eikö teitä ateistit pelota kun joudutte aikanaan sinne helvettiin?

  • Viestiketjun aloittaja mites on
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;26402245:
Eli kenelle siinä loukkaannutaan? Sille idiootille, joka luulee, että olet yhtä idiootti?

Ettekö oikeasti näe tässä asenteessa mitään ongelmaa?
No otetaan toinen esimerkki. Täysnarkkari, aivan karmeassa kunnossa oleva, täysin sekaisin tulee sulta kysymään et hei löytyyks mitää ku oot sen näköne et vois löytyy. Niin sunko mielestä siitä a) ei missään nimessä kukaan koskaan saa loukkaantua et rinnastetaan täysnarkkariin b) on sitten asenneongelma sillä joka siitä saattaisi erehtyä loukkaantumaan?

Ja edelleen, en sen kummemmin puolustele mutta yritän osoittaa et asia saattaa todellakin olla jollekin noin loukkaava.
 
"Jeera"
En usko joutuvani helvettiin koska en usko koko paikan olemassaoloon. Uskon, että kun ihminen kuolee, hän lakkaa olemasta, pelkkä mätänevä ruumis jää ja mahdolliset muistot läheisille. :)
 
[QUOTE="vieras";26402309]No otetaan toinen esimerkki. Täysnarkkari, aivan karmeassa kunnossa oleva, täysin sekaisin tulee sulta kysymään et hei löytyyks mitää ku oot sen näköne et vois löytyy. Niin sunko mielestä siitä a) ei missään nimessä kukaan koskaan saa loukkaantua et rinnastetaan täysnarkkariin b) on sitten asenneongelma sillä joka siitä saattaisi erehtyä loukkaantumaan?

Ja edelleen, en sen kummemmin puolustele mutta yritän osoittaa et asia saattaa todellakin olla jollekin noin loukkaava.[/QUOTE]

No jos tyyppi on vielä täysin sekaisin, miksi ottaisin siitä itseeni? En minä nyt sano, ettei saisi loukkaantua, mutta en kyllä tajua, mitä muuta se loukkaantuminen tarkoittaa kuin sitä, että kokee olevansa todella paljon parempi ihminen kuin se toinen siinä. Kyllä siinä kohtaa on isompi ongelma se ylimielisyys, kuin se, että joku luulee minua ohimennen narkkariksi tai uskovaksi.

Uskooko joku tosiaan, että ne narkkarit ja uskovaiset tuolla jututtavat väkeä kaduilla ihan vain piruillakseen ihmisille että "taidat muuten olla yhtä luuseri kuin minäkin"?
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;26402369:
No jos tyyppi on vielä täysin sekaisin, miksi ottaisin siitä itseeni? En minä nyt sano, ettei saisi loukkaantua, mutta en kyllä tajua, mitä muuta se loukkaantuminen tarkoittaa kuin sitä, että kokee olevansa todella paljon parempi ihminen kuin se toinen siinä. Kyllä siinä kohtaa on isompi ongelma se ylimielisyys, kuin se, että joku luulee minua ohimennen narkkariksi tai uskovaksi.

Uskooko joku tosiaan, että ne narkkarit ja uskovaiset tuolla jututtavat väkeä kaduilla ihan vain piruillakseen ihmisille että "taidat muuten olla yhtä luuseri kuin minäkin"?
Ei kai tässä kukaan ole piruillusta puhunutkaan? Vaan ihan siitä miksi asiasta saattaa vastaanottaja loukkaantua, ei mietitty ollenkaan sanojan motiiveja. Mutta ihan samalla tavalla loukkaantuu uskovaisetkin. Ihmisiä me kuitenkin kaikki vaan ollaan, ja jokaisella meistä on nyt omat herkkyydet ja tavat reagoida.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;26402214:
No todennäköisesti se, henkilö, joka uskoo, pitää itseään täyspäisenä ja uskoaan ihan hyvänä juttuna, joten eihän se siinä vaiheessa ole loukkaus.
Uudestaan: Eissaatana. Vastasit kysymykseen, johon latelin sanoja peräkkin ilman mitään tarkoitusta ja ajatusta. Eli nautit jankuttamisesta. Pakko-oire?
 
[QUOTE="vieras";26402444]Ei kai tässä kukaan ole piruillusta puhunutkaan? Vaan ihan siitä miksi asiasta saattaa vastaanottaja loukkaantua, ei mietitty ollenkaan sanojan motiiveja. Mutta ihan samalla tavalla loukkaantuu uskovaisetkin. Ihmisiä me kuitenkin kaikki vaan ollaan, ja jokaisella meistä on nyt omat herkkyydet ja tavat reagoida.[/QUOTE]

Eli mistä se loukkaantuminen sitten tulee, jos sanojan motiiveja ei edes mietitä? Minä olen luullut, että loukkaantumisessa nimenomaan oletetaan, että toinen haluaa tarkoituksella loukata.
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;26402245:
Eli kenelle siinä loukkaannutaan? Sille idiootille, joka luulee, että olet yhtä idiootti?

Ettekö oikeasti näe tässä asenteessa mitään ongelmaa?
Kyllä nimenomaan siitä juurikin on mahdollista loukkaantua. Oli siinä asenteessa ongelma tai ei, niin nähdäkseni siitä on kysymys. Ei siitä, ettäkö loukkaannuttaisiin uskovaisen näkemyksestä, että ateisti joutuu helvettiin (johon tämä ei usko).
 
Kyllä nimenomaan siitä juurikin on mahdollista loukkaantua. Oli siinä asenteessa ongelma tai ei, niin nähdäkseni siitä on kysymys. Ei siitä, ettäkö loukkaannuttaisiin uskovaisen näkemyksestä, että ateisti joutuu helvettiin (johon tämä ei usko).
Eli sinusta on ok ajatella uskovasta, että hän on tyhmä, mutta uskova tekee väärin, kun olettaa, että sinua kiinnostaisi hänen taivasjuttunsa?
 
[QUOTE="vieras";28781391]Maailman typerin kysymys. Ei kai me oltais ateisteja, jos uskottaisiin helvettiin.[/QUOTE]

[video=youtube_share;D2MPoqqzwdY]http://youtu.be/D2MPoqqzwdY[/video]
 
"vieras"
Minnun maailmassa taivasta ja helvettiä ei ole. Se on ihan pävänselvä asia mulle. En mieti mitään helvettiinjoutumista. Tai taivapaikkaani. Niitä ei ole. Elämä vain loppuu ja jatkuu henkimaailmassa sitten kellä jatkuu.

Ei minua voi pelotella helvetillä. En kuulu kirkkoonkaan.
 
"vieras"
Enovainaasi ei nähtävästi ollut ihan mikään järjen ässä.
Olisit kysynyt siltä, uskallatko itse käydä uimassa ettei näkki vie ja uskallatko käydä saunassa ilman että uhraat saunatontulle olutta, sehän voi muuten suuttua ja kostaa.
 
Mua kyllä vähän pelottaa se kun makaan metrin verran mullan alla ja pukkaan koiranputkea. Olen jo eläissäni niin surkea viherpeukalo, että varmaan onnistun tappamaan ne koiranputketkin :(
 

Yhteistyössä