***ELOKUISET 2010 ,MEIDÄN KUU !!! *** Jo 38 vauvaa syntynyt !!!

AnQ
mmiilialle paljon onnea, aika hurja synnytyskertomus, onneksi kaikki on kunnossa :hug: :heart:

Sinimarjalle myös onnittelut vauvaantumisen johdosta! :heart: :flower:

N11nalle tuhannesti tsemppiä, toivottavasti edistystä tapahtuisi pian!

Voi jehna, että oli ihana nukkua viime yönä - aamuyöstä sai kääriä peittoa tiukemmin ympärille, kun meinas tulla KYLMÄ! Esikoinenkin veteli sikeitä ihan älyttömän hyvin :heart: Niin kauan kaikki on ok, kun saa vaan pötköttää, ylös noustessa alapäähän sattuu niin pirusti, ettei tosikaan. En muista näin voimakasta kipua esikoisen odotusajalta, huh..

Tänään neuvolaan, lähdetään esikoisen kanssa kahdestaan, joten voi olla aika vauhdikas reissu!

AnQ + tyyppi 39+6 (JAIKS, huomenna poksutaan!)
 
Huomenta, tyttö heräs klo 05:15 ja vielä klo 03 mä olin valveilla. Joten onpahan taas nukkunut ja levänny olo. Tyttö kyllä nukahti vielä isänsä viereen n. tunniksi kun ensin keikku puolisen tuntia hereillä, mut mä en enää saanu unta. :(

Sinimarjalle onnittelut vauvasta ja N11nalla on varmasti tänään töpinäpäivä =)
Tänne ei mitään uutta tai ihmeellistä. Pitäis lähteä kauppaan ja käväsemään puutarhalla, josko laittas yhden laarin jotain syysistutusta, kun kesäkukat alkaa olemaan jo niin ehtoopuolella. Sit vois päiväunet kiskasta ja sen jälkeen maalailla vähäsen... kaippa tämä päivä jotenkin tolpillaan menee...

Nyt olis sitten se laa-laa laskettu, eli 40+0. No, parin vkon sisällä sit kai mäkin jo olen oman suoritukseni tehny ja saattanu vauvan maailmaan, toivon mukaan...

runttis ja sytkylä 40+0 (esikoinen oli jo ollu monta päivää kotona tässä vaiheessa...)
 
Laiskanpulskee jalli pikkasen viitti kopsutella aamutestilaskennan aikaan. Mutta kyllä se 10 sieltä tuli. tarvii varmaan kuulostella tää päivä hitusen . Oli eilen jo vähän vaisu.
TAI sit tää on tyyntä myrskyn edellä..?
Olin muuten käynyt 39+4 edellisestä tsekkauskäynnillä ä-polilla samaisesta syystä. Jos samaa kaavaa mennään, ni tää syntyy sit varmaan 40+2 eli 23.8 :D
 
Onnea sinimarja ja mmiilia!! Ja n11nalle hirmusti tsemppiä!!

Tänään poksuu 40+0,saa nähä kuin paljon menee yli tää..olin aika varma et tää syntyy ennen la:ta mut eipä näköjään syntynykkään.Tänään vien tytöt kerhoon kolmeks tunniks ja sillä aikaa vois käyä kaupungilla käveleskelemässä,jos se jotaki auttais.Anoppi ja appiukko olis tulossa tänään pohjosesta tänne päin,avuksi raksalle ja sit jos tää pikkunen tahtois syntyä niin ois lastenhoitoapuaki paikalla..se jää nähtäväks saako avun hyödynnettyä?!? :whistle:

tytöt nukkuu viel,jos lähtis itekki pötkätteleen viel hetkeks.. |O |O

Tsempit kaikille viel!! :hug: :hug:

hepetius ja muru 40+0 :heart:
 
Huomenia kaikille.

Taasen ONNEA kaikille vauvan saaneille ja niitä hakemaan lähteneille :flower: :hug:

Täällä sitten syksyn arki aloitettu tosissaan :). Neidillä alkoi toinen eskaripäivä. Ja esikkokin aloitti 3 luokan tänään.

Eilen tuli sitten kuntoilua. Käytiin katselemassa maisemia. Ensin pyöräilyä 3-4 km. Sitten kiivettiin portaita. Oliskohan ollut siinä hitusen alle 400 porrasta. Käpsyteltiin taasen pari km eessun taassun. Ja sit portaat alas ja poleskeltiin kotia :).

Ihmeen hyvin taas jaksoi. Vaikka pakko myöntää, kun muksujen tahdissa yritti pysyä portaissa meinas se vähän puuskututtaa ja polville kävi. No mukava reissu joka tapauksessa.

Moona ja ukko 38+2
 
mmiilia onnea! :heart:

jonnuli me oltiin huoneessa 10! eli melkeen naapureitakin!

Otin eilen tytön rinnalle heti lämpimän suihkun jälkeen ja alkoipa toisestakin rinnasta valua maitoa :) yöllä tissuteltiin melko tiheään ja annoin pariin otteeseen vähän pullostakin. Nyt aamupäivä taas tissuteltu ja pullosta joi vielä melkein 40 ml...

Tsempit kaikille odottaville, kohta se odotus palkitaan :heart:
 
vauvis - siitä se homma etenee ;)

onnea uusista vauvoista.

Mun eka vauva aloitti eilen eskarin. Äidin iso pieni poika :heart: :heart: Keskimmäinen aloittaa tänään lastentanssitunnit ja kuopus, Fiina-neiti 9päivää, syö ja kasvaa :heart: Arki rullaa siis mukavasti.

-UpsyDaisy
 
Pikaisesti täältä :)

Aika menee niin nopeaan , ettei koneelle juuri ehdi turinoimaan ...
Jos mahdollista niin laittakaan päivityksiä myös sähköpostiini , niin sieltä on helpompi poimia syntyneet ja päivitellä listaa !!!! Nyt kun joutuu lukemaan montasivua ja poimia syntyneitä sieltä täältä :( Tai jos joku ystävällinen voisi laittaa minulle yhteenvetoa syntyneistä päivittäin / muutaman päivän välein ????

Copper Imetyksestä .. mulla tulee maitoa reilusti yli omien tarpeiden .. mutta tää tyttö myös syö aikaste paljon ja puklailee ... joka yö syödään 2-3 tunnin välein ... keskellä yötä ottaa vain "tömpsyjä" ja taas muutaman tunnin päästä uudelleen , vasta aamulla syö taas oikein kunnolla ! Olen ottanut tyttöä viereen ja vaihtanut öisin vaan puolelta toiselle niin olen itsekin saanut huilata samalla kun tyttö syö ...
Voimia imetykseen ja jos omat voimat ei riitä , niin ei ole "häpeä" antaa lisämaitoa , enemmän se stressaa jos ei anna maitoa ja toinen vaan huutaa :ashamed: . mutta kuten joku jo kirjoittikin niin yösyötöt on se aa ja oo , mikä takaa riittävän maidon ja jos ei öisin syö monestikaan niin kannattaa koittaa aamulla lypsää "ylimääräinen" maito talteen , niin maidontuotanto kuitenkin pysyisi hyvänä eikä hiipuisi ...

Ja onnea kaikille uusille vauvautuneille !!!!

neitim + tytsy 2viikkoa + "lisät"
 
neitim yv:tä laitoin...

Tuo typykkä tankkaa myös öisin. Viime yön tulinkin patjalle nukkuun tyttö kainalossa ja vaihdoin juuri puolelta toiselle niinku neitim sanoi... Sitten kun tissit oli jo sen verran arat, annoin pullosta ja sai itsekin nukahtaa sitten kunnolla. Aamusin tyttö nukkuu mutta herää yleensä 8-9 aikaan ja tissuttelee pitkään, nyt se taas nukkuupi :heart:

Mistä verrkokaupasta sais hyviä imetysliivejä/paitoja????
 
Tsemppiä synnytykseen menijät :hug: Se on kovaa hommaa.

Itellä helpotti, kun joka supistuksella laitoin silmät kiinni ja hoin itselleni, että rentoudu rentoudu rentoudu, joka henkäyksellä ajattelen vaan sitä, että joka kolkka minussa on rentona, eikä mikään paikka jännitä.
Alkuun sairaalassakin vaan supistuksen tullessa vetäsin hartiat jäykäksi, ja sekös sattui vielä enemmän.
Kätilö antoi hyvän neuvon: ajattelet vaan, että et mene rikki siitä supistuksesta, hengität rauhassa. Jokainen supistus tekee hyvää työtä ja auttaa vauvaa tulemaan ulos.
Ja joka supistuksen jälkeen ajattelet, että palkinto on yhtä lähempänä.

Itse pelkäsin kipua ihan suunnattomasti edellisen synnytyksen jäljiltä, mutta tällä kertaa osasin toimia oikein ja pysyä rentona ja mahdollisimman paljon LIIKKEESSÄ.
Pärjäsinkin näin 7 cm asti ilman kivunlievitystä. Tulikuuma suihku kaikista paras apu!!!

Onnea vauvan saaneet :heart:
Meilläkin kohta viikon vanha vauva, hirveetä miten nyt aika menee, kun viikko sitten ei aika kulunut millään.

Täytyy lähteä aamupalalle, syöminen jää vähälle kotona, sairaalassa sentäs pitivät siitä huolen ja ruoka oli aina nokan eessä. Nyt on vähän säätämistä tämä homma vielä, kun 2v vaatii omansa ja vauva syö koko ajan, joten ruoanlaitto jää...tässä asiassa täytyy petrata.

Olette ajatuksissa :wave:

Äitivaan ja rakkaus 6 vrk.
 
Hips, kävin ruokakaupassa ja puutarhalla - kohta painun pihalle laittamaan vähän syysistutuksia. Kaupassa kiristeli ja puristeli ja tuntu että p**katti ihan sikana kun kävelin, eli mun ei paljoa näköjään tarvii rehkiä nyt kun jo rupee paikat laulamaan. Mietin vaan kävellessä että ei ei ei.. ei vielä, en ole valmis :LOL: No, nyt ei tunnu taas missään kun tässä istun ja syön :) Mä tuskin valmis olen missään vaiheessa, mut pakko kai :LOL: tämä on alta hoitaa pois, että saa sitten vauvan aikaseks.

Tänään ei taida remppahommiin virtaa riittää, pakko nukkua tunti pari kunnolla, on niin väsyny olo. Mutta katsellaan, tuolla ulkona on jotenkin ihanan syksyinen ilma :heart:
 
Tsemppiä ja Onnea vauvanhakijoille!! :heart:

Mmiilialla
ollu rankka synnytys, huh..onneksi kaikki meni sielläkin hyvin. Melkosia säikäyttäjiä nämä meidän elokuiset mussukat! :heart:

Me ei tarttettu yöllä ollenkaan lisämaitoa, syötiin kahteen kertaan ja pitkäänhän se tisua lupsuttaa, ite torkun siinä samalla..Saakohan se tarpeeksi kun kuitenkin kaks vaippaa oli märkänä yöllä ja ihan tyytyväinen oli muuten? :wave: *tuulettaa* Aamulla piti antaa pullosta 30-40 milliä tissin päälle ku ei oltu tyytyväisiä.
Ja onkohan tämä normaalia että mulla on koko ajan nälkä :kieh: Paino ei raskausaikana nousuu ku 3kg mutta nyt se vasta taitaa nousta jos mun pitää koko ajan syödä |O No, kohta alkaa vaunulenkit kun saadaan isommaksi tuo emäntä. Eilenki oli niin kylmä että pikkunen jaloittelu lenkura tehtiin vaunuilla vain.

Runttis :LOL: , samat tunnelmat oli ennen synnytystä, kun ei ollut oireita niin tuskaili että missä viipyvät, sit kun tuli jotain tuntemuksia niin olin valmis perumaan koko toimituksen :D

Juups, silmät ristissä eloahan tämä nyt on..mamma on väsyny, mutta erittäin onnellinen :heart: Lähtis vääntään makaroonilaatikon uuniin eli makaroonikon kuten meitin neljävuotias sanoo. Tekis parin päivän satsin jotta huomenna ei tarttis kokata.

Mukavata päivää kaikille!!

Jonnuli ja hertta jo 6vrk, huh!!
 
vauvis =) Josko alkais olee sun vuoro

sinimarja ja mmiilia :flower: :flower:

copper samaa siis nuita imetystoppeja lähinnä olen etsiny, edullisia sellaisia ku H&M ei enää nuita ole, aivan mahtavia nukkua ja yöllä imettää toppi päällä... Edullisimmat mitä löysin tais olla 22euroa kipale... :whistle:

Laitan pinon pystyyn vielä tänään (jos ehdin siis) niin hurja tissitakiainen tuo poika on, että ei meinaa koneelle enää ehtiä. Toissa iltana 4h maratonit, yöllä herää 1-2h välein syömään joten hiukka väsymys painaa päälle, reppanalla on vatsavaivoja NYT JO!!! :headwall: Tänään illalla kurvaus apteekkiin käymään hakee "pierunpilkkojaa" :/
Jotain hyvää tuosta runsaasta tissittelystä, kaikki raskauskilot (8kg) sekä 3kg lisää jo lähtenyt! Eli paino tippunu 11kg kaikenkaikkiaan! HUH!

Huomenna luvassa eka neuvola, toivottvasti mun oma maito kasvattanu poikaa ja jos ei niin pulloo kehiin! Esikko pulloipana (epäonnistunut imetysyirtys melkein 2kk) niin tää imetystouhu on mulle uutta...

K ja Sumopainia 11pv
 
No nuin, nyt o pino pystyssä, eikun sinne naputtelee =)

Yritän ehtiä päivitellä ym ym mutta antakaa armoa jos toimin "hitaalla" vaihteella :hug:

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1817509#m21770807

Lapsi kasvaa > Vauvat 0-12kk > 2010 ELOKUISET IPANAT
 
Mpv
Runttipulla ihanaa, kun jollain on noin samanlaiset aatokset. Mä haluaisin kyllä kanssa jo tuon vauvelin syliin, mutta voisiko sitä synnäriosiota mitenkään jättää väliin?? :p

Lisäksi mulle on tullut uusi "kammo", kun en halua että vedet menee jossain keskellä ostaria.. :ashamed: Tänäänkin shoppailupyrähdys oli siis huippu nopea, ja koko ajan "tunnustelen oloani".. ;)
Kyllä on taas outoa tämä mun ajatusten juoksu!
Toisena hetkenä olet iloinen, kun edes jotain synnytykseen joskus tulevaisuudessa viittaavaa oiretta pukkaa, mutta sitten taas iskee paniikki, että ei vielä..

Nyt jo 38+6 (ultran mukaan 39+2), apua.. ;)
 

Yhteistyössä