***ELOKUISET 2010 ,MEIDÄN KUU !!! *** Jo 38 vauvaa syntynyt !!!

lueskelemassa pääseekö kaikki tän päiväm kontrolloitavat jo tosi toimiin :) mitenhän kauan lapsi viihtyis mahassa jos ei missään vaiheessa käynnistettäis...kai tänkin on joku jossain joskus testannu, ja kasvaiskohan miten isoks... *elämän suuria kysymyksiä* :LOL: Kiva ois jollai viikoilla 47 synnyttää joku 6kg...

meillä tänään neuvola, ikää ötökällä huomenna 3viikkoa.

pikkumökö+ elmo

muoks. kävin facebookkiin ryhmänkuviin laittaa kuvan meidän punapäästä :)
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!

Kylläpäs täällä on viime yönä urakalla lähdetty synnyttämään! :) Mulla ei taas ollu viime yönä juuri mitään... Nukuin. Illalla suppaili vähän aikaa, mut se siitä. Tänään olis neuvola. Saas nähdä mites sen toksemian laita on, että pääsiskö äippäpolilla käymään vai ei. Tuskin se nytkään sinne laittaa... Saa nähä.

Iltapäivällä alkaa esikoisella telinevoimistelu ja sinne pitäis kyllä kans päästä. :) Tykkää varmaan kovasti. Tosin nyt tuli kyllä mieleen, et paljonkohan mun pitäis häntä siellä nostella. :confused: Kun ei välillä oikeen onnistu enää sellaset hommat... Noooo, kai me sit jotai keksitään. :D

Synnärimatkasta Meiltä on 5,5km sairaalaan ja siihen menee joku 10min, kun on ainakin sadat liikennevalot ja risteykset matkalla. :)

Tiinuz ja vaavi 40+1
 
Meinasin käydä yöllä täällä kertoon tuntojani kun luulin että lähtö tulee,mut en sit käyny ku ajattelin et muut nukkuu =) Mutta oishan täällä näköjään seuraa löytynyt yölläkin kun muillakin on tapahtunut.

Onnea runttipulla matkaan Kyllä se vauva nyt syntyy ja sun pitkä odotus palkitaan :heart:

jensspa mikä tilanne sulla nyt siellä? yhäkö supparit jatkuu?

Mulla alko eilen taas tulla suppareita niinku muinakin päivinä.Aina sillon tällön mut iltaa kohen ku aloin leffaa kattoon huomasin et hei nehän kovenee ja vähän jo sattuukin.Menin sit suihkuun ku tuntu ettei leffaakaan ollu enään hyvä kattoo ku piti jo vähän "ähistä" ja asentoa hakea suppareiden tullessa.Puolenyön aikaan tulin lämpimästä suihkusta pois ja tuntu et supparit ehkä vähän hiljeni.No lähin nukkuun mut sithän ne kipeet supparit jatku ja vaik ne ei mitään kamalia kipuja ollutkaan niin yö meni valvoessa.Nukahtelin mut heräilin supistuksiin ja jatkoin sit aina telkkarin katselua.Loppujen lopuks lueskelin väsyneenä niitä typeriä ihmisten lähettämiä tekstiviestejä(ku muutakaan ei enää mistään kanavalta tullu) joissa ei ollu mitään järkevää asiaa:D Monta kertaa piti vessassakin ravata ja ootin et koska valuis jotain et tietäsin että varmasti on synnytys käynnissä.Vähän pelotti ees yrittää nukkua kun mulla on niin nopeeta edenny loppuvaihe synnytyksissä,mut yritykseksihän se lähinnä jäikin.Aamulla oisin sit pystyny jo nukkuun ku supparitkin olivat kadonneet,mut piti nousta puolikuolleena laittaan lapsia valmiiksi että saan esikoisen ajoissa kouluun.

Nyt on kyllä tosi epäreilu olo turhasta valvomisesta:'( Ja sit ku ei mulla aijemmin tällästä oo tullu vaan synnytykset ku on alkanu niin ne on kans alkanu.Turhia kipeitä suppareita ei oo tullu ja nyt niitä kuitenki tuli ilta ja yö.Tavallaan on kyllä vähän toiveikas olokin et jos mun kroppa nyt kerää vähän voimia ja kohta alkaa uus supistus sarja joka johtaa synnytykseen...saahan sitä aina toivoa:whistle:
Toisaalta viimeyönä olin kyllä valmis vaan nukkuun ja toivoin ettei tartteiskaan synnyttää:LOL: Alko hiukka kaduttaan et olin ees toivonu et synnytys alkas ku tajusin mihin kohta joudun.Vähän alko kyllä jännittään ja mietin jo et mitä kivunlievitystä haluan ym.No sit aamulla harnmitti ku supparit loppukin.Ei sitä osaa päättää et mitä haluaa :D No joo kyllä mää haluan et tää syntyy äkkiä mutta silti nuo pienetkin suppari kivut sai mut muistaan mitä on tulossa.Vauva kyllä heilu ja tunki välillä tosi kovaa tuolla mahassa suppareiden välissä tai niiden aikana.Ei tainnu toisellakaan mukava yö olla.
Nyt on sitten aika jännä olo.Vähän supistelee niitä kivuttomia mitä tosiaan on tullu varmaan kohta pari viikkoa aina välillä pitkin päivää,mut sitten on taas sellanen tunne alamahalla et menkat alkaa...joten jospa tässä jotain toivoa ois et synnytys ois pian eessä.
Sisko eilen soitti et keskiviikkoon asti on vapaapäiviä joten sitä ennen sais luvan syntyä,kiitos:D

hepetius :hug: tsemppiä täältäkin

kreta onnea käynnistykseen :flower:

RedDragon Onnittelut prinsessasta :heart: ja kiitos synnytyskertomuksesta

Jonetta Kaunis nimi pojalle tuli :) Varsinkin kun meille on tulossa kans Viljami.Maha aikana kutsuttu Viljamiksi ja tuosta tulee myös etunimi kunhan vauveli syntyy ja kastetaan.Onnia mietittiin jo ekalle pojallemme toiseksi nimeksi ja myös tälle Viljamillemme mutta keksittiinkin sitten yksi toinen nimi joka laitetaan.Terveisiä meidän Viljamin kaimalle:wave:
Ja voimia sulle vielä masennuksen kans.Onneksi olet saanut siihen jo apua.

marsa22 Onnea käynnistykseen ja pidän peukkuja että kaikki menee hyvin!!

Nyt jatkamaan silitystä jospa se käynnistäs nyt lopullisesti synnytyksen kun eilenkin "sillä" oli niin hvyä vaikutus.Jospa se seisominen ainakin saa ton vauvan valahtamaan niin alas kun pystyy vaik ihan alhaalla se kuulemma jo on,et en tiiä pystyykö enää laskeutuun muutakuin kokonaan ulos mahasta.Huomenna oiskin sitten laskettu päivä.Eli sekin ois hyvä päivä syntyä ja varsinki siksi kun meidän kaikki lapset on syntyny tiistaina =)

Rakkaudesta äiti ja Aarre-Viljami :heart: 39+6
 
rakkaudesta äiti: meillä kans kaikki syntyny tiistaina, en osaa tehä ku tiistai lapsia :) ja kaikilla oli laskettupäivä viel eri, jos meinaa viel tehä yhen ni voi sanoo suoraan et lasketun voi laittaa tiistaille-sillon se kuitenki syntyy :)
jonetta: nättinimi :heart: mulla oli ekan tekonimenä onni-viljami.

palstaterroristi pikkumökö + pieni punapäinen ötökkä
 
RD Onnea hurjasti :flower: Nopeaa toimintaa kyllä ollut.

runttipulla Ihanaa että sinäkin pääsit jo tositoimiin kun niin kovasti oot sitä oottanu. Taas se nähtiin että mitä vaan voi tapahtua ku vähiten oottaa =)

Viime yönä sain nukkua peräti neljä tuntia putkeen, tai ainaki niin muistelen :D Jostain kumman syystä ei aina muista nuita yösyöttöjen välejä :whistle: Muuten menee vauvan kans hyvin, mutta neiti puklailee aika paljon : / Esikoinen oli samanlainen, mutta hyvin hän kasvo. Ja ku tissittelyt loppu, niin loppu myös puklailu. Tuntuu vaan niin pahalta toisen puolesta ku ensin syö massun täyteen, ja sitten melkein kaikki tulee ylös.

Marlin ja Justiina 1vko6pv
 
täällä vielläkin,supistuksia tulee 10 min välein.luulen että nää kaipaa vähä vauhditusta noo odottelen tohon klo 14 (ellei pahene tästä) sit on se kontrolli nii siel sitte saa kyl tehä jotai et lähtis kunnolla tulee.
 
Neuvola takana:

rv 41+0 (37+3)

paino : +560g/vko (+1,225g/vko)
RR: 148/97 - 142/94 (134/76)
pissa: prot: - Sok. ++ (puhdas)
hb : 137 :D (rv 30+2 mitattu 118)
sf : 32,5cm (34cm)
tarjonta : rt (rt)
sykkeet, liikkeet : ++ 140

Kaikki ok, paitsi verenpaine koholla...
Toipa oliki sit viimene neuvolakäynti pallomahana...torstaina on se yliaikasikontrolli sitten.
 
Kävin tuonne naamakirjaan alottamassa uuden keskustelun

Ajattelin että tuolla vois kertoilla lapsen nimen synnystä vai onko nimi vielä hakusessa. Löytyikö nimi helposti, tuliko nimi "perintönä" jne.

Hypätkää mukaan keskusteluun :wave:

-UpsyDaisy
 
*huokaa neuvolakäynnin jäljiltä*

Sanokaas nyt mammat, miten teen kohdunpohjan korkeuksien kans on ollu...??? Siis ennen kuin vauva on laskeutunut. Mua vaan nyt kovasti ihmetyttää, kun mulla on rv 33+4 ollut sf-mitta 33cm ja siitä tähän päivään mennessä kasvanut vaan sentin. Ja vauva ei oo laskeutunut, pää keikkuu ylhäällä. Mitat siis menneet näin:

rv 33+4: 33cm
rv 36+2: 33cm
rv 37+4: 34cm
rv 38+5: 34cm
rv 39+5: 34cm
rv 40+1: 34cm

Eli seitsemässä viikossa tullut sentti lisää! :O MUTTA!! Siitä on vain 10pv aikaa, kun oon käynyt ultrassa, jolloin kyllä tarkistettu sikiön vointi, virtaukset yms.... Tuolloinkin kyllä oli jo omalta painoarviokäyrältään pudonnut... Mutta siis silloin ainaki kaikki näytti hyvältä. Silti huolettaa. :/ Eikä tuo sf-mitta mikään pieni ole nytkään, mutta tullut pysäys ja muuttanut rataa radikaalisti.

Kysyin neuvolassa, että kun tuo ei nyt oo kolmeen viikkoon kasvanut yhtään, niin eikö haittaa. Sanoi vaan, et on keskikäyrällä vielä, niin ei haittaa ja toisilla voi pienentyäkin, kun laskeutuu (kyllä, tiedän, mutta kun ei oo laskeutunut!!). Sanoi itsekin, että tää ei kyllä silti laskeutunut ole, mutta kun kuitenkin on ultrassa tarkistettu silloin vajaa kaks viikkoa sitten, niin ei ois huolissaan. Kotona sitten vasta huomasin tuon, että tosiaan on 33 viikosta tullut vaan se sentti, että ei oo pitkään aikaan kasvanut juuri ollenkaan tuo mitta...

Huolestuttaa nyt vaan... Mut en kehtais sinne polillekaan taas soitella... Juuri ravasin siellä vähentyneiden liikkeiden takia ja näytti et kaikki silti ok. :( Ja tuntuu, et ne jo pitää mua varmaan ihan pölhönä. :/
 
tiinuz: mulla oli jo monta viikkoa sama kohdunpohjankorkeus: 33 cm, eikä neuvolasta siihen sanoneet mitään. Joten en uskoisi ainakaan, että mitään olisi huonosti.

Kiitos kaikille onnitteluista!

Täällä ihastellaan uusinta tulokasta & haistellaan ihanaa vauvan tuoksua. On kyllä reipas, kiltti ja ihana vauveliini.
 
nonii nyt on käyty siel ya-kontrollissa! 2 cm auki ja 2 cm jäljellä sitä juttua :D teki vähä kipeetä ku teki sisätutkimuksen ja nyt vuotaa verta..
veikataa kyllä et illalla/yöllä lähdetään synnyttää :) tai jos ei niin huomenna aamulla käynnistetää sitten, mutta hyvin lähti tiheemmin tulee suppareita!

tsempit kaikille! :hug:

-jensspa ja vaavi 42+0
 
tin
Tiinuz: mulla oli 32vkolta eteenpäin joka kerta tuo sf 29cm. Kerran kävin polilla sen takia ku lopuksi oli ihan alakäyrän alapuolella reilusti mutta kaikki ok. Tohtori sano ettei pakosti enää kasva..
RD: Onnea :)
Mikä tuo face- ryhmä on?
tin ja tiiti 11pvää:heart:
 
:wave: kaikille!

Saatiinhan se vauva ulostautumaan vaikka aika tuntu loputtomalta =).

Elikkä suunniteltu sektio tehtiin 26pvä. Torstaina aamuyöstä heräsin johonkin outoon ja ennen tuntemattomaan kipuun kunnes ymmärsin, että mua SUPISTI :O. Mua ei edellisissä raskauksissa ole IKINÄ ollut omia supistuksia vaan aina on jouduttu tipalla laittamaan. Ja ne alko jo hyvissä ajoin 1 jälkeen ja koveni vaan mitä enemmän kello tuli.

Sairaalaan mentiin sovistusti. Pääsin huoneeseen valmistautumaan ja koko ajan supisti. Kätilö sanoi niitten tulleen 3-4 min välein. Reilu tunti piti vielä kärvistellä ennen ku olin pääsemässä leikkuriin.
Kello tuli tarpeeks ja oli mun aikani mennä. Olin ihan tuskissani jo silloin.
Leikaussalissa ei ollut varmaan varttiin nukutuslääkäriä ja sitä piti sitte odottaa. Ja kun lääkäri viimein tuli, joutu se tökkimään mua useampaan otteeseen ennenkuin puudutus onnistui.
Päästiin lopulta siihen vaiheeseen, että aletaan saattamaan lasta pihalle niin lääkäriä vastassa olikin valtavat kiinnikket ja joutui pyytämään paikalle jonkin kokeneemman ja yhessä mua sitte leikkelivät :).
Jonkin ajan kuluttua kuului rääkäsy ja lääkärin kommentti "ompas komeen kokoinen poika" :D. Alkoi kursiminen kasaan ja viimeiset kosketukset aloin jo tuntemaan. Lopettivat kreivin aikaan.

Lopputuloksena siis miehenalku jonka paino oli 4500g ja 55cm :heart:. Ei mikään hoyhensarjalainen :cool:

Kolmesta sektiosta tämä oli ehdottomasti kivulian toipumisen kannalta. Lääkkeitä en varmaan ikinä oo syöny näin paljoa kun nyt.

Vauva on aikas itkeväinen ja odotankin sen laantuvan pian. Toivon ettei ole koliikkia tuloillaan niinkuin ensimmäisellä aikoinaan, se on raskasta!


Tsemppiä ja onnea kovastikin muille!!!
 
tää sekoilee...

kauheesti tapahtunut sen ajan sisään ku en oo käyny, hurja puoli vrk :D
kävin tänään sitten siel neuvolas sf mitta edelleen 34cm vaikka typy on laskeutunut jo ja melkein kiinnittynyt, heiluu vielä hitusen.. hemppa on noussu ku olen lakannu syämästä rautaa :O
painoo on tullu viikos muutama kilo lisää. johtuu varmaa turvotuksesta.

kävin sitten vielä samaan syssyyn ostamassa sen turvaistuimen ja kannoin sen vielä iha ite autoon :D
sit kävin viel navetalla... täytyy varmaa viel alkaa vääntää jotain jos jaksais tai kokeilee salaista asetta, mutku.. on niiin naatti
 
Täällä ollaan vielä eli Sann-81 ja Tänään rv 40 painoarvio 4,4 kiloa! Pääsin lantion kuvaukseen ja mitat selviää huomenna. Olisin saanu sektionki, mutta sovittiin että käyn kuvauksissa. Joten mitä tekisitte?? Saisin sen sektionkin, mutta siis olenko täysin hullu ja lähden yrittään vai mitä tekisitte?? Painoarviohan voi heittää aina puoleen tai toiseen...mutta kuulema vain 10 prosenttia, kas kun viimeks eri lääköri sano et 15 prosenttia, kaverille sanottu 20 prosenttia..ketä uskoa, mutta siis päänymärys vain 33 senttiä, ja vauvalla iso vatsa, mutta mitä tehdä?

Sann-81 rv 40 tasan
 

Yhteistyössä