Elareista TAAS

  • Viestiketjun aloittaja etäisien puolesta
  • Ensimmäinen viesti
itsekkin ollut yh
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.12.2006 klo 08:10 smurffiina kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.12.2006 klo 23:56 itsekkin ollut yh kirjoitti:
Ei pidä paikkaa, että jokainen täällä oleva uusperheen nainen olisi katkera, kun elareita joutuu maksamaan. Vaan siitä, kun MIKÄÄN EI RIITÄ tai EXÄT KÄYTTÄVÄT RAHAT ITSEENSÄ!

Olen itsekin ollut kolmen lapsen yh ja tiedän, että 118e kk/lapsi riittää hyvin, kun asumistuki kattaa suurimman osan asumisesta. Kyllä tolla rahalla pitäisi vaatteita ja ruokaa saada. Ei tv-lupa tule joka kuukausi, eikä vakuutuksia maksella joka kuukausi. Ja pakkoko on olla TIETOKONE ja internetyhteys. Ihmettelen.

Ymmärrän jos on kalliit harrastukset niin sitten tuo raha EI riitä.
Todellakaan en ymmärrä tuollaista, että asunto ostetaan, eikä ole sitten varaa ostaa lapselle kunnon kenkiä.
Mutta kyllä se näin on, että molempien vanhempien täytyy osallistua lapsiensa elatukseen, eikä vain etä-vanhemman.

Valitettavasti myös mieheni exä käyttää elatustuet kaikkeen muuhun mutta ei lapsiinsa. Ruokaan rahaa menee, mutta ei kukaan lapsi syö 118e kuukaudessa! Kun tämä exä ei osta lapsille juuri mitään vaatteita, (kirpputorilta jotain muut saa käytettynä sukulaisilta), ei ole lapsilla harrastuksia, ei mitään ihmeellisiä leluja (lapset itse kertoneet). Asumistuet saa asumiseen ja lapsilisät korotettuna sekä työttömyys korvauksen eli EI ole edes päivähoitomaksuja. Ja tietty ne elarit. Hmmmm....kyllä ollaan miehen kanssa ihmetelty. :/
Ei tietenkään syö 118 euroa kuukaudessa sehän onkin tarkoitettu kattamaan kaikki kulut mitä lapsi kuluttaa kuukaudessa,toisinaan se riittää kuukaudessa,mutta on kuukausia ettei se riitä.Harrastukset kun esim. ovat kausi luonteisia.
Itse en menis hommamaan omistusasuntoa jos itselläni ei olisi vakituiset kuukausi tulot,en edes sitä asuntoa saisi,miten saisin työttömänä lainaa???? :whistle:
Minä en purnaa exältäni lisää rahaa,toivoisin vaan,että voisi lasten parhaaksi ottaa osaa isompien juttujen hankintaan yhdessä minun kanssa .
Minä saan elatustukea,siis exäni ei maksa minulle, vaan kunta!
Toimeen on tultu ja tullaan,kun eletään sen mukaan mihin on yksinkertaisesti vara!
;)
Ihan ekaksi korjaan tämän eli vaikka saatkin kunnalta niin Ex-miehesi joutuu maksamaan kunnalle takaisin, vaikka ulosoton kautta, jos ei muuten.
Ja tiedän, että harrastukset ovat kausiluonteisia, mutta silloin pitäisi säästää niistä kuukauksista, jolloin sitä rahaa ei kulu niin paljoa. Koska tiedän, että joka kuukausi ei vaatteita tarvitse ostaa. Ja itsekkin sanoit tuola aikasemmin, että et uusia vaatteita lapsille osta.
Sinä olet siis työtön eli saat täyden asumistuen asuntoosi. Lapsilisät korotettuna ja elarit. Ihmetyttää vaan se, että miten ei riitä....eihän niitä isompiakaan juttuja joka kuukausi ostella. (jos tarkoitit suksia, pyöriä). Minä sain kyllä riittämään, eikä tarvinnut exältä ruinata edes lasten parhaaksi. Enkä ruinaa edelleenkään.
Miksi et mene töihin niin elämä helpottuisi? Olethan sinäkin vastuussa lastesi elatuksesta.
:xmas:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.12.2006 klo 10:12 itsekkin ollut yh kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.12.2006 klo 08:10 smurffiina kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.12.2006 klo 23:56 itsekkin ollut yh kirjoitti:
Ei pidä paikkaa, että jokainen täällä oleva uusperheen nainen olisi katkera, kun elareita joutuu maksamaan. Vaan siitä, kun MIKÄÄN EI RIITÄ tai EXÄT KÄYTTÄVÄT RAHAT ITSEENSÄ!

Olen itsekin ollut kolmen lapsen yh ja tiedän, että 118e kk/lapsi riittää hyvin, kun asumistuki kattaa suurimman osan asumisesta. Kyllä tolla rahalla pitäisi vaatteita ja ruokaa saada. Ei tv-lupa tule joka kuukausi, eikä vakuutuksia maksella joka kuukausi. Ja pakkoko on olla TIETOKONE ja internetyhteys. Ihmettelen.

Ymmärrän jos on kalliit harrastukset niin sitten tuo raha EI riitä.
Todellakaan en ymmärrä tuollaista, että asunto ostetaan, eikä ole sitten varaa ostaa lapselle kunnon kenkiä.
Mutta kyllä se näin on, että molempien vanhempien täytyy osallistua lapsiensa elatukseen, eikä vain etä-vanhemman.

Valitettavasti myös mieheni exä käyttää elatustuet kaikkeen muuhun mutta ei lapsiinsa. Ruokaan rahaa menee, mutta ei kukaan lapsi syö 118e kuukaudessa! Kun tämä exä ei osta lapsille juuri mitään vaatteita, (kirpputorilta jotain muut saa käytettynä sukulaisilta), ei ole lapsilla harrastuksia, ei mitään ihmeellisiä leluja (lapset itse kertoneet). Asumistuet saa asumiseen ja lapsilisät korotettuna sekä työttömyys korvauksen eli EI ole edes päivähoitomaksuja. Ja tietty ne elarit. Hmmmm....kyllä ollaan miehen kanssa ihmetelty. :/
Ei tietenkään syö 118 euroa kuukaudessa sehän onkin tarkoitettu kattamaan kaikki kulut mitä lapsi kuluttaa kuukaudessa,toisinaan se riittää kuukaudessa,mutta on kuukausia ettei se riitä.Harrastukset kun esim. ovat kausi luonteisia.
Itse en menis hommamaan omistusasuntoa jos itselläni ei olisi vakituiset kuukausi tulot,en edes sitä asuntoa saisi,miten saisin työttömänä lainaa???? :whistle:
Minä en purnaa exältäni lisää rahaa,toivoisin vaan,että voisi lasten parhaaksi ottaa osaa isompien juttujen hankintaan yhdessä minun kanssa .
Minä saan elatustukea,siis exäni ei maksa minulle, vaan kunta!
Toimeen on tultu ja tullaan,kun eletään sen mukaan mihin on yksinkertaisesti vara!
;)
Ihan ekaksi korjaan tämän eli vaikka saatkin kunnalta niin Ex-miehesi joutuu maksamaan kunnalle takaisin, vaikka ulosoton kautta, jos ei muuten.
Ja tiedän, että harrastukset ovat kausiluonteisia, mutta silloin pitäisi säästää niistä kuukauksista, jolloin sitä rahaa ei kulu niin paljoa. Koska tiedän, että joka kuukausi ei vaatteita tarvitse ostaa. Ja itsekkin sanoit tuola aikasemmin, että et uusia vaatteita lapsille osta.
Sinä olet siis työtön eli saat täyden asumistuen asuntoosi. Lapsilisät korotettuna ja elarit. Ihmetyttää vaan se, että miten ei riitä....eihän niitä isompiakaan juttuja joka kuukausi ostella. (jos tarkoitit suksia, pyöriä). Minä sain kyllä riittämään, eikä tarvinnut exältä ruinata edes lasten parhaaksi. Enkä ruinaa edelleenkään.
Miksi et mene töihin niin elämä helpottuisi? Olethan sinäkin vastuussa lastesi elatuksesta.
:xmas:
Tiedän et joutuu maksamaan....
MIssään vaiheessa en ole sanonut,että minä olisin kinuamassa exältä enemmän kuin tuon elatustuen määrän!!!!Ja rahani on riittänyt ihan hyvin meidän elämiseen!!Kulutetaan se mihin vara.Et ilmeisesti ole oikein ymmärtänyt mun pointtejani mitä olen tarkoittanut???
Töihin lähtisin heti,kun vain olisi mahdollista saada töitä,ei pienellä paikkakunnalla ole tarjota töitä jokaiselle halukkaalle!!! :/
Minähän se vastuussa vasta olenkin varsinkin jos isä ei halua edes säännöllisesti lapsiaan nähdä,onko siinä enää mitään vastuunottamista omista lapsista kysympähän vaan?? :/
 
itsekkin ollut yh
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.12.2006 klo 10:36 smurffiina kirjoitti:
Tiedän et joutuu maksamaan....
MIssään vaiheessa en ole sanonut,että minä olisin kinuamassa exältä enemmän kuin tuon elatustuen määrän!!!!Ja rahani on riittänyt ihan hyvin meidän elämiseen!!Kulutetaan se mihin vara.Et ilmeisesti ole oikein ymmärtänyt mun pointtejani mitä olen tarkoittanut???
Töihin lähtisin heti,kun vain olisi mahdollista saada töitä,ei pienellä paikkakunnalla ole tarjota töitä jokaiselle halukkaalle!!! :/
Minähän se vastuussa vasta olenkin varsinkin jos isä ei halua edes säännöllisesti lapsiaan nähdä,onko siinä enää mitään vastuunottamista omista lapsista kysympähän vaan?? :/
No, juurihan sinä tuola aikaisemmassa sanoit, että toivoisit, että exäsi ottaisi isompiin hankintoihin osaa!!!Eikö se ole exältä kinuamista???

Ja mitä tohon näkemiseen tulee niin oletko ajatellut, että ehkä se on juuri tuo raha syynä, miksi ei voi nähdä lapsiaan useammin.
Tuskinpa nyt halusta on kiinni. Uskon, että juuri tämä yhteiskunta ajaa isät siihen, ettei ole rahaa elää. Mies, kun ei saa asumistukea kuten yh:t. Ymmärrän todella etä-isejä ja tiedän mihin ahdinkoon miehet voivat joutua.
Eräs tuttavani on todella siinä tilanteessa, ettei pysty rahan takia lapsiaan usein tapaamaan. Kun asuminen, sähkö, muut laskut, matkakulut töihin, elarit ja syödäkin pitäisi...ei etä-isät saa mitään tukiaisia tältä yhteiskunnalta!!! Ja sitten vielä pitäisi kestää exän katkera valitus. Ei siinä monen miehen pää kestä.
Tämä tuttavani todella HALUAISI lapsiaan tavata, mutta millä rahalla, kun se BENSAKAAN EI ILMAISTA OLE, kun lapset hakee ja vie takaisin (välimatka pitkä) ja lapsille pitäisi olla ruokaakin tarjota!!!
Vähän ymmärrystä niille etä-vanhemmille......
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.12.2006 klo 11:17 itsekkin ollut yh kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.12.2006 klo 10:36 smurffiina kirjoitti:
Tiedän et joutuu maksamaan....
MIssään vaiheessa en ole sanonut,että minä olisin kinuamassa exältä enemmän kuin tuon elatustuen määrän!!!!Ja rahani on riittänyt ihan hyvin meidän elämiseen!!Kulutetaan se mihin vara.Et ilmeisesti ole oikein ymmärtänyt mun pointtejani mitä olen tarkoittanut???
Töihin lähtisin heti,kun vain olisi mahdollista saada töitä,ei pienellä paikkakunnalla ole tarjota töitä jokaiselle halukkaalle!!! :/
Minähän se vastuussa vasta olenkin varsinkin jos isä ei halua edes säännöllisesti lapsiaan nähdä,onko siinä enää mitään vastuunottamista omista lapsista kysympähän vaan?? :/
No, juurihan sinä tuola aikaisemmassa sanoit, että toivoisit, että exäsi ottaisi isompiin hankintoihin osaa!!!Eikö se ole exältä kinuamista???

Ja mitä tohon näkemiseen tulee niin oletko ajatellut, että ehkä se on juuri tuo raha syynä, miksi ei voi nähdä lapsiaan useammin.
Tuskinpa nyt halusta on kiinni. Uskon, että juuri tämä yhteiskunta ajaa isät siihen, ettei ole rahaa elää. Mies, kun ei saa asumistukea kuten yh:t. Ymmärrän todella etä-isejä ja tiedän mihin ahdinkoon miehet voivat joutua.
Eräs tuttavani on todella siinä tilanteessa, ettei pysty rahan takia lapsiaan usein tapaamaan. Kun asuminen, sähkö, muut laskut, matkakulut töihin, elarit ja syödäkin pitäisi...ei etä-isät saa mitään tukiaisia tältä yhteiskunnalta!!! Ja sitten vielä pitäisi kestää exän katkera valitus. Ei siinä monen miehen pää kestä.
Tämä tuttavani todella HALUAISI lapsiaan tavata, mutta millä rahalla, kun se BENSAKAAN EI ILMAISTA OLE, kun lapset hakee ja vie takaisin (välimatka pitkä) ja lapsille pitäisi olla ruokaakin tarjota!!!
Vähän ymmärrystä niille etä-vanhemmille......
Ymmärrän kyllä jos ei ole varaa hakea lapsiaan esim. joka toinen viikonloppu. Mutta monessa tapauksessa kuten minun exäni, se ei ole rahasta kiinni. Ei vaan kertakaikkiaan kiinnosta :(
 
eräs uo
[\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.12.2006 klo 21:45 eräs ex kirjoitti:
Kyllä tuo vakuutusjuttu on tarkkaan mietitty, älä sinä sillä päätäsi vaivaa. Meillä ei kyllä käydä yksityisellä 64 eurolla, puhumattakaan jos joutuu käymään labrassa, röntgenissä tms. ja meillä omavastuu ei ole 50 ?/käynti vaan se on 10 %.

Juu, kyllä ex voi viedä maksut oikeuteen, muutoin ei maksun muuttaminen tulekaan kyseeseen kuin korkeintaan ylöspäin. Ja kyllä isä saa sitten ihan itse kertoa lapsille, että näiden pitää esim. lopettaa rakas harrastus, jotta isä voi lisääntyä uuden onnensa kanssa. Varmaan lapset olisivat ihan ikionnellisia, kun ei iskä muutenkaan ole haluamansa eron jälkeen välittänyt hevonkukkua.
*************

oletpa katkeran oloinen exä. Luojan kiitos, ettet ole minun mieheni exä, sillä elarisi olisivat tippuneet jo aikoja sitten. Näin kävi mieheni exälle taannoin, kun alkoi kiristää ja vaatia mieheltäni lisää elareita. Mieheni hankki hyvän asianajan ja sitten mentiin oikeuteen. Omaisuuden siirto puolisolle on näppärä asia :) sekä pari lisämuksua uuden onnen kanssa =) Kukaan muu tässä farssissa ei joutunut kärsimään kuin rahanahne exä. Elarit tippuivat hiukkasen, mutta lapsille olemme ostaneet tavaroita tänne meille sekä meidän kanssaan he pääsevät ulkomaille. Olemme huomanneet, että mieheni etälapset viihtyvät meillä, joten seuraava askel saattaakin olla, että he muuttavat meille ja exä maksaa elarit nyt meille.

Olisi sinunkin varmaan aiheellista hyväksyä että exän kanssa kannattaa sopia säännöt lasten kulutuksessa ihan niin kuin ydinperheessä. Oletko itse päättänyt vakuutusmaksuista, harrastuksista, vaatehankinnoista jne. 1000 e/kk pariin lapseen on mielestäni todella iso summa, joten jos on varaa laittaa lapsiin ko summa ei luulisi kehtaavan sitten itkeä kun rahat elarit 340e/kk eivät riitä. Lisää, lisää, exältä lisää rahaa. Kuule kun se ei onnistu ja exällesi oikein paljon onnea uuden onnen kanssa ja toivottavasti heille siunaantuu pari ihanaa mukulaa teidän lastenne sisarruksiksi
:LOL:
 
itsekkin ollut yh
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.12.2006 klo 08:51 smurffiina kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.12.2006 klo 18:26 Peppari kirjoitti:
Aina nämä ketjut menee siihen että haukutaan lasten äitejä ja syytetään rahanahneiksi ja pahimpia vaahtoajia ovat nämä uusiot.
Samaan lopputulokseen olen tullut minäkin sen suhteen että uusioperheitten naiset tuo katkeruutensa jollain tavoin täällä esiin jos miehellä on lapsia jo entuudestaan.
Kyllä täällä useammin saa lukea katkerien exien kirjoituksia. Ei suostuta joustamaan missään,eikä ymmärtämään, että mies on löytänyt uuden onnen ja haluaa hänen kanssaan lapsia. :heart:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.12.2006 klo 12:07 itsekkin ollut yh kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.12.2006 klo 08:51 smurffiina kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.12.2006 klo 18:26 Peppari kirjoitti:
Aina nämä ketjut menee siihen että haukutaan lasten äitejä ja syytetään rahanahneiksi ja pahimpia vaahtoajia ovat nämä uusiot.
Samaan lopputulokseen olen tullut minäkin sen suhteen että uusioperheitten naiset tuo katkeruutensa jollain tavoin täällä esiin jos miehellä on lapsia jo entuudestaan.
Kyllä täällä useammin saa lukea katkerien exien kirjoituksia. Ei suostuta joustamaan missään,eikä ymmärtämään, että mies on löytänyt uuden onnen ja haluaa hänen kanssaan lapsia. :heart:
No minä en ainakaan ole mistään muusta katkera kuin siitä, ettei exä ole eron jälkeen välittänyt lapsistaan hevon veetä. Saa ihan vapaasti tehdä lisää lapsia vaikka miljoonan naisen kanssa, en vaan ymmärrä miten ihminen joka ei edellisistäkään piittaa tekee niitä lisää... Mut onneks tää uusi lapsi sitten oli poika, kun ei ois kuulemma tytöstä välittäny...
 
itsekkin ollut yh
\No minä en ainakaan ole mistään muusta katkera kuin siitä, ettei exä ole eron jälkeen välittänyt lapsistaan hevon veetä. Saa ihan vapaasti tehdä lisää lapsia vaikka miljoonan naisen kanssa, en vaan ymmärrä miten ihminen joka ei edellisistäkään piittaa tekee niitä lisää... Mut onneks tää uusi lapsi sitten oli poika, kun ei ois kuulemma tytöstä välittäny...

[/quote]

Tosi surullista, jos kerran rahaa olisi lapsia tavata. Tätä en kyllä ymmärrä. Meitä on niin moneen junaan ja jotkut jää asemallekkin...

Mutta suurimmalla osalla miehistä on rahatilanne se syy, miksi eivät pysty lapsiaan tapaamaan.
Minun exä myös kysyi, että toisinko lapset puoliväliin, tai että veisin heidät isälle ja hän toisi ne kotiin. (välimatka edestakaisin 100km). Työssäkäyvä mies, mutta palkka ei päätä huimaava!!!
 
eräs ex
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.12.2006 klo 11:31 eräs uo kirjoitti:
[\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.12.2006 klo 21:45 eräs ex kirjoitti:
Kyllä tuo vakuutusjuttu on tarkkaan mietitty, älä sinä sillä päätäsi vaivaa. Meillä ei kyllä käydä yksityisellä 64 eurolla, puhumattakaan jos joutuu käymään labrassa, röntgenissä tms. ja meillä omavastuu ei ole 50 ?/käynti vaan se on 10 %.

Juu, kyllä ex voi viedä maksut oikeuteen, muutoin ei maksun muuttaminen tulekaan kyseeseen kuin korkeintaan ylöspäin. Ja kyllä isä saa sitten ihan itse kertoa lapsille, että näiden pitää esim. lopettaa rakas harrastus, jotta isä voi lisääntyä uuden onnensa kanssa. Varmaan lapset olisivat ihan ikionnellisia, kun ei iskä muutenkaan ole haluamansa eron jälkeen välittänyt hevonkukkua.
*************

oletpa katkeran oloinen exä. Luojan kiitos, ettet ole minun mieheni exä, sillä elarisi olisivat tippuneet jo aikoja sitten. Näin kävi mieheni exälle taannoin, kun alkoi kiristää ja vaatia mieheltäni lisää elareita. Mieheni hankki hyvän asianajan ja sitten mentiin oikeuteen. Omaisuuden siirto puolisolle on näppärä asia :) sekä pari lisämuksua uuden onnen kanssa =) Kukaan muu tässä farssissa ei joutunut kärsimään kuin rahanahne exä. Elarit tippuivat hiukkasen, mutta lapsille olemme ostaneet tavaroita tänne meille sekä meidän kanssaan he pääsevät ulkomaille. Olemme huomanneet, että mieheni etälapset viihtyvät meillä, joten seuraava askel saattaakin olla, että he muuttavat meille ja exä maksaa elarit nyt meille.

Olisi sinunkin varmaan aiheellista hyväksyä että exän kanssa kannattaa sopia säännöt lasten kulutuksessa ihan niin kuin ydinperheessä. Oletko itse päättänyt vakuutusmaksuista, harrastuksista, vaatehankinnoista jne. 1000 e/kk pariin lapseen on mielestäni todella iso summa, joten jos on varaa laittaa lapsiin ko summa ei luulisi kehtaavan sitten itkeä kun rahat elarit 340e/kk eivät riitä. Lisää, lisää, exältä lisää rahaa. Kuule kun se ei onnistu ja exällesi oikein paljon onnea uuden onnen kanssa ja toivottavasti heille siunaantuu pari ihanaa mukulaa teidän lastenne sisarruksiksi
:LOL:
Missä vaiheessa minä itkin, että se 340 ?/kk ei riitä? Laskin vain, mitä lapsiin kuluu. Itsehän kaiken ylimääräisen rahoitan. En ole exältä rahaa kinunnut missään vaiheessa lisää.

Mistäs sinä tiedät, ollaanko esim. vakuutuksista keskusteltu exän kanssa? Oletko ajatellut, että vakuutukset on otettu yhdessä tuumin jo ennen lasten syntymää? Näinhän lapsivakuutukset yleensä otetaan, tällöin vakuutus on kattavampi. Olisiko ne sinun mielestäsi pitänyt irtisanoa avioeron tullessa?

Vaatenhankinnat joudun päättämään ihan itsenäisesti, koska muutoin lapsilla ei olisi vaatteita. Isä kun niitä ei osta.

Tekisitkö sinä itse lapsia sellaisen miehen kanssa, jota eivät hänen omat jo olemassaolevat lapsensa kiinnosta eikä hän halua heitä tavata ja heidän elämäänsä osallistua? Meillä välimatkaa vain 12 km, joten välimatkakaan ei ole este. Olen isälle ilmoittanut koulun ja päiväkodin juhlat ym. mutta ei ole kertaakaan tullut. Enää en vaivaudu ilmoittamaan. Olen ilmoittanut lasten pelit, ei huvita tulla katsomaan. Olen tarjonnut "ylimääräisiä" tapaamisia, hän tietää että saisi tavata lapsiaan milloin vaan, kun hänelle sopii. Mutta ei käy. Hankin lapsille oman puhelimen, että hän voisi pitää paremmin yhteyttä,ihan siltä varalta että ahdistaa minulle soittaa ja lapsia puhelimeen pyytää. No, on viimeisen vuoden aikana soittanut ehkä viisi kertaa.

Minä en tekisi tuollaisen miehen kanssa lapsia, jos olisin nyt siinä tilanteessa.

Miksi ihmeessä menet henkilökohtaisuuksiin tai toivot toisille ihmisille ikäviä asioita? Ethän edes tunne minua. Onneksi et ole exäni uusi onni, en haluaisi sinun kaltaistasi ihmistä lasteni lähelle. Oma exäni ei muuten ole niin typerä, että siirtäisi omaisuutensa uudelle onnelleen. Eihän ole mitään takeita, että sekään uusi onni on ikuista. :LOL:
 
En jaksa enää noihin ketjuihin vastata,enkä oikein muutenkaan puida asiaa tämän jälkeen.
En ole koskaan rahastanut exääni enkä rahasta!! :/
Se,että hän ei hanki mitään nykyiseen huusholliin meidän yhteisille lapsille,eikä halua heitä säännöllisesti tavata,(säännöllisesti vaikka kerran kahdessa kuukaudessa) kalvaa minua kaikista eniten.
Yhdyn tuohon erään kommenttiin,miksi niitä lapsia pitää tehtailla lisää ympäriinsä jos kerta ei pysty ja ei halua huolehtia niistä.
Sen sanon et oma exäni jos olisi todella välittänyt lapsistaan niin ei olisi muuttanut 500km päähän niistä!!!
:( <br><br>
 
itsekkin ollut yh
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.12.2006 klo 12:59 smurffiina kirjoitti:
En jaksa enää noihin ketjuihin vastata,enkä oikein muutenkaan puida asiaa tämän jälkeen.
En ole koskaan rahastanut exääni enkä rahasta!! :/
Se,että hän ei hanki mitään nykyiseen huusholliin meidän yhteisille lapsille,eikä halua heitä säännöllisesti tavata,(säännöllisesti vaikka kerran kahdessa kuukaudessa) kalvaa minua kaikista eniten.
Yhdyn tuohon erään kommenttiin,miksi niitä lapsia pitää tehtailla lisää ympäriinsä jos kerta ei pysty ja ei halua huolehtia niistä.
Sen sanon et oma exäni jos olisi todella välittänyt lapsistaan niin ei olisi muuttanut 500km päähän niistä!!!
:(
Joskus vaan niin käy, että joutuu muuttamaan ja silloin on hyväksyttävä se. Jokaisella ihmisellä on oikeus asua siellä missä on hyvä olla. Miksi et muuttaisi exääsi lähemmäksi, jos kerran olet työttömänä?

Edelleen peräänkuulutan sitä, että lasten tapaaminen EI ole halusta kiinni kaikilla. Sun tapauksessa on näköjään kiinni rahasta, uskoisin, koska on noin pitkä välimatka.
Joskus vaan on helpompi muuttaa kauas exästä, jos on pelkoa, ettei saa elää rauhassa.
Ja mistä sinä tiedät, että miehet ei huolehdi uuden onnen kanssa tehdyistä lapsista. Elämän tilanne voi olla aivan toisenlainen sen uuden onnen kanssa. Joskus vaan RAKKAUS voittaa kaiken..... :heart:
 
itsekkin ollut yh
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.12.2006 klo 12:59 smurffiina kirjoitti:
En jaksa enää noihin ketjuihin vastata,enkä oikein muutenkaan puida asiaa tämän jälkeen.
En ole koskaan rahastanut exääni enkä rahasta!! :/
Se,että hän ei hanki mitään nykyiseen huusholliin meidän yhteisille lapsille,eikä halua heitä säännöllisesti tavata,(säännöllisesti vaikka kerran kahdessa kuukaudessa) kalvaa minua kaikista eniten.
Yhdyn tuohon erään kommenttiin,miksi niitä lapsia pitää tehtailla lisää ympäriinsä jos kerta ei pysty ja ei halua huolehtia niistä.
Sen sanon et oma exäni jos olisi todella välittänyt lapsistaan niin ei olisi muuttanut 500km päähän niistä!!!
:(
Uskomatonta, tässä taas "itket" sitä, kun exä EI osta mitään lapsille. Mutta sinähän sanoit, että saat elatustuet ja pärjäätte sillä. Kyllähän sinun exäsi huolehtii teidän yhteisistä lapsista maksamalla ELATUSTUET!!!Se on huolehtimista!!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.12.2006 klo 13:27 itsekkin ollut yh kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.12.2006 klo 12:59 smurffiina kirjoitti:
En jaksa enää noihin ketjuihin vastata,enkä oikein muutenkaan puida asiaa tämän jälkeen.
En ole koskaan rahastanut exääni enkä rahasta!! :/
Se,että hän ei hanki mitään nykyiseen huusholliin meidän yhteisille lapsille,eikä halua heitä säännöllisesti tavata,(säännöllisesti vaikka kerran kahdessa kuukaudessa) kalvaa minua kaikista eniten.
Yhdyn tuohon erään kommenttiin,miksi niitä lapsia pitää tehtailla lisää ympäriinsä jos kerta ei pysty ja ei halua huolehtia niistä.
Sen sanon et oma exäni jos olisi todella välittänyt lapsistaan niin ei olisi muuttanut 500km päähän niistä!!!
:(
Uskomatonta, tässä taas "itket" sitä, kun exä EI osta mitään lapsille. Mutta sinähän sanoit, että saat elatustuet ja pärjäätte sillä. Kyllähän sinun exäsi huolehtii teidän yhteisistä lapsista maksamalla ELATUSTUET!!!Se on huolehtimista!!!
Ne elatusmaksuthan on pakko maksaa, ei se ole mitään huolehtimista.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.12.2006 klo 13:18 itsekkin ollut yh kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.12.2006 klo 12:59 smurffiina kirjoitti:
En jaksa enää noihin ketjuihin vastata,enkä oikein muutenkaan puida asiaa tämän jälkeen.
En ole koskaan rahastanut exääni enkä rahasta!! :/
Se,että hän ei hanki mitään nykyiseen huusholliin meidän yhteisille lapsille,eikä halua heitä säännöllisesti tavata,(säännöllisesti vaikka kerran kahdessa kuukaudessa) kalvaa minua kaikista eniten.
Yhdyn tuohon erään kommenttiin,miksi niitä lapsia pitää tehtailla lisää ympäriinsä jos kerta ei pysty ja ei halua huolehtia niistä.
Sen sanon et oma exäni jos olisi todella välittänyt lapsistaan niin ei olisi muuttanut 500km päähän niistä!!!
:(
Joskus vaan niin käy, että joutuu muuttamaan ja silloin on hyväksyttävä se. Jokaisella ihmisellä on oikeus asua siellä missä on hyvä olla. Miksi et muuttaisi exääsi lähemmäksi, jos kerran olet työttömänä?

Edelleen peräänkuulutan sitä, että lasten tapaaminen EI ole halusta kiinni kaikilla. Sun tapauksessa on näköjään kiinni rahasta, uskoisin, koska on noin pitkä välimatka.
Joskus vaan on helpompi muuttaa kauas exästä, jos on pelkoa, ettei saa elää rauhassa.
Ja mistä sinä tiedät, että miehet ei huolehdi uuden onnen kanssa tehdyistä lapsista. Elämän tilanne voi olla aivan toisenlainen sen uuden onnen kanssa. Joskus vaan RAKKAUS voittaa kaiken..... :heart:
Niinpä, se RAKKAUS uuden onnen kanssa voittaa jopa omat lapset... Kuinkahan moni äiti on valmis heivaamaan lapsensa tavatessaan uuden miehen ja rakastuessaan tähän?
 
En tunne ainuttakaan äitiä joka olisi jättänyt lapsensa saadakseen viettää aikaa uuden onnen kanssa.

Joo ja olen samaa mieltä ettei elarit ole huolehtimista, eritoten jos ne maksaa kaupunki joka sitten yrittää periä niitä "isältä" takaisin.
 
kylläottaapäähän
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.12.2006 klo 11:31 eräs uo kirjoitti:
[\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.12.2006 klo 21:45 eräs ex kirjoitti:
Kyllä tuo vakuutusjuttu on tarkkaan mietitty, älä sinä sillä päätäsi vaivaa. Meillä ei kyllä käydä yksityisellä 64 eurolla, puhumattakaan jos joutuu käymään labrassa, röntgenissä tms. ja meillä omavastuu ei ole 50 ?/käynti vaan se on 10 %.

Juu, kyllä ex voi viedä maksut oikeuteen, muutoin ei maksun muuttaminen tulekaan kyseeseen kuin korkeintaan ylöspäin. Ja kyllä isä saa sitten ihan itse kertoa lapsille, että näiden pitää esim. lopettaa rakas harrastus, jotta isä voi lisääntyä uuden onnensa kanssa. Varmaan lapset olisivat ihan ikionnellisia, kun ei iskä muutenkaan ole haluamansa eron jälkeen välittänyt hevonkukkua.
*************

oletpa katkeran oloinen exä. Luojan kiitos, ettet ole minun mieheni exä, sillä elarisi olisivat tippuneet jo aikoja sitten. Näin kävi mieheni exälle taannoin, kun alkoi kiristää ja vaatia mieheltäni lisää elareita. Mieheni hankki hyvän asianajan ja sitten mentiin oikeuteen. Omaisuuden siirto puolisolle on näppärä asia :) sekä pari lisämuksua uuden onnen kanssa =) Kukaan muu tässä farssissa ei joutunut kärsimään kuin rahanahne exä. Elarit tippuivat hiukkasen, mutta lapsille olemme ostaneet tavaroita tänne meille sekä meidän kanssaan he pääsevät ulkomaille. Olemme huomanneet, että mieheni etälapset viihtyvät meillä, joten seuraava askel saattaakin olla, että he muuttavat meille ja exä maksaa elarit nyt meille.

Olisi sinunkin varmaan aiheellista hyväksyä että exän kanssa kannattaa sopia säännöt lasten kulutuksessa ihan niin kuin ydinperheessä. Oletko itse päättänyt vakuutusmaksuista, harrastuksista, vaatehankinnoista jne. 1000 e/kk pariin lapseen on mielestäni todella iso summa, joten jos on varaa laittaa lapsiin ko summa ei luulisi kehtaavan sitten itkeä kun rahat elarit 340e/kk eivät riitä. Lisää, lisää, exältä lisää rahaa. Kuule kun se ei onnistu ja exällesi oikein paljon onnea uuden onnen kanssa ja toivottavasti heille siunaantuu pari ihanaa mukulaa teidän lastenne sisarruksiksi
:LOL:
ihan näin "ulkopuolisena", pakko osllistua, sen verran "fiksu uo", että rupes ottaan pattiin urakalla...Onneksi sinä uo et ole minun ex-miehen uo (tai älystä päätellen voisit ollakin..sori, ilkeetä..oli pakko..), koska sinulla olisi mennyt siellä oikeudessa herne syvälle.Meillä nimittäin kyllä NOUSI elarit, ja ihan kivasti! Ettei kannataisi kovin ruveta kanssa sisaria neuvomaan, pikka voi vaikka osua omaan nilkkaan.Toivottavasti uusi onni kestää, muttei niin älä sitten ainakaan tule ruikuttamaan(tosin sullahan on se miehen omaisuus takanasi..)Minä onneksi pärjään TOSI hyvin, ja koko omaisuuteni OLEN ITSE hankkinut, siihen ei miestä tarvita (vinkki..)
 
itsekkin ollut yh
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.12.2006 klo 14:16 Peppari kirjoitti:
En tunne ainuttakaan äitiä joka olisi jättänyt lapsensa saadakseen viettää aikaa uuden onnen kanssa.

Joo ja olen samaa mieltä ettei elarit ole huolehtimista, eritoten jos ne maksaa kaupunki joka sitten yrittää periä niitä "isältä" takaisin.
Työni puolesta minä olen paljon tätä nähnyt. Eikä niitä elareita ole pakko maksaa!!! ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.12.2006 klo 14:57 itsekkin ollut yh kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.12.2006 klo 14:16 Peppari kirjoitti:
En tunne ainuttakaan äitiä joka olisi jättänyt lapsensa saadakseen viettää aikaa uuden onnen kanssa.

Joo ja olen samaa mieltä ettei elarit ole huolehtimista, eritoten jos ne maksaa kaupunki joka sitten yrittää periä niitä "isältä" takaisin.
Työni puolesta minä olen paljon tätä nähnyt. Eikä niitä elareita ole pakko maksaa!!! ;)
Kyllähän tälläisiäkin äitejä taatusti on, mutta minäkään en henk.koht. tunne yhtäkään. Eikä ole pakko joo maksaa elareita, kaupunkihan ne maksaa joka sitten perii mieheltä.
 
itsekkin ollut yh
Kyllä ainakin kaikki minun tuntemani tapaukset maksavat omasta pussistaan takaisin, vaikka kunta maksaisikin ensin äidille.

Eihän sille mitään voi, jos ero tulee. Yksinkö se on miesten vika???? Voi teidän kanssa. Yleensä parisuhteessa on kaksi ihmistä. Ja valitettavan usein mies on se maksava osapuoli.

Tämä minunkin tuttavani, joka haluaisi olla enemmän lastensa kanssa tekemisissä, olisi valmis vaikka lähi-isäksi, mutta ÄITI EI SUOSTU, koska menettää kaikki tuet!!!
Äiti makaa työttömänä kotona ja valittaa katkerana, kun isä ei
rahatilanteensa takia pysty tapaamaan lapsiaan usein.
Isä käy töissä, mutta palkka EI riitä pitkän välimatkan vuoksi. Etä-iseillä ei ole avustuksia, kuten yksinhuoltajilla on!!!
Sitä en minäkään ymmärrä, jos välimatka lyhyt eikä tavata lapsia....

 
Aha, eli äiti ei rakasta lastaan vaan pitää sitä siksi luonaan että saa elatustukea.

Minä en ole saanut senttiäkään elatustukea mieheltä, paitti että tilanne tulee muuttumaan.

Ei tulisi pieneen mieleenkään antaa lasta isälleen, vaikka en saisi mitään rahaa mistään. Katsos kun minä rakastan omia lapsiani. :heart: :heart:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.12.2006 klo 15:13 itsekkin ollut yh kirjoitti:
Kyllä ainakin kaikki minun tuntemani tapaukset maksavat omasta pussistaan takaisin, vaikka kunta maksaisikin ensin äidille.

Eihän sille mitään voi, jos ero tulee. Yksinkö se on miesten vika???? Voi teidän kanssa. Yleensä parisuhteessa on kaksi ihmistä. Ja valitettavan usein mies on se maksava osapuoli.

Tämä minunkin tuttavani, joka haluaisi olla enemmän lastensa kanssa tekemisissä, olisi valmis vaikka lähi-isäksi, mutta ÄITI EI SUOSTU, koska menettää kaikki tuet!!!
Äiti makaa työttömänä kotona ja valittaa katkerana, kun isä ei
rahatilanteensa takia pysty tapaamaan lapsiaan usein.
Isä käy töissä, mutta palkka EI riitä pitkän välimatkan vuoksi. Etä-iseillä ei ole avustuksia, kuten yksinhuoltajilla on!!!
Sitä en minäkään ymmärrä, jos välimatka lyhyt eikä tavata lapsia....
Eroon tosiaankin tarvitaan kaksi ihmistä. Mutta ei se oikeuta toista suoraan sanottuna hylkäämään lapsiaan! Heidänkö vika se ero on? Valitettavan usein siitä miehestä ei sitten eron jälkeen muuta "iloa" olekaan kuin maksaa elareita, ainakaan lasten mielestä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.12.2006 klo 14:16 Peppari kirjoitti:
En tunne ainuttakaan äitiä joka olisi jättänyt lapsensa saadakseen viettää aikaa uuden onnen kanssa.

Joo ja olen samaa mieltä ettei elarit ole huolehtimista, eritoten jos ne maksaa kaupunki joka sitten yrittää periä niitä "isältä" takaisin.
:) aivan =)
 
peuhu
\Eroon tosiaankin tarvitaan kaksi ihmistä. Mutta ei se oikeuta toista suoraan sanottuna hylkäämään lapsiaan! Heidänkö vika se ero on? Valitettavan usein siitä miehestä ei sitten eron jälkeen muuta "iloa" olekaan kuin maksaa elareita, ainakaan lasten mielestä.

[/quote]

Täällä tuntuu olevan aika paljon sellaisia isiä jotka tuntuu hylkäävän lapsen eron jälkeen, mä en tunne yhtään sellaista mutta lastenkodin elämää sivusta seuranneena niin sellaisia vanhempia on aika paljon jotka hylkäävät tai huostaan otetaan lapset kuka mistäkin syystä ja naisten osuus on muuten nykyisin suuri niissä tapauksissa joissa ei pysty huolehtimaan lapsestaan( usein isä ei maisemissa).

Musta tuntuu että prosentuaalisesti laskettuna kuitenkin suurinosa vanhemmista on ihan kunnollisia ja haluaa viettää aikaa lastensa kanssa mutta jos etä ei syydä rahaa niin paljon kun lähi haluaa niin se ei mielestäni tarkoita sitä etteikö etä rakastaisi lastaan. :)
 
kyllästynyt
kyllä elarien maksaminen on huolwhtimista!!! taas kyse siitä että isähän maksaa tietenkin kaiken ja äiti senkun vaan käyttää rahaa tekemättä itemitään!! ja niin miksöhän ne isät muuttaa aina monen sadan kilometrin päähän!! saadakseen elää omaa elämää ilman sitä exän hel.. vainoamista!!m iksi on niin #&%?$!* vaikeeta hyväksyä että se ex voi olla onellisempi jonkun muun kanssa ja haluata laspia tämän kanssa!! on tuo kateus ja katkeruus kovaa! oikeen tuo naurattaaa tuo tehtailla laspia!! ja nää äidit ei siis tee yhtään lapsia lisää!! ja parhammait koittaa maksattaa niitäkin exällään!! :kieh: :kieh: suosittelen aikamonelle äidille peiliin kattomista!! ja aika usein miks ei miehet on hae lapsia on ei jaksa sitä exän natkutusta ja mesommista lähentelyä ymm. ja kamalaa vielä kun lapset joutuu kattoos sitä touhua!!! mitenkähän vaikuttaa se sit lapsiin tai puhumattakaan se #&%?$!* mitä äiti selittää lapsille!! tai paras on mitä tiedän isä lahetteli lapsille lahjoja ym.. äiti pisti taksas ja selitti pokkana muksuille että isäpä ei teistä v'älitä ym.. tai meillä heittää roskiin estää soittamisen yhteyden pidon ym.. ja samaa lapsille isi ei välitä teistä vaan nykeisetä perheestään!! onko se miehen onnelisuus tai että hän pääse elämässään eteenpäin noin kamalaa!!
on tottä myös se että on huonoja isiä mutta yhtä paljon on niitä äitejäkin!! :kieh:
 

Yhteistyössä