.
 
Ihan vastaisuuden varalle... Mä en ainakaan koskaan istu jos olen vaunujen/rattaiden kanssa bussissa, koska siitä en vaan pääse tarpeeksi nopeasti jos tulee äkki jarrutus, vaunujen jarru pettää tai just jos joku kaatuu/horjahtaa vaunuja kohti... Mä katselen kauhulla niitä äitejä jotka menevät ihan sinne penkeille istumaan ja jättävät vauvan vaunujen kanssa yksin...
 

Yhteistyössä