Ekakertalaiset (IVF/ICSI-) hoitoihin keväällä/kesällä

Tulin juuri uä tutkimuksesta inseminaatiota varten ja sain märän rätin kasvoihin.... Inseminaatiota ei tehdä eikä myöskään IVF:ää ennen kuin on tähystetty endometrioosin takia... Viime kuussa uä oli kunnossa ja nyt sitten yhtäkkiä on endoa ilmaantunut munasarjoihin.... Eli taas on tiedossa odottamista, kun juuri oli asennoitunut hoitoihin. Tyksin jonoista ei ole mitään hajua lääkäri käski soitella sinne heti ensi viikon lopulla ja koittaa hoputtaa niitä, jos saisi vaikka jonkun peruutuspaikan.
En tiedä mitä ajatella, olo on kuin auton alle olisi jäänyt....
 
Ekakertalaiset (IVF/ICSI-) hoitoihin keväällä/kesällä

Heidari...........IVF............toukokuu..........punktio 29.4.....testi 13.5.
mariq.............IVF............toukokuu..........punktio 16.5.
Sartsa00........IVF............toukokuu..........punktio vko 20
elohopea........IVF............toukokuu..........punktio vko 20
Kevätkello.......IVF............toukokuu..........punktio vko 21
Marilis............IVF............touko-kesä.......punktio vko 22
Talvitaika........IVF............touko-kesä
Pollyanna........IVF/ICSI.....touko-kesä.......punktio vko 22
jag78.............IVF............touko-kesä
Sharona.........IVF/ICSI.....kesäkuu
Sinirusko........IVF............kesäkuu
Moto76...........IVF............kesäkuu?
Hattivattinen....IVF............kesäkuu...........punktio vko 26?
Tuuli1976........IVF...........kesä-heinä
Dreamer74......IVF...........loppukesä
Vauva haaveissa..............
 
Viimeksi muokattu:
Pahoittelut Moto76 :hug:! Toivottavasti saatte hoidot jatkumaan kuitenkin pikapuoliin.

Mariq - onnea punktioon ensi viikolle!

Kaikille tsemppejä hoitoihin tai niiden odotteluun :wave:!

Mun täytyy ekaksi katsoa vielä tämä luomukierto loppuun, oisko ihmettä käynyt, mutta ens viikon alussa sitten alkaisi menkkojen myötä piikittelyt.
 
Moi,

Olen lueskellut tätä ketjua vähän niin kuin esimakuna tulevasta, vaikken vielä ilmoittaudukaan mukaan, kun hoidot eivät ole kai ihan heti ajankohtaiset. Mäkin asun ulkomailla (kuten jokunen muukin tässä ketjussa tuntuu asuvan) ja lasta on yritetty nyt vasta vähän yli vuoden verran (15 kiertoa, mulla on tosi lyhyt kierto). Mitään ei ole tapahtunut, ei yhtään alkanutta raskauttta. Miehen siittiöistä löydettiin yhdessä testissä paljonkin vikaa ja toinen testi taas oli lähes normaali, kolmannen testin tuloksia odotellaan. Ja ensimmäinen aika lapsettomuusklinikalle on jo ensi maanantaina, eli aika nopeasti ovat asiat edenneet tässä maassa (UK).

No niin, varsinainen asiani on se, että meillä nyt kuitenkin mies muuttaa pian työn perässä Helsinkiin ja minä muutan jossain vaiheessa perässä. Ja kun olemme kumpikin Helsingissä, niin hakeudumme sitten yksityiselle klinikalle hoitoon (ellei tässä ehdi ihmeitä tapahtua ennen sitä). Vielä emme tietenkään tiedä, mitä meille siellä klinikalla sanotaan, mutta toistaiseksi kaikki alustavat tutkimukset osoittavat siihen suuntaan että miehen siittiöiden laadusta tämä kai on pitkälti kiinni: jos ei laatu aina huonoa olekaan, niin ainakin se lienee kovin epätasaista. Ja jos nyt niin käy, että inseminaatiota tai IFV/ICSI -hoitoa suositellaan, niin sitten mielellään lähdemme suoraan jälkimmäiseen ja jätämme inseminaatiot väliin.

Kysymykseni oli se, että onko täällä hoitoja aloittavilla kenelläkään kokemusta Helsingin klinikoista? Ja voitteko suositella jotakin Helsingin klinikkaa ylitse muiden, jos olette tehneet alustavaa vertailua? Olisin tästä tiedosta kamalan kiitollinen! Voi olla, ettei tämä hoitoihin lähteminen ole kuitenkaan ajankohtaista kuin ehkä ensi vuoden alusta, mutta joka tapauksessa olisi kai hyvä alkaa jo hiukan suunnitella asiaa...

Paljon kiitoksia jos jollakulla on kokemuksia jostakin helsinkiläisestä klinikasta kerrottavana! Ja sori, että hyppäsin vähän etuajassa tähän ketjuun kyselemään - toivottavasti ei haittaa!
 
Päivittelin taas.

Huom. Listan päivitysohjeet tässä!
Ohjeeksi kaikille, miten listaa voi päivittää kuka tahansa: Klikkaa listan alareunasta "Lainaa", sitten poista Quote - jutut hakasulkuineen tekstin alusta ja lopusta (alussa hakasuluissa on Quoten lisäksi numeroita ja edellisen päivittäjän nimi). Sitten vain muutokset listaukseen ja paina lopuksi "lähetä". Joudun itse olemaan välillä useita päiviä nettipimennossa, niin voi sitten kuka vaan ja milloin vaan mielellään päivitellä.
 
Mariq Onnea punktioon, toivottavasti laatu korvaa määrän!

Heidari Saaa olen miettinyt, että joko ollaan testailtu? mahtaakohan itse pysyä kovana ja testata vasta testipäivänä jos sinne asti päästään :)

Moto76 Voi eih! Tollanen on niin ärsyttävää, ku oot koko ajan odottanut ja kun just luulee et nyt alkaa tapahtuu ni eih, ku uudestaan odottamaan :/ tsemppiä!

Kevätkello
Täällä vatsa aivan turvonnut ja munikset sattuu ku kävelee tai ku on pieniäki töyssyjä. Tiistaina ultrassa oli limis 10mm ja oikealla 13 follia noin 13-18mm ja vasemmalla oli 18 follia noin 14-17mm. Mulla on punktio huomenna! iiiks! Meijän tarvitsee lähteä ajamaan jo aamulla 5:30 ku miehen kivesbiopsia on jo heti aamulla ekana.. Pyysin et saatasi mennä jo torstaina ni saan sit jo perjantaina kuulla hedelmöitystilanteen, viimeksi kun kävi niin ettei ne hedelmöittynyt! Nyt peukut pystyyn et se johtui vaan pakastuksesta! mut huomenna ollaan viisaampia ja perjantaina vielä viisaampia! Maanantaina on sitten siirto, eli aikast pitkä viljely.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitokset tuestanne =) Eilen oli kyllä niin painajaismainen ja epätodellinen olo näiden hoitojen kanssa... Nyt tuntuu jo vähän paremmalta. Olin niin paniikissa eilen, että kävin vielä uudestaan toisella lääkärillä uä:ssä ja hän rauhoitteli että endoa ei oikeastaan näy muualla kuin munasarjoissa, joissa on pari pientä kystaa. Aion tänään vielä soittaa omalle lääkärille ja kysellä tarkemmin tilanteesta. Onko teillä kokemusta, kuinka nopeasti tähystyksen jälkeen voi aloittaa IVF hoidot? Ajattelin soittaa sairaalaan huomenna ja kysellä tosiaan peruutuspaikkoja (Kevätkello kiitos vinkistä). Toivon mukaan IVF:ään pääsisi jo loppukesästä.
Satrsalle Tsemppiä punktioon ja toivottavasti tulee monta munasolua!
 
oho..onpas joillain munia paljon.......

mulla vatta ku potkupallo,kehtaa missää enää liikkua,luulee vielä,että odottaa.......
päätä särkee joka v***n pv :(
huomenna lähden ajelee 265km yht. että saa kunnon lääkäri ultrattua munikset....ei tuolla osannu tuo lpks käypäläinen......sano ku soitti ouluun että yks follikkeli 16cm,sitt meni ihan hämilleen ja pyyteli puhelimessa anteeksi ja sano että eikö eikö 16mm......että juu olin hyvissä käsissa..se keskitty vain niihin isoihin muniksiin vaikka kaikki pienetkin piti huomioida...prkl...osa oli 12mm ja osa 10mm ja pienempii.....
 
Piti tulla taas päivittelemään tilannetta, kaikki toivo ei olekkaan mennyt vielä kesäkuun IVF:n kohdalta :) Soitin lääkärille uudestaan ja sovittiin, että käyn uudestaan uä seuraavien kuukautisten jälkeen ja mikäli kystat ovat hävinneet, voidaan aloittaa samantien hoidot.Muutoin täytyy odottaa tähystystä ja sitten heti seuraavasta kierrosta aloittaa hoidot. No sain armonaikaa vielä vähän ja nyt on taas vähän toiveikkaampi olo. On se kyllä juuri kuten te muutkin olette täällä sanoneet, ett jatkuvaa toivomista, pettymistä ja taas toivomista,, mutta eihän näitä hoitoja ilman toivon tunnetta jaksaisikaan:)

Mariq koita kestää, olosi ei varmasti ole mukava, toivottavasti punktio palkitsee kaikki tuskastumiset:hug:
 
Mahtuisiko tänne vielä mukaan?
Meillä takana kaksi inseminaatiota ja kolmas huomenna. Jollei tämäkään inssi onnistu niin meillä olisi tämän kuun lopussa / kesäkuussa IVF edessä, lyhyellä kaavalla. Tarkemmin en asiasta vielä tiedä.
 
kapybara, voisin nopeasti sanoa että kokemusta on sekä Helsingin Väestöliitosta että Felicitaksesta. Näistä ehdottomasti suosittelen Felicitasta. Kallis paikka mutta paljon nopeampaa toimintaa kuin Väestöliitolla. Välikiertoja ei ole tullut ja todella nopeasti päästin hoitoihin. En tiedä oliko Väestöliitossa lääkäristä kiinni vai klinikasta se että aina vain seurailtiin tilannetta ja käskettiin odotella. Felicitaksessa myös kaikin puolin erittäin hyvää palvelua, ja pyritään kuuntelemaan asiakkaan toiveita sekä hoitojen että vastaanotto aikojen suhteen.
 
Miranda, kyllä tänne hyvin mahtuu mukaan, tervetuloa vaan.

Motolle voimia.

Itselläni oli eilen niin paska vapaapäivä, nimittäin menkat alko. Ei sit tarvinu odottaa ja jännittää perjantaihin asti hoidon onnistumista. Itkin koko aamun. No nyt on jo rauhotuttu ja ajatukset jo 1. pasissa. Lääkitys on jo aloitettu ja pas tehdään jo tähän kiertoon.
 
Mariq Juu, potkupallo löytyy täältäkin! :x

Heidari Voi ei :hug: jaksamista sinne ja hienoa et jaksat jo miettiä uutta siirtoa! Nostan hattua!

Eli tänään oli punktio ja 21 munasoluu sieltä löydettiin, nyt on suuri riski saada hyperi ku niitä oli niin paljon. Mä olen jo juonut varmaan 3l vettä estääkseni sen =) Nyt on vatsa todella kipeä ja turvonnut, panacodia vaan naamaan. punktio ei ollut nyt ollenkaan niin kivulias, ymmärsin vaatia kunnon esilääkkeet.
Miehen biopsia meni kans hyvin, sielt onneks löytyi soluja. Nyt vaan toivotaan et huomenna ku ne soittaa sieltä ni mahd. monta ois hedelmöittynyt, tai edes se yksi =)
 
Viimeksi muokattu:
Voi että heidari :hug: Jaksamista!!! Toivotaan että PAS tuottaa toisen tuloksen!

Sartsa00 siis ihan mieletön saalis: onnea! Kyllä nyt toivois, että tuosta setistä saataisiin tulosta. Ja todellakin vain se yksihän loppujen lopuksi tarvitaan... Toivotaan myös, että vältyt hyperiltä!

mariqille onnea punktioon! Ja kun menisi suht kivuttomasti ja hyvin tuloksin. Tulehan sit kertomaan kokemuksia

moto76 endoa ei tosiaan kunnolla näe kuin vasta tähystyksessä. Onks sulta otettu se ca-125 arvo? Sehän kai antaa kans jotain viitteitä tilanteesta.. Mun kohdalla tähystys kannatti ehdottomasti tehdä, koska endon aiheuttamien muutosten johdosta tilanne parani kai oleellisesti eli nyt olen aika toiveikkailla mielin. Mutta jokainen tapaus on erilainen ja lääkäri varmasti arvioi mikä sulle parhaiten sopii. Ja mun käsityksen mukaan hoito voidaan aloittaa aika nopeestikin leikkauksen jälkeen, mutta nythän sun tilanne on sit ehkä toinen eli toivotaan, että asiat menee parhain päin! Raskaushan se parasta hoitoa endolle on =)

Niin ja uusille tervetuloa!
 
Heippa Kaikille

Minakin taalla edelleen lueskelen ketjua, vaikken kirjoittele kovin usein...
Meilla on IVF suunnittelu tapaaminen laakarin kanssa 2.6. ja itse toimenpide tehdaan vasta
syksylla, tod.nak. syyskuussa. Ollaan nimittain tulossa heinakuussa lomalle Suomeen! Jeeeeeee
(mehan siis asumme USAssa)

Muo pelottaa toi punktio. Toivottavasti kun pelkaa pahinta, ni sit ei ookkaan niin kauhee kokemus...

Mut, me saadaan nyt sit lomailla rauhassa kesa ja luomuilla mielin maarin... hih hiiii
Syyskuussa tositoimiin ja sita ootellessa lueskelen tata ketjua ja viisastun toivottavasti!
 
Ekakertalaiset (IVF/ICSI-) hoitoihin keväällä/kesällä

Heidari...........IVF............toukokuu..........punktio 29.4.....testi 13.5.
mariq.............IVF............toukokuu..........punktio 16.5.
Sartsa00........IVF............toukokuu..........punktio vko 20
elohopea........IVF............toukokuu..........punktio vko 20
Kevätkello.......IVF............toukokuu..........punktio vko 21
Marilis............IVF............touko-kesä.......punktio vko 22
Talvitaika........IVF............touko-kesä
Pollyanna........IVF/ICSI.....touko-kesä.......punktio vko 22
Sharona.........IVF/ICSI.....kesäkuu
Sinirusko........IVF............kesäkuu
Moto76...........IVF............kesäkuu?
Hattivattinen....IVF............kesäkuu...........punktio vko 26?
Tuuli1976........IVF...........kesä-heinä
Dreamer74......IVF...........loppukesä
Vauva haaveissa..............
 
Jag 78 Onnittelut plussasta :flower:
Tervetuloa uudet joukkoon mukaan!
Kevätkello En ole kuullutkaan ca-125 ? Hmm täytyypä googlettaa. Tosiaan tämä palsta on antanut minulle ainakin paljon tietoa. Ihan hyvä, niin osaan sitten parin viikon päästä kysellä tarkemmin. Eilen koin pienoisen yllätyksen, koska ovulaatiotikkuun pämähti plussa?! Elikka oman näkemyksen mukaan joku niistä kolmesta "kystasta" täytyykin olla folliikkeli eli jotenkin taas nousi toivo eilen... Nyt sitten yritetään luomuna tämä viikonloppu :)
Sartralle peukkuja =)
Heidari tää on juuri tuota, että pettymyspäivänä tulee itkettyä silmät päästä ja jostain sitä toivoa ja reipasta mieltä sitten löytyy aina itkun jälkeen! Ei tätä muuten varmaan jaksaisikaan.
 
Dreamer kehoitan pyytämään 5mg diabamin sekä panacodin esilääkkeeksi ni se ei ole kivulias ja poelottava kokemus. mulla ensimmäinen ihan kamala ja näin viikon painajaisia ennen tänä eilistä punktiota, mutta sain noi lääkkeet ni se meni paljon paremmin! Tsemppiä hoitoihin!

Nopea päivitys ennen aamupalaa, eli hoitaja sieltä soittelin ja sanoi et niistä 21 munasolusta 14 oli kylpsiä ja niistä SEITSEMÄN on hedelmöittynyt!!! JEEE :D Eli päästään ihka ensimmäiseen siirtoon maanantaina!
 
Oon kovasti lueskellu näitä teiän juttuja ja hengessä ollaan mukana! :) Ite en oo oman asiani kanssa edenny mihinkää suuntaa eli edellee oottelen kutsua/soittoa sairaalalta, et pääsisin sille uudelle lääkärille ja päästäs suunnittelemaa jatkoa.. Nyt on kulunu viikko edellisestä gyneajasta ja sillo lupailtii, et kutsu tulee 2-3 viikon sisää. Eli odotellaan nyt sit ihan kaikessa rauhassa.. Löytyyks täältä muute muita PCO-laisia?

Sartsa Onneks olkoo! Toivotaa et siirrot menee hyvi. =)
 

Yhteistyössä