Elatusmaksuista "luistaminen"

  • Viestiketjun aloittaja Karin
  • Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.09.2006 klo 23:58 häh kirjoitti:
kokoketjua en jaksanut huolella lukea...mutta mieleen tuli seuraavaa...Meillä lasten elatustukia määriteltäessä "sosiaalitäti" sanoi isällä olevan korkeampi elatusvelvollisuus kuin äidillä, KOSKA äiti huolehtii arjesta jne. eli tavallaan "maksaa työllään".Kuullosti omituiselta, jos oikein ymmärsin jonkun perustelu että sen kenen luona lapset ovat pääsääntöisesti pitäisi maksaa enemmän elatuksesta??? Sillä kenen luona lapset pääsääntöisesti ovat menee kuitenkin lapsiin enemmän ruoka ym. kuluja...
juu sossuntätit saa haistaa selityksineen musta pitkän peen.. juu kyllä niitten uhkailut ja jutut on jo tullut tukuks!! kyllä munkin miehelle aika uskomatonta touhua oli siellä oli juu! mutta hups asiat muuttuivat kun minä tulin kuvioihin, eipä oikeen enää uskallettu samaa touhua!! kyllä ne koittaa siellä äidin etua vaan! isältä vaan rahat pois se on jo nähty !! ja kyllä tolla sossun tädillä kun tuollaista on sanonu niin ruuvit enemmän kuin hiukan löysällä!!! ja joku tossa sano et nyxien pitäs tajuta et entiisetkin lapset on ym... joo on tietty mutta mikä on niin vaikeaa näille exillee ettei mee jakeluun että sillä miehellä on uusi perhe joka menee tottakai kai kaiken edelle siellä hän kuiten on ja elää!! kateuttako??? he kuitenkin osatvat talon jakavat menot!! ja tekevät he myös etälasten kansa kaikkea käyvät leffassa uimassa ym.. vai pitääkö sitten olla vain sisällä tai jättää heidät kotio kun muut lähtevät perustein että kun nuokin rahat on annettava tteidän äidille!! kato tuo kaikki maksaa jos ei oo tullu mieleen!! samoin kun leleut ym isän luona!! eikö teille exille tosiaan mikään riitä??? vai kuvitteletteko että isä perheineen on etälasten ääidille ja lapsille loputon raha kaivo? vähän siltä tuntuu!! meilltä ei tipu kuin elarit äidille!! sillä sitä rahaa menee kun lapset vierailevat täällä!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.09.2006 klo 23:58 häh kirjoitti:
kokoketjua en jaksanut huolella lukea...mutta mieleen tuli seuraavaa...Meillä lasten elatustukia määriteltäessä "sosiaalitäti" sanoi isällä olevan korkeampi elatusvelvollisuus kuin äidillä, KOSKA äiti huolehtii arjesta jne. eli tavallaan "maksaa työllään".Kuullosti omituiselta, jos oikein ymmärsin jonkun perustelu että sen kenen luona lapset ovat pääsääntöisesti pitäisi maksaa enemmän elatuksesta??? Sillä kenen luona lapset pääsääntöisesti ovat menee kuitenkin lapsiin enemmän ruoka ym. kuluja...
Kannattaisi tuon sosiaalitädin keskustella jonkun lakimiehen kanssa... Jos isällä on korkeampi elatusvelvollisuus, se johtuu ainoastaan siitä, että hyväksyttyjen vähennysten jälkeen isän MAKSUKYKY on parempi. Se, että äiti saa yleensä pitää lapset ja elää heidän kanssaan arkea, ei todellakaan vaikuta asiaan.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.09.2006 klo 12:48 vieras kirjoitti:
Kyllä nyxienkin pitäisi käsittää, että jos miehellä perhe jo ollut ennestään, niin ei tulot ole samaa luokkaa kuin jos sitä aiempaa elämää ei olisi. Lapsen ei pitäisi kärsiä erosta myös taloudellisesti, jos varaa on, niin kyllä luulisi normaalin etävanhemmankin haluavan antaa lapselleen enemmän.
Ja isät voivat myös antaa "enemmän" silloin kuin lapset vierailevat isän luona, ei niitä rahoja tarvitse exille antaa. Saa isä ainakin joskus päättää itse, miten ne rahat lapsiin käyttää. Ja jos YDINperheessä on ollut ennestään lapsia ja sitten niitä saadaankin lisää, myös nämä aikaisemmin saadut lapset yleensä joutuvat tinkimään, kun perhekoko kasvaa. Exien mielestä näköjään vaan nykyisen suhteen lasten kuluista pitäisi tinkiä.
Aika harva isä sen enempää nykyisen suhteen lapsillekaan ostelee. Onhan siinä perheessä ne nyxänkin tulot, onko tullut koskaan mieleen, että ehkäpä se onkin perheen äiti, joka lapsiinsa ylimääräiset tulonsa käyttää. Sen vuoksiko isän pitäisi sitten elättää suuremmalla osuudella etälapsiaan kuin lähilapsiaan?
 
Voi hyvänen aika, mitä kitinää... Kyllä kai jokainen normaali ihminen haluaa lapsistaan pitää huolta, asuivatpa ne kumman kanssa tahansa. Tuli kyllä just sellanen olo, että siellä on katkeria uusioperheen äitejä äänessä, että sun pennuille ei sit mitään muuta kun se mikä paperissa on.... Kyllä ne lapset sieltä entisestä avioliitosta valitettavasti ovat sille miehelle ihan samalla tavalla omia kuin ehkä uudetkin lapset. vai pitäisikö vain uuden vaimon lapset ja ehkä yhteiset lapset ottaa huomioon???
Kyllä se on lasten vanhempien välinen sopimus, miten yhteisistä lapsista pidetään huolta ja jos se ei uudelle puolisolle sovi, saa sitten painua....
Jos joku katsoo, että on pelkästään äidin velvollisuus hoitaa lapset, niin Ok, jos se sopii hänelle. Meillä on kaikki laitettu paperille ja siitä pidetään kiinni - jos on tarvetta tapaamisia tai maksuja muuttaa, niin siitä sovitaan hyvissä ajoin etukäteen. Välillä lasten isä hoitaa maksut viiveellä, mutta ilmoittaa minulle ajoissa, välillä töistä johtuen tapaa lapsia harvemmin/useammin kuin on sovittu. Mutta aina kerrotaan lapsille ajoissa, jos tulee muutoksia.
Ja hyvin homma etenee - siihen ei uusilla puolisoilla ole mitään sanomista!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.09.2006 klo 12:26 Vieras kirjoitti:
Voi hyvänen aika, mitä kitinää... Kyllä kai jokainen normaali ihminen haluaa lapsistaan pitää huolta, asuivatpa ne kumman kanssa tahansa. Tuli kyllä just sellanen olo, että siellä on katkeria uusioperheen äitejä äänessä, että sun pennuille ei sit mitään muuta kun se mikä paperissa on.... Kyllä ne lapset sieltä entisestä avioliitosta valitettavasti ovat sille miehelle ihan samalla tavalla omia kuin ehkä uudetkin lapset. vai pitäisikö vain uuden vaimon lapset ja ehkä yhteiset lapset ottaa huomioon???
Kyllä se on lasten vanhempien välinen sopimus, miten yhteisistä lapsista pidetään huolta ja jos se ei uudelle puolisolle sovi, saa sitten painua....
Jos joku katsoo, että on pelkästään äidin velvollisuus hoitaa lapset, niin Ok, jos se sopii hänelle. Meillä on kaikki laitettu paperille ja siitä pidetään kiinni - jos on tarvetta tapaamisia tai maksuja muuttaa, niin siitä sovitaan hyvissä ajoin etukäteen. Välillä lasten isä hoitaa maksut viiveellä, mutta ilmoittaa minulle ajoissa, välillä töistä johtuen tapaa lapsia harvemmin/useammin kuin on sovittu. Mutta aina kerrotaan lapsille ajoissa, jos tulee muutoksia.
Ja hyvin homma etenee - siihen ei uusilla puolisoilla ole mitään sanomista!
Uudella puolisolla eli minulla on meidän perheessä yhtälailla sananvalta kuin miehelläni. Jos etälasten tapaamisajat muuttuvat, mieheni kysyy ensin minulta passaako tämä ja tämä aika ja ilmoittaa siitä sitten exälle. Tämä siksi, että me kunnioitamme toinen toistamme. Meillä on yhteinen koti, jossa myös minulla on yhtä lailla sananvaltaa kuin miehelläni. Etälapset tuovat omat ruokakustannukset meidän talouteemme joten varamme ruokaa sen mukaan kun tiedämme heidän tulonsa tai peruutuksensa. Sekä toki omat menomme vaikuttavat asiaan. Kyllä se vain on niin, että puolisot yleensä keskustelevat asioita eikä siellä jätetä puolisoa varjoon vaikka kyse olisi miehen lapsista. Tätä ei moni exä taida tajuta, mutta näin se perhe-elämä toimii.

Tästä tulikin mieleeni esimerkki, että mieheni haluaisi minun lähtevän mukaan lastensa koululle vanhempainiltaa. (myös exä äidin roolissa on siellä ja hän ei halua minua sinne :) miksi :) ) Mieheni on sanonut, että hänelle on tärkeää, että myös minä tunnen olevani meidän perheessä se toinen aikuinen (en äitipuoli, en äitihahmo missään nimessä) joka kantaa vastuuta ja valtaan etälapsista silloin kun he ovat meillä. Olemmehan me perhettä tällöin. Itse olen kieltäytynyt kunniasta tulla vanhempainiltaan, ihan siitä syystä, että minua ei kiinnosta. Toki olen kohtelias miehelleni ja kysyn häneltä että haluatko jutella mitä siellä vanhempianillassa kerrottiin ja useinhan sieltä saa sovellettaviaohjeita myös kotia. Miettikääpä exät, kun lataatte ilmaan lauseita "me lastenvanhemmat sovitaan lastemme asioita eikä se uo:lle kuulu tms". Kyllä te olette tuossa asiassa todella väärässä. Mieheni kanssa keskustelemme paljon etälapsista ja heidän kehityksestään kotona ja lähiäiti on jäänyt meidän keskustelujen ulkopuolelle.

Toki kaikki lapset ovat miehelle varmasti tärkeitä, mutta niiden kanssa keidin kanssa jaettaan 24 h/vrk aikaa on varmasti läheisempiä kuin ne jotka vain käyvät säännöllisesti. Perheen kanssa vietetään aikaa kokoajan, muodostaa oman tiiviin yhteisön. En väheksy etälasten osaa isänsä elämässä, mutta fakta on vain se, että enemmän isä oppii tuntemaan ydinperheen lapset kuin etälapsensa. Antaa luonnollisesti enemmän aikaa ydinperheelleen.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.09.2006 klo 12:24 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.09.2006 klo 12:48 vieras kirjoitti:
Kyllä nyxienkin pitäisi käsittää, että jos miehellä perhe jo ollut ennestään, niin ei tulot ole samaa luokkaa kuin jos sitä aiempaa elämää ei olisi. Lapsen ei pitäisi kärsiä erosta myös taloudellisesti, jos varaa on, niin kyllä luulisi normaalin etävanhemmankin haluavan antaa lapselleen enemmän.
Ja isät voivat myös antaa "enemmän" silloin kuin lapset vierailevat isän luona, ei niitä rahoja tarvitse exille antaa. Saa isä ainakin joskus päättää itse, miten ne rahat lapsiin käyttää. Ja jos YDINperheessä on ollut ennestään lapsia ja sitten niitä saadaankin lisää, myös nämä aikaisemmin saadut lapset yleensä joutuvat tinkimään, kun perhekoko kasvaa. Exien mielestä näköjään vaan nykyisen suhteen lasten kuluista pitäisi tinkiä.
Aika harva isä sen enempää nykyisen suhteen lapsillekaan ostelee. Onhan siinä perheessä ne nyxänkin tulot, onko tullut koskaan mieleen, että ehkäpä se onkin perheen äiti, joka lapsiinsa ylimääräiset tulonsa käyttää. Sen vuoksiko isän pitäisi sitten elättää suuremmalla osuudella etälapsiaan kuin lähilapsiaan?
Ei kai tietenkään. Mutta lapsia ei kannata hankkia enempää kuin todellisuudessa kykenee elättämään kohtuudella. AInakin me ydinperheenä mietimme, että haluamme tiettyjä asioita lapsille tarjota elämässä, ja miten kykenemme sillä lapsimäärällä, joka nyt on. Mielestäni etäisä voi lapsilleen ostella tai antaa ylimääräistä toki mitä haluaa, mutta joistakin varmaan hyvä sopia sen ex:n kanssa (esim ettei "päällekkäisiä ostoksia" tai jos suurempia hankintoja yhdessä). Tai jos ex:llä rahat tiukilla, autetaan vaikka tarpeellisella mieluummin kuin "turhuuksilla". Siis maalaisjärjen käyttöä. Puolin ja toisin olisi hyvä, jos mustasukkaisuuutta ei olisi.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.09.2006 klo 12:26 Vieras kirjoitti:
Voi hyvänen aika, mitä kitinää... Kyllä kai jokainen normaali ihminen haluaa lapsistaan pitää huolta, asuivatpa ne kumman kanssa tahansa. Tuli kyllä just sellanen olo, että siellä on katkeria uusioperheen äitejä äänessä, että sun pennuille ei sit mitään muuta kun se mikä paperissa on.... Kyllä ne lapset sieltä entisestä avioliitosta valitettavasti ovat sille miehelle ihan samalla tavalla omia kuin ehkä uudetkin lapset. vai pitäisikö vain uuden vaimon lapset ja ehkä yhteiset lapset ottaa huomioon???
Kyllä se on lasten vanhempien välinen sopimus, miten yhteisistä lapsista pidetään huolta ja jos se ei uudelle puolisolle sovi, saa sitten painua....
Jos joku katsoo, että on pelkästään äidin velvollisuus hoitaa lapset, niin Ok, jos se sopii hänelle. Meillä on kaikki laitettu paperille ja siitä pidetään kiinni - jos on tarvetta tapaamisia tai maksuja muuttaa, niin siitä sovitaan hyvissä ajoin etukäteen. Välillä lasten isä hoitaa maksut viiveellä, mutta ilmoittaa minulle ajoissa, välillä töistä johtuen tapaa lapsia harvemmin/useammin kuin on sovittu. Mutta aina kerrotaan lapsille ajoissa, jos tulee muutoksia.
Ja hyvin homma etenee - siihen ei uusilla puolisoilla ole mitään sanomista!
[/quote
ei ole kuule mitään uusperhe äitien kitinää!! sinä ehkä olet asialinen ex!! ja sinun kanssasi pystyy elämään ja olemaan!! mutta mitäs sitten kun elätin sellaisen riivinrauta exän kanssa joka on ottanut elämän tehtäväkseen tehdä perheesi elämästä helv..etin!! luulempa että olisi sinullakin toinen ääni kellossa!!! ei jousta ei tingi ei pysty asiallisesti sopimaan mistään lukee papereita kuin pi..ru raamattua!! kuule kyllä siinä alkaa palaa käämit kun ainoamitä olet niin pohjaton kukkaro! maksat sen ja tän.. mikset vienyt lasia sinne ja tänne.. ja pas.kaa vaan niskaan.. tuskimpa sinäkään olisti hiljaa ja kuuntelisti! ja mikähän siinä on näillä exillä niin vaieka hyväksyä että katsos ne lapset tulevat myös tämän miehen nykyisen puolison kotiin!! meilläkin on yhteinen tili joten ne kuule on meidän yhteisä rahoja joten minulla on myös aika valta siihen miten ja mihin niitä käytetään!! koten nämä kaikki lapsia koskevat sopimukset ovat minunkin ja meidän yhteisten lasten asioita!! joten jos exille ei sovi painukoon itse ... niinkui joku tuolla sanoi!! kyllä se on niin että minä päätän myös mitä minun kodissani tapahtuu ja meidän yhteisillä rahoilla tehdään! ne ei kuulu vitt.. yhdellekkään exälle!! kauank esti mennä meidänkin exän umpikalloon tämä mutta kyllä se sinne lopulta painui!!
 
Vieras132
[/quote]

ja sinä taidat olla exän perään vinkuva jätetty vaimo!! katos kyllä sen äidin kuuluu ja lapiansa elättää samalla summalla kuin isänkin hänen luonaan sentään lapset ovat ja jos ei ole varaa pitää että isän pitää maksaa niin mukulat sitten vaan isälle asumaan!! ihme ajatus maailma näillä exillä itte ei viititä penniäkään omiin laosiinsa laittaa isältä vaan kaikki ja vähän itellekin siinä sivussa!! kun kukaan lapsi ei tollasia summia kuukaudessa kuluta!! joahn sen jo paljastaa nää uudet laskelmatkin mitä on tehty!! ja on selvää että se jonka kanssa lapsii asuu laittaa enemmän hän se on kuitenkin se joka lapset kulutuksesta päättää ja saa olla lapsen kanssa!! isältä tuleva osuus on laskettu kattamaan peruskuluja!! luojan kiitos meillä on läki että teille hyenoille ei ole pakko maksaa kuin 118 mikä riittä todellakin loistavasti kaiken mun lisäksi!!
[/quote]

Ei millään pahalla, mutta ei sellaista lakia ole olemassakaan, että ei ole pakko maksaa kuin tuo minimi. Jos molemmat vanhemmat menevät sinne lastenvalvojalle ja äiti/isä kertoo rehellisesti tulonsa, niin lastenvalvoja osaa kyllä sanoa, onko tuo 118euroa riittävä summa niistä tuloista.
Meillä henkilökohtaisesti pyysin 150euroa kuussa, koska tiesin, ettei tämä toinen vanhempi halua koskaan tavata poikaansa. Hän olisi suostunut ainoastaan minimiin. LV sanoi, että toki voitte lähteä oikeuteen tappelemaan, mutta tässä tapauksessa 150euroa mitä pyysin tulee olemaan pieni raha minkä tuomari määrää.
Siellä kun vaikuttaa molempien tulot ja menot.

Aina kun ei ole sitä vaihtoehtoa, että laitetaan ne lapset toisen vanhemman luo asumaan. Ja epäilenpä, että monikaan yh, ei isät eikä äidit niistä lapsistaan halua luopua.
Kummallista, kuinka rahasta saa aina tappelun aikaiseksi :))
 
\ja sinä taidat olla exän perään vinkuva jätetty vaimo!! katos kyllä sen äidin kuuluu ja lapiansa elättää samalla summalla kuin isänkin hänen luonaan sentään lapset ovat ja jos ei ole varaa pitää että isän pitää maksaa niin mukulat sitten vaan isälle asumaan!! ihme ajatus maailma näillä exillä itte ei viititä penniäkään omiin laosiinsa laittaa isältä vaan kaikki ja vähän itellekin siinä sivussa!! kun kukaan lapsi ei tollasia summia kuukaudessa kuluta!! joahn sen jo paljastaa nää uudet laskelmatkin mitä on tehty!! ja on selvää että se jonka kanssa lapsii asuu laittaa enemmän hän se on kuitenkin se joka lapset kulutuksesta päättää ja saa olla lapsen kanssa!! isältä tuleva osuus on laskettu kattamaan peruskuluja!! luojan kiitos meillä on läki että teille hyenoille ei ole pakko maksaa kuin 118 mikä riittä todellakin loistavasti kaiken mun lisäksi!!
[/quote]

Ei millään pahalla, mutta ei sellaista lakia ole olemassakaan, että ei ole pakko maksaa kuin tuo minimi. Jos molemmat vanhemmat menevät sinne lastenvalvojalle ja äiti/isä kertoo rehellisesti tulonsa, niin lastenvalvoja osaa kyllä sanoa, onko tuo 118euroa riittävä summa niistä tuloista.
Meillä henkilökohtaisesti pyysin 150euroa kuussa, koska tiesin, ettei tämä toinen vanhempi halua koskaan tavata poikaansa. Hän olisi suostunut ainoastaan minimiin. LV sanoi, että toki voitte lähteä oikeuteen tappelemaan, mutta tässä tapauksessa 150euroa mitä pyysin tulee olemaan pieni raha minkä tuomari määrää.
Siellä kun vaikuttaa molempien tulot ja menot.

Aina kun ei ole sitä vaihtoehtoa, että laitetaan ne lapset toisen vanhemman luo asumaan. Ja epäilenpä, että monikaan yh, ei isät eikä äidit niistä lapsistaan halua luopua.
Kummallista, kuinka rahasta saa aina tappelun aikaiseksi :))

[/quote]

mistä olet niin varma että olisit oikeusteitse saanut tuon 105 e?? ei välttämättä! riippu monesta asiasta!! meillä isä maksaa 50 euroa kuussa!! on erittäin hyvätuloinen ei siis olesiitä kiinni! kyllä otetaan huomion isän velat asumiskustannukset ym.. esim meillä omakotitalo ja 2 yhteistä lasta!! tuo on sitä lv tapaa tiedän yrittivät mieheltäkin joskus kun erosivat kiskoa ihan sikasummia! ym vedoten juuri tähän että oikeudessa muka sama ja kissan viikset .. kun tämä totesi että senkun vietti niin jaohan muuttui ääni kellossa! ole kuin uhkailua!! todennäköisesti olisi pian eukko saanut vähemmän mitä mies silloin maksoi tai lapset määraääty parhaimmassa tapauksessa isälleen!! kyllä toi lv touhu on jo tullut tutuksi!!
 
häh äkäisenä
lisään vielä...Isä ei maksa MITÄÄN elareiden päälle.se on hänen oikeus,myös sen sosiaalitäti kertoi!! ENKÄ MITÄÄN OLE MUUTA VAATIMASSAKAAN! Isälle jäi ok-talo, lasten huone tavaroineen ja minä olen antanut isälle omia vaatteita ja jopa lapsille rahaa kesälomareissuun.
Ja tottakai tulot vaikuttavat elatukseen,luulin vaan tyhmenmmänkin sen tajuavan ja siksi en maininnut..ISÄLLÄ on huomattavasti paremmat tulot, ja olkoo ja tehköön mitä haluaa, kunhan elatusvelvollisuutensa hoitaa.JOO JA IHAN OLEN ITEKIN TÖISSÄ!!! ETTÄ ottaa päähän jotkut narisija eukot!! Itsehän te olette varsinaisia verenimiöitä ja vartioitte ukkonne pussia, ettei vaan mene mitään ylinmääräistä exlapsille.!!!IDIOOTTIT
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.09.2006 klo 17:40 häh äkäisenä kirjoitti:
lisään vielä...Isä ei maksa MITÄÄN elareiden päälle.se on hänen oikeus,myös sen sosiaalitäti kertoi!! ENKÄ MITÄÄN OLE MUUTA VAATIMASSAKAAN! Isälle jäi ok-talo, lasten huone tavaroineen ja minä olen antanut isälle omia vaatteita ja jopa lapsille rahaa kesälomareissuun.
Ja tottakai tulot vaikuttavat elatukseen,luulin vaan tyhmenmmänkin sen tajuavan ja siksi en maininnut..ISÄLLÄ on huomattavasti paremmat tulot, ja olkoo ja tehköön mitä haluaa, kunhan elatusvelvollisuutensa hoitaa.JOO JA IHAN OLEN ITEKIN TÖISSÄ!!! ETTÄ ottaa päähän jotkut narisija eukot!! Itsehän te olette varsinaisia verenimiöitä ja vartioitte ukkonne pussia, ettei vaan mene mitään ylinmääräistä exlapsille.!!!IDIOOTTIT
hui kun kamalaa!! niin kun sillä miehellä on se kamala eukko joka uskaltaa pistää hanttiin eikä suostu kaikkin exän kotkotuksiin ja varsinkaan antamaan kaikkia perheen rahoja tälle! niin tietenkin isän pitää syyttää kaikki kun tienaa enempi mene kuule idiootti sellaisiin töihin että tienaat saman vai oletko niin idiootti että et pääse?? :kieh: :kieh: vit.ttuako se sulle kuulu mitä se mies tienaa!! iahn sama kuule kuinka paljon tienaa exää enempi ei se sitä tarkoita että heti pitää maksaa kaikki ylijäämä exälle!! herää tähän päivään ja koita herätä että se ex on sun ex!! ja jos se tekee verenimijäksi että pitää puolensa oman perheensä rahoista niin sitten juu!! kyllä ne etä lapsetkin paljon saa mutta kyse ei ole kuin siiitä etä ne ei tule vaan rahan teille! katos ne lelut uimaliput muut reissut ym maksaa mitä iskällä tehään! vai kuvittelitko että ne iskälle ilmasta on! hei haloo järki taas käyttöön ei ole kiellettyä!! :kieh:
 
no sossuja on monia ja ajattelutapojakin!!! asia on vaan niin että ei sen osän mitään kotuuttomia tarvitse maksaa vaikka tienaisi miljoonia!! 118 euroa tasan riittää kuukaudessa isän osuudeksi ja jos hän ei kaikkea maksa maksaa sossu lopun!! en käsitä tätä exien järkeä heto ollaan idiotteja ja verenimiöitä!! kun ei kaikki rahat tuu exälle ja hänen muksuilleen!! ei milläään pystytä hyväksymään miehen uutta perhettä ja lapsia!! miksi siitä on niin vaikeaa päästtää eroon että miehen ja tämän perheen rhat ovat heidän ja he käyttävät ne miten haluavat!! ja iahn itedoksi meillä on mieheni joka ei halua todellakaan syytää rahojaan patalaiskaan exäänsä!!! joka ei edes yritä päästä elämässään eteenpäin!! eiköhän jokaisella ole oikeus päättää miten rahansa käyttää ja mihin laittaa!! ja kun se ei täällä näytä millään jakeluun eräillä menenvän on nyt snaomattikin selvää että nykyinen perhe menee edelle siellä isä kuitenkin on ja asuu!! ja trjoaa nämä myös silloin edellisenliiton lapsille! ei hänen tarvitse tätä äidille kustantaa!! ja jos hän lapsia lomalle ja leffaan ym vie! hän on jo siitäkin osuteensa hoitanut!! niin ei se silloin rhan a enää exälle todellakaan tuu!! on se kumma kun ei mikäännteille riitä!! ja sit ihmetellään kun ne miehet kaikkoaa pikkuhiljaa, ei kai kkukaan tollasta touhua jaksa!! ja teidän touhulla kärsii vaan lapset!!
 
joku
Yllätys. Miehen exä kuvitteli oikeuden kautta saavansa "tuplat". Toisin kävi... Reppana yyhoolta peritään takaisin... Ja tämä exä lähti nimenomaan kaivelemaan Minun lompakkoani... Jippii!!! Terveisin entinen yh, nykyinen ex ja ennen kaikkea nyxä alias rakkain miehelle! :)
 
häh yhä äkäisempänä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.09.2006 klo 20:14 äiti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.09.2006 klo 17:40 häh äkäisenä kirjoitti:
lisään vielä...Isä ei maksa MITÄÄN elareiden päälle.se on hänen oikeus,myös sen sosiaalitäti kertoi!! ENKÄ MITÄÄN OLE MUUTA VAATIMASSAKAAN! Isälle jäi ok-talo, lasten huone tavaroineen ja minä olen antanut isälle omia vaatteita ja jopa lapsille rahaa kesälomareissuun.
Ja tottakai tulot vaikuttavat elatukseen,luulin vaan tyhmenmmänkin sen tajuavan ja siksi en maininnut..ISÄLLÄ on huomattavasti paremmat tulot, ja olkoo ja tehköön mitä haluaa, kunhan elatusvelvollisuutensa hoitaa.JOO JA IHAN OLEN ITEKIN TÖISSÄ!!! ETTÄ ottaa päähän jotkut narisija eukot!! Itsehän te olette varsinaisia verenimiöitä ja vartioitte ukkonne pussia, ettei vaan mene mitään ylinmääräistä exlapsille.!!!IDIOOTTIT
hui kun kamalaa!! niin kun sillä miehellä on se kamala eukko joka uskaltaa pistää hanttiin eikä suostu kaikkin exän kotkotuksiin ja varsinkaan antamaan kaikkia perheen rahoja tälle! niin tietenkin isän pitää syyttää kaikki kun tienaa enempi mene kuule idiootti sellaisiin töihin että tienaat saman vai oletko niin idiootti että et pääse?? :kieh: :kieh: vit.ttuako se sulle kuulu mitä se mies tienaa!! iahn sama kuule kuinka paljon tienaa exää enempi ei se sitä tarkoita että heti pitää maksaa kaikki ylijäämä exälle!! herää tähän päivään ja koita herätä että se ex on sun ex!! ja jos se tekee verenimijäksi että pitää puolensa oman perheensä rahoista niin sitten juu!! kyllä ne etä lapsetkin paljon saa mutta kyse ei ole kuin siiitä etä ne ei tule vaan rahan teille! katos ne lelut uimaliput muut reissut ym maksaa mitä iskällä tehään! vai kuvittelitko että ne iskälle ilmasta on! hei haloo järki taas käyttöön ei ole kiellettyä!! :kieh:
sinulla äiti on ilmeiseti myös lukivaikeus??? ISÄLLE JÄI LASTENHUONE ja koko helevetin talokin...ENNALLEEN, ANNAN SINNE LAPSILLE VAATTEET JA LOMAREISSUILLE YM. RAHAA!!!Isä ei ole koskaan lapsia uimahallissa tmv. käyttänyt.JA OLEN KUULE LUULTAVASTI HUOMATTAVASTI PAREMMASSA TYÖPAIKASSA KUIN SINÄ!!! ja noilla lahjoilla tuskin pitkälle pääsetkään koskaan.KYSE OLI SIITÄ ETTÄ ISÄLLÄ ON VELVOLLISUUS OMALTA !HUOM! VAIN OMALTA OSALTAAN OSALLISTUA ELATUKSEEN.multa tulee sit kans oma osuus!!!!SE MITÄ NIILLÄ LOPUILLA RAHOILLA mitkä jää elatusvelvollisuuden yli on kummankin oma asia!!! VOI KUMPIKIN TEHDÄ MITÄ HALUAA.lapsia pitää kummankin hankkia sen verran kuin pystyy elättämään, myös uusissa suhteissa...tai odottaa kunnes entiset täyttävät 18v...EIX OLE JULMAA..Tai pitäsköhän ruveta sittenkin maksaan miehelle ja uudelle jotain korvausta kun olen julmasti lapsia väkipakolla ex.n kans tehnyt, ja nyt sotken heidän elämän? Oikeasti ex ei ole valitellut elareita, kun tietää ettei muuta joudu maksamaan, JA KAIKKI VASTUU on minulla.EI SIIS HALUA VASTUUTA, TARJOTTU ON. TYHMILLE EN ENEMPÄÄ JAKSA VASTAILLA, SUUTUN SUOTTA VAAN..
 
häh edelleen
lastenvalvojan luona kyllä tarkistetaan molempien tulot...Myös ositukset, omaisuus ym. Ja jos lapsella on esim. sairaus joka vaatii hoitoa, se huomioidaan kanssa..jos terapiat ym. maksavat n. 300e/KK, ja jos EX.LLÄ HYVÄT TULOT, aikasta epäreilua on jos vaan lähivanhempi maksaa kaiken, vaikka olisi itsekin ihan hyvätuloinen("hyvätuloisena" lähivanhempi ei myöskään saa sossusta tmv. tukia, vaikka kuinka olisi toisten rahoilla ja tuilla elävä laiska yh)..ja kaikki isit, äitipuolet ja lapset eivät sitten halua muuttaa isän luo, kuten varmaan joku nimeltä mainitsematon neropatti luultavasti sitten ehdottaa...Ja kaikista isistä ei isiksi ole, ja arkea pyörittämään... JA KUN NÄMÄ IHANAT ÄITIPUOLET VALITTAVAT että miksei isä saa jatkaa elämää uuden perheen kanssa, mites äidit??eipä olis paljoa varaa "uusia perheitä" perustella jos YKSIN olisi myös ed. lapsista taloudellisessa vastuussa.EIKÖ SEN SITTEN PITÄISI OLLA MOLEMMIN PUOLISTA, eli miettiä onko varaa "uusiin lapsiin"? ja kyllä se onneksi ainakin täällä huomioidaan jos toinen vanhempi EI HALUA kantaa arjesta ym. vastuuta, hän korvaa/maksaa sen rahalla.näin se vaan on.ps. äiti nimimerkki alunperinkin puhuin OMASTA tilanteesta EN TEIDÄN, sinä taasen vedit heti jutun "itseesi"..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.09.2006 klo 22:07 häh yhä äkäisempänä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.09.2006 klo 20:14 äiti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.09.2006 klo 17:40 häh äkäisenä kirjoitti:
lisään vielä...Isä ei maksa MITÄÄN elareiden päälle.se on hänen oikeus,myös sen sosiaalitäti kertoi!! ENKÄ MITÄÄN OLE MUUTA VAATIMASSAKAAN! Isälle jäi ok-talo, lasten huone tavaroineen ja minä olen antanut isälle omia vaatteita ja jopa lapsille rahaa kesälomareissuun.
Ja tottakai tulot vaikuttavat elatukseen,luulin vaan tyhmenmmänkin sen tajuavan ja siksi en maininnut..ISÄLLÄ on huomattavasti paremmat tulot, ja olkoo ja tehköön mitä haluaa, kunhan elatusvelvollisuutensa hoitaa.JOO JA IHAN OLEN ITEKIN TÖISSÄ!!! ETTÄ ottaa päähän jotkut narisija eukot!! Itsehän te olette varsinaisia verenimiöitä ja vartioitte ukkonne pussia, ettei vaan mene mitään ylinmääräistä exlapsille.!!!IDIOOTTIT
hui kun kamalaa!! niin kun sillä miehellä on se kamala eukko joka uskaltaa pistää hanttiin eikä suostu kaikkin exän kotkotuksiin ja varsinkaan antamaan kaikkia perheen rahoja tälle! niin tietenkin isän pitää syyttää kaikki kun tienaa enempi mene kuule idiootti sellaisiin töihin että tienaat saman vai oletko niin idiootti että et pääse?? :kieh: :kieh: vit.ttuako se sulle kuulu mitä se mies tienaa!! iahn sama kuule kuinka paljon tienaa exää enempi ei se sitä tarkoita että heti pitää maksaa kaikki ylijäämä exälle!! herää tähän päivään ja koita herätä että se ex on sun ex!! ja jos se tekee verenimijäksi että pitää puolensa oman perheensä rahoista niin sitten juu!! kyllä ne etä lapsetkin paljon saa mutta kyse ei ole kuin siiitä etä ne ei tule vaan rahan teille! katos ne lelut uimaliput muut reissut ym maksaa mitä iskällä tehään! vai kuvittelitko että ne iskälle ilmasta on! hei haloo järki taas käyttöön ei ole kiellettyä!! :kieh:
sinulla äiti on ilmeiseti myös lukivaikeus??? ISÄLLE JÄI LASTENHUONE ja koko helevetin talokin...ENNALLEEN, ANNAN SINNE LAPSILLE VAATTEET JA LOMAREISSUILLE YM. RAHAA!!!Isä ei ole koskaan lapsia uimahallissa tmv. käyttänyt.JA OLEN KUULE LUULTAVASTI HUOMATTAVASTI PAREMMASSA TYÖPAIKASSA KUIN SINÄ!!! ja noilla lahjoilla tuskin pitkälle pääsetkään koskaan.KYSE OLI SIITÄ ETTÄ ISÄLLÄ ON VELVOLLISUUS OMALTA !HUOM! VAIN OMALTA OSALTAAN OSALLISTUA ELATUKSEEN.multa tulee sit kans oma osuus!!!!SE MITÄ NIILLÄ LOPUILLA RAHOILLA mitkä jää elatusvelvollisuuden yli on kummankin oma asia!!! VOI KUMPIKIN TEHDÄ MITÄ HALUAA.lapsia pitää kummankin hankkia sen verran kuin pystyy elättämään, myös uusissa suhteissa...tai odottaa kunnes entiset täyttävät 18v...EIX OLE JULMAA..Tai pitäsköhän ruveta sittenkin maksaan miehelle ja uudelle jotain korvausta kun olen julmasti lapsia väkipakolla ex.n kans tehnyt, ja nyt sotken heidän elämän? Oikeasti ex ei ole valitellut elareita, kun tietää ettei muuta joudu maksamaan, JA KAIKKI VASTUU on minulla.EI SIIS HALUA VASTUUTA, TARJOTTU ON. TYHMILLE EN ENEMPÄÄ JAKSA VASTAILLA, SUUTUN SUOTTA VAAN..
käy todella sääliksi sua!! taidat olla todella katkera ja jätetty!! kun jakasat
tuollaista lapsellista pitää!! ja pitäisi isän kiittää että jätit hänlle kaiken vai oliko niin että olivat alunperinkin hänen maksamiaan! et voi kovin onnellinen olla kun tuollasita jaksta meuhkata!! anna exäs nyt elää omaa elämäänsä ja tee itelles myös oma!!

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.09.2006 klo 22:23 häh edelleen kirjoitti:
lastenvalvojan luona kyllä tarkistetaan molempien tulot...Myös ositukset, omaisuus ym. Ja jos lapsella on esim. sairaus joka vaatii hoitoa, se huomioidaan kanssa..jos terapiat ym. maksavat n. 300e/KK, ja jos EX.LLÄ HYVÄT TULOT, aikasta epäreilua on jos vaan lähivanhempi maksaa kaiken, vaikka olisi itsekin ihan hyvätuloinen("hyvätuloisena" lähivanhempi ei myöskään saa sossusta tmv. tukia, vaikka kuinka olisi toisten rahoilla ja tuilla elävä laiska yh)..ja kaikki isit, äitipuolet ja lapset eivät sitten halua muuttaa isän luo, kuten varmaan joku nimeltä mainitsematon neropatti luultavasti sitten ehdottaa...Ja kaikista isistä ei isiksi ole, ja arkea pyörittämään... JA KUN NÄMÄ IHANAT ÄITIPUOLET VALITTAVAT että miksei isä saa jatkaa elämää uuden perheen kanssa, mites äidit??eipä olis paljoa varaa "uusia perheitä" perustella jos YKSIN olisi myös ed. lapsista taloudellisessa vastuussa.EIKÖ SEN SITTEN PITÄISI OLLA MOLEMMIN PUOLISTA, eli miettiä onko varaa "uusiin lapsiin"? ja kyllä se onneksi ainakin täällä huomioidaan jos toinen vanhempi EI HALUA kantaa arjesta ym. vastuuta, hän korvaa/maksaa sen rahalla.näin se vaan on.ps. äiti nimimerkki alunperinkin puhuin OMASTA tilanteesta EN TEIDÄN, sinä taasen vedit heti jutun "itseesi"..
kerroin vaan miten meillä äiti toimii!! ja eipä ne kuule lv paljoa kysele sinne voi aika surutta heittää mitä lystää! eipä meiltäkään yhtään kuittia ole konsanaan pyydetty!!! ja pas--kat niitä äitien tulot kiinnosta!ja se mitä pystyvät lapsiinsa laitamaan!! joten miksi hel.. vetissä me niitä sitten hänele kertoisimme kun ei kerran hänen eltuskykynsä meille kuulu! me olemme katsoneet että se 118 e riittää kattamaan kulut ja jos ei ole tyytyväinen on vaan sit voi voi! kuka estää äitiä jaktamasta eteenpäin ja hakemaan uutta suhdetta ei kukaan?? eiköhän taida olla iah nvika itsessä jos ei kukaan huoli! voi vaan siis katsoa peiliin!! ja aika usein syy miski ne miehet kaikkoavat olette te exät ja teidän käytös on aika monesta jutusta täällä käynyt ja selvinnyt syyksi!! että eiköhän kannattaisi muuttaa asennetta niin johan voisi alkaa homat toimimaan! mutta tolla tyylillä ette saa kuin pas.kaa niskkaan uskokaa pois!!
 
miääpä van
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.09.2006 klo 22:07 häh yhä äkäisempänä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.09.2006 klo 20:14 äiti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.09.2006 klo 17:40 häh äkäisenä kirjoitti:
lisään vielä...Isä ei maksa MITÄÄN elareiden päälle.se on hänen oikeus,myös sen sosiaalitäti kertoi!! ENKÄ MITÄÄN OLE MUUTA VAATIMASSAKAAN! Isälle jäi ok-talo, lasten huone tavaroineen ja minä olen antanut isälle omia vaatteita ja jopa lapsille rahaa kesälomareissuun.
Ja tottakai tulot vaikuttavat elatukseen,luulin vaan tyhmenmmänkin sen tajuavan ja siksi en maininnut..ISÄLLÄ on huomattavasti paremmat tulot, ja olkoo ja tehköön mitä haluaa, kunhan elatusvelvollisuutensa hoitaa.JOO JA IHAN OLEN ITEKIN TÖISSÄ!!! ETTÄ ottaa päähän jotkut narisija eukot!! Itsehän te olette varsinaisia verenimiöitä ja vartioitte ukkonne pussia, ettei vaan mene mitään ylinmääräistä exlapsille.!!!IDIOOTTIT
hui kun kamalaa!! niin kun sillä miehellä on se kamala eukko joka uskaltaa pistää hanttiin eikä suostu kaikkin exän kotkotuksiin ja varsinkaan antamaan kaikkia perheen rahoja tälle! niin tietenkin isän pitää syyttää kaikki kun tienaa enempi mene kuule idiootti sellaisiin töihin että tienaat saman vai oletko niin idiootti että et pääse?? :kieh: :kieh: vit.ttuako se sulle kuulu mitä se mies tienaa!! iahn sama kuule kuinka paljon tienaa exää enempi ei se sitä tarkoita että heti pitää maksaa kaikki ylijäämä exälle!! herää tähän päivään ja koita herätä että se ex on sun ex!! ja jos se tekee verenimijäksi että pitää puolensa oman perheensä rahoista niin sitten juu!! kyllä ne etä lapsetkin paljon saa mutta kyse ei ole kuin siiitä etä ne ei tule vaan rahan teille! katos ne lelut uimaliput muut reissut ym maksaa mitä iskällä tehään! vai kuvittelitko että ne iskälle ilmasta on! hei haloo järki taas käyttöön ei ole kiellettyä!! :kieh:
sinulla äiti on ilmeiseti myös lukivaikeus??? ISÄLLE JÄI LASTENHUONE ja koko helevetin talokin...ENNALLEEN, ANNAN SINNE LAPSILLE VAATTEET JA LOMAREISSUILLE YM. RAHAA!!!Isä ei ole koskaan lapsia uimahallissa tmv. käyttänyt.JA OLEN KUULE LUULTAVASTI HUOMATTAVASTI PAREMMASSA TYÖPAIKASSA KUIN SINÄ!!! ja noilla lahjoilla tuskin pitkälle pääsetkään koskaan.KYSE OLI SIITÄ ETTÄ ISÄLLÄ ON VELVOLLISUUS OMALTA !HUOM! VAIN OMALTA OSALTAAN OSALLISTUA ELATUKSEEN.multa tulee sit kans oma osuus!!!!SE MITÄ NIILLÄ LOPUILLA RAHOILLA mitkä jää elatusvelvollisuuden yli on kummankin oma asia!!! VOI KUMPIKIN TEHDÄ MITÄ HALUAA.lapsia pitää kummankin hankkia sen verran kuin pystyy elättämään, myös uusissa suhteissa...tai odottaa kunnes entiset täyttävät 18v...EIX OLE JULMAA..Tai pitäsköhän ruveta sittenkin maksaan miehelle ja uudelle jotain korvausta kun olen julmasti lapsia väkipakolla ex.n kans tehnyt, ja nyt sotken heidän elämän? Oikeasti ex ei ole valitellut elareita, kun tietää ettei muuta joudu maksamaan, JA KAIKKI VASTUU on minulla.EI SIIS HALUA VASTUUTA, TARJOTTU ON. TYHMILLE EN ENEMPÄÄ JAKSA VASTAILLA, SUUTUN SUOTTA VAAN..

taitaa pipoa kiristää??? ja pahasti!!
:kieh: :kieh:
 
Ei mun tuloja tarkastettu, kun tehtiin lastenvalvojan luona elatussopimusta. Isällä oli tekohetkellä Työkkärin kurssi menossa, joten ei joutunut maksamaan edes minimiä vaan hain erotuksen kaupungilta, koska oli alentunut maksukyky, niin mistäs maksat.
Ja tulevaisuutta varten, kun maksun määrää suunniteltiin, niin lv kyllä kysyi isältä et mitä valmis maksamaan ja laski itse laskukoneella tulot ja menoarvion kuukaudessa. Sanoi et kai sitä jotain rahaa tarvii säästöönkin jäädä, ettei liian tiukaksi eläminen mene. Eli isä maksaa minimin 118,25 ?.
Mulle ihan sama mitä maksaa, kunhan jollain tapaa osallistuu pojan elatukseen. Kyllä esimerkiksi harrastukset maksaa, eikä sitä voi koko aikaa kotona nyhjöttää neljän seinän sisällä, jos haluaa järjissään pysyä.
 
häh edelleen
sen verran vielä että kyllä mun mielestä sais isä kiittää kun kaiken jätin...ihan oltiin molemmat osallistuttu kaikkiin maksuihin..No, asia tosi monimutkainen.ja kyllä, katkerakin olen, ja ihan aiheesta..Miehiä ois , mut ensinäkään en kerkiä työn, lasten hoidon ja kodin hoidon jälk. seurustelemaan, eikä edes nyt kiinnosta. on lapset tärkeempiä nyt. koska tämä on yh-palsta, yh.t tod. näköisesti tästä jotain ymmärtää...
Muuten missä vaiheessa olen perännyt lisää rahaa, tmv. tai valittanut elatuksesta tmv.? TODENNUT VAIN MITEN MEILLÄ ASIAT.älkäähän huolehtiko, isälle jää ihan kivasti rahaa elareiden jälkeen, ja mullakin nykyisin kiva taloudellinen tilanne.Enkä kyllä anna minäkään enää rahojani tai omaisuuttani ex.lle enkäiteäni kusettaa
 
Elatussopimukset kannattaisi tehdä aina määräaikaisiksi. Elatuksen tarve kun vaihtelee lapsen iän mukaan. "Minimiä" suuremmat elatusmaksut ymmärrän, kun on suuret päivähoitokulut tai isot lääkemenot tms. En muuten.
Tiedän useammankin tapauksen, jossa isä maksaa elatusmaksuja, eikä lähiperheen lasten elatukseen todellakaan jää samaa. Ei sekään reilua ole. Eikä ydinperheissäkään välttämättä lapsiin hirveästi käytetä rahaa, ainakaan jos lapsia on monta. Ylimääräiset rahat (jos sellaisia jää) käytetään esim. suurempiin kodin hankintoihin. Exät aina peräänkuuluttavat tasapuolisuutta, mutta kyllä näissä kirjoituksissa paistaa selvästi läpi se, että heidän lastensa pitäisi olla erityisasemassa. Isät kuitenkin melko tasapuolisesti kaikkia lapsiaan elättävät, mikäli siihen on varaa. Ja mikäli ei ole, kunta maksaa etälapsista elatustukea, eikä näissäkään tapauksissa siis lähilapsiin sen enempää jää tuhlattavaksi.
 
äitii
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.09.2006 klo 00:17 vieras kirjoitti:
Elatussopimukset kannattaisi tehdä aina määräaikaisiksi. Elatuksen tarve kun vaihtelee lapsen iän mukaan. "Minimiä" suuremmat elatusmaksut ymmärrän, kun on suuret päivähoitokulut tai isot lääkemenot tms. En muuten.
Tiedän useammankin tapauksen, jossa isä maksaa elatusmaksuja, eikä lähiperheen lasten elatukseen todellakaan jää samaa. Ei sekään reilua ole. Eikä ydinperheissäkään välttämättä lapsiin hirveästi käytetä rahaa, ainakaan jos lapsia on monta. Ylimääräiset rahat (jos sellaisia jää) käytetään esim. suurempiin kodin hankintoihin. Exät aina peräänkuuluttavat tasapuolisuutta, mutta kyllä näissä kirjoituksissa paistaa selvästi läpi se, että heidän lastensa pitäisi olla erityisasemassa. Isät kuitenkin melko tasapuolisesti kaikkia lapsiaan elättävät, mikäli siihen on varaa. Ja mikäli ei ole, kunta maksaa etälapsista elatustukea, eikä näissäkään tapauksissa siis lähilapsiin sen enempää jää tuhlattavaksi.
kirjoitat asiaa!! ja samaa mieltä kanssasi! mutta luuletko etä nämä yht suurinkaan osa haluaa tätä ymmärtää! olen täällä ja tossa uusperheidenpalstalla samaa tolkuttanut mutta ei!! ei ole muut kun ne exän lapset ja niiden pitää saada kaikki!! nykkyisestä perheestä viis!! mitä on mennyt tekemään lisää!! yleisin kommentti! oikeus on kuitenkin jokaisella perheeseen! ja meillä sentään on tässä maassa hyvät tuet ehkä liiankin kun koko ajan vaan naristaan!! 118 e on hyvä summa jonka saa jos ei isä maksa tai maksaa osaa! lisäksi meillä on lapsilisät korotuksinenn ym.. mutta tuntuu että mikään ei riitä!!! vai onko sitten kyse jostain muusta?? raha on mukava tapa tehdä kiusaa ja kostaa!! vaikka totuushan se että et tee kiusaa kuin itsellesi ja lapsillesi!! totuus kun on se että mitä enemmän vainoa t sen kauemmksi isä loittenee ja tämä on väärin lapsia kohtaan!! mutta kukaan ei jaksa loputtomiin että maksa sitä ja tätä... ja kun ei se siitä miksikään muutu jos ei maksa niin ei maksa!!! ja aina vedotaan että kun isä tienaa no hänellä voi olla myös se nykyinen perhe ja näissä tapauksissa aika monessa on !! en tiedä enkä nyt yleistä joten ei tarvitse aloittaa mitään ... on kyse vain siitä että isällä on se uusi perhe ja elämä johon tämä ex ei kuuluu enää millään tavalla ja nämä etä lapset eivät olekkaan täysin se keskipiste! näin meillä ja aika monessa perheessä joita tiedän ja täälläkin on ilmennyt!! meillä siis ex sekosi ihan täysin kun kuuli että meille on lapsi tulossa!! ja samaten kun kuuli että menemme naimisiin!! miksi ei voielää omaa elämäänsä ja antaa joakisen olla ja elää kuinka haluaa!! aj pitää nenänäs pois toisen perheestä ja rahaasioisat! kun ne kun on joakisen oma asia samoin kuin miten paljon laittaa rahaa lapsiinsa!! kun ne asiat ei tappelemalla ja riidankylvännällä ainakaan paremmaksi tule pahenee vaan ja ketä kärsii exän lapset!! ei se uusi perhe!! en minä ainakaan ole kärsinyt exän rahan kinuamisesta yhtään!
 
Vaikka on hyvät tuet Suomessa, niin kyllä jokaisen pitäisi ensisijaisesti yrittää elättää lapsensa ITSE, kaikille toki tulee lapsilisät. Mutta on väärin tehdä lapsia lisää, jos ei edellisistäkään kykene taloudellisesti ja muuten huolehtimaan. Koskee niin eronneita kuin ydinperheellisiäkin.

Nyt joka toinen päivä keskustellaan Hesarin palstoilla siitä. pitäisikö olla perustulo kaikille vai ei ja saako olla vastikkeellinen. Toisten mielestä kun ne tekevät arvokasta muuta työtä ja itsensä kehittämistä, jotka eivät ole kiinnotuneita osallistumaan työelämään...Kuinka moni työssäolija haluaa sitten kustantaa tuon????Voisi verrata myös siihen, että isät maksattamaan elatusmaksuja kunnalta ja tekevät sillä välin lisää lapsia...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.09.2006 klo 15:14 vieras kirjoitti:
Vaikka on hyvät tuet Suomessa, niin kyllä jokaisen pitäisi ensisijaisesti yrittää elättää lapsensa ITSE, kaikille toki tulee lapsilisät. Mutta on väärin tehdä lapsia lisää, jos ei edellisistäkään kykene taloudellisesti ja muuten huolehtimaan. Koskee niin eronneita kuin ydinperheellisiäkin.

Nyt joka toinen päivä keskustellaan Hesarin palstoilla siitä. pitäisikö olla perustulo kaikille vai ei ja saako olla vastikkeellinen. Toisten mielestä kun ne tekevät arvokasta muuta työtä ja itsensä kehittämistä, jotka eivät ole kiinnotuneita osallistumaan työelämään...Kuinka moni työssäolija haluaa sitten kustantaa tuon????Voisi verrata myös siihen, että isät maksattamaan elatusmaksuja
kunnalta ja tekevät sillä välin lisää lapsia...
eikö joakisella ole kuitenkin oikeus onnelliseen elämään??? ja yleensä se on perheelämää!! ja samalla lailla äidit ovat noita maksattajia kunnalla ja uskon että tekevät sitä huomattavasti enemmän!! kyllähän se jo tässä palsatssa käy ilmi ensimmäisenä kysytään että mitä tukia?? ennenkuin ollaan valmiita edes yrittämään mitään itse!! se on inhoittavaa!m mutta näin se menee maksan tätä itsekkin työssä käyvänä veronmaksajana!! ja mikä on sitten hyvä elatuskyky se on jokaisen erilainen mielipide jokainen laittaa lapsiinsa erilailla rahaa! jollekkin 50 e on paljon kun taas toiselle ei yhtään mitään!!
 

Yhteistyössä