Ekakertalaiset (IVF/ICSI-) hoitoihin keväällä/kesällä

Onko täällä muita joilla edessa IVF tai ICSI kesän alussa?
Olisi mukava kasata pino missä voi jutella tästä jännittävästä odotuksesta (lue: piinavasta ajankulusta) ja sitten parin kuukauden päästä itse toimenpiteistä.

Kukkuu, onko teitä? :wave:
 
Täällä ois yksi tapaus menossa ensimmäiseen IVF-hoitoon kesäkuun alussa.Takana kohta 3 vuotta yritystä ja 6 inseminaatiota tehty,josta toinen onnistui,mutta oli valitettavasti tuulimuna...:|
Ja tehään IVF pitkän kaavan mukaan.
 
Moi Sinirusko, mukava loytaa toinen samassa jamassa oleva! :D

Meilla myos 3vuotta yritysta takana, ja myoskin piti tehda 6 inssia, mutta vuosi yritettiin inssikiertoja ja onnistuttiin 4 kertaa inssiin asti, muut kierrot jouduttiin perumaan milloin hyperin, milloin kystien takia. Nyt vihdoin sain vakuutettua laakarit, etta ei kannata enaa yrittaa. Ekasta inssista meillekin tuli plussa, viime toukokuussa, mutta alkio loytyi vasemmasta munatorvesta ja minut leikattiin kesakuun alussa.

Mulla on siis monirakkulaiset munasarjat, mutta ei PCO'ta. Johtaa siihen, etta pienillakin hormonimaarilla lahtee kasvamaan liian helposti useampi folli.. Toivottavasti tuo olisi hyva asia IVF-hoidoissa!

Mulla on nyt yksi valikierto, menkkoja odotellaan saapuviksi joskus toukokuun puolen valin jalkeen, sitten aloitan ehkaisypillerit kp3 ja jarrupiikit kp17. Jarrupiikkeja pitaa tuikkia kolme (!!) viikkoa joka paiva.. huh. Kunhan kierto numero 2 alkaa, aloitan Gonal F-piikityksen, annostus on 150yk/paiva, ja sitten vaan kaikki ulokkeet pystyyn, etta folleja on tarpeeksi, mutta ei liikaa, punktio onnistuu, munasolut hedelmoittyy ja siirto menee hyvin.
Huh, aikamoista.

Kaikki laakkeet mulla on jo kotona, jaakaappiin ei mahdu kohta ruokaa ollenkaan, kun hormoneja taynna :LOL:
 
Moikka.
Mie siirryn kanssa tahan ketjuun, koska todennakoisesti mennaan ekaan IVF kokeiluun loppukesasta.

Ma oon yrittanyt tulla raskaaksi 1,5 vuotta, joka ei varmaan sinansa ole pitka aika, mutta ikaa on jo 36 vuotta, joten ei ole varaa odottaa enaa luonnon tekevan tehtavansa. 3 inssia on tehty, tai siis kolmannesta yrityksesta on vasta 1,5 viikkoa, joten tulos ei ole viela varma. Mutta jos nega tulee, niin me siirrytaan mieheni kanssa myos hoidoissa eteenpain ja IVF:aan.

Mulla ei oo mitaan tietoa koko IVF prosessista. Tarkoitus oliskin kayda sellasessa konsultaatio tapaamisessa tai suunnittelu tapaamisessa ennen kuin paatetaan ajankohta. Tod nak ajankohta olisi heinakuun jalkeen syksylla... Mehan siis asutaan USAssa ja taalla asiat rullaa vahan eri malliin kuin suomessa ja rahaa palaa aivan sikana...

Pelottaa kauheesti koko prosessi. Yks tuttuni kertoi etta se punktio sattuu ihan kauheesti....
Ja mieheni on vastasyntyneitten teholla toissa ja IVF vauvoja on koko ajan siella....

Kertokaa joku mulle lyhyt versio miten taa homma toimii ja onko pelot aiheettomia vai aiheellisia?
Tukea tullaan tarvitsemaan....
 
Hei !

Tässä kans yksi ensikertalainen. Taustalla lapsettomuutta 4 v ja munatorvet tukossa, muuta vikaa ei vielä ole löytynyt (ja tuonkin tiedon saaminen kesti). Tulossa on lyhyen kaavan hoito.

Osaisiko joku sanoa miten menee sen lyhyen kaavan hoitojen aloituksen kanssa. Määrittääkö kuukautiset aina hoitoaikataulun?

Itsellä jostakin syystä oli nyt superlyhyt kierto (21pv). Jos kierto heittelee tällä tavalla, miten ihmeessä voidaan etukäteen suunnitelma hoitojen aikataulua ja mm. työstä poissaolot jne? Vai katsotaanko aina vain kierron alussa miten menisi. Eikö viikonloput sotke lisää jne.

Olen ihan pihalla käytännöistä. Hoitopaikka on kauempana, joten joudun ottamaan vapaata töistä ja ne pitäisi olla tiedossa mahdolisimman pian.
 
Viimeksi muokattu:
Moi tytöt.

Meillä eka ivf/icsi hoito meneillään. Ekassa ultrassa munasoluja oli kasvamassa vaivaiset 7, mutta onneks nyt tokassa niitä oli 17. Mutta osa oli niin pieniä, ettei ne kyllä kerkiä kasvamaan perjantain punktioon. Hyvä jos 4 - 5 sais. Pääsiäisen oli kipee, 3 päivää 38 astetta kuumetta ja lääkäri sanoi, että se kyl voi vaikuttaa munasolujen määrään, muttei kuulemma laatuun, joten laadukkaita munia on nyt kasvateltu.

Talvitaika, hoito aloitetaan (tai siis ainakin meillä, kun tehdään lyhyenkaavan mukaan) kp 2 aloittamalla hormoni pistokset ja eka ultra on n. 5 päivää pistosten aloittamisesta. Ja toka ultra taas n. 5 päivän päästä. Pistoksia otetaan n. 10 päivää. Aloitetaan hormonipiikillä joka kasvattaa munasoluja ja jossain vaiheessa tulee sit mukaan "jarru" piikki, mikä estää ovulaation. Pistokset riippuu tietenkin siitä kuinka munasolut kehittyy. Tokassa ultrassa yleinsä pystytään jo määrittämään punktio päivä ja siitä sitten 2 - 3 päivän päästä on siirto päivä.
 
Punktio meni ihan hyvin. Perjantai päivän makasin melki koko päivän ja söin särkylääkkeitä. Soluja saatiin 10 ja niistä 8 hedelmöittyi ihan itse, joten mikrohedelmöitystä ei tarvinnut tehdä. Olen todella yllättynyt ja iloinen meidän saaliista. Nyt vielä pientä jännitystä, et maanantaina kaikki on vielä hyvin siellä labrassa kun on siirto.
 
yritystä 4 vuotta
10 ovulaation induktiota
4 inseminaatiota

nyt tässä kuussa tulossa eka ivf lyhyellä kaavalla
kp2 alkaa piikit ja kp7-8 eka uä ja sillon otetaan eka jarru,jarruja määrätty 5kpl...jarruja ja menopuria sitt yhtäaikaa ja pregnyl 36h enne punktiota ja siirto sitt1-2pv päästä
loppukierto sitt otetaan alakautta keltarauhasta 2 päivässä

vk 19 olis punktio

ivf jonossa oltiin toista kk (julkiselta lähete)ja ollaan hoidossa VL oulussa
 
lääkkeisiin menee tällä eka ivf noin 440e ja siihen polit ja bensat noin 250e
toivossa hyvä elää!!!

nyt kp31 ja menkkakipuaa jo tosissaan...varalta testi tehty,ylläri negaa....johan tässä on 4 vuotta yritetty..alkais menkat huomenna sais paremmin eka uä ajan ettei menis viikonlopulle täällä rupukylässä ole sillon auki paikat eikä aikoja muutenkaan LPKS...siellä käy osan uä.stä.


jännittää kovasti että tuleeko saalista ja saako pakkaseen.....ja kivut hirvittää,mulla kovat oviskivut ilman lääkkeitäkin.....
mulla pistokset on 225iu ja 150iu...toivottavastiriittävät....
 
Heippa kaikille ja mukavaa, kun meita on jo muutama eksynyt tahan pinoon :)

Kevätkello, me asutaan ja ollaan hoidossa Hollannissa, taalla tehdaan vahan kaikki toisin kuin Suomessa.. En tieda miksi niita jarrupiikkeja niin monta taytyy tuikkia, ja kysyin kylla laakarilta miksi ei esimerkiksi voi kayttaa sumuja, siis nenasuihketta piikkien sijaan, mutta ei se osannut vastata. Sanoi vaan, etta yksikonjohtaja on paattanyt ne laakkeet mita kaytetaan, joten niilla mennaan.

Taalla olis ihan kohta edessa luomuovis, on meinaan allovaroitus kananmunaliman toinen paiva menossa. Pari viikkoa siis siihen, kunnes aloitan ne ehkaisypillerit.
Jannittaa tama IVF kaikkine vaiheineen... :O

Heidari Mahtava saalis!!! Onneksi olkoon ja kovasti tsemppia maanantaille!! :hug:
 
Nyt on sitten yks matkalainen kyydissä. Siirto meni hyvin. 6 saatiin pakkaseen, kaikki oli hyvä laatusia. Muuten on kaikki hyvin, paitsi et mulla on edelleen vatsa kipeä sen punktion jälkeen ja lääkäri sano, et mulle on kertyny nestettä vatsaonteloon. Huomenna pitäs mennä töihin, saa nähdä kuinka käy. Sano se lääkäri, et jos kivut jatkuu se kirjottaa saikkua.
 
Heidari onnea piinailuun! Hienoa, että pakkaseenkin jäi hyvää tavaraa vaikka tietysti toivotaan, ettei niitä tarvisi käyttää ennen kuin sitten vasta, kun mietitte sisarusta ykköselle =) Toivottavasti myös olo helpottaa ja kivut lakkaa!

Välillä tuntuu, ettei näistä hoidoista taida ottaa oikein kukaan selvää, kun kaikilla on erilaiset kaavat ja lääkkeet ja lääkäritkään ei aina tunnu tietävän, mutta kai ne paremmin arvailee kuin mitä itse osais :D Noh, toivotaan, että oma hoito osuis kanssa kerrankin kohdalleen. Tähän asti ei vielä ole tullut juuri hyviä uutisia: aina kun olen käynyt on löytynyt joku uus asia, joka on huonosti, joten vähän sekavin odotuksin täällä, että mitähän seuraavaksi...

Mikäs mariqin tilanne?
 
Hei,

ajattelin myös ilmoittautua mukaan. Pitänyt hetken taukoa kaikilta palstoilta. Lapsettomuutta yli neljä vuotta. Takana on kolme inseminaatiota viime vuodelta, kaikki negoja. Sen jälkeen julkiselle puolelle IVF-jonoon, minkä läpipääsy on käsillä.

Olen lyhyellä kaavalla matkassa. Terolutit oli viime kierron lopussa 10 pv, jonka jälkeen kp1 1.5. Maanantaina oli eka ultra. Molemmin puolin 7 follikkelia kasvamassa.Tänään pitäis alkaa pistämään Gonalia 6 pv putkeen. Seuraava ultra ma 9.5. ja sitä seuraava pe 13.5. Tampereelle ollaan menossa hoitoon viikolla 20, jos kaikki menee hyvin.

Pistäminen vaan ahdistaa. Inseminaatioissa en pistänyt kuin Pregnylin ja sitä pistäes taju meinasi lähtiä, kun en vissiin muista hengittää... :) Josko Gonal olisi helpompi, kun ei tarvitse ylimääräisiä nesteiden ja jauheiden sekoitusta...Punktio kanssa pelottaa, mutta eikähän se tästä. Mikä ei tapa se vahvistaa :)
 
Hei, minäkin ilmoittautuisin mukaan tähän ketjuun. Ivf - suunnittelukäynti olis ens viikolla ja siitä sitten seuraavan kierron alussa alkaisi piikittelyt yms. Ihan uutta on kaikki mulle. Punktio kai osuisi jonnekin kuun vaihteen tienoille näillä näkymin. Lyhyellä kaavalla on tarkoitus mennä.

elohopea, muakin pistäminen ahdistaa tai jännittää. En ole pistänyt koskaan mitään. Mut mitäs sitä ei hyvän asian puolesta tekisi :).

Talvitaika, oon ymmärtänyt että lyhyt kaava menisi yleensä oman kierron mukaan, mutta sitä kiertoa voi kai edellisessä kierrossa jotenkin säädellä tarvittaessa, lyhtentää tai pidentää. Mun hoito taitaisi mennä oman kierron mukaan.

Jänniä aikoja tiedossa. Pitäisikö tähän ketjuun laittaa joku listaus jossain vaiheessa, kun meitä alkaa olla enemmän - siis josta näkisi kaikkien tilanteen? :confused:
 
Hei, Ilmoittautuisin kanssa tähän ketjuun mukaan. IVF on suunniteltu kesäkuuksi, jos ei nyt tässä kuussa tärppää inseminaatiolla. Tänään alkaa piikitykset inseminaatiota varten ja nyt jo jännittää, koska en ole koskaan pistänyt....
Luomuyritystä ja clomien avustuksella meillä on 1,5 vuotta, mutta ikää on jo 35 v, joten pitää kanssa alkaa toimimaan. Mukavaa lueskella teidän muidenkin kokemuksia ja tuo Mariliksen ehdotus listauksesta oli hyvä. Olisi kiva seurata kaikkien edistymistä näissä hoidoissa ja ennen kaikkea saada niitä positiivisia tuloksia, koska ainakin itse olen liiankin pessimistinen näiden hoitojen suhteen....
 
Ekakertalaiset (IVF/ICSI-) hoitoihin keväällä/kesällä

Heidari...........IVF............toukokuu..........punktio 29.4.....testi?
Sartsa00........IVF............toukokuu..........punktio vko 20
Kevätkello.......IVF............toukokuu..........punktio vko 21
elohopea........IVF............toukokuu..........punktio vko 20
mariq.............IVF............toukokuu..........punktio vko 19
Marilis............IVF............touko-kesä.......punktio vko 22
Talvitaika........IVF............touko-kesä
Pollyanna........IVF/ICSI.....touko-kesä.......punktio vko 22
jag78.............IVF............touko-kesä
Sharona.........IVF/ICSI.....kesäkuu
Sinirusko........IVF............kesäkuu
Moto76...........IVF............kesäkuu
Dreamer74......IVF...........loppukesä
 
Viimeksi muokattu:
Tein nyt vähän tuota listausta.... kaikki sanat ei näy niin kuin kuuluisi, mutta korjailkaa joku jos haluatte. Pitäiskö muita tietoja laittaa..... ei varmaan? Ilmoittakaa jos on muutoksia, niin voin laitella, ja kuka vaan voi noita tietoja muutella ja päivittää listausta :) Ja jos joku haluaa pois listalta, niin ilmoittakaa :attn:
 
Viimeksi muokattu:
Heippa,

täällä yksi uusi yrittäjä, IVF/ICSI on tiedossa touko-kesäkuun vaihteessa. Tällä hetkellä ovat meneillään piinapäivät kolmannen (ja samalla viimeisen) inssin jälkeen. Koska itse suhtaudun hyvin epäillen tämän hoidon onnistumiseen, heti seuraavasta kierrosta on tarkoituksena aloittaa koeputkihoidot. Lääkäri(kään) ei suhtautunut kovinkaan luottavaisesti inssin onnistumiseen, joten ei muuta kuin IVF:n sitten. Kuten aikataulusta voi päätellä, olemme yksityisellä hoidossa.

Toivon kovasti, että koeputkihoito antaisi edes jonkinlaisen vastauksen siihen, mikä on vialla. Yritystä on takana lähes kaksi vuotta, eikä meistä kummastakaan ole löydetty yhtikäs mitään vikaa, emmekä ole edes vielä kovin vanhoja. Haluaisin jonkun diagnoosin tai edes arvauksen siitä, mikä on vialla, koska nyt esimerkiksi inssien tekeminen on ollut täysin toivotaan toivotaan- perusteella.

Eniten tulevassa pelottavat piikit eikä punktiokaan hirveästi houkuttele. Lisäksi saan alkaa keksiä todella hyviä valheita töihin sille, missä oikein ramppaan. Ehkä mulle tehdään joku laaja hammasoperaatio, joka vaatii monta käyntiä... :)
 
Pollyannalle ja muillekkin voin kertoa, että piikittely ei ole paha rasti. Pistin ekan piikkini tunti sitten eikä tuntunut miltään! Koska mies oli töissä, oli hammaslääkäri kaverini paikalla henkisenä tukena. Harmittavaisinta tässä tosiaan on se, että kuten monella muullakin mitään syytä meilläkään ei lapsettomuuteen ole. Minulla on ainoastaa kilpparin vajaatoiminta, mutta sekin on hallinnassa-
 
Hei mulle voi laittaa touko-kesäkuun ajankohdaksi, ilmeisesti menee ainakin viikolle 20 lääkkeiden aloitus. Punktio voisi sitten olla viikolla 22 kai. Kauhean vaikea sanoa, kun kierto voi heitellä reilulla viikollakin. Lyhyt kaava kuitenkin tulossa. Jännittää hurjasti pistely ja puntio. Ja miten lääkkeet kestää. Mutta vauvakaipuu vie voiton. On vain pakko edes yrittää. Lisäksi minua ärsyttää omien toiveiden nostatus jo etukäteen. Mulla syynä on tukossa olevat torvet, jonka vuoksi itse ajattelen ihan liian positiivisesti onnistumismahdollisuuksia. Jalat maahan, kun tulossa on muuten karsea pudostus.
 
Moikka!
Täälläkin yksi ensikertalainen, tai meillä on yksi hoito takana marraskuulta, mutta silloin ei saatu yhtään hedelmöittynyttä munasolua, joten lasken itseni ensikertalaiseksi :)

Me mennään lyhyellä hoidolla ja nyt on 6. pistopäivä menossa ja vaikka olen alan ammatilainen ja pistelen ihmisiä työssäni joka päivä niin mieheni saa kyllä pistää minua ;) Meillä ensimmäinen ultra 10.5, toinen sitten 13.5 ja toivotaan että vkolla 20 olis punktio ja siirto!
Yritän itseäni tsempata jatkuvasti, että vaikka viimeksi yksikään munasolu ei hedelmöittynyt niin nyt voi olla parempi tuuri. Meillä ongelmana miehen huonot simpat ja simpat joudutaan ottamaan koepalana suoraan kiveksistä, viimeksi hedelmöitys tehtiin pakastetuista "koepala" simpoista joten toivotaan että nyt kun hedelmöitys tehdään tuoreesta tavarasta niin hedelmöittyminen tapahtuisi!

Toivottelen kaikille onnea hoitoihin!!
 
Hei kaikille, ja tervetuloa uusille mukaan jutustelemaan!

Minua ottaa niin kovasti paahan talla hetkelle, ettei mitaan rajaa. Mies osti mulle lahjaksi upouuden polkupyoran 27.4 ja eilen se sitten pollittiin talon edesta. Ei mitenkaan kovin erikoista, silla Amsterdamissa varastetaan varmaan 100 pyoraa paivassa, mutta eipa se kamalasti lohduta.
Ihmeellista on se, etta lukko on edelleen tolpassa, pyora vaan mystisesti kadonnut. Ihan kun jollain olisi avain ollut mun lukkoon...?
Se olisi sitten polkupyora varastettu vol3 kolmen vuoden sisalla. Arrgh.

Taalla on tanaan dpo2 (luultavasti) ja luomuovista ei kylla mitenkaan yritetty hyodyntaa kun ollaan molemmat tehty hulluna toita pari viikkoa yhdella vapaapaivalla. Ei vaan yksinkertaisesti ole ollut energiaa kummallakaan.

Anyway, menkkoja odotella siis, sitten alkaa ehkaisypillereiden nappailu. Aika tuntuu menevan todella hitaasti hoitoa odotellessa. :headwall:
 
kp3 ja toka pistos pv annoksella 225iu ja nyt jo maha kipeä...eilen illalla pistin eka piikin...225iu...huh..jos tää näin jatkuu nii ou mai gaad mä oo kipeä loppu viikosta.

2 jarrua ostin ku ei tiä montako tarvii.....
 
Hei, päivittelin tuota listausta. Tervetuloa kaikille jännittämään yhdessä näitä uusia juttuja! Mä en tiedä vielä mitään noista pistosmääristä ym. Punktio jännittää, kun oon aika kipuherkkä, mutta kai ne antaa sitten enemmän lääkitystä, jos kerron sen jo etukäteen klinikalle.
 

Yhteistyössä