Ekat raskaus oireet??

Juu, mä jaksan kyllä odottaa :whistle: Testitkään eivät ole vielä saapuneet. Menkatkaan eivät ole myöhässä.. Nyt uusimmat oireet

- Rintojen kipeily. Ei pahaa kipua, mutta kipuilua kuitenkin. Nännien varsinkin.
- Eilen tuli yökkis olo ja oksensin

Ei pitäis lukea tälläisiä ketjuja, kun tulee kaikenlaisia oireita :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja shiri82:
Luin jostain, että raskaustestiä ei kannata tehdä ennen kuin menkat on myöhässä. Eikö anna tulosta aiemmin?
Onhan niitä testejä, jotka voi tehdä oliko se 3-4vrk ennen, kuin menkkojen pitäis alkaa.


sansu86 : Minusta tuo kuulostaa siltä, että kyytiläinen olisi matkassa, mutta odottele pari päivää ja tee testi uudelleen :)

 
Alkuperäinen kirjoittaja shiri82:
Luin jostain, että raskaustestiä ei kannata tehdä ennen kuin menkat on myöhässä. Eikö anna tulosta aiemmin?
Herkällä testillä plussan voi saada näkyviin jo aikaisemmin, joskin tämä riippuu myös tilanteesta (joillakin hcg lähtee nousemaan nopeammin kuin toisilla).

Olen jostain lukenut, että tuo suositus olisi enemmänkin sen takia, että vältyttäisiin virheellisiltä plussilta ja niiden tuomalta murheelta. Yli puolet kaikista alkaneista raskauksista on kemiallisia eli päättyy heti alkuunsa (en laita tarkempia lukuja, ne vain masentavat). Usein km tapahtuu niin varhain, etteivät kuukautiset edes ehdi myöhästyä, tai myöhästyvät vain muutaman päivän. Kemiallinen raskaus saattaa silti aiheuttaa plussan, jos hcg ei ole vielä ehtinyt poistua elimistöstä, mikä on tietysti sitä todennäköisempää mitä varhaisemmassa vaiheessa testi tehdään (ja mitä herkempää testiä käytetään).
 
Mie plussasin toissapäivänä ihan spontaanisti, vaikka menkat oli vain kaks päivää myöhässä! Tein testin vielä iltapäivällä työpäivän jälkeen. Joskus aiemmin testasin vasta sitten kun menkat oli kaks VIIKKOA myöhässä! :D Pitkän yrityksen jälkeen sitä on alkanu säästämään itteään pettymyksiltä koska olen tehny negatiivisia testejä jo niin paljon, että olen menny luvuista sekaisin. No mutta asiaan!

Oli vain jotenkin sellainen tunne, että nyt.
Parina kertaa vihlassu jommalta kummalta puolelta alavatsaa (yleensä vasemmalta puolelta) ku olen tehny äkäisiä liikkeitä.
Flunssainen olo ja vilu
Menkat tosiaan sen kaks päivää myöhässä
Yöllä kun nukkuu vatsallaan ja käännähtää niin tuntuu vihlasu ja aivanko jotku lihaset ois nivusissa tosi jumissa.
Alavatsa tuntuu kovalta
Nännit todella kosketusarat
Suussa ihme maku, jota ei ole ollu ennen. Se on koko ajan, vaikka joisin kahvia tai pesisin hampaat.
 
Joo en sitten malttanut olla testaamatta :LOL: Äsken tein tuon Apteekin testin, jonka voi tehdä jo 1vrk sen jälkeen, kun menkat pitäisi alkaa. No, nyt on kp 32 ja normaalisti on se 32 ollut, mutta viime aikoina heitellyt. Otin kuvan, mitäs sanotte? Haamu? :eek:

http://www.aijaa.com/v.php?i=6426622.jpg
 
kertokaa mitä mä teen vuoto on lisääntynyt mut aamupisusta tein hailakkaan haamun.. ja jopa mies erotti sen jahka unihiekat sai silmistään. olenko raskaana vai menikö se kesken. mul ei oo ikinä edes haamua tullut... nyt oon sekaisin
 
Alkuperäinen kirjoittaja sansu86:
kertokaa mitä mä teen vuoto on lisääntynyt mut aamupisusta tein hailakkaan haamun.. ja jopa mies erotti sen jahka unihiekat sai silmistään. olenko raskaana vai menikö se kesken. mul ei oo ikinä edes haamua tullut... nyt oon sekaisin
Kuinka runsasta vuotoa? Yhden keskenmenon saaneena sitä vuotoa tuli paljon enemmän, kuin normaali menkoissa. Lue aiempia tekstejä.. Jossain mainittiin tosta jotain :)

Mulla tuli toi haamu 1min testin tekemisen jälkeen. Mies näki sen myös. Nyt taas oudot menkkamaiset kivut nivusissa ja äsken pisti oikein kunnolla. Toivon niin, että pysyis sisällä, jos siellä joku on :saint: Maanantaina taas testaillaan, jos ei menkat ole alkaneet.

 
no enemmän kuin pillereitten kans ja vähemmän kun viime kierto ilman pilleriä.. ja se on hiukan semmoits vetistä. ei oo hyytymiä tai tämmösiä.. en mä paremmin osaa selittää. ja mahaa nippisti aamul muutaman kerran. eilen maha hiukan juili mut nyt ei sitäkään
 
Onnea plussanneille!! =) :heart:

sansu86 pidä pieni tauko testauksessa( pari päivää )ja testaile sitten uudemman kerran, katso myös miten vuoto kehittyy - jos kovasti vuotelee, se valitettavasti voi olla alkuraskauden km.

..nyt vain maltti on valttia, vaikka se ei helppoa tuossa tilanteessa toki ole :/ ..
 
juu täytyy odottaa.. pitää keksiä itselleen paljon tekemistä. tosin tänään mennään kaveri pariskunnan tykö saunaan ja no kaveri itse on viidennellä kuulla raskaana. :) eilen saivat tietää että saavat tytön
 
tilasin netistä muutaman raskaustestin. tulevat varmaan maanataina. nyt on vuoto taas hiukan lakannut ja aamul alavatsa oli hiukan kipeä. sekin on rauhoittunut... iski pirun moinen siivous vimma äsken.. mut nyt on ainakin koti puhdas ja pyykkikone pyörii jo toistamiseen....rinnasta tulee edelleen nestettä ja ne on sellaiset painavan oloiset..(siitäkö hartia kivut johtuu?)
 
Hullua tää väsymys. Haukotuttaa kokoajan. Nännejä olen tässä tutkinut aika reippaasti ja ihan, ku olis jotain valkosia näppyjä tullut nänneihin ja nännipihoihin taas muita näppyjä. Voi, kun jo uskaltais iloita, mut kun ei uskalla :( No, maanantaina testaillaan taas ja sitten soittoa lääkäriin, jos positiivistä taas näyttää.. ;)
 
heh. mäkin testaan maantaina jos testit on tullut. mua väsyttää ihan järkyttävästi myös.. ja rinnoista tulee nestet jos puristaa. kivut on lakanut kokonaan.. vaikkei ne edes pahoja ollut.. ei ihan menkka kipui en tiedä mitä .. pakko odottaa maanantaina on viisaampi. ja ala selkä on kipeä.. en tiedä miten päin olisin
 
Mun rinnoista ei kyllä nestettä tuu, mut tuonne pöksyihin alkanut tulla jotain vähän enemmän. Ihan märät tuntuu olevan kokoajan.. :eek: Ei kauheen paksua nestettä ole, mutta välillä rusehtavampaa ja välillä vaaleampaa. Ei kuitenkaan menkkaveriltä vaikuta ja kun tulee niin vähän. No, ehkä ihan normaalia :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rinzessa:
minä täällä jo pohdin, että josko ois tää tokaki napannu ns.heti... väsyttää ja ovistikkuki väitti ovista... edellisessä oli väsymystä ennen plussaa... taidan vaan haaveilla |O
No, meillä nappas ns. heti. Heti kun "annoimme luvan tulla", niin mies laukesi vain kaksi kertaa (eri kerrat siis :D ) sisälleni ja eilen tuli plussa. Nyt vaan toivotaan parasta :heart: Km raskaus nappas kans heti, mut se meni kesken varhaisessa vaiheessa.

 
Mulla ne vihlonnat muuttunu menkkamaisiksi kivuiksi nivusissa. Nännit ihan hemmetin arat koko ajan, välillä toinen enempi ja taas toinen, välillä yhtäaikaa tosi kipeät. Portaat pitää mennä tosi rauhallisesti alas ku muuten hölskyessä sattuu. Ihan ko painavat kivet ois rintojen sisällä! Tukevat liivit oltava koko ajan päällä, iltasin sitte ko otan pois niin nännit pystyssä :D Yks mun kaveri muuten alko jo epäileen ko oli huomannu mun tissien suurentuneen! On nämä vähä paisunu, mutta että noin kovasti, että muutki huomaa. :eek:
Väsyä on mullaki, vaikka veikkaan sen johtuvan kiireisestä viikostaki. Ehkä hieman etovaa oloa aamuisin, mutta mitä enempi mie tälläki palstalla vierailen sen enempi niitä oireita tulee :D

Voi kun saiski jo iloita rauhassa... Menis tämä ensimmäinen kolmannes nopeasti ja onnellisesti!
 
Hö. Mies sanoi tuossa äsken, ettei mun rinnat voi olla vielä mitenkään kipeet, kun olen niin alussa vasta :eek: Olin vain, että lukisit vähän enemmän tietoa, niin et sanoisi noin :p Eilen ei vielä sen ihmeemmin ollut rinnat/nännit kipeet, mutta jo tänään olen huomannut enemmän kipeilyä niissä. Voi, kyllä olla siitäkin, kun sörkin niitä kokoajan :LOL:

Jonaaa = Oletko kuinka "pitkällä"? :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Herttileijaa, alussahan ne ikävimmät vaivat onki! Tai no, ehkä kolmannella kolmanneksella ne tukalimmat ajat on, mutta kuitenki. :p

innoM: Neuvolaan ku soitin heti plussattuani niin sielä ne laski, että joku viikko 5? Tosin seki lopuillaan ko se tais mainita, että ens viikon torstaina (ku meen käväseen sillon jo neuvolassa tutkituttamassa, onko tämä ihmisen alku sielä missä pitääki) olis 6+6? Enpäs ole ihan varma. Menkatki jäi laittamassa ylös sitte kesäkuussa, jolloin tämä ihme ois tapahtunu niin hitusen nämä viikot vielä hakusessa, mutta nehän varmaan selviää sitte ultrissa ja muissa tutkimuksissa tarkemmin. Milläs ite? Vai ootko jo täälä aiemmin maininnu?
 
En osaa sanoa. Jos menkoista lasketaan niin huomenna alkaa vk 5. Menkat olen merkkaillut ylös joka kuukausi. Ens viikolla soitan neuvolaan, kun ensin teen parit testit :D Toivotaan, et pikkuinen on siellä missä pitääkin.. Varmasti jännittää. Mua jännittää kyllä. Toivon vaan parasta, kun en oikeen muutakaan nyt voi :heart:

No, nyt vois sanoa jo, että nännit on kosketusarat :eek:
 
Niin se oli, kävin labrassa antamassa näytteen, yllätyin jopa että verinäytettä ei halunu :eek: No mutta siis, negatiivinen sieltä tuli niinkuin kotonakin parissa testissä. Silti mennään tällä hetkellä kp 43/28.... no huomenna lääkäriin niin selviää ehkä sekin mikä minua vaivaa, muuta kuin tämä etova ja paha olo. Voisi olla myös se pieni yllätys vatsassa, mutta en usko niin monen negatiivisen testin takia enään, huoh :/
 

Yhteistyössä