Eihän tähän lasten pukemiseen riitä rahat!

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
No eikös se oo selvä että lapsiin uppoo rahaa. Meillä on lisäksi 2 pikkupiskiä, ja niillekkin pitää ostaa molemmille toppapuvut, manttelit ja kurahaalarit. Eikä niillekkään mitään paskoja viitti ostaa kun ne on yhtä tyhjän kanssa. Hurtan haalarit hinta 50€/kpl- sellaisesta pienestä kangasplanttupaloista. Elämä on.
 
"vieras"
No hennesillä vedenpitävät kuorihousut 19,90, vedenpitävä softshelltakki 39,90. Ja kun vähän aikaa odotti niin nettikaupasta ko takki lähti hintaan 17,90.

Jokainen kevättakki ei tarvitse olla vedenpitävä. Nätti kauppatakki Exitiltä hintaan 22,90.

Lindexiltä ja Kappahlista saa myös vedenpitäviä takkejaja housuja sopuhintaan. Samoin halpoja ja nättejä kauppatakkeja.

Ei kaiken tarvitse olla Tickettiä.
Ei tosiaan tarvitsekaan, meillä ei ikinä ole kyseistä merkkiä edes ollut! Yhdet vedenpitävät ulkovaatteet on, mutta rahaa niihin silti palaa useita satasia per lapsi. Ja nuoremmalle vanhemman vaatteet ei kyllä enää mene, esim. nyt kuluneena talvena esikoisella on mennyt rikki viidet toppahousut polvista (reimatecin, icepeakin, remun ym. housuja, joista mulla ollut mielikuva, että parempaa laatua), on tosiaan touhukas kaveri :)
 
hoitaja minäkin..
Itsekkin päiväkodissa töissä. Meillä yksi talviasu: housut ja takki.
Lisäksi Tytöllämme on toppatakki ja sellainen hienompo takki juhlavampiin
yms. menoihin. Kahdet talvikengät. Hienosti olemme pärjänneet. Toppavaatteita
ei ole tarvinnut vielä kertaakaan pestä....tytöllä pysyy puhtaana. Kuravaatteet
pesen jokaisen käytön jälkrrn. olen tarkka siitä, että on aina siisti ka puhdas. Tästä
olemme saaneet myös "kiitosta" tytön hoitajilta kun on aina niin puhdas ja
miten.ihmeessä jaksan aina silittää :D
 
Kyllähän noihin rahaa menee kun on useampi lapsi. Pukujen lisäksi kengät, pipot ja hanskat sekä alle fleese/villa-asusteet. Onneksi voi jonkin verran kierrättää, kuitenkin kaksi isompaa samaa kokoa ja kakkosen & kuopuksen ikäero 4,5v eli ihan kaikkea ei viitsi jättää varastoon odottamaan.

Nyt isommille kävi varavaatteiksi syksyisiä pukuja ja kuopukselle löytyi sisarusten jäljiltä vettä pitämätön haalari sekä kosteussuojattu kaksiosainen puku sekä kaikki lisukkeet. Haluaisin kuitenkin ostaa vielä sen kosteussuojatun haalarin kun se on niin söpö, vaikka tiedänkin että sitä pärjää ilmankin..
 
Foortti harmaana
Mä en tiiä missä te kuivaatte kevät/syksy tai mitälie välilihavaatteita,
mutta meillä kuivuu ihan yön aikana kuivaustelineellä, kun ne on
ohutta kangasta, eikä mitään jääkarhunnahkaa
 
"..."
[QUOTE="vieras";26044771]Tuntuu että vasta ostettiin talvivaatteet molemmille ja nyt hankitaan jo kevätvaatteita... Ja pakko olla siis 2 pukua hoitoon/kouluun ja 1 setti kauppareissuja ym. varten, eli siis kahdelle lapselle ostettava yhteensä 6 eri pukua! Plus kengät, hanskat ym.[/QUOTE]

no en ihmettele jos ei riitä rahat :O
 
"niin"
on totta, että ulkovaatteet on tosi kalliita. Yritän ostaa alesta mahdollisuuksien mukaan, mutta esim kangät on ostettava silloin, kun kausi alkaa, eikä edelliskaudella. Satanen on minusta paljon rahaa, silti sillä ei saa juuri mitään. 2 leikki-ikäistä meillä.
 
"vieras"
Meilläkin on 3 pukua/asua per lapsi, ja pienillä kurahousut sen lisäksi. Lapsia on 6 joten arvatkaa millainen sekamelska voi joskus olla lähtiessä :D Mutta mä ostan mahdollisimman paljon kirpparilta, esim varapuvuksi kelpaa aika vanhakin kunhan on käyttökelpoinen, ja kauppatakit jää isosisaruksilta :)
 
"pepe"
Meillä on aina pärjätty yhdellä kunnollisella vedenpitävällä ulkoiluasulla per lapsi ja lapset ovat päiväkodissa. Meillä kyllä talvihaalaritkin kuivuvat pesuhuoneessa, jossa lattialämmitys, seuraavaksi aamuksi jos illalla pesee. Lisäksi on ollut 1 siistimpi takki kyläilyreissuille, jonka käyttö sen verran vähäistä että on saanut hyväkuntoisena myytyä eteenpäin. Suosittelen muuten Lennen välikausirukkasia ainakin varahanskoiksi, erittäin hyvä hinta-laatusuhde. Muuten parhaimmat välikausihanskat löytyvät POPilta.
 
"vieras"
Vaatteet saa kyllä edullisestikin, mutta kengät maksaa.

Itse ostan paljon ns. halpiksia esim. netanttilan kids, HM:n ulkoiluvaatteita, pipot ja hanskat anttilasta, HM:ltä. Marketeista löytyy edullista ja kolmella pojalla on kestäneet hyvin. Vaihtohousuja meillä on yleensä parit, mutta takkeja ei montaa. Jos ulkoilutakki on likainen niin kauppareissulle kelpaa myös siisti fleecetakkikin.
 
vieras*
Halvemmaksi tulee ostaa yksi kunnollinen vedenpitävä välikausiasu kuin monta huonoa halpista. Nehän voi pyyhkäistä puhtaaksi ennen kauppareissua eikä niitä tarvitse pestä kuin muutaman kerran kaudessa.
 
Hyödynnä alennuksia! Pojan haalari maksoi 30e alennuksesta (ja on vettä hylkivä). Pojan takki+housut setti maksoi alennuksesta 11e. Vielä oli varahaalariksi kirpparilta löydetty haalari, 15e.
Tytön haalarit maksoivat uusina alennuksesta 9e ja 15e. Takki+housut 15e.
Tulevan talven haalaritkin odottaa jo kaapissa, 35e/lapsi =)

Välikausihaalarit on maksaneet 30e/lapsi. Toisilla ei ole ainakaan vielä ollut tarvetta.
Vedenpitäviä vk-hanskojakin saa ihan edulliseen hintaan, esim. lassien suprafillit 9,90e. Niissähän on siis kurakangastyyppistä, pitää vettä hyvin.
 
"hmm"
Miten ei muka yön aikana haalarit ehdi kuivua? Kyllä meillä kuivuu vaan ihan normaalisti. Yhdellä haalarilla ollaan pärjätty loistavasti päiväkodissa. Itse ostan haalarin jos saa vaikka -20 % alea ja muutamalla kympillä saa kyllä vedenpitävän haalarin helposti (meillä ollut Remua), hanskat päälle 10-15 e, pipokaan ei paljoa maksa. Pihahaalarin voi ostaa muutamalla eurolla kirpparilta. Samoin sen siistimmän kauppatakin.
 
"kahden äiti"
Jaa. Meille ostettiin viime talven alussa molemmille uudet toppahaalarit+kahdet rukkaset+pipot-kengät, lisäksi isommalle toppahousut. Isomman vanhat housut sopivat pienemmälle ja molemmille meni edellistalven takit. Eli molemmilla oli haalari ja housut+takki-yhdistelmä. Kaksiosainen toimii "hienompana" asuna ja myös vara-asuna. Ja tarpeen tullen olen kaivanut vielä varastoista edellistalven haalarit käyttöön - naftit mutta menevät vielä sen verran päälle. Lapsille riittää mielestäni yksi vedenpitävä asu, muita voi hätätilateessa täydentää kuriksilla...

Täksi kevääksi jouduttiiin hankkimaan isommalle housut ja molemmille kengät, muuten mennään viime syksyisillä... Edelleenkään ei ole ressukoilla kuin yksi vedenpitävä asu ja sekin osin jotain Jonathania, kun siihen satuin tykästymään. Kesämmällä varmaan hankitaan vielä jotkut kangastossut...
 
"vieras"
Nuorempi kulkee vanhemman vanhoissa puvuissa. Ostan isommalle aina yhden uuden puvun ja kirpparilta sitten varapuvun, jota käytetään, jos se uudempi on likainen/ei ehdi kuivua.
 
Miksi pitää ostaa kaikki uutena, ja miksi ihmeessä niitä ei osteta alesta? Jos kaiken pitää olla uusinta kuosia, uudet vaatteet joka kauteen niin tottakai ne maksaa. Itse ostin ensi talveen toppahaalarin -50%, kuosi ei ollut se minkä olisin mieluiten ottanut, mutta vaihtoehto olisi ollut maksaa täysi hinta 160€. Kirpparilta löytyy hyvin takkeja, ja kyläily tai kauppahousuina menee farkut tai vastaavat. Tytöille löytyy kirppikseltäkin ulkovaatteita hyväkuntoisena, just katselin yhtä Lassien hyväkuntoista haalaria 17€, olisin ostanut mutta ensi talveksi on jo hankittu.

Ja mitä tulee tuohon kuivumiseen niin kun kääntää puvun sisäpuoli ulospäin ja ripustaa henkarille, niin puku kuin puku on kuiva aamulla. Eikä kosteussuojattua missään tapauksessa kannata olla muutenkaan jatkuvasti pesemässä koneessa, pyyhkimällä tulee ihan hyväksi.

Hanskoja tarvitaan useammat, mutta Travallea ja Lenneä jotka on tosi hyviä saa uutena n 15 eurolla. Niitäkin on ollut nyt alessa, eli jos ajattelee pikkuisenkin pitemmälle säästää hyvin. Kaikki on viimekädessä kiinni omista valinnoista.
 
"shihtzu"
Minä olen kyllä vähän samaa mieltä ap:n kanssa, että pukuja pitää olla 2 sekä vielä sitten kauppatakit. En minä niitä parhaimpia pukuja missään rymyämispukuina pidä. Toisaalta en minä juurikaan uutena pukuja osta, ellen sitten löydä hyvällä alella.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kökköliini;26044920:
voi hemmetti... oon tehny taas ihan väärin|O
muksuilla on vain yhdet vk puvut ja niillä ajattelin selvitä niin hoidossa, kotona, kaupassa, kummunkaiman naiman luona ja kirkossa....

onneksi taas luon palstaa niin tiedän että ei tuu onnistumaan:headwall:
Miekii kasvattanu ton pojan aivan väärin kun sillä raukalla on vain yksi vaihtovaatekerta talvelle+keväälle ja pesen + saan kuivaksi yössä vaikka toi likaa kyl paljon. Tarhaan ja kotiulos on yksi puku ja lisänä takki+housut. Takilla käy kaupassa ja kylässä jne...Keväälle sillä on yksi vanha haalari ja takki, housut täytyy hankkia. Saahan sitä rahaa kulumaan miten vaan paljon jos jokapaikkaan pitää olla eriasusteet eikä saa edes kuivaksi. Isommalta kierrättää pienemmälle ja uutena ei oo pakko ostaa kaikkea.
 
Kyllä meillä on vaan yhet vetimet ollu per talvi jollei oo rikki menny (ellei oo serkultaan saanu).
Ja ei meillä kyllä ne tuhottoman kauaa kuivunu. Illalla kun pesi niin aamulla oli kyllä ihan normaalin kuivat
 
"vieras"
Vatemenot on vähintään puolet pienemmät kun ne ostaa edellisen kauden alesta. Mä esim. ostin kesävaatteet jo talvella ja kevätpuvut viime kesänä. Hyviä kenkiä sai kesäksi halvalla vielä noin kuukausi sitten, nyt ei enää saa. Halpaa kuin saippua.
 
Meillä on lapsilla kahdet asut, joista toiset ainakin käytetyt. Molemmissa periaatteessa kosteussuojaa. Toinen asu isommalla on housut+takki. Ai ja nyt keväällä on kummallakin vaih yhet. sitten jos ne menee että pakko pestä, laitan joko topat ilman mitään välissä, tai kurikset ja paljon välissä.

Mutta nää on kotona hoidossa, en tiedä mitä tekisin jos olis päiväkodissa.
 

Yhteistyössä