Clomifem-hoidosta plussanneet!

antaakos ne kela-korvausta jos "huvikseen" käy 4D:ssä? jostain luin että ei... en tiijä sitten miten se menee.
meitäkin kiinnostas käydä,näkis siinä paremmin kaikki sisäelimet,eritoten ne munuaiset,jotka kummittelee vieläkin takaraivossa...toisaalta kyllähän rakenneultrakin on tarkka,siinähän me viimeks kiinni jäätiin. En oo vaan mistään löytäny paljo terveystalolla maksaa se 4D,pitää vissiin soittaa ja kysyä.
Jostain myös luin että rv 23-24 ois paras aika käydä,näkyy kasvojen piirteet parhaiten. Saa siellä toki myöhemminkin käydä,mutta toi rv30 tais olla se "takaraja". korjatkaa jos olen ihan metässä! :)
ääniä en oo saanu kuulumaan vieläkään,kaipa nekin sieltä sitten jossain vaiheessa kuuluu. en nyt jaksa niistä ressata.
Nämä lähtee nyt sulattelemaan tortilloja sohvalle! :D

kaktus ja tyyppi 11+1
 
Ei saa kelakorvausta tai vissii saattas saaha jos kävis r-ultraviikoilla eikä ois julkisella siin käyny. Vissii vähä riippuu kyl monist asioista, mut myö tuskin mitää korvauksia saatas. Se maksais Felicitaksella vissii jotai reilu 200e. Melko kallista huviaha tuo on, mut ois vaa nii kiva nähä pikkunen viel vähä paremmi. :) Eiköhä ne sykkeet ala koht puolii kuulua sil dopplerilla, tosin joskus neuvolatädilläkii on vaikeuksia löytää sitä sikiötä, ku se kuulemma mielellää luiskahtaa sen kuuntelulaittaan alta pois ja sit joutuu taas uuestaa ettimää sen. :D Liikaa tilaa pinkoa karkuu. ;)
 
Voihan, eilinen menikin sitten koko päivä lumitöitä tehdessä... illalla oli aika loppu. Nyt paluu arkeen taas sairasloman jälkeen... Onneks olo on jo ihan ok.
Pitää munkin vähän Poksutella!! 12+0 tänään.. torstaina labra ja ultra!!! Onneks on kolme päivää töitä ennen sitä, niin aika menee nopeasti!
 
jahas,tänä aamuna sai taas pönttöö halailla! on se kumma miten se yks kaks tulee huono olo heti herättyä! se olikin sitten 4 kerta kun "sai" aamulla oksentaa. ei ole ei ole onnes paljoo tarvinnu ykäillä!
jo nuiden olemattomien oireidenkin puolesta tunnustas pojalta tämä kaveri!

joo lunta on saanu lappaa täälläkin ihan urakalla! mulla vaan rupee nippailemaan alavatsasta jos kauheesti lapion varressa heiluu. säälittää tuo mies kun joutuu raskaitten työvuorojen lisäks vielä itekseen pihan pitämään auki :ashamed:
onnes tuo lumi on vielä tuommosta kevyttä,mutta keväällä kun sitä loskapaskaa alkaa olla joka paikka täynnä,blääh!
Tuntuu että nämä pari kuukauttaa on hujahtanu tosi äkkiä! vastahan se oli joulu! :O mihin se aika menee.... mutta toisaalta hyvä vaan että menee noppeesti,kyllä tässä on saanukkin viikkoja laskee ihan urakalla! :whistle:

Hyvää alkanutta viikkoo kaikille!

kaktus ja tyyppi 11+2
 
Tinsq: Ei enää montaa päivää ultraan! :)

kaktuspiikki: Jännä juttu, mut myös mulla alkaa just tuo lapion varressa heiluminen nipistelemää alavatsaa. Ei mistää muusta kuntoilusta/rehkimisestä tuu kyl mitää nippailuita. Meil on onneks helppoo noitten lumitöitten kanssa, ku linkomies käy traktorillaa nykäsemässä sen aina puhtaaks. :) Mut eipä tuota moskaa tarvis kyl yhtää enempää tulla taivaalta.. Ihanaa päästä sinne etelää palmujen alle vajaan 3 viikon päästä!! =)
 
mymosa
Meille tuli kelalta lappu, että pitäisi toimittaa se lääkärin antaman lausunto 4D ultrasta kelaan ja sen mukaan arvioivat antavatko korvausta. No enpä tiiä missä se on.. kun aattelin, ettei sitä nyt enää tarvii..

tänään poksahti 30+0 ja viimeinen 9vkoa lähti käyntiin.. Alkaa olla kyllä jo ihan loman tarpeessa, siihenkin ois vielä 5vkoa..
 
stemppiä viimeisiin viikkoihin mymosa!!
mulla ois talvilomaan vielä 2viikkoo,jospa menis pian sillä en haluis jäähä tän väsymyksen ja tuon ärsyttävän paineen tunteen tuolla alapäässä takia saikulle. mulle tulee heti sellanen fiilis että pomo ajattelee että pidemmän loman vaan haluan... :ashamed:
onnes se kuiteskin on tosi kivasti ottanu tän raskauden,vaikka jatkuvien lääkärissä käyntien takia tarviin varahoitopaikan hoidokeille aina 1-2 kertaa kuussa. Tänäänkin jouduin ilmoittaa taas 2 seuraavaa käyntiä sille,aiko rueta miettimään miten se merkitsee ja miten se niistä maksaa,kun kuiteskin koko päivän joudun poissa olemaan,vaikka vain pari tuntia menis lääkärissä,mutta nuo matkat lisää pari tuntia siihen kans,eikä oikein ole järkeä hoitolapsia paikasta toiseen sen päivän aikana juoksuttaa.
onnes seuraavan neuvola käynnin sain lomaviikolle. hankala tässä ammatissa sumplia nämä poissaolot!

Täälä tuli ihan mahtava ilma,aurinko paistaa! :cool:
 
nyt tuli uus himo...cocopopsit,ne suklaamurot! :p viime viikolla ostin paketin ja tänään piti ostaa jo uusi! kylmän maidon kans ihan huippuja! ja siihen kun jälkkäriksi vetäsee vielä oikein kirpeen vihreen omenan niin NAM!!
ruokahalu on siis pohjaton! :LOL:
saas nähä joko neuvolassa,joka parin viikon päästä,on paino ruennu nousemaan! tuskin enää kovin vauhilla laskee! luin siitä kirjasesta mikä saatiin neuvolasta että näillä viikoilla kaloreita palaa 25% enempi kun normaalisti,eli ei siis varmaan haittaa jos syökin vähä enempi =)

onko meitä vielä kaikki mukana mitä listassa lukee?? ei kai ole kellekkään tullu huonoja uutisia? vai joko joku on synnyttänykkin? menee kohta yksin puheluksi tämä ;)
 
kaktuspiikki: Hymyilytti tuo sun cocopops-himo, ne on nimittäin aivan parhaita muroja, mitä on! :p Ja niitä todellakii voi vetää pari lautasta kerralla ihan keposesti. Mul ei oikeestaa oo mitää erityisiä himoja ollu, mut tasasesti kaikkea hyvää menee kyl vähä turhankii paljo.. Kahvi maistuu nyt erityisen hyvälle. Painoa on tullu nyt jotai 6,5kg, liikaa.. :ashamed: No ens kesänä koitetaa pudotella sit pois. Eile tuskastuneena sovittelin t-paitoja sinne etelää. Uudet bikinit täytyy myös ostaa kyl ehottomasti. Ei oo kivan näköstä, ku tissit tursuaa bikineistä yli! :D Tänne kuuluu muute iha hyvää ja vauva potkii tosi ahkerasti. :) Ei kyllä mulla etupuolella oleva istukka "auta" yhtää, nimittäi välil tulee nii kovia potkuja, et koko maha heiluu. :D Mut kivaha se vaa on, ku tietää sit ainakii, et mahassa kaikki on ok. :)

Vauvis ja Sintti 22+6 (apua, piti kalenterista kattoo viikot!)
 
minä tilasin tänään itelleni kahdet caprit,otin pari numeroa isommat mitä yleensä,joten jospa tyyppi pysyy mukana kesään asti (ja ihan loppuunkin) niin ei tarvii henkseleitä viritellä!
tuolla syyskuisten pinossa on nyt vähälle aikaa tullu 3 menetystä,tuntuu itestäkin ihan pahalle ajatella.Ei pitäisi liikaa miettiä vaan nauttia nyt omasta olosta. Illalla on käsi aina eksyny mahalle ja silitelly ja toivonu että pikkusella ois kaikki hyvin :heart:
Mies on nyt yövuorossa tämän viikon ja ei ole vielä ollu nuin huolehtivainen kun nyt on ollu! :) viestiä pukkaa pitkin iltaa/yötä,pitää aina sanoo että lopeta jo,koitetaan nukkua! :LOL: urpo...
äiti ei vieläkään osaa iloita tästä,pelkää edelleen että jotain sattuu. oli kieltäny mun siskoakin kertomasta sen 4v pojalle,oli sanonu että kesällä vasta saa kertoo. Ymmärrän kyllä että JOS jotain sattuu,on sitä hankala rueta kertomaan 4 vuotiaalle. Mutta innoissani odotan kunnes hänelle saa kertoa,ollaan tosi läheisiä,olin hänen synnytyksessäkin mukana. Sisko veikkaili että tulee aika mustis olemaan! :heart:

Lääkäri soitti tänään ja nosti mun kilpirauhaslääkitystä. säikähin vähä että mitä se soittelee,kun viime viikolla kävin siellä ja seuraava käynti ois 15.3. ei ollu halunnu oottaa sinne asti,vaan oli päättäny että nyt nostetaan,vaikka arvot vielä ok,mutta hormoonin tarve kasvaa raskauden myötä. oon ainakin tarkassa seurannassa,hyvä palvelu!

Kyllä minä taijan jäähä tänne yksikseni höpisemään kunhan te mymosa ja vauva haaveissa poksahatte! tulispa tänne äkkiä uusia! :)

kaktuspiikki ja tyyppi 11+3
 
mymosa
Täällä on liikkeet selvästi muuttunut, ei oo enää niin selvää mylläystä, vaan lähinnä sellasta tunkemista :D

Mä en oo ikinä tykännyt suklaamuroista, en ees juurikaan suklaasta.. mutta nyt on sitten himo mysliin, eka oli corn flakesiin.

Huomenna ois neuvola.. Tästä ne varmaan sitten käynnit tihenee.
 
Kaktuspiikki: Yritän täällä höpistä sun kanssa sitten vaikka kahden kun nuo kaksi poksahtelevat. Me mennään suurinpiirtein samoilla vkoillakin. :) Nyt on vaan ollut niin kiire tehdä itselleen menoja jotta aika menee nopeammin, et ei oo ehtinyt höpistä...
Eilen oikeen pelästyin kun laitoin aamulla mammahousut jalkaan ja tiukemman topin päälle, pelistä katsoikin selvästi masukas raskaana oleva. :) Välillä itselläkin tulee pidettyy masusta kiinni ja siliteltyy.. toivottavasti kaikki on kunnossa. Mies on meilläkin tosi innoissaan ja kyselee kokoajan miltä tuntuu ja onko kaikki ok. Puhuu "meistä kahdesta", se kuulostaa kivalta, kun on alkuun ollut kovin hiljanen ja en oo oikeen tiennyt miten on suhtautunu tilanteeseen. Vaikka vauva oli toivottu ja odotettu, niin on aina iso muutos...
Nyt rupee olee jo maha kipee... Oon maha jännittäjä ja huomista jännitän todella kovin. Se että on ultra.. ja sitten tarkotus kertoo molempien vanhemmille... omille vanhemmilleni lapsenlapsi on ensimmäinen.. Ovat ottaneet tätä uutista kyllä jo jonkin aikaa.. :)

Vauva haaveissa: Mulla tuli tuo sama ongelma bikinien kanssa vastaan viime vkonloppuna, kun kaveri perheellä on uimaallas ja pyytelivät meitä saunoo ja uimaan niille... totesin vaan miehelle että siihen hätään en voi taikoo isompia bikineitä mistään.. kun kaikki rintsikatkin on jääny jo pieniksi... Noh piti sitten kieltäytyy.. nyt pitää kyllä mennä kanssa kevättä varten ostaa jotain isompaa :)
Nyt töiden kimppuun... :) Hauskaa päivää kaikille!
 
Toivotaan tosiaan, et täällä pian vilkastuis! :) Käyn edelleen päivittäin lukees Clomittarien kuulumisia ja siellä taitaa olla nyt yks haamuplussa vahvistumassa!! =) Niitten listan päivittäjä oli laittanu kivasti pari linkkiä ja oli tää meiänkii pino päässy yheks linkiks. Voiku sieltä plussanneet osais sit tulla tänne meiän joukkoon. :)

Mite ootte Tinsq pystyny olee viel kertomatta vanhemmille? Varmast tosi ihanaa huomenna kertoa niille, ku kerta ovat jo vauvauutisia kovasti odotelleetkii! Toivottavast ultrassa kaikki on hyvin, tuuha sit kertoilemaa meille, mite meni!

Meillä mies ei oo vissii vieläkää täysin ymmärtäny, et meille ihan oikeesti tulee ens kesänä VAUVA. :LOL: Kyl se ain joskus puhuu, et "pojan kanssa tehää sit sitä ja tätä" ja ihmettelee vauvelin potkuja mun mahan päältä, mut ei kai miehet ihan täysin voi tajuta raskautta niin ku naiset. Me naiset saahaa kuitenkii kantaa sitä pikkusta mahassa 9kk ja tuntea päivittäin sen liikkeet ja kokea kaikki kropan muutokset. Miehet jää aika paljosta paitsi.. No jospas tää kaikki kolahtais sit munkii miekkosen kaalii viimeistää ens kesänä sairaalassa, ku se saa pienen rääkyvän nyytin syliinsä. :D :heart:

Ootteko muute jo yhtää ehtiny miettimää synnytystä? Tuntuu, et siihehä on vaikka kui paljo aikaa (ja onha siihe), mut jos tää aika menee tätä vauhtia loppuu asti, ni ei siihe nyt nii mahottomia oo! Ite en oo kauheesti ehtiny viel moisia miettiä, mut varmasti paniikki iskee viimeistää siin vaiheessa, ku mammaloma alkaa ja tajuaa, et seuraava etappi on oikeesti jo ite synnytys.. :O No täytyy vaa luottaa, et kaikki menee hyvi ja puudutukset helpottaa hommaa..

Nyt tää lähtee kyl ulos. Aivan ihana kevätpäivä!! Huomenna sit vissii taas tuleekii lunta, ku Esterin p*rseestä.. ;)
 
mymosa
Voi onnelliset jos voitte ees kuvitella bikineitä päälle, mä häpeisin oman kroppani kanssa silmät päästä. Mahan ympärys kun huitelee tuolla 125cm paikkeilla jo niin parempi pysyä koko uikkareissa.. Eikä tähän läskiin muutenkaan biksuja.

Ens maanantaina lähetään pienelle lomareissulle ja pelkään jo ettei kumpikaan uikkari mahu tähän ruhoon :D

Ihanaa lähtee neuvolaan kun on juuri ahtanut kaksi annosta ruokaa töissä, vaaka voi näytellä omiaan.

Synnytystä ei oo tarvinnu miettiä sen enempää kuin, että sektio jännittää aivan kamalasti nyt. Tuossa kuukauden päästä pitäisi tulla varmaa tietoa milloin pieni syntyy..
 
Micaela: Onnea ja tervetuloa!! :)

Vauva haaveissa: On kyllä ollut vaikee olla kertomatta ja hehkuttamatta. Mut haluttiin tää riskiaika ottaa hljaiselolla... Onneks mun vanhemmat asuu eri kaupungissa, et ei niitä nää joka päivä niin eivät ole olleet huomaamassa masun kasvua. Ja miehen perhestä ollaan enimmäkseen nähty hänen isää, joka ei oo ees osannut kattoo mun turvonnutta mahaa :) hyvä niin.

Yritän huomenna kertoo kuulumisia, jos pystyn. Lähdetään mökille ultrasta suoraan ja tän nettitikun toimivuus voi olla vähän niin ja näin siellä korvessa. Mutta jos vaan toimii niin tietty laitan teille viestiä!!
 
mymosa: No just ja just kehtaan bikineissä siel etelän reissussa olla, koska haluun yksinkertasesti vaan nauttia siit lomasta täysin rinnoin ja saaha vähä aurinkoakii. Voisha tuo kroppa vähä edustavammankii näköne olla, mut no can do, oon raskaana nyt aivan sanan kaikissa merkityksissä. :D

Micaela: Onneks olkoon ja tervetuloa meiän pinkkaan!! :wave: :hug: Ootko haamun jälkee tehny uutta testiä, et onks viiva lähteny vahvistumaan? Tosin siin voi kyl mennä oma aikansa, enne ku lähtee näkyvästi vahvistumaa. Tosi hienoa, et clomit toi teille avun ja suhteellisen nopeestikin! Tuntuu, ettei kauheesti oo Clomittarii noita plussia herunu.. : /

Tinsq: Ymmärrän, huomenna odotus kuitekii palkitaa. :) Tsempit viel ultraan!

ON: Kävin tänää Pohjolassa juttelemassa siit ns. vauvavakuutuksesta eli hoitoturvavakuutuksesta. Huh huh, et on kallis!! Se maksais noin 360e vuodessa! :O En täysin ymmärtäny, et mitä hyötyä siit oikeesti olis, ku kyllähän Suomessa hoidetaan kaikki ihmiset vakuutuksista riippumatta.. Googlettelin sitä kotona ja sen nyt ymmärsin, et se korvais kaikki yksityisellä tehdyt hoidot ym., mut miks pitäs sit mennä yksityiselle, ku kyllähä julkinenkii pelaa eikä maksakaan paljo mitää. Ei Suomessa ketää jätetä ilman hoitoa! Päätettiin siis olla ottamatta sitä vakuutusta. Otetaan luultavasti sen lapsen synnyttyä sille tapaturmavakuutus (saa 7vrk syntymän jälkee) ja henkivakuutus (2-vuotiaana). Ens kuun alussa mennää viel yhes juttelee noist vakuutuksista, ku en mä oikei ymmärrä tollasist mitää eikä ne ammattilaiset osaa selittää niitä juttuja sellai, et tälläne maalaisjunttikii ne tajuis.. Tuntuu, et tulevia vanhempia koitetaa vaa rahastaa kaikella mahollisella ja vauvoista on tehty kauhee bisnes. :kieh:
 
Vauva haaveissa.. joo kyllähän se tänään oli jo vahva viiva ja tein diginkin ja siihen tuli "Raskaana 2-3vkoa". Ja tänään kumminkin vasta dpo 11 :D Kaikki epäilee et vois olla 2 matkustajaa kun arvot nousee noin nopsaa.. :)
 
Micaela: Hienoa! :) Millohan teillä on varhaisultra?

mymosa: Minkä vakuutuksen työ otitte/otatte teiän pikkuselle? En vieläkää voi käsittää, miks vauvan vakuutus on niin törkeen hintanen, ku meiän omat tapaturma-, matka-, henki- ja kotivakuutukset ei oo yhteensäkää nii paljo, ku pelkän vauvan vakuutus! Rahastuksen makua..
 
Mä varasin ultran 12.3 jos silloin vaikka näkyisi jotain. Kun aloitin clomit tässä kierrossa ja kävin seurantaultrassa niin lääkäri sanoi, että jos saan positiivisen tuloksen ja menkat ei ala ( mulla takana km, tm ja kemiallisia ) niin sitten pitäisi varat 5 viikon päähän ja tuo 12.3 on siis silloin :) Kunhan sinne asti edes selvittäisiin :heart:
 
hei mahtavaa,ollaan saatu lisää porukkaa!! tervetuloa micaela! ja onnea plussasta!!

täällä vaivaa edelleen totaali väsymys,itkua saa vääntää vähä väliä. eilen illalla ahisti omituisesti henkeä,ihan kun sydän ois siirtyny kurkkuun ja en saanu kunnolla henkee! onnes kesti vaan vähän aikaa ja helpotti kun nousin istumaan.
huomisen tempasen vielä töitä ja maanantaina jään varmasti saikulle.
kaikki tökkii,kotiytöt,työt...kaikki! ärsyttää olla näin väsyny ja kiukkunen koko ajan!
viikon päästä ois se nt-ultra,jokohan sen jälkeen uskaltaa huokasta ja rentoutua... kuulema vauvan munuaisia voi ultrata jo sillon,joten karseeta tonkimista tiijossa :|

synnytystä on nyt kyllä viime ultran jälkeen tullu mietittyä,kun kuulema paljon on diabeetikot synnyttäneet ihan normaalistikkin ja haluisin myös itse niin tehdä! ei yhtään innosta se leikkuuhaava kesällä ja eihän siinä saa ekaan kuukauteen paljon mitään nostella! joten paljon mieluummin ottasin alatiesynnytyksen kiitos!

ai ihanuutta teitä jotka lomalle ootte lähössä,tekis kyllä niin hyvää päästä jonnekkin...

kaktuspiikki ja tyyppi 11+5
 
Viimeksi muokattu:
Voi kun itselläkin olisi lomaa. Vaihdoin työpaikkaa ja viime kesän lomat paloi joten tätä kesää niin odotellessa :) Nyt oon tehnyt 1 1/2 vuotta töitä putkeen ja hieman väsy olo töiden ja näitten vauva-asioitten takia. Mutta onneksi nyt tärppäsi ja toivottavasti tämä vihdoinkin onnistuisi :heart: Odotan oikein että koska pahoinvointi alkaa. Tämä siis eka raskaus niin kokemuksia ei oo ja töissä en ajatellut kertoa ennen kun alkaa oikeasti näkyä :) Muistaakseni kaverillani alkoi vasta rv 9 paikkeilla..
 
Nyt on ultrassa käyty. Kaikki oli oikein hyvin! Niskapoimu ok. VAuhdikas kaveri oli, eivät meinanneet mittoja saada otettua. Ollaan tässä ilosta itkettykkin sitten kokoloppu päivä kun on kerrottu vuoron perään molemmille vanhemmille. Oma äiti aloitti samantien hössötyksen :) saahan se vähän nyt hössöttää kun saa ekan lapsen lapsen ;) nyt jatkamaan mökkeilyä!! hauskaa vkonloppua kaikille!!! :)
 

Yhteistyössä