Clomittarien plussaketju (lapsettomuushoidoista plussanneet)

Ketjussa mukana

Nimi_______LA______Seuraavaksi___plussau shoito&muuta



Hempukkainen....27.11......tk (3.c+l),27v,1.lapsi
Hyy2..................6.12.13..........c+pr,2 6v,2.lapsi,pco(1/2)
Neppu............... 8.1.14.....1.ivf (lyhyt kaava),27v,1.lapsi,pco
NiQ....................12.1.14..............5 .OI+ins
miss_piggy.........7.2.14....t+1.c,32v,1.lapsi ,kkm 02/13,lievä pco
takkuapina.........22.2.14........3.c,26v,1. lapsi,pco
Pumppeli...........14.4.2014........2.c....... pco,2.lapsi,30v
Mimmuskainen...17.4.2014....1Letrozol... 1.lapsi, selittämätön
Muruli................1.5.14......1.ivf, 31v, 1.lapsi
hiulu..................19.5.14........3.c+pr+ins, 2.lapsi, selittämätön sekundääri
Poca..................25.5.2014..........3.c+cf



Syntyneet:

Tikkerituu..... 10.7.13.....tyttö
PikkuJellona...10.8.13.....poika
Titiuu85........14.10.13...tyttö


Kadoksissa:
fenixlintu............LA 20.10.13................ .....2.c,37v,2.lapsi

En nyt laittanut sitten niitä yritysten kestoja, menee kai tää lista tälläsenäkin? Tosin jos on ideoita listan suhteen niin antaa tulla vaan :)
 
Viimeksi muokattu:
NiQ
Ambrolle vielä isot onnittelut! :hug: mahtava juttu, ja ehdottomasti tänne vain kirjoittelemaan. Eikös se samojen naamojen kanssa jutustelu ollut se pääasia miksi pinouduttiin :) Tosin nyt on hirveästi hiljentynyt eikä itselläkään ole oikein ollut mitään asiaa :D ai niin, jos viitsit niin muokkaisitko mulle LA 12.1. Se taisi unohtua silloin kertoa kun halusivat kuitenkin menkkojen mukaan lasketun ajan laskea eikä inssin mukaan. Tosin tämä sopi mulle oikein hyvin niin tulee sitten käynnistys aiemmin jos tuntuu että menee yliajalle :)

Onnea Pumppelille ja Mimmuskaiselle hyvistä rakenneultrakuulumisista! :) Kyllä tuo rakenneultra vaan on sellanen juttu, minkä jälkeen uskaltaa vähän hengähtää :heart:

Omaan napaan ei ihmeempiä. Äitiyslomalla ollaan, tosin saikulla oon si-nivelkipujen takia ollut jo usean viikon joten arki ei sinällään ole muuttunut vähään aikaan. Esikoisen kanssa kovasti koitan ottaa iloa irti, kun vielä on ainoa rakas :heart: Vähän kyllä jännittää miten se arki kahden lapsen kanssa sitten alkaa sujumaan mutta eiköhän se siitä kun alkuun pääsee...

NiQ 34+2
 
NiQ päivitetty :)

Mä kanssa mietin noita huhuilemiasi henkilöitä. Varmaan siivoilen/siivoillaan niitä tuonne "kadonneisiin" jossain vaiheessa :) Kiva kuitenkin pitää listalla jos on aktiivisia olleet (en tiedä!), mutta vähän turha pitää tuolla listalla keikkumassa jos on useita viikkoja yli lasketun :)

Täällä aamukahvi vaihtunut kaakaoeseen ja pepsimaxiin. Kahvi ei vaan uppoa :x
 
Mulla oli sama ongelma kahvin kanssa, ällötti ajatuskin sen juomisesta. Jos erehty kuppiin ottamaan, niin vähän maistoin ja juomatta se sitten jäi. Normaalisti lipitän kahvia tosi paljon. Nyt alkaa vähän paremmin maistumaan. Silloin tällöin voi kupillisen tai kaks päivän aikana juoda. Jokapäivä ei sitäkään. Teetä on ruvennu kulumaan.
 
Täältäkn ollu hiljaista kirjoittelun osalta. Tuntuu että aina on jos jonkinmoista huolta pienestä, kun en tiedä mikä liittyy normaaliin raskauteen ja mikä ei.. Lukemassa käyn kyllä. Eli ei saa mua poistaa listalta :-D
Neppu ja Helmi 35+0
 
miss_piggy
Pitäsköhän munkin päivitellä tänne kuulumisia. Kaikki menny tosi hyvin, mitään varsinaisia raskausvaivoja ei muuten oo paitsi joku tulehduskierre ollut kohta kuukauden. Kahvia en ole juonut pitkään aikaan ku se saa aikaan jotain mahavaivoja, mutta tee ajaa saman asian :) Kaveri myllää mahassa joka päivä enemmän ja vähemmän, ja huomenna olis tasan 2 kuukautta laskettuun aikaan. Kaikki hankinnat on jo tehty. Enää ei puutu muuta kuin vaippoja.
Epäuskoinen olo vieläkin välillä tän raskauden kanssa siinä mielessä, että välillä on vieläkin jotenkin hankala tajuta, että omassa mahassa kasvaa vauva :)

Iäksi muuten voi päivittää 32v.

miss_piggy ja poitsuliini 31+0, poks!
 
Missyn ikä päivitetty - onnittelut :)

Täällä odotellaan varhaisultraa - ennen sitä ei oikein uskalla luottaa mihinkään oireista huolimatta vaikka pyrinkin nauttimaan tästä pahoinvoinnista ym oireilusta. Tosin nauttiminenkin olisi paljon mukavampaa jos tietäisi tuolla jotain olevan :)
 
miss_piggy
Täällä on sitten jäppinen ilmeisesti perätilassa tämän päiväisen neuvolakäynnin perusteella :D Mulla aina esim. sohvalla maatessa nousee semmonen kova möykky tuonne oikealle mahaan, ja jotenkin luulin että se olis takapuoli, kun jossain vaiheessa sanottiin että vauva on pää alaspäin. No ilmeisesti tämä "möykky" onkin kaverin pää :D Toivotaan että kääntyy oikeaan asentoon... Hemppa oli laskenut, oli 117, joten rautalisä tulee kuvioihin. Sf-mitta oli 31, eli kasvanut viikossa 2cm, mutta on kuulemma normaalia perätila-tapauksessa. Eipä sitten mitään muuta mainittavaa. Paitsi paino vähän laskenut mikä oli yllätys...
 
Mulle vois kans päivittää iän 31v, onnitteluja ikääntymisestä ei oteta vastaan, mieluummin suruvalitteluja.

Tänään oli neuvola ja hemppa oli taas laskenut 110:een vaikka syön syön rautaa (säännöllisesti unohdellen). Eli pitää skarpata sen syömisessä.
 
Huomenta, mä huhuilen jo tänne:)

Sain r-testiin plussan viikko sitten ja viivat on vahvistuneet, tänään on 4+4 ja digiin tuli 2-3.
Mulle tuli kesän jälkeen kysta munasarjoihin mikä esti ensin hoitojen aloittamisen (jouduin syömään e-pillereitä :mad:), ensimmäinen hoito alkoin marraskuun alusta ja siinäkin oli jännitysmomentteja, folli ei kasvanut, kasvoi, ei kasvanut jne, kunnes vasemmalta meni yks folli oikealla kasvaneen ohi ja sieltä sitten ovuloin kp 26 vajaa kolme viikkoa sitten.
Olo on todella hämmentynyt ja niin onnellinen, että ensimmäinen hoitokierto keskeytyksen jälkeen tehosi heti!
Mutta mutta.. koska munatorvien aukiolotutkimuksessa ei saatu vesivirtausta meneen vasemmalle (mutta lääkäri oletti sen jostain syystä silti olevan auki) niin mun pitää mennä kai sen vuoksi jo ens viikolla verikokeisiin ja perjantaina 5+3 ultraan ja siä katsotaan onko pallero oikeassa paikassa. Ja osaks varmaan senkin takia että joulutauon vuoksi ultra venyisi muuten niin pitkälle.
Vasenta puolta on juilinut ja pelottaa, ja ei voi kun toivoa että kaikki olisi hyvin.
Pelkoa on vaikee vaimentaa mutta kyllä sitä välillä tuntuu että jospa kaikki menisi tällä kertaa hyvin, mutta eihän sitä tiedä.

Olisi kyllä ihana tänne tulla taas kirjoittelemaan:)
 
NiQ
Ihana Luna :hug: Mullakaan ei muistaakseni silloin saatu toista puolta virtaamaan aukiolotutkimuksessa, mutta sitten siellä hysteroskopiassa (vai miten se nyt kirjoitettiinkaan) niin todettiin että auki on. Eiköhän se pikkuinen sielä oikeassa paikassa ole! :heart: Mä pidän lujasti peukut pystyssä että tällä kertaa kaikki menee hienosti! :)

NiQ 35+6 (Ja viikon päästä täysiaikainen raskaus... whaaat?? :p )
 
  • Tykkää
Reactions: luna_82
Onnea Luna!! Ihanaa! Pidetään peukkuja, että kaikki menee hyvin!

Kiitos vastauksistanne tuota LA:ta koskien! Hiulu: RU varattiin VU:ssa (nt) viikolle 20, ehkä pidän sen siinä. Tajusin, että ilmeisesti LA on koko ajan laskettu kuukautisten mukaan, mutta VIIKOT ovulaatiosta. Totuttelen nyt uuteen laskutapaan...

Huomasin, että mulla on jäänyt LA:ksi joku itse arvioitu, saa päivittää 21.5. Kiitos!

Täällä vatsa kasvaa ihan hirveetä kyytiä! Viikko sitten tuntui, että se pullahti parissa päivässä oikein kunnolla. Ei varmaan ihan näin iso tarvis vielä olla :/ Töissä yritän kuitenkin vielä sitä piiloitella, lähipiiri tietää. Kolmas neuvola juuri ennen joulua ja rakenneultra ennen loppiaista. En tunne yhtään vauvan liikkeitä vielä ja se vähän ahdistaa :( Istukka on takana ja ultrassa sanottiin, että voisi tuntea aika ajoissa, mutta ei ainakaan vielä mitään. Aina hiipii pelko, ettei kaikki ole hyvin :(

En haluais mäkään pois listalta :) Kiva lukea kuulumisianne, yritän kirjoitella vähän aktiivisemmin!

17+3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: luna_82
miss_piggy
Onnea kaikille uusista plussista :)

Kyllä ne liikkeet vielä alkaa tuntumaan, mulla tuntuu edelleen tosi huonosti, tosin istukka on edessä, mutta siihenhän vaikuttaa myös se miten päin vauva tuolla mahassa myllää :D Täällä taidetaan olla edelleen perätilassa kun pää tuntuu oikeassa kyljessä ja potkut vasemmassa.

32+1
 
Ihanaa Luna että olet täällä taas kirjoittelemassa! Kuten sanoin, olen varma että pallero on oikeassa paikassa. :)

Niq, säkin niin pitkällä <3 onko jännitystä jo ilmassa? Oloja?

Täällä vain hillitön selkäkipu ja unettomat yöt. Mutta ei kai auta valittaa... pikkuista odottelen jo innolla maailmaan niin pääsisi näistä peloista yms. (Jajoo tiedän et pelot jatkuu kun lapsi syntyy, mutta tarkoitan näitä lapsettomuuteen liittyviä..)

Ihanaa odotusta (joulunkin ;-) ) rakkaat!

Neppu ja Helmi 36+3
 
  • Tykkää
Reactions: luna_82
Poca Liikkeistä Mulle sanottiin ekalla kerralla, että tunsin tosi aikaisin liikkeet kun tunsin rv 17. Ekaa lasta odottaessa voi mennä sinne 20+ viikoillekin ennen kuin tuntee, ja miksei seuraaviakin, mutta yleensä toista odottavat tuntevat aiemmin. Täällä on tuntunut jo usean viikon, istukka on edessä, mutta toisaalta kun tiedän miltä sen pitäisi tuntua ja ei ole sitten yhtään vararavintoa tuossa välissä vaimentamassa niin kyllä ne tuntee melkein kädelläkin. Niin moni asia vaikuttaa - potkujen suunta, se kuinka herkkä on ylipäätään tuntemaan mitään sisällään tapahtuvaa, kuinka paljon on vatsassa eristystä jne. Maha Näkyy oikein "keilapallona" täälläkin, mutta saisi minusta vähän ylempänä olla, edelleen tosi alhaalla

17+5
 
NiQ
Neppu Kiitos kysymästä, ihan mukavasti menee! Aika tasaista arkea vaan :) Verenpaineet oli monta viikkoa tuossa tosi korkealla mihin liittyi sitten kaikkea päänsärkyä, pahoinvointia, väsymystä ym mutta yhtäkkiä tuossa parisen viikkoa sitten nekin normalisoitui ja nyt on siitä asti ollut taas hyvä olo. Vähän nuo yliliikkuvat nivelet hankaloittaa, mutta niiden kanssa pärjää :) Synnytys on alkanut vähän mietityttämään, ei sinällään pelottamaan mutta ehkä jännittämään. Mites sulla on vointi? Jännittääkö synnytys?
 
Viimeksi muokattu:
kiitos <3

On tää aika tunnerikasta aikaa, osaks on niin onnellinen plussasta ja toisaalta edelleen niin surullinen pienen vuoks, joka olisi jo kotona jos ei olisi tarvinnut käydä huonosti. Joulun piti olla niin erilainen tänä vuonna.
Mutta plussa testissä on tuonut kyllä voimia, ja toivonkin että vaikka meidän ensimmäinen pieni ei syntynyt meille marraskuussa ja päässyt kotiin joulunviettoomme, niin voi kunpa jouluna olisi uusi pieni elämän tuikahdus mukana mun mahassa, kesäinen pieni sydämessä aina. Varpunen jouluaamuna on aina itkettänyt mua, mutta nyt en voi edes miettiä niitä sanoja kyynelehtimättä, pikkuisemme kun oli poika <3
 
miss_piggy
Meidänkin keskenmenneen raskauden LA olis ollut 12.9, mutta aina ei mene asiat niin kuin toivoo.. No ei tää joulu kuitenkaan ole surun aikaa, sillä helmikuussa syntyy nyt The Vauva :) Nyt alkaa jo pikkuhiljaa uskomaan siihen, että kaikki tulee menemään ihan hyvin. Ja kai tässä vaiheessa jo pitäiski alkaa uskomaan kun vajaa 2kk laskettuun aikaan :D
 
miss_piggy juu kyllä kannattaa alkaa jo uskoa <3 :D Ei ole enää pitkä aika!
Oon kyllä kovasti päättänyt että koitan onnesta nauttia silloin kun onnen aika on. Välillä vaan tuntuu että siihen tarttis jotain lobotomiaa, ainakin tässä alussa kun analysoi kaikkea:)
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Kiitos miss piggy ja hiulu kannustavista teksteistä liikkeiden tuntemisen suhteen! Yritän rauhoittua ja odotella viikon päästä olevaan neuvolaan sykkeen kanssa, mutta sorruin ja tilasin eilen dopplerin! :D

Luna: tää mun paniikki liikkeettömyydestä on varmaan samaa huolta ja mietintää, onko kaikki hyvin jne. Tuntuu ihan epätodeliselta että edes oon raskaana! Tosi kaukaiselta vielä tuntuu, että kaikki menis loppuun asti hyvim ja mulla olis lapsi sylissä!! Ei mun mielenlaadulla varmaan ainakaan tästä missään vaiheessa eroo pääse, mutta yritetään nauttia aina välillä!! :)
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
kokemuksia tai tietoa vatsataudista raskaan? Oksensin eilen kaiken mitä suuhun laitoin, oikein tärisin, koko maha alaalta asti kouristi...soitin päivystykseenkin, mutta sanoivat, että yleensä ei oo vauvalle haittaa, seuraile vaan...
No soitin neuvolaan sitten tänään, nyt pysyy jo sisälläkin jotain, mutta vauva liikkuu hiljempaa (eilen potki niin, että näki ja toivoin jo vähän sen rauhottuvan, kun maha oli muutenkin kipeä), lantiota särkee, samoin selkää, nivusia ja säteilee reisiin...Eilen tuntu silti, että jalat ei kanna. Neuvolasta veikkasi issiasta, että jollei suoraan supistelulta tunne (ei tunnu)... Mutta huolettaa vaan tuo, kun vauva on hiljempaa kuin tavallisesti, liikkuu kyllä kuitenkin ja ei nuo kivutkaan nyt mieltä rauhoita. Meillä on lisäksi esikoinen vatsataudissa "onneksi" on joulu lähellä niin miehellä ei oo kiirettä töissä ja voi olla kotona auttamassa.

18+1
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Poca:Älä sitten stressaa jos ei dopplerikaan aina heti löydä ääniä, mulla sekin aiheutti stressiä :D Tosiaan etenkin jos on istukka etuseinässä niin on hankala välillä kuulla sykkeitä ja nähdä liikkeitä. Itse möinkin oman dopplerin sitten pois joskus rv 16 jälkeen muistaakseni kun neuvolasta sanottiin, että kun liikkeitä alkaa tuntemaan, niin ei tartte enää sykkeitä kuunnella jatkuvasti :) Mutta muuten olivat myös sitä mieltä, että doppler on ihan hyvä olla olemassa tällaisessa tilanteessa.
 
Ylihuomenna ultra, jännittää jo aikas järkysti.
Huomenna hcg-verikokeeseen.
Tänään tein apteekin oman testin iltapissasta ja testiviiva oli vahvempi kuin kontrolliviiva, siitä intoutuneena tein digin mutta vielä näytti 2-3.
Tänään ehkä rv 5+0 tai 5+1.
Onneks enää huominen töitä ennen kahden viikon lomaa:)
 

Yhteistyössä