d-vitamiini

  • Viestiketjun aloittaja sirkkasii
  • Ensimmäinen viesti
sirkkasii
Mulle sanottiin eilen neuvolassa, että vielä tämä kuu täytyisi ottaa d-vitamiinia. Unohti vaan neuvolantäti sanoa, että kuinka paljon? Meillä on esikoisen devitol tipat, eli samoja ottaisin minäkin, mutta montakohan tippaa??
 
Hmmm...
Järkyttyneelle.... Olen minäkin hämmästynyt että sinun kaltaisia on liikkeellä!! Kaikkea se maa päällään kantaa!!

Mutta joo, miks pitää syödä d vitamiinia? Etkö muuten syö monipuolista ruokaa? Ja aurinkoa, ah!!
 
suositus
Kuule Hmmm..., se on suositus että raskaana olevat/imettävät käyttävät d-vitamiinilisää marraskuusta maaliskuuhun vaikka söisivätkin monipuolisesti ja terveellisesti. Suomessa talvikuukausien aurinko ei riitä ja kesän varastot on jo tuhlattu. Kaikilla ei ole varaa matkustaa pariksi viikoksi etelänaurinkoon.
 
---
Olen sitten kuinka urpo tahansa niin kyllä on minusta loukkaavasti sanottu tuokin "Unohti vaan neuvolantäti sanoa, että kuinka paljon?" Jokaisella meillä on suu, jolla kysyä ja netistäkin löytyy tuo tieto noin 10 sekunnissa.
Anteeksi vaan, jos loukkasi jotain kommenttini.
 
Minttu72
Voi jestas mitä porukkaa täällä on...En vaan voi käsittää mitä loukkaavaa ap:n kirjoituksessa muka on, mielestäni hän ei mitenkään tahallisesti loukkaa ketään. Järkyttynyt olen minäkin! Sitähän varten tämä palsta on olemassa, että täällä voi kysellä asioista, vai olenko käsittänyt väärin?
 

Yhteistyössä