Elatusmaksuista "luistaminen"

  • Viestiketjun aloittaja Karin
  • Ensimmäinen viesti
Karin
Eli ex-mieheni koettaa tehdä "perinteiset" tai en tiedä, että onko ne niin perinteiset, mutta kuitenkin..

Hän maksaa elatusmaksuja 3sta lapsesta 360,-/kk summa olisi ollut huomattavasti suurempi, mutta siinä huomioitiin isän laaja tapaamisoikeus ja itse en "vaatinut" enempää.

Isä on perustanut firman, joka menestyy hyvin (irtisanoutui kesällä vakityöstään), siihen palkataan 2 uutta työntekijää, ja minulle exä sanoi, että kun tulee uudet työntekijät, niin hän ei voi ehkä itselle maksaa enää ollenkaan palkkaa , joten hän ei pysty maksamaan enää lapsista mitään. Mietinpä vaan, että jos on varaa palkata työntekijöitä, niin kai silloin on varaa myös palkkaan itse.. toki näin on, mutta paperilla sen saa näyttämään siltä että hänellä ei ole tuloja. Tuskin hän luopuu juuri heinäkuussa ostamastaan omistusasunnosta :) Jostainhan sen maksuunkin on rahaa, mutta ei enää lapsiin, mutta häntä lainatakaseni, ne menevät äidin, siis minun, huvittelurahastoon, huh huh.. (voikun olisikin sellainen.. *wirn*

Meneekö tuollainen läpi, onko kenelläkään kokemusta?
 
Karin
Eihän tuo summa tosiaan eroa, että tuleeko se isältä vai kaupungilta, mutta hän ei ehkä tajua sitä, että hän joutuu ne kuitenkin sitten maksamaan, kaupungille, että ei niistä niin vaan luisteta. Mutta ehkä ne on jotenkin "helpompi" sinne sitten aikanaan maksaa kuin minun tilille.
 
milena
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.08.2006 klo 10:43 Karin kirjoitti:
Eihän tuo summa tosiaan eroa, että tuleeko se isältä vai kaupungilta, mutta hän ei ehkä tajua sitä, että hän joutuu ne kuitenkin sitten maksamaan, kaupungille, että ei niistä niin vaan luisteta. Mutta ehkä ne on jotenkin "helpompi" sinne sitten aikanaan maksaa kuin minun tilille.
Isä pystyy rästiinjääneistä elatustuista hakea maksuvapautusta kerran vuodessa(muistaakseni syksyisin),joten monikaan ei joudu niitä takaisin maksamaan valtiolle...Koskee siis vähävaraisia isukkeja :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.08.2006 klo 10:43 Karin kirjoitti:
Eihän tuo summa tosiaan eroa, että tuleeko se isältä vai kaupungilta, mutta hän ei ehkä tajua sitä, että hän joutuu ne kuitenkin sitten maksamaan, kaupungille, että ei niistä niin vaan luisteta. Mutta ehkä ne on jotenkin "helpompi" sinne sitten aikanaan maksaa kuin minun tilille.
Ne voi tehdä myös suoraan sellaisen sopimuksen että isälle esim nollasopimus johtuen isän varallisuustilanteesta ja siihe pitää olla tarkat laskelmat yms. silloin ei tarvitse maksaa kunnalle takaisin.
 
joku
Et ilmeisesti ole työelämässä tai viitsinyt koulunpenkillä mitään tehdä, kun noin exän lompakko kiinnostaa. Toivottavasti exäsi on fiksu. Sinulle toivotan mukavaa loppuelämää mottona toisten pussista elämä tulee. Perehdypä vaikka pikkuisen yrittäjän elämään ja tule sitten ulvomaan! Ne yrittäjätpä maksavat sinunkin pikkupikkuperheesi veroina. Terve!
quote title="30.08.2006 klo 09:12 Karin kirjoitti"]
Eli ex-mieheni koettaa tehdä "perinteiset" tai en tiedä, että onko ne niin perinteiset, mutta kuitenkin..

Hän maksaa elatusmaksuja 3sta lapsesta 360,-/kk summa olisi ollut huomattavasti suurempi, mutta siinä huomioitiin isän laaja tapaamisoikeus ja itse en "vaatinut" enempää.

Isä on perustanut firman, joka menestyy hyvin (irtisanoutui kesällä vakityöstään), siihen palkataan 2 uutta työntekijää, ja minulle exä sanoi, että kun tulee uudet työntekijät, niin hän ei voi ehkä itselle maksaa enää ollenkaan palkkaa , joten hän ei pysty maksamaan enää lapsista mitään. Mietinpä vaan, että jos on varaa palkata työntekijöitä, niin kai silloin on varaa myös palkkaan itse.. toki näin on, mutta paperilla sen saa näyttämään siltä että hänellä ei ole tuloja. Tuskin hän luopuu juuri heinäkuussa ostamastaan omistusasunnosta :) Jostainhan sen maksuunkin on rahaa, mutta ei enää lapsiin, mutta häntä lainatakaseni, ne menevät äidin, siis minun, huvittelurahastoon, huh huh.. (voikun olisikin sellainen.. *wirn*

Meneekö tuollainen läpi, onko kenelläkään kokemusta?
[/quote] :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.08.2006 klo 19:54 joku kirjoitti:
Et ilmeisesti ole työelämässä tai viitsinyt koulunpenkillä mitään tehdä, kun noin exän lompakko kiinnostaa. Toivottavasti exäsi on fiksu. Sinulle toivotan mukavaa loppuelämää mottona toisten pussista elämä tulee. Perehdypä vaikka pikkuisen yrittäjän elämään ja tule sitten ulvomaan! Ne yrittäjätpä maksavat sinunkin pikkupikkuperheesi veroina. Terve!
quote title="30.08.2006 klo 09:12 Karin kirjoitti"]
Eli ex-mieheni koettaa tehdä "perinteiset" tai en tiedä, että onko ne niin perinteiset, mutta kuitenkin..

Hän maksaa elatusmaksuja 3sta lapsesta 360,-/kk summa olisi ollut huomattavasti suurempi, mutta siinä huomioitiin isän laaja tapaamisoikeus ja itse en "vaatinut" enempää.

Isä on perustanut firman, joka menestyy hyvin (irtisanoutui kesällä vakityöstään), siihen palkataan 2 uutta työntekijää, ja minulle exä sanoi, että kun tulee uudet työntekijät, niin hän ei voi ehkä itselle maksaa enää ollenkaan palkkaa , joten hän ei pysty maksamaan enää lapsista mitään. Mietinpä vaan, että jos on varaa palkata työntekijöitä, niin kai silloin on varaa myös palkkaan itse.. toki näin on, mutta paperilla sen saa näyttämään siltä että hänellä ei ole tuloja. Tuskin hän luopuu juuri heinäkuussa ostamastaan omistusasunnosta :) Jostainhan sen maksuunkin on rahaa, mutta ei enää lapsiin, mutta häntä lainatakaseni, ne menevät äidin, siis minun, huvittelurahastoon, huh huh.. (voikun olisikin sellainen.. *wirn*

Meneekö tuollainen läpi, onko kenelläkään kokemusta?
:)

[/quote]


Jaa että yrittäjien ei tarvitse sitten elättää lapsiaan? :headwall:
 
Ole huoleti!Kyllä ne perii exältäsi ulosoton kautta elatusmaksut vaikka väkisin...Suoraan palkasta, ottamatta huomioon sitäkään paljonko on velkaa, vuokraa tai uusia lapsia elätettävänä.
Huvittaa silti kuinka exät edelleen haluaisivat osan entisen puolison tuloista lasten kautta.. :LOL:
 
no hyvimpä sä tunnut miehes rahoista olevan perillä??? ja mitä ne oikeastaa kuule ees sulle kuuluu?? pistää vihaks noi akat jotka on tukemassa exiensä kukkarolle!! jos ei maksa niin voi voi!! saat kaupungilta sen 118 joka kyllä riittää lapsen elatukseen ei sinun hanki ites myös rahat omaan elämisees ja että elätä myös muksujas!! ja mitä sä tiedät yrittäjä elämästä!! on kuule tavallisenn rankaa ja i välttämättä aina käteen jää niin paljoa!! ja jos miehes ostele taloja ei taida sekään kuule kuulua sulle!! mee töihin ja osta ite ja omilla rahoillas älä ex ukkos!! kylä se sun ukkos maksaa aika lailla veroja ja on hienoa jos hän pystyy työllistämään ihmisia!! ja eenn kaikkea on niin viisas ettei syydä rahojaan sinuun!! nostan hattua hänelle!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.08.2006 klo 22:39 vieras kirjoitti:
no hyvimpä sä tunnut miehes rahoista olevan perillä??? ja mitä ne oikeastaa kuule ees sulle kuuluu?? pistää vihaks noi akat jotka on tukemassa exiensä kukkarolle!! jos ei maksa niin voi voi!! saat kaupungilta sen 118 joka kyllä riittää lapsen elatukseen ei sinun hanki ites myös rahat omaan elämisees ja että elätä myös muksujas!! ja mitä sä tiedät yrittäjä elämästä!! on kuule tavallisenn rankaa ja i välttämättä aina käteen jää niin paljoa!! ja jos miehes ostele taloja ei taida sekään kuule kuulua sulle!! mee töihin ja osta ite ja omilla rahoillas älä ex ukkos!! kylä se sun ukkos maksaa aika lailla veroja ja on hienoa jos hän pystyy työllistämään ihmisia!! ja eenn kaikkea on niin viisas ettei syydä rahojaan sinuun!! nostan hattua hänelle!!
Tuskinpa ainakaan kaikki exät ovat tunkemassa ex miestensä kukkarolle, ainakaan tarkoituksena kinuta rahaa itselleen. Kyllähän se pistää ketuttamaan jos mies luistaa vastuustaan! Ja tuo 118 euroa ei riitä isän osuuteen elatuksesta, ainakaan vähän isomman lapsen joka kenties jotain harrastaa tai tekee muutakin kuin asuu, syö ja käyttää vaatteita.
 
joku
MISSÄ ON SE ÄIDIN OSUUS ELATUKSESSA??? Kummallista ajattelua. Itse äitinä olen sitä mieltä, että minä äitinä olen velvollinen ja SAAN elättää omat lapseni. Ei exän eikä yhteiskunnan kunnia. Minun kunnia! :)
 
nainen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.08.2006 klo 10:34 joku kirjoitti:
MISSÄ ON SE ÄIDIN OSUUS ELATUKSESSA??? Kummallista ajattelua. Itse äitinä olen sitä mieltä, että minä äitinä olen velvollinen ja SAAN elättää omat lapseni. Ei exän eikä yhteiskunnan kunnia. Minun kunnia! :)
Kai sitä noinkin voi yrittää ajatella, kun on #&%?$!* housussa. Lapsen elatukseen osallistuu parhaimmillaan molemmat vanhemmat.

Tuskin se isän maksama, lapsen elatukseen tarkoitettu raha nyt kovin monella niin ylimääräinen olisi, ettei mitään käyttöä löytyisi, vaikka sitten paremmat kengät jos ei muuta.

Ja harvemmin isän osuus lapsen kaikkia kustannuksia kattaakaan, hädin tuskin 50%.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.08.2006 klo 19:54 joku kirjoitti:
Et ilmeisesti ole työelämässä tai viitsinyt koulunpenkillä mitään tehdä, kun noin exän lompakko kiinnostaa. Toivottavasti exäsi on fiksu. Sinulle toivotan mukavaa loppuelämää mottona toisten pussista elämä tulee. Perehdypä vaikka pikkuisen yrittäjän elämään ja tule sitten ulvomaan! Ne yrittäjätpä maksavat sinunkin pikkupikkuperheesi veroina. Terve!
quote title="30.08.2006 klo 09:12 Karin kirjoitti"]
Eli ex-mieheni koettaa tehdä "perinteiset" tai en tiedä, että onko ne niin perinteiset, mutta kuitenkin..

Hän maksaa elatusmaksuja 3sta lapsesta 360,-/kk summa olisi ollut

No huh huh, jos jostakusta isä myös velvollinen kmaksamaan kolmesta lapsestaan. Kuka tahansa ymmärtää, että kolmen lapsen elatus, oli sitten koulun penkillä istunut tai ei, on erittäin kallista. Jos itse ajattelisin, että yksin ja pienellä elatuksella, joka siis ap on, kustantaa kaikki asiat kolmen kasvavan lapsen elämään, niin eipä hurrata. Vaikka olen yelmmän korkeakoulututkinnon käynyt ja teen koulutusta vastaavaa vaativaa ja "hyvin palkattua" työtä. Ei ole yksin kiinni siitä, kuinka hyvät taidot on niukkaan elämiseen, vaikka kaikkea ei ostaisikaan kirppikseltä ja asuisi kaupungin halvimmalla alueella. Kolme lasta siis (pian) minullakin.

Tiedän myös, että yrittäjä kykenee itselleen saamaan kierroilla mukavan elintason, vaikka ei ns. palkkatuloa olisikaan. Silti en sano, että kaikki vaan yrittäjiksi.

Mutta ei kukaan ole ahne, jos odottaa isän myös maksavan lapsistaan. Ja ap sai minimit.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.08.2006 klo 22:36 Vieras kirjoitti:
Ole huoleti!Kyllä ne perii exältäsi ulosoton kautta elatusmaksut vaikka väkisin...Suoraan palkasta, ottamatta huomioon sitäkään paljonko on velkaa, vuokraa tai uusia lapsia elätettävänä.
Huvittaa silti kuinka exät edelleen haluaisivat osan entisen puolison tuloista lasten kautta.. :LOL:
Ja toinen, jonka mielestä miehen ei kuulu elättää KAIKKIA lapsiaan. Omalta osaltaan. Äidillä voi toki myös olla velkaa, vuokraa ja uusia lapsia...Eikö jokainen normaaliälyinen halua osallistua lapsensa elatukseen, oli liitossa tai ei, tai oli lapsia useamman kanssa tai ei.

Ihmettelen näitä miehiä (naisia). Taitaa taas olla kyseessä ne uudet vaimot, jotka eivät sitten yksinään kykene elättämään omia ja yhteisiä lapsia...
 
ikävä tuottaa teille taas pettymys te katkerat rahan ahneet exät!! katos kun se sossu ei peri yhtään mitään taksin jos on sovittu summaksi pienempi kun 118 se on niin ja sillä sipuli meillä mies maksaa 50 per ipana ja kunta loput ja ei meiltä kukaan todellakaan peri yhtään mitään!! :LOL: :LOL: se mies saa ne halutessaan kyllä tavallisen alas mikä on näille kukkarosssa kyhnääjolle ihan oikein!! menkää töihin!! ja ansaitkaa itte rahanne!!per..kela pistää viahks tollanen!! ja elatusmaksuthan vnhenee 5 vuoden välein!! eri hyvä!! ja kunta ei voi periä mistään jos ei ole mistä ottaa!! ja se on helppoa!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.08.2006 klo 13:00 veiras kirjoitti:
ikävä tuottaa teille taas pettymys te katkerat rahan ahneet exät!! katos kun se sossu ei peri yhtään mitään taksin jos on sovittu summaksi pienempi kun 118 se on niin ja sillä sipuli meillä mies maksaa 50 per ipana ja kunta loput ja ei meiltä kukaan todellakaan peri yhtään mitään!! :LOL: :LOL: se mies saa ne halutessaan kyllä tavallisen alas mikä on näille kukkarosssa kyhnääjolle ihan oikein!! menkää töihin!! ja ansaitkaa itte rahanne!!per..kela pistää viahks tollanen!! ja elatusmaksuthan vnhenee 5 vuoden välein!! eri hyvä!! ja kunta ei voi periä mistään jos ei ole mistä ottaa!! ja se on helppoa!!
Kannattais varmaan sunkin miehes mennä töihin jos ei ole varaa maksaa kuin 50e/lapsi... Elatusmaksuvelka ei vanhene koskaan, ja voihan niitä ulosmitata vaikka veronpalautuksista jos sellaisia sattuu saamaan.

Miksi ihmeessä sen äidin pitäisi YKSINÄÄN elättää ne yhdessä hankitut lapset??? Siksikö että sinunlaisesti rahanahneet nyxät voivat nyhjätä miehensä kukkarossa???
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.08.2006 klo 13:00 veiras kirjoitti:
ikävä tuottaa teille taas pettymys te katkerat rahan ahneet exät!! katos kun se sossu ei peri yhtään mitään taksin jos on sovittu summaksi pienempi kun 118 se on niin ja sillä sipuli meillä mies maksaa 50 per ipana ja kunta loput ja ei meiltä kukaan todellakaan peri yhtään mitään!! :LOL: :LOL: se mies saa ne halutessaan kyllä tavallisen alas mikä on näille kukkarosssa kyhnääjolle ihan oikein!! menkää töihin!! ja ansaitkaa itte rahanne!!per..kela pistää viahks tollanen!! ja elatusmaksuthan vnhenee 5 vuoden välein!! eri hyvä!! ja kunta ei voi periä mistään jos ei ole mistä ottaa!! ja se on helppoa!!
Niin, etpä ole kaksista miestä ottanut, jos noin huonoissa varoissa on :kieh: :kieh: :LOL: :LOL: :eek: :eek: ja kertoo se jotakin sinustakin. Yhteiskunnan elättejä, jos kuntakin ja me veronmaksajat joudumme tuollaisista maksamaan.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.08.2006 klo 13:00 veiras kirjoitti:
ikävä tuottaa teille taas pettymys te katkerat rahan ahneet exät!! katos kun se sossu ei peri yhtään mitään taksin jos on sovittu summaksi pienempi kun 118 se on niin ja sillä sipuli meillä mies maksaa 50 per ipana ja kunta loput ja ei meiltä kukaan todellakaan peri yhtään mitään!! :LOL: :LOL: se mies saa ne halutessaan kyllä tavallisen alas mikä on näille kukkarosssa kyhnääjolle ihan oikein!! menkää töihin!! ja ansaitkaa itte rahanne!!per..kela pistää viahks tollanen!! ja elatusmaksuthan vnhenee 5 vuoden välein!! eri hyvä!! ja kunta ei voi periä mistään jos ei ole mistä ottaa!! ja se on helppoa!!
Siitä vaan lisää lapsia maailmaan pukkaamaan, kun ei edes aiemmin syntyneitä kykene kustantamaan. Sellaista se uusperheen elämä.
 
Onhan se ap:lläkin velvollisuus osallistusa lastensa kustannuksiin. Jos exältä on tullut 360 kolmesta lapsesta, saa äiti lapsilisiä vielä päälle ja näin ollaan luvussa noin 750 e/ kk ilmaista rahaa, ilman että tämä alkuperäinen kirjoittaja on laittanut vielä yhtään euroa omasta pussistaan. Ja ymmärsin, että heillä on laaja tapaamisoikeus eli ovatko nämä 3 lasta usein isällään. Sielläkin tarvitaan sänkyjä, leluja, tilaa, menee sähköä, vettä, ruokaa ect.
Harrastuksiin saa menemään rahaa, jos haluaa. Vasta oli julkaistu tilasto ja kallein harrastus on ratsastus (tytöt), jääkiekko (pojat). En tiedä mitä nämä muksut harrastavat, mutta yhden kirjoittajan lapsi harrastaa 30 e/viikko vauhdilla, niin hänen on turha tuoda harrastekustannuksia laskelmiin mukaan.
Myös te exät = lähiäidit. Myös teidän pitää osallistua lasten kustannuksiin eikä vain ex-miehenne.
Se jos on yrittäjä, ei pois sulje tätä elaria. Tulkoon se sitten kaupunginkassan kautta. Mutta pointtina on että elatus koskee yhtälailla myös lähiäitiä kuin etäisää. Täällä maristaa vain elareista, muttei kukaan muista kertoa että kuinka paljon itse laittaa lapsiin omaa rahaa.
 
Karin
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.08.2006 klo 08:28 mirena04 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.08.2006 klo 22:39 vieras kirjoitti:
no hyvimpä sä tunnut miehes rahoista olevan perillä??? ja mitä ne oikeastaa kuule ees sulle kuuluu?? pistää vihaks noi akat jotka on tukemassa exiensä kukkarolle!! jos ei maksa niin voi voi!! saat kaupungilta sen 118 joka kyllä riittää lapsen elatukseen ei sinun hanki ites myös rahat omaan elämisees ja että elätä myös muksujas!! ja mitä sä tiedät yrittäjä elämästä!! on kuule tavallisenn rankaa ja i välttämättä aina käteen jää niin paljoa!! ja jos miehes ostele taloja ei taida sekään kuule kuulua sulle!! mee töihin ja osta ite ja omilla rahoillas älä ex ukkos!! kylä se sun ukkos maksaa aika lailla veroja ja on hienoa jos hän pystyy työllistämään ihmisia!! ja eenn kaikkea on niin viisas ettei syydä rahojaan sinuun!! nostan hattua hänelle!!


En jaksa kommentoida läheskään kaikkeen mitä täällä on tullut, ensin olin että en yhteenkään, mutta.. ja ruokatuntikaan ei riittäsi siihen =) Ihmettelen, jos täällä asiallisesti jotain kysyy, niin aina on joku/jotkut naama vääränä kirjoittelemassa.

Olen exäni rahoista hyvin perillä, koska hän itse niistä kertoo, se että vaikka olemme eronneet, ei ole tehnyt meistä vihamiehiä tms. Ja töissä olen! Ja kyllä lapsiamme omalta osaltani elätän, älä sinä siitä stressaa tai kukaan muukaan ja tiedän yrittäjän elämästä hyvinkin paljon, olen sitä tässä "sivussa" seurannut ja ollut tukena, kun muualta on pa**aa tullut niskaan.

Juttelin tästä eilen hänen kanssaan (ja näytin nämä viestit), pikkasen nolona hän tunnusti, että se oli firman lakimiehen neuvo.. kun lakimies oli sanonut, että kaupungilta tulee lapsille sama summa, jonka isä nyt maksaa ja se oli sitten houkutellut, että jos kokeilisi, hyvät neuvot oli saanut miten pitäisi toimia, mutta sen verran omaatuntoa kolkutti, että maksaa ihan itse.

Ja kun ette ihmiset tiedä toisten asioista tarkemmin, niin ei niitä tarvitse mielestäni "kommentoida" vaikka hauskaahan se joillekin taitaa olla, että ei muuta kuin niille: Hankkikaa vaan ihan itse se elämä.
 
Karin
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.08.2006 klo 08:28 mirena04 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.08.2006 klo 22:39 vieras kirjoitti:
no hyvimpä sä tunnut miehes rahoista olevan perillä??? ja mitä ne oikeastaa kuule ees sulle kuuluu?? pistää vihaks noi akat jotka on tukemassa exiensä kukkarolle!! jos ei maksa niin voi voi!! saat kaupungilta sen 118 joka kyllä riittää lapsen elatukseen ei sinun hanki ites myös rahat omaan elämisees ja että elätä myös muksujas!! ja mitä sä tiedät yrittäjä elämästä!! on kuule tavallisenn rankaa ja i välttämättä aina käteen jää niin paljoa!! ja jos miehes ostele taloja ei taida sekään kuule kuulua sulle!! mee töihin ja osta ite ja omilla rahoillas älä ex ukkos!! kylä se sun ukkos maksaa aika lailla veroja ja on hienoa jos hän pystyy työllistämään ihmisia!! ja eenn kaikkea on niin viisas ettei syydä rahojaan sinuun!! nostan hattua hänelle!!


En jaksa kommentoida läheskään kaikkeen mitä täällä on tullut, ensin olin että en yhteenkään, mutta.. ja ruokatuntikaan ei riittäsi siihen =) Ihmettelen, jos täällä asiallisesti jotain kysyy, niin aina on joku/jotkut naama vääränä kirjoittelemassa.

Olen exäni rahoista hyvin perillä, koska hän itse niistä kertoo, se että vaikka olemme eronneet, ei ole tehnyt meistä vihamiehiä tms. Ja töissä olen! Ja kyllä lapsiamme omalta osaltani elätän, älä sinä siitä stressaa tai kukaan muukaan ja tiedän yrittäjän elämästä hyvinkin paljon, olen sitä tässä "sivussa" seurannut ja ollut tukena, kun muualta on pa**aa tullut niskaan.

Juttelin tästä eilen hänen kanssaan, pikkasen nolona hän tunnusti, että se oli firman lakimiehen neuvo.. kun lakimies oli sanonut, että kaupungilta tulee lapsille sama summa, jonka isä nyt maksaa ja se oli sitten houkutellut, että jos kokeilisi, hyvät neuvot oli saanut miten pitäisi toimia, mutta sen verran omaatuntoa kolkutti, että maksaa ihan itse.

Ja kun ette ihmiset tiedä toisten asioista tarkemmin, niin ei niitä tarvitse mielestäni "kommentoida" vaikka hauskaahan se joillekin taitaa olla, että ei muuta kuin niille: Hankkikaa vaan ihan itse se elämä.
 
Karin
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.08.2006 klo 08:28 mirena04 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.08.2006 klo 22:39 vieras kirjoitti:
no hyvimpä sä tunnut miehes rahoista olevan perillä??? ja mitä ne oikeastaa kuule ees sulle kuuluu?? pistää vihaks noi akat jotka on tukemassa exiensä kukkarolle!! jos ei maksa niin voi voi!! saat kaupungilta sen 118 joka kyllä riittää lapsen elatukseen ei sinun hanki ites myös rahat omaan elämisees ja että elätä myös muksujas!! ja mitä sä tiedät yrittäjä elämästä!! on kuule tavallisenn rankaa ja i välttämättä aina käteen jää niin paljoa!! ja jos miehes ostele taloja ei taida sekään kuule kuulua sulle!! mee töihin ja osta ite ja omilla rahoillas älä ex ukkos!! kylä se sun ukkos maksaa aika lailla veroja ja on hienoa jos hän pystyy työllistämään ihmisia!! ja eenn kaikkea on niin viisas ettei syydä rahojaan sinuun!! nostan hattua hänelle!!


En jaksa kommentoida läheskään kaikkeen mitä täällä on tullut, ensin olin että en yhteenkään, mutta.. ja ruokatuntikaan ei riittäsi siihen =) Ihmettelen, jos täällä asiallisesti jotain kysyy, niin aina on joku/jotkut naama vääränä kirjoittelemassa.

Olen exäni rahoista hyvin perillä, koska hän itse niistä kertoo, se että vaikka olemme eronneet, ei ole tehnyt meistä vihamiehiä tms. Ja töissä olen! Ja kyllä lapsiamme omalta osaltani elätän, älä sinä siitä stressaa tai kukaan muukaan ja tiedän yrittäjän elämästä hyvinkin paljon, olen sitä tässä "sivussa" seurannut ja ollut tukena, kun muualta on pa**aa tullut niskaan.

Juttelin tästä eilen hänen kanssaan, pikkasen nolona hän tunnusti, että se oli firman lakimiehen neuvo.. kun lakimies oli sanonut, että kaupungilta tulee lapsille sama summa, jonka isä nyt maksaa ja se oli sitten houkutellut, että jos kokeilisi, hyvät neuvot oli saanut miten pitäisi toimia, mutta sen verran omaatuntoa kolkutti, että maksaa ihan itse.

Ja kun ette ihmiset tiedä toisten asioista tarkemmin, niin ei niitä tarvitse mielestäni "kommentoida" vaikka hauskaahan se joillekin taitaa olla, että ei muuta kuin niille: Hankkikaa vaan ihan itse se elämä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.08.2006 klo 13:24 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.08.2006 klo 13:00 veiras kirjoitti:
ikävä tuottaa teille taas pettymys te katkerat rahan ahneet exät!! katos kun se sossu ei peri yhtään mitään taksin jos on sovittu summaksi pienempi kun 118 se on niin ja sillä sipuli meillä mies maksaa 50 per ipana ja kunta loput ja ei meiltä kukaan todellakaan peri yhtään mitään!! :LOL: :LOL: se mies saa ne halutessaan kyllä tavallisen alas mikä on näille kukkarosssa kyhnääjolle ihan oikein!! menkää töihin!! ja ansaitkaa itte rahanne!!per..kela pistää viahks tollanen!! ja elatusmaksuthan vnhenee 5 vuoden välein!! eri hyvä!! ja kunta ei voi periä mistään jos ei ole mistä ottaa!! ja se on helppoa!!
Niin, etpä ole kaksista miestä ottanut, jos noin huonoissa varoissa on :kieh: :kieh: :LOL: :LOL: :eek: :eek: ja kertoo se jotakin sinustakin. Yhteiskunnan elättejä, jos kuntakin ja me veronmaksajat joudumme tuollaisista maksamaan.
kyllä meillä todellakin on rahaa että ihan kivan yleellistä elämää vietetään mies on vaan sen verta fiksu ettei syyydä sitä exlleen!! ja minä tienaan kyllä ihan yhtä hyvin etä en todellakaan tarvitse mieheni kukkaroa!! kuten nämä tietyt exät täällä jotka ei taida töitä viitsiä tehdä helpompaa vikua mualta kun omaa per..settä töihin laahata :LOL: :LOL: juu kyllä me maksamme veroja ihan riittämin mutta mitens näitten kotona maakavien yht kun vaan tuilla eletään kukas ne maksaa me töissä käyvät! kyllä täällä aika moni ensinmmäiseksi kun eroamassa ollaan ollaan kärtämässä kyselemässä tukia!!! :LOL: :LOL:
 
itse saan eltusta 150 e ja käyn töissä.En tosiaankaan ole ex-miehen loppakolla,sopimus tehtiin sossussa.ex-mies sai kans laajan tapaamisen mut ny asia sovitaan uudestaan ku ei toimi noi tapaamiset. Mun mielestä kun lapsella on kerta isä pitää hänen myös osallistua lapsen/lapsien elatukseen. :flower:

 

Yhteistyössä