Elokuiset 2019

Huomenta, tulin tänne kurkkimaan:) Vähän epätodellinen olo, olin varma ettei meillä tärpännyt tässä kierrossa, mutta eilen kp 30/30 sain testiin haamun ja tänään se oli vähän vahvistunut. Mulla on tänään rv 4+2 (suurin piirtein, mulla on kierrot ollu pillereiden lopetuksesta lähtien 27-38 päivää, mutta laskin tuon 30 päivän mukaan).

Meille on ensimmäinen lapsi tulossa. Olen 28-vuotias ja mies on 43v.
Kesäkuun puolessavälissä jätin pillerit pois ja yritys aloitettiin heinäkuun kierrosta. Marraskuun ekalla viikolla selvisi, että siihenastiset yritykset ja jännäämiset olivatkin olleet turhia, koska mulla oli ollu kohtutulehdus ja VTI ainakin viimeiset puoli vuotta. Kohtutulehduksen aikana raskautuminen ei ollut ollut mahdollista. Pelkäsin että pitkittynyt tulehdus olisi aiheuttanut lapsettomuuden, mutta tämä plussa tulikin sitten heti ekasta kierrosta tulehduksen hoitamisen jälkeen. :love:

Fb- ja whatsapp-ryhmät kiinnostavat, mutta ehkä odotan vielä viivojen vahvistumista ennen ryhmiin liittymistä.:whistle:
 
Huomenta kaikille!

Täällä yksi elokuinen varovaisesti liittyy seuraanne. Viikkoja vasta 4+1, mutta oireita on vaikka muille jakaa :) Tissit on kipeämmät kuin koskaan, vatsa on todella turvonnut, menkkamaisia juilintoja ollut useamman päivän, on hieman huono olo ja itkettää todella herkästi.

Testaillut olen vähän liiankin neuroottisesti maanantaista asti, jolloin tuli ensimmäinen haamujen haamu. Tänään pc oli jo todella hyvän värinen :) CB digi näytti aamun ensimmäisestä, selkeästi kuitenkin laimeammasta virtsasta 1-2, mutta päätin, että en nyt testaa enää ennen ensi keskiviikkoa, jolloin raskauskeijun uuden digitestin pitäisi olla perillä. Pc seuraavasta pissasta oli jo selkeästi punainen kuitenkin :)

Meille on ensimmäinen lapsi tulossa, olemme yli kolmekymppinen pariskunta. Kauhean jännittävää ja stressaavaa tämä ensimmäinen raskaus, ei tosiaan tunnu vielä sitä raskauden "hehkua", kun vaan koko ajan pelottaa, että menee kuitenkin kesken. Nyt täytyy rentoutua tämä viikonloppu kunnolla, että pikkuinenkin kasvaa rennosti ja pysyy matkassa.

pandanen 4+1
 
@pandanen mulla ihan samoja tuntemuksia. Oon testaillut ku mikäkin itsenäisyyspäivän plussan jälkeen. Nyt aamulla tein sitten digin ja raskaanahan se kertoi olevan 2-3 vk. Nyt pitää testien kanssa itekki rauhottua. Huomaan vaan googlen laulavan kokoajan ja edelleen ajattelen, että kyseessä kuitenkin kemiallinen, kohdun ulkoinen tms.

Taivalta on kuitenki hetken jo menty, ja nyt seuraavat paniikit vedin omasta kilpirauhasen vajaatoiminnastakin
 
Varmaan itsekin tilaan raskauskeijusta pari digitestiä seuraavaksi.

Milloin aiotte soittaa tai olette soittaneet neuvolaan?

Mä oon ihan hirveä stressaaja kaikissa asioissa, ja pelottaakin miten se voi vauvaan vaikuttaa.
 
@Apustaja koitin jo naistenpolille perjantaina soittaa. Mutta en saanut yhteyttä. Meillä siis lapsettomuushoitoja ja kontakti sinne. Jatkossa ekan käynnin jälkeen varmasti neuvolaan siirrytään.

Mutta siis toisaalta varmaan ihan hyvö maanantaille siirtää, sillä kuukautiset olis tänää pitäny alkaa. Lääkkeillö tullut aika kellontarkaksi kierto, joten siihen voi luottaa. Mutta kova stressiperse itsekin on. Kokoajan yritän muuta miettiä, mutta aina näihin samoihin asioihin palaa. Miehen kielsin jo asioista vastaamaankaan, kun aina yritän suutani asiasta avata
 
@Jahapa Voi ihanaa, että sait 4+0 ilmeisesti jo 2-3 digitestiin! Wau. Minä en saanut, vaikka 4+1. Mutta niin paljon laimeampi pissa oli se aamun eka josta testasin digin, kun se seuraava, josta tuli todella vahva viiva pc:hen. Sinun ei todella kannata testata nyt ennen kuin joskus 5+3, jolloin voisi näkyä digissä 3+!

@Apustaja Sama juttu, olen hirveä stressaaja. Pakko jotenkin yrittää rauhoittua, ettei vaikuta pikkuiseen.

Ajattelin soittaa neuvolaan sitten, jos kaikki on vielä hyvin 5+3, eli seuraavan viikon maanantaina. Samalla soitan sitten varhaisultra-ajan yksityiselle. Siihen asti haluan vielä katsoa, että miten etenee.

Oireista vielä sen verran, että mun pienet nännit on tuplaantuneet koossa :ROFLMAO: Ja eilen nukahdin illalla ennen kasia..:rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: Apustaja
Mulla ei ole rinnoissa mitään muutoksia, ainoastaan kipuja, mutta sekin on rauhoittunut. Tein raskaustestin kun ajattelin, että jos vaan kuvittelen olevani raskaana. Mun mies pitää mua jo hulluna:geek:
Päällimmäisin oire on paha maku suussa koko ajan ja mikään ei maistu.

Neuvolaan varaan ajan ehkä ensi viikolla, jos uskallan. Varhaisultraa en ole vielä osannut päättää. Pelottaa, että jos jokin on huonosti. Tietysti voi olla hyvinkin. :rolleyes: tänään viikkoja 5+6
 
Täällä ensimmäinen neuvola 19.12., josko sen jälkeen pikku hiljaa alkais tajuamaan tilanteen ja toki tässä vielä odotellaan et saatais varmistus että kaikki kunnossa.. Rauhallisin mielin kaiken suhteen ainakin toistaiseksi :)
Tosiaan esikoista odotellaan eikä lähipiirissäkään juurikaan lapsia ole, joten kaikki senkin puolesta uutta. Molempien vanhemmille myös ensimmäinen lapsenlapsi ja tarkoituksena olisi jouluna paljastaa heille. Emme ole vielä kenellekään asiasta kertonut ja kova tarve olisi päästä asiasta puhumaan, mutta koitamme vielä malttaa.
 
Iltaa kaikille
Liityn myös ketjuun ja viikkoja nyt 4+4. Ensimmäinen raskaus minulla ja tärppäsi jo toisesta yrityskierrosta. ♥ Varovaiset ja odottavan pelottavat fiilikset valtaa mielen jatkuvasti ja varasinkin varhaisultran ennen joulua. Jos kaikki on siellä hyvin, niin mekin kerromme (iso)vanhemmille ilouutiset sitten joululahjan muodossa. Ei vielä olla tosin keksitty, mikä olisi kiva joululahja joka vihjaisi mahdollisesta elokuun tulokkaasta! ☺ Tammikuussa sitten luvassa ensimmäinen julkisen puolen neuvolakäynti.
 
Moikka kaikki! Liityn varovasti teidän mukaan, eilen sain ensimmäisen plussan testiin. Liityn mielelläni myös fb ryhmään, mutta teen nyt vielä ainakin huomenna uuden testin ensin ja katson onko viivat vahvistuneet. En sitä kyllä epäile, mulla oli niin vahva tunne jo ennen eilistä testiä että oon raskaana ja luottavaisin mielin eteenpäin. Viikoista en nyt ole yhtään varma, kun jos laskuriin syöttää viimeisten kuukautisten alkamispäivän (13.11) tai hedelmöittymisajankohdan (26.11 tai 27.11) niin laskettu aika on eri. Vaihtelee siis 19.-22.8. Mutta se varmistunee sitten tarkemmin ekassa ultrassa :D

Tuleva lapsi on meille toinen, esikoinen on 1v 7kk poika. Kovasti toivotaan nyt tyttöä (ja mulla jotenkin sellainen aavistus onkin), mutta terveys toki tärkeintä.
Meillä oli aikomus yrittää toista vauvaa joulukuun lopun ovulaatiosta, mutta yksi asia johti toiseen ja se tärppäsikin heti. Tässä sitä nyt sitten ollaan :D

Oon ollut kuukaudesta nyt kolme viikkoa ihan hirveässä flunssassa niin en ihan tiedä johtuuko osa oireista nyt flunssasta vaiko raskaudesta. Mutta raskausoireiksi tunnistan ainakin kiristävän tunteen alavatsalla, kuvotuksen ja täysi ruokahaluttomuuden. Nämä mulla oli esikoistakin odottaessa. Päätä on särkenyt nyt myös 7 päivää putkeen. Esikoista odottaessa alkuraskaudessa mulla särki pää taukoamatta 5 viikon ajan, toivottavasti nyt ei mene ihan niin pitkää aikaa.. Jännittää kyllä millainen tästä raskaudesta tulee. Esikoisen odotusaika oli maailman ihaninta aikaa josta nautin täysillä. Koko raskausaika oli todella helppo, synnytys oli todella helppo ja poikakin maailman ihanin :D
 
Täällä tänään jo 6+2 ❤ plussan sain testiin maanantaina kun yhtäkkiä havahduin, että eipä ole hetkeen menkkoja näkynyt ja mulla ollut tosiaan lapsettomuutta takana, elämäni ensimmäinen plussa tuli siis. Viiva oli aika hailakka ja nyt 4 tehtyä testiä takana. 3 alkuviikosta ja tänään neljäs johon muodostui jo tumma viiva. Oireita on ollut paljon laidasta laitaan, väsymystä, rinnat todella kipeät ja isommat, etova olo, menkka kipuja, kasvanut näläntunne, naama ruvennut kukkimaan, kylmänvärinät ja aivan jäätävä pissahätä, varsinkin öisin täytyy 3-4 kertaa herätä vessaan.. :eek: mutta 1 juttu painaa mieltä, välillä vessassa käydessä paperiin tulee aavistuksen verran verensekaista valkovuotoa ja alkkareihinkin päivän mittaan ilmestyy pieniä veritahroja. Olen kyllä lukenut, että verinen vuoto voi olla normaalia alkuraskaudessa mutta tottakai pelottaa. Onko täällä kellään muulla samaa? Ensi viikolla olisi tarkoitus varata aika varhaisultraan niin saa mielenrauhan, että onko kaikki kunnossa ja siellä missä pitääkin :)
 
Viivat vahvistuneet tänään edellispäiväisestä :love: laitoin @Marlauri sulle sähköpostia! (y)

@Tanya94 mulla ei oo omaa kokemusta tosta verisestä vuodosta oo tässä eikä edellisessäkään raskaudessa, mutta mun parhaalla kaverilla tuli varmaan rv 20 tosi paljon veristä vuotoa. Sitä tuli siis ihan niin että sitä valui pisin reisiä. Sitä tietty tutkittiin paljon ja seurattiin sairaalassa yms, mutta se vuoto tuli jostain kohdunpinnalta hiusverisuonista tms. Oli vaaratonta ja lopuksi syntyikin täysin terve tyttö. Ja eikös joillain oo tullut ekat menkatkin vielä raskaana, niukemmat tosin? Toivotaan että ois sullakin jotain ihan vaaratonta :love:
 

Attachments

  • Tykkää
Reactions: Apustaja
@Tanya94 mulla tuli alkuun rusehtavaa vuotoa ja se loppui vuorokaudessa. Taisi olla viikolla 4. Älä huoli, minäkin olen käsityksessä, että pieni vuotelua alussa on täysin normaalia. En olisi uskonut miten paljon huolta tuo kaksi viivaa tikussa, kun kaikki on uutta ja jännittävää.
 
Varovasti yritän siirtyä tänne puolelle. Tänään tosiaan dpo11 ja haalea plussa tuli testiin. Kuukautisista laskettuna laskettuaika olisi 22.8 :love:

Meillä odotellaan kolmatta lasta. Itsellä taustalla 2 keskenmenoa ja 2 onnistunutta raskautta. Viimeisin keskenmeno tapahtui nyt lokakuussa 2018 ja siitä olen henkisesti yrittänyt viime kuukaudet toipua. Viimeisimmän keskenmenon syyksi selvisi parvorokko. Hieman pelokas olo, mutta tartten ehdottomasti vertaistukea muista odottajista, joten mielellään liittyisinkin heti jo FB-ryhmään ja wa. Laittaisitko joku ihana liittymisohjeita tänne :)
 
Hei! Liityn mukaan uutena foorumilaisena. Testejä oon tehnyt jo liian monta mutta pikkuhiljaa on alkanut viiva vahvistumaan. Jospa tämä nyt vihdoin olisi totta. Tämä olisi siis toinen lapsi jota on yritetty huhtikuusta asti. LA näyttäisi olevan 14.8. Haluaisin myös liittyä fb ja wa ryhmiin! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Apustaja
Pitäisikö meidän jotenkin perustaa samanlainen lista ryhmän alkuun, kuin esimerkiksi heinäkuisilla ja muilla ryhmillä? Pysyisi kartalla vähän siitä, että missä vaiheessa kenenkin raskaus on. Olisi myös mukavaa, jos oman viestin perään kirjoittaisi raskausviikot, niin osaa sitten vertailla toisten oireita ja tilanteita omiin :love:

pandanen 4+2
 
Täällä alkanut aamuiset pahoinvointikohtaukset, aamupalan jälkeen saa halailla pönttöä :sick: muuten onkin edelleen vain hetkittäisiä alavatsajomoja ja rinnat on nyt selkeästi pehmentyneet. En malttaisi odottaa varhaisultraa, toivottavasti ens viikolla tulee aika, jos ei niin alan soitella perään o_O tervetuloa uudet mukaan :love:

Siltsu 5+3
 
  • Tykkää
Reactions: pandanen
Tämä tuli tunnin tai vähän vajaan tunnin pidätyksellä RFSU:n herkkään testiin. Pikku hiljaa viivat vahvistuu ja selkeytyy. En tiedä pitäisikö viivan olla tässä vaiheessa jo vahvempi, mutta hyvin se on kuitenkin vahvistunut perjantaista.

Apustaja 3+6

Edit. Ylempi kuva huonommassa valossa otettu testiajalla, alempi kuva kännykän taskulampun kanssa testiajan jälkeen.
 

Attachments

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: pandanen
Tuosta vuodosta tuli mieleen, että rusehtava vuoto valkovuodon seassa on alussa ihan ok, saattaa olla mm. kiinnittymisvuotoa, joka on jäänyt himmailemaan.

Tänään 5+5, aika kuuluu madellen nää ekat viikot. Sitten kun on 20+jotain niin ei enää muistakaan
Tervetuloa fb-ryhmästä, viestiä vain elokuu2019@gmail.com
 
@pandanen kannatan tuota lista ehdotusta :)

Laitoin @Marlauri viestiä tuonne säpöön facen puolelle pääsystä!

Tänä aamuna oli testi taas hiukan tummempi kuin eilen, vahvoja viivoja kuitenkin vielä odotellessa. Keskenmeno jättää niin pelokkaaksi, että sitä jotenkin kaikesta löytää sen pahimman vaihtoehdon. Täytyy nyt vain yrittää rauhoittua ja antaa ajan kulua. Minulla tosiaan tänään vasta dpo12 ja menkoista laskettuna rv 3+4 vasta :D joten eipä vielä edes tasavahvoja viivoja varmaan kuuluisi tullakaan.
 

Yhteistyössä