Ekat raskaus oireet??

Mullaki oli viime vuoden marraskuussa menkat kaks viikkoa myöhässä ja mukamas kamalat oireet. Nyt tuntuu, että ne oli kuviteltuja... Kotona tein muistaakseni kolme negaa ja neuvolassa sitte negan. Ja terkkari sano, että jos ei menkat ala siinä muutaman päivän kuluessa niin saan jotku verenohennuslääkkeet, tai jotku semmoset. Semmoset kuitenki, jotka saa menkat alkamaan. Menkat alko seuraavana päivänä neuvolakäynnistä :/ olipa yllätys...
Veikkaan, että kierto meni sekasin pillereitten lopettamisesta, jotka lopetin siis viime vuoden elokuun lopulla.

Nyt tullu uus oire! Ellen kuvittele! Nimittäin kova vessassa ravailu! Vaikka en juo mitään. Mikä se muuten on se useasti? Jostain luin, että jos ei juo sen kummemmin mitään ja ravaa silti vessassa n. kahen tunnin välein ois useasti. Ja mulla mukamas kauhea pissahätä, vaikka en ole juonu mitään ja aikaa kulunu just sen pari tuntia...
 
Ei, kun mullahan alkaa menkoista laskettuna huomenna 6viikko, eikä 5.

Mä en laske oireeksi tota vessassa ravaamista, kun tuntuu, että oon ikäni ravannut siellä. Eilenkin kävin varmaan 10 kertaa pissalla (ja aina tuli kunnolla pissaa) ennen, kuin nukahdin. Yöllä käyn myös AINA, joten en oo huomannut sen suhteen mitään eroa. Kahden viikon päästä reissuun. Toivoisin sitä ennen pääseväni käymään "tutkimuksissa", että tietäis kaiken olevan ok, jos siellä masussa jokin on :)
 
Moikka!

Aaattelin tulla kertomaan, mitä oireita mulla on.. Plussan tein tänään, haaleanvaaleanpunaisen, mutta kauniin ja selkeän viivan enivei. Raskausviikkoja olisi 4+3, jos tämä kaikki oikeasti on totta eikä unta :) Mutta siis, mahaa on vihlonut toispuoleisesti oikeastaan koko viikon, mutta lähinnä vaan ponnistelujen, esim. painavien tavaroiden kantamisen, aivastusten, yhteydessä. Kahvi maistuu oudolle. Välillä vähän etoo, etenkin, jos on pitkään syömättä. Tissit on KIPEÄT, etenkin nännit ja sivuilta kainaloiden puolelta. Muuten ei oireita toistaiseksi. Toisaalta olisi kiva, kun oireita tulisi lisää, että osaisi uskoa tähän vähän enemmän :D
 
oltiin sit tänään pyöräilemässä kun kerran auto hajos... välillä kun pysähtys hengähtää niin tuntus että kohdussa asti olis tykyttänyt.. en nyt tiedä onko se mahdollista... :) ;) hiukset ja naama rasvottuvat kauheasti viime päivinä.. vuotokin on lakannut jo.. nippailee mahasta edelleen aina välil. ja tuntuu et maha painaa tonnin... :D onneksi olkoon Mömmömmöölle toivottavasti kyytiläinen pysyy mukana... minä odotan niitä minun testejä jotta saisin varmuuden onko minullakin kyytiläinen matkassa. jotenkin vaikea uskoa kun kerran hiukan vertakin vuosin
 
Nyt oon aivan pihalla. Laitoin johonkin LA laskuriin viimeiset menkat ja se näytti, et olisin 4+2. No, ehkä on parempi, etten enää mieti noita viikkoja. Huomenna pääsee testailemaan ja toivotaan siellä näkyvän taas edes haamu, jos ei kunnon plussa. Sitten soitto lääkäriin.. Jännittää vähän. Eniten ehkä se, että onko siellä edes mitään ja onko kaikki hyvin.. :whistle:
 
Laskin kanssa tuossa LA-laskurilla niin olis rv 6+1. Voi kauhistus, aamulla lääkärille puhelemaa ja katselemaa tilannetta. Eikös vain että kaikkia raskauksia ei välttämättä saada selville alkuvaiheessa, kun niin olen kuullut... kauheaa uskottelua itselleni taas. Onneksi en ole ajatellut pahemmin mitään oireilua, kun keksin kaikille käyvän selityksen. Ei meinaan tahdo pettyä :)
 
mä olen nyt siis sama kuin tuo edellisen sivun kattimaakari,vaihdoin nimimerkkiä.

Mulla on menkkaoireet senkus lisääntyneet! Alaselkää polttelee välillä aika paljonkin ja vatsa on ihan pömppö! Tänään siis kp 32/29 ja viimeksi olen lauantaina testannut negan ja saman päivän illalla huomasin vaaleen ruskeeta valkkaria josta päättelin että menkat alkaa vaan ei oo vuoto vieläkään alkanu! Välillä tulee vessassa käydessä vaaleenruskeaa tuhnua mutta ei muuta |O Mitä tää nyt on :headwall: Alkais nyt kunnolla ne menkat jos on alkaakseen. Toisaalta pelottaa että ois kohdun ulkopuolinen ku tosiaan tuota selkää polttelee enemmän ku yleensä ennen menkkoja ja jatkunu jo kohta viikon verran. Parin tunnin päästä aattelin testailla vielä ja jos näyttää negaa ja menkat ei ala tänäänkään niin en tiedä mitä teen :ashamed:

Plussatuulia meille kaikille!
 
Nyt on testailtu (tein kaksi testiä samasta pissasta) ja tälläistä tuli. (8 testiä ois vielä jäljellä, mut kannattaako niitä tuhlailla :whistle: ) Testit oli jotain "Eva" 99,9% luotettavia ja todella halpoja (0,50?/kpl) =)

http://www.aijaa.com/v.php?i=6436159.jpg
 
Alkuperäinen kirjoittaja tatskattu:
innoM onnea :D
en sinuna enää tuhlais, kyllä oot nyt pamahtanu paksuks :hug:
Kiitos. Eiköhän tämä sitä tarkoita :heart: 11.8 on vasta aika neuvolaan ja ei kuulemma tarvitse käydä edes testiä lääkärissä tekemässä :eek: Kolme testiä (positiivistä) ja oireet viittaavat raskauteen (olenhan ennenkin ollut ja tämä tunne ollut samanlainen). Nyt, kun kaikki vaan olisi hyvin. Ollaan reissussa alkukuusta 4 päivää ja pelottaa vähäsen, jos sen aikana tulee km tai jotain muuta ongelmaa. Ei auta, kuin toivoa parasta :whistle: En halua tressata, mut ei mua muu pelotakkaan, kuin toi reissun aikana tapahtuvat asiat, kun ei olla täällä Suomessa edes. No, mies hoitaa mut sitten lääkäriin, jos jotain tapahtuu :saint:

 
Kiitos sansu86 ja nnatsku.

sansu86, jos perjantaina ne testit tilasit niin ei ne taida ihan maanantaina olla perillä. Ja jos esim. iltapäivällä/iltaisella ne tilasit, niin sitä parempalla syyllä kestää vähän pidempään. Täytyyhän niiden nähdä maksu tilillä. Mistä testit tilasit? Mitä testejä?

Mitähän sitä ite noille 8 testille tekisi. 02/2012 on päiväys. No, ehkä on ihan hyvä säilytellä niitä ;) Nyt sitä vaan niin toivoo parasta. Pessimisti ei pety, mut en halua liian negatiivinen olla. Kun, pystyis vaan olemaan ajattelematta, mut kun ei. Äsken kävin kirpparilla ja ostin "Lapsen hoito ja kehitys" kirjan. Meneeköhän nää mun jutut ihan OT:n puolelle :$

Luetteko muut tuollaisia kirjoja? =)
 
tilasin kaks raskaustesti liuskaa niin kotitesti.fi sivulta siel on tiedoissa et
  • toimituspäivä on tänään ja sit et tilaus lähetetty kokonaan.. piru vieköön söin yhden lihapullan ja nyt on hikka eikä mene ohi... mun olis tarkoitus ostaa kans joku tuollainen vauva kirja.. kaverilla on yks se lupas sen lainata kun on sen itse ens lukenut. mut älä innom tressaa sitä matkaa hyvin se menee..
 
ONNEA innoM! :heart: Mieki stressaan niistä pirun viikoista. Mie olen omasta mielestäni nyt juuriki kuudennen viikon alussa. Jos perjantaina on 6+6 niin nyt olis...? ääsh ei nuista mitään ymmärrä, mutta tosiaan perjantaina eka neuvola niin eiköhän sielä nuo selitetä. Minunkaan ei tartte käyä tekemässä erikseen neuvolassa testiä ku nuo kotitestit on kuulemma ihan luotettavia. Mie menen sinne vaan tarkistuttaan, että sielä massussa on se, mitä sielä pitääki olla :D Luulin itekki, että mullaki ois eka aika vasta joskus viikolla 9, eli elokuun puolella, mutta. Eka lääkäriaikaki on jo viikon päästä torstaina! En toivo mitään muuta kuin, että kaikki olisi hyvin...

Pissahädät on vain lisääntyny, nyt noustaan jo yölläki vessaan, jota en normaalisti tee. Väsymystäkin on ilmassa. Tämä on jotenki tosi uuvuttavaa väsymystä! Jotain todella järkyttävää. Mutta uskon, että se johtuu lähinnä elämäntavoistaniki, olen melko kiireinen ihminen.
Rintojen kipuilu on niinku alusta lähtienki. Nyt vain juostessa sattui todella paljon ku rinnat tuntuu tosi raskailta ja hölskyessä tuntuu että nahka repeää :D
Pissahädät ja väsy nyt vain saattaa olla kuviteltujaki ku jollain lääkärisivuilla sanottiin, että oireet alkavat yleensä viikolla 6 ja tadaa :D Meikäläinen juuriki viikolla 6 ja mukamas niin kovasti oireita :LOL:

Aa ja niin! Parina päivänä nyt kuvottanukki. Liekkö seki vain kuvitelmaa :D Hauskaa tämä raskaanaolo!
 
Minäkin luettelen vähän oireita.. :) menkat pitäs alkaa tällä viikolla...närästys alkoi jo viime viikolla, aamukahvi etoo, ei oo ennen tehnyt moista vaikka ois mikä ollut! Nyt sitten illalla tuli oksennus ja palelee ihan kunnolla ja yskiminen tuntuu mahassa asti.... vaikka tuolla alaosastolla tuntuu että menkat alkaa..??? en oo ennen ollut raskaana...ja testinkin tein 1,5 vk sitten kun aattelin että napsahti, mutta oli nega..pitääköhän tuo nyt taas testata, jos ei silloin näkynyt??? jos ei sit menkat ala jo huomenna... :LOL:
 
Hmm, mie en nyt oikein tiiä mitä tässä pitäs ajatella. Ennalta miulla on siis jo kaks lasta, toinen 1v7kk ja toinen 4kk. Menkat ei oo tuon nuorimmaisen syntymän jälkeen vielä alkanu ja täysimetän. Mutta tässä viime aikoina on sitte ollu jonkinlaisia oireita... aika ajoittai etovaa oloa (voi toki johtua siitäkii jos en oo vaa syöny kunnolla), päänsärkyä, väsymystäkin (mutta seki voi johtua ihan vaa siitä kun oon kahen pienen lapsen äiti ja valvon iltasi ihan liian myöhään) ja sit alamasuu juilii ja jomottelee (tehny niin jo jonki aikaa) niinku menkat ois alkamassa, mutta eipä noita oo näkyny.. Tänää erityisen paljon jomotellu ja kipuilu kävi jo alaselkäänkii kun siivoilin.. Lisäks tämmösenä erikoisempana juttuna toissailtana olkapäähä iski kutisevia näppylöitä semmonen jonkinmoinen rykelmä ja eilen niitä ilmesty pakaraankin ja miulla on molemmista lapsukaisista ollu ensiraskausoireina juurikin kutisevat näppylät takamuksessa! Ekasta niitä tuli vieläpä tosi paljon ja jätti kivat arvetkin, tokasta ei tullu ihan niin paljoa sentäs... tein pari raskaustestiä ehkä suurinpiirtein pari viikkoa sitten ja kumpanenkin näytti negaa. Tänää oisin halunnu testiostoksille mutta ei ollu mahollisuutta lähteä ja mies ei suostunu niitä apteekista tuomaan tullessaan, kun ei kai jostain syystä ilkee sellasia mennä ostamaan ja muutenkii murahti miulle vähä siihe tyylii että minkähän takia semmonen nyt pitäs ostaa...
Jotenkin itellä on sellanen olo että voishan se olla mahollista että oisinkii uudelleen raskaana, mutta sit taas en jaksa uskoa siihen. Nyt on alamasu ruvennu myös turpoomaan. Jospas sitä huomenna tai viimestää ylihuomenna pääsis testailemaa, ei tätä hullukaa kestä kovin kauaa ku joutuu vähä väliä muutenkii ramppaamaa veskissä tarkistelemassa että "joko ne alko?!" eikä todellakaan sillä ettäkö kaipaisin menkkoja jotenkii...
 
Niin ja edelliseen lisätäkseni.. Kumpasestakin oon saanu pelkästään haamuplussat ja sillon viikkoja on ollu kasassa "jo" suurinpiirtein 5. En siis koskaan oo mitään "kirkasta plussaa" saanu odotusaikanani. Ja kuitenkin oireita on ennen noitten haamuplussien saamista ollu parinkii viikon ajan, että eiköhän miulla sitten erity sitä jotain hormoonia sinne pissaan ihan niin herkästi, niinku joillain...
 
Kiitos Jonaaa.

Mulle tuli eilen päivällä tosi kylmä. Käperryin paksun peiton alle, eikä sekään oikein lämmittänyt.

Eilen illalla oli jotenkin niin ihana olo. En edes ajatellut tm tai km mahdollisuutta tai muutakaan ongelmaa. Tuntuu, että noi ovat kuitenkin päivittäin mielessä, vaikka ei pitäis ajatella. Mies sanoi eilen, että älä ajattele. Aloin itkemään ja sanoin, että no helppoa se on sun sanoa, kun se ei sun sisälläs ole :LOL: Itkuherkkyys on kyllä niin hassua. Tulee itkettyä pienemmästäkin.

Eilen lääkäri sanoi puhelimessa, että mun aika on 11.8 ja oon silloin 9 viikolla, eli nyt sitten vk 6? Tulis nyt nopeesti edes se 12 vk täyteen :whistle:
 
Mä tänään ku esikoinen herätti ja mies kisko mult peiton et mäki heräisin nii meinasin jäätyy pystyyn, käperryin peiton alle ja tärisin.... heti mielessäni mietin, että jaaha, oon raskaana :whistle: nyt kp 24/29

esikoinen on syntyny 11/08 ni oon ihanku en ois ennen ollukkaa ees raskaana.
 

Yhteistyössä