***ELOKUISET 2010 ,MEIDÄN KUU !!! *** Jo 38 vauvaa syntynyt !!!

Paljon onnea kaikille vauvan saaneille!!!! :heart:
Ja voimia loppurutistukseen vielä odottaville =)

Me kotiuduttiin perjantaina kuten ajattelinkin. Sairaalassa meni hyvin ja toipumien sektiosta on lähtenyt hyvin käyntiin. Ke otin viimesen vahvan kipulääkkeen, burana ja panadol riittäneet aika hyvin. Haava on siisti ja ompeleet otetaan tänään tai huomenna pois, sukulainen tulee kotiin tutkiin miten toimitaan. Teippiä on kehoteettu pitämään suojana, se hengittää joten haavan ei pitäisi hauta ja olenkin sitä suihkutellut. Haavan yläpuolella on isosti mustelmaa ja se on kipeä, haava ei ole. Rakon täyttymistä en myöskään vielä kunnolla tunne, ei tosin valskaustakaan ole ollut tulee vain kova "puukon isku" alakertaan jos liian kauan väliä vessassa käynnillä. Vatsa myös pelannut hyvin. Hb laski 131->90 joten rautaa syön ja vaunutepsuttelulla puhalluttaa herkästi. Kaikki kompeet kai kuuluu asiaan :) Ikävänä yllätyksenä tuli valtava jalkaturvotus synnytyksen jälkeen, crocsitkin kiristää! Kestää kuulemma pari viikkoa että "sulavat", on häijy istua imettämässä kun jalat menee tunnottomiksi pallukoiksi!

Vauva on nukkunut ja syönyt melko hyvin 3-4h nukkuu ja syö välillä 45min-1½h. Viimeyönä söi klo3-5.40 eli jotakin tuotannonlisäystä taisi olla tekeillä. Välillä imemään alkaminen meinaa hermostuttaa neitiä kun ei malttaisi odottaa että alkaa maitoa tulla. Vauvan paino ei laskenut kuin alle 5% sairaalassa, joten evästä ilmeisesti riittää. Pari päivää sai lisämaitoa sairaalassa tarvittaessa, sittemmin pärjätty ilman. Aika ihanaa on ollut opetella vauvaarkea miehen kanssa, olen niin onnellinen ja kiitollinen että kymmenen vuoden haaveeni on vihdoin pienien mutkien kautta totta :heart: :heart:

Kirjottelen kun taas ehdin ja maltan tulla koneelle, nyt menen päiväunille kun viimeyön unet jäi lyhyiksi.

Terkuin peppiina ja neiti (huomenna 1viikon vanha)
 
Moro!

Onnea jälleen vauvansa kainaloon saaneille! :flower:

:attn:
GALLUPPII mites synnyttäneet haluatteko tuonne 0-1v osioon oman pinon? Voisin ainakin aluksi laittaa pinon pystyyn! :attn:
Mä mielelläni jatkaisin keskustelua ! Paljon olisi kysyttävää ja ihmeteltävää =)
FB puoli aika hiljainen ja kerhoa en ala perustaa koska kuvat ym ym menis vain perustajan kautta (ei voi hoitaa kuin 1 hlö ) ja en tiedä miten aika riittäisi... Mutta ilmoitelkaa mitä tehdään!

K ja Sumopainia 1 vko ja 2pv

K
 
Moi!

Onnea kaikille uusille vauvoille perheineen! :heart:

Kiitos kaikille synnytyskertomuksien kirjoittajille! :flower: Ovat olleet hyvää valmentautumista omaa odotellessa.

Tsemppiä huomiseen N11na! :hug:

Vielä reilu viikko sitten ajattelin, että yliajalle mennään ja reilusti, kun mitään merkkejä ei ollut ja lähisuvussakin vauvat ovat tupanneet pysyä pitkään masussa. Koko tämän viikon on kuitenkin ollut aika ajoin kehno olo. Hyvin pitkälti sellainen välillä hutera ja toisaalta oksettava fiilis; kuin krapulasta kärsisi. Vatsa kiitettävän sekaisin ja tiistaista asti ruskeaa vuotoa, to-pe limaista ja tänään jo hieman veristä (limatulppaa?). Luulen jopa viimein bonganneeni suppareitakin. :) Melkoisen vahva fiilis, että ensi viikon aikana meidänkin poitsu on maailmassa. Joskaan eihän näistä taida koskaan tietää.... :|

Tosiaan hieman oman navan ympärillä pyörii tämä maailma tällä hetkellä. =)

NeitiKat: Vaikken vielä ole synnyttänytkään, niin mieluusti sitten aikanaan liityn uuteen 0-1 v pinoon!

Liono73 ja Ekso 39+1
 
aamulla kävin pesemässä mattoja ja sen aherruksen kunnaiksi ostin mäccäristä feta salaattia, nam! iltapäivällä lapset uimassa ja illan puistossa. vielä kun lenkille jaksaisi mutta taitaa jäädä vaan suihkureissuksi mun puolesta...

esikoinen menee huomenna takaisin kerhoon. tosin mies töihin niin kuopukselle keksittävä ohjelmaa. mutta eiköhän se arki lähde kulkemaan taas...

ON ei uutta. koko yö valvoin kun niin kuuma ja kyljet alkaa olemaan tosi kipeet kun vauva / vatsa niin iso. toivon mukaan saisi nyt nukuttua sitten...

korvapuusti 39+2
 
Chevanne onnea nyytistä! :heart: :flower: Onneksi kaikki nyt hyvin.

Täällä ollut nyt illalla kaks S:sää käytös sauna ja mies. :heart: :LOL: Toivottavasti jotain apua. :D
Supistukset ollut tänään aika laimeita, mutta tulee, kun tulee.

Mulla kans aika oma napaista tekstiä kans tällä hetkellä. Mutta rupiaa meneen hermot näihin suppailuihin joista kyllä alapäässä apua....mutta ei vielä niin paljon, että syntyis.

Kaikille :hug: tasapuolisesti taas. :)

Elli Ja Öttis 40+0
 
n11na: Minulla esikoinen ja toinen käynnistettiin. Esikoinen käynnistettiin, ku oli pre-enklampsia. Syntyi rv 36+4. Olinkin jo viikon ollut osastolla. Torstaina aamulla laittoivat tabletit, joista kyllä tuli supistuksia, mutta eivät saaneet mitään aikaiseksi. Yöksi laittoivat jonkin piikin, että supistukset loppuu.

Aamulla oli: Hips hips. Ei vieläkään sitten syntynyt. Lähdin vessaan klo 7, kun nousin sängystä, ni vedet sitten meni :eek: . Nti syntyi sitten sinä päivänä klo 15.25 :heart:

Toisen lapsen kohdalla menin kys:iin tarkistukseen rv 38+2, kun täällä olivat huolissaan valkuaisesta. Noh, kys:issä normaaliarvot kaikissa. Olisivat passittaneet kotio, mutta mie sanoin, että ne kuitenkin seuraavan kerran nla:ssa passittaavat tänne takaisin, ni eikö voisi jo käynnistää. Minun toivettani kuunneltiin ja käynnistettiin. :heart:

peppi: Voi hertta, minkä meni tekemään :hug:

Marlin: :hug:

UpsyDaisy:Ihana kuva!!! :heart:

Katjuska-78: Onnea! :flower:

maijamehi: Ihana! :heart:

Jos mie rikastun joskus niin, että saisin hommattua kaksosten rattaat, niin hankin Firkon F7 -tuplat. Meillä on Firkon F7 -yhdistelmät ja ollaan tykätty.

runttipulla Kiitos! En ole minäkään sinut ompelukoneen kanssa, mutta sain jonkinlaisia vaippoja ommeltua. Kyllähän niitä pitäisi varmaan koko ajan ommella lisää ja lisää, mutta en nyt ainakaan.. En AIO-vaippoja, ei mun juttu leikkiä tuon kosteussulkukankaan kanssa :D. Ja ei tiedä miten lähtee kestoilu käyttöön.
Minun pitäisi kyl ruveta jonkinlainen villahaalari neulomaan, mutta mie en noista "isommista" töistä tykkää.. Jäävät liian helpolla kesken :D

äitivaan Onnea!! :heart:

jonnuli Ihana! Ja Onnea vielä kerran! :heart:

hendu :hug:

Nate: :hug: :heart:

Chevanne: :hug: Onnea! :heart:

--

Tänään sain viimeisetkin vaipat tehtyä:

Tämän päivän saldo:


Kaikki 8 AIO-vaippaa:


Tänään sain kaikki vaipat jopa pestyäkin :). Vielä pitäisi lisäimut ommella, tänään en jaksanut. Olen tehnyt vkosiivouksen + ommellut nuo vaipat + pessyt ne.

Nyt iski heikko olo.. Yöx. Ei kyl okseta, mutta on heikko olo.. Heikottava, mutta onneksi ei kuitenkaan niin, että pitäisi mennä oksentamaan..

--

RD & Pörriäinen 39+4 :heart:
 
Onnea kaikille vauvan saaneille! Chevannen kokemus oli aika rankka: pikaista paranemista!

On kyllä mielenkiintoista lukea muiden synnytyskertomuksia, ja samalla rupee jännittää miten itellä kaikki menee. Musta vaan tuntuu ettei tämä vauva viitsi ainakaan ennen ens viikonloppua syntyä :| Tänään riehuin taas ruohonleikkurin kanssa, muttei vaikutusta. Aamulla olin kuiva kuin Saharan autiomaa :eek: Ei oo tilanne siitä juurikaan muuttunu. Yritin yöllä miestä houkutella (taas!) mut oli niin väsyny ettei onnannu... Tuskin olis muutenkaan auttanu :/

Nyt on sellanen olo et ens yönä pakko saada tarpeeks unta palloon! Kävin aivan liian myöhään nukkumaan, ja heräsin vessaan jo klo 5. Sen jälkeen tais olla aika levotonta unta. Nukuin kyl klo 9 saakka mut ehkä sit 6-7 tuntia...

Ihania vauvakuvia!

Jaksamista ja tsemppiä kaikille loppurutistukseen! Yritetään kestää, kyl se palkinto vielä tulee... Elli - toivottavasti pääset ennen mua synnyttään...

Oinas ja Heppu 40+2
 
Jep jep, aamulla sitten mennään! ja kyllä jännittää :whistle:

Kiitos onnen toivotuksista ne tuli tarpeeseen! Palailen toivottavasti loppu viikosta takas palstalle! Voikaa hyvin siihen asti! :heart:

n11na ja Urho 41+2
 
Tsemppiä odottajille viime metreille :hug: :hug:

Itselle oli teistä iso apu, kun viimeiset pitkät päivät kärvistelin ennen synnytystä :heart:

Synnytystarinaa tulossa edelleen myöhemmin, tässä pikaisesti vain koneella, kun molemmat lapset nukkuu.
2v 9kk isoveli ottanut vauvan vastaan mainiosti :heart:

Vauvasta täysin hullaantunut äitivaan ja M 4 vrk.

 
N11nalle tsempit ja Ellille kans puhureita et pääsis synnyttämään.

Mä lähden silittämään isoa kasaa pyykkejä, jos ens yönä sais edes hiukan nukuttua... huomiseks olen suunnitellu sitä työhuoneen maalausta, mut saa nähdä jaksanko. En ota stressiä, jos väsyttää niin nukun vaikka koko päivän, nyt ainakin tuntuu että on koko ruoto ihan väsyny kaikkeen...on kuin olis maratonin vetässy, niin kipeenä kaik paikat. Ärrh.

Öitä =)
niin ja neitikat, mä varmaan surffin täällä ja facebookissa sit syntymän jälkeenkin, eli pino on tervetullut =)
 
Hei vaan!!

Perjantaina läksin tosiaan äitipolille ja tänään tultiin takas :D ihana tyttö synty 13.8 klo 14.27. Synnytys käynistettiin ison vesimäärän vuoksi. Synnytyksestä jäi tosi positiivinen kokemus! Pyysin spinaalia kun supparit alkoi tulla tositosi kipeiksi (olin 4 senttiä jo auki), kätilö vaan puisteli päätään et riittääkö loppuun asti. Nooh, kätilö kun rupesi puoli tuntia spinaalin laitosta tutkimaan paikkoja, niin sieltähän se pää jo oli tulossa ulos :D Parilal ponnistuksella tyttö olikin jo maailmassa.. omatoiminen tyttö siis :heart:

Oyssissa oli tosiaan ihanan viileää eikä perjantaina ainakaan ollut ruuhkaa synnytyssaleissa :D

Kaikki muut täällä kotona nukkuu, kunhan malttaisi itsekin mennä! Typykkä nukkuu sitterissä ja oottelen joko kohta heräis syömään. Osastolla yöt meni vähän niin ja näin, mutta kumma kun ei nyt väsytä.

Imetys on lähtenyt tosi hyvin käyntiin, hyvin jaksaa imeä :heart: kunhan maito vielä kunnolla alkais nousemaan. Jospa typy sieltä jotain saa koska osastolla saanut aamupäivästä viimeksi lisämaitoo ja ihan tyytyväinen on ollut.

Nyt palaamisiin :wave: voin jo sanoa etten kerkeä hirveesti kirjotteleen saatikka lukemaan, melkoinen hälinä päivä tämäkin ollut.. Tuo meidän isompi tyttö ei oikein osaa vielä varoa vauvaa ja saattaapi olla jo mustasukkainenkin kun äiti ei aina kerkeä huomioimaan :/ mut tosi ylpee isosisko on kuitenki :heart:
 
Jotenkin jo näyttää, että kaikki muut synnyttää paitsi minä... Ei mulla nyt vielä la:kaan, mutta tulee silti sellanen olo, et mä varmaan oikeesti koskaan synnytä kun toiveajattelua vaan sellainen touhu. Vähän väliä luulee, että nyt alkaa tapahtumaan, mutta ei sitte kuitenkaan ala... :kieh: On tää kumma, miten ihmisestä voi tulla näin kärsimätön tässä loppumetreillä. :whistle: Nyt on vaan alkanut tuntua, että tuo maha on oikeesti NIIIIN iso, ettei tässä jaksa enää sitä kantaa eikä saa tehtyä edes normaaleja asioita, kun maha on koko ajan edessä.

Anteeks valitus. :ashamed: Onhan tää raskaus kivaakin ja ihana palkinto odottaa. :heart:

Pääsin sentään meikkikutsuille tänään ja se oli ihan kivaa. :D Päivällä imuroin ja illalla olin vielä reippaalla puolen tunnin kävelylenkillä rattaiden kans. Väkisin lähdin, sisulla. ;) Ja vattuteetä vattuteetä. Niin ja saunassakin tytön kans oltiin! Tosin aika haaleassa sellaisessa, mut kuitenkin...

Nyt oli kyllä niin omaa napaa ja vähän vielä lisää omaa napaa... mut....kai te ymmärrätte, luotan siihen. :) Ja kaikille minulta myös :hug: .

Laitetaan nyt loppuun vielä onnittelut uusista vauvoista ja tsempit synnärille lähtijöille!!! =)

Hitsin pimpulat kun nyt olis hyvä synnyttää. Niin paljon adrenaliiniakin veressä, kun miehelleni oon kiukkuinen. Tekis mieli lähettää kuuhun koko ukko!

Tiinuz ärripurri ja vaavi 38+0
 
RD Ootkos mistä löytäny ohjeen nuihin kestoihin? :)

Tiinuz En minäkään oo vielä synnyttäny vaikka viikkoja jo 41+5 :/

Hitto että mua niin ahistaa tää tilanne. En oikeesti enään tiiä että mitä tekisin. Ehottomasti haluaisin alakautta synnyttää, oon oottanu sitä alusta asti. Mutta toisaalta mietin että onko se sitten kuitenkaan järkevää. Tokihan vauva tässä on tärkein. Mutta onko sektiopäätös sitten kuitenkaan välttämätön. No, aamulla soitan äitipolille ja pyydän että saan jutella lääkärin kans. Sittenpä tuota ollaan viisaampia.
 
tin
Hendu, chevanne, copper: Paljon onnea! :heart:

N11nalle tsemppiä huomiseen!
Marlin :hug: toivottavasti oot huomenna viisaampi tuon asian suhteen. Olisin ite samoilla linjoilla että mieluummin alakautta.
RD: ihania vaippoja :)

Oltiin vaihteeksi mustikas tänään. Eikä alkanu supisteleen edes. Odotan vain sitä isoa poksahdusta että vesi menis ;) No valokuvaoperaatio jäi pahasti puolitiehen niin jotain positiivista siinäki on et jos ei vielä tartte synnyttää. Ja pääsempä huomenna parturiin :D

Tin ja Lyly ihan pian 40+1 mrrr.
 
Suuret onnittelut vauvoista Hendu Nate Copper ja Chevanne !! :heart:

Nate Oltiinkin sitten samaan aikaan sairaalassa, kun meidän neiti syntyi torstai-iltapäivällä ja lauantai-iltapäivällä päästiin kotiin. :)

Täällä ollaan siis kotiuduttu ihanan pienen vauvan kanssa ja kaikki on mennyt hyvin. Maitoa tulee reippaasti ja pikkuinen syö, nukkuu ja kakkaa. Aika vähäiseksi jää se seurustelu, mutta kai se on hänen tapansa seurustella kun makoilee äidin rinnalla ja nautiskelee.

Tässä tulisi sitten mun synnytyskertomus:
Yöllä supparit alkoivat neljän aikaan säännöllisinä ja aamulla mentiin yhdeksän aikaan sairaalaan, jossa tutkittiin, että kanava oli hävinnyt ja olin auki 4 cm. Siitä siirryttiinkin saliin ja sain ilokaasua, joka helpotti supparikipua. Myöhemmin sain epiduraalin, mutta sen laittaminen oli hieman hankalaa ja siinä meni aika kauan aikaa. Epiduraalin jälkeen olo oli ihanan rento ja sai levätä ja kerätä voimia ponnistusvaiheeseen, joka mulla kesti 40 minuuttia. Se oli kyllä kamalaa... Jouduttiin tehdä välilihan leikkaus ja siksi toipuminen vie vähän pidempään. Onneksi vauva on maailmassa ja kaikki sujui ilman suurempia ongelmia tai paniikkia. Nyt täällä harjoitellaan kuumeisesti vauvanhoitoa. :)

Mielelläni tulisin mukaan sinne 0-1 v pinoon.

Hui, miten myöhä onkin jo. Nyt nukkumaan!:)

Tsempit vielä kaikille odottajille ja ihanaa arkea vauvaperheisiin! :)

ansuli ja kullanmuru 3 päivää
 

Yhteistyössä