***ELOKUISET 2010 ,MEIDÄN KUU !!! *** Jo 38 vauvaa syntynyt !!!

Onnea Moona81!

Mie meinasin tulla sinne KYS:lle tänään. :) Nyt on 2 tunnin ajan supistellut säännöllisesti (5-10 min välein) ja pikkuhiljaa tulleet kipeämmiksi. Pitää aina välillä nousta tästä jaloittelemaan. Näin miulla alkoi ensimmäinenkin synnytys, yöllä pikkuhiljaa kovenevilla suppareilla. Ja syntyi sitten nippanappa seuraavan vrk:n puolella 0.15. Tuliskohan tää samalla kaavalla?

Runttipulla: Todella hieno juttu, että sait väännettyä sen opparin kasaan! :flower: Tiedän, miten vapauttavaa on, kun sen saa käsistä.

rv tänään 40+2
 
kr83: Eli sie synnytät myös KYS:issä :). Katsotaan, oltaisiinko samaan aikaan.

Minulla ei kyllä oo mitään tuntemuksia synnytyksen suhteen.. Pelottaa vaan, että onko vauvalla kaikki hyvin, ku on aika hiljainen.. Tässä oon lähössä viemään tytöt päiväkotiin ja taidan kurvata nla:n kautta, että jos joku kerkiäis sydänäänet kuuntelemaan.. Jos ei sitten ala kunnon möyryäminen tässä välissä.

RD & Pörriäinen 41+0 :heart:
 
Heips, Tiinuz, mä katoin sitä ja kans mietin että joopa joo... siis oli siinä kai vähän haettu tommosia ääripäitäkin, niinkuin noissa dokkareissa tahtoo aina olla, mutta joop. Kyllä tommonen suunnitellu sektio oli ainakin mulle helppo ja ei mitenkään raskas, tietty haava oli vähän aikaa kipeä ja turvoksissa mut muuten.. tuntuu et jo nyt,vaikkei mitään ole edes tapahtunu, on ollu jo moninkertasesti kipeämpi tämän perinteisemmän mallin kanssa.

Ja mä mietin eilen kans sitä et pitääkö tässä oikeasti siirtyä sit syyskuisiin.. IKINÄ en olis uskonu et semmonen olis ees teoriassa mahdollista. Luulen, että änkään tähän porukkaan kuitenkin, elokuiset on niin paljon tutumpia. En ole nimittäin kertaakaan edes kurkkinu syyskuisten pinoa.

Kr83, onnea matkaan, jos olet jo lähtenyt, väki täällä vaan vähenee... onkohan ens vkolla enää ketään? :eek:
Jep, jännä et alkuun pelkäsin syöksylähtöä (kun niitä tuli alkukuusta niin paljon), ja nyt sit stressaan kun kestää ja kestää, ja jos meneekin viikkotolkulla ennenkuin synnytys on ohi. Yhtä vuoristorataa tämä elämä!

Yöllä heräsin kauheisiin vatsakramppeihin ja selän polttoihin, kävin tyhjentään miljoonatta kertaa suolen ja otin paracetamolia. Sain sit nukuttua, meni ohitte vielä. Eli tänne ei tänään ihmeitä, vauva on jo venytelly moneen suuntaan vatsassa ja tällä hetkellä selkäkään ei ole kipeenä.

Täällä sataa vettä, joten taidan jatkaa sadeaamua tirsojen merkeissä, sit jossain välissä pitänee siivota ja käydä työhuoneen kimppuun.

Mukavaa keskiviikkoa kaikille =)

runttis ja sytkylä 41+1
 
Niin ja Kr, kiitos, tuota lopputyötäkin tuli tehtyä aika pitkään, alotin kun tyttö syntyi ja sit kun oli työkiireet yms välissä, niin meinas venyä ja venyä vaan. Nyt se on kansiin tulossa, joten voin vihdoin heittää kaikki matskutkin mappi ööhön. Mutta työlästähän sitä oli muksun ja töiden ohessa tehdäkin, joten ihan hyvä mieli on, kun se on saatu päätökseen. Valmistuminen sit varmaan ens talvena (tai miten nyt pystyy sitten toisenkin pienen synnyttyä), en tähän syksyyn edes kuvittele sitä saavani ainakaan nyt syksyllä pois jaloista...
 
Huomenta

Takana taas yksi todella huonosti nukuttu yö...väsyttää vaan ei auta kun tarttee isommat laitella kouluun ja eskariin. Onneks täällä on toimiva kyytijärjestely. Tokaluokkalainen pyöräilee vajaan kilsan pysäkille ja eskarilainen lähtee tosta pihasta taksilla.

Tiinuz

Siinä on käytäntö muuttunut. Ennen otettiin suun kautta ne cytotecit ja nykyisin laitetaan pääasiassa kohdunsuulle. Sinne ne laitetaan vaikkei mitään olis tapahtunutkaan. Mulle selitettiin tokan kohdalla et saadaan vaikutus suoraan ja nopeemmin oikeeseen kohtaan.

Onnea matkaan vauvanhakijoille :)

Runttis

Olen täällä minä ainakin.

Mä en meinaa kyl vaihtaa syyskuisiin, kyl vauvapuolellekin meinaan ängetä elokuisiin vaikka menis kuinka pitkälle syyskuuta tahansa :D Olen mä niitten pinoa välillä silmäillyt, mutta on tässä omassakin aktiivisessa ollut ihan tarpeeksi perässä pysyttävää kun oli porukka vielä yhdessä kasassa.

Tänään pitäs taas lähtee sairaalalle. Esikoisella on astmakontrolli. Perjantaina olis tytön synttärit, huimat 6v :)

Nyt lisää kahvia ja vähän aamuhommia pyykkien ja hevosten vesien laitton pariin.

Peppi ja Hertta 39+1
 
Onnea vauvaantuneille! :flower: :heart:

Ei tarvi kyllä päivitellä..on niin sekaiset sivut. Iso kiitos Neitim kun oot näinkin kauan päivitellyt. :) :heart:

:hug: kasassa vielä oleville. Monella mennyt yliaikaa ja kyllä uskon, että on tuskaista.

Täällä neiti kasvaa hyvin ja pulskistuu. :heart:

Elli Ja Justiina 1vko 1pvä
 
kr taitaa olla jo vauvaa hakemassa=)
Vähäksi käy tää porukka....Jospa sitä ite pääsis sitte ylihuomena viimestää:eek:

Ja mä katoin kans sen dokkarin...uusinta oli, mutta kyllä piti silmät pyöreenä kattoo ja kuunnella...ei tienny tytöt mihin oli ryhtymässä:LOL:

vauvis ja poju 40+2
 
Mulla olis muuten perjantai-aamuna juurihoito-aikakin ja toisen hampaan paikkaus, joka on lohjennut. Se varattiin sillä olettamuksella, että en olis enää yhdessä kasassa. Näillä näkymin siis menen vielä tässä aikani kuluksi kituuttamaan hammaslääkäripenkkiin todellakin viimeisilläni....
:popcorn: tulee varmaan hubaa...
 
Täälläkin ollaan vielä yhtenä kappaleena ja oon jo menettäny uskoni että ilman käynnistystä syntyy... Mulla lauantaina 41+5 yliaikaiskontrolli ja viimeistään ens ke:na pitäs käynnistää. Eli jos sinne asti mennään niin täälläkin tulossa syyskuun vauva:| Iltaisin aina mieletön möyriminen mahassa ja tuntuu että poika tulee just väkisin läpi tuolta. Nyt pukeutumaan ja viemään tyttö muskariin =)

jonna ja pikkuveli 41+2
 
Huomenta. Mä myös olen täälllä taatusti vielä syyskuun puolella, mutta en ajatellut missään nimessä silti siirtyä syyskuisten pinoon (en odotus- enkä vauvapuolella, vaikka venyis kuinka tää odotus). Ehkä meitä loppukuun odottajia on täällä sit edes jokunen, vaikka tietysti sitä toivookin, että kaikkien meidän osalta odottelu loppuiskin mahdollisimman pian... :heart:

Mulla ei edelleenkään supistele laisinkaan (ainoostaan parina yönä tullut muutama onneton supistus). : / Alan olla sitä mieltä, että ei mun kroppani taida osata itsekseen aloittaa supistelua lainkaan. Eikä auta, vaikka mitä tekisin: siivoan päivittäin torppaa, käyn joka päivä kerran-pari kunnon kävelyllä, tulee saunottua ja seksiäkin on kokeiltu. EIKÄ TAPAHDU MITÄÄN. Ja se sitten ärsyttää, kun puolituttu kanssaodottaja makaa kaikki päivät kotona tekemättä yhtään mitään ja sillä tulee kipeitä supistuksia joka ikinen päivä. :headwall:

Jaahas, kai sitä olis lähdettävä kuopuksen kanssa puistoon. Esikoinen on onneksi alkanut kulkemaan koulumatkat innokkaasti itsekseen, niin ei tarvi joka aamu olla kovin aikaseen liikenteeseen lähtemässä.

Kivaa keskiviikkoa kaikille!

-pikku3nen 39+5
 
Ai että minuu jännittää aina vaan enemmän :). Tänään pitäis kassi pakata ja huomen aamuna ennen kukon pierasua tarttee lähtee sairaalaan nykeröä hakemaan :heart:.

Tuntuu jotenki niin hassulta omat fiilikset. Ekaks tuntuu siltä, että 40 viikkoa on aivan julmettoman pitkä aika, eikä se täyty koskaan ja nyt kun h-hetki on käsillä, niin tuntuu ettei olekkaan valmis vielä pikkusta kohtaamaan :confused:.

Sen pidemmittä puheitta; onnea vauvautuneille, hakemaan lähteneille ja hermoja yliaikaa kärsiville :hug:.

Tää palaa astialle kertomaan kuulumiset kun kotiutuu :wave: !
 


Eilen sain viimeisteltyä villahaalarin vauvalle. Viikossa oli sitten valmis. En saanut sitten sairaalaan käsityötä matkaan. Ehkä niin parempi, ku tulihan tuosta hieman hassun näköinen.. Varsinkin vetoketjun kohdalta.

--

Kävin nla:ssa varmuuden vuoksi ja heti kuunteli sydänäänet. Ja ei mitään hätää. Kunnon sykkeet ja nyt on jopa liikkunut loistavasti. Taidan vain olla liian hätäinen.

Nyt väsyttää ihan pirusti, vaikka oon yön nukkunut hyvin. Ja äsken ehkä oli jopa kivulias supistuskin. Jopa siis 1 :LOL:.
 
kivaa kivaa...pian taas saadaan lisää vauvauutisia:heart::cool: Tsemppiä matkaan!!!

Juu ja jatkakaa vaan juttua täällä elokuisissa, vaikka syyskuun puolelle meniskin. kiva seurailla loppuun asti tämän pinon porukan jakautumiset.:popcorn: Ja kiva se on sitten samalla porukalla jatkaa jutustelua tuolla vauvapuolellakin, että sinne sitten mukaan vaan myös. =)

täällä odotellaan neuvolatätiä tulevaksi. Kiva kun pääsi vielä toisen kerran tulemaan tänne kotiin, niin ei tarvii lähtee mihkään, kun tuo muu porukkakin enemmän ja vähemmän kipeinä.

katjuska ja sintti 12 vrk:heart:
 
Tsemppiä KaMaAn vauvanhakureissulle :)

Pikku3nen

Mulla ei ole ikinä ollu/tullu omia suppareita. Tai no on niitä mahankovetuksia, mut eipä ne mitään tee asian eteen... Just viime viikolla äippäpolin lääkäri sano et mulla on vaan niin pitkä kantoaika et omat kyl tulis sit joskus, jännä vaikka mulla on niin säännöllinen kk-rytmi :O Ja joskus muistelen kuulleeni et oikeestaan millään ei ole mitään vaikutusta synnytyksen käynnistymiseen, vaikka kuinka sanotaan et seksi, saunominen ja siivous edesauttaa.. Ainoa et spermassa on samaa ainetta kuin cytotecissä, mut paljon vähemmän...
 
Kamaan, onnea synnytykseen!
Neuvolassa mullekin sanoi normaalin terkan sijainen kesällä, että synnytyksen omatoimiset käynnistymiset on ihan legendaa, että ainoa mitä siinä itelleen saa, on väsymys ennen synnytystä jos kauheesti riehuu. No, toisaalta ei tässä jaksa maata paikallaankaan vaikka väsyttää.. mulla onneks nuo huonohkot yöunet on saanu korvattua aina näillä aamupäivän unilla, kun tyttö on hoidossa. Yöt vaan sit on aikamoista tuskaa, kun tonne kahteen kolmeen koittaa unta houkutella ja sit saa sen pari tuntia nukuttua ja vessaan ja taas muutaman tunnin ja sit ennen seiskaa nousee kuitenkin ylös. Mut kaipa sekin on sit vaan tulevaan valmistautumista.

Mä rupeen vähän touhuilemaan nyt, imuroin ainaskin ja päiväpostitkin on varmaan tullu. Ja jotain tarviis ehkä syödäkin...

Milläs keinoin se kypsyttely suoraan alakertaan laitetaan? Onko se joku pistos vai? Heh, piikkikammonen täällä kyselee taas..

RD, mä en ikikuuna päivänä sais aikaseks mitään haalaria, sä se vaan pyöräytit viikossa noin kivan! Onneks mulla on anoppi, joka osaa tehdä kaikkea, neuloa ja ommella, niin voin tukeutua sinnepäin... =)

Jep, nyt pepanderi liikkeelle tästä koneelta...
 
En sais minäkään aikaseks minkäänlaista vaatetta vauvalle - ainakaan mitään, mitä kehtaisi päälle laittaa! Mutta hienoa, että jotkut osaa ja jaksaa. :)

Peppi78: Mulla on varmasti myös normaalia pidempi "kantoaika". Kuopus olis varmaan vieläkin kohdussa, jos olis itse saanut valita milloin syntyy :D eikä esikoinenkaan varmaan olis ilman leikkausta tullut alle viikon 42. Toivon NIIIN kovasti, että saisin tän kolmosen (ja mitä luultavimmin viimeisen) kanssa kokea normaalin synnytyksen käynnistymisen, mutta tuskin mulla kestää hermot niin pitkään odotella...

Perjantaina meen muuten käymään äitipolilla. Kerranhan siellä jo päätettiin, että tää pikkumies tulee syntymään alakautta huolimatta sisäänpäin vääntyneestä häntäluusta, mutta toinen lääkäri kuulemma arvioi nyt tilanteen uudestaan. Saanpahan samalla aika tarkan arvion siitä, minkä kokoinen vauva tällä hetkellä on. Jos poitsu on kauheesti kasvanut reilun kuukauden aikana, niin kai ne sitten vielä voivat harkita sitä sektiotakin. Mutta en usko, että mitään valtavaa kasvupyrähdystä on tullut, joten sitten tässä jännätään synnytyksen käynnistymistavan lisäksi myös sitä, että miten häntäluun käy itse koitoksessa. : /
 
Ohhoh, onpa jotenkin voimaton olo ollu tänään. Tuntuu kuin kantais kivirekeä mukana. Ei väsytä, mutta voimat on jotenkin ihan poissakaput. On kuin olis joku tauti tulossa päälle, flunssa tai jotain... Pitää varmaan sit illalla koittaa mennä nukkumaan ajoissa...ens yönä ei taas tarviis syntyä kun pika-apu ei ole yöllä saatavilla, vaan lähtö matkaan tulis sitten yksin.
Nyt kai pitäis suihkuun kipasta, kahvit keitellä ja kaupan kautta lähteä hakemaan tyttöä hoidosta.
Pian vauviskin sitten pääsee synnytyshommiin, ei ole enää pitkä aika.:heart:
 
Täällä oli vissiin joku ihme katkos, kun ei päässy pitkiin aikoihin koko kaksplussaan....? Mä jo ihan kärsin vieroitusoireita, kun olis ollu aikaa lueskella. :LOL:

Peppi78 Kiitoksia tiedosta Cytoteceista. :) Esikoisen syntymästäkään ei siis oo kuin juuri ja juuri kolme vuotta, ja muistan, että silloinkin paljolti muut sai lääkkeen suoraan kohdunsuulle, mut kai se on sitten ollut ehkä juuri jossain muutosvaiheessa tai jotain.

Täällä on tänään pyöräilty ja taisteltu uhmaikäisen kanssa pahemmin kuin pitkään aikaan. En tajua mikä häntä vaivaa. Joka ainoata asiasta pitää taistella ja kiukutella. MIKÄÄN ei mene kerralla läpi.....

Tiinuz (joka entistä varmempi, ettei tää oikeesti haluu syntyä ollenkaan) ja vaavi 39+3
 
Neuvolassa käväsin. Kovin alhaalla on jätkä lantiossa. Meinasi terkka, että tulee ennen maanantain ya-kontrollia. Saa nähdä. Muutenkin neuvolassa kaikki ok. Tytöllä alkoi tänään päikky niin miehen kanssa vietettiin vapaapäivää kahden. Käytiin syömässä ja kaupoilla. Kaksi päivää viikossa tuo neiti tulee olemaan päikyssä. Saa neito virikettä ja minä lepoa. Luulen, että se on minulle tarpeen vauvelin synnyttyä.

Mut juu. Jos jotain touhuis tytön kanssa ja kuudeksi päikyn vanhempainiltaan.

-mennis ja aukusti 40+5-
 
Se käynnistys tapahtuu samaisella tabletilla kuin suunkin kautta, mutta se murunen laitetaan suoraan kohdunsuulle. Eli ei tarte piikkejä :D Kertoo toinen piikkikammoinen!

Eikös vauviksella huomenna ole käynnistys? Tsemppiä matkaan :heart:

Mä en sais kans ikinä aikaiseksi mitään vaatekappaletta en itselle enkä lapsille. Noi käsityöjutut ei ole oikein mua varten :D

Ihana saatiin esikoinen nyt noista astmakontrolleista eroon :) riittää jatkossa yhteydenotto tk:hon jos tarvis vaatii ja saa uusittua reseptit. Meillä on taisteltu tän astman kans aina, mulla ja lasten isälläkin kun on astma niin onhan se sit noissakin. Onneks näyttää et iän myötä menevät ohi, toisin kuin mulla.
 
Pikaisesti ilmoitan, tyttö syntyi toissapäivänä eli 23.8 klo. 5.45. Eli ei nyt vauvis päästy oyksiin yhtä aikaa. Mitat oli 3380g ja 49cm, eli kokoarvio meni vähän metsään (arvioitiin viikolla 39. että ois 3,8kg) ja syntyi siis 41+1. Vauva on ihana ja olo muuten hyvä mutta tissit on aivan kauheen kipeet ja täyteen pakkautuneet kun maito nousi viime yönä kunnolla.

Onnea muillekin vauvaantuneille, ja tsemppiä vielä mahakkaille!
 

Yhteistyössä