***ELOKUISET 2010 ,MEIDÄN KUU !!! *** Jo 38 vauvaa syntynyt !!!

Aurinkoista päivää!! Arki startannu kivasti, vauva on niin ihana! Välillä herkistyn kun ajattelen että tämä on viimenen vauva meille nyt, ja ne kun on niin ihania :heart: Ei voi olla ihanampaa tunnetta kun vauvan saa ja kaikki on mennyt hyvin, sniifff. Maito ei oo vielä kunnolla noussut vaikka imetän jatkuvasti..tissit hellänä. Mammateetä litkin ja vettä, mehua jne..Aina sama homma..korviketta täytyy lisäksi antaa ku vauva ei tuu tyytyväiseksi tissillä :( Mulla on ihan huonot tissit :'(
Tärkeintä tietenkin että minivauva kasvaa, kolmen tunnin välein täytyy herätellä syömään. Neuvolan täti tulee jo torstaina kun on pienipainoinen vauva. Eilen käytiin ulkona hetken aikaa ja tänään uudelleen.

Copper, oltiin sitten yhtäaikaa Oysissa, minä lauantaina pääsin pois. Kummalla puolen olit? Minä oli 13/1:llä.

Vauvasta haltioissaan jonnuli ja hertta 5vrk :heart:
 
Jonnuli: :hug: Täällä ihan samoja "ongelmia" maidon ja imetyksen kanssa. Kun lopulta nousi, ei silti riitä saamaan vauvaa kylläiseksi. Väsyneenä itkua väännetty kun homma ei suju kuten toivoisi. Pääasia, että pikkuinen kuitenkin nyt kasvanut ja kirinyt liikaa tippunutta painoa jo takaisin. Ainut, että nuo vatsanpurutkin saatiin nyt sitten riesaksi. Huomenna meillä painokontrolli taas.

Sipsunen & "Nalle" 8vrk :heart:
 
Kiitokset kaikille tsempeistä :) Pitää varmaan se kolmas tehä jossain vaiheessa niin jospa sitten saisin sen toivomani synnytyksen ;) Nyt pitäs vielä osata asennoitua niin että nopeeta se aika siellä sairaalassa menee. Meinaa nyt jo olla ikävä miestä ja poikaa ku tietää että aikasintaan perjantaina vasta päästään kotiin.

jennik Juu samassa tilanteessa ollaan huomenna :) Tsempit tulevaan koitokseen.
 
Jennik ja Marlin: onnea vauvahakureissulle! :flower:

Täällä on takana eka suppariyö. Noin tunnin välein tuli heräiltyä ja aamulla puolen seittemän jälkeen alkoi mahaa kiristää jo kymmenen minuutin välein. Mietin jo, pitäskö kohta lähteä näytille, mutta tilanne rauhoittui hieman. Saapa nähdä kauanko tässä menee... Nyt on jo sellainen olo, ettei hirveästi enää tee mieli puuhailla, vaikka tekemistä oliskin.

Lion73 ja Ekso 39+2
 
Sandeliini kaksi aiempaa synnytystä on käynnistynyt NAPS äkkiä.. :D
ekasta hulahti vedet aamusta kun silmät aukaisin ilman mitään limojen valumisia tai ennakko suppareita.
toisesta alkoi suoraan supparit 5min välein kipeinä lounaan jälkeen astioita laittaessa koneeseen..
niin tänään olin jo ihan innoissani lounaan jälkeen kun tuntin tunnin verran suppeita sellaisia oiketa.. mutta ei jatkuneet päikyillä..
no pian uskoisin .. tulisi vaan ennen torstaita kun on käynnistys.

RD mulla ei oo mitään hajua noista kuivausrumpu vaipoista kun mulla ei ole kuivausrumpua.. pitäisi hankkia mutta khh:n ei mahdu..
viime viikolla bongasin netistä sellasen KUIVAAVAN PYYKINPESUKONEEN.. ja odotan nyt innolla että tarve tässä perheessä kasvaisi siihen ja voisimme sen hankkia :LOL:

hei siis leikataanko vauva sektiolla vai onko sinut leikattu jotenkin ettei imetys onnaa?? anteeksi jo utelen.. ajattelin vain jos kun mietit tuota imetystä.

 
Jonnuli :hug: älä ny..
mun mielestäni tuo imetys on nostettu suomessa ihan liian korkeelle. siis hyvä asia mutta äitiäkin pitää ajatella.
mun mielestäni riittää jos äiti yrittää kaikkensa tähän ja jos ei riitä niin sitten lisämaitoa purkista sillä siisti.

olen käynyt näissä imetysryhmissä kun itse olen myös kokenut huonoa omatuntoa imetyksestä :ashamed:
tässä vinkkejä mitä minulle on jäänyt korvan taakse.
yritä olla tressaamatta.. laita korvike valmiiksi lämmään veteen lämpiämään ja istu tai rupia makuulle kumpi nyt pareen.
tisun pitää oikeesti olla tosi syvällä vauvan suussa että imuote on oikea ja kun imuote on oikea niin ei oo tissit kipeenä.
jos epäilet ettei oo niin pyydä apua neuvolasta tai imetystukihenkilöltä löytyy netistä.
ja lopuksi juo, lepää ja imetä usein.
mie oon nostattanut maidon niin että olen oikeesti imettänyt tunnin kahden välein tietty vauvatkin olleet suuria niin vaatineetkin sitä mutta mutta maito nousee siitä tarpeesta paljonko sitä tarvitaan...
ja kaikesta huolimatta minäkin olen lypsänyt talteen ja antanut myös purkista .. :D

 
Suppis: Minulle on tehty 02/07 rintaleikkaus niin, etten pysty imettämään.. Joten se tässä mietityttää, että mites sitä maitoa kuitenkin tulee jonkin verran, kun puristaa, mutta kun Milka syntyi (11/08), niin silloin ei tullut.
 
Heips! Käyn tuolta toisista elokuisista vaklaileen teidän ihania vauva uutisia ja synnytyskertomuksia välillä x) Niin kysyisin teiltä OYSISSA synnyttäneiltä että ollaanko siellä kauheen tiukkoja tuosta isän oleskelusta osastolla??? Itsellä kamala stressi ku niin kauhiat ne vierailuajat ja taidan kyllä nostaa metelin jos ajavat isukin pois sieltä :ashamed:
 
Nyt se on sitten totta eli TÄNÄÄN RV 38 Painoarvio 4 KILOOO!!! Että näin! Pahin painajainen toteutunut!! Heh...no joo..ei se sf-mitta ollu yhtään väärässä, kun se huiteli niiin yläkäyrillä! Kiva, kiva, eli viel kaks viikkoo laskettuun ja nyt JO 4 kilooo!!! Nice, nice.... :( :eek: apua.... :| ja kun vielä voi olla heittoa siitä 3,6-4,6 about, kun eihän noi arviot 100% oo...nooh onpahan kohdunkaula lyhentynyt vajaan senttiin ja ulkosuu sormelle auki....no mut ei se kumminkaan sielt tuu....mites muuten Marlin oliko sulla isokokonen vauva vai miks siis sektio??

Sann-81 ja tosiaan vasta rv 38
 
Heips kaikille :)

Ja paljon onnea taas kaikille vauvansa saaneille :heart: Ite en kerkeä täällä käymään koskaan, kun koko ajan on muuta touhuamista...nyt vauvalla maha meinaa olla kipeä jatkuvasti...:/

En oo lukenu yhtään näitä viestejä täällä, aina aion mutten sitte kerkeä edes koneelle tulla. Nyt oiski monta kymmentä sivua lukemista.

OYSSIN vierailuajoista joku kyseli! Ne on tiukat!! Meidän osastolla oli joka päivä klo: 17.30-19.00 vierailuaika. Niistä ei saanu lipsua, kyllä oli jo joku hoitsu ajamassa isää pois jos kello oli vähänkin yli. Sillon vain kun poika oli sinivalossa, ja tehtiin iltahommia (esim. kylvetys) hoitajan kans niin sillon saatto mennä jopa 15 min yli "vierailuajan" eikä se haitannu.

Mutta tästä syystä seuraavat mahdolliset vauvat mennään synnyttää Oulaskankaalle =)
 
Mä oon sitten joutunut osastolle tarkkailuun....Päivällä neuvolassa vauva ei liikkunut ja liikelaskua tein niin ei aivan 10 saanut tunnissa. Laittoivat sitten synnytys vastaanotolle ja sitä kautta osastolle. Vauvalla kaikki hyvin, mutta nyt oli 1 kertaa verikokeissa raskausmyrkytys arvot koholla. Puolen tunnin päästä otetaan käyrää taas. Mutta oletettavasti ruvetaan käynnistelemään sitten aamulla, kun kerta viikkoja ei tarvi orotella. Ainakin toivon niin ja lääkärikin sano jo enemmin että synnyttämällä tästä pääsee. :D Tosi mukava lääkäri oli. Mutta varmaan sitten seuraavan kerran kirjoitan vauva kainalossa. :heart: Ainakin toivon niin tosi lujaa.

Kaikille isot :hug: voikaa hyvin!

Elli ja Öttis 40+1
 
39+0 POKS. Esikoinen syntyi tällä päivällä. Tämä ei halua syntyä, joten kävin töissä. :LOL: Kiva oli käydä 2 kk:n tauon jälkeen ja saada muuta ajateltavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiKat:
GALLUPPII mites synnyttäneet haluatteko tuonne 0-1v osioon oman pinon? Voisin ainakin aluksi laittaa pinon pystyyn! :attn:
Mä mielelläni jatkaisin keskustelua ! Paljon olisi kysyttävää ja ihmeteltävää =)
FB puoli aika hiljainen ja kerhoa en ala perustaa koska kuvat ym ym menis vain perustajan kautta (ei voi hoitaa kuin 1 hlö ) ja en tiedä miten aika riittäisi... Mutta ilmoitelkaa mitä tehdään!
K
Mistä tuo FB-ryhmä löytyy? Laitoin joskus liittymispyyntöä, mutta en tiedä onko minut hyväksytty sinne. Mutta jos on, niin mistä sen näkee?

Mutta liityn mielelläni tuohon 0-1v pinoon!

Sandeliini ja vauvahaaveita: Nättejä masuja ja näyttävät laskeutuneen.

Copper ja Ansuli87: Paljon onnea!

Tiinuz: Miullakin oli eilen hirmuisesti adrenaliinia. Heti aamusta olin niin kiukkuinen..helteelle. :LOL: Ja sit loppupäivän tytölle ja miehelle ja kärpäsille ja maailman menolle yleensäkin. Ajattelin, että tää ois just hyvä voimaolo synnyttää. Mut ei se kivaa ollut. Itketti ja ärsytti vuorotellen. Onko teillä ollut tälläistä? Vähän niin kuin PMS-oireita.

Red Dragon: Yritä ihmeessä imettää! Annat vaan tissiä suuhun ja kokeilet useana päivänä ja tarpeeksi usein. Siinä maidon nousussahan voi kestää jonkun aikaa. Voihan sitä yrittää myös pumppailla sitä maitoa. Jos ei onnistu, niin sitten ei. Mutta ainakin olet kokeillut. :) Mitä olen seuraillut ystävä-äitejä, niin usein maidon heikkoon tuloon on liittynyt liian pitkät imetysvälit (esim. äiti ei ole imettänyt yöllä lainkaan tai antanut usein korviketta imetyksen sijaan) ja sitten vähäinen juominen. Maidon tuloa voi siis edistää imettämällä (tai pumppaamalla) maitoa usein ja juomalla riittävästi. Jos siis ei aina imetä, niin kannattaa ainakin pumppailla. =)

Myös jonnulille tsemppiä imetykseen! Toivottavasti maito nousee. Mut jos ei nouse, niin kyllä sitä pärjää korvikkeillakin! Tosin harkitsisin tuolloin jotain maitohappobakteerivalmistetta lisäksi, jotta lapsi saa hyvät bakteerit suolistoonsa.
 
arki alkoi toden teolla tänään kun esikoinen kerhoon ja mies "pitkiä" päiviä...

ON tänään vasta tajusin että la lähestyy ja että synnyttämään voi lähteä milloin vaan. jotenkin olen niin tottunu tähän olotilaan että en edes oo tajunnu että se loppuu joskus :) mutta ei tässä vielä hätää, muutama viikko vielä edessä varmaan.

tänään sain nurmikon leikattua toivon mukaan viimeistä kertaa tältä vuodelta. lenkille ei tarvii iltaisin enää lähteä kun kerhomatkoihin tulee n. 6km päivässä kahta lasta työntäen.

nyt lukemaan...

korvapuusti 39+3

ja huomenna neuvolaan...
 

Yhteistyössä