Elokuiset 2019

Mulla on aika vähän ollut mitään kipuja tai vihlaisuja, mutta tänään kyllä alaselkä ja häpyluu kipeytyivät lumitöistä ihan mukavasti. Mulla oli ekassa raskaudessa kovat liitoskivut, joten varmaan tässäkin. :/

Ja onpas mukavaa, kun on vertaistukea ylipainoisena odottajana! Mullakin runsas ylipaino esikoisen jäljiltä. Ylipainon riskit ehkä on itelle ne pelottavimmat tässä raskaudessa, toivon että saisin neuvolasta sen mukaista tukea ja seurantaa. Ekan kohdalla neuvolakokemus oli niin pannukakku, että ärsyttää edelleen. Jo pitkään ennen laskettua aikaa sanoin, että mua huolettaa vauvan koko, kun kukaan ei antanut minkään sortin painoarviota eikä mulla ollut synnytystapa-arviota. Vauva syntyi lopulta 42+0 ja yliaikakontrollissa tehtiin ensimmäinen painoarviota, joista suurin oli 4,9kg. Onneksi vauva oli lopulta 4,2kg ja syntyi kauniisti, mutta neuvolatädin kuuntelemattomuus jäi kyllä vahvasti mieleen...
 
hsh
@Kassu93 hirveästi jaksamisia täältäkin :(❤

Jos uutta ryhmää perustatte tulisin mielelläni siihenkin mukaan :rolleyes: siihen kun taitaisi liittyä juuri ne keiden kanssa melkein eniten on täällä tullut kuulumisia vaihdeltua.
Ja tuohon ylipainohommaan, itse olin ennen raskautta juuri ja juuri normaalin rajalla, nyt on kuitenkin 14. viikkoon mennessä humahtanut jo 5kg lisää o_O muuten en jaksaisi päätäni vaivata, mutta kun on tuo sukurasite diabetekselle.. viikon päästä ensimmäinen sokerirasitus. Liikunnasta en oo oikeen koskaan ollut kiinnostunut ja nyt on väsymyksen takia jäänyt se minimaalinenkin kotona jumppailu, koiraa lenkitän koska on pakko. :whistle: Iltojen herkut pitäisi jättää vähemmälle, muuten syön kyllä aika monipuolisesti ja sain siitä kiitosta neuvolassakin. (y)
 
Muakin kiinnostaa uus elokuisten ryhmä, jos vanhaan ei enää mahdu mukaan. :)

Mun pitäis kans mennä rasitukseen parin viikon päästä, heti kun pahoinvointi sen sallii. Syön kans terveellisesti, kilot on kertyneet paitsi raskauden aikana, niin semmosina hetkinä kun on ollut vaikeaa. Tunnesyöjä siis. En oo esikoisen jälkeen löytänyt mielekästä liikuntamuotoakaan, niin on jäänyt aika vähälle. Pakolla käyn välillä uimassa ja kävelyllä. Viime raskaus veti liikunnat ihan nolliin liitoskipujen takia. Kuntokin meni sitten siinä. Nyt pitäis jaksaa skarpata ja pakottaa ittensä liikkuun lempeästi. o_O
 
Mulla kanssa alkanut paino kertyä ihan mahdottomasti, juurikin sen takia, että en jaksa liikkua, vaan työpäivän jälkeen sohva ja sänky kutsuvat. Tuntuu, että kunto on täysin romahtanut. Ruokakaan ei maistu, joten tulee sitten puputettua kaikkea ihan tyhmää ja milloin mitäkin tekee mieli.
Olen ollut suht normaalipainoinen, mutta ennen raskautta lihoin viime kesänä muista syistä noin 10 kg, ja nyt raskauden aikana tullut noin 5 kg lisää, vaikkakin oksensin alussa 3 viikkoa 24/7.

Mutta ei olla liian ankaria, mä ainakin uskon, että tää väsymys ja etova olo pian helpottavat, niin jos sitä jaksaisi sitten taas vähän paremmin liikkua ja syödä fiksummin :)
 
  • Tykkää
Reactions: hsh
Jos joku on siinä elokuisen fb ryhmässä, niin kehtaisiko kysyä, että pääseekö vielä mukaan? Mä oon pyynnön laittanut viikko sitte mutta siihen ei ole reagoitu. Jos ei päässä enää mukaan niin perustetaan toinen ryhmä. Nyt leijutaan tietämättöminä.
 
hsh
Näitä ryhmiähän fb:stä löytyy kyllä mihin voi kuka vaan itse laittaa pyynnön ja saa näin liittyäkin :) mun käsittääkseni tämä ”kaksplussan ryhmä” oli tarkoitus alunperin pitää aika pienenä ja on jo siitä suunnitelmasta aika paljon kasvanut (n) harmihan se tosiaan on ettei kaikki pääse vain koska haluavat ultraan asti odottaa, itsekin taisin olla viimeisten liittyjien joukossa kun ultraan asti myös odotin. Mutta fb on fb ja kuten todettu niin uutta ryhmää vaan kehiin :geek:
 
Voimia menetyksen kohdanneille ja toivon suuresti teille onnea tulevaan <3
Me käytiin tänää np-ultrassa ja siellä temmelsi rv12+3 kaveri. Pari mittaa vastasi, että olisit ollut rv12+5 mutta pitäytyi sitten tuossa 12+3. Oli ihana tän pahoinvoinnin keskellä nähdä toimelias kaveri niin antaa taas voimia jaksaa kestää tätä tiputuksessa oloa ja pahaa oloa.

Hei onpa ikävä tuo, että ryhmä jo kiinni! Niitä tuskin liikaa on niin mie voin tässä laittaa vaikka heti uuden pystyyn ja lisäillä sinne halukkaat mukaan :)
 
Mä mukana myös! Ymmärrän kyllä, että halutaan pitää ryhmä pienenä, mut aika hassua että itselläkin on la elokuun puolen välin tienoilla ja silti jo blokattu ryhmästä pois. Mutta onneks voidaan tehdä uus! Kiitos @hsh jos jaksat ryhmän tehdä!
 
Hei, minäkin liityn joukkoon olen käynyt täällä ahkerasti lukemassa mutta en ole vielä saanut aikaisemmin kirjoitettua. Eli eilen oli np ultra ja kaikki oli hyvin. En käynyt varhaisultrassa vaan pääsin eilen eka kertaa näkemään pikkuisen ja LA on 21.8.
Laitan viestiä Facebook ryhmään liittymistä varten.
 
  • Tykkää
Reactions: hsh
Minäkin ehkä uskaltautuisin mukaan uuteen ryhmään ja sähköpostia laitettu.. :ROFLMAO: Nt-ultra ensi viikolla ja tänään 11+6. Vainoharhaisena mietin Facebookin salauksia, toimivatko varmasti ettei tutut löydä mun osallisuutta ryhmässä? Salaisuutta halutaan vielä säilyttää:love:, mutta on kova kaipuu vertaiskeskusteluihin..
 

Yhteistyössä