Clomifem-hoidosta plussanneet!

Vauvis nytkun oon töissä niin en ehdi ajattelemaan tätä raskautta läheskään niin paljon kuin ennen. Nyt kuitenki luulisin että vauva liikkuu enemmän ja oon tuntenu liikkeitä jopa päivisin istuessa.
Toi vauvauinti kuulostaa kivalta! Esikoisen kanssa ei käyty ja voi vitsi kun harmittaa. Se niin pelkää vettä. Suihkussakin huutaa suoraa huutoo. No, tuskin tulee toisenkaan kanssa lähdettyä kun ne on täällä päin la-aamuisin aikasin..

Piti vielä vähän muokata.

Aniit 19+0 :)
 
Meille kuuluu hyvää,kiitos kysymästä!

tosin hieman harmittaa poitsun vatsavaivat joista d-vitamiinitippoja kiittäminen! terkan ohjeen mukaan aloteltiin varovasti,nyt menee 4 tippaa päivä ja pikku masun väännöt on niin surkeeta katottavaa,saas nähä kun siirrytään loppuviikosta siihen maks annokseen eli 5 tippaa päivä : /
Ostin apteekista lisäksi niitä rela-tippoja,jotka onnes on helpottanu aika lailla,yöt saadaan nukkua hyvin kun annan aamulla ne tipat,päivisin sitten kitkuillaan.
Poitsu on kokonaan tissimaidolla,josta ole tooosi helpottunu! Ei ole noiden tippojen lisäksi se korvike vääntämässä mahaa.
Paino on pojalla hyvin noussu ja syntymäpainohan me ylitettiin jo osastolla. Nlatädit on käyny kahesti meillä kotona kun meidän neuvola on rempassa.
Ulkoiltukin on melkein joka päivä säiden salliessa,hyvin nukkuu vaunuissa mutta kun liike loppuu niin kitinä alkaa,ei siis olla voitu vielä ulkona nukuttaa muuta kun kävellessä,vissiin se liike tuo helpotusta vääntöihin. Mutta vääntöineen kaikkineen,on tämä ihanaa :heart:

Ite olen toipinu hyvin,arpi on siisti eikä kutia tai kiristä ollenkaan. Jälkivuotoa on vielä niukasti,sais kyllä jo loppua,ärsyttää kun ei tiedä vuotaako vai ei,välillä menee ilman sidettä ja kohta alkaa tuhruttamaan taas. kaipa se on jo loppumaan päin?!

Semmosta tänne meille,päivät menee kyllä nopeesti!

Kaktuspiikki ja poitsu 18 päivää
 
kaktuspiikki: No tosi hienostiha työ ootte päässy noitten d-vitamiinien kanssa alkuun jos jo 4 tippaa menee ilman suurempia huutoja! Mä kokeilin 3 eri merkkiä ja Gefilus+D todettiin sopivimmaks. Mutta edelleen pojan ollessa reilu 2,5kk annan vaan 3 tippaa.. 4 tipasta on aina huuto alkanu, ei siis enää mitää pikku kitinää vaan suoraa huutoa iltasin. En uskalla nostaa vielä annostusta, vaik neuvolan kannan tiedänkii. Nostan sit, ku poika on 3-4kk ikänen ja vatsa alkaa sietää paremmin. Luulen, et ne pelottelut riisitaudista yms. on vähä liiottelua, niiku nykysii tuntuu, et jo raskausaikana ollaa iha yli huolehtivaisia.. Tuskin meiän vanhemmatkaan on koskaa mitää d-vitamiinitippoja saanu eikä vissii silti oo riisitaudeista paljoo kärsiny. :D Joo mut tuo vaan mun kanta. Kiva, et teilläkii imetys sujuu hyvin, maitoa riittää ja pojan paino nousee hyvin! :) Ja et oot sektiosta parantunu noin hyvi. Eiköhä ne jälkivuodotkii siitä lopu pikku hiljaa. Mul tais kestää vuodot jotain 5 viikkoa, mut se muuttu tosi nopeesti sellaseks rusehtavaks tuhrutteluks, mitä tuli tosi vähä. Just sen verra kuitekii, et sai pienen siteen aina laittaa.. Nyt on menkat alkanu jo ihan normaalisti, mikä on kyl tosi ihmeellistä! Mulla kun ei normaalisti menkkoja koskaa tullukaan sen pco:n takia. Oiskohan raskaus tuonu ihmeparantumisen.. :rolleyes: Sehä on kuulemma paras hoitokeino pcolaisille. Mul on iskeny jo uuestaan kauhee vauvakuume ja oonkii miestä koittanu käännytellä vähä siihe suuntaa.. :LOL: No jos ens vuoden puolella vast alettas yrittämään. Nyt ku viel imetän, ni en ehkä iha helposti viel raskautuiskaan. Ois vaan nii kiva, ku ei ois lapsilla sit kauhee ikäero, ni niist ois toisilleen sit hyvin seuraa. :)

Vauvis ja K
 
Joo,hieman ole "ihmeissäni" että näinkö pienellä huudolla tippojen kans selvittiin,oon kuullu niitä kauhutarinoita muilta mammoilta!
Minun yks kaveri alotti tytöllään tipat vasta 4kk ikäsenä kiinteiden kanssa,eikä kuulema huudattanu ollenkaan ja ihan normaali 4 vuotias on se tyttö nyt,ei mitään riisitauteja =) Toiselle tytölleen,nyt n1v, antaa edelleen vaan sen 3 tippaa.
Viime vuonna ohje on kuulema ollu että tissimaidolla oleville 5 tipaa ja tuttelilla oleville 3 tippaa,että aika paljo vaihtuu nuokin ohjeet!
Minä aattelin vaihtaa kokonaan niihin relaD-tippoihin kun nuo devisolit on syöty. Aika arvokkaita ovat,20e se pikku pullo :O
Ajattelin myös pysyä tossa 4 tipassa kun ite syön dvitamiinia purkista ja käytän sitä +maitoa,jossa on reilummin dvitamiinia. Eiköhän se poitsun tarve niillä täyty!

Jospa sulla helpotti sen pco:n kans,raskaus tosiaan vaikuttaa aika moneen "tautiin" positiivisesti! Saas nähä kuin mun oviksien tai olemattomien sellasten kans käy ja tasaantuuko kierto,toivottavasti!
Meillä ei vielä makurissa muuta harrastettu kun nukuttu ja syötetty vauvaa öisin,mutta kunhan hommiin päästään,täytyy kyllä ottaa monen vuoden jälkeen ehkäsyt käyttöön! en luota 100% imetykseen(eihän se 100% ehkäsy olekkaan). En ihan heti uutta raskautta toivo,sen verran stressiä pukkas edellinenkin ja kaikki on vielä tuoreessa muistissa :| Ehkä parin vuoden sisään...

Voih,miehen isyysloma loppuu lauantaina,maanantaina siis paluu arkeen siltä osin! Eipä tuosta nyt hirveesti ole apua ollu,öisin kuorsaa vaan,kyllä se päivällä vaippoja sitten vaihtaa,tahtoo enemmänkin aina herätellä poitsua kun ei malta näppejään irti pitää :D

semmottii,mites muilla masuasukkien kans menee?!

Kaktuspiikki ja poitsu 3 viikkoa,kauhee miten nopeesti aika menee! :O :heart:
 
Heippa! Pikaista päivitystä tännekkin päikkäreden aikana. :) Täällä vauva-arki on aika opettelua. Poitsun paino ei lähtenyt heti kotiin tulon jälkeen nousuun ja nyt rintamaito + nan käytössä. Poika sen verran pieni ettei jaksa imeä vielä kauaa isoista nänneistäni, joten ei tuhlata siihen kaikkia voimia. Muuten mennyt ihan ok, mahavaivoja on, mutta ollaan disflatyliä käytetty vähän auttamaan ja poika voi selvästi paremmin. Itse olen sektiosta palautunut hyvin :) ootan kanssa innolla koska päästään vauvauintiin :) mekin miehen kanssa jo juteltu ettei haluta kovin isoa ikäeroa lapsien välille, mut hengähdetään nyt kuitenkin hetki ;) viime yönä yksi syöttö ja yht. 9h unta! Stemppiä teille masujenne kanssa ja vauvikselle sekä kaktuspiikille ihanaa vauva-arkea! Kirjottelen taas kun ehdin!
Sorry kirj.virheet, kännykän takia. :D
 
Kovasti on tämä palsta hiljentynyt. :/

No, mäkin tulin vaan poksumaan! 20+0, vihdoinkin. :)
Tämän "kunniaks" varasin huomiselle lääkäriajan kun mulla on välillä tullu ns. kohtauksittain huonoo oloa. Päässä humisee, heikottaa, pyörryttää ja voimat on pois. Verenpaine oli tänään siinä yhteydessä korkeempi kun normaalisti ja nyt sit kai huomenna luvassa sydänfilmiä. Toivottavasti selviäis mikä on.

Rakenneultra on meillä luvassa maanantaina.

Hyvät voinnit kaikille ja kertokaahan kuulumisianne. :)
 
POKS 18 viikkoa on nyt täynnä ja nyt alkaa pikkuhiljaa näkyä. Midwife tarkastus oli ja vaikka olen vieläkin minus 3 kiloa niin ei kuulemma tarvitse vielä huolestua...itseä kyllä se kummastuttaa kun etenkin nyt viimeiset viikot olen selvinnyt lähes oksentamatta, mutta kaippa he tietävät parhaiten.

Olen menossa lääkäriin maanantaina sillä reilu kuukausi sitten kun oikein pahoin oksensin niin kuulin ja tunsin kun jokin poksahti korvassa. Sen jälkeen olen kuullut sydämen sykkeen siellä ja nyt tällä viikolla kun oksensin niin se paheni niin kovin etten enää tahdo kuulla mitään muuta kuin sykkeen koko ajan. Hulluksihan tässä meinaa tulla ja myös pelottaa mikä verisuoni siellä on räjähtänyt...Mullahan tosiaan oksentaessa kaikki pintaverisuonet katkeilee naamassa ja kaulassa mutta ei minulla koskaan tämmöistä ole tapahtunut.
Onko kukaan kuullut moisesta?

Mukava kuulla että kaikilla on äityys lähtenyt oikein hyvin käyntiin ja ihana kuulla kaikkien kuulumisia...
 
Moikkulis!

Meilläkään ei poitsu jaksanu alussa imeä vaan nukahteli rinnalle,se johtui siitä keltasuudesta,helpotti kyllä sitten osastolla ollessa. Sitten tissittely lähti sujumaan hyvin,nyt on maidontulo ehkä hieman vähentynyt,poika ei enää pärjää 3 tuntia niin kuin ennen,joten olen alkanut antaa lisämaitoa,meillä käytetään nutrilonia jauheena,ei ole tullu mitään mahavaivoja. Nyt nukkuu hyvin 3-3,5 tuntia öisin ja sitten herää tissille jonka päälle otetaan vielä 30milliä lisämaitoa,isosta määrästä siis ei ole kyse! :) voihan se olla ettei laiskuuttaa kehtaa imeä tissiä niin kauan,maitoa kyllä vielä tulee ihan suihkuamalla alussa ainakin. Ens viikolla taas punnitus,silminnähden on kyllä posket pyöristynyt! :heart:

Ite oon yks hormoonihirviö! itken ja raivoon tosi herkästi,miehelle. Onnes se on nyt ollu viikon töissä,pääsee molemmat helpommalla. :ashamed:
Luulin että tämä hormoonimyrsky ois tullu ennemmin,synnytyksestä kuiteskin jo reilu 4 viikkoa!

Mitenkäs muilla masujen kans menee?!
 
kaktuspiikki: Ne kirotut hormoonit... :| Mun paha tapa on neuvoa miestä liikaa tuon meiän pojan hoidossa ja mm. siinä, kuinka sen saa illalla rauhottumaan ja nukahtamaa.. Mun mies on tosi rauhallista sorttia eikä suutu tavallisesti neuvomisesta, mut tuo pojan hoidossa neuvominen saa sen hiiltymään ihan kunnolla. :ashamed: Jotenkii sitä vaa ite, ku on pojan kanssa yötä päivää koko ajan, ni tuntuu, et ehkä osaa ite paremmin jotku hommat ja helposti tulee sit puututtua toisen tekemisiin liian hanakasti. Eilen illallakii oli taas täst asiasta kovaa vääntöä ja nyt harmittaa. :( Lisäks tuntuu, et poikakii on enempi kiintyny muhun ja iltasin just väsyneenä ja kitisevänä rauhottuu mun sylissä helpommin. Tää on varmaa iha normaalia, et vauva kiintyy aluks äitiinsä enemmän, mut välil tuntuu vaa miehen puolesta pahalta.. No kunhan tuo pikkunen vähä kasvaa tuosta, ni eiköhän isi oo kaikkine autoineen ja härveleineen pian vielä hauskempi ku tää tylsä äitee. :D

ON: Täällä siis pienistä erimielisyyksistä huolimatta menee ihan kivasti. Poika oppi pari päivää sitte jo kääntymää kylellekii lattialla, mut liekkö ois ollu viel vahinko. :confused: Verikokeissa on taas käyty ja bilirubiini oli nyt 33. Alkaa siis lähennellä jo normaalia, mut yks bilir. arvo oli silti viel huomattavasti liian korkeella, joten kuukauden lääkekuuri saatiin.. :| Sit otetaa uuet kokeet taas. Toivoittavast sit ois kaikki kohillaa, alkaa vähä käyä hermoo tää jatkuva kokeis käyminen.

Vauvis ja K 3kk!
 
Kukkuluuruu, mitä kuuluu? :wave:

Aika hiljaiseloa on ollu täällä jo pitemmän aikaa. Ilmeisesti kaikilla menee tasasen hyvästi. :) Vieläks Hollannissan päässä jyskii vai saitko helpotusta tai selityksiä lääkäriltä siihen? Mites Aniitin olo? Entäs vauvautuneet? Kaktuspiikki, Tinsq?

Tääl menee ihan tasasen hyvin, ei kommentoitavaa. Välillä ähistään viel vatsavaivoja, varsinkii öisin unissaan, ja tänää alko se uus kuukauden lääkekuuri. Ei ollukaan ihan yksinkertanen juttu antaa pojan mielestä sellasta kuraa, mut saatiin annettua. Sitä siis seuraava kuukaus aamuin illoin ja sit uudet kokeet.. Hyvää syksyä kaikille!

Vauvis ja K 3kk
 
vauvis mä oon keskiviikosta asti ollu saikulla kun vointi on aika heikko. Verenpaineet heittelee ja pienessäkin rasituksessa alkaa hengästyttää ja tuntuu että happi loppuu. Mitään syytä tälle ei oo löytyny ja arvelevat syyksi stressiä tai vauvan paikkaa. Nyt kun oon seuraillu niin nää "kohtaukset" tulee sellasissa tilanteissa kun hiukankin hermostun. Lienee siis jotain stressiperästä. Mut töihin en usko vielä kykeneväni, joten soitan lääkärille huomenna. Tosi tylsältä tää tuntuu ja toivon että menis pian ohi. Kun esim ulkoilemaan en nyt pysty kunnolla pojan kanssa. :/

Aniit 21+4
 
Heippa pitkästä aikaa!
Nyt vihdoin pääswen koneelle. Poika pitää huolen siitä että vaikka nukkuisi, niin kun äiti avaa koneen, silloin herätään... eli paljon ei koneella pysty oleen, kännyllä käyn aina täällä kuitenkin kattelemassa.
Meijän vauva-arki on alkanut ihan hyvin. Mennään puoliksi rintamaidolla ja puoliksi korvikkeella, kun ei vaan tuu maitoo tarpeeksi. No poika on kasvanut hyvin ja kaikki ok. Maha vaivoja täälläkin, välillä enemmän välillä vähemmän.
Parin viiko päästä meijänkin potsulla on sitten jo nimi, ristiäiset pitäs järkätä...on vaan vähän väsy... onneks mun vanhemmat lupas tulla siivoilee ja auttaa..
Muuten täällä mennään hiljaiselolla... muutta on tuo pikkuinen vaan niin syötävän ihana!!!
Ai niin, pitää kai täälläkin vähän hehkuttaa... Sain töistä kirjeen kun tulin laitokselta... siinä oli päätös mun vakinaistamisesta toimeen!!! :) Eli ei tarvii murehtia töihin paluusta, vaan työpaikka oottaa.. :)

Vauvis: toivottavasti ei oo mitään vakavaa pikkuisella kun noin pitkä lääkekuuri on päällä?!
Aniit: nyt vaan yrität nauttia s.lomasta. Sitten kun tajuu että voi tehdä asiat silleen kun itsestä hyvältä tuntuu eikä oo töistä stressiä niin kroppakin lkaa rentoutua.. usko pois. Mulla oli sama juttu... mulla vaan tuli oireet supisteluina.

Lisää kuulumisia taas kun pikku mies unilla...
Tinsq ja kermit 25vrk.
 
Aniit: No voi hittolainen.. : / Toivottavast tilanne helpottaa jossai vaiheessa ja paineet tasaantuu! Saitko kotiin verenpainemittarin, mil voit ite seurailla?

Tinsq: Noil vauvoilla on kyl joku ihme taito herätä just sillo, ku ite esim. meinais jotain syyä tai tehä jotai muuta. :D Ihanaa kyl ku alkaa nyt jo olla aika selkee rytmi täs elämässä; aamuheräämiset, päikkärit ja yöunet suht samoihin aikoihi. :) Tosi siistii, et vakinaistivat sut!! Onnea! :flower: Nyt ei tarvii ainakaa stressata työjuttuja, ku paikka todellakii oottaa siellä iha rauhassa, vaik päättäsit jäähä hoitovapaallekii. Noist ristiäisistä, ni pyydä vaa reippaasti apua niitten järjestelyjen ym. kanssa. Ite oon just sellane, et koitan hoitaa kaiken ite enkä osaa/kehtaa apua pyytää ja sit tulee kyl totaalinen sippi jossai vaiheessa.. Ei siis kannata koittaa selvitä kaikesta yksin. :) Toi kuukauden lääkekuuri, mikä meiän pojalla nyt menee kolmatta päivää, ni ei oo mitää sen vakavampaa. Se nopeuttaa vaa sapen kulkua maksasta, ku jostai syystä sinne on nyt vissii päässy muodostumaa jotai sakkaa. Kuuri syödää loppuu ja sit uuet kokeet ja toivottavast tilanne ois sit normalisoitunu. Tänää meil on 3kk neuvola ja rokotukset. Kävin ostaas jo valmiiks suppoja, koska eiköhä poika tuu niist piikeistä kipeeks, niiku lähes kaikki..

Vauvis ja K 3kk
 
POKS 20 viikkoa kasassa!!!

Rakenneultra oli tiistaina ja kaikki oli kunnossa ja selvisi että poika on tulossa :) Oltiin miehen kanssa ihan varmoja että tyttö tulee mutta eipäs tullutkaan.. Nyt olen jo vihdoinkin alkanut pyöristyä enkä näytä enää vaan liikaa olutta juoneelta :) Ja potkut tuntuu vähän liiankin hyvin öisin ja miehenikin ne jo tuntee eli todella nopeasti tilanne muuttunut viimeisen kahden viikon aikana!

Olo on ollut huomattavasti parempi viimeiset kaksi viikkoa. Lääkärissä kävin korvan jumputuksen takia ja siellä arvelivat että on tulehdus korvan ja poskionteloiden välissä ja sain siihen nenäsuihkeen. Mitään vaikutusta ei vielä ole ollut mutta he sanoivat että voi kestää pari viikkoa, kun eivät voi antaa vahvempaa kamaa, joten kokeillaan vielä yksi viikko ja jos ei hellitä niin sitten takaisin.

Aniit: Harmi sairaslomasta mutta kokeile nyt vain rentoutua ja nauttia levosta.

Ihana kuulla että kaikki menee pikku nyyttien kanssa hyvin! Nyt alkaa kauhistuttaa ajatus että pitäisi jättää oma nyytti hoitoon jo 3kk iässä!
 
Uusi kuukausi taas!
Me käytiin tänään ultrassa. Poika oli edelleen isompi mitä viikkojen mukaan pitäs ja laskettua päädyttiin siirtämään 9pvää aikasemmaks. Painoa oli nyt 703g. :) Ja samalla käynnillä lääkäri kirjotti saikkuun jatkoa äippälomaan asti. Aikaisin alko siis tässä raskaudessa nää krempat. :/ No, nyt totuttelen tähän arkeen. Pidän pojan nyt vielä hoidossa kunnen tiedä miten omavointi nyt on lähiviikkoina.

Mites muilla menee?

Aniit 24+0 humpsista vaan. :D
 
Heippa!
Ristiäisistä selvitty. Meijän Kermit sai nimen Miska Onni Ossian :)
Poika jaksoi tosi hyvin ja oli itkemättä koko tilaisuuden. :)
Meillä muuten vauva-arki ennallaan, välillä masuvaivoja mutta muuten kaikki ok. Kirjoittelen myöhemmin lisää.. :)
 
Kaunis nimi pikkumiehelle, Onnea Miskalle :)

Täällä on hiljentyny kovin... käyn ajoittain edelleen lukemassa ihmisten kuulumisia. Itsellä alkoi ekat kuukautiset synnytyksen jälkeen. Ihanan ihmeellistä että vuoto ylipäätään tuli, mähän en oo vuotoja aiemmin ilman lääkkeitä saanu :)
 
Hei taas piiiiiiiitkästä aikaa!

Tinsq: tosi kaunis nimi :heart:
Aniit: kiva oli lukea, että teillä oli rakenneultrassa kaikki hyvin ja tosiaan humpsis vaan kun sun viikot lisääntyi tosta noin vaan :D
Vauvaton: kiva kun jaksat käydä meitä moikkailemassa täällä! Olet ollut kovasti ajatuksissa :heart:

Meille ei kuulu mitään ihmeempiä. Rakenneultra tosiaan oli silloin rv 19+3 missä kaikki oli hyvin. Sukupuolta ei kysytty. Olkoon se ainakin vielä jonkin aikaa yllätys. Tänään on taas ultra ja kovasti ollaan mietitty, että kysytäänkö, mutta... ei ehkä :)
Vointi on ollu aika seesteinen. Silloin tällöin vielä oksennan mutta siis en usein. Maha kasvaa, potkut on paljon voimakkaampia jo. Maha pomppii ja näkyy hyvin ulospäin. Mä vähän jo jopa nautin tästä raskaudesta ja odotan vauvaa. MITÄÄN hankintoja ei olla vielä tehty/ostettu/kauheasti suunniteltu. Koko ajan mietin kuitenkin enemmän ja enemmän. Yks päivä oltiin lähdössä kauppaan ja mies ilmoitti, että nyt sitten katsotan niitä pieniä vaatteita ja mä olin ihan että aaa :O Paria vaatetta vähän hiplasin ja olin sitten että nyt mennään, ostetaan myöhemmin. Mutta pakko se on jossain vaiheessa alottaa ja selättää pelko!! Ihan oikeasti meille tulee vauva ja se on PAKKO USKOA!! Ja kun nää diabeetikoiden vauvat syntyy aina aikasemmin niin olisi syytä olla kaiken valmiina hyvissä ajoin.
Esikoinen odottaa vauvaa ihan rajattomasti, se on niiiin onnellinen. Suunnittelee ja miettii ja puhuu mahalle ja on niin ylpeä isosisko :heart:
Me ei olla vieläkään ihan kaikille kerrottu vauvasta. Ehkä olis jo aika.

Hollannissa: mitä sulle kuuluu? Miten se sun korva juttu? Se kuulosti aika hurjalta!

Haleja kaikille ja hyviä vointeja :)

Räsynukke 24+1
 
Viimeksi muokattu:
Räsynukke Kivaa kuulla että kaikki oli kunnossa rakenneultrassa, mitenkä tämän päivän ultra meni? Päätittekö että haluatteko tietää sukupuolen?
Pikku hiljaa voit alkaa kanssa uskoa että kyllä sieltä on vauva tulossa ja voit aloittaa tavaroiden oston. Itse en ole vielä muuta kuin kerännyt naapureiden ja kavereiden ylimääräisiä tavaroita varastoon mutta pitäisi tässä pistää kasaan baby shower toive lista myös niin näitä tulee enemmän ajateltua.

Vauvaton: Ihanaa että käyt täällä vielä. Kovasti olen sinua ajatellut ja toivottavasti kaikki siellä alkaa mennä parempaan päin. Todella hyvä merkki että kuukautiset alkoivat ilman lääkkeitä tällä kertaa.

Tinsq: Tosi kiva nimi tuli pojalle...Oletko jo tottunut vauva arkeen? Meillä on ollut myös kova mietintä nimen suhteen kun täällä Hollannissa meidän täytyy rekisteröidä vauva ja hänen nimi kolmen työpäivän sisällä syntymästä niin pitää ainakin vaihtoehtoja saada kasaan jo nyt.

Aniit: Kylläpäs sulla tuli pitkä sairasloma, mutta nyt vaan siitä sitten nauttimaan. Ei tälläistä tilaisuutta kovin usein tule! Muistuttaisitkos minkä vuoksi sait sen saikun?

ON: Täällä on nyt 21+4 menossa. Oli tänään midwife tarkastus ja nyt uutena testinä mitattiin maha mikä oli kuulemma viikkojen mukainen vaikka musta tuntuu todella pieneltä. Olo on ollut paljon parempi vaikka rankan työviikon jälkeen oksensinkin yllättäen perjantai aamuna.Potki poika ihan helvatasti jokaisessa lentokoneen nousussa ja laskussa!!! Olenkin tässä yrittänyt tässä siirtää mahdollisimman monta marraskuun työmatkaa aiemmaksi kun oli niin epämukava olo koneessa. Junallahan näkee maisemiakin paremmin :)

Korva on sama joten käyn torstaina lääkärissä jälleen kun en halua näitä lääkkeitä käyttää jos ne ei kerta auta. Midewife sano että joillekin näin käy raskauden aikana ja jumputus päättyy synnytksen jälkeen, mutta haluan nyt lisää varmistusta asiaan ettei vaan ole muuta vialla.

Mitäs tarkastuksia Suomessa on tehty tässä vaiheessa? Kaikissa kirjoissa lukee että tässä vaiheessa neuvolassa tarkistetaan suonikohjut, virtsa-arvot yms, mutta mulla ei ole vielä mitään muuta kuin paino ja verenpaine tarkistettu ja ne 12 viikon verikokeet.

Hollannissa + pähkinä 21+4
 
Tinsq onnittelut pojalle nimestä! :heart:

Hollannissa mullahan alko tulla niitä omituisia hengenahdistuskohtauksia, joiden aikana tuntuu että pyörryn ja hengitys on outoa. Saturaatio on kuitenki ihan normaali. Verenpaine sillon heittelee ja pääsääntösesti on hyvin matala. Mut lääkärin mukaan siitä ei voi vetää mitään johtopäätöksiä.
Suomessa aika moni pääsee sokerirasitukseen, ei tosin sentään kaikki. Sit neuvolassa katotaan pissa, mitataan verenpaine, paino ja kohdunpohjankorkeus. Kuunnellaan vauvan sydänäänet, multa kysytään joka kerta onko turvotuksia. Hmm mitähän vielä. Tuo suonikohju juttu kuulosti erikoiselta, mulle niistä ei oo vielä puhuttu mitään, eikä viimekskään.

vauvaton noi menkat on kyl upee juttu. Ja muutenkin sulle :heart:

Räsynuken tän päivän ultrakuulumisia odottelen minäkin. :)

Ketäs muita täällä vielä kirjottelikaan??

Aniit 25+1
 
Aniit: Mielenkiintoista kuinka erimaissa on eri käytännöt tarkistusten suhteen...ehkä ensi kerralla sitten minullakin tarkistetaan lisää... Oletteko muuten varanneet 4D ultraa? Täällä se onneksi maksaa vain 100e joten päätettiin se ottaa ja tuleepahan siinä sitten yksi tarkistus ja ultra lisää...se tehdään vkolla 26 eli vielä 3 viikkoa täytyy odottaa...
No nyt muistankin kun niistä kerroit. Tulivat aina pahiten stressaavassa tilanteessa. Onko ne hengenahdistukset sua vielä vaivanneet vai onko lepo auttanut siihen. Kuulostaa todella epämukavalta!!



Mahassa on hirveä möyrintä...jatkuva potkiminen alkaa jo tässä vaiheessa väsyttää mutta ehkä kun tila vähenee niin poika ei pääse jatkuvasti saksipotkuja harjoittelemaan...

Mitäs muille kuuluu?
 
Heippa!

Täällä yritellään selvitä... silmissä tulitikut että pysyy auki. Poitsulla ei oikeen toi unirytmi tunnu löytyvän... ja maha vaivoja on todella paljon. Poika huutaa hereillä ollessaan lähes koko ajan kun syötävä... ei kivaa! Eilen aloitettiin maidoton dietti mulla ja pojalla nanin ha- korvike, jos mahavaivat ois allergiaa... toivottavasti auttaa. Nyt jo käytössä disflatyl josta paljon apua ja mallasuute.
Muuten täällä kaikki ok, jos jostain sais muutaman tunnin lisää unta pullotettuna niin ottaisin mielelläni kiitos!
On poika silti edeleen syötävän suloinen :)
 
Tinsq :hug: koitappa jaksaa.

Hollannissa
mun mielestä eri maiden käytännöt on kauheen mielenkiintosia. Me ei olla menossa 4D ultraan. Mies haluu pitää yllätyksenä sen miltä vauva näyttää. Me kun tiedetään että poika on tulossa. Saa nyt nähdä pääsenkö vielä ultraan. Olin nimittäin tänään sokerirasituksessa ja mulla oli paastosokeri raja-arvo 5.3. Sen vuoks saan nyt jonkun aikaa mitata arvoja. Varpaatki ristiin ettei olis mitään, oon jotenki kauheen rasittunu muutenki, ilman et tarvii alkaa kattoon tosissaan mitä syö. Vauvan puolesta oon tietty valmis tekeen mitä vaan. Mulla on viimeks viime viikolla ollu sellanen kohtaus. Onneks nyt ei oo ollu. Yritän elää tasasta arkee.

Tosiaan, mitäs muille kuuluu?

Aniit 26+3
 

Yhteistyössä