Ekat raskaus oireet??

Ohoh.. Tänään vuoto loppunut kuin seinään. Yöllä tullut vaan vetistä verta, osittain kirkasta ja osittain ihan vaaleeta. Ei yhen yhtä hyytymää oo tullu. Eikä siteeseen asti kun pieniä tippoja. Ja loppu ku seinään aamun aikana. Pissattaa kokoajan useemmin, rinnat tänään alkanut oireilee enemmän.. Hmm? Kai ne menkat vaa kenkkuilee mun kanssa, en tiedä. Mut jos vuotoa ei nyt tuu uusiks ni testin teen pe tai la. :)

Mulla ei oo koskaan ollut rinnoissa mitään oiretta menkkojen aikana. Nyt verisuonet pullottaa rinnoista, nännit vähän tummunu ja turpoo rinnat. Ja helkuta miten kipeet nännit ja muutenkin rinnat.

Mitä mun kehossa oikeen tapahtuu.....
 
Ohoh.. Tänään vuoto loppunut kuin seinään. Yöllä tullut vaan vetistä verta, osittain kirkasta ja osittain ihan vaaleeta. Ei yhen yhtä hyytymää oo tullu. Eikä siteeseen asti kun pieniä tippoja. Ja loppu ku seinään aamun aikana. Pissattaa kokoajan useemmin, rinnat tänään alkanut oireilee enemmän.. Hmm? Kai ne menkat vaa kenkkuilee mun kanssa, en tiedä. Mut jos vuotoa ei nyt tuu uusiks ni testin teen pe tai la. :)

Mulla ei oo koskaan ollut rinnoissa mitään oiretta menkkojen aikana. Nyt verisuonet pullottaa rinnoista, nännit vähän tummunu ja turpoo rinnat. Ja helkuta miten kipeet nännit ja muutenkin rinnat.

Mitä mun kehossa oikeen tapahtuu.....
itelläni ei oo tuota verta tullu, mut muuten aika tutulta kuulostaa.. ite en ois kyllä huomannu et ois nännit tummunu, mut mieheke päätti ilmottaa asiasta :DD ja sit on jotai pienii kohoumia tullu tuohon nännien ympärille ja koko ajan on rinnat erittäin herkät :s ja ala vatsassa ollu vihlomista jotai pari viikkoo ja rinnat ollu herkät jo jotain 2 puol viikkoo, mut pitää ootella viikko tai vähän yli ja sitte miun tehä uus testi, toivon plussaa mut varmasti tulee taas pettymys eli nega :/
 
Kirjoitanpa tänne mun "oireita", jos ne nyt edes on. Kaksi epäselvää rfsun testiä olen tehnyt, negaksi tulkitsin (luulin saaneeni kaksi viivaa, kun siinä paksussa taitekohdassa oli tummanpunainen viiva, mutta se olikin vain värikertymää)

- Etova olo jatkunut jo pari viikkoa
- Vatsassa juilinut myös jo pari viikkoa
- Hiusten rasvoittuminen nopeaa!
- Naama kukkii
- Rinnat turvoksissa ja niihin sattuu kun ottaa rintsikat pois (jotenkin tosi painavan tuntuiset)
-Alavatsa on todella turvoksissa, sellaista pientä paineentunnetta tuntuu
- Klassisia PMS oireita on ollut jo yli kaksi viikkoa, mielialat heittelee laidasta laitaan. Nyt on jo hieman helpottanut, en kiukustu niin helposti :D
- Pissattaa useammin...

Mulla kierto epäsäännöllinen, mutta näin olis nyt kp 38/25-30

Laitan vielä kuvan siitä testistä joka siis nega?

Aijaa.com - 9291028.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Vauva olisi enemmän kuin toivottu. Keskenmenoja takana kaksi, viimeisin noin vuosi sitten ja sen jälkeen kroppa ollut ihan sekaisin. Ensin ei ollut menkkoja seitsemään kuukauteen mutta nyt ollut 2 viimeisintä kiertoa säännöllisiä. Nyt kuitenkin vihdoin tuntuu siltä että voisin olla taas raskaana. Viikon päästä testiä tekemään. En jaksaisi enää yhtään pettymystä.. Se pieni tärkeä ihminen puuttuu elämästämme ja sitä odotamme toiveikkaina :heart:

oireita löytyy mm.
- aamuisin metallinmaku suussa
- kuvotuksen tunnetta pitkin päivää
- painajaisunia
- turvotusta
- kramppeja pohkeissa
- elohiiri silmäkulmassa jo pitkän aikaa :D
- vilunväristykset
- väsymys
- levottomuus
- alavatsan nipistely
 
Oireita alkoi tulemaan hiljalleen dpo 11 eteenpäin..

- Vihlaisut alavatsassa, esim dpo 10-11 yönä vihlas pari kertaa niin että testasinkin aamulla jo ja sain plussan
- Turvotus jota ei saa piiloon "vatsaa vetämällä"
- Väsymys iltaisin, toisaalta peiponpirteys aamuisin
- Finnejä, joita mulle ei yleensä tule about ikinä.

dpo 14->

- Tunteiden heittely, pinna ihan olematon (voi mies raukkaa..), onnen ja pelon sekasorto
- Nälkä ja jano ihan koko ajan. Jos ei syö, tulee vähän huono olo ikäänkuin olisi paastonnut jo pidempään
- Vihlasut, paine ja "menkkajomotus" tuntuu alavatsalla
- tissit alkaa hiljalleen aristaa, ei kuitenkaan mainittavasti.
 
Ii
Yksi kuumeilija ja oireiden kuulostelija täälläkin. Olen aiemmin kirjotellu tuonne jonnekin toiselle "sivulle". Aavistelen, että jos kirjotan omista tuntemuksista (oireista) niin kohta ne menkat ajallaan taas alkaa... Oviksen bongasin selvästi tällä viikolla. Niin kovasti nipisteli ja koski koko masuun (keskelle). Nyt on monta päivää nipistelly ja koskenu vasemmalle puolelle. Iltaisin unta odotellessa ei voi ollenkaan maata oikealla kyljellä, koska silloinkin sattuu vasemmalle puolelle. Flunssan oireet ja nenän tukkoisuus alkoi pe-la välisenä yönä ja viime yönä en nukkunut juuri ollenkaan tukkoisuuden takia. Menkkojen aikana ei ikinä (?) ole rinnat kipeenä, nyt ovat jo monta päivää aristelleet. Yk 5 menossa. Edelliset menkat alkoivat kaksi päivää myöhässä ja kestivät vajaat puolitoista vuorokautta. Seuraavat menkat pitäisi alkaa 31. päivä, jos siis kierto edelleen 27 päivää. Mutta kuten sanoin, nyt kun sain kirjoitettua "oireista" tänne, niin voin varmaan (?) rauhallisin mielin alkaa odottelemaan menkkoja. Ja hei, se vielä, että onko normaalia nippailla ainoastaan vasenta puolta eikä keskeltä..?
 
Pissalla ravaamista, menkkakipua ja kuplintaa alavatsassa 4 päivää, välillä vihloo oik puolen nivuseen. Lämpöä 37,2 jo toista päivää. Kristallin kirkasta vuotoa kipuilujen ajan vaikka olen odottanut punaisempaa jo "menkkakipujen" takia. Edelliset menkat olleet 22.-25.12. Ensimmäinen ehkäisytön kierto siis menossa nyt. Edellisen kerran voimakas vihlonta oik puolen nivusalueella(munasarja?)10 päivää sitten, petipuuhat teki kipeää emättimen pohjassa ja vihlova kipu raastoi oikealle puolelle, ei meinannu tulla koko touhusta mitään ja ei kyllä ukkokaan lauennut... Siitä noin viikko taakseppäin sekstailutti niin vietävästi ja olisin himoinnut ukkoani vaikka 10xpäivässä... MUTTA tänä aamuna tehty testi näytti negaa...ja ihan selvää negaa en edes pystynyt kuvittelemaan viivanpaikkaa saati haamua siihen. Mitäs mieltä olette? Minä olen ihan oudoissani ja eka kertaa tässä on yritystäkään jälkikasvun suuntaan... Johan tuo alkaa olla toisaalta aikakin kun päälle kolmenkympin mennään. Mulla ei ole mitään aavistusta missä välissä olisin ovuloinut... Tuossa kovimman panetuksen aikaan vaiko sitten viikkoa myöhemmin kun kipua tuntui oik puolella-vai olisiko se voinu olla kiinnittyminen? Jos ei viikkoon ala kuulua menkkoja niin sitten teen uuden testin. Jo ärsyttää kun menkkaolot päällä monta päivää mutta ei voi vaan vuotaa. Tissit ei ole kyllä kipeät, kun yleensä kipeytyvät ennen menkkoja.
 
Vissyliini Jos sulla on lämmöt toista päivää koholla (oletko mittaillut kuinka säännöllisesti?), niin se voisi kieliä siitä, että olisit ovuloinut pari päivää sitten? Lisäksi joillakin tulee ovulaation aikaan vähän verta.

Oliko sulla ihan e-pillerit käytössä? Kroppa voi hyvinkin olla pitkän aikaa sekaisin niiden käytön lopettamisen jälkeen. Ite jätin pillerit pois 12/2010, PCO-tyyppiset munasarjat todettu 4/2011 ja ensimmäinen ovulaatio vasta 10/2011...

Toivottavasti kuitenkin oireesi olisivat sitä itteään ;) Ite oon huomannu, että mulla toi panetus tulee nimenomaan noin viikkoa ennen ovista. Kai se on, kun keho valmistautuu ovuloimaan ja alkukantainen ääni menneiltä ajoilta valmistaa naarasta etsimään sopivan kumppanin, jotta saisi lapsen aluille :)
 
tänään ne alkoi superhypermegakivuliaat kuukautiset... ja vuodan kuin seula... lämpöjä en kyllä seuraillut kun viikon verran... evra-laastari ollu ehkäisynä viim 5 vuotta, sitä ennen pillerit yasminet tai jotku vastaavat... no nautitaan nyt täysin mitoin ekoista luomumenkoista 10 vuoteen... jos nyt alkais saada tolkkua tähän kierron rytmiinkin.... ehkäisyn kanssa hyvä jos huomasi koko menkkoja :D eiku uutta matoa koukkuun ens kuun puolivälissä ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Hennu86
Mulla on vähän sellanen tunne että saataisin nyt olla raskaana. Oireita on ollut jo jonkin aikaa. Selvin oire on, että kuukautiset ovat nyt muutaman päivän myöhässä. Syön pillereitä (tunnollisesti, mutta epäilen että antibiootti kuuri on voinut heikentää tehoa) ja yleensä vuoto alkaa heti ensimmäisenä lumetabletti päivänä, nyt menossa viimeinen eikä menkkoja kuulu. Silti vatsaa nipistelee niinkuin olisi kuukautiset alkamassa. Lisäksi selkä on kipeä ja sisäreidet ja vatsalihakset on jumissa. Vatsa on turvonnut ja vatsallaan maatessa tuntuu painetta.Rinnat ovat vähän normaalia hellemmät. Sitten on vielä vatsa sekaisin ja aivan hirveät ilmavaivat :( Nälkä vaivaa kokoajan, vuoroin tekee mieli makeaa vuoroin suolaista. Jos ei syö alkaa etomaan. Lisäksi janottaa kokoajan ja täytyy rampata vessassa melkein tunnin välein. Mulla on aikaismminkin ollut vähän samankaltaisia oireita, mutta silloin en ole ollut raskaana. Nyt olo on kuitenkin jotenkin erilainen, jotenkin tosi "rauhallinen". Ongelma mulla on se, etten pääse hakemaan testiä ennen maanantaita, enkä tiedä uskallanko huomenna aloittaa pillereiden syönni jos olenkin raskaana.
 
mulla ollu molemmissa raskauksissa ihan tajuton mahakipu,niinku menkkakipuja mutta paljon kovempaa kipua..viikkoja ollu 4+ jotain kun nää kivut alkaneet.oon plussanu molemmista heti perään.sen jälkeen oireita on ollu hengästyminen,ruokahaluttomuus,pissahätä kokoajan ym. lisäks molempien raskauksien aikana ns. "valemenkat" alkanu heti vatsakipujen jälkeen.epäilivät mulla aina keskenmenoa,vaan eipä tullut..
 
Tänään huomasin myös, että poskia on kuumottanu ja punottanu, vaikka yleensä olen aika kalpea. Voiko olla raskausoire? Lisäksi palelee ihan hirveästi,mutta yöllä hikoiluttaa. Tosi sekavat fiilikset, kun raskaus ei ole ollut suunnitelmissa (sen takiahan minä niitä pillereitäkin syön) mutta nyt melkeen toivon ettei kuukautiset alkaisikaan...Meillä kuitenkin miehen kanssa on nyt rahallisesti tosi tiukkaa ja muutenkin ehkä huono aika perheen lisäykselle. Ei oikein tiedä mitä tehdä. Jos olenkin raskaana, niin mun ei varmaan kannata jatkaa pillereiden syöntiä ennenkuin tiedän varmaksi etten ole,vai?
 
Itselläni on menossa rv 8, huomenna eka ultra! Oksensin viikon rv 6 ja sen jälkeen se loppui kun seinään! etova olo on kuitenkin koko ajan, iltasin sit helpottaa ja syön kun hevonen :D Nännit on arat ja kahvi ei maistu! alaselkä on kipeä ja väsyttää hirveästi, osa syy voi olla tuo kahvin puuttuminen ;) sitä ihmettelen että kummastakaan aikasemmasta raskaudesta, en ole oksentanut enkä menettänyt halua kahviin :O molemmat olleet lähes oireettomat raskaudet.. jännitän silti kovin huomista, että onko kaikki kunnossa.. mieskin on pitkällä työreissulla, ei pääse tueksi.. *huolestunut* :/
 
Mulla on jo yli 2v tästä mut eka selkee oire oli pms oireiden puuttuminen. Ihmettelin miten rauhallinen olin eikä mahaa kiristänyt/päätä särkenyt. Seuraava oire ennen plussaa oli metallin maku suussa ja semmonen outo fiilis et nyt on jotain meneillään. :) Niin ja sit lämpö oli koholla jonkun viikon ennen mahdollisia menkkojen alkua. Keikkui siellä 37-37,2 tienoilla. Tsemppiä plussan odottajille!
 
Viimeksi muokattu:
Tässä olisi mun oireita tähän asti :)

- Vihlaisut alavatsassa, esim. ku nousee tai yskäisee
- Kunnon turvotus jota ei saa piiloon "vatsaa vetämällä"
- Väsymys iltaisin jo kuuden aikaan
- Finnit joita ei mulle ikinä naamaan ilmesty
- Nälkä ja jano koko ajan.
- "Menkkajomotus" munasarjoissa
- Rinnat ollut kipeet ovulaatiosta asti, nyt niin kipeät et käveleminenkin sattuu
- Lämmöt 37.1-37.3, normaalisti minulla 36.0
 
Onkohan kellään kokemusta tilanteesta, että raskauteen sopivia oireita alkaa tulla pillereitä syödessä? Syön kolmen liuskan systeemillä Mercilon-pillereitä ja olen nyt kolmannen liuskan 5. päivässä. Koko viime viikon oli hirveä päänsärky ja ruokahalu tiessään. Torstaina luulin, että nyt tulee oksennustauti. Nyt alkuviikon on ollu hieman yökkö olo, mahaa särkee polttelevasti (ei ehkä menkkamaisesti, mutta samalla alueella), maha on turvoksissa ja pinkeä, välillä tuntuu, että maha menee sekaisin ja pissalla oon ravannu yhtenään. Alaselkää särkee kovasti, nännit himpun verran arat, semmonen "krapulakuuma" olo, lämpö 37,3 (ei flunssaa), ruokahalu muuttunut kovaksi, väsynyt ja palelee. Aluksi ajattelin, että tää johtuis siitä, että nyt olis menkat jos en pillereitä putkeen söisi, mutta nyt on alkanu mietityttään ku tämmöisiä tuntemuksia ei ole ollut aikaisemmin (vain pikkunipistelyjä, rintojen arkuutta ja mielialavaihteluja yleensä), vaikka pillereitä olen syönyt 14 vuotta. Pillerit olen ottanut kuten ennenkin, en ehkä minuutilleen, mutta lähes ajallaan. Viime liuskan aikana oksensin yhden illan kolmen viinilasillisen seurauksena, mikä tuntui omituiselta. Se yksi pilleri on tosiaan "menetetty" ja seksiä on harrasteltu lähes päivittäin ilman muuta ehkäisyä.

Raskautta on kyllä miehen kanssa kovasti haaveiltu, mutta pillereitä syöty, koska minulla on lopuillaan leikkausprosessi, joka olisi ollut hankala toteuttaa raskaana ollessa. Uutinen olisi sinänsä aivan ihana, mutta nyt hirvittää mitä nämä pillerit aiheuttaa jos olen raskaana. Etenkin kun ei tiedä kuinka kauan olisin jo ehtinyt olla - edellisistä menkoista on 21+21+4 päivää aikaa. Kellään kokemusta vastaavasta tilanteesta? Tuntuu vainoharhaiselta alkaa mitään tekemään kun kyse voi olla ihan vaan haamumenkkaoireilusta/mahapöpöistä/tulevasta flunssasta/omasta vauvakuumeilusta, mutta pitäisikö kuitenkin lopettaa pillerit ja testata tuleeko menkat? Vai tehdä raskaustesti? Sekoittaako e-pillerit tuloksen? Siinähän ei tod.näk. näkyisi ainakaan jos tämä olisi tuore tapaus... Vai pitäisikö vain rauhassa odottaa katoaako "haamumenkkailuoireina"/muuna vatsapöpönä vai ovatko nuo oireet vatsapöpöjä vankempi syy epäillä?

Aikuinen nainen ja yhtäkkiä ihan sormi suussa ihmeissään.:O Olisin todella kiitollinen jos jollakin olisi jotain neuvoa tai kokemusta asiasta!
 
Tuo lämmön nosu on ilmeisesti todella tavallista, mutta mitenkähän lämmön lasku? mulla on nimittäin yleensä normaalilämpö siinä 36,6 -36,8 että lähemäpänä 37. Nyt sitten (kun olen raskautta epäillyt) lämpö onkin yhtäkkiä ollut toista viikkoa ihmeellisen alhaalla... ihan tuollaista 36,1 saattaa olla aamulämpö. Osaatteko sanoa?
 
Eilen plussanneena nyt listaan minun oireitani! Ja niitähän riittää jo nyt! :D

1. "kuume" ja kylmät väristykset
2. Raivokohtaukset ja itkukohtaukset
3. Suupielten halkeaminen
4. Herään joka yö kolmelta-neljältä enkä saa enää nukuttua. TÄMÄ ON TODELLA raastava vaiva ! :D
5. Unet
6. ilmavaivat :ashamed:
7. erittäin suuri huomionkipeys
8. viiimeisempänä vatsakivut... viiltää ja menkkakivun tapaista moukarointia..

Oli niitä vielä lisääkin mutta nyt ei tule mieleen :D
 
hei pakko oli palata vielä tuosta lämmöstä kyselemään... Elikkä mistä se kannattaa mitata? Oon kuullut että peräsuolesta mitattuna näyttäisi "todellisemman" lukeman? Mittasin tänä aamuna siis kainalosta ja lämpö oli 36,1. Nyt sitten vielä mittasin uudelleen ja lämpö 36,0. Mutta mittasin heti tämän jälkeen peräsuolesta ja se näyttikin 36,9! Mihin tässä pitää uskoa :D
 
heippa kaikille. olemme vuoden ja ylikin yrittäneet lasta saada aluilleen mutta vielä se ei ole onnistunut. lueskellut näitä sivuja ja nyt päätin itekkin kirjoittaa :p kun mulla nimittäin on tässä muutaman päivän ollut sellanen fiilis että NYT! kp.22/28 vasta menossa ja mietin että voiko tosiaan näinkin aikaisin tuntea...?mulla ollut pari pvää vatta sekasin eli ruikulilla :x ja tänään huomasin että mun nännipihat on turvonnu hassusti. :D oviksesta asti (kp.14.) on vatsaan särkenyt,jomottanut,nippaillut kaikella mahdollisella tavalla ja nivusiinki on välillä vihlassu ja tätä ei oo ikinä ennen tapahtunu. nyt täällä miehen kanssa peukut ja varpaat pystyssä että menkat pysyy kaukana... onko teillä jotka plussanneet alkanu kuinka nopeasti oirehtia? pikkuhiljaa siirrytään lapsettomuushoitojen ihmeelliseen maailmaan jos ei 6kk sisällä mitään tapahdu.
 

Yhteistyössä