Clomittaret 2012

jenni_noora ja Neppu tiedot päivitetty, ilmoitelkaa jos korjattavaa (jenni_noora tarkotikkohan että tänään toi kp36 vai eilen?:))

jenni_noora mä oon käyny monta vuotta samalla gynellä ja kun lopetin pillerit ja menkkoja ei kuulunu niin kävin hänen luonaan ja silloin sovittiin ensin että syön teroja aina jos ei kahteen kuukauteen ala menkat. Näin mentiin viime kesä ja sen jälkeen oli ns. virallinen ensimmäinen käynti ja siellä sitten oli munatorvien aukiolotestaus ja miehen näytteenanto ja niiden jälkeen lääkäri kertoi meille jatkosta ja anto reseptin clomeihin. Tohon mennessä oli myös prog-, LH- ja testosteroni-arvot katottu ja ne tuki pco-diagnoosia. pco-oireita mulla ei oo "kuin" ovuloimattomuus ja monirakkulaiset munasarjat.

Heipa mä käyn yksityisellä. Mun vakiogyne sattuu oleen myös lapsettomuuteen erikoistunut, joten pystyin jatkaan hänen kanssaan tässä asiassa. Oon aatellu että tää vaihe viä pysytään yksityisellä. Mutta sit jos joskus mennään kalliimpiin hoitoihin niin varmaan pakko siirtyä julkiselle, vaikka tahtosin jatkaa ton oman gynen kanssa kun niin mukava:S ja palvelu ollu tosi hyvää.
En tiedä pitäiskö sinne julkiselle jo ottaa yhteyttä jos siä on vaikka puolen vuoden jonot. Toivoisin että clomeilla tai vastaavilla kuitenkin voitas mennä viä ainakin vuos, en tahtos siirtyä vielä muuhun.

Neppu Luget tukee keltarauhasen toimintaa, eli sillä estetään kai ainakin liian aikaista tuhruttelua jne. Mulle määrättiin luget 100mg aamusin ja 200mg iltaisin. Oon pistäny niitä dpo 3 alkaen. Ja jatkan kunnes vuoto alkaa tai sit jos raskautuisin niin siitä kolme viikkoa, varhaisultraan asti.
Yksityisetkin tuntuu olevan joulun aikaan kiinni, mutta hyvä jos on niitäkin jotka on auki! Yksityiset sais olla kyllä viikonloputkin auki ettei tarviis sen takia mennä mitään ohi:)
Ja mulla siis pco, voin kaivaa jostain mun LH ja testo -arvot jos joku tahtoo tietää. Munasarjat on gynen mukaan kuin oppikirjasta, niin pco-tyyppiset. Syön gynen kehotuksesta foolihappoa päivittäin ja sit koitan lihottaa muutaman kilon, jos vaikuttas hormoneihin vaikka ihan normaalipainonen oon.

Oon välillä miettiny miten tota päivitettävää listaa vois kehittää, on niin monta asiaa kaikista listalla olijoista jotka ois kiva nähdä listalta, ettei tarviis selailla ketjua että vois varmistaa että kellä oli mitä:)
 
luna_82 : eilen oli kp 36 :) Mä olen nyt syönyt teroja yli puolivuotta, lähenee jo vuotta kovaa vauhtia, mä olen kunnan puolella käynyt, verikokeita on otettu jonkin verran. Nyt sitten saimme lähetteen lapsettomuuspolille. Kiitos myös viestistäsi, osaa vähän odottaa mitä on edessä kun mennään polille :)

Heipa : Mä käyn kunnallisella gynellä. :)
 
luna_82, heh, stemppiä piinailuun! :D

Seemi, sillä me vähän mentiikin yksityiselle, että ei tarvis turhia odotella. :mad: Onneks sentään ultriin on aina päässyt haluamanaan aikana.

Heipa, me ollaan yksityisellä lapsettomuusklinikalla hoidossa ainakin niin pitkään kuin talous vähänkin kestää. Mulla on ollut ovuloimattomissa kierrossa nippailuja munasarjojen kohdilla.

Neppu, mulla on PCO, enkä ovuloi ilman lääkitystä.

ON: Kertokaapa viisaammat, mitä mieltä olette. Mun normilämpö noin 36,5 ja menkat kestää yleensä 5-6 päivää (viimeksi 8 päivää) ja vuoto on niukahkoa.
Dpo3 tiputtelua päivällä ja illalla pyyhkiessä veristä vuotoa, lämmöt 37,1.
Dpo4=kp1? mulle tyypillistä menkkavuotoa, lämmöt 37,1.
Dpo5=kp2? tuhrua, lämmöt 36,9.
Dpo6=kp3? ei vuotoa, en mitannut lämpöjä.
Tänään Dpo7=kp4? ei vuotoa, lämmöt 37,1.
Mitä ihmettä? :O Oliko noi sitten päivän menkat vai joku välivuoto? Onko kenelläkään muulla kokemusta tällaisesta? Nähtäväksi jää, että tuleeko viikon päästä sitten uudet menkat tai siis oikeat menkat. Olisin luullut, että nyt vuoto olisi ollut runsaampaa, kun limiskin oli normaalia paksumpi ultrassa.
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa kaikki uudet mukaan! Tosi kiva, että saadaan lisää kohtalotovereita, mutta toivottavasti myös pikaisesti plussa uutisia! Eli pikaista käyntiä! :)

Oon itse pitänyt hiljaiseloa muutaman päivän, kun omassa tilanteessa ei mitään uutta.. Koska en ovuloinut tässä kierrossa, niin pco:lle (minulla siis myös todettu tämä) tyypillisesti mulla ei nyt oireista huolimatta tule vuotoa, eli kroppa ei toimi kuten pitäisi :( en oikein tiedä mitä tässä haluaisi.. oikeata taukokiertoa vai perinteistä 60pvän kiertoa, jolloin clomit voi taas gynekologin mukaan ottaa.. Noh, jos jotain "positiivistä" niin olen ollut juomatta useita kuukausia ja nyt ainakin voin nauttia jouluna punaviinistä (tosi lohdullista...).

Itse olen käynyt yksityisellä ja YTHS:llä, joka tällä hetkellä saa nyt riittää, koska siellä palvelu näyttäisi toimivan heti kun vaan kerran pääsee erikoislääkärille.. Siellä katsotaan aluksi ja ollaan juteltu miehen kanssa, että siirrytään sieltä yksityiselle/kunnalliselle jos tarve vaatii. Olin yllättynyt, että inssit ei maksa yksityisellä kuin muutaman satasen, mutta tiedän pariskunnan joka on käynyt koko prosessin yksityisellä ja ennenkuin ensimmäinen lapsi syntyi, niin rahaa oli palanut montakymmentä tonnia (mm.5 keinohedelmöitystä..).. Eli tällaisessa tilanteessa siirtyisin kyllä kunnalliselle puolelle!

Enivei, piti kysyä, että onko teille tullu clomeista alakuloisuutta? Mulla eka kierto meni ihan ok, mutta nyt en tiedä mikä mua vaivaa. Itkettää ja masentaa ihan superpaljon (kestänyt 2.clomeista asti).. En tiedä johtuuko se tämän kierron pettymyksestä ja ympärillä vellovista vauvauutisista vai johtuuko tämä oikeasti clomeista, koska en löydä mitään selkeää syytä, miksi kaikki masentaa (tämä lapsettomuus tietysti, mutta muuten asiat on elämässä aivan ihanasti)..

Ainiin, toivotaan, että saadaan joulukuulle vielä lisää plussia! Eli paljon tsemppiä kaikille!
 
hydra, noi sun lämmöt kyllä enteilee, että vuoto ei ollut menkkoja vaan jotain muuta! Pidetään peukut pystyssä, että saat kokeista tuloksia että oot ovuloinu ja että saisit testistä myöhemmin vielä parempia tuloksia! Voih, toivotaan niin!
 


sunnuntai 16.12.





Nimi__________kp________YA/YK/YV__________hoitokerta


10kaks...............kp58/32.............ya07/11............6.clomi x2+pregnyl
Sarppa-71..........kp40/28-30........ya 04/2011...........................tauko
Unja-O...............kp37/32............yk31.............8.Femar+Pregnyl+inssi
titiuu85............ kp37/30-32........ya06/12............................. 2.clomi
jenni_noora.......kp38/27.............ya 10/11....................10.terokuuri
luna_82.............kp35/~34...........ya03/2012....3. clomi+pregnyl+luget
Hydrangea.........kp28/26-44...........yk10...........................1. anazol
skorppari82........kp25/??...............yv2................................4.femar
Angela...............kp24/28-32..........yv8................................1.clomi
Heipa…..............kp21/18-?……….....ya11/11……............tauko (clomit)
Slartibart...........kp21/28............yk4/ya3/2012....................4. clomi
toivounelma.......kp17/28.......ya 5/09...1.Clomi+Gonal-F+metut+irrotus
Hyy2.................kp16/28-34..........ya09/11.....................................
NiQ...................kp12/26-48..........yk9..............2. clomit+metut+terot
Seemi................kp11/28-41.........ya11/09.............................2.clomi
Alma*................kp7/28-34.........yv2............................4. clomi x2
Neppu_..............kp5/28 (34-59)...ya2010................femar + pregnyl
hanzku_91.........kp1/30-32...........yk23..............................3. clomi


Tauolla/taustalla
Calliope, AamuTorkku, Nyrpee-81, undercovergirl, Ranskismopsi, Katrina86, toiveuni83, Ansku83, rimpatti, nellustiina, Töpöhäntä, another


Piinailijat
luna_82 dpo 15
skorppari82 dpo 8
Hydrangea dpo 8
toivounelma dpo 3 ja pp 4

PLUSSANNEET

joulukuu:
Ambrosia85......6.12...kp31/26-32...ya10/10/yk23....Gonal + ovitrelle

marraskuu:
Lumihiutale92........5.11........?..............?................? (km :()
DjaP..........9.11.....kp34/28-34........Ya2007............tauko
JeNski91....22.11....Kp29/27-28 .....?.........2.clomi kierto km jälkeen
PikkuJellona..27.11..kp30/28..ya 10/2010..6. clomi+pregnyl+1. inssi
Pamsku..........27.11.....?.......................?................?

lokakuu:
Linneat....15.10.....kp30/?......ya 09/2011......3.clomi+metut+terot
Lilleri82.... 22.10.....kp 37/30-35......... ya 01/12...........tauko
Tikkerituu..26.10..kp31/31-37..ya08/11..1. clomi+ menopur+ luget

syyskuu:
minnams....2.9......kp37/28.....yk13............tauko
Inkeri84....16.9...........?..........?.............5.clomi
0emppu0...30.9.....kp31/25-50.... yk 8, ya 12/2011....3.clomi+metut
Sanzu...30.9.....kp43/28-42............?.................4.femar

heinäkuu:
Alisa84.........13.6?..kp80/70.........?..........1.clomi
Minttu_89.....8.7....kp34/??..........9..........4.clomi
Raita12.....15.7....kp58/30.....ya8/10.......tauko

kesäkuu:
Aniit...........21.5.....?..............?................?
Hollannissa...14.6...kp33/?....ya06/2011...1. clomi
JeNski91....18.6....Kp29/27-28 .....?.........4.clomi (Km&Tm :()

toukokuu:
toiveuni83....4.5.... kp15/28?.....ya9/10......1.clomi (km :()
tinksu.........11.5... kp 28/29...... yk 4........ 3.clomi
magda........16.5...kp26/28-30...ya6/10.....2.letrozol
toivounelma..19.5..kp27/30?..yk29(ya5/09).3.Clomi+Gonal-F+Pregnyl( km:( )

huhtikuu:
Vauvaton..5.4........kp26/??......ya12/08.....8.clomi(enkelikaksoset :( )
Kiri..........19.4.......kp33/25-30....ya10/10.....2.clomi
Nana2012...21.4....kp34/??........ya6/2011....4.clomi
10kaks.......26.4....kp32/42..........yk2..........2.clomi (km :()

maaliskuu:
Kuume82..11.3...kp30/~30..ya1/11...2.clomi
toiveajatus..12.3...kp 31/??....yk11....2.clomi

helmikuu:
Micaela..22.02....kp29/33.....yk5....3.clomi
Idylli......24.02....kp27/28.....yv3.....2.clomi
Marsiina..26.02...kp47/??...............clomit





Clomittaret 2011 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/1896220-clomittaret-vuonna-2011-a/

Clomittarien plussapinkka: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/


Päivittäjät: Hydrangea ja luna_82

 
Viimeksi muokattu:
Oon ymmälläni, pakko tulla kysyy, että onko teillä käynyt joskus samoin..
Eli siis kiertopvä 36 ja ovulaatiotesti ilmoitti positiivistä kp16.. Lämmöt ei nousseet ja vkon päästä otettu koe vahvisti sen, että ovulaatiota ei oo tapahtunu.. Tänää tän kaiken masennuksen keskellä joku intuitio vaan käski tehdä ovulaatiotestin ja hymynaamahan sieltä pärähti.. Johtuukohan se tästä pco:sta tai joku muu ihme virhe? Enhän mä oikeasti voi ovuloida nyt? En tajuu.. Nooh, ainakin meillä on nyt illaksi aviomiehen kanssa puuhaa :)
 
Heimoi kaikille!
Pidin tahtomattani palstailutaukoa, koska mun koneeni päätti viimeiset kolme viikkoa ettei tälle palstalle ole asiaa! :eek: Ajattelin, että sivustolla on joku ongelma, mut hyvinhän täällä on väki käynyt kirjoittelemassa.
Eli mulla tänään sunnuntaina 21/28, yk 4 ja 4.clomi, eli täti se sieltä saapui tuhruttelu-postauksen jälkeen. Tässä kierrossa en tikutellut ovista, seksiä sentään harrastettiin! Kieltämättä tällänen pakkoloma teki ihan hyvää, raskaus ei ollut koko aikaa päällimmäisenä mielessä. Meille kyllä tuli kaks viikkoa sitten myös pieni hauvavauva, joka on auttanut rentoutumisessa. :)

Paljon onnea kaikille plussainneille, teitä olikin vaikka kuinka ja monta! Kaikille muille onnea loppuvuoteen. ;)

Nyt lupaan pysyä palstoilla.
 
Viimeksi muokattu:
titiuu85, mä oon kerran saanut väärän plussan digillä, kun mulla kanssa pco, mutta se tais tulla kp 14-15. Ihmettelin sitten, kun lämmöt ei noussu ja menkat ei alkanutkaan siitä parin viikon päästä vaan tarvi sitten taas teroilla käynnistellä. Mutta voihan se hyvin mahdollista olla, että sulla oli vaan myöhäinen ovis. Toivotaan niin. :)

jenni_noora, ehkä sielläkin on vaan myöhäinen ovis. Nyt vaan hyödyntämään. :)

Slartibart, tervetuloa takaisin. :) Onnittelut hauvavauvasta. Minkä rotuinen haukku on kyseessä?

luna, mäkin oon pohtinut kanssa tätä listan kehittämistä. Toisaalta olis kiva, jos siellä olis maininta miksi käyttää clomeja (esim. pcos, selittämätön tms.). Myös se, kuinka mones lapsi on haaveissa olis toisaalta kiva laittaa listaan. Ehkä noilla lääkkeille vois keksiä jotkut koodit (esim. C=clomit, A=anazol), niin sitten riville mahtuis muutakin tekstiä. Miten siellä tänään voidaan? :)

ON: Päätinkin muuttaa mielipidettä, että se päivän vuoto ei ollutkaan menkat ja muutin omat kp:t listaan. Tänään sittenkin kp 28 ja dpo 8. Katsotaan sitten taas uudestaan asiaa muutaman päivän päästä.
 
Viimeksi muokattu:
Hydrangea aamulla testasin taas negan. Pientä kipuilua havaittavissa, eli josko
se uus kierto tänään alkas. Toisaalta jos ei tänään ala niin uskon
että luget vaan pitkittää kiertoo, eli pitäs varmaan lopettaa niiden käyttö. Soitan ehkä huomenna
lääkärille jos ei kierto huomiseen mennessä ala. Tahtosin tietää just että pitäskö nyt lopettaa luget
että kierto pääsis alkaan vai onko mahis että koko ovulaatiota ei tapahtunu. Sitä ois kyllä vaikee
uskoo kun ekassa clomikierrossa se tapahtu ilman irrotuspiikkiäkin ja nyt pistettiin sekin. Mutta kai kaikki on mahollista. Suht ok olo kyllä kun tähän on ehtiny valmistella itteensä jo torstaista alkaen.
Toivottavasti sä saat hyviä uutisia prog-testistä!
 
luna, voi harmi. :( Inhottava juttu. Käsittääkseni noi luget korvaa kehon oman keltarauhashormonituotannon, niin eiköhän se voisi olla ihan järkeenkäypää, että niin kauan kuin niitä käyttää niin myös vuotokin pysyy poissa. Sullahan prog-kokeista tuli ihan loistavat tulokset, että kai se ovis on tapahtunut, joku nyt vaan estää vuodon.

hanzku, pahoittelut uudesta kierrosta. :( :hug:
 
Viimeksi muokattu:
NiQ
Listan muuttamisesta, oon miettinyt usein kun toi lista on jo niin valtavan pitkä, että olisiko mitään jos niputtettaisiin noi "vanhat" plussanneet. Tai vaikka ihan vanhimasta päästä poisteltaisiinkin? Tai tehtäisiin ihan täysin uusi pino, johon siirrettäisiin vain pari viimeistä plussanneiden kuukautta? Voisi samalla pyyhkäistä taustailijatkin nollille, ja saisi sitten kaikki jotka vielä pinoa seuraavat huikkailla haluavansa taustalistalle ja merkata uusi pino samalla?

Pahoittelut tädin kohdanneille :hug:

Hydralla onkin ollut mielenkiintoinen kierto, toivotaan että lopputulos olisi silti mieluinen :heart:

Täällä vietellään hiljaista ja tylsää alkukiertoa, oviksen tikuttelun aloitin kp10. jotenkin on pessimistinen fiilis, että mahtaako Clomit tässä kierrossa edes toimia...
 
Viimeksi muokattu:
Miltä joku tämmönen näyttäs? Siis pakko ei oo listaa muuttaa, kokeilin vaan vähän:)
muuta-osioon sais kaikki pyytää laittaan ne tiedot mitä tahtoo kertoo.

Nimi________kp__________YA/YK/YV___hoitokerta___muuta


10kaks............kp58/32..........ya07/11........6.c x2+pr
Sarppa-71.......kp40/28-30.....ya 04/11........tauko
Unja-O............kp37/32..........yk31.............8.f+pr+ins
titiuu85..........kp37/30-32......ya06/12........ 2.c
jenni_noora....kp38/27...........ya 10/11.......10.t
luna_82..........kp35/~34.........ya03/12........3.c+pr+l...pco,1.lapsi
Hydrangea......kp28/26-44......yk10.............1.a
skorppari82.....kp25/??............yv2..............4.f
Angela............kp24/28-32.......yv8...............1.c
Heipa…...........kp21/18-?………..ya11/11…….....tauko (c)
Slartibart........kp21/28............yk4/ya3/12....4.c
toivounelma....kp17/28...........ya5/09...........1.c+g+m+irr
Hyy2..............kp16/28-34.......ya09/11
NiQ................kp12/26-48.......yk9................2.c+m+t
Seemi.............kp11/28-41......ya11/09..........2.c
Alma*.............kp7/28-34........yv2................4.c x2
Neppu_...........kp5/28(34-59)..ya2010..........f+pr
hanzku_91......kp1/30-32.........yk23.............3.c

lyhenteet: c=clomit, a=anazol, f=femar, g=glonal-F, m=metut, pr=pregnyl, t=terot, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki
 
Viimeksi muokattu:
luna, joo, hyvältä vaikuttaa. Niin tosiaan, tässä kohta vuosi vaihtuu, niin sitten voitais aloittaa uusi pino uudelle vuodelle, samalla poistaa tän vuoden plussanneet ja aloittaa uusi plussanneiden listaus. Ehkä noista kukkaglitterihommista vois osan poistaa, niin silläkin sais listaa lyhemmäksi. Jos haluat päivittää vaikka huomisen tuolla uudella listalla, niin mulle voi laittaa samat kuin sulla on, siis pco ja 1. lapsi.
 
Luna: Toiha ois hyvä! Mun mielest vois sit ku tulee 2013- pino, ni tipauttaa nää 2012 jutut poijes vaan. Ei tuu jättilistaa. Sit ku saatais meidät kaikki tammikuun plussanneisiin ;)

Ja kaikille, jotka haluaa kertoa, ni laittais niit diagnoosei.
Mulle voit laittaa kans pco (Ovuloimattomuus taitaa olla turha lisätä siihen, ku eikö se oo aika selvää jos on pco... En kyl oo varma)

Hanzku: Haleja. Toi on niin ärsyttävää.

Niq: Täälläkin tylsistellään.

No vähän ehkä jo jännittää keskiviikon folliultra, iik. Saa nähdä onko uus lääke saanut mitään aikaan..
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä