***ELOKUISET 2010 ,MEIDÄN KUU !!! *** Jo 38 vauvaa syntynyt !!!

Pikainen tervehdys! =)
Yritin kahlata teidän juttuja läpi, mutta en kyllä mitenkään kaikkia jaksa/ehdi lukea. Tuo meidän uusi pieni perheenjäsen nimittäin aika tehokkaasti vie kaiken ajan. Maitoa pitää saada ihan koko ajan ja sitten lipittää vaan jotain 5-10min ja taas puolen tunnin/tunnin päästä uudestaan. Onneksi sentään muutaman kerran vuorokaudessa tyttö nukkuu 2-3 tuntiakin putkeen, niin voi yrittää itekin nukkua vähän. Tosin aika olemattomiin on unet jääny. Että mielellään otetaan vastaan vinkkejä, kuinka saada vauva imemään pitempään kerralla ja siten myös vähä harvemmin! Tuntuu kyllä, että maitoa tulee niin runsaasti ja paineella, että senkin takia tyttö saa niin nopeasti mahansa täyteen ja siihen lopahtaa sitten aina ruokailu. Ihana tuo tyttö kyllä on, oon aivan lumoutunut ja aika suuri osa päivää kuluu vaan pimua tuijotellessa! :heart:

Synnytyskertomusta yritän laittaa piakkoin, nyt tuo likka taas taitaa heräillä. Tsemppiä kaikille vielä vauvaa odottaville ja onnittelut jo pikkuisensa saaneille!!! :hug: :flower:

Ituhippi ja rakas pikkuinen
 
Mpv
Onnea jälleen vauvan saaneille.

Neuvolassa taas tänään käväisty (vko 39). Kaikki oli ok, ja terkan mukaan vauvan pää on jo tosi alhaalla eikä saa enää heilutettua sitä. Veikkasi, että viikon max. parin viikon sisällä olisi jo vauva ulkona - saa nähdä osuiko arvaus oikeaan..
 
Ituhippi
Josko sulla tulee etumaitoa niin runsaasti, että vauva sillä täyttää nopsasti masunsa ja sen takia sitten hetkessä taas nälkä, kun ei saa sitä rasvasempaa takamaitoa. Josko kokeilisit ennen imetystä pumpata ns. pahimmat paineet rinnoista pois ja sitten vauveli saisi alkaa imuttelemaan rasvasempia antimia? En tiedä auttaisko vai meneekö vauvelilla vaan hermo, kun ei heti sitten heru kuin tykin suusta, mutta ainakin kannattaa kokeilla.
 
Kertokaas mitä sitä uskaltaa etenkin illasta syödä. Kun piru vie tuo närästys on alkanut vaivaamaan ihan toden teolla.

Miulla kun on vielä nää syömä ajat niin terveet. Eli aamulla syön jotain. Päivällä ruoka siinä yhden kahden välillä. Ja oon sitten tottunut syömään jotain illasta vielä. Mutta nyt kun tuntuu, ettei uskalla enää mitään syödä etenkään illasta. Nytkin kurkkua polttelee ihan viimeistä päivää. Vaikka en ole edes syönyt mitään. Piimää yritin juoda mutta ei sekään helpottanut.

Rennie ei auta. Hain vasta sitä mikä se nyt olikaan sitä nestemäistä närästyslääkettä. Se auttaa joku päivä toisinaan sitten ei.

Kahvia juon enää vain aamulla yhden kupin runsaalla kermalla. Rasvaista ja mausteista ruokaa yritän vältellä. :attn:

Anteeksi ompas mennyt tämä päivä valituksen puolelle :ashamed:
 
Täällä ilmoittautuu pitkästä aikaa vielä yksi palstailija jolla on edelleen vauva vatsan sisäpuolella :wave:

Ensinnäkin tietysti onnittelut kaikille käärönsä jo saaneille! :flower: :flower:

38+6 on menossa ja kyllä jo kyllästyttää! Äitiyslomastakin on mennyt jo 4 viikkoa niiin sanotusti hukkaan, tässä kunnossa olisikin kyllä töitäkin jaksanut tehdä vähän pitempään. Tosin onhan se kiva saada viettää enemmän aikaa tuon esikoispojun (1 v 8 kk) kanssa, kun se saa vielä olla talon vauva. Esikoinen syntyi kuitenkin jo 37+5 viikolla, tosin puoliksi suunnittellulla sektiolla. Sanon puoliksi, koska sektio olisi ollut tiedossa perätilan takia laskettuna päivänä, mutta sitten menikin vedet pari viikkoa etuajassa niin sektio tehtiin sitten saman tien. Elin toivossa että tämä toinenkin olisi tullut reilusti etuajassa, mutta eipä ole näkynyt vielä! Olis jo niin kiva saada tavata tämä uusi perheenjäsen. Mitään vaivoja mulla ei sinänsä ole, eli mikäs tässä odotellessa sinänsä, mutta en oikein tahdo kuitenkaan saada mitään aikaan täällä kotonakaan, niin tosiaan tuntuu että menee aikaa hukkaan...

Voimia teille muillekin kanssakärsijöille!

mamacita74 ja Frijolito 38+6
 
Täältä ihan nopeat kuulumiset ja rautavinkit. :)

Onnea taas uusista vauvoista!!! :)

Ja minunkin mielestä täällä kyllä yhden vuorokauden sisällä tulee ihan mukavasti tekstiä... ;) En kyllä enempää ehtis lukeakaan, hih.

Rautavalmisteesta Itellä oli Iron Vital- nimistä nestemäistä rautaa. Sitä saa ihan kaupan luontaistuotehyllystäkin ja toki sitten luontaistuotekaupasta myös. Ehkä jopa apteekistakin? Sain nimittäin neuvolasta kyseisen valmisteen näytteen joskus aiemmin.

Täällä on tänään ollut ihan kummallinen olo.... Aamulla kyllä selkää ja alamahaa poltteli tasaisesti, mutta ei mitään teräviä ja kunnon kipeitä supistuksia ole ollut. Sen sijaan maha on KOKO päivän ollut tosi kireän tuntuinen ja tuntuu, kuin tuo vauva tulis kohta läpi tosta mahan päältä. Ja pelkkä seisominen pitää mahan kivikovana, mutta kuitenkin kivuttomana. Lähinnä sellainen tuskainen olo, kun koko aika maha kovana, kiristää ja puristaa vaan lujaa ja paineen tunne alhaalla. Jotenkin tuntuu, että olis tulossa pois, mutta kun ei oo yhtään kipeä nyt taas... Kun on kuitenkin niitä kipeitäkin supistuksia ollut. Et en sitten tiiä mitä tuolla on meneillään. Ja tuntuu edelleen vaan niiiiiiin isolta ja siltä, et on jotenki oudossa asennossa tai jotain. Äh ja puh!

Mut nyt sänkyyn. Josko huomenna olis aktiivisempi ulkoilupäiväkin välillä. Oltiin tänäänkin tosin kauppailemassa ja ulkona, mut ei niin reipasta tahtia. Tosin, tänään en ole yksinkertaisesti pystynyt enää liikkumaan samaa tahtia kuin vielä eilen. Tuo maha on vaan yksinkertaisesti estänyt sen tolla ihmeen olemuksellaan. :headwall: Neuvola vasta pe seuraavaksi..

Tiinuz ja kummallinen vaavi 38+3
 
Pikaiset terveiset täältäkin! Ensiksikin onnittelut uusille vauvautuneille! :flower: Kuvittelin et olisin joku 60. mutten näköjään, ku listalla jo 59! No, jos tähtäis sijalle 70 :LOL:

Tiistaina oli viimenen neuvola. Kaikki oikein hyvin: pissa puhdas, sydänäänet ok, paino -200 g. Turvotukset on vähentyny/hävinny, varmaankin ilman viilenemisen myötä. Lohduttavaa et terkan mielestä mulla pienempi masu ku viimeks =) Jos nyt ei vaik tulis reilusti yli 4 kg vauvaa, saa nähdä... Mut onhan se ehkä mahollista ku painoakaa ei oo tullu. Toivossa on hyvä elää... Niin, ja yliaikaiskontrolli varattiin 41+5. Jospa tulis lähtö sitä ennen. Millään ei saanu aikasemmaks ku on kuulemma ruuhkaa.

Laitettiin nyt vihdoin tilaukseen Carenan tuplat! Kun ikäeroa tulee 1 v 4 kk enkä koe itteäni liinailijaksi (varsinkin ku aattelee kuumia/kylmiä ilmoja) ni kyl ne taatusti käyttöön tulee. Tilata piti oikeen ku liikkeestä oli kaikki loppunu! Ensin vaikutti siltä ettei niitä enää saakaan mut myyjä soitti iltapäivällä et hän onnistu vielä löytämään. Toisesta kaupungista olis löytyny pikaisen tiedustelun perusteella mut kalliimmalla ja paljon pitempi hakumatka. Parempi näin! Emman vastaavia testattiin muttei ihan vakuuttanu ku ei esim. erillisiä kuomuja ja tavaratila vaikutti heppoiselta. Kun käveltiin kaupalta alamäkeä ni oli tosi inhottava fiilis alapäässä: ku joku olis puukolla iskeny. Piti pysähtyä vähäks aikaa. Ens kerralla muistaa et lenkkarit jalkaan eikä kävelykenkiä...

Oinas ja Heppu 40+5
 
Tin Voimia jos et ole jo laitokselle asti ehtinyt. Ja jos olet niin onnea ja voimia.

Esikko lähetetty kouluun. Kakkonen pitäisi kait herätellä tuolta kohta aamupalalle. Ja viedä esikouluun.

Neuvola olisi tänään. No tuskin mikään pitkä käynti kun tätillä oli antaa vaan aika puhelintunnilta. Kun sijainen ei ollut muistanut antaa seuraavaa aikaa miulle. No eipähän tässä mitään ihmeellistä olekkaan. Kunhan vaan odotellaan :).

Olispas aamusta vielä nukuttanut niin makoisasti kun piti heräillä. No jos torkkuisi sitten kun kirppu on viety eskaan. Kerkeää ihan hyvin ennen neuvolaa torkkumaan.
 
Huomenta! Täällä taas yksi heikosti nukuttu yö, vatsa kipeenä tai jotain, muttei kuitenkaan mitään kummosta tapahtunu. Ja tyttö heräili vähän väliä, jos tuo ei mene ohitte niin pitänee käyttää lääkärissä korvat tarkistuttaan. Tai sitten tulee hampaita, mikä on hyvinkin mahdollista kun isoja poskihampaita puuttuu vielä vino pino.

Mun tissitkin on viime yön aikana menneet tosi kipeiksi, toisessa on joku kipeä mokkulakin. Ei kai maito nyt ennakkoon sinne ole pakkautumassa??? Mutta juuh, otan vähän aamupalaa ja sit painun takasin hetkeks nukkumaan, näin aamusin mulla kyllä on unenlahjoja, mut öisin vaan hengaan ja puhisen yksikseni... :LOL:

Ehkä tää pinon hiljentyminen vaan tuntuu nyt sille, kun tossa pari viikkoa sitten kävi niin valtava kuhina :D Vaikka onhan meitä vielä jäljellä, Mamacitan kanssa taidettiin tosiaan esikoisiakin odotella samaan aikaan =)

runttis ja sytkylä 40+2
 
Ai niin ja Moonakos kyseli siitä närästyksestä; mulla kun on se refluksitauti, niin ainakin nämä on mulla mitkä aiheuttaa ihan muutenkin närästystä:

banaani
paprika (raaka)
tuore ruisleipä
valkosipulipatonki
tulinen ruoka/mausteinen ruoka
raaka sipuli

Noi on ehkä pahimmat, kahvi ei niinkään - tai sitä juon vaikka mikä olis.. :D Ja nyt olen huomannu sen, että iltasin vaan pitäis olla syömättä mitään enemmälti, vaan jotain sulavaa (jugurttia tms, ei leipää!!) koska sitten saa yöllä temuta tyynyshown kanssa vielä muutenkin melko huonon olon kera...

Mutta nyt aamupalaa nassuun =)
 
aamunavetassa oltu... odottelen neuvolaan lähtöä... eilen illalla supisteli taas hyvin vähän navetan jälkeen, mutta tänään ennen navettaa tuli muutama tujakka supistus, nyt ei ole taas kuulunut.. no pitkähkö päivä tiedossa porissa kun hoidan muutaman muunkin asian samalla et jos sitten... menee kuitenkin jonkun aikaa kun siel autos istuu...

giraffe 38+2
 
Täälläki olis ollu tänään neuvola, mutta peruin sen kun on ollu noita polikäyntejä. TH sanoi et jos siel joutuu käymään nii ei tarvi sitte neuvolaan tulla enään...

Seuraavan kerran neuvolaan sitten vauvan kanssa, koska ens viikolla on taas poli ja mahdollinen käynnistys :D

Täälläki huonosti nukuttu yö...tyttö heräili yöllä, ite heräsin siihen ku pisti ja särki alakertaa...vessassa piti rampata, ja kylkiä kääntää kokoajan |O :ashamed: Ja nyt väsyttää!!

vauvsi ja poju 39+3
 
Huomenta =)

Tää tuntuu olevan kaikkien vaiva tää huonosti nukkuminen :( Mä en kans muista milloin oisin yön nukkunu hyvin.

Tänään ois neuvola. Saa ehkä varmistuksen kuinka Hertta tänä päivänä majailee.

Vauviksella alkaa loppu kohta häämöttää :heart: Eiköhän Sandeliinikin pääse kohta tositoimiin =)
 
AnQ
Huomenta!

Täällä on yllättävän levännyt olo, eilen nukuin piiitkästä aikaa neidin kanssa päikkärit ja yölläkin sai nukuttua kahdeksan tuntia (tosin parilla herätyksellä, ensin tyttöä pelotti kun oli pimeää ja seuraavalla kerralla peitto oli huonosti..). Olis kyllä ihan luksusta, jos vois käydä vaan nukkumaan kun siltä tuntuu - vaikka nyt on ihan hyvä olo, peiton alle kömpiminen voi alkaa houkuttaa hetken kuluttua! Toivottavasti tää olisi hyvä merkki, eikä vaan tarkota sitä, että Hb on radikaalisti laskusuunnassa :D

Tästä pinon hiljentymisestä ollut puhetta, on kyllä outoa kun ei tarvitse kahlata montaa sivua läpi, kun hetken on poissa. Toisaalta ihan kiva, kun juttuihin oli tosi hankala päästä mukaan - ne oli "loppuunkäsiteltyjä" siinä vaiheessa, kun itse pääsi kirjoittamaan.

Mie sain muuten kans viime neuvolassa kehotuksen syödä rautaa, vaikka uskon niiden arvojen heittelyn johtuvan pääosin siitä, että juon vettä ihan uskomattomia määriä päivässä! Pitää nyt koittaa rajoittaa vaikka kolmeen litraan päivässä (nyt on mennyt helposti seitsemää litraa, jopa ilman helteitä ) ja katsoa, miltä arvot näyttää. Kaapissa oli nimittäin Obsidania ja otin sitä tiistaina tabletin - vieläkin on maha sekaisin ja tavara ihan vihreää. Tietääpä ainakin, mitä ottaa jos meinaa ummetus iskeä :D

Puhh, tänään jos jaksaisi lähteä esikoisen kanssa käymään kauemmassa leikkipuistossa, matkalla on ylämäkeä ja ties mitä, jossa voi yrittää saada jotain tuntumaan. Turhaa varmaan, mutta ei se varmaan kovin pahaa tee vähän liikkua :)

AnQ + tyyppi 40+1
 
Mulla on ihme kyllä yöt vielä ihan hyviä. Kerran - kaks kertaa yössä käyn vessassa mutta muuten kyllä nukun hyvin =) Jotain positiivista. Eilen tosiaan nukuin päivällä kahdessa erässä yhteensä 3 tuntia, ja yöllä sit vielä kaheksan tuntia kahella pissareissulla...

 
ONNEA kovasti kaikille vauvautuneille ja tsemppiä muille, päivät vähenee :heart:

Muuta en paljon kerennyt lukea taikka kommentoida, tulin vaan tsemppaamaan teitä, kohta on kaikille kääröt sylissä :heart:

Pakko vielä hehkuttaa kuinka ihana tuo pirpana meillä on :heart: Tosi rankkaahan tämä on välillä ollut, väsyttää ja öisin ei paljon nukuta. Onneksi mulla on ollut apuja koko viikon täällä kotona kun mies on työharjoittelussa. Hyvin tulee maitoa, mutta illasta tyttö alkaa ottaan oikein maratoonitissutteluja ja tuntuu että maitoki loppuu siinä vaiheessa :D pulloa olen antanut 1-2 kertaa illasta ja alkuyöstä, ei meinaa muuten tulla tyytyväiseksi. Mutta pullostaki juo vaan sen 25 ml..

Lysy-käynnillä käytiin oyssissa ja tyttö sai kovasti kehuja :heart: kovasti jo seurailee ja yrittää päätäki muka nostella.

Copper ja tytön tylleröinen 1 vk
 
Huomenia kaikille!

tinille onnea matkaan jos jo oot lähtenyt jonnekin!! :wave:

Mulla jatkuu täällä se samanlainen outo ja kireä olo. Illalla olin tosi väsynyt ja nukuinkin kahdeksan tuntia ihan lyhkäsillä heräilyillä. Rintalastaa painoi kovin ja se sattui yölläkin, mutta ei sekään paljon unta haitannut, niin väsy olin. Nytkin nukuttais...

Taidetaan lähteä tytön kanssa kävelylle johonkin. Ja kaupasta tarvis maitoa hakea, kun se pääs loppumaan...

Niin hei sitä mietin, että kertokaas kokemuksia, että onko sellanen puristava tunne tossa rintojen alla ihan perus supistusvaivaa vain? Kun tuntuu, niinkuin olis rintojen alla leveä, kireä vyö ja välillä tosi lujaa painaa tosiaan sinne rintalastaankin. Se tekee vaan olosta niin tukalan. :/ Niin ja maha mulla kyllä on laskeutunut ja roikkuu kuitenkin tuolla polvissa melkein (okei, ei ehkä ihan :D ). Tuntuu silti, että tota vauvaakin riittää ihan joka paikkaan asti. :LOL:

Ai niin!! Sitä vielä piti kans kysellä, että onko Herquleksen rattaista kokemuksia kellään? Niitä tuplia oon harkinnut ostaa....
 
runttipulla Kiitoksia vastauksesta. Taitaa minuakin vaivata tuo refluksitauti. Vaikka en oo siitä mitään diaknosia koskaan hakenutkaan. Mutta muksusta asti on syömisen jälkeen helposti noussut ruoka takasin suuhun. Mutta kun ei tuo ole sinänsä vaivannut. Kun siihen on tottunut. Ja tuskin ne sille mitään tekisikään.

Jospa sitä sitten vaihtaisi rytmiä ja yrittäisi syödä vähän aiemmin ja illalla vaan jotain kevyttä. Ainut kun mikä tässä raskaudessa tällä hetkellä nyppii on tuo huono olo/närästys. Pienet on miun vaivat mutta kuitenkin.

Moona ja ukko 38+4
 

Yhteistyössä