eikö teitä ateistit pelota kun joudutte aikanaan sinne helvettiin?

  • Viestiketjun aloittaja mites on
  • Ensimmäinen viesti
Kepsis
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;26401921:
Eikö tuossa tapauksessa se loukkaantuminen ole jo ylimielisyyttä tyyliin "et kai tosissasi kuvittele, että olisin yhtä tyhmä kuin sinä?"
Jos on niin tyhmä että menee sanomaan noin toiselle niin kestäköön sitten halveksunnan, ei ollut mikään asiallinen keskustelun avaus.
 
Kepsis
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;26401955:
Ja muuten en loukkaantuisi, jos joku oikeasti joulupukkiin uskova (esim lapsi) tulisi minulta kysymään, jännittääkö joulupukin tulo. Eikä tosiaankaan tulisi mieleenikään ajatella, että hän pitää minua vain tyhmänä (yhtä tyhmänä kuin hän itsekin on?).

Eli uskovaisia saa kohdella lapsina, koska heidän tönkköjä epäkohteliaita älykkyyttä kyseenalaistavia kommentteja ei kuulu vetää nasaaliin? Olkoonkin että toiselle tuntemattomalle ihmiselle yrittää vängätä omaa uskoansa?
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;26401955:
Ja muuten en loukkaantuisi, jos joku oikeasti joulupukkiin uskova (esim lapsi) tulisi minulta kysymään, jännittääkö joulupukin tulo. Eikä tosiaankaan tulisi mieleenikään ajatella, että hän pitää minua vain tyhmänä (yhtä tyhmänä kuin hän itsekin on?).
Mutta jos se ei ole lapsi, vaan esim sun pomo. Tai lääkäri, jonka vastaanotolla olet.
 
säpäle harmaana
Onko sinulle oikeasti kaikki rautalangasta väännettävä? Onko vänkääminen vain vänkäämisen takia hauskaa, eikö muisti pelaa edes yhtä kommenttia taakseppäin mitä olet näppäimistältäsi päästänyt?



Tuossa on yleistyksen maku ja aasinsilta perseilyyn sitäkautta jos keskustelija tarttuu tuohon täkyyn että mikä vaan uskoonsa liittyvä kommentti pitäisi olla jotenkin loukkaavaa toista osapuolta kohtaan...

Ei KUKAAN järkevä uskovainen kulje kadulla osoittelemassa ihmisiä "menet muutes helvettiin jos et ole luterilainen ja harras palvoja..."
No tuolta vieraaltahan tuossa kysyin, mikä siinä sitten on se loukkaava juttu. Ei kai se tarkoita, että kaikki ei-uskovat ovat tuollaisia.

Jännä että tähän nyt tartutaan ja loukkaannutaan muka ihan aiheesta, mutta aloitukseen kuitenkin vastattiin ihan niin kuin minun mielestäni on loogisinta vastatakin. Eli kukaan ei ensin loukkaantunut aloituksesta, mutta kun sanoin, että joskus joku on kyllä vastaavasta loukkaantunut, ryhdytään puolustelemaan sitä loukkaantumista. Eli mitä mieltä te nyt siis oikeastaan olette? Kannattaako aloituksen kysymyksestä loukkaantua vai ei?
 
säpäle harmaana
[QUOTE="vieras";26401977]Mutta jos se ei ole lapsi, vaan esim sun pomo. Tai lääkäri, jonka vastaanotolla olet.[/QUOTE]

No jos tiedän hänen itse uskovan joulupukkiin, niin mikäs siinä. Eikö tässä nyt nimenomaan puhuttu siitä, että asian esittää joku itsekin uskova? Jos taas on kyse ei-uskovasta, se on ihan eri tilanne, kuin se, mistä tämä keskustelu lähti.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;26401955:
Ja muuten en loukkaantuisi, jos joku oikeasti joulupukkiin uskova (esim lapsi) tulisi minulta kysymään, jännittääkö joulupukin tulo. Eikä tosiaankaan tulisi mieleenikään ajatella, että hän pitää minua vain tyhmänä (yhtä tyhmänä kuin hän itsekin on?).
Sen lapsen kohdalla sä varmaan hyväksyt sen kysymyksen kun sä ymmärrät sen et lapsi on vielä niin pieni et ei hän ymmärrä asian oikeaa laitaa? Lapsella on se hyvä puoli et se vielä kasvaa ja kehittyy ja alkaa ymmärtää asioita eri tavalla. Aikuisen uskovaisen kohdalla ei tätä toivoa yleensä ole. Eli mun mielestä niitä ei voi oikein verrata. Ihan vaan näin väännettynä taas ettei vaan jää epäselväksi.
 
säpäle harmaana
Eli uskovaisia saa kohdella lapsina, koska heidän tönkköjä epäkohteliaita älykkyyttä kyseenalaistavia kommentteja ei kuulu vetää nasaaliin? Olkoonkin että toiselle tuntemattomalle ihmiselle yrittää vängätä omaa uskoansa?
No tuossa joulupukkiesimerkissä katsoin täsmentäväksi oletukseksi tuon lapsen, koska tuolloin on melko todennäköistä, että hän itse uskoo joulupukkiin. Jos taas kyseessä olisi aikuinen, en voisi olla asiasta ihan niin varma. Sama tietysti koskisi aikuistakin, jos minulla olisi syytä olettaa, että hän tosiaan uskoo joulupukkiin.
 
säpäle harmaana
[QUOTE="vieras";26402011]Sen lapsen kohdalla sä varmaan hyväksyt sen kysymyksen kun sä ymmärrät sen et lapsi on vielä niin pieni et ei hän ymmärrä asian oikeaa laitaa? Lapsella on se hyvä puoli et se vielä kasvaa ja kehittyy ja alkaa ymmärtää asioita eri tavalla. Aikuisen uskovaisen kohdalla ei tätä toivoa yleensä ole. Eli mun mielestä niitä ei voi oikein verrata. Ihan vaan näin väännettynä taas ettei vaan jää epäselväksi.[/QUOTE]

No, minä en vetänyt joulupukkia tähän, vaan joku muu, joten..
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;26402009:
No jos tiedän hänen itse uskovan joulupukkiin, niin mikäs siinä. Eikö tässä nyt nimenomaan puhuttu siitä, että asian esittää joku itsekin uskova? Jos taas on kyse ei-uskovasta, se on ihan eri tilanne, kuin se, mistä tämä keskustelu lähti.
Ei saatana..
 
säpäle harmaana
[QUOTE="vieras";26402056]Ei saatana..[/QUOTE]

Eli miksi on loukkaavaa, että uskova ajattelee, että sinäkin voisit uskoa? Onko se tosiaan niin alentavaa? Miten te siis luulette, että se uskova itsensä ja uskonsa kokee, jos hän alentaa teidät tällaisella oletuksella?
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;26402071:
Eli miksi on loukkaavaa, että uskova ajattelee, että sinäkin voisit uskoa? Onko se tosiaan niin alentavaa? Miten te siis luulette, että se uskova itsensä ja uskonsa kokee, jos hän alentaa teidät tällaisella oletuksella?
Eli miksi ihmettelet, että joku voi loukkaantua, jos joku ajattelee, että sinäkään et ajattele. Miten siis luulet, että joku ihmettelee, kun joku loukkaantuu, kun toinen sanoo niin?
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;26401994:
No tuolta vieraaltahan tuossa kysyin, mikä siinä sitten on se loukkaava juttu. Ei kai se tarkoita, että kaikki ei-uskovat ovat tuollaisia.

Jännä että tähän nyt tartutaan ja loukkaannutaan muka ihan aiheesta, mutta aloitukseen kuitenkin vastattiin ihan niin kuin minun mielestäni on loogisinta vastatakin. Eli kukaan ei ensin loukkaantunut aloituksesta, mutta kun sanoin, että joskus joku on kyllä vastaavasta loukkaantunut, ryhdytään puolustelemaan sitä loukkaantumista. Eli mitä mieltä te nyt siis oikeastaan olette? Kannattaako aloituksen kysymyksestä loukkaantua vai ei?
No eihän kukaan voi vastata kaikkien puolesta et mistä saa tai kannattaa loukkaantua. Mä ymmärsin tämän keskustelun nyt niin, että suurin osa ei loukkaantuisi (niin on moni sanonut tässä ketjussakin) MUTTA jos joku loukkaantuu, syy on todennäköisesti siinä että epäillään toisen älykkyyttä eikä siinä et toinen aidosti loukaantuu siitä että joutuu sinne helvettiin. Ymmärsinkö mä nyt oikein? Ei tässä sitä loukkaantumista olla sen kummemmin puolusteltu vaan selitetty mistä se loukkaantuminen johtuu kun sä tuolla jossain vaiheessa kyselit sitä et miksi sitten saa loukkaantua jos sanotaan et joutuu helvettiin. Jos mä siis ymmärsin oikein. Todennäköisesti en.
 
Kepsis
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;26401994:
Jännä että tähän nyt tartutaan ja loukkaannutaan muka ihan aiheesta
Ei, sinun ajatuksista en ainakaan minä ole loukkaantunut, mutta ymmärrän hyvin että joku ärsyyntyy siitä kun uskovainen tulee hänelle kertomaan "ilosanomaansa".
 
"vieras"
Tämä keskustelu kuvastaa hyvin sitä, että kun kenelläkään ei ole todellista faktaa, niin vääntöä voi jatkaa ja jatkaa eikä se johda mihinkään:), eipä silti, ihan viihdyttävää, kun ei meksikostakaan tule tilannepäivitystä.
 
[QUOTE="vieras";26402090]Eli miksi ihmettelet, että joku voi loukkaantua, jos joku ajattelee, että sinäkään et ajattele. Miten siis luulet, että joku ihmettelee, kun joku loukkaantuu, kun toinen sanoo niin?[/QUOTE]

No todennäköisesti se, henkilö, joka uskoo, pitää itseään täyspäisenä ja uskoaan ihan hyvänä juttuna, joten eihän se siinä vaiheessa ole loukkaus.
 
"vieras"
En loukkaannu jos joku sanoo, etten pääse taivaaseen tai, että joudun helvettiin tai kadotukseen. Koska en usko kuolemanjälkeiseen elämään missään muodossa, joten minulle on ihan sama minne muut minun uskovat päätyvän heitettyäni lusikan nurkkaan.
 

Yhteistyössä