Clomifem-hoidosta plussanneet!

Onnittelut JeNski91 :flower: Kyllä sinut muistetaan tuolta clomittarien puolelta!

Itse olen tänään hermoillut vuodon kanssa. Mullahan on pari viikkoa tullut ihan pikkuista vuotoa silloin tällöin, jostain syystä järjestään aamuisin. Tänään se oli kuitenkin runsaampaa kuin aiemmin. Tiedän että se on niin vähäistä ettei sen mitenkään pitäisi olla vaarallista mutta hermostuttaa kovasti silti.

Tikkerituu 7+6
 
Onneksi olkoon Linneat ja tervetuloa joukkoon!!!

Aniit: Toivottavasti ultrataan ä-polilla ja saat taas vauvelin nähdä! On se vaan ihanaa seurata kuinka hän kasvaa. Se on kai ainut hyvä puoli tästä jatkuvasta tarkkailusta.

Tikkerituu: Hienoa että varhaisultra meni hyvin ja pieni syke löytyi. On se vaan ihana tunne kun sen ensimmäisen kerran kuulee. Jos tuo vuoto jatkuu niin voit varmaan olla neuvolaan yhteydessä jos voivat tehdä uuden ultran tarkistaakseen että kaikki on kunnossa mutta kuulostaa melko vähäiseltä vuodolta.

Jenski tervetuloa takaisin ja ihanaa että plussasit! Oikein paljon tarrasukkia joukkoon.

ON: Kiitos kaikille huolenpidosta!
Kaikki on täällä periaatteessa kunnossa ja samassa tilanteessa kuin aiemmin. Olemme nyt itkut itkeneet ja hyväksyneet tilanteen ja olen lukenut aiheesta paljon toisten kokemuksia joten nyt mieli on luottavaisempi että kyllä tämä vielä hyväksi kääntyy. Nyt vain pitää keskittyä vauvan pitämiseen vatsassa mahdollisimman kauan!
Maanantaina on seuraava kontrolli joten tiedetään miten tämä on kehittynyt ja osataan kysyä kaikki aukiolevat kysymykset.

Meillä oli 4d ultra eilen mutta valitettavasti se jäi todella pikaiseksi sillä selällä makuu ja lisä paine ultra laitteesta jo liian paineiseen vatsaan näköjään esti verenkierron päähäni ja melkein pyörryin. Katsotaan miten ultra menee maanantaina, mutta varmaan teemme sen kylkiasennosta.
 
Kiva kuullä Hollannissa että olette jo positiivisella mielellä. Ainakin tunnutte olevan hyvässä hoidossa ja tarkkailussa vaikka hurjalta vähän kuulostaakin tuo tajun lähteminen ultratessa.

Ja kiitos kannustuksessa tuossa vuotoasiassa, se on kyllä hyvin vähäistä onneksi. Onko teillä muilla tullut oireena mielialanvaihteluita? Vetäisin miehelle taas eilen sellaiset raivarit pikkuasiasta että on ukkoparalla kestämistä. Pyysin kyllä anteeksi ja kaikki on ihan ok mutta ei mulla ennen pinna tuolla tavalla katkennut. Tai itse asiassa katkeili jonkun aikaa sen jälkeen kun lopetin tupakan polton mutta ns. "normaalisti" mulla on aika pitkä pinna.

Tikkerituu 8+1
 
Tikkerituu mulla oli alkuraskaus kyl sellasta hormonimyrskyä et kävi oikein miestä sääliks, itkin ja huusin peräjälkeen. Nyt on onneks ollu seesteisempää vähän aikaa. Musta kyl tuntuu et oon ollu ihan oma itteni joskus v. 2011 kesällä ennen ku alotin hormonien napsimisen ja pistämisen.

Hollannissa
jään odottelemaan sun tän päiväsiä kuulumisia.

Aniit 32+0
 
Mitäpä teille kuuluu? mitenkä ootte voinu?

Täällä alko nyt sitte aamupahoinvointi ja huimaus :/

Ens viikon perjantaina, on häät ja minusta tulee rouva. Häästressiä siis ilmassa ja siihen päälle vielä stressaus tästä masu asukista että onko kaikki kunnossa onhan se oikeassa paikassa jne. Ultra tosiaan vasta 17.12 joten sinne asti joutuu pään sisällä kelaan näitä asioita.

Pelottaa hirveesti jos tämäkin menee kesken, nyt on kyllä ollu ihan erilaiset oireet ku sillon viime raskaudessa joka meni kesken. Sillon oli alusta asti kauheet maha ja selkäkivut. Nyt ei onneksi oo.

Miten Hollannissa sun ultra meni? :)

Tikkerituu
Mulla on ollu mielialavaihteluita tuntuu että oikeastaan jo siitä asti ku clomeja aloin popsimaan.. siis ihmeellisiä suuttumisia jne. Tuntuu että nyt ku on raskaana niin ne mielialavaihtelut on vähentyny enkä suutu niin helposti.

Tsemppiä kaikille raskauteen <3

JeNski91 4+6
 
Voi Hollannissa.. :heart:
En osaa edes oikein sanoa mitään.. Yritä ottaa jokainen asia päivä kerrallaan. Minulla oli nyt jo 4v poikani kanssa paljon terveysongelmia aikaisemmin ja lopulta selvisi, että hän onki terve. Se oli aivan järkyttävän raskasta aikaa, mutta silti niihin asioihin piti vain sopeutua joka päivä.. Voimia sinulle ja teille :heart:

Niin.. ja ilmoittautuisin mukaan ;)
6. clomisatsin, pregnylin ja ekan inssin voimalla olemme viikoilla 4+3 :heart: :heart:
12.12 on ultra..
Folliultrassa näkyi silloin kaksi johtofollia, joten kaksos"riski" on olemassa.

Pientä pahoinvointia on jo ilmassa ja mulla ON JO MAHA! Tai siis se menkkojen alkuturvotus jäi päällensä ja kasvaa vain.. Kuinka teillä muilla on mennyt? Koska maha on alkanut kasvaa? Ja laskeeko tämä alun turvotus vielä?
(En muista enää edellisestä raskaudesta..)

Ihanaa odotusta naiset :) :heart:
 
Jee tervetuloa Pikkujellona! :heart:

Minäkin olen tuota mahan kasvua miettinyt, mulla alavatsa on aikalailla alusta saakka ollut sellainen pinkeä, kai se tässä lähiviikkoina pitäisi jo alkaa vähän kasvamaankin. Mulla on ennen joulua tulossa oikea kyttäysviikko: neuvola, np-ultra ja sokerirasitus samalla viikolla.

Tikkerituu 8+5
 
Kiitos JeNski91 ja Tikkerituu :heart: Tämä porukka on sellainen, johon liittymistä olen niiiiin odottanut ja toivonut :heart: :)

Saa nähdä lähteekö tämä turvotus sitten ollenkaan.. Mulla on alavattalla oikeen semmonen pallo. No just niinku menkkojen alkaessa, mutta jo isompi. Ja se on just semmonen pinkeä ja tuntuu ihan selvästi. Outoa, ku viikkoja on kuitenki niin vähän. Mutta kaippa se ajan kanssa selviää :D
 
Täällä päästy taas seuraavalle viikolle eli POKS 9+0! Seuraavaa ultraa odotellessa että saa varmuuden onko pienellä kaikki kunnossa, sitten olisikin jo aika kertoa tuleville isovanhemmille. Siitä tulee kyllä aikamoinen numero mun omien vanhempien kohdalla, kyseessä on 1. lapsenlapsi ja tiedän että he ovat sitä hartaasti odottaneet jo vaikka kuinka monta vuotta. Itselläni vaan vauvakuume tuli kovin myöhään ja sitten otti aikansa tämä tärppi, ikääkin on jo kertynyt hyvän matkaa yli 30.

Mitäs teille muille kuuluu? Onko PikkuJellonalla oireita? Entä miten Hollannissa siellä voidaan? Oletko JeNski91 menossa millloin ultraan?
 
HELLO HELLO!!!!


onko täällä enää minkäänlaista elämää???


Oliin halunnut kysellä muiden "Clomi-oireista" hoidon aikana, kun itse en tiedä kuuluisiko ne ehkä kiertoon vai johtuuko ne lääkkeestä...

- mahatuntemukset heti kuukautisten loputtua (vihlomista, poreilua, kipristelyä)
- äkilliset mielialanvaihdokset
- pissahätä
- armoton janottaminen
- rintojen kutiaminen ja kihelmöinti
- palelu

Meillä menossa nyt 2.clomikierto. Lääkäri määräsi kahteen ekaan kiertoon 1 tbl kp 5-9 ja jossei onnaa niin kolmannelle kierrolle 2 tbl.
Ekasta kierrosta bongasin oviksen mutta kp 29 tuli outoa hailakkaa tihkua, joka loppui yhteen päivään, kp 33 alkoi menkat todella rajuina ja kivuliaina. En ehtiny tekemään testiä ja tuli mieleen että olikohan se hyvin varhainen km. Ei ikinä mun menkat ole olleet niin runsaat ja kivuliaat!!! No läskin kuitenkin vuodon ekasta päivästä Clomin alottamisen eli kp 5. Tein ovistestejä mutta en bongannu haamuviivaa kummempaa. Nyt taas kummaa tihkuttamista kp 29. Menkoja odottelen. Seuraavalle kierrolle pitäisi annosta nostaa kahteen tbl ja hiukan pelottaa jos oireet pahenee, kun aiemmin luetellut olivat aika huomioitavia ja niin selkeitä.
Kannattaisiko kolmen Clomi-kierron jälkeen pitää taukoa ja yrittää luomuna?

Vastauksista kiitollisena!!! Hyvää joulunodotusta!!!
 
Tikkerituu mulla on eka ultra 17.12 . Pelottaa ihan hirveesti onko tuolla mitään ja jos on niin onko kaikki ok. Yritin siirtää aikaa edelliselle viikolle mutta ku Oyksissa on niin hirveät jonot niin eipä sinne sitten saanu.

Tänään ois meno serkun tytön synttäreille ja mun maha on kivasti turvoksissa, joten täytynee ettiä joku paita joka ei tosiaan korosta mahaa, muuten kaikki on kyselemässä. enkä näin alku vaiheessa halua kellekkään kertoa.

JeNski91 rv5+3
 
Meillä onkin JeNski91 jännäpäivät lähekkäin, mulla on np-ultra 18.12. Itsekään en olisi mitenkään jaksanut odottaa tuota varhaisultraa mutta näin jälkikäteen olen tyytyväinen etten päässyt sen aiemmin. Nyt siitä ei ole niin kauaa kun tiedetään että pienellä on ollut vielä kaikki ok (sekava selitys, ehkä ymmärsit?).

Tuohon angelbluen kysymykseen ei oikein tyhjentävää vastausta pysty antamaan. Monilla tulee clomeista rajujakin oireita, osalla taas ei juuri mitään. Tuo palelu tosin liittyy ennemminkin ovulaation jälkeiseen ruumiinlämmön nousuun kuin itse lääkitykseen, tietysti se voi olla uusi oire jos ovulaatiota ei tule ilman lääkkeitä.

Se kannattaako lääkkeistä pitää taukoa riippuu tilanteestanne. Jos kierto/ovulaatiohäiriö on paha, ei luomuna yrittämisessä ole oikein mieltä, esim. itselläni ei munasarjoissa tahdo tapahtua juuri mitään ilman lääkkeitä. Onko sinulla ollut kontrolliultria noiden clomikiertojen aikana? Mikäli ei niin lääkityksen toimivuus perustuu tietysti vain lääkärin sivistyneeseen arvaukseen. Useimmiten ns. varsinaisissa lapsettomuustutkimuksissa ja -hoidoissa lääkityksen tehoa seurataan ainakin alkuun ultran avulla.
 
  • Tykkää
Reactions: angelblue
Tikkerituu: Oireita.. :) Nännit aivan sairaan kipeät! Äklötystä ties mistä.. syöminen ei oikein huvita. Alavatsa on aivan älyttömän turvoksissa. Ei peittelykään oikein onnistu :D
Jostain syystä Clomien aiheuttama finninaama on muuttunut ihanan raikkaaksi, eikä finnejä ole. Oikein tervetullut "oire" :D
Mielialavaihteluita.. Ehkä se oli sitten siinä :D

Me olemme kertoneet kaikille ihan heti raskaudesta :D Paitsi töissä.. Mutta sukulaiset ja ystävät jo tietävät, koska kaikki ovat olleet niin täysillä mukana toivomassa meille vauvaa :heart: En pystyisi olemaan kertomatta heti.

PikkuJellona rv 5+0 :heart: :heart:
 
Aika hauska PikkuJellona miten kukin tuon kertomisasian kokee/hoitaa. Minä olen kertonut tähän mennessä vain siskolleni sekä töissä. Tämä siksi koska oli pakko, muutama työtehtävä on sellaisia ettei niitä voi raskaana ollessa tehdä ollenkaan.

Mikä ei ollut niin hauskaa on se, että juttu lähti pomolta eteenpäin. Yksi kollega tuli tuossa päivänä eräänä onnittelemaan. Häntä oli kysytty meille ensi kesäksi töihin ja syynkin oli pomo kertonut. En oikein tykkää etten minä voi olla se, joka päättää milloin tämä on julkista. Eikä mulla nyt sen kummempaa tarvetta ole tätä salailla mutta mieluiten sinne np-ultraan asti odottaisin ettei sitten tarvi kaikille selitellä jos kaikki ei olekaan kunnossa. Jotenkin ahdistaa aika kovasti vieläkin pelko keskenmenosta kun oman PCOSn vuoksi riski on lisääntynyt ja äidillä sekä siskollakin on niitä ollut.
 
Tikkerituu ymmärsin :) Tuohon kertomis asiaan, itse olen kertonut tästä raskaudesta vain todella läheisille. Koska keskenmenon pelko on koko ajan itselläkin mukana. Niin en halua että kaikki tietää mun raskaudesta, jos käykin niin ikävästi että tämä menee kesken.
oireet on ollut nyt kyllä todella erilaiset, ei selkä eikä maha kipuja. Niinku viimeksi oli alusta asti. Joten luottavaisin mielin :)
 
No tuo oli kyllä Tikkerituu aivan kamalaa, että pomo kertoi asiasta eteenpäin! Luulisi, että olisi itsestäänselvää pitää tällaiset uutiset itsellään jos ei ole pakko kertoa!
Minä olen kyllä niin avoin aina kaikesta, että meidän lapsettomuushoidoistakin tietää todella moni. Veljenikin välillä kysyy, että no alkoiko ne menkat :D Se on ollut ihanaa, kun on saanut tukea ja on saanut jutella asioista. Ja kun olen puhunut, niin yllättäen todella monella on ollut samankaltaisia kokemuksia, joten sieltä on löytynyt vertaistukeakin.
Jos tämä menee kesken, niin sitten minulla on monta ihmistä, jotka itkevät ja surevat mukana. En tiedä onko se heille sitten hyvä vai huono, mutta mulle se on vain hyvä.. en pystyisi pitää tämmöstä asiaa sisälläni :) Tai siis sisällähän se on, mutta juu nou :D

Jokainen tekee kuten parhaaksi näkee. Kyse on kuitenkin sen verran henkilökohtaisesta asiasta, että jokaisella pitäisi olla oikeus kertoa juuri niille ihmisille, joille haluaa.

Ollaan luottavaisin mielin ja ihanasti raskaana <3
 
Täytyy yrittää PikkuJellona :)

Tilasin just netistä mun vanhemmille t-paidat mummo/vaari -teksteillä. Laitan ne joulupakettiin. Miettikööt hetken sitten keneltä ne on, meitä sisaruksia on kumminkin 4 :LOL: Tosin mulla on niin huono pokerinaama ettei se pitkään pidä tuossa tilanteessa.

Missäs aniit luuraa? Tule kertomaan kuulumisia.

Tikkerituu 9+3
 
Noniin, ultrassa käyty. Meille näyttäs tulevan aika jötkäle, vauva nyt 2930g. Reisiluun mittakin on kuulemma reilu eli iso vauva.. Sokerilääkitys alotettiin, tabletit. Eli taas käytetään metuja. :D Vauva on edelleen perätilassa. Käynnistystäkin viikolle 38-39 puhuttiin, mutta jos on ja pysyy perätilassa niin ei käynnistetä kovin aikasin. Kovin ajatuksia herättelevä käynti oli.

Aniit 33+2
 
Aikas isolta Aniit vaikuttaa teidän tulokas! Oliko sinulla aavistusta suuresta koosta aiemmin (paitsi että sokerit aiheuttaa) vai tuliko ihan yllätyksenä? Varmasti alkaa jo pikkuhiljaa mietityttää nuo jutut kun ei sulla enää niin montaa viikkoa enää ole että saat nyytin syliin.

ON: tänne ei kuulu ihmeitä, laskeskelen päiviä ultraan jotta saa nähdä onko kaikki kunnossa.

Tikkerituu 9+5
 
Aniit: No jo on jätkäles! :) Mulla oli esikoinen perätilassa loppuun asti. Yritettiin kääntääkin pari kertaa, mutta ei siitä mitään tullut. Halusin sitten sektion ja se tehtiin rv 38+2. Nyt vähän jännittääkin, että kuinkahan tämän kanssa mahtaa lopulta käydä :D

Mäkin laskeskelen täällä vain päiviä ultraan kuten Tikkerituukin :) Onneksi viikonloput tuppaavat menemään nopeasti, ja sitten keskiviikkona päästään kurkkaamaan, että näkyykö siellä mitään :heart:
 
Tikkerituu mulla on nyt pienempi sf kuin esikoisesta joten aattelin et ois suht normaalikokonen vauva. Mut ei siihen lukuun kannata luottaa yhtään. :D
Mulla on siis 36+ luvassa uus ultraus, toivon että kasvu on tasaantunu. Mulla ois toiveissa luonnollisesti alkanut synnytys ja alateitse tietysti. Ens viikolla saan varattua aikaa akupunktioon, sen tarkotuksena ois et vauva ymmärtäs kääntyä. Jos tää pysyy perätilassa ja on iso niin sit en kyl haluu alateitse synnyttää. Suuri pettymys olis se kyllä. :(

Mitähän Hollannissalle kuuluu?

Musta tuntuu että oisin just ollu noilla 9+ viikoilla. Ihmeen nopsaan tää aika on sit kuiteni menny. Mun tarttis tehdä montakin asiaa vielä ennen vauvantuloa. Esim kaikki vaatteet on vielä laatikoissa ja pinniskin on maalattavana.

Koskas teidän ultrat olikaan? :)

Aniit 33+4
 
Moi kaikille!!!
Sairaan monta viikkoa siitä kun olen viimeksi kirjotellu. Lukemassa olen kuitenkin käyny.
Paljon onnea uusille raskautuneille ja tervetuloa mukaan kirjoittelemaan!! Ehkä ketju pysyy nyt vähän vilkkaampana.

Hollannissa kuulumisia olisi mukava kuulla. Ensinnäkin pahoittelut niistä uutisista mitä saitte, mutta onni onnettomuudessa, että menitte 4D-ultraan. Syntyy sieltä sitten terve lapsi tai erityislapsi, niin täydellinen hän joka tapauksessa on. Teidän rakkaudesta ja toiveesta alkunsa saanut ihana poika! Kun vaan nyt olisi tilanteeseen nähden kaikki hyvin!

Mulla on muutamat ultrakuulumiset jääny kertomatta, mutta kerrotaan viimesimmät. Eli meilläkin oli ultra keskiviikkona (32+2) Painoarvio oli 1817g. ja kasvaa ihan keskikäyrällä. Eli toistaiseksi ei makrosomiasta tietoa. Suunniteltu sektio on rv 37+ tai 38+ eli luojan kiitos jäljellä ei ole enää montaa viikkoa. Tarkka sektiopäivä pitäis selvitä suraavassa ultrassa vajaa 2 viikon kuluttua.
Sitten tää 1-tyypin diabeetikon helvetti loppuu, eikä mun tartte enää IKINÄ jaksaa tätä. Ei enää IKINÄ lapsettomuushoitoja, keskenmenoja, keskenmeno pelkoja ja diabeetikon helvetillistä raskautta pelkoineen. EI IKINÄ!!!!! Ei vaan henkinen puoli jaksa sitä kuormitusta. Vaikka aika kultaa muistot...
Mutta kahden lapsen jälkeen meidän perhe on kokonainen ja valmis, enkä voisi enempää toivoa. Kyllä nää kaksi (tai kohta kaksi) lasta on niin suuri ihme meidän perheessä!
Eli totaalinen hoitoväsymys alkaa iskeä mutta muutama viikko pitää vielä jaksaa.
Kiitos että sain purkautua :D

Kotona ei mikään ole valmista, ei siis mikään. Kestovaipat on ja kaukalo saadaan kaverilta tänään. Siinä ne sitten onkin. Vaatteitakin pitäs alkaa kattelen ja muuta pientä tilpehööriä. Jos vaikka tutin ostais ja sängyn :D
Mutta tarviiko se vauva oikeestaan muuta kun rakkautta ja ihanan isosiskon joka sitä niin odottaa:heart:
Oon kyllä vähän harmissani ettei mulle ole tullut minkään näköistä pesänrakennusviettiä.

Mitä mahtaa kuulua jo synnyttäneille vauva haaveissa, kaktuspiikki ja tinsq?
Entä mitä kuulu vauvattoman elämään?

Rauhallista joulun odotusta kaikille!

Räsynukke 32+4
 
Hei kaikille ja pahoitteluni että tässä on aikaa niin vierähtänyt! Kaikki on ok täällä. Nyt olen ollut edellisviikon maanantain ultrasta saikulla ja aikaa olen yrittänyt kuluttaa tekemällä kaikkea mikä ei vauvaan liity. Vieläkin pelottaa niin että tässä menee jokin vialle ja se etten voi tästä ajasta nauttia niin kuin pitäisi raivostuttaa oikein kunnolla!!

Saikulle laitettiin sillä paine ja vatsa on niin suuri että en voi istua sen painamatta keuhkoihin enkä saa hengitettyä enää kuin pinnallisesti mikä voi aiheuttaa keuhkotulehduksen. Joten nyt joudun koko ajan olemaan makuuasennossa, tai ainakin melko makuuasennossa mieluiten kyljellä. Kohdunkaula oli myös lyhentynyt 3 senttiä joten keho selvästikin on jo valmistautumassa synnytykseen. Vauvalla on sen verran paljon tilaa että ehti ultran aikana kiepauttaa itsensä peräasennosta pääedelle ja taas toisin päin.

Mutta joo, periaatteessa edelleen kaikki kunnossa. Vauva oli viikon edellä kehitystä mikä on hieno juttu meidän tilanteessa ja maanantaina on jälleen seuraava tarkistus ja tällä kertaa lääkärillä joka on erikoistunut näihin Duodenal Atresia-vauvoihin. Nyt kelpaisi ideoita mitä tehdä kun on saikulla?? Olen katsonut paljon tv sarjoja ja kutonut mutta alkaa tästä tulla vähän mökkihöperöksi.

Onpas Aniit teille tulossa melkoinen jötkäles!!! Toivottavasti vauva kääntyy ympäri ja saat alateitse synnyttää.

Tervetuloa joukkoon PikkuJellona!

Kiva kuulla kuulumisia taas Räsynukke! Pian loppu on jo lähellä ja pääset vaan nauttimaan äitydestä! Hyvin sielläkin näyttää kaikki kehittyvän...

Alkuraskauden turvotuksesta. Mulla ainakin oli ihan hirveästi turvotusta noin ekan 8 viikon aikana ja sitten se katosi ja meni useampi viikko ennen kuin itse vauvavatsa alkoi vähän näkyä.

Hollannissa ja pähkinä 30+0
 

Yhteistyössä