Ehkäisykapseli?

"Vierailija"
Mulle laitettiin kapselit (2kpl, saa olla 5vuotta, merkkiä en muista) 05/2010 ja ekat kuukautiset tuli noin kuukauden päästä 06/2010 ja ne kesti muistaakseni jonku 4-5päivää ja sellanen keskiveto vuoto mulle. Sen jälkeen ei ookkaa tämän vajaan kolmen vuoden aikana menkkoja näkyny eikä mitää sivuvaikutuksia oo ollu! Oon ollu todella tyytyväinen. Olin 18v. ku ne mulle laitettiin eikä tarvinnu minipillereitä ensi kokeilla. 2007 söin ensi yasmin pillereitä ja vuoden päästä ne vaihdettiin yasminelleihi, niitä söin kans varmaan noin vuoden jonka jälkeen oli nuvaring siihen asti että kapselit laitoin. Pillereistä en tykänny yhtää ku ei tahtonu muistaa ottaa ja lihoin vuodes 10kg ku ne alotin ja kauheita mielialavaihteluita! Rengas oli kyllä aiva kätevä mutta rupesin sitte käyttämään kuukuppia kuukautisten aikana niin niitten yhdistelmä oli hankala, siks vaihdoin kapseleihin + en ollu parisuhtees eikä lasta toiveis vielä.. Laitto oli helppo, mustelmilla käski oli jonku aikaa mutta hyvin sen kans pystyi toimia. Tällähetkellä niitä ei edes huomaa eikä mitää haittaa oo liikunnas tai mihinää muuskaa. Nehän ei välttämättä toimi ittelläkää sitte enää samallalilla joskus synnytyksen jälkeen mutta varmasti kokeilen uudesta tulevaisuudes synnytyksen jälkeenki. Mihinkää en vaihtais tätä!
 
eeehh
Onko kukaan tullut raskaaksi nexplanon kapselin käytön aikana? Ja miten nopeesti se edes alkaa vaikuttamaan, mulle ei gyne sanonut mitään asiasta en kyllä tajunnut kysyäkkään. Huolettaa että olisin raskaana koska rintojen arkuutta ja välillä pissittää kokoajan. Please somebody help me
 
???
Onko kukaan tullut raskaaksi nexplanon kapselin käytön aikana? Ja miten nopeesti se edes alkaa vaikuttamaan, mulle ei gyne sanonut mitään asiasta en kyllä tajunnut kysyäkkään. Huolettaa että olisin raskaana koska rintojen arkuutta ja välillä pissittää kokoajan. Please somebody help me
Nostan tämän ketjun kun itselläni sama kysymys kuin eeehh joten josko joku osaisi kertoa?
 
dolby
Viikko oli muistaakseni se aika kunnes ehkäisyteho on tasapainossa. Noi oireet mitä kerroit voi olla ihan sivuvaikutuksiakin. Mulla oli laiton jälkeen 2kk ilman mitään oireita ja sen jälkeen 3kk vuotoa, välillä runsasta välillä olematonta ja nyt alkanut vasta vähenemään. Ja kapseli ollut nyt puoli vuotta. Muita oireita ei. Paitsi että seksihalut kyllä vei. Siihen kai se ehkäisyteho perustuukin :D
 
"lucia"
Sisäelimiin alkoi tuo Jade sattumaan ihan kauheasti, en tiedä mikä siinä on ja lääkäri vain totesi että ihan normaalia(?) en kyllä usko että sisäelimiin kuuluisi normaalissa tilassa POLTTAA... Kivut olivat liian kovat joten jouduin paikallisena omana kotona leikkaamaan käden auki ja tonkimaan kapselin pois. Nytten jonotan kädensiirrosta Helsingin kalliossa koska aiempi meni usean leikkauksen jälkeen ihan piloille kun sormiakin lähti irti.

Tulevaisuudessa turvaudun perinteiseen metalliseen henkariin ja mäntysuopaan, kiitos!
 
uusi käyttäjä
Mulle laitettiin nyt tämä 3v kestävä kapseli perjantaina ja on kaks sellasta ihme näppylää yhen teipin molemmissa päissä. Eka kun meni pois, tuli toinen. Ei muuten olis hirveesti kipuja, kuin että kun jotenkin nipistää siit patin kohalta, kirpasee niin pahasti et meinaa tulla ärräpäitä. Saa nähä miten pärjää ton käden kans ensviikon kuorma-autohommissa. Käytin minipillereitä ensin 6kk eikä mitään, ei edes tiputteluvuotoa, vaikka menkat jäi. Tehny kuitenkin säännöllisin väliajoin raskaustestin varmuuden vuoksi.
Kapselista sain tietää, kun sisko puhui siitä ja suositteli. Olin aiemmin käyttänyt 2-3v Yaz- pillereitä ja lopussa jäi 2krt menkat tulematta. Ekana mielessä et raskaana mutta testit näytti negatiivista. Sain pari laattaa toista merkkiä ja menkat tuli normisti,mutta jätin pillerit pois niitten loputtua.
Saa nähä miten tää käsi paranee ja jos joutuu joskus tehä isomman operaation et ton kapselin saa pois ni sit haluun nukutuksen.. En edes pystyny kattomaan sen asennusta ja puudutusta..
 
lomittaja18
Ei oo kyl todellakaan yhtä helppoa pois ottaminen kuin asettaminen.Kävin ite tänään ottaa pois.Ei se satu kauheesti mutta hidasta puuhaa.Muuten tykkäsin,että ei haittavaikutuksia mutta lihosin 2 vuodessa 20kg.tietenki muullakin osuutta asiaan mut syytänpä kuitenk enimmäkseeni tota kapselia.
 
kapselimuija
Minulla ei ole ollut kapselin kanssa ongelmia paitsi alussa oli aivan kauhea kipu kadessa 3-4 p , ekat menkat kesti sen 15pv ja olen oikein tyytyvainen kapseliin :) kaytin e-pillereita mut ne ei sopinut minulle ollenkaan, olen kans unohtelija. Muistakaa silti kondomi se suojaa seksitaudeilta ! :)
 
jadellet
Minulla on ollut nyt jadelle kapselit 5 vuotta, ensi viikolla onkin poiston aika. Kun kapselit laitettiin tuli kyllä ainakin 1,5 vuotta menkat suht epäsäännöllisesti ja tiputteluakin esiintyi. Ei se minua kuitenkaan sinänsä koskaan haitannut erityisemmin. Sitten vuoto tasaantui ja ei ole ollut mitään ongelmia, ainakaan en ole huomannut. :--)
 
"Kike"
Mulla on ollut ny reilut kolmevuotta ehkäisykapselit ne olisi pitänyt poistaa helmikuussa...niin lienekköhän ehkäisytehoa enää jäljellä?Omaa aikaan saamattomuutta tämäkin :/
 
Kapseliina
Itsellä oli ensin 3 vuotta cerazetteja ja sitten vaihdoin kapseliin. Kapselin kanssa nyt oltu 2,5 vuotta. Ensimmäiset melkein 2 vuotta meni tosi hyvin. Nyt vuotoja tulee jatkuvasti ja kivutkin ovat palanneet. Kapseli on 3 vuoden kapseli joten otan sen varmaan pikapuoliin pois.

Ehkäisypillereistä ja noista cerazetteista en oikein silti tiedä, kun aiheuttivat haluttomuutta.. Söin cerazetteja jossain kohtaa lääkärin määräyksestä kapselin kanssa kun oli vuotoa, mutta se eu ollut hyvä idea. HALUTTOMUUS oli päivän sana ja yhdyntä ei fyysisesti vain tuntunut miltään. Tuntui kun alapää olisi ollut tunnoton kostuminen oli todella niukkaa.
 
nyt iloinen
itselle ei kierukka sopinut, olin kun hermoheikko pirttihirmu. mutta kun vaihtovat kapseliin, niin olo ja mieli on kun eri ihmisellä. ja kapselin laitto oli tosi yksin kertanen homma (siis jos ei pelkää neuloja). lääkäri kyllä "pelotteli" menkkojen alkamisella tämän kapseliin vaihdon takia, mutta eipä ole kuulunut. ja oman mieleni rauhoittamiseksi tein vielä varulti raskautestin joka oli nega. eli siis mulla ainakin pelkästään hyvää sanomista tästä kapselista :)
 
vierailija
Tää keskustelu on jo vanha mutta kirjoitan silti.

Mulla kerkes kuukauden olla ehkäisykapseli. Olisin saattanut olla tyytyväinen jos ei olis ollu ongelmia sen kanssa. Mutta käsi oli kokoajan kipeä ja punoitti ympäriltä. Yks aamu tunnustelin kapselia ja sieltä tuli kieltämättä ruokalusikallinen mätää. Noh, se poistettiin. Nyt tikkejä kädessä, kun ulkomaalainen lääkäri teki 4cm pitkän viillon poisto vaiheessa kun piti tehdä 4mm. Ja en aio uudestaan ottaa. Huono kokemus.
 

Yhteistyössä