Clomittaret 2012

Mulla kans kurkkua kuristaa kun vauvauutisia satelee joka tuutista. En kuitenkaan nyt ota niitä ihan niin raskaasti kuin ennen ekaa lasta. Vaikka nytkin harmittaa ja ahdistaa kun raskaus ei ala, niin olen silti luottavainen että se toinen vielä joskus tulee. Ensimmäistä odotellessa olin aivan rikki ja yritys tuntui niin epätoivoiselta. Ja mä olen myös sata kertaa joutunut vastailemaan jotain ympäripyöreätä lapsiuteluihin ja kommentteihin. Kyllä ne lapset vaan normi-ihmisten mielissä tulee silloin kuin niitä halutaan :| Mä nykyään vastaan kaikkiin vihjailuihin että "mistä niitä (lapsia) saa tilattua?" Ja saatan jopa sanoa mikä tilanne on, olen myös ihan avoimesti kertonut että ensimmäistä odoteltiin reilu vuosi ja lääkkeillä onnistui. Jotenkin sitä haluaa herätellä ihmisiä miettimään asenteitaan.
 
  • Tykkää
Reactions: PikkuJellona
Hei. Aattelin tulla tästä kierrosta mukaan, mutta soitin naikkarille ja piti sopia ultraus ensi viikolle ja TOTTAKAI se on ensi viikon suljettuna!! Nyt oon yrittäny saada ultrausaikaa yksityiselle, mutta kiven alla on. Lupailivat, että mahdollisesti sellainen löytyisi. Mitä mieltä olette, kannatteeko aloittaa clomit tähän kiertoon? Mieleni tekevi, kun neljä kiertoa on jo siirretty ja mun kierrot on kaikkea mahollista välillä 38-58, eli pitkiä :/
Taidan ottaa riskin ja aloittaa tabut huomenna, toivoen, että saan sinne yksityiselle folliultra-ajan. Annoksena 1 tabu, kp3-7.
Takana 1,5 vuotta yrittämistä ja yksi keskeytynyt keskenmeno keväällä viikolla 11.
 
Miramei: Mulla oli sama homma. Klinikka kiinni ja piti varata folliultraa yksityiselt. Sainkin ajan, mutta niinkin ajoissa kun kp8 mut parempi se ku ei mikään. Eli kannattaa minunki mielest jos vaan saa aikaan yhtäänkään lähelle kp:ta jolloin ois tarkotus.
 
Mietin pitäskö iätkin kirjata listalle, mutta sit luettavuus voi vähän kärsiä kun tekstit menee niin lähekkäin toisiaan tai sit pitäs pienentää koko listan fontti samaan kuin muuta-osion
tai tehä jokaiselle kaks riviä. Pitää miettiä:)

Miramei voi toivottavasti saat ultra-ajan! Ittee kirpasis jos ei ois ultrattu ja jos bongaisin oviksen, kun en tietäs uskaltasko sen käyttää, jos pcon takia ois lähteny kasvaan liian monta follia. Mutta toivottavasti saat ajan ettei tarvii miettiä!

Hydrangea ja skorppari voimia piinailuun ja plussapuhureita:)

Noista ajattelemattomista ihmisistä, sitä luulis että ihmiset jo tietäs ettei lapsia hankita, sen verran yleistä kuitenkin hoitojen tarve on. Mutta ei. Tänäänkin kuuntelin tuoreiden äitien vauvatarinoita, joita tykkään kyllä kuunnella, mutta sit lopuks naureskelivat miten niiden puheet on varmaan parasta ehkäsyvalistusta, että me joilla ei lapsia niin varmaan vaan lykätään suunnitelmia. Ja että meidän pomon pitäs maksaa heille korvausta kun heidän puheiden johdosta ei tuu lisää äitiyslomalaisia. Huoh.
Eihän kukaan pahaa tarkoita, mutta toivottavasti osaisin itse edes olla ajattelevaisempi puheissani. Noista äideistä yks sai lapsen hoitojen avulla, mutta kai se voi nopsaan unohtua.
ja eihän tosiaan kukaan tarkota pahalla, mutta kirpaseehan tommoset puheet, ja mietinkin pitäskö puhua suoraan, mutta pidemmän päälle en tahtos avautua ei-niin-läheisille.

Mutta joo, ihanaa että tulee joulu ja kaikkee kivaa muuta ajateltavaa:)

Hydrangea: Mä en muuten tiiä pystynkö päivittään listaa joulun aikaan kauheen hyvin:/
kun en tiedä miten usein pääsen nettiin perjantaista alkaen. Mutta yritän kyllä. Ja jos et säkään ehi niin ei se varmaan haittaa jos joitain päiviä on päivittymättä.
Pitäskö muuten tehä se uus keskustelu 2013 jo tässä parin päivän sisään? Vai ens vuoden alussa? Kukka-kuvatkin vois vaikka vaihtaa, jos jotain talvisempaa tai söpöö tms:)
Kattelin että uusiin listoihin niitä on päivitelty:)
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos näkemyksistä. Huomenna pitäis clomit aloittaa, mutten tiedä, saanko vielä huomenna vastausta ultrausajasta, se on se ongelma :/ Tuntuu, että ei kai noin pienellä annoksella voi kovin montaa follia kypsyä. Mulla ei oo diagnosoitu pco:ta, mutta ovulaatiohäiriötä on. Verikokeet ok, ei ylipainoa, ei hirutismia ym, gynen mielestä ei pco, mut syytä ei oo ovulaatiohäiriölle nimennyt.
 
Miramei, taitaa useat yksityisetkin olla joulun ja välipäivät suljettu. Ainakin meitä hoitava yksityinen lapsettomuusklinikka on. Toivottavasti kuitenkin saisit jostain ajan.

luna, mä luultavasti pyörin täällä joulun aikaan, niin voin kyllä päivitellä. Älä huolehdi. :) Jos joku päivä jää päivitys tekemättä, niin tuskin se maailmanloppu on. Mietin kanssa, että vois varmaan pian tehdä uuden pinon, niin ei tarvi sitten tossa jouluhässäkässä sitä ruveta väsään. Niin ja joo, iät listassa olis tietty kiva. Täytyypä kanssa miettiä, miten sen vois toteuttaa. :)
 
Miramei :wave: mulla oli ekassa clomi kierossa clomit kp 3,5,7 eli kolme nappia ja folleja kasvoi neljä melkeen samankokoista. Viime kierrossa oli kp 4 ja 7 ja folleja kaksi isoa samankokoista ja yks pienempi et kyllä niitä voi kasvaa pienilläkin määrillä :D
 
Miramei voitkos alottaa ne ja lopettaa sit kesken jos et saa aikaa? Saisitko soittoajan lääkärille
jolta vois kysyä mielipidettä onko riski olla ultraamatta.
Mulla kasvo kerran kaks follia tolla annostuksella, mutta myös kerran ei yhtään.
Eli vaihtelevaa voi olla:/
 
Mäkin kommentoin Mirameille... mulla ei myöskään ole pco:ta, mutta ovuloimattomuutta ja epäsäännöllistä kiertoa. Mä aloitin pari kuukautta sitten clomit, mutta sitten selvisikin että gyne on koko sen viikon lomalla, kun ultran olisi pitänyt olla. Juttelin gynen kanssa puhelimessa ja hän ei ollut huolestunut ultran pois jäännistä, vaan sovittiin että menen sitten seuraavassa kierrossa kontrolliultraan. Söin siis ekan kuurin ilman kontrollia, tein vaan ovistestejä (ovisplussa tuli mutta menkat alkoi jo dpo10. Toisessa kierrossa kp9 oli jo kystan kokoinen rakkula, ei ovista). Jotkut lääkärithän määrää clomeja kokonaan ilman seurantoja (joka ei kyllä ole hyvä juttu). Mutta luulen, että pco:laisilla on suurempi todennäköisyys kasvattaa kerralla enemmän follikkeleja? Mä aloitan tuplaclomit ensi kierrossa ja aion aloittaa ne huolimatta siitä, etten tiedä saanko gynelle aikaa: jos en, niin menen ultraan seuraavassa kierrossa.
 
Plääh, eilen tuli väriltään hitusen rusehtavaa valkkaria ja äsken huomasin pari pientä pisaraa punaista valkkaria pikkuhousunsuojassa. Oliskohan se täti sieltä sitten tulossa. Hieman on ristiriitaiset tunteet. Toisaalta oon ihan innoissani, jos nyt alkais menkat ihan kunnolla, kun olisi eka kerta pillereiden lopetuksen jälkeen, kun olisi suht järkevä kierto, siis eka ovis + menkat siitä parin viikon päästä (mitä nyt vähän kummia vuotoja tuli oviksen jälkeen :D). Pitkästä aikaa ei tarvis teroilla vuotoa käynnistää! :) Voisin myös laskea sen päivän vuodon vaan välivuodoksi ja toivoa, että sellaiset pysyy poissa, kun otan jatkossa luget mukaan. Toisaalta taas hieman harmittaa. :( Huomenna aamulla dpo 12 testaillaan ja katsotaan, mitä testi sanoo. Uskaltaisin kyllä jo lähes varmaksi veikkailla tuloksen. Prog-tuloksia ei ole vielä kuulunut. Toivottavasti ne nyt tulis vielä ennen joulua, tänään tai huomenna. Saisin sitten varmuuden siitä tapahtuiko ovis oikeasti. Lämmöt on kyllä ollut 36,9-37,2 oletun oviksen jälkeen ja ainakin vielä eilen.

skorppari, huomenna sitten jännä päivä ja testailua. :) Mulla tosin ei taida olla jännitettävää, mutta kyllä tälle kuulle vielä ainakin toinen plussa tarvittais. ;)
 
Viimeksi muokattu:
jenni_noora: pakko kommentoida vahvaa ovisplussaa... et oo sattunu raskaustestiä kokeilemaan??? se ovulaatiotesti saattaa näyttää vahvaa plussaa sillon kun raskaustesti vasta haamua... ihan vaan aattelin et jos haluut kokeilla? :)
 
Se siitä piinailusta sitten. Tiputtelu alkoi. V-tuttaa ihan reilusti. Otanpa lääkärille soittopyynnön ja kysyn, miten edetään. Kuitenkin salaa toivoin, että olisi nyt onnistunut. Selvästi alkaa käydä henkisesti raskaammaksi koko ajan tämä homma.
Pahoittelut DjaP ja niin epäreilua.
 

Yhteistyössä