Clomittaret 2013

Voi, onneksi on tämä keskustelufoorumi, niin saa kertoa kaikenlaiset huolet pois painamasta. Jospa edes hiukan lievenisi typerien hoitajien, sukulaisten ja tuttavien kommentit, ei ne tästä kuitenkaan mitään voi ymmärtää. Joskus voi jopa onnistua nauramaan itselle ja muille. Olen pahoillani kaikkien pettyneiden puolesta, huominen on aina helpompi päivä taas. Niin ainakin mulla.

Omaan napaan ei kuulu mitään näin piinapäivien alussa. Väsyttää ja stressaa ihan muut asiat niin, että tuntuu kuin olisi vähintään flyygeli selässä kannettavana. Jos saisi muutaman varakappaleen itseä, olisin tosi tyytyväinen.
 
Neppu tervetuloa takaisin, kiva kun oot täällä taas juttelemassa:) Tai toki kivempi jos oisit jo plussanneissa, mutta ymmärtänet mitä tarkoitan:)
Toivottavasti oirees ei ois uuteen kiertoon liittyvää:/

Mimmuskainen ei oo näkyny mitään aikaisemmin ja lääkäri sano että ois kyllä huomannu jos se rinkula ois ennen ollu. Itekin luin että teratooma voi olla synnynnäinen mutta ei kai välttämättä. Jossain luki että clomifen vois aiheuttaa niitä:S Mutta tää on taas tätä netistä tiedon hakua. Ens ultraan sit lisäjännitystä:S

Hydrangea meillä on näköjään muutakin yhteistä kuin sama lääkäri, nimittäin laiska vasen munasarja. Mutta siis mullakaan ei oo viä kertaakaan näkyny vasemmalla kasvavaa follia. Neljästä clomikierrosta kaks on kasvattanu follin ja ollu oikeella molemmilla kerroilla. Mutta JOS se vasemman munasarjan outo rinkula oiskin ollu vain ovisjälki niin sitten perun kaikki pahat sanani vasemmasta munasarjastani:)
Ja voimia noihin mielen myllerryksiin:( Paskoina päivinä ei auta mikään mutta nyt koitan aatella että ei sitä kuitenkaan tiedä tuleeko onni vastaan jo seuraavassa kierrossa. Ikinä ei tiedä. Ja jos se lapsi saadaan inssien tai minkä vain tuloksena niin olisihan se sen arvoista. Mutta toki se tulee oleen henkisesti rankkaa ja täysin ymmärrettävää jos sitä ei sit jaksakaan. Tärkeetä on että tästä pystyy puhuun miehelle, ystäville ja täällä. Että voi tajuta että kaikki ajatukset mitä päässä pyörii, on ihan ymmärrettäviä ja että tän asian kanssa ei oo yksin:/ Oon superherkkä ihminen enkä yleisesti usko että mua pidetään kauheen vahvana ihmisenä:/ Ja toisaalta vasta vuos yritystä takana, eli monet on joutunu kokeen jo paljon rankempaa.

Mutta niin mullakin ois yks kysymys Kuinka monta teistä keillä on pco, harrastatte säännöllisesti liikuntaa ja jos niin lihaskuntoa kehittävää? Kun mä en urheile oikeestaan yhtään. Ja luin useemmastakin artikkelista että lihassolut käsittelee insuliinia tehokkaammin ja kun insuliiniresistanssi liittyy pco:hon niin liikunta vois auttaa. No joo mä taas koitan kehittää jotain ihmeparannusta:):(. Mutta ostin eilen taas greippimehua ja kävin tänään salilla (viimeks käyny ehkä vuos sitten). Aattelin että ei noista oo haittaakaan ja urheilu on terveellistä joka tapauksessa:) Ja mitä tässä voi hävitä (paitsi järjen:) )
 
Viimeksi muokattu:




Perjantai 8.2.

Nimi__________kp_______YA/YK/YV__hoitokerta_____muuta

Sarppa-71.......41/28-30.....ya4/11..........2.c
NiQ................34/33.............yk10.............3.c+m+t......pco(1/2),2.lapsi
Neppu_...........31/28(34-59)..ya2010........mp...............pco,1.lapsi,26v
Marjaana84.....29/28...........yv1.5...........1.c+ins....................1.lapsi
hanzku_91......26/29-30......ya1/2011............4.c..............selitm,1.lapsi
apsu...............26/30+.........ya 01/12......1.m+g+irr........2.lapsi,pco,30v
fenixlintu........25/29-34.......ya1/2012.....2.c......................2.lapsi,36v
Nyysy............24/28-29.......yk5......4.c+3 ins->IVF~2/03....selitm,2.lapsi
mirjami_73.....24/24-25......yv1.5............tk(c+t)...................3.lapsi
Poca...............24/34................................c.........................pco
Hempukkainen..23/28-32....ya10/10.......3.c+t.....................27v
Meri__............23/28............yk3..............1.c....................pco,1.lapsi
Angela............21/28-32.......yv8..............3.cx2......................2.lapsi
annalii............21/27-28.........................1.c+ins...............1.lapsi
Heipa…...........19/18-41……...ya11/11......3.c.....................2.lapsi,31v
Anne Elliot......19/26-32........yk12.....................................1.lapsi
Slartibart........19/28...........yk4/ya3/12...5.c..................pco,1.lapsi,25v
Enna_.............18/35-36........yk6.............1.c..........................pk,ovl
Miramei...........18/?..............ya6/11.........2.c.....................25v,1.lapsi
luna_82..........18/~34..........ya3/12.........4.c+pr+l..........pco,1.lapsi,31v
Karamelli81....17/28.............ya4/12........3.c........................2.lapsi
skorppari82...17/??..............yv2.............5.f+ins................pco,1.lapsi
TTT................17/28.............ya4/2012......2.c......................1.lapsi,29v
Hydrangea......16/31-44......yk12/ya1/12...3.ax2+l............pco,1.lapsi,26v
jenni_noora....12/27............ya10/11........11.t. tk.................1.lapsi
Mimmuskainen_..9/28-39...ya2/09.........1...............selitm,1.lapsi,24v
Hyy2..............7/28-34.......ya9/11..........1.c...........pco(1/2),2.lapsi,26v
Seemi.............5/28-41.......ya11/09.......4.c.........pco(1/2),1.lapsi,31v
Matti Katikainen..3/24-30...yk8.............2.c+t...................pco,2.lapsi
miimuli87........1/28..............ya2008........3.c+m...........pco,1.lapsi,26v

lyhenteet: c=clomit, a=anazol, f=femar, g=glonal-F, m=metut, pr=pregnyl, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella, pk=pitkät kierrot, ovl=ovuloimattomuus, tk=tauko

Tauolla/taustalla


Piinailijat
Marjaana84 dpo 16
miimuli87 dpo 12
mirjami_73 dpo 11
hanzku_91 dpo 10
fenixlintu dpo 9
Meri_ dpo 8
annalii dpo 8
apsu dpo 7
Heipa dpo 6
Anne Elliot dpo 5
NiQ dpo 3
Karamelli81 dpo 3

---------------------------------------------------------

:heart: PLUSSANNEET :heart:

tammikuu:
titiuu85.... 31.1.2013..30/30-32...ya6/12....3.c.........pco,1.lapsi,27v

helmikuu:
Laala.........2.2.2013..28/32-40....yk9.........3.f......pco,2.lapsi,28v

Clomittaret 2012 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//

Clomittarien plussapinkka: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/

Päivittäjät:luna_82 ja hanzku_91
 
Viimeksi muokattu:
Onnea kaikille plussanneille :)

Minut voi poistaa piinailijoista ja päivittää:

miimuli87........1/28..............ya2008........3.c+m...... .....pco,1.lapsi,26v

Eli ei onnistunut tässäkäään kierrossa vaan ei auta kun aloittaa taas clomeja syömään. Nyt siis kolmas clomikierto alkaa ja jos ei onnista niin seuraava kierto on sitten taukoa... Nyt on hirveesti stressiä joka asiasta, että silläkin voi olla vaikutusta ettei tärppää tai sitten ei.. Sori kun oli taas niin omaa napaa...
 
Luna: Mäkään en kamalasti tota liikuntaa harrasta. Taino lenkkeilen, mutta hyvin matalalla sykkeellä. Pitäis kyllä enemmän. Oon lukenut, että sillä vois olla jotain vaikutusta myös normaalipainoisille. Ainakin olis monta hyvää syytä alkaa harrastaa liikuntaa enempi.

Miimuli: Pahoitteluni! Ei tässä oikein muutakaan osaa sanoa... :hug:
Kai se on täälläkin kohta edessä.

Ja hei te muut ohuen limiksen kanssa painijat, ajattelin jakaa ajatukseni:
Ostin ulkomailta 400mg e-vitamiinia ja ajattelin alkaa syömään sitä kuurina. Lisäksi meinasin tilata https://www.hyvinvoinnin.fi/lady-action tuota. Oon lukenut hirrveitä määriä netistä e-vitamiini ja l-argiinin positiivisesta vaikutuksesta. Tässä siis vinkkejä, jos teitäkin joskus kiinnostais.
 
Miimuli :hug:

Neppu joo mäkin normaalipainoinen tai vähän alle ja sekin varmaan osa syy että annan itteli laiskotella. Koitan alkaa käymään salilla mutta ois kiva löytää joku laji mistä oikeesti tykkäis.
 
Luna: Mua ei nappaa noi kuntosalihommat yhtään. Mutta esim. zumba (koti dvd) on aika hauskaa. Ja ei voi väittää ettei oo aikaan, kun kotona voi jättää vaik tv-ohjelman väliin ja liikkua. Kattele netistä mitä kaikkea teillä päin ois tarjolla :)
 
Luna: Mä taas luulen et mun ystävät pitää mua sika vahvana. Ja oonkin joutunut kokemaan vaikka mitä mutta silti musta tuntuu että välillä voimat ei vaan riitä tän asian kanssa ja tekis mieli itkeä ja huutaa.

En oo kuullutkaan tosta lihaskunnon vaikutuksesta Pcohon. Nykyään käyn salilla kerran viikossa, aiemmin enemmänkin. Oon aina tykännyt ähistä painojen kanssa :) mut myös herkuttelun ihan kiitettävästi minkä seurauksena vatsaan kertyy ylimääräistä vaikka oonkin normaalipainoinen. Kait mä oon ajatellut että kohta se maha kasvaa muutenkin... ;) Muistan jostain lukeneeni et Pcossa keskivartalolihavuus on tyypillistä, onko tietoa? Mitä luulette kuinka iso merkitys ruokavaliolla on raskautumisrn kannalta jos on normaalipainoinen ja Pco? Siitä on monenlaista mielipidettä mutta mun lääkäri ei ainakaan oo maininnut mitään asiasta...

Huominen vielä ja sit viikonloppu! Meen äitin helmoihin yhdeksi yöksi kun mieskin on reissuhommissa. Aurinkoista viikonloppua kaikille!
 
DPO 8, ja raskausoireita odotellessa. Pieniä nippailuja alavatsalla ollut nyt pari päivää, sellaisia että tunnen ne, mutta eivät silti käy kipeää. Täti kiltti, tulisit kylään seuraavan kerran vasta marraskuussa, ei tulisi ikävä :D !!!
 
Kiitos kaikille tsempeistä. Onneksi tämä pino on olemassa ja täällä on näin mahtavaa porukkaa! :)

miimuli, pahoittelut uuden kierron alkamisesta. :( :hug:

luna, näköjään käy aika paljon yksiin meidän tarinat. :) Yritetään jaksaa molemmat vielä. Ehkä tässä on vielä parempia päiviä tulossa. :hug: Mä oon aikamoinen sohvaperuna. Koulussa liikunnanopettajat onnistui täydellisestä tappamaan kaiken liikunnanilon ja sen jälkeen en kauheasti ole mitään liikuntaa harrastanut. Opiskeluaikoina jaksoin käydä vuoden verran aktiivisesti erilaisissa ryhmäliikunnoissa, mutta nyt sekin on jäänyt. Syksyllä ostin kuoripuvun ajatuksella, että nyt alan lenkkeilleen, mutta oliskohan se puku ollu mun päällä jonkun viis kertaa... :ashamed: Jotenkin niin vaikea ottaa tämän asian kanssa itseä niskasta kiinni, kun ei ole ketään kiskomassa mukanaan lenkkipolulle tai jumppaan. Salilla käyminen ei oo mun juttu.

).( No niin, eiköhän tässä oo taas ryvetty ihan tarpeeksi itsesäälissä ja itkeskelty. Tänään on perjantai ja viikonloppu edessä. :) Ehkä tää vielä joskus iloksi muuttuu. Ei olis kyllä mun tapaista luovuttaa, joten parhaani mukaan täytyy yrittää jaksaa ja jatkaa. Mennään askel kerrallaan, kuten mieskin sanoi, ja mietitään jatkosuunnitelmaa uudestaan sitten kun on sen aika.
 
Päivityskorjaus: tänään perjantaina dpo 3

Vaikka ei se nyt päivän päälle ole, mutta pysyypähän tilastot kunnossa.

Tämän viikon Jutan superdieettiohjelmassa oli laihduttajana henkilö, jolla oli PCO. Siinä puhuttiin ylipainon yhteydestä PCO:hon vähäisen. Lauantaina tulee uusinta, jos kiinnostaa. Ja muutenkin hyvä ohjelma kannustamaan painonpudotukseen - ainakin minun mielestäni, ja on kiva katsoa, miten ihmiset onnistuvat.
 
Me nyt ilmeisesti yritämme koko kevään saada luomuvauvaa jos kuukautiskierto pysyy säännöllisenä eikä tuu mitään muita ongelmia. Tuossa juuri aloin miettimään, että taitaa olla viimeinen mahdollisuus tämä kierto, että saatais vauva vielä tänä vuonna syliin, mutta ei mitään paineita :D Toisaalta ahistaa, toisaalta helpottaa. Kuitenkin nyt on pidemmän aikaa ollut suht säännöllinen kuukautiskierto, niin kyllähän se lisää mahdollisuuksia. Mutta miten minä nyt tiiän ovuloinko vai en? =( Kun ei nuo testit oikein näytä mulla toimivan, paljonko maksaa yksityisellä otatuttaa se progesteroni verikoe? Ja pitääkö sen takia varata lääkäriaikakin sinne? Suostuiskohan nuo kunnallisella ottamaan tuota koetta edes joka kuukaus, että sais sen tiedon, onko ovuloinut vai ei. Tämä nyt meni tälläseks omaan napaan tuijotteluksi, pahottelut.
 
Terkkuja kovasti täältä hämmentyneisyyden, epäuskon ja onnen sekoittamalta pariskunnalta. Saatiin verikokeiden tulokset jo tänään ja P-hCG (viitearvo alle 1) oli meillä 515, eli virallisesti RASKAANA OLLAAN :heart: 4-viikon päähän saatiin eka ultra-aika, jolloin selviäisi onko meillä 1,2 vai 3 tulossa. Toivottavasti kaikki menisi hyvin, pelottaa aivan kamalasti vain!

Minut voi siis siirtää plussaneissiin

Mutta SUURI kiitos kaikille tuesta ja tsempistä ja neuvoista ja vinkeistä ja ennenkaikkea lohdutuksesta ja myötäelämisestä tässä raskaassa taipaleessa :heart: Toivon kovasti kaikille plussaonnea ja toivon, että saatte uskoa ja ennenkaikkea jaksatte uskoa, että pian olisitte kaikki yhtä onnekkaassa tilassa kuin me! Kun synkyys painaa, niin muistakaa aina: "Ei niin pimeää yötä, ettei päivä koita - eikä niin suurta surua, ettei ilo voita."
 
Paljon onnea Marjaana! Ihania uutisia! Onnea!

Me saatiin ultra vkolle 6+jotain, ettekö te pääsisi jo hieman aikaisemmin myös ultraan? Silloin kuulemma näkyy selkeästi monta siellä on ja hyvin tod.näk. myös kuuluu jo ääniä.. Tuut sitten heti kertomaan, että monta vauvaa sieltä on tulossa! :)
Ihanaa odotusta, on tää vaan jännää! :)

Ja ainiin, kiitos Neppu onnitteluista ja pahoittelut negasta!

Plussatuulia kaikille!!!

Ps.minäkin haluan "roikkua" vielä täällä sivulla koska odotan niin kovasti, että te muutkin kerrotte pian ihania uutisia!
 
titiuu85 Kysyin ihan samaa, mutta meille hoitaja vaan kivenkovaa väitti että näin täällä Jyväskylässä on käytäntö, että vasta viikolla 7. Yritin kyllä kovaan inttää vastaan ja kerroin tuosta monikkoraskauden mahdollisuudesta, mutta sanoi että aikaisemmin eivät ota. Ja luulen, että sekin voi vaikuttaa kun se edellinen viikko on hiihtolomaviikko niin tuskin on edes koko klinikka auki. Ilmeisesti eka ultra on siellä ja sitten siirrytään neuvolaan, vai ollaankohan me tuon lapsettomuuspuolen puolella koko raskaus?! :snotty:
 
Marjaana ja titiuu voin vain kuvitella miten jännää on odottaa sitä ultraa:) Ja ois tosi kiva jos tulisitte kertoon ultrakuulumisia. Täällä kun on tutustunu niin on kiva kuulla tarinalle jatkoakin eikä jäädä uutispimentoon heti plussan jälkeen vaikka ymmärrettävää onkin ettei täällä enää sit niin paljon pyöri:) Eli ei ajeta pois:)
 




Lauantai 9.2.

Nimi__________kp_______YA/YK/YV__hoitokerta_____muuta

Sarppa-71.......42/28-30.....ya4/11..........2.c
NiQ................35/33.............yk10.............3.c+m+t......pco(1/2),2.lapsi
Neppu_...........32/28(34-59)..ya2010........mp...............pco,1.lapsi,26v
hanzku_91......27/29-30......ya1/2011............4.c..............selitm,1.lapsi
apsu...............27/30+.........ya 01/12......1.m+g+irr........2.lapsi,pco,30v
fenixlintu........26/29-34.......ya1/2012.....2.c......................2.lapsi,36v
Nyysy............25/28-29.......yk5......4.c+3 ins->IVF~2/03....selitm,2.lapsi
mirjami_73.....25/24-25......yv1.5............tk(c+t)...................3.lapsi
Poca...............25/34................................c.........................pco
Hempukkainen..24/28-32....ya10/10.......3.c+t.....................27v
Meri__............24/28............yk3..............1.c....................pco,1.lapsi
Angela............22/28-32.......yv8..............3.cx2......................2.lapsi
annalii............22/27-28.........................1.c+ins...............1.lapsi
Heipa…...........20/18-41……...ya11/11......3.c.....................2.lapsi,31v
Anne Elliot......20/26-32........yk12.....................................1.lapsi
Slartibart........20/28...........yk4/ya3/12...5.c..................pco,1.lapsi,25v
Enna_.............19/35-36........yk6.............1.c..........................pk,ovl
Miramei...........19/?..............ya6/11.........2.c.....................25v,1.lapsi
luna_82..........19/~34..........ya3/12.........4.c+pr+l..........pco,1.lapsi,31v
Karamelli81....18/28.............ya4/12........3.c........................2.lapsi
skorppari82...18/??..............yv2.............5.f+ins................pco,1.lapsi
TTT................18/28.............ya4/2012......2.c......................1.lapsi,29v
Hydrangea......17/31-44......yk12/ya1/12...3.ax2+l............pco,1.lapsi,26v
jenni_noora....13/27............ya10/11........11.t. tk.................1.lapsi
Mimmuskainen_..10/28-39...ya2/09.........1...............selitm,1.lapsi,24v
Hyy2..............8/28-34.......ya9/11..........1.c...........pco(1/2),2.lapsi,26v
Seemi.............6/28-41.......ya11/09.......4.c.........pco(1/2),1.lapsi,31v
Matti Katikainen..4/24-30...yk8.............2.c+t...................pco,2.lapsi
miimuli87........2/28..............ya2008........3.c+m...........pco,1.lapsi,26v

lyhenteet: c=clomit, a=anazol, f=femar, g=glonal-F, m=metut, pr=pregnyl, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella, pk=pitkät kierrot, ovl=ovuloimattomuus, tk=tauko

Tauolla/taustalla


Piinailijat
mirjami_73 dpo 12
hanzku_91 dpo 11
fenixlintu dpo 10
Meri_ dpo 9
annalii dpo 9
apsu dpo 8
Heipa dpo 7
Anne Elliot dpo 6
NiQ dpo 4
Karamelli81 dpo 4

---------------------------------------------------------

:heart: PLUSSANNEET :heart:

tammikuu:
titiuu85.... 31.1.2013..30/30-32...ya6/12....3.c.........pco,1.lapsi,27v

helmikuu:
Laala.........2.2.2013..28/32-40....yk9.........3.f......pco,2.lapsi,28v
Marjaana84..6.2.2013...27/28...........yv1.5...........1.c+ins..............1.lapsi

Clomittaret 2012 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//

Clomittarien plussapinkka: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/

Päivittäjät:luna_82 ja hanzku_91
 

Yhteistyössä