Clomifem-hoidosta plussanneet!

mulla on aina ollu ihan selvät oireet,viime raskaudessa oli kans. Yleensäkkin pari kertaa vuodessa ollu virtsis,syksyllä ja keväällä. Lääkärit on jopa puhunu että se estolääkitys alottaa,mutta se on jotenkin jääny.
voiko niitä tikkuja tilata netistä? minkä nimisiä ne niin kun on? vois tilata varuks kotiin niin vois ainakin varmistaa tulevaisuudessa jos oireet lieviä.
Taidan itekkin tilata niitä karpalokapseleita,ei jaksa tuota mehua litkiä paljon ja sillä nousee verensokerit,ostin myös puolukkamehua ja kävin äitin pakkasesta hakemassa punaherukka/puolukkamehua. Melkonen mehukuuri kohta menossa! :LOL:
Voi hitsi,pääset lämpimään! mihin maahan te meette? Paljos sulla nyt on viikkoja menossa,huolettaako yhtään lähtee?

minua hieman ärsyttää oma äiti...se on jotenkin niin ylivarovainen tai säikky tämän raskauden suhteen. Sen kans ei oikein voi puhua tästä ja kun ostin sen dopplerin ja näytin sille, se oli ihan kauhuissaan. Isosiskolle (jonka kans ovat tosi läheisiä) oli soittanu ja selittänyt paniikissa,että "nyt se meni sellasen vempeleen tilaamaan,kohta se stressaantuu kun ei kuule niitä ääniä!" sillä on muutenkin sellanen asenne että "kun menee kesken" "kun tapahtuu jotakin".
kun kerrottiin raskaudesta,äiti sanoi " noh,jos jotakin tapahtuu,niin tiedätte ainakin että se clomifem-kuuri toimii." Ihan kun tää olis joku koeraskaus,että ok,kuuri toimi,nyt voi mennä kesken!! : /
ymmärrän kyllä että se haluaa pitää jalat maassa eikä innostua liikaa,se keskeytys oli kova paikka,niin kun oli meillekkin,mutta hieman vois positiivisemmin ottaa! Me ainakin koitetaan olla suotta pelkäämättä ja murehtimatta,mutta toisaalta syö se aika paljon iloakin tästä raskaudesta. ultra kerrallaan on vaan mentävä!

Viikonlopun jatkoja teille ja maha-asukeille!
 
kaktuspiikki: Ne tikut on merkiltää Siemens Multistix 8 SG (meiän neuvolassa käytetää samoja tikkuja). Sain ne äitiltä, ku se on terveydenhoitoalalla (jäi just kyl eläkkeelle). Koitin netistä kattoo, et mistä noita sais, mut ei niitä vissii voi mistää tilata. Kysy ens kerral neuvolassa, et voisit sä saaha niitä stiksejä sieltä vähä kotii. Ne on kyl tosi käteviä, ku osaa tulkita vaa niitä oikein. Ohjeet löytyy kyl purkin kyljestä ja on tosi iisit. Niillä mä oon ite bongannu nyt molemmil kerroilla ne virtsikset ja käytänkii niitä tikkuja muutaman kerra viikossa, ku näköjää mun raskauden aikaset virtsikset on nyt oireettomia. Niitä karpalokapseleita saa muute iha apteekistakii jotai merkkejä luontaistuotehyllystä. Ite ostin jotai Tohtori Tolosen karpalokapseleita ja se paketti makso jotai reilu 10e.
Lähetää maaliskuun puoles välis iha vaa löhöilylomalle Teneriffalle. :) Ei olla käyty muutamaa vuotee missää eteläs, ni aateltii, et nyt on mentävä. Vauva ku syntyy, ni ei päästä kuitekaa sit mihikää vähää aikaa. Nyt lataillaa akut oikei kunnolla täytee ja nautitaa toisistamme ja rauhasta, vielä ku sitä on. :D Mul on nyt rv 22 menossa ja tuollo lomalla on rv 26-27. Se meiän lentoyhtiö vaatii lääkärintodistuksen jostai rv 30 lähtien (Finnair rv 28) eli todistusta en nyt tarvii ellen sit varoiks kuitekii ota. Ei mua oikeestaa jännitä se lentämine tai muukaa yhtää. Uskon, et kaikki menee hyvi. Ja viikkoha myö vaa siel ollaa ja iha turvalline matkakohdekii jos jotai vaik tapahtuukii. :)
Varmast vähä inhottavaa se teiän äitin ylivarovaisuus.. : / Tietty on iha hyvä ollakii viel vähä varuillaa jos jotai vaik tapahtuukii, mut mitä sitä suotta koko aja pahinta on pelätä. Nauttis vaa tästä hetkestä! :) Ja kyl sä varmast sen dopplerin kanssa itekii tiiät, ettei siit kannata huolestua jos ei ne sydänäänet viel kuulu. Mua lähinnä huvitti se meiän epätoivone torvikokeilu! :LOL: Eikä se jääny pelkästää toho torvee vaa kokeiluu otettii mm. myös vessapaperirullat, lasit ja PÖLYNIMURIN LETKU! Heh heh!! :LOL: Kaikkea sitä huolissaa tekeekii.. Nyt vaa naurattaa koko homma. Ja voin siis todeta, ettei ne sykkeet kuulu kyl noillakaa konsteilla, testattu on. :D Meiän äiti on vähä turhankii yli-innokas. Ymmärrän, et se on nyt tosi innoissaa, ku tulee eka lapsenlapsi ja se jäi just eläkkeellekii eli on sit tosi hyvi aikaakii sille lapselle, mut se vois vähä rajottaa kaikkien hankintojen kanssa. Se ois nii innoissaa ostelemassa kaikkea kallista ja hienoa, ni oon sit koittanu vähä toppuutella, et älä nyt kauheesti ala törsäilemää, et ku käytettynäkii kyl saa kaikkea. Eikä kaiken tarvii olla hienointa ja kalleinta mallia. :) No intoilkoo iha rauhassa, kuha koittaa jonku maltin kuitenkii pitää. :)
Tsemppiä ens viikon ultraan! Toivottavast tulis hyviä uutisia. :) Teil onkii taas aika jännät paikat, ku jos siel vaik nyt näkyykii kaks alkiota.. ;)

Hyvät viikonloput myös täältä! :wave:
 
mymosa
Voi mä muistan tuon äidin yli-innokkuuden :) nyt mummi ei enää ole niin yli, kun jo kolmas tulee, odottaa toki ja intoilee rauhallisemmin. Toista sitten on miehen vanhemmat joille tää on eka :D mutta suotakoot se heille, tiedän ettei asia riistäydy käsistä. Kuten tapahtui kahden ensimmäisen mummon kanssa (ei tultu toimeen, puuttui asioihin ja mä en osannu kuulema mitään).
Mieskin ihan tohkeissaan ja innoissaan, itse en ole vielä oikein tajunnu koko asiaa, et vauva ois niinku kohta tulossa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Vauva haaveissa..
pitääpä kysyä neuvolasta ens kerralla niitä tikkuja!
vessapaperirulla ja imurinletku....:LOL: :LOL: on se mahtanu olla näköstä!! piti ihan ääneen nauraa! mutta tosiaan,mitäpä sitä ei tekisi!
kuulostaapa ihanalta se teijän lomalle lähtö...! minä en oo ikinä ollu lentokoneessa ja ulkomaanmatkat on rajottunu sukulaisten luo Ruotsiin. :ashamed: ois kyllä tosi mahtava käydä ulkomailla! ainut vaan että pelkään lentämistä ihan sikana! minä en oikein ole sitä rannalla löhöily tyyppiä,en tykkee hirveesti helteistä,vaikkakin tämä jatkuva palelu alkaa jo tynpiä! :)
joku kaupunkiloma ois jees,ollaan haaveiltu että joskus käytäs USAssa,jossain pikkukaupungissa. Tuskin ikinä päästään,mutta ainahan sitä saa haaveilla!

virtsiksen oireet on helpottanu,mutta huomenna kyllä kiikutan sen purkin labraan ihan varuiksi! ei ilmeisesti Ole hyvä pitkittää virtsistä raskausaikana,ainakin se neuvolantäti sanoi että heti vaan labraan vaikka epäilyttääkin,siellä on kesto lähete mulle.

on se tuo meijjän äippäkin innoissaan,se ei vaan uskalla näyttää sitä mulle. Oli siskolle soitellu että hän taitaa tilata rattaat! :O oli jossain hobby hallin kuvastossa nähnyt hyvät. Minä sanoin suoraan siskolle että kun kerran soittelette ja "selän takana" tästä raskaudesta puhutte niin KUKAAN EI OSTA VIELÄ MITÄÄN!! hullua mennä tässä vaiheessa vielä mitään ostamaan!
ja sitä paitsi haluan ite valita ne rattaat ja pitäähän siihen miehenkin mielipide olla,mehän niitä kuiteskin työnnellään eniten :D
mutta ihan mukava tietää että äiti kuiteskin "salaa" intoilee.
Miehen perhe ei edes tiedä vielä,tuli vaan tossa mieleen...pitänee sen ultran jälkeen käydä anopin luona...:whistle:

leppoisaa sunnuntaita! taidan mennä pihalle puuhailee kun on noin hyvä ilma!

kaktuspiikki ja tyyppi 9+0 POKS POKS! :heart:
 
kaktuspiikki: Joo kannattaa heti huomenna kiikuttaa se pissi sinne labraa, et saat sit mahollisimman äkkiä antibiootit. Raskaana ei tosiaan kannata pitkittää sitä yhtää, ettei mee munuaisii. Sit se on jo vauvallekii pahaks. Mul on kanssa jatkuva lähete eli saan viiä näytteen sinne koska vaan. Oon nyt kerra kuussa vieny iha ite suoraan labraan takaoven kautta. :) Vaunut myökii halutaa ostaa iha ite, et tulee sit varmast meille sopivat. Perjantaina käytii jo äiskän kans niitä kattelemassa, mut ei tietenkää mitää ees meinattu viel ostaa. Miehen pitää päästä vaikuttamaa ostovalintaa kanssa. :) Nyt saatii kuitekii jo tori.fi:stä varattua yks kivan näköne kirsikkapuun värine pinnasänky. Se tulee meiän mökille eli kotii pitää viel löytää sänky. Sit tilasin siihe mökkisänkyy netistä pinnasängyn tekstiilipaketin, mihi kuuluu sellaset valkoset verhot sivuille, verhotanko, lakanat ja reunapehmuste. Makso postikuluineen 70e. Tulee sit mökille oikei hempee nukkumapaikka pojalle. :D Käyää äiskän kanssa ens viikol hakees se sänky, on onneks iha tos lähellä. :) Kiva, et on nyt ees yks isompi hankinta tehty. Viel on kyl paljo hankittavaa: hoitopöytä, sänky kotii, vaunut yms. No kyl niitä viel hyvi ehtii haalimaa sielt sun täältä. :)
 
joo-o,meillä kans nuita hankintoja eessä vaikka mulla on 3 isosiskoa ja kaikilla lapsia,mutta vaatteita vaan tiedossa,kaikki isommat vehkeet ovat laittaneet jo kiertoon.
Sänky,hoitopöytä,vaunut,vanna,turvakaukalo...ottaa eurot kierroksia! :p
oishan se parempi jos uskaltas jo ennemmin rueta hankkimaan ettei sitten kerralla tarvii. Ehkä sitten rakenneultran jälkeen vois jotain ostella... nyt oon nuita nettikerppiksiä katellu niin ois parit hyvät vaunut ollu ja noita turvakaukaloita mutta kun ei vielä uskalla ostaa! ja oon kyllä kieltäny muitakin ostelemasta mitään!
 
Viimeksi muokattu:
kysyn nyt vielä täältäkin kun tuolla syyskuisissa ei olla vielä mulle vastattu! eli
mitäköhän on tämä painon tunne alavatsalla ja tuolla alempana,häpykummulla ja välillä ihan häpyhuulillakin?! onko teillä muilla ollu?
pientä painon tunnetta oli sillon ihan alkuraskaudessa,mutta tämä on jo ärsyttävän tuntuista : /
muutenkin ollu ihan karsee maanantai,väsyttäny ja päähän koskenu,saanu kiukutellakkin taas välistä :ashamed:

kaktuspiikki ja tyyppi 9+1
 
mymosa
:LOL: Mä en oo kysynyt miehen mielipidettä tavarahankinnoissa juuri mihinkään, mulla on oma vaativa makuni :D
Tosin ei meillä ole kuin kaukalon ja sitterin ostaminen, vaateostokset hoidan minä, niin saanpahan mieleiset.
 
Oikeen hyvää ystävänpäivää kaikille! :):flower:

Täällä mennyt oikeestaan ihan hyvin. Ei enään kummempia oireita, muuta kun vessassa ravaamista. Oottavan aika on toooosi pitkä... siis edelleen jännitän ja ootan sitä nt-ultraa ens viikon torstaina. Maha on kyllä jo kasvanut taas silmissä :LOL: eli turvotusta löytyy vaikka muille jakaa.. Mutta näyttää jo vauvamasulta ja ensviikolla riskiviikot ohi niin saa sitten kertookkin jo kaikille... joten ei haittaa vaikka vähän näkyiskin :)

rv 11+1
 
kaktuspiikki: Tsemppiä huomiseen ultraan! :attn: Toivottavast tulis kivoja uutisia.

Tinsq: Koitahan jaksaa ens viikkoon. :) Ootko jo joutunu siirtymää äitiysvaatteisii? Ne on kyllä ihania, ku ei kiristä ja purista mistää. Ja nykysin jo tosi siistejäkii. Jotai farkkujakaa ei mammavaatteiks taho ees tunnistaa. :)

ON: Käytii tänää äiskän kanssa ostaas meiän mökille pinnasänky. :) Eka isompi hankinta siis tehty! Bongattii se tori.fi:stä eikä maksanu ku 80e. Oisha siel halvempiakii ollu, mut tuo oli väritykseltää paras ja tosi siistikii. Kahella lapsella kuulemma ollu. Mukaa saatii myös patja (en tiiä viel, otetaako käytettyä käyttöö) ja reunapehmuste. Huomen ois taas neuvola ja nyt mun pitäs saaha se raskaustodistus sieltä. :) Sit marssin suoraa Kelaa täyttelemää ne äitiysraha-, vanhempainraha-, lapsilisä ja äitiysavustushakemukset ja yhen töihi toimitettavan paperin, mihi tulee nyt sit virallinen äitiysvapaan alkamispäivä ja loppumispäivä ja vanhempainvapaan alkamispäivä ja loppumispäivä. Hoitovapaata en oo aatellu pitää, mut vielähä se mieli varmast ehtii tuonkii suhtee muuttua monet kerrat enne ku töihi pitäs lomien jälkee palailla. ;) Ite jos oikei laskeskelin niit päiviä, ni mun äitiysvapaa alkais 15.5. =) Ei siis iha kauheen kauaa enää! :D Koitan olla huomenna myös nii toimelias (vapaapäivä), et varaan ajan Pohjolan vakuutusihmiselle, ni saa sit sen vauvavakuutuksenkii pois päiväjärjestyksestä. Sit alkais olee vissii kaikki paperihommat aika reilassa, jes. :) Stressaan iha kauheesti noita kaikkia juttuja, mitä pitää täs alkaa hoitelemaa.. No jospas huomenna ois asiat saatu kuntoo, I hope so..!
 
Kiitti,kyllä jänskättää!! vaikka sen sykkeen on siellä jo kerran nähny niin kaikkeehan on voinu tapahtua...hope not kuiteskaan!
mies on innoissaan,tosin taisin latistaa hieman sitä kun möläytin että eihän sitä tiedä onko siellä elossakaan ketään...nyt se sitten jännittää kans. :ashamed:
siihen saa vielä jännittää mitä diabeteslääkäri sanoo sokereista kun ovat taas heitelleet.ärrrrsyttää ihteekin kun niitä ei saa tasaseksi vaikka kuinka yrität viilata niitä! :kieh:
Mutta minäpä palajan huomenna kertomaan kuin meni! peukuttakaa!

minä kans inhoon kaikenmaaliman paperihommia ja lomakkeiden täyttelyä..meillä on se vielä edessä,toivottavasti! :)

kaktupiikki ja tyyppi 9+3
 
kaktuspiikki: Joko ultra takana? Kui meni?? :)

ON: Mä sainkii eile illalla tehtyä ne kaikki Kelan hakemukset netissä Kelan sivuilta! Ai että oli muuten OIKEESTI tosi helppoa, iha itekii ihmettelin, mite kätsästi se kävi. :) Sinne piti vaa kirjautua verkkopankkitunnuksilla ja sit täytellä raksi ruutuu-kohtia. Työtulotkii se ties iha ite ja se mitä ihmettelin, ni puolison tiedot se ties ja et avoliitossa ollaan jne.. :) Fiksu vekotin, ei voi muuta sanoa! :D Suosittelen kyl tekemää sitä kautta sit ne hakemukset, ku sen aika on. Tänää oli sit se neuvola ja siellä kaikki ok. Nyt ei onneks ollu tullu painoakaa yhtää edellisen viikon aikana, sitä edellisellä ku tuli 1,2kg. :) Sykkeet kuulu taas hienosti ja vaavi monotti kerran siihe kuuntelulaitteeseekii iha kunnolla. :LOL: Istukan etupuolella olo ei kuulemma haittaa mitää, ku ei oo eteisistukka. Sain sen raskaustodistuksen, minkä kiikutin Kelaa ja siellä viel se virkailija tarkisti koneelta, et kaikki mun hakemukset on kunnossa ja käsittelyssä. :) Nyt ei sit muuta, ku ootellaa päätöksiä ja äitiyspakkausta! Pohjolaa sain myös tänää varattua vakuutusneuvotteluajan ens viikolle eli sillo saahaa sit myös vauvavakuutusasiat kuntoo. Täl hetkel on siis kaikki voitava tehty. :)

Vaavis ja Sintti 22+1
 
Ultra meni vallan mainiosti! siellä se potki ja heilutteli käsiään vimmatusti! :heart: ei meinannu lääkäri saada mittoja kunnolla otettua kun toinen oli vauhissaan!
miehelle iski nyt satasella tajuntaan että siellä se on,eka kerran näki nyt tyypin siellä huiskamassa! laskettu aikakin aikastu viikolla,nyt 8.9! ollaan siis pidemmällä menossa kuin luultiin!! :D
ainut mikä hieman säikäytti oli se kun siellä kalvoissa on kiinni joku nestepussukka,lääkäri epäili että sitä olivat varhaisultrassa luulleet toiseksi sikiöpussiksi,kun nyt siitä ei näkynyt jälkeäkään! Mutta ei kuulema tarvii hätääntyä kun se nestepussi on kiinni siellä kalvoissa eikä häirihe sikiötä.
2 viikon päästä jo nt-ultra!
Nyt on anopille kerrottu,se pärähti itkuun,oli niin onnessaan meidän puolesta! :)
kyllä tässä on itekkin ollu hymy pyllyssä koko päivän! nyt sitten tota nt-ultraa jännäämään!

kaktuspiikki ja tyyppi 10+5 !! :heart:
 
mymosa: Mikä hätänä? :hug: Ei kai mitää kauheeta oo sattunu? Voimia sinne!!

kaktuspiikki: Kiva kuulla hienoja uutisia sielt suunnilta! :) Toivottavast ei se nestepussukka haittais mitää. Mukava, ku viikkoja onkin nyt jo enemmä ja nt-ultrakii jo parin viikon päästä. Oliks meil tuol listalla lasketutajat? Jos oli, ni päivittele sun päivä sinne jossai vaihees, ku ehit. Tuleekoha teiän vauva sit jo elokuun puolella sektiolla ulos? Saatkii kärvistellä koko kesän maha isona. :D No jos ei tulis yhtä tukala kesä, ku viime kesä oli. Voi anoppia, hassu! :D
 
mymosa ??!!

Jep,minä päivitän sinne! voi olla että saan synnyttää ihan alakautta jos kaikki menee hyvin vauvalla ja mulla tietysti. se käynnistetään vaan sitten hiukka ennemmin,ei tosin vielä osannu sanoo että kuinka paljo ennemmin,riippuu ihan miten menee se loppu raskaus! ois kyllä mahtava jos sais synnyttää alakautta! ei tarviis kesällä tuskailla sen haavan kanssa ja eihän siinä saa moneen viikkoon mitään nostaa!
Ja toivottavasti ei tule yhtä tuskanen kesä kun viime kesä oli! hyi,kun en muutenkaan siedä hellettä niin sitten vielä mahan kans!!
joo,se nt-ultra ois 1.3 ja seuraava äippäpoli käynti 15.3! ei tarvii pikään aina ootella tyypin näkemistä!

Tsemppiä muillekkin! mitäs teille kuuluu?! :attn: :wave:
 
Heippa taas! Täällä mennään kanssa sairastellen... On ollut jo monta viikkoo nuha ja nyt sitten oli pakko mennä lääkäriin kun ei oikeen enään kehdannut potilastyötä tehdä kun räkä tippuuu nenästä koko ajan... No siellähän sitten oli molemmissa poskionteloissa tulehdus, kivaa... Ja nyt antibiootilla! onneks oli sellanen valveutunut työterv. lääkäri, jolla omakin vaimo raskaana, joka tarkasti tarkkaan kaikki soveltuvat lääkkeet :) Nyt sitten saikulla loppuviikko... sitten ois enään muutama työpäivä ja sitten ultra!!!

Oon joo tilannut alesta parit äippä pökät ja ovat kyllä niin ihanat päällä kun ei mistään purista... :) Ja tavallisilta farkuilta kuitenkin näyttävät.

Kaktuspiikki: Kiva kuulla mukavia ultrauutisia!! :) Mäkin otin toisen puoliskon mukaan varhaisultraan silloin ja kyllä kannatti. Nyt on niin innoissaan jo ens viikolla näkemään pikkuisen uudelleen ;)
 
mymosa: Pikaista paranemista sinne ja toivottavasti ongelmatkin ratkeaa! :)

Tinsq: Paranemisia myös sinne! Ei oo kivaa raskaana ollessa vetää mitää ylimääräsiä lääkkeitä, mut minkäs teet jos pöpö iskee.. Onneks on kyl olemassa paljon turvallisia antibiootteja eli huoletta vaan kuuri läpi. :) Se varhaisultra oli kyl nii jännä paikka ja oli tosi uskomatonta kuulla ne sykkeet, et oli kyl aivan ihanaa, et mies oli vieressä kokemassa saman ihmeen. :)
 
tuli vaan mieleen että me ei olla kuultu vieläkään niitä sykkeitä.. siis nähty kyllä on kun se sydän siellä jumputtaa,mutta niissä vehkeissä ei sit vissiin ole ääniä :)

joo kyllä mies oli ihan onnessaan,sano että nyt tämän jotenkin vasta tajus kun näki sen pienen siellä jammailevan,vaikka minä oon oksentanu välillä ja ollu hirvee hormoonihirviö,niin nyt se vasta todellisuus miehelle iski! siltä oli meinannu tulla tippa linssiin siinä ultrassa :heart: no ei kyllä ollu kaukana itelläkään,mutta huolestutti se nestepussi..jospa se ei nyt aiheuttas mitään ongelmia!

taas iski hirvee vilu,pitää ängätä täkin alle sohvalle ja kattoo vähä telkkaria! |O

kaktuspiikki ja tyyppi 10+5 (vitsi en vieläkään meinaa älytä että näin pitkällä jo!!)
 
Joo hiljasta pitelee. Itekii kotiuduin vast nyt viikonlopun vietoista. Tänne ei kuulu mitää erikoisempaa. Vauva kasvaa ja vahvistuu ja potkii kaiket päivät mamia. :heart: Arvon mielessäni sitä 3d/4d-ultraa, et mieniskö yksityiselle siihe vai ei. Periaatteessa r-ultrassa selvis kaikki tarpeellinen, mut silti houkuttais vaa nii kovasti nähä viel hyvää kuvaa (?) vauvasta. :) Täytyy funtsia viel.. Vissii siel ois kuitekii hyvä käydä enne rv 30 (nyt rv 23 menossa).
 

Yhteistyössä