eikö ketään muuta ärsytä?

  • Viestiketjun aloittaja kiukku
  • Ensimmäinen viesti
huppari on
Mä annan mielelläni rahaa veteraanien keräyksiin ja ostan http://www.bikersforveterans.fi/tuotteet.htm näitä.

Koululaisten keräyksiin en osallistu, en edes avaa ovea heille :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja *:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Se on kyllä aihe, josta ei näköjään saisi uskaltaa sanoa mitään arvostelevaan sävyyn.
Kunnioitusta, pyydän.
Jos kunnioitus sun mielestä estää sen, että asioista voi puhua kriittisesti, niin niin kai sitten.
Mikäs sinä olet aihetta kritisoimaan? Olemme ihan liikaa velkaa näille, nyt vanhoille miehille, jotka viettivät nuoruutensa rintamalla ja sen jälkeen parhaat vuotensa niukkuudessa, raskaita jälleenrakennustöitä tehden. He ovat rakentaneet pohjan hyvinvoinnillemme. Juurikin sille samalle, josta tälläkin palstalla iso osa kitisee, että _ihan_ kaikkea ei saakaan ilmaiseksi yhteiskunnalta.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja *:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Se on kyllä aihe, josta ei näköjään saisi uskaltaa sanoa mitään arvostelevaan sävyyn.
Kunnioitusta, pyydän.
Jos kunnioitus sun mielestä estää sen, että asioista voi puhua kriittisesti, niin niin kai sitten.
Mikäs sinä olet aihetta kritisoimaan? Olemme ihan liikaa velkaa näille, nyt vanhoille miehille, jotka viettivät nuoruutensa rintamalla ja sen jälkeen parhaat vuotensa niukkuudessa, raskaita jälleenrakennustöitä tehden. He ovat rakentaneet pohjan hyvinvoinnillemme. Juurikin sille samalle, josta tälläkin palstalla iso osa kitisee, että _ihan_ kaikkea ei saakaan ilmaiseksi yhteiskunnalta.
No niin, eli keskustelu aiheesta seis. Aiheesta ei saa olla kuin yhtä mieltä.
 
Vierasmä
Nuo veteraanit ovat oman henkensä uhalla saaneet meille tämän maan.

Ihan oikein, että saavat korvauksia. Ja kyllä saisimme kaikki olla heille kiitollisia.

Harmittaa, jos nuori sukupolvi ei enää tajua tätä :(
 
Henni
Alkuperäinen kirjoittaja syksyn ihana raikkaus:
jos noita veteraaneja ei olis, ei olis lapsilisiä eikä kodinhoidontukeja, miettikääpä sitä, oltais venäjän vallan alla
Peesi!!! Tai just oltais päästy 90-luvun alussa itsenäistymään ja yritettäis päästä jaloillemme. Kyllä on kiittämätöntä porukkaa.
 
*
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja *:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Se on kyllä aihe, josta ei näköjään saisi uskaltaa sanoa mitään arvostelevaan sävyyn.
Kunnioitusta, pyydän.
Jos kunnioitus sun mielestä estää sen, että asioista voi puhua kriittisesti, niin niin kai sitten.
Luitko edes, mitä ap kirjoitti? Oliko tuo käsityksesi kriittisestä kirjoittelusta?
 
voivoi
Alkuperäinen kirjoittaja Swinging Tail:
Mä en ole heille mitään velkaa. Heidän omat valintansa eivät ole mun vastuulla.

:eek:
No ei kyllä ollut näiden miesten (ja naisten ) omia valintoja mennä rintamalle!:headwall:
Etkö ole koulussa vielä opiskellut Suomen historiaa?
Kasva lapsi vielä muutama vuosi äläkä häpäise itseäsi julkisesti tälläsillä kommenteilla :kieh:
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja *:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja *:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Se on kyllä aihe, josta ei näköjään saisi uskaltaa sanoa mitään arvostelevaan sävyyn.
Kunnioitusta, pyydän.
Jos kunnioitus sun mielestä estää sen, että asioista voi puhua kriittisesti, niin niin kai sitten.
Luitko edes, mitä ap kirjoitti? Oliko tuo käsityksesi kriittisestä kirjoittelusta?
Myöskään yli-ihannointi ja lähes jumalana pitäminen näiden veteraanien kohdalla ei ole kovin kriittistä.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
näin minullakin ennen, mutta kun on yli 30 v antanut rahaa, tulee olo, että on kusetettu.
Mutta mitä tekemistä noilla keräyksillä on sen kanssa, että pienet vauvat pitää viedä hoitoon? Itseään saa kyllä syyttää, jos pistää veteraanien vuosittaisen keräyksen vuoksi taloutensa niin ahtaalle, että joutuu viemään vauvansa hoitoon.

 
mitävielä
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
ainoo keräys mihin mä yleensä annan rahaa on just nuo veteraanit.
näin minullakin ennen, mutta kun on yli 30 v antanut rahaa, tulee olo, että on kusetettu.

Ai miten kusetettu?
Kun et ole saanut mitään vastineeksi?? Etkö ole jo tarpeeksi saanut, itsenäisen isänmaan!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja voivoi:
Alkuperäinen kirjoittaja Swinging Tail:
Mä en ole heille mitään velkaa. Heidän omat valintansa eivät ole mun vastuulla.

:eek:
No ei kyllä ollut näiden miesten (ja naisten ) omia valintoja mennä rintamalle!:headwall:
Etkö ole koulussa vielä opiskellut Suomen historiaa?
Kasva lapsi vielä muutama vuosi äläkä häpäise itseäsi julkisesti tälläsillä kommenteilla :kieh:
Mä olen jo kasvanut ohi tuollaisista typeristä historian pänttäämisistä käyttämättä omia aivoja. Ihmisen jokainen teko on oma valinta. Jos yhteiskunta yrittää pakottaa johonkin sellaiseen, mitä ei halua tehdä, niin sitten on tehtävä jotakin epäsovinnaista.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja mitävielä:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
ainoo keräys mihin mä yleensä annan rahaa on just nuo veteraanit.
näin minullakin ennen, mutta kun on yli 30 v antanut rahaa, tulee olo, että on kusetettu.

Ai miten kusetettu?
Kun et ole saanut mitään vastineeksi?? Etkö ole jo tarpeeksi saanut, itsenäisen isänmaan!!
kusetettu niin, että järjestöillä on jo rahaa yllikyllin, satoja miljoonia, katsoin myös sen ohjelman joka mainittiin.

Luen paljon myös lehtiä, ja kaikki kuvat veteraanien kodeista ja jutut heistä on todella luksusta. luksuslomaa, luksuskoteja jne. luksusloman perään.
 
huhhuhh
Alkuperäinen kirjoittaja Swinging Tail:
Alkuperäinen kirjoittaja Henni:
Alkuperäinen kirjoittaja Swinging Tail:
Mä en ole heille mitään velkaa. Heidän omat valintansa eivät ole mun vastuulla.
Valintansa? Luuletko todella, että heillä oli mahdollisuus valita? Voihan Porvoo..
Ihmisellä on aina mahdollisuus valita. Vaihtoehdot eivät tosin aina ole miellyttävät.

Olisiko ollut parempi jos valinta olisi ollut jäädä venäjän vallan alle, sellaisen valinnanko sinä olisit tehnyt?
Luojan kiitos sinunkaltaisia ei silloin ollut enemmistönä...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Swinging Tail:
Alkuperäinen kirjoittaja voivoi:
Alkuperäinen kirjoittaja Swinging Tail:
Mä en ole heille mitään velkaa. Heidän omat valintansa eivät ole mun vastuulla.

:eek:
No ei kyllä ollut näiden miesten (ja naisten ) omia valintoja mennä rintamalle!:headwall:
Etkö ole koulussa vielä opiskellut Suomen historiaa?
Kasva lapsi vielä muutama vuosi äläkä häpäise itseäsi julkisesti tälläsillä kommenteilla :kieh:
Mä olen jo kasvanut ohi tuollaisista typeristä historian pänttäämisistä käyttämättä omia aivoja. Ihmisen jokainen teko on oma valinta. Jos yhteiskunta yrittää pakottaa johonkin sellaiseen, mitä ei halua tehdä, niin sitten on tehtävä jotakin epäsovinnaista.
juuri näin. Historia ei ole koskaan puolueeton, sen kirjoitaa ihminen ja aina sen kirjoittajan etu on olennainen osa sitä kuvausta.
 
storm
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mitävielä:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
ainoo keräys mihin mä yleensä annan rahaa on just nuo veteraanit.
näin minullakin ennen, mutta kun on yli 30 v antanut rahaa, tulee olo, että on kusetettu.

Ai miten kusetettu?
Kun et ole saanut mitään vastineeksi?? Etkö ole jo tarpeeksi saanut, itsenäisen isänmaan!!
kusetettu niin, että järjestöillä on jo rahaa yllikyllin, satoja miljoonia, katsoin myös sen ohjelman joka mainittiin.

Luen paljon myös lehtiä, ja kaikki kuvat veteraanien kodeista ja jutut heistä on todella luksusta. luksuslomaa, luksuskoteja jne. luksusloman perään.


joo no tulepa katsomaan minun isovanhempieni kotia! Ovat antaneet kaiken lapsilleen ja asuivat pienessä talossa ja ei mitään ylimääräistä ollut. Pientä yleistystä tuo KAIKKI
 
niinko kuvittelet
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kusetettu niin, että järjestöillä on jo rahaa yllikyllin, satoja miljoonia, katsoin myös sen ohjelman joka mainittiin.

Luen paljon myös lehtiä, ja kaikki kuvat veteraanien kodeista ja jutut heistä on todella luksusta. luksuslomaa, luksuskoteja jne. luksusloman perään.

Ja tämä kaikkiko on sinulta pois...?
 

Yhteistyössä