***ELOKUISET 2010 ,MEIDÄN KUU !!! *** Jo 38 vauvaa syntynyt !!!

AnQ
n11na, ei miulla imetyksen suhteen ollut mitään ongelmaa. Neidille annettiin lisämaitoa sairaalassa (vedottiin isoon kokoon, neiti oli siis vajaa 4,3 kiloa syntyessään, enkä ottanut siitä lisämaidosta niin stressiä ) - tietysti imetin ensin aina niin kauan, kun vaan kykeni. Muistaakseni vipona sairaalapäivänä ei enää lisämaitoa annettu (oltiin siellä se kolme päivää ). Kun päästiin kotiin, maito nousi kunnolla ja sen jälkeen sitä riittikin sit ihan hulluna, huh!

Suurensuuret onnittelut taas kaikille vauvaantuneille, mie en nyt jaksa etsiä kaikkia nimiä :ashamed: :flower: :flower: :heart:

Huoh, tuo meidän energiapakkaus ei nuku VIELÄKÄÄN, pitää kai hipsiä silittelemään, jos se uni tulisi..

AnQ + tyyppi 39+2
 
Aivan ihania vauvakuvia!! :heart: :) :) :)

Jälleen kerran onnea kaikille, jotka ovat tässä välissä synnyttäneet. Ihan hyvää tahtia täällä vauvoja pukkaa. ;)

Mullakin on eka käynnistetty, mutta viikkoja oli silloin vasta 35. Mä kyllä jouduin ihan yksin siellä kärvistelemään, mutta se kestikin kolme päivää ennen kuin mitää alkoi edes tapahtua. Perhehuoneeseen ei ainakaan täällä päin päässy, ei tullut kysymykseenkään. :( Eikä sit päästy syntymän jälkeenkään, kun vauva joutui keskolaan....

Maito mulla nousi kyllä heti ja sitä tuli ihan hirveän paljon. Luovutinkin aika kauan maitoa sairaalalle. Ei se käynnistäminen siihen maidon määrään vaikuta...

Vitsit. Täällä on tänään ollut taas kaikenlaisia tuntemuksia. Aamusta asti supistellut aika paljon, selän puolellakin poltellut jopa. :D Jouduin vielä pari tuntia juoksemaan esikoisen perässä leikkikentällä, kun meno oli normaalia villimpää. Nyt illalla sitten ihan (anteeksi vaan...) vesiripulilla olin ja ihan hirveät krampit mahassa. Sattu siis tosi lujaa... :( Mut en sitten kyllä enää erottanut, että oliko supistuskipuna lähtenyttä koko mahan sattumista vai jotain suoliperäistä. Kova paine on kyllä myös tuolla alhaalla. Vattuteetä tässä nyt kittaan ja ajattelin nousta edes tässä sisällä kävelemään. :) Uloskaan en voi lähteä, kun kahdestaan tytön kanssa kotona. Se tossa aiemmin jo pelottikin, kun oon lapsen kanssa kahdestaan. Ja mahakramppejakin sattui tulemaan autossa niin, etten saanut ajettua. Ei kiva fiilis... :(

Saas nyt nähä, että meneekö tääkin taas vaan ohi ripuleineen päivineen ja odotus jatkuu. Terkkari arvioi eilen, että lähellä 4 kiloa varmaan jo ollaan.

Tiinuz ja vaavi 37+5
 
Onnea Katjuska :heart: :flower:

ja mitä ihania pikkusöpöläisten kuvia... :heart: :heart: sydän pakahtuu ihan

Runttis/vauvalle kotimatkalle Jos on kylmempi, niin mulla on pikkaanen Ruskovillahaalari ja tuumin sitä päälimmäiseks.
Ruskovillan pipoa koitan vielä metsästää.
onko kellään kokemusta Pikkiriikki-kokoisesta silkkimyssystä? Tarkoituksella tai vahingossa? ;)
Syksyn viiletessä mä luulen siirtyväni kaulaa suojaaviin päähineisiin, niin jos tuo pienin koko olis passeli sen hetken.. Ku mä en vaan oikeen tykkää siitä nutturasta, jolla solmitaan ylimääräset siitä isommasta.


Oltiin miehen kans eilen illalla kaksin kaupungilla ja käytiin syömässä. Sit kotona jatkettiin "treffejä" takapihalla tähdenlentoja bongaten ja pitkästä aikaa ihan kiireettömästi jutellen. Niin paras ilta aikoihin!! :heart: :heart:
JA eka tiukka, to-del-la tiukka suppari bongattu

Månsku ja Iivari 39+0 POKS
(esikoinen synty "tänään" )
 
Onnea vauvaantunneille :heart: :flower: varmuuden vuoksi onnitella jos en oo muistanut kaikkia vielä onnitella. :)

Iltapäivällä loppu sitten ne mun eiliset supistelut, illalla tuli muutama.
Nyt neljän jälkeen on tullut taas jonkun verran. :) Toivotaan, että joskus eres pääsis synnyttään.
Supistelut on onneksi muuttanut muotoaan enemmän kipeiksi. Aamuyöstäkin tuntu, että joku hakkaa puukolla mahaan. Ja selkään juilii. :D

Aamupalan, kun sais syötyä niin vois lähtiä vaihteeksi lenkille.

Elli ja Öttis 39+6
 
månsdottir Kuulostaapa ihanalta teidän illanvietto. :) :heart: Auttaa varmasti jaksamaan viimeiset metrit raskautta.

Elli Etikka Kuulostaa kyllä aika lupaavilta jo nuo sun oireet, vaikka välillä loppuiskin. Eiköhän se kohta jää päälle... ;)

Itsellä oli liian hyvä yö. Sain nimittäin nukuttua sen minkä yritin. Tosin olisin voinu kyllä mielelläni pitempäänkin nukkua ja vähän zombi olo,kun tuli ensin valvottua pitkään ja tyttö nousi tietty kuitenkin aikaisin. Aamulla nyt tasaisesti polttaa, mut ei sen enempää. Eikä millään jaksais lenkillekään...... :whistle: No, josko sit kuitenkin repis itsestäs sen verran irti. Sitten vaikka ku on rauhassa ensin vattuteetä juotu kannullinen. ;)

Tiinu ja vauveli 37+6
 
Ai niin vielä hei kaikki!!!! :attn:

Millaisia kokemuksia tuplarattaista?? Siis, kun on eri ikäiset sisarukset.Onko joistain tuplarattaista hyviä tai huonoja kokemuksia?? Oon ajatellut noita Carenan double swingejä. Tuntuu näppärän kokoisilta ja kevyilta, koska on kääntyvät etupyörät ja vielä ilmakumirenkaat näissä tämän vuoden malleissa... En haluaisi mitään raskaita, mitkä eivät mahdu mihinkään, mutta en kuitenkaan mitään niin kevyitä ja huonoja, joilla ei sitten pysty lumessa etenemään....
 
Meillä kahdella ekalla ikäeroa 1v 4kk, ja meillä oli vaan jotkut Emmaljungan ikivanhat kaksosten matkarattaat. Ihan ajoivat silti asiansa, eli lenkillä käytettiin. Peräkkäin istuttavat olivat.

Täällä ei mitään oireita. Huomenna ois sit laskettua aika.
 
Suuret onnittelut kaikille vauvan saaneille :heart:

Ihania kuviakin oli taas pikkuisista laitettu :heart:

synnytysjuttuja edelleen myös kiva lukea.kiitos niistä :flower:

månsdottir minä taisin viimeksi ostaa pikkuriikki myssystä seuraavan koon eikä sekään mahtunut isopäiselle pojallemme edes laitoksella eli meni täysin hukkaan koko hattu.Oisin sit ostanu 3kk-6kk ikäisille tarkoitetun myssyn mut niitä ei löytyny niin ostimme 6kk-12kk ikäisille tarkotetun ja sitä pidimme jo ainakin eka kesänä(vauva synty huhtikuussa) pompulalla suputettuna.Nyt ois tarkotus ostaa tuo 3-6kk pipo ja laittaa se jo laitoksella vauvalle mut saa nähä miten käy kun oon menossa jo ensi ti vyöhyketerapia hoitoon ja sillon ei oo vielä rahaa ostaa tota myssyä.Mut tosta pikkuriikki myssystä myyjä sano että se harvoin mahtuu ees vastasyntyneelle.eli se voi olla hyvä ehkä keskosille?

Mulla ne harjotussuppart meni sillon yks päivä ohi vaikka paljon niitä tulikin ja sen jälkeenkin niitä on välillä tullut muttei njiin paljon eikä niin tuntuvia.Mulla on nyt tässä raskaudessa ollut jalat vähän turvoksissa jota ei oo aijemmissa raskauksissa tapahtunut.Ei nyt mitään pahaa turvotusta mutta korkkarit kyllä puristi ku yks päivä pöliänä tungin ne kaupunki reissulle jalkaan :ashamed: ja eilen huomasin nilkkoihin jopa sukkien tehneen puristus jäljet eli varpaista nilkkoihin asti taitaa olla välillä turvotusta.Jalkapohjat myös olleet kipeänä.Voiko se olla että tuo n.10kg lisäpaino rasittaa niin paljon jalkoja?? Hullulle tuntuu sinänsä että moni mun pituinen painaa varmasti n.60kg ja mun jalat ei sit kestä sitä painoa ku ovat ihan hellänä päivän jälkeen.Eli mun ei siis passaa koskaan nostaakkaan painoa paljoo yli 50kg.... tai sitten se johtuu vaan nyt tästä yhtäkkisestä painonoususta tuo jalkojen väsyminen.

Mulle on iskenyt kamala väsymys kun päivät on pakko alottaa klo 6.30 että saan tytön vietyä kouluun ennen yheksää.Ja sitten päivä lepäämättä touhuta ulkoilun,ruuanlaiton,siivouksen,lastenhoidon ja taas esikoisen hakemisen merkeissä.Aamuisin oon vieny autolla mut sitten on ollu pakko hakea kävelemällä kun poika nukkuu just siihen aikaan kärryissä joten joka päivä tulee käveltyä 4km pelkästään jo tytön hakureisulla.Koululle kun on se 2km matkaa meiltä.Sittenhän oon vielä illalla käyttänyt koiran joten kävelyä tulee ihan mukavasti,mutta tää väsymys ei oo kivaa.Eilen jo tuntu että nukahan kävellessäkin pystyyn ja sit iski paniikki et miten IHMEESSÄ jaksan sitten jos ja kun vauva valvottaa yöllä(ainakin imetysten verran)ja sitten pitäs aamulla nousta viim.6.30 ja saada kaikki lapset heti aamusta esikoisen vienti kuntoon ja sen jälkeen pyörittää päivä taas tätä arkea levähtämättä.Sitten kun on yksi lapsi vielä lisää siinä pyörityksessä niin kyllä mietityttää et miten sitä selviää.Sit ku meillä esikoinen on loppuvuoden lapsi joulukuussa syntynyt niin ei haluta noin pientä(6v)laittaa käveleen 2km koululle josta täällä joutuu melkeen puolet matkasta taittaan autotietä pitkin jossa huonolla tuurilla ajaa joskus rekkojakin.

jonnuli mulla se koko arvio on sen takia kun mulla on tää maha ollu isompi ku muilta ja vauva tuntui varsinki yhessä vaiheessa tosi isolle ja olinki huolissani että teen jonku lähes 5kilosen vauvan ku tää meidän kolmaskin oli melkein 4kilonen kun synty 6päivää yli lasketun.Ja nyt siis ollu isompi maha ku sillon.Alko pelottaan et jos tämä meneeki pari viikkoa yli niin kuin jätti vauva sillon jo ois.Nyt sitten tää maha alkanu taas tuntuun isolle(välissä kun tuntu ettei se niin iso okkaan)ja vauva taas makuulla ollessa painaa välillä hankalasti kylkiluiden päälle.Liekkö sitten todellakin noussut ylemmäs tai sit se on kasvanut hurjasti :eek: ..välillä siltikin tuntuu ettei se iso oo,mut ihana päästä siihen kokoarvioon niin ei tartte sitten enää stressata jos vauva ei kamalan suuri ookkaan.

Jaahas mutta lähempä koiran kans kävelylle ja jätän nuo kiljujat isänsä kans kotia :kieh:

Rakkaudesta äiti ja Aarre-Viljami :heart: 37+4
 
Huomenia, täällä sataa vettä ja jyrisee. Olis unelma-ilma tehdä kaikenlaista sisällä, saa nähdä mitä saa aikaseks.
Tänne ei mitään ihmeellistä raportoitavaa - ei ees oireita pukkaa nyt.

Tiinuz, mä ostin brion tuplat joissa siis viereikkäin istutaan. Brion vaunut on yksikkörattaatkin ja olen tykänny, just talvella hyvät kun on kunnon renkaat ja me asutaan vielä mäkisellä alueella, kolmipyöräsillä ei pääsis minnekään. Ja noi on 77 cm leveet, eli mahtuu normi-ovistakin, heittoaisa ja kiva joustava runko, helppo heijailla sit pientä.

Mä ostin sen ruskovillan 0-koon, oletan, että se nyt alkusyksyn menee. Sit siirrynkin kypärämyssyyn ja muihin hattuihin.
Pitääpä tutkailla niitä pieniä "ulkopukuja", kun ei mitään toppaavaa vielä tässä vaiheessa kuitenkaan viittis pienelle laittaa. Fleecehaalarit yms on muuten sit kokoa 60 ja ne menee vasta myöhemmin... tutalla oli se puuvillainen, se vois olla ainakin hengittävä, eikä maksanu kuin vähän reilu pari kymppiä. Mutta vinkkejä otan vastaan =) Vitsit jos osais neuloa, niin vois tehdä semmosen.. mut kun olen ihan poropeukalo kaikissa tommosissa. Red Dragonkin tehny muutes tosi hienoja vaippoja, mä en ole väleissä edes ompelukoneen kanssa.... bläh.

No, nyt suunnittelemaan päivän puuhia, ainakin lehtiä, lasipurnukoita ja kansia pitää viedä lehtikeräykseen, ja sit iso kasa olis lakanoita mankeloitavana. Jospa noista hommista sit alottelis, muutoin tänään tuleekin joko shoppailupäivä tai kotona sisälläolopäivä, sen verran jytistelee!

ps. onkoha mitään paikkaa, johon voisi viedä sisustus-treeni-vauva-lehtiä? (kaksplussaa yms, fitiä, kuntoplussia yms...) Lehtikeräykseen joo,mutta noistahan vois olla iloa jossain päin, jos vaan joku paikka niitä huolii??

runttis ja sytkylä 39+4 (muutama päivä laskettuun aikaan!!)
 
Alkuperäinen kirjoittaja rakkaudesta äiti:
Voiko se olla että tuo n.10kg lisäpaino rasittaa niin paljon jalkoja?? Hullulle tuntuu sinänsä että moni mun pituinen painaa varmasti n.60kg ja mun jalat ei sit kestä sitä painoa ku ovat ihan hellänä päivän jälkeen.Eli mun ei siis passaa koskaan nostaakkaan painoa paljoo yli 50kg.... tai sitten se johtuu vaan nyt tästä yhtäkkisestä painonoususta tuo jalkojen väsyminen.
Raskaushan muuttaa nestekiertoa kehossa ja luulen, että tuo turvotus johtuu enemmänkin siitä, kuin painon noususta. En tiedä minkä pituinen olet, mutta tuskin tuo 60 kg silti vielä niin paljon on, että jalat ei kestäisi. Sehän on kuitenkin aika vähäinen paino! Ei kannata mielestäni muutenkaan liikaa tuijottaa painoon, vaan siihen, että tuntee olonsa hyväksi. Ihannepainokin voi olla erilainen samanpituiselle ihmiselle. Anteeksi, jos kuulostaa paasaamiselta, mutta itse työskentelen näitten ravitsemus- ja terveysasíoitten parissa, niin niihin kiinnittää huomiota ja niistä on mukava keskustella.

Alkuperäinen kirjoittaja rakkaudesta äiti:
Eilen jo tuntu että nukahan kävellessäkin pystyyn ja sit iski paniikki et miten IHMEESSÄ jaksan sitten jos ja kun vauva valvottaa yöllä(ainakin imetysten verran)ja sitten pitäs aamulla nousta viim.6.30 ja saada kaikki lapset heti aamusta esikoisen vienti kuntoon ja sen jälkeen pyörittää päivä taas tätä arkea levähtämättä.Sitten kun on yksi lapsi vielä lisää siinä pyörityksessä niin kyllä mietityttää et miten sitä selviää.Sit ku meillä esikoinen on loppuvuoden lapsi joulukuussa syntynyt niin ei haluta noin pientä(6v)laittaa käveleen 2km koululle josta täällä joutuu melkeen puolet matkasta taittaan autotietä pitkin jossa huonolla tuurilla ajaa joskus rekkojakin.
Kyllä sie jaksat, koska se on tärkeetä! Mutta pitää muistaa järjestää myös itselleen niitä lepohetkiä. Ei se haittaa, jos joskus pyykkivuori on iso tai astiat tiskaamatta. Teet sen mitä ehdit ja jaksat sillä tavalla, että oma mieli pysyy virkeänä. Silloin on perheelläkin hyvä olla. Olen myös sitä mieltä, että jos suinkin vain on mahdollista, niin äidillä pitäisi olla myös omaa aikaa esim. 1 harrastustunti viikossa. Se on varmasti hyväksi koko perheelle. Ja liikunta auttaa jaksamaan. Asennoidu niin, että nuo koulumatkat on hyötyliikuntaa, jotka tekevät sinulle hyvää!

Mukavaa viikonloppua!
 
Runttis: mun sisko ainakin joskus vei tollaisia lehtiä synnärille päin. Tais ottaa silloin tekniikan maailmat sun muutkin lehdet.

Maidon noususta: esikoisesta nousi toisena tai kolmantena päivänä ja sitä maitoa tuli ihan järkyttävästi. Nyt nousi samoihin aikoihin mutta maltillisemmin, vauvan tarpeisiin kuitenkin sopivasti:) Molemmat ovat saaneet sairaalasssa lisämaitoa, esikoinen sen takia että vietti muutaman yön hoitajien huoneessa ja he olivat siellä antaneet, tää pikku prinsessa sai sen takia että saatiin sokerit nousemaan. Nyt kun kotona ollaan oltu niin on pelkällä tissillä ollut. Tuttikaan ei tunnu oikeen neidille kelpaavan.

Maijamehi ja pikku prinsessa 10päivää :heart:
 
Siis argh, mikä ihmeen nollakoko mulle myytiinkään - nyt kun katoin niin se on se keskosmyssy.. ärrkele, viimeks kun pyysin sitä vastasyntyneen kokoa niin sain sen ykkösen ja se oli hyvä. Voi v**** menee hermot ton pipan kans, en kyllä osta yhen yhtä ruskovillaa enää mistään. Prkle, eihän tuo pieni mahdu taatusti päähän. Hyvin alko tämäkin aamu taas... "()/()E#""""####%%#%#%#//Q"/(%& tana!
 
Täälläkin on ollut lievästi kehno aamu: eilen illalla alkoi nenä vuotaa ja kurkku tuntui kipeältä ja nyt sitten ollaan ihan kunnolla flunssassa. Just tänä viikonloppuna, kun isäntä on reissussa ja olin suunnitellut itselleni ja tytöille kaikkea kivaa ohjelmaa. Hienoa perua kaikki ja koittaa täältä sohvan pohjalta viihdyttää ja komentaa lapsia. :headwall:

pikku3nen 38+1
 
Poika syntyi 11.8 rv 41+5, 4330g ja 53 cm :heart: :heart:

Kertomusta myöhemmin, en ole ehtinyt lukea juttujanne.

Kotona ollaan ja kaikki hyvin :heart:

Tsemppiä odottajille ja onnea vauvan saaneille :flower:

Onnellinen äitivaan ja poitsu 3 vrk
 
Taidan soittaa ma aamuna äitipolille ja pyytää jos synnytys voitas käynnistää. Mua niin pelottaa se tuleva sektio enkä sitä missään nimessä haluais. Riskinä toki on että vauvalta menee taas solisluu ja siitä kärsii loppu ikänsä, mutta toisaalta taas ku miettii esikoista niin hällä se parantu muutamassa päivässä, eikä etes fysioterapeutti ois osannu sanoo että siinä vikaa on jos ei ois tienny. Mutta oonko liian itsekäs jos vaadinki että haluan synnyttää alakautta? :/

Marlin ja Justiina 41+4
 
Marlin, kannattaa varmaan kysäistä, mutta luulen, että lääkärit eivät sektioon päädy ilman kunnollisia perusteluita, ja tässä tapauksessa se varmaan kuitenkin on ihan ok vaihtoehto. Jos vauva on tosi iso, niin tuo alatiesynnytyskinhän voi päätyä sektioon, ja silloin se on paljon hätäsempi juttu kuin suunnitellusti tehty. Mulla jäi ainakin ihan ok kokemukset omasta sektiosta, paranin nopsaan, maito nous hyvin, eikä mitään jälkivaivoja ollut. Tsemppiä :hug:
 

Yhteistyössä